Uniapnea

Tuossa kesälomalla kun olin reissussa ja ei löytynyt mitään älykästä pikkupulloa fairylle niin vedin kyllä ihan tavan Rexonallakin reilun viikon. Ihan hyvin näytti silläkin lähtevän mutta saippuan hajusteesta toki hienoinen tuoksu tahtoi aina jäädä, ei haitannut mua.

Kumma kun mulle sanoi hoitaja HUS-keuhkopolilla, ettei fairya saa missään tapauksessa käyttää silikonimaskin pesuun :hmm:
Ei ole sinne enää hoitosuhdetta, niin en voi kysyä uudelleen miksi näin.

Kuitenkin moni tuntuu käyttävän eli lienee häneltä väärää informaatiota tai minulta väärinkäsitys.

Ite käyttänyt maskille ja letkulle samaa kuin ihonikin pesuun, LV-pesunestettä.
Pistän maskin joka aamu ensin likomaan muovikuppiin niin kuumaan veteen kuin hanasta tulee ja sit hetken päästä jynssään pehmeällä hammasharjalla.
Maskin remmejä pessyt välillä nestemäisellä pyykinpesuaineellakin.
Höyrystinkuppi välillä fairylla ja jos kalkkeumaa, niin hetken liotus etikkavedessä.

Kumma kun mulle sanoi hoitaja HUS-keuhkopolilla, ettei fairya saa missään tapauksessa käyttää silikonimaskin pesuun :hmm:
Ei ole sinne enää hoitosuhdetta, niin en voi kysyä uudelleen miksi näin.

Kuitenkin moni tuntuu käyttävän eli lienee häneltä väärää informaatiota tai minulta väärinkäsitys.

Ite käyttänyt maskille ja letkulle samaa kuin ihonikin pesuun, LV-pesunestettä.
Pistän maskin joka aamu ensin likomaan muovikuppiin niin kuumaan veteen kuin hanasta tulee ja sit hetken päästä jynssään pehmeällä hammasharjalla.
Maskin remmejä pessyt välillä nestemäisellä pyykinpesuaineellakin.
Höyrystinkuppi välillä fairylla ja jos kalkkeumaa, niin hetken liotus etikkavedessä.
En ole kyllä itse koskaan käyttänyt mitään harjaa jottei mitään mikrohankaumia pääse tulemaan ja siten kasvualustaa bakteereille tai muille.

Resmedin huoltovideoissakin käyttävät pehmeätä hammasharjaa, en usko että on haittaa.
https://www.resmed.fi/tuotteet/maskit/kokokasvomaskit/airfit-f40/#component_6
1754314758457.png

No on kyllä perusteellista pesua. Itse suihkutan laimennettua Fairya maskiin, ja sormissa muljuttelen puhtaaksi. Pesuun menee aikaa n. 30-60 sekuntia.

Sain oman airsense 11 laitteeni viime vuoden lokakuussa, kostutinta ja nenämaskia käytän.
Ennen laitteen saamista yöpolygrafiassa Ahi arvo oli 44 selällään nukkuessa ja nyt pidemmältä aikaväliltä ahi on jotain 4.
Eli mulla on auttanut todella hyvin ja päiväaikainen väsymys loppunut lähes kokonaan.
Viime vuosi ennen laitteen saamista oli hankalaa, kun oli päivittäin pakkonukahtelua jota ilmeni yleensä koneella istuessa.
Ja ennen laitteen saamista mulla oli unirytmi aikas sekaisin, tuli valvottua aamuun asti ja nyt laitteen saannin jälkeen olen pyrkinyt menemään nukkumaan viimestään keskiyöllä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 138
Jäsenet
78 610
Uusin jäsen
Anomnom

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom