- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 13 394
Multithreadaavien prossujen osalta kehitys ei ole mitenkään erityisesti hidastunut. 2018 sai 6-8 coreisia prosessoreista. Nyt saa helposti 16-coreisia (ja per-core suorituskyky on huomattavasti korkeampi, kokonaissuorituskyky on helposti 4x tai enemmän 5v vanhaan rautaan) ja jos haluaa panostaa workstation-rautaan niin coremäärät voi puskea yli 50:nen.Nyt kun prossujen tehokehitys on tipahtanut oleellisesti, ei 5 vuodessa välttämättä kovin kovaa boostia saa rahallakaan.
Se, että engine skaalaa prossumäärän mukana on erittäin hyvä pelin pitkän ajan näkymiä ajatellen.
Toinen juttu sitten on, että onko simulaatio liian tarkkaa suhteessa siitä saatavaan hyötyyn, tuota CO voi tietysti tuunata päivityksillä. Tuntematta pullonkauloja paremmin, on vaikea sanoa minkä verran optimointivaraa on. Jos halutaan simuloida paljon asioita ja tarkasti, ei sitä yksinkertaisesti voi tehdä käyttämättä laskentakapasiteettia.