Joku Redditissä tutkinut profilerilla tätä:
Reddit - Dive into anything
Väittää että draw callien määrä per frame on ihan tolkuton, ja isossa kaupungissa suurin osa tulee cimeistä. Näyttäisi myös että cimit renderöidään lod-asetuksesta huolimatta aina maksimitarkkuudella, eli hampaat ja kaikki:
Tällainen tarkkuus olisi ihan järjetön, vaikka kyseessä olisi FPS-peli. Ukkelimallit on vain importattu sellaisenaan generaattorista ilman optimointia. Muissakin 3D-malleissa on parannettavaa, rakennusten sisällä on geometriaa jota ei voi nähdä. Tekstuureja generoidaan lennosta jokaiselle framelle erikseen ja poistetaan, sen sijaan että jätettäisiin ne muistiin. Jne.
Pelkkä LOD ei tosin selitä sitä ongelmaa, että ekalla käynnistyksellä päävalikossa oli tosiaan se 9fps... Kaikki minimissä peli on pelattava 3060Ti:llä @1440p.
Hyvää: optimointikohteita on vaikka kuinka.
Huonoa: tullaanko niitä koskaan optimoimaan? Jos koko firmassa on alle 30 henkeä mukaan lukien somevastaavat sun muut, kuinka monta koodaria siellä on jotka ymmärtää näitä asioita? Annetaanko heille mahdollisuutta (eli aikaa) tehdä näille asioille jotain?