Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joululoma lähestyy, joko tästä pelistä on saatu toimiva niin että kannattaa antaa uusi mahdollisuus? Joko parhaat modipaketit on julkaistu?
Siellä menee ajoittain sekaisin yritysverotuksessaa yksittäiset alat, ne kun käy läpi niin löytää syyllisen.Kaupungin talous heitti itsensä ympäri. Ensin tehtiin yhtäkkiä 200 miljoonaa turskaa hetken aikaa ja nyt tullut jo tovin 130 milliä plussaa...
Siellä menee ajoittain sekaisin yritysverotuksessaa yksittäiset alat, ne kun käy läpi niin löytää syyllisen.
Joo oon laittanut joksikin aikaa nollaan ja sitten kun muistaa asian uudelleen, niin bugi on korjaantunutkin jo.Sieltähän se löytyi, mutta miten sen korjaa? Verot vaan nollaan?
Arfg, parin tunnin työ hukkaan kun kaatui peli. Harmi kun ei ole automaattitallennusta.. Kaatui ehkä siksi kun ei onnistunut poistaa voimalaitoista jostain syystä. Kyllä tässä näköjään bugeja on. Vähän väliä pitää käyttää verotusta nollilla ettei tulot sekoile..
EDIT: Onhan sielä auto save, mutta ei oletuksena päällä. LAITTAKAA PÄÄLLE!
Itse olen ihan jumissa, kun ainoastaan Low Density Residential Area kelpaa asukkaille. Ihan turha yrittää rakentaa High Densityä, kun kukaan ei rakenna sinne. Medium densitykään ei oikein tahdo kelvata.
Ilmeisesti tuossa on ideana, että lapsiperheet haluavat omakotitaloja ja sinkut ja opiskelijat kerrostaloja. En vain tiedä, miten tuota lähtisi korjaamaan. Verot nollissa, kaikkia mahdollisia koulutusmahdollisuuksia ja nähtävyyksiä kaupunki täynnä ja yleisesti ihmiset ovat onnellisia. High Densityksi määritetyt alueet vain pysyvät tyhjinä.
Ihan vanillana. Kolme eri tallennusta ja ei kelpaa muut kuin omakotitalot. 25k asukkaaseen asti pääsin, mutta nousu on todella hidasta, kun omakotitalot eivät vedä hirveästi ihmisiä ja vievät tilaa.Tämä on kyllä kiinnostavaa. On minullakin ollut outouksia noissa eri asuinalueiden täyttymisessä, mutta kaikkea olen saanut rakennettua. Jos haluat, niin mua kiinnostais ihan gamesavesta ihmetellä tuota.
Tuli vielä mieleen, että onko modeja tai developer-tila päällä?
Ja sulla on kunnossa liikenne, puistot ym. palvelut. Työpaikkoja löytyy?Ihan vanillana. Kolme eri tallennusta ja ei kelpaa muut kuin omakotitalot. 25k asukkaaseen asti pääsin, mutta nousu on todella hidasta, kun omakotitalot eivät vedä hirveästi ihmisiä ja vievät tilaa.
Jep. Äsken tein uuden kaupungin. Oli huutava pula High Density Residential -asunnoista, mutta kun tein niitä, ne vain hylättiin ja huutava pula siirtyi omakotitaloille. Just.Ja sulla on kunnossa liikenne, puistot ym. palvelut. Työpaikkoja löytyy?
Mulla on vähän sama, että en jaksa tehdä sellaista realistista kaupunkia. Haluaisin, vaikka pelaankin tätä ns. pelinä enkä hiekkalaatikkona. Sitten se oma kaupunki on aika tylsä ja into meinaa hiipua. Pitäisi joskus rakentaa ihan silleen vaan realistista, mutta sehän on hidasta, vaatii kärsivällisyyttä ja myös näkemystä ja luovuutta.Jep. Äsken tein uuden kaupungin. Oli huutava pula High Density Residential -asunnoista, mutta kun tein niitä, ne vain hylättiin ja huutava pula siirtyi omakotitaloille. Just.
Ei oikein muutenkaan lähde tämän pelin kanssa. Itsellä ei riitä kärsivällisyys tehdä ihan pieni pala kerrallaan kaupunkeja. Samaan aikaan kuitenkin harmittelen, kun kaikki kaupungit näyttävät samalta ja eivät kovin realistisilta. Nyt ehkä häiritsee tuon asunto-ongelman lisäksi se, että mutkiin tai vinoon ei saa oikein vieläkään järkevästi laitettua rakennuksia ja tontteja. Kaikkialla on vähän epämääräisiä aukkoja. Liikennekään ei ole älykkäimmästä päästä, vaikka parannusta on tullut.
Täytyy jossain vaiheessa latailla tallennus tänne. Nyt menin jo poistamaan koko pelin, kun käytän tähän aivan liian paljon aikaa. Mietin jatkuvasti, että jospa yrittäisi vielä kerran realistista kaupunkia puhtaalta pöydältä. Sitten kuitenkin päätyy vetämään teitä minne sattuu ja lopputuloksena ihan samanlainen kaupunki kuin aiempikinMulla on vähän sama, että en jaksa tehdä sellaista realistista kaupunkia. Haluaisin, vaikka pelaankin tätä ns. pelinä enkä hiekkalaatikkona. Sitten se oma kaupunki on aika tylsä ja into meinaa hiipua. Pitäisi joskus rakentaa ihan silleen vaan realistista, mutta sehän on hidasta, vaatii kärsivällisyyttä ja myös näkemystä ja luovuutta.
Jos jaksat, niin lataapa se oma ongelmallinen savesi jonnekin josta sen voi ladata ja lykkää linkki vaikka yksärinä, ois kiva katsoa omalla koneella mitä siellä tapahtuu. Itse olen kuitenkin saanut kaikkia aluetyyppejä asutetuksi.
Itse olen ihan jumissa, kun ainoastaan Low Density Residential Area kelpaa asukkaille. Ihan turha yrittää rakentaa High Densityä, kun kukaan ei rakenna sinne. Medium densitykään ei oikein tahdo kelvata.
Ilmeisesti tuossa on ideana, että lapsiperheet haluavat omakotitaloja ja sinkut ja opiskelijat kerrostaloja. En vain tiedä, miten tuota lähtisi korjaamaan. Verot nollissa, kaikkia mahdollisia koulutusmahdollisuuksia ja nähtävyyksiä kaupunki täynnä ja yleisesti ihmiset ovat onnellisia. High Densityksi määritetyt alueet vain pysyvät tyhjinä.
Itsellä kasvaa kaupunki ja vähän yli 160k asukasta. Edelleen moni asia ihmetyttää:
Teiden rakentamisessa on bugeja jonkun verran. Välillä ei saa rakennettua tietä maantasolle, vaan tie lähtee heti nousemaan. Välillä ei saa jyrättyä tietä pois ja moottoritiet menevät kirjaimellisesti solmuun, jos tekee liikaa liittymiä.
- Jotkut High Residential Density -alueet eivät rakennu juuri ollenkaan. Työkalun mukaan alueet ovat rakennuksille sopivia ja palvelut löytyvät läheltä.
- Ylipäätään sopivuuden työkalu on erikoinen. Esimerkiksi rakensin uuden omakotitaloalueen, joista yksi katu oli työkalussa punainen ja sille ei rakennu omakotitaloja. Maa ei ole saastunut.
- Postin käsittely laahaa jatkuvasti perässä. Postilaatikoita on kaikkialla, postitoimistoja useampia ja laajennettuja lajittelukeskuksia kaupungin ympärillä. Kuinka paljon näitä pitäisi rakentaa?
- Kolareita on kaikkialla! Välillä tutkin ruuhkaa ja mietin uuden moottoritien vetämistä. Sitten huomaan, että ruuhka johtuu kolarista.
- Teollisuusalueella rakennukset romahtavat jatkuvasti. Alueella on hyvät liikenneyhteydet, kaksi rahtisatamaa ja rahtijuna-asema.
Muuten tämä on pelattavassa kunnossa. Eli ihan hyvä ajoitus ostaa. Haluaisin kokeilla, millä asukasluvulla oma kone kyykkää, mutta siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Edelleen pyörii noin 60 FPS ja prosessorin käyttöasteet ovat pysyneet 3 x nopeudella 60-70% paikkeilla jo pitkään.
Itse huomannut että alueiden kehittyessä ja keskustan tiivistyessä, kannattaa vaan tylysti jyrätä niitä alueita ja muuttaa tiheämmille toiminnoille sopiviksi. Onko mitään keinoa millä nuo alueet saisi takaisin "valkoisiksi" eli ns. rakentamattomaan tilaan?
No sehän riippuu ihan kaupungin mallista ja mistä mihin niitä ihmisiä pitää liikuttaa.Miten olette saaneet julkisenliikenteen toimimaan? Esimerkkinä vaikkapa bussilinjojen suunnittelu: kehämäinen reitti vai samaa väliä menopaluu, kuten usein Suomessa on toteutettu. Ja miten olette pysäkkejä sijoitelleet? Itsellä tuo ihan hakusessa varsinkin kun kaupunki alkaa leviämään.
Ihmisillä on tainnut olla aika vaihtelevasti ongelmia kaatuilun kanssa julkaisusta lähtien... Minulla peli on kaatunut muistaakseni joko kerran tai ei lainkaan, mutta joillakin on tiettävästi merkittävästi enemmänkin kaatuiluongelmia.Eilen tän ostin ja joku n. 5 tuntia erilaisia räpellyksiä takana. Ehkä pitäis vaan koittaa pysyä yhdessä ja rakentaa uudelleen sitä mukaa kun tarvii.. Mut joku perverssi pakko saada täydellinen. Ykköseen verrattuna mukavia päivityksiä, ja realistisempi teema aina kiva. Eli tähän mennessä vielä ihan jees kamaa. Nyt vaan ongelmana jatkuva kaatuilu kun peli tallentaa.. Kellään samaa? Ja tietty jos kaatuu tallennettaessa, niin se ei kerkiä sitä tallentamaan, eli tietoa jää.
Developer modella saa säädettyä haluamansa: ...
Taitaa olla jo jossakin modissakin hienommassa muodossa.
Saakos nuo developer asetukset jotenkin pysymään vai joutuuko säätämään joka pelisession aluksi uudelleen?
Näyttiksen alikellotuksien poisto näyttää vakauttaneen tilannetta. Samalla lähti taas sähköpatteri päälle näillä kylmillä keleillä.Ihmisillä on tainnut olla aika vaihtelevasti ongelmia kaatuilun kanssa julkaisusta lähtien... Minulla peli on kaatunut muistaakseni joko kerran tai ei lainkaan, mutta joillakin on tiettävästi merkittävästi enemmänkin kaatuiluongelmia.
Tuo julkisen liikenteen muokkaaminen on vaikeeta. Jos linja menee poikki niin miten sen saa yhdistettyä takasin? Saisi olla joku automatiikka tuohon että bussien pysäkit ilmestyy itse. Metrolinjan tekeminenkin on yhtä tuskaa. SimCity 4 julkisenliikenteen tekeminen on mielekästä.
simmit näyttävät satunnaisesti juoksevan kadun yli liikenteen alle.
En tiedä, onnistuuko tapauksessasi mitenkään järkevästi, mutta tuon liittymän eriyttäminen rinnakkaiseksi moottoritieksi saattaisi toimia. Maailmalla tällaista harrastetaan jonkin verran, Suomessa ainakin Tampereella Ikean paikkeilla on hieman vastaavanlaista, ja myös pelin oma neliapilaliittymä hyödyntää tämänkaltaista ratkaisua. Näyttäisipä pääkaupunkiseudultakin löytyvän vastaava ainakin valtatie 1:n ja Kehä I:n liittymästä pohjoiseen päin.Autojen ryhmittyminen on kyllä kamalaa ja aiheuttaa hirveitä ruuhkia. Vaikka motarilla olisi viisi kaistaa, yrittävät autot kääntyä uloimmaltakin kaistalta poistumisrampille. Tämän seurauksena kukaan ei pääse jatkamaan suoraan, kun poistuvat autot tukkivat koko motarin. Sekään ei auta, että jos esimerkiksi neljäkaistainen motari haaroittuu niin, että kaksi kaistaa kääntyy ja kaksi jatkaa suoraan. Autot pysähtyvät suoraan ajavien kaistalle, jotta pääsevät kääntyvien kaistalle. Välillä myös autot rikkovat surutta itse asetettuja kääntymissääntöjä ja kävelytiet ovat täynnä autoja.
Tuollakin moottoritiellä on aivan uskomaton ruuhka pitkälle kaupungin ulkopuolelle. Syynä on tuo liittymä, jossa 3 kaistaa jatkaa suoraan ja 2 kääntyy.
Mullakin on bussit ruvennut kiertään parkkipaikan lävitte. Vissiin eivät tykkää pysähdellä liikennevaloihin…
Yritin tuota moneen kertaan. Ongelmana on kuitenkin se, että rinnakkaiselle moottoritielle tarvitaan liittymä. Oli liittymä sitten missä kohdassa tahansa, niin se menee tukkoon. Autot yrittävätkin viime tipassa jatkaa sisimmäiseltä kaistalta suoraan ja uloimmalla kaistalla kaahaavat kaartavat viime tipassa liittymään.En tiedä, onnistuuko tapauksessasi mitenkään järkevästi, mutta tuon liittymän eriyttäminen rinnakkaiseksi moottoritieksi saattaisi toimia. Maailmalla tällaista harrastetaan jonkin verran, Suomessa ainakin Tampereella Ikean paikkeilla on hieman vastaavanlaista, ja myös pelin oma neliapilaliittymä hyödyntää tämänkaltaista ratkaisua. Näyttäisipä pääkaupunkiseudultakin löytyvän vastaava ainakin valtatie 1:n ja Kehä I:n liittymästä pohjoiseen päin.
Tämä kiinnitti myös oman huomioni, kokeilisin tehdä tuon kohdan ensimmäiseksi vain uudestaan ilman turhia kaarteita.Mä luulen että noi kaistaviivat on jotenkin päin prinkkalaa ja AI sekoilee osittain niiden takia. Kokeile niin, että ne on mahdollisimman suorat ja selkeät?
Mullakin on bussit ruvennut kiertään parkkipaikan lävitte. Vissiin eivät tykkää pysähdellä liikennevaloihin…
On kyllä pitkästä aikaa peli mikä vie mukanaan. Todella mukavaa ajanvietettä.
Harvemmin mitään peliä tulee pelattua useampaan kertaan, mutta tässä tullu aloitettua useampi kaupunki eri karttoihin. Vielä jaksaa kiinnostaa.
Malttaisi vaan rakentaa persoonallista eikä sitä optimaalisinta ruudukkoa