Cities: Skylines II (2023) (PC, PS ja Xbox)

Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 843
Joululoma lähestyy, joko tästä pelistä on saatu toimiva niin että kannattaa antaa uusi mahdollisuus? Joko parhaat modipaketit on julkaistu?
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Joululoma lähestyy, joko tästä pelistä on saatu toimiva niin että kannattaa antaa uusi mahdollisuus? Joko parhaat modipaketit on julkaistu?
Mielestäni on nyt ihan ok toimiva, tosiaan eilinen päivitys paransi suorituskykyä taas lisää kuten Xiyng mainitsi. Modipaketeista en osaa sanoa mitään, mutta ilman niitäkin riittää tekemistä ja opeteltavaa.

Mun peliläppärissä näytönohjain jää aikalailla laitevaatimusten alariman alle (Ryzen 9 5900HS, RTX 3050, 16GT RAM), silti pyörii ihan mukavasti kunhan grafiikka-asetukset pitää minimissään. Alla olevissa screenshoteissa on asetuksia laitettu kuvan oton ajaksi paremmiksi, esim varjot enabloitu jotka vievät paljon tehoa, mutta näyttävät kuvissa hyvältä.

1702664866201.png


1702666299339.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
704
Tajusin vasta tänään, että noita kävelyteitä on mahdollista rakentaa myös maan alle.. :cigar: Kummasti ruuhkat alkoi vähenemään kun tuhannet ihmiset ei rynni kokoajan suojateille. Harmillisesti kun sain pahimmat risteykset korjattua saapui vanha ystävämme vesipylväs ja tuhosi kaupungin eteläosan. Noh, kohta uusiksi. Saanpahan kiilloteltua hienommaksi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
4 940
Onko muilla tullut vastaan ongelmia, jossa kone kaatuu kokonaan?
CPU: 5900x GPU: 3080 10gb, 1440p resolla. 850W

Jonkin ajan jälkeen peli siis aiheuttaa täydellisen koneen kaatumisen, ja pitää ottaa powerista virrat pois hetkeksi, että saa edes koneen käyntiin. Uusimman päivityksen jälkeen peli pyörii aika pienellä resurssien käytöllä, prossu joku 20-30%, GPU joku 60-70%. Toki pieni kaupunki vasta. Hankala rakentaa, ku kaatuu about 30min pelaamisen aikana.

edit: Muokataan sen verran, että peli on siis Game pass asennus,
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 657
Kaupungin talous heitti itsensä ympäri. Ensin tehtiin yhtäkkiä 200 miljoonaa turskaa hetken aikaa ja nyt tullut jo tovin 130 milliä plussaa...
Siellä menee ajoittain sekaisin yritysverotuksessaa yksittäiset alat, ne kun käy läpi niin löytää syyllisen.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Tulipahan ostettua tämä. Joitakin pieniä bugeja siellä täällä. Laivareittien luominen oli tuskaa, rakennusten ja teiden jyrääminen ei toimi aina ja tiet menevät välillä miten sattuu. Ehkä eniten ihmetyttää "Low density residential demand" ja hyvin hidas muuttotahti. Tyhjiä tontteja on kirjaimellisesti valtavasti, joille on asetettu tuo alue. Laskin verotkin nollaan ja koitan houkutella sillä asukkaita. Ei vain toimi. Kukaan ei halua muuttaa kaupunkiin, vaikka siinä ei pitäisi olla suurempaa vikaa :confused:
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
356
Arfg, parin tunnin työ hukkaan kun kaatui peli. Harmi kun ei ole automaattitallennusta.. Kaatui ehkä siksi kun ei onnistunut poistaa voimalaitoista jostain syystä. Kyllä tässä näköjään bugeja on. Vähän väliä pitää käyttää verotusta nollilla ettei tulot sekoile..

EDIT: Onhan sielä auto save, mutta ei oletuksena päällä. LAITTAKAA PÄÄLLE!
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 487
Arfg, parin tunnin työ hukkaan kun kaatui peli. Harmi kun ei ole automaattitallennusta.. Kaatui ehkä siksi kun ei onnistunut poistaa voimalaitoista jostain syystä. Kyllä tässä näköjään bugeja on. Vähän väliä pitää käyttää verotusta nollilla ettei tulot sekoile..

EDIT: Onhan sielä auto save, mutta ei oletuksena päällä. LAITTAKAA PÄÄLLE!
Jep, typerää ettei ole oletuksena päällä. Ehkä kun se tuo sen pienen nykäyksen mukanaan niin ei ole haluttu enää yhtään enempää kun mitä muutenkin on.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Itse olen ihan jumissa, kun ainoastaan Low Density Residential Area kelpaa asukkaille. Ihan turha yrittää rakentaa High Densityä, kun kukaan ei rakenna sinne. Medium densitykään ei oikein tahdo kelvata.

Ilmeisesti tuossa on ideana, että lapsiperheet haluavat omakotitaloja ja sinkut ja opiskelijat kerrostaloja. En vain tiedä, miten tuota lähtisi korjaamaan. Verot nollissa, kaikkia mahdollisia koulutusmahdollisuuksia ja nähtävyyksiä kaupunki täynnä ja yleisesti ihmiset ovat onnellisia. High Densityksi määritetyt alueet vain pysyvät tyhjinä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Itse olen ihan jumissa, kun ainoastaan Low Density Residential Area kelpaa asukkaille. Ihan turha yrittää rakentaa High Densityä, kun kukaan ei rakenna sinne. Medium densitykään ei oikein tahdo kelvata.

Ilmeisesti tuossa on ideana, että lapsiperheet haluavat omakotitaloja ja sinkut ja opiskelijat kerrostaloja. En vain tiedä, miten tuota lähtisi korjaamaan. Verot nollissa, kaikkia mahdollisia koulutusmahdollisuuksia ja nähtävyyksiä kaupunki täynnä ja yleisesti ihmiset ovat onnellisia. High Densityksi määritetyt alueet vain pysyvät tyhjinä.
Tämä on kyllä kiinnostavaa. On minullakin ollut outouksia noissa eri asuinalueiden täyttymisessä, mutta kaikkea olen saanut rakennettua. Jos haluat, niin mua kiinnostais ihan gamesavesta ihmetellä tuota.

Tuli vielä mieleen, että onko modeja tai developer-tila päällä?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Tämä on kyllä kiinnostavaa. On minullakin ollut outouksia noissa eri asuinalueiden täyttymisessä, mutta kaikkea olen saanut rakennettua. Jos haluat, niin mua kiinnostais ihan gamesavesta ihmetellä tuota.

Tuli vielä mieleen, että onko modeja tai developer-tila päällä?
Ihan vanillana. Kolme eri tallennusta ja ei kelpaa muut kuin omakotitalot. 25k asukkaaseen asti pääsin, mutta nousu on todella hidasta, kun omakotitalot eivät vedä hirveästi ihmisiä ja vievät tilaa.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Ihan vanillana. Kolme eri tallennusta ja ei kelpaa muut kuin omakotitalot. 25k asukkaaseen asti pääsin, mutta nousu on todella hidasta, kun omakotitalot eivät vedä hirveästi ihmisiä ja vievät tilaa.
Ja sulla on kunnossa liikenne, puistot ym. palvelut. Työpaikkoja löytyy?
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Ja sulla on kunnossa liikenne, puistot ym. palvelut. Työpaikkoja löytyy?
Jep. Äsken tein uuden kaupungin. Oli huutava pula High Density Residential -asunnoista, mutta kun tein niitä, ne vain hylättiin ja huutava pula siirtyi omakotitaloille. Just.

Ei oikein muutenkaan lähde tämän pelin kanssa. Itsellä ei riitä kärsivällisyys tehdä ihan pieni pala kerrallaan kaupunkeja. Samaan aikaan kuitenkin harmittelen, kun kaikki kaupungit näyttävät samalta ja eivät kovin realistisilta. Nyt ehkä häiritsee tuon asunto-ongelman lisäksi se, että mutkiin tai vinoon ei saa oikein vieläkään järkevästi laitettua rakennuksia ja tontteja. Kaikkialla on vähän epämääräisiä aukkoja. Liikennekään ei ole älykkäimmästä päästä, vaikka parannusta on tullut.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Jep. Äsken tein uuden kaupungin. Oli huutava pula High Density Residential -asunnoista, mutta kun tein niitä, ne vain hylättiin ja huutava pula siirtyi omakotitaloille. Just.

Ei oikein muutenkaan lähde tämän pelin kanssa. Itsellä ei riitä kärsivällisyys tehdä ihan pieni pala kerrallaan kaupunkeja. Samaan aikaan kuitenkin harmittelen, kun kaikki kaupungit näyttävät samalta ja eivät kovin realistisilta. Nyt ehkä häiritsee tuon asunto-ongelman lisäksi se, että mutkiin tai vinoon ei saa oikein vieläkään järkevästi laitettua rakennuksia ja tontteja. Kaikkialla on vähän epämääräisiä aukkoja. Liikennekään ei ole älykkäimmästä päästä, vaikka parannusta on tullut.
Mulla on vähän sama, että en jaksa tehdä sellaista realistista kaupunkia. Haluaisin, vaikka pelaankin tätä ns. pelinä enkä hiekkalaatikkona. Sitten se oma kaupunki on aika tylsä ja into meinaa hiipua. Pitäisi joskus rakentaa ihan silleen vaan realistista, mutta sehän on hidasta, vaatii kärsivällisyyttä ja myös näkemystä ja luovuutta.

Jos jaksat, niin lataapa se oma ongelmallinen savesi jonnekin josta sen voi ladata ja lykkää linkki vaikka yksärinä, ois kiva katsoa omalla koneella mitä siellä tapahtuu. Itse olen kuitenkin saanut kaikkia aluetyyppejä asutetuksi.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Mulla on vähän sama, että en jaksa tehdä sellaista realistista kaupunkia. Haluaisin, vaikka pelaankin tätä ns. pelinä enkä hiekkalaatikkona. Sitten se oma kaupunki on aika tylsä ja into meinaa hiipua. Pitäisi joskus rakentaa ihan silleen vaan realistista, mutta sehän on hidasta, vaatii kärsivällisyyttä ja myös näkemystä ja luovuutta.

Jos jaksat, niin lataapa se oma ongelmallinen savesi jonnekin josta sen voi ladata ja lykkää linkki vaikka yksärinä, ois kiva katsoa omalla koneella mitä siellä tapahtuu. Itse olen kuitenkin saanut kaikkia aluetyyppejä asutetuksi.
Täytyy jossain vaiheessa latailla tallennus tänne. Nyt menin jo poistamaan koko pelin, kun käytän tähän aivan liian paljon aikaa. Mietin jatkuvasti, että jospa yrittäisi vielä kerran realistista kaupunkia puhtaalta pöydältä. Sitten kuitenkin päätyy vetämään teitä minne sattuu ja lopputuloksena ihan samanlainen kaupunki kuin aiempikin :D
 

Parotech

Pytyt oo pystyssä ku vessassa
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Vajaa 400k asukasta. Täytyy sanoa et kyl toi simulointi vaatii uskomattomia tehoja CPU:lta. Näyttiksen kanssa ei varsinaisesti ongelmia ole vaikka käytössäoleva resoluutio onkin 3840x1080. Pyörii siel 30fps nurkilla mikä nyt on ihan tyydyttävä, mutta kaupungin simulointi aiheuttaa sen että jopa 5950X jää jalkoihin o_O Hauskaa tä silti on
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Itse sain vihdoin 100k asukkaan kaupungin rikki. Ihmeen hitaasti kertyy asukkaita alkuperäiseen peliin nähden. Kartalla on paljon asutusalueita, joihin ei koko pelin aikana ole rakentunut mitään! Peli kuitenkin näyttää alueet sopivaksi kyseisille asunnoille. Tässä kartassa jopa panostin hieman yksityiskohtiin, ettei tullut täysin sysirumaa kaupunkia. Liikennekin pelaa jossain määrin. Ehkä tämä tästä.

1703624406255.png


1703624424517.png


1703624438640.png
 
Viimeksi muokattu:

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Itse olen ihan jumissa, kun ainoastaan Low Density Residential Area kelpaa asukkaille. Ihan turha yrittää rakentaa High Densityä, kun kukaan ei rakenna sinne. Medium densitykään ei oikein tahdo kelvata.

Ilmeisesti tuossa on ideana, että lapsiperheet haluavat omakotitaloja ja sinkut ja opiskelijat kerrostaloja. En vain tiedä, miten tuota lähtisi korjaamaan. Verot nollissa, kaikkia mahdollisia koulutusmahdollisuuksia ja nähtävyyksiä kaupunki täynnä ja yleisesti ihmiset ovat onnellisia. High Densityksi määritetyt alueet vain pysyvät tyhjinä.
Mulla lähti high density tarve kasvamaan sen jälkeen kun olin yliopiston rakentanut ja sai vähän korkeakoulutettua jengiä -> high density office:lle rupes tulemaan tarvetta ja sitten rupes high density residental kelpaamaan. Voi toki johtua jostain muusta mitä en tajunnut. Samaan aikaan virittelin juna ja bussi yhteyksiä muihin kaupunkeihin ja teollisuudelle raaka-aineiden alkutuotantoa, minkä pitäisi antaa teollisuudelle boostia. Nyt on koko ajan pitänyt muuttaa low densityä -> high density ja rakentaa uusia low density alueita kauemmaksi.

Oliko teiden kaarteiden ym hienosäätöön jo jotain modia? Välillä tuskastuttavaa säätöä saada rampeista nätin näköistä ja tuossa on pari kertaa joku bugi iskenyt ja tietä poistaessa sitä onkin sitten lähtenyt 50km kerralla o_O
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Itsellä kasvaa kaupunki ja vähän yli 160k asukasta. Edelleen moni asia ihmetyttää:
  • Jotkut High Residential Density -alueet eivät rakennu juuri ollenkaan. Työkalun mukaan alueet ovat rakennuksille sopivia ja palvelut löytyvät läheltä.
  • Ylipäätään sopivuuden työkalu on erikoinen. Esimerkiksi rakensin uuden omakotitaloalueen, joista yksi katu oli työkalussa punainen ja sille ei rakennu omakotitaloja. Maa ei ole saastunut.
  • Postin käsittely laahaa jatkuvasti perässä. Postilaatikoita on kaikkialla, postitoimistoja useampia ja laajennettuja lajittelukeskuksia kaupungin ympärillä. Kuinka paljon näitä pitäisi rakentaa?
  • Kolareita on kaikkialla! Välillä tutkin ruuhkaa ja mietin uuden moottoritien vetämistä. Sitten huomaan, että ruuhka johtuu kolarista.
  • Teollisuusalueella rakennukset romahtavat jatkuvasti. Alueella on hyvät liikenneyhteydet, kaksi rahtisatamaa ja rahtijuna-asema.
Teiden rakentamisessa on bugeja jonkun verran. Välillä ei saa rakennettua tietä maantasolle, vaan tie lähtee heti nousemaan. Välillä ei saa jyrättyä tietä pois ja moottoritiet menevät kirjaimellisesti solmuun, jos tekee liikaa liittymiä.

Muuten tämä on pelattavassa kunnossa. Eli ihan hyvä ajoitus ostaa. Haluaisin kokeilla, millä asukasluvulla oma kone kyykkää, mutta siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Edelleen pyörii noin 60 FPS ja prosessorin käyttöasteet ovat pysyneet 3 x nopeudella 60-70% paikkeilla jo pitkään.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 843
Itsellä kasvaa kaupunki ja vähän yli 160k asukasta. Edelleen moni asia ihmetyttää:
  • Jotkut High Residential Density -alueet eivät rakennu juuri ollenkaan. Työkalun mukaan alueet ovat rakennuksille sopivia ja palvelut löytyvät läheltä.
  • Ylipäätään sopivuuden työkalu on erikoinen. Esimerkiksi rakensin uuden omakotitaloalueen, joista yksi katu oli työkalussa punainen ja sille ei rakennu omakotitaloja. Maa ei ole saastunut.
  • Postin käsittely laahaa jatkuvasti perässä. Postilaatikoita on kaikkialla, postitoimistoja useampia ja laajennettuja lajittelukeskuksia kaupungin ympärillä. Kuinka paljon näitä pitäisi rakentaa?
  • Kolareita on kaikkialla! Välillä tutkin ruuhkaa ja mietin uuden moottoritien vetämistä. Sitten huomaan, että ruuhka johtuu kolarista.
  • Teollisuusalueella rakennukset romahtavat jatkuvasti. Alueella on hyvät liikenneyhteydet, kaksi rahtisatamaa ja rahtijuna-asema.
Teiden rakentamisessa on bugeja jonkun verran. Välillä ei saa rakennettua tietä maantasolle, vaan tie lähtee heti nousemaan. Välillä ei saa jyrättyä tietä pois ja moottoritiet menevät kirjaimellisesti solmuun, jos tekee liikaa liittymiä.

Muuten tämä on pelattavassa kunnossa. Eli ihan hyvä ajoitus ostaa. Haluaisin kokeilla, millä asukasluvulla oma kone kyykkää, mutta siihen tuntuu olevan vielä matkaa. Edelleen pyörii noin 60 FPS ja prosessorin käyttöasteet ovat pysyneet 3 x nopeudella 60-70% paikkeilla jo pitkään.
High density alueet vaativat tosiaan ainakin yliopistoja sekä high density officeja lähelleen ennenkö alkavat kehittyä. Yhtälailla sen "omakoti" alueen "pääkatu" soveltuu yleensä parhaiten medium density-taloille.

Itse huomannut että alueiden kehittyessä ja keskustan tiivistyessä, kannattaa vaan tylysti jyrätä niitä alueita ja muuttaa tiheämmille toiminnoille sopiviksi. Onko mitään keinoa millä nuo alueet saisi takaisin "valkoisiksi" eli ns. rakentamattomaan tilaan?
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Itse huomannut että alueiden kehittyessä ja keskustan tiivistyessä, kannattaa vaan tylysti jyrätä niitä alueita ja muuttaa tiheämmille toiminnoille sopiviksi. Onko mitään keinoa millä nuo alueet saisi takaisin "valkoisiksi" eli ns. rakentamattomaan tilaan?
Menee zonetus tilaan, mutta käyttää hiiren oikeaa niin ottaa zonen pois.
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
244
Miten olette saaneet julkisenliikenteen toimimaan? Esimerkkinä vaikkapa bussilinjojen suunnittelu: kehämäinen reitti vai samaa väliä menopaluu, kuten usein Suomessa on toteutettu. Ja miten olette pysäkkejä sijoitelleet? Itsellä tuo ihan hakusessa varsinkin kun kaupunki alkaa leviämään.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 843
Miten olette saaneet julkisenliikenteen toimimaan? Esimerkkinä vaikkapa bussilinjojen suunnittelu: kehämäinen reitti vai samaa väliä menopaluu, kuten usein Suomessa on toteutettu. Ja miten olette pysäkkejä sijoitelleet? Itsellä tuo ihan hakusessa varsinkin kun kaupunki alkaa leviämään.
No sehän riippuu ihan kaupungin mallista ja mistä mihin niitä ihmisiä pitää liikuttaa.
Itse koin nuo bussit jotenkin turhiksi. Rakensin kaupungin metron varaan ja lisäksi raitiovaunut kurvailemaan kukin omaa lenkkiään esim lowdensityhousing alueelta highdensityalueen läpi teollisuusalueelle ja takaisin. Suht hyvät käyttöasteet (50-90%) tuli ainakin näin kaikille reiteille ja ruuhkat helpotti huomattavasti.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Oikeasta alanurkasta kannattaa tsekata julkisen liikenteen statistiikka. Sillä näkee helposti, millä linjalla on ruuhkaa ja mitkä ovat ihan turhia. Turhat linjat saa siitä myös ruksittua roskakoriin. Omassa kaupungissa julkinen liikenne on niin suosittua, että bussi- ja ratikkavarikoita saa olla useita. Pysäkeillä on hirveä ryysis ja ajoneuvot loppuvat herkästi. Ratikka menee kaupungissa edes taas ja tekee aina pienen ympyrän linjojen päässä. Bussit taas kiertävät ympyrää. Pysäkit joka asuinalueelle ja muille keskeisille alueille.

Teollisuusalueen liikenne on ihan mahdoton, kun on rahtisatama ja rahtijuna-asema lähekkäin. Vedin koko teollisuusalueen uusiksi ja satamaan saapui kaksi uutta moottoritietä. Molemmat menivät aivan totaalisen tukkoon ja rekkajono ylettyi kaupunkiin asti. Ja kun motarit olivat tukossa, siirtyi ruuhka pienemmille teille. Tuossa vaiheessa meni motivaatio korjata koko ongelmaa. Muutenkin liikenne tuntuu joko kolaroivan tai ryhmittyvän välillä aivan miten sattuu, mikä tekee ihan turhia tukoksia teille.

Postin on pakko olla rikki. -15 onnellisuutta tulee, kun postinkäsittely ei pysy kaupungin tarpeiden perässä. Nyt taitaa olla neljä täysin päivitettyä lajittelukeskusta, yhtä monta postitoimistoa ja postilaatikoita joka nurkassa. Silti posti käsittelee kolmasosan 180k asukkaan kaupungin tarpeista.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
159
Eilen tän ostin ja joku n. 5 tuntia erilaisia räpellyksiä takana. Ehkä pitäis vaan koittaa pysyä yhdessä ja rakentaa uudelleen sitä mukaa kun tarvii.. Mut joku perverssi pakko saada täydellinen. Ykköseen verrattuna mukavia päivityksiä, ja realistisempi teema aina kiva. Eli tähän mennessä vielä ihan jees kamaa. Nyt vaan ongelmana jatkuva kaatuilu kun peli tallentaa.. Kellään samaa? Ja tietty jos kaatuu tallennettaessa, niin se ei kerkiä sitä tallentamaan, eli tietoa jää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Eilen tän ostin ja joku n. 5 tuntia erilaisia räpellyksiä takana. Ehkä pitäis vaan koittaa pysyä yhdessä ja rakentaa uudelleen sitä mukaa kun tarvii.. Mut joku perverssi pakko saada täydellinen. Ykköseen verrattuna mukavia päivityksiä, ja realistisempi teema aina kiva. Eli tähän mennessä vielä ihan jees kamaa. Nyt vaan ongelmana jatkuva kaatuilu kun peli tallentaa.. Kellään samaa? Ja tietty jos kaatuu tallennettaessa, niin se ei kerkiä sitä tallentamaan, eli tietoa jää.
Ihmisillä on tainnut olla aika vaihtelevasti ongelmia kaatuilun kanssa julkaisusta lähtien... Minulla peli on kaatunut muistaakseni joko kerran tai ei lainkaan, mutta joillakin on tiettävästi merkittävästi enemmänkin kaatuiluongelmia.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Itsellä taitaa kyykätä kellotettu i5-13600KF 200k asukkaan kohdalla. Simulaatio ei todellisuudessa näytä nopeutuvan yhtään 3 x nopeudellakaan. Kaikki 6 P-ydintä hakkaavat 100%, mutta E-ytimissä olisi vielä varaa. Nyt peli ei näytä osaavan käyttää niitä kuin osittain. Vähän erikoista, kun olen nähnyt screenshotteja enemmän ytimiä sisältävien prosessoreiden 100% käyttöasteista tässä pelissä. Sain myös käsityksen, että peli osaisi hyödyntää E-ytimiäkin hyvin, mutta ei näköjään.

Aika tuskaisen hidasta alkaa olla asukkaiden kerääminen. Edelleenkään high residential density -alueet eivät meinaa rakentua, vaikka on korkeakouluja ja palveluita naapurissa ja työkalun mukaan sopivaa aluetta juuri niille rakennuksille.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
159
Ihmisillä on tainnut olla aika vaihtelevasti ongelmia kaatuilun kanssa julkaisusta lähtien... Minulla peli on kaatunut muistaakseni joko kerran tai ei lainkaan, mutta joillakin on tiettävästi merkittävästi enemmänkin kaatuiluongelmia.
Näyttiksen alikellotuksien poisto näyttää vakauttaneen tilannetta. Samalla lähti taas sähköpatteri päälle näillä kylmillä keleillä.

Tänään tuli painettua toiset rapeat 5 tuntia. Joku 40k sain yhteen kaupunkiin, ja liikenne ihan solmussa, eli ens kerralla aloitan taas alusta.. Alkuun oli tiukkaa massin kanssa, ja välillä käytiin jopa miinuksella, mutta sit tossa lopussa oli joku melkein 20 miltsiä riihikuivaa. Jännästi toimii siis toikin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
56
Tuo julkisen liikenteen muokkaaminen on vaikeeta. Jos linja menee poikki niin miten sen saa yhdistettyä takasin? Saisi olla joku automatiikka tuohon että bussien pysäkit ilmestyy itse. Metrolinjan tekeminenkin on yhtä tuskaa. SimCity 4 julkisenliikenteen tekeminen on mielekästä.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 821
Tuo julkisen liikenteen muokkaaminen on vaikeeta. Jos linja menee poikki niin miten sen saa yhdistettyä takasin? Saisi olla joku automatiikka tuohon että bussien pysäkit ilmestyy itse. Metrolinjan tekeminenkin on yhtä tuskaa. SimCity 4 julkisenliikenteen tekeminen on mielekästä.
En nyt ihan ymmärrä, miten linja menee poikki. Mutta jos linja ei ole yhdistettynä pysäkkiin, niin tartut siihen linjan viivaan kiinni hiiren vasemmalla, ja vedät pysäkkiin niin ja päästät irti.
Peli ei anna palautetta pysäkin vaikutusalueesta, joten arvailuksi menee kuinka suuri on vaikutusalue.

Ykkösosassa linjojen tekeminen oli kyllä helpompaa metrolinjojen suhteen, tässä esim. maanalaisten linjojen tekeminen on tuskaa, kun raiteiden yhdistämiseen ei ole automatiikkaa korkeuden suhteen.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Päällekkäisten linjojen kanssa säätö on melkoista , en tosin ole varma onko toi järkevää mutta koittanut tehdä "hubin" linja-autoasemalle missä kaikki linja-autot pysähtyy, ratikat pysähtyy, vieressä on rautatieasema ja taksitolppa.

Simmit tuntuvat myös kävelevän melkoisen pitkiä matkoja, pysäkkejä ei kannata ihan joka nurkalle laittaa. Vetää pari kävelysiltaa moottoritien, joen ym yli niin mieluummin kävelevät sitä kuin ottavat jonkun kulkuneuvon.

Ykkösessä löytyi tieto mistä ja minne liikenne menee, mutta tässä ei taida olla sellaista?

EDIT. huomasin, että suojateitä voi myös deletoida, ottaa suojatyökalun ja klikkailee oikeaa. Saa oikein ruuhkaista risteystä helpotettua ajamalla jalankulkijat pois, tosin sitten simmit näyttävät satunnaisesti juoksevan kadun yli liikenteen alle.
 
Viimeksi muokattu:

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
simmit näyttävät satunnaisesti juoksevan kadun yli liikenteen alle.
Jos teet nelikaistaisen tien (kaks kaistaa per suunta) niin simit ei juoksentele niistä enää yli, ja siitä ylöspäin leveämmissä teissä sama homma.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
Autojen ryhmittyminen on kyllä kamalaa ja aiheuttaa hirveitä ruuhkia. Vaikka motarilla olisi viisi kaistaa, yrittävät autot kääntyä uloimmaltakin kaistalta poistumisrampille. Tämän seurauksena kukaan ei pääse jatkamaan suoraan, kun poistuvat autot tukkivat koko motarin. Sekään ei auta, että jos esimerkiksi neljäkaistainen motari haaroittuu niin, että kaksi kaistaa kääntyy ja kaksi jatkaa suoraan. Autot pysähtyvät suoraan ajavien kaistalle, jotta pääsevät kääntyvien kaistalle. Välillä myös autot rikkovat surutta itse asetettuja kääntymissääntöjä ja kävelytiet ovat täynnä autoja.

Tuollakin moottoritiellä on aivan uskomaton ruuhka pitkälle kaupungin ulkopuolelle. Syynä on tuo liittymä, jossa 3 kaistaa jatkaa suoraan ja 2 kääntyy.

1704799948049.png


Suorituskykyyn kaipaisi kyllä isoa boostia. Nyt kellotetulla i5-13600KF:llä saa juuri 1 x simulaation aikaan 205k asukkaan kaupungissa. Kaikki P-ytimet hakkaavat tauotta 100%, kun E-ytimet laiskottelevat toimettomana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
159


Mullakin on bussit ruvennut kiertään parkkipaikan lävitte. Vissiin eivät tykkää pysähdellä liikennevaloihin…
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Autojen ryhmittyminen on kyllä kamalaa ja aiheuttaa hirveitä ruuhkia. Vaikka motarilla olisi viisi kaistaa, yrittävät autot kääntyä uloimmaltakin kaistalta poistumisrampille. Tämän seurauksena kukaan ei pääse jatkamaan suoraan, kun poistuvat autot tukkivat koko motarin. Sekään ei auta, että jos esimerkiksi neljäkaistainen motari haaroittuu niin, että kaksi kaistaa kääntyy ja kaksi jatkaa suoraan. Autot pysähtyvät suoraan ajavien kaistalle, jotta pääsevät kääntyvien kaistalle. Välillä myös autot rikkovat surutta itse asetettuja kääntymissääntöjä ja kävelytiet ovat täynnä autoja.

Tuollakin moottoritiellä on aivan uskomaton ruuhka pitkälle kaupungin ulkopuolelle. Syynä on tuo liittymä, jossa 3 kaistaa jatkaa suoraan ja 2 kääntyy.

En tiedä, onnistuuko tapauksessasi mitenkään järkevästi, mutta tuon liittymän eriyttäminen rinnakkaiseksi moottoritieksi saattaisi toimia. Maailmalla tällaista harrastetaan jonkin verran, Suomessa ainakin Tampereella Ikean paikkeilla on hieman vastaavanlaista, ja myös pelin oma neliapilaliittymä hyödyntää tämänkaltaista ratkaisua. Näyttäisipä pääkaupunkiseudultakin löytyvän vastaava ainakin valtatie 1:n ja Kehä I:n liittymästä pohjoiseen päin.



Mullakin on bussit ruvennut kiertään parkkipaikan lävitte. Vissiin eivät tykkää pysähdellä liikennevaloihin…
Julkisille pystyy määrittämään tiettyjä reittipisteitä, joiden kautta on kierrettävä vaikka ilman pysäkkiä. Sillä saanee moisen estettyä, kunnes tuohon toivottavasti tulee korjaus. Ainakin sinun tapauksessasi nimittäin näyttää jo sen verran pitkältä kiertoreitiltä, ettei tuota voi kovin kohtuullisena pitää.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 033
En tiedä, onnistuuko tapauksessasi mitenkään järkevästi, mutta tuon liittymän eriyttäminen rinnakkaiseksi moottoritieksi saattaisi toimia. Maailmalla tällaista harrastetaan jonkin verran, Suomessa ainakin Tampereella Ikean paikkeilla on hieman vastaavanlaista, ja myös pelin oma neliapilaliittymä hyödyntää tämänkaltaista ratkaisua. Näyttäisipä pääkaupunkiseudultakin löytyvän vastaava ainakin valtatie 1:n ja Kehä I:n liittymästä pohjoiseen päin.
Yritin tuota moneen kertaan. Ongelmana on kuitenkin se, että rinnakkaiselle moottoritielle tarvitaan liittymä. Oli liittymä sitten missä kohdassa tahansa, niin se menee tukkoon. Autot yrittävätkin viime tipassa jatkaa sisimmäiseltä kaistalta suoraan ja uloimmalla kaistalla kaahaavat kaartavat viime tipassa liittymään.

Liikenne ja prosessorin suorituskyky kaipaavat kyllä korjausta, jotta jaksan palata tähän peliin kunnolla uudestaan. Mietin, onko liikenteen määrät nyt edes realistisia. Esimerkiksi jo 4000 asukkaan kaupungissa oli massiivisia ruuhkia ja autojonoja. Enpä ole nähnyt semmoisia ikinä suomen pikkutaajamissa.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 102
Mä luulen että noi kaistaviivat on jotenkin päin prinkkalaa ja AI sekoilee osittain niiden takia. Kokeile niin, että ne on mahdollisimman suorat ja selkeät?

cities_ramppi.png
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 843
Itse sain noista riittävän toimivia, kun liitti tuon 2 kaistaa vielä haaroittumisen jälkeen takaisin päätiehen. Näinollen tuossa esimerkkikuvassa siis kaikkia 5 kaistaa pääsisi siis yhä suoraan ja kahdelta pääsisi lisäksi poistumaan tieltä.

Huomasin myös että jos käyttää poistumisteinä mitä tahansa muita kun niitä "higway"-luokan teitä niin sekoilun määrä kasvaa huomattavasti. Aina siis higwaylta ulos ramppi highwaylla ja vasta sen jälkeen muunnos muuksi tieksi.

Mä luulen että noi kaistaviivat on jotenkin päin prinkkalaa ja AI sekoilee osittain niiden takia. Kokeile niin, että ne on mahdollisimman suorat ja selkeät?
Tämä kiinnitti myös oman huomioni, kokeilisin tehdä tuon kohdan ensimmäiseksi vain uudestaan ilman turhia kaarteita.
 
  • Tykkää
Reactions: Ika
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
159
Vähän jumissa nyt tän pelin kanssa. Semmoinen 200k asukkaan kaupunki löytyy, mutta se vaatis aika isoja muutoksia moneen paikkaan, että siitä sais edes jotenkin järkevän. Ei oikein jaksais. Sit oon miettinyt uuden kylän aloittamista, mutta se alku on todella hidasta ja siinä suunnittelussa menee ikuisuus. Ehkä sitä täytyis pitää pieni tauko tai jotain, mutta yleisesti oon kyllä tykännyt. Vaikka bugejakin löytyy aika paljon.
 

Vee

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
356
On kyllä pitkästä aikaa peli mikä vie mukanaan. Todella mukavaa ajanvietettä.

Harvemmin mitään peliä tulee pelattua useampaan kertaan, mutta tässä tullu aloitettua useampi kaupunki eri karttoihin. Vielä jaksaa kiinnostaa.

Malttaisi vaan rakentaa persoonallista eikä sitä optimaalisinta ruudukkoa
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
490
On kyllä pitkästä aikaa peli mikä vie mukanaan. Todella mukavaa ajanvietettä.

Harvemmin mitään peliä tulee pelattua useampaan kertaan, mutta tässä tullu aloitettua useampi kaupunki eri karttoihin. Vielä jaksaa kiinnostaa.

Malttaisi vaan rakentaa persoonallista eikä sitä optimaalisinta ruudukkoa
Mä olen pelannut ykköstä jonkun 8 vuotta eikä kyllästymistä ole vieläkään tullut. Kannattaa katsella youtubesta ideoita erilaisiin kaupunkeihin, nuo perusruudukot on tosiaan hieman tylsiä. Tässähän vain mielikuvitus (sekä liikenne) on rajana, hienoimpia mielestäni onkin futuristiset ja normaalista poikkeavat isot kaupungit. Kakkosta en ole vielä hommannut kun peli ei pyöri kunnolla ja ykköseen on niin paljon enemmän sisältöä ja modeja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 645
Viestejä
4 219 934
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom