- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 1 106
Tuli vihdoin black friday global veitset, yllätykseksi paketit olivat tyhjiä . Postipaketti oli kyllä kunnossa, että joku cdon työntekijä katsonut tarpeellisiksi?
"Jäi itselläni tarpeettomaksi, joten pistän kiertoon....Onks tää näyttö homma edenny pidemmälle ku nyt näyttää jo jengi myyvän näitä blacfriday x34a näyttöjä torissa...
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.Mulle kuluttajaneuvonnassa sanottiin että pitäisi tehdä reklamaatio CDONille ja esittää asiaan ratkaisua.
Jos sulla Merkath on linkkiä tuohon ratkaisuun niin laitatko jakoon?
E: Teitkö muuten reklamaation sähköpostilla suoraan aspaan vai sieltä nettisivujen kautta?
Toisaalta, jos ei itselle osu näitä huonoja kokemuksia, niin ei sitä osaa sillä lailla lopettaa firman käyttöä ennen kun osuu.Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
No siis vähäisiähän ne valituksenaiheet on olleet, ja nyt tämä viimeisin tapaus on pyrkimys hyödyntää (iotekkiläisten tiedoilla) selvää hintavirhettä. Toki omatkin sympatiani ovat valittajien eikä firman puolella, koska näillä protesteilla saadaan CDONia ehkä kiinnittämään vähän enemmän huomiota Suomen aluesivun toistuviin huolimattomuusvirheisiin.Vuosia jankutettu miten huono firma cdon mutta ei ihmiset usko ikään. Murossa oli 100 sivua samaa valitusta ja täällä jatkuu niin pitäs olla aika selvä homma.
Toteat niille suoraan, että haluat näytön sovittuun 349€ hintaan. (Ellet halua lopettaa asiasta väittelemistä ja hyväksyä tuota 779€ hintaa.)Otanpa itekkin kantaa tähän #näyttögateen. Olin kuluttajaneuvontaan yhteydessä ja he ohjeistivat laittamaan CDON:lle laittamansa viestin. CDON ei ole vieläkään ottanut tähän kantaa (viikko sitten laitettu viestiä).
Mutta se minkä CDON teki on näytön tarjoaminen hintaan 779€. Millähän perusteella he tarjoavat mulle tuotetta tuohon hintaan, jos olen jo maksanut tuotteen?
Vastausten saaminen tuolta tuntuu olevan aina kohtuullisen hidasta. Nyt vielä ilmoittelevat, että "Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä pahoin kuormittunut, mutta teemme kovasti töitä vastataksemme viesteihinne.". Luulisi kuitenkin tämän suuremman ongelman eli näyttöcasen hoitamisen loppuun olevan aika tärkeää mutta eipä vaikuta siltä. (Eli tilausnumeroiden perusteella joku yksinkertaisesti tarkistaa onko noista asioista tullut viestiä.)On tullut lähetettyä jo muutama viesti CDON:lle, mutta jostain kumman syystä jättäävät täysin huomioimatta tuon kommentin ja muutenkin tuo vastailu tuntuu olevan hidasta. Ilmeisesti samanlaista ongelmaa on muillakin?
Ai siellä oli ohjeistus, että 2vkoa? Enpä huomannut moista vaikka ohjeistukset kävin läpi. Itse ajattelin, että 1vko riittäisi ja ettei asiaa kannata turhaan pitkitellä. Olisi luullut, että saavat tuon saman copy&paste 779€ vastauksen kaikille melko nopeasti.Aika hidasta on CDONin vastailu juu, varmasti on myös kiirettä BF:n jälkeen ja näin joulusesongin alla.
Eipä tässä itselläni ole kiirettä, kaksi viikkoa kerroin odottelevani vastausta kuluttajaneuvojan ohjeen mukaisesti.
Ohjeistus tuli siis tuossa viestissä minkä sain kuluttajaneuvojalta, omastakin mielestä aika pitkä aika (viikko olisi ehkä järkevämpi). Saattaa olla tuolla kuluttajaneuvonnassakin hieman ruuhkaa.Ai siellä oli ohjeistus, että 2vkoa? Enpä huomannut moista vaikka ohjeistukset kävin läpi. Itse ajattelin, että 1vko riittäisi ja ettei asiaa kannata turhaan pitkitellä. Olisi luullut, että saavat tuon saman copy&paste 779€ vastauksen kaikille melko nopeasti.
Tuo on ulkopuolinen myyjä. "Tuotteen myy Didis Butik"Hmm, tässä justiin selailen CDON:ia, ni en tiennytkään, että niistä on tullut myös autovaraosakauppa.
AVGASSYSTEM, AVGAS FORD ESCORT ORION 1.4 1.6 86
Suoraan CDONin aspaan vastasin sähköpostilla.
Tämä keissi oli kyseessä: Tietokoneen oheislaitteen kauppa. Sopimuksen sitovuus. Hinta. - Kuluttajariitalautakunta
Epäilen että tuosta reklamaatiosta CDON ryhtyy mihinkään toimenpiteisiin tai hyvityksiin... Kärsivällisyyttä tosin riittää joten mennään sitten vaikka kuluttajariitalautakuntaan asti.
Mites tämä käytännössä toimii ? laittelin viestiä paypalin aspaan ja sieltä tuli pitkä vastaus jossa kerrottiin yleisiä ehtoja verkkokauppa ostoksissa. Viestissä mainittiin tuo 30 päivää maksun palautumiseen, mutta tämä dispute on ilmeisesti joku nopeampi tapa ?PayPal Dispute kehiin. Sieltä tulee parissa päivässä. Tehdään paypal.com oman tilin tilauksista asiakaspalvelupyyntönä.
CDON ei ryhdy väittelemään PayPalin kanssa, kokemusta on
Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliinMites tämä käytännössä toimii ? laittelin viestiä paypalin aspaan ja sieltä tuli pitkä vastaus jossa kerrottiin yleisiä ehtoja verkkokauppa ostoksissa. Viestissä mainittiin tuo 30 päivää maksun palautumiseen, mutta tämä dispute on ilmeisesti joku nopeampi tapa ?
Kiitos tiedosta !Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin
Sen maksun vieressä on "Report an Issue"-linkki , vähän pyörittelemällä sieltä saa sen Disputen tehtyä, mutta niitä käsittelee ihminen. Vähän joutuu navigoimaan, kun ensin se tarjoaa "odota 14 päivää" ja "kysy myyjältä" vaihtoehtoja. Ja riippuu vähän , millä perusteella teet sitä disputea. Itse sanoin, että en ikinä saanut tilaamaani tuotetta (joka oli totta, mutta peruutus se oli).Siis lokkaat paypalliin ja sen maksun peräs on tyyliin edit tjs niin siel on dispute nappi. Ei tarvi mitää aspoja väliin
No siis erona on tietysti viivyttelevä myyjätaho. Toimiihan se noin, jos CDON saa vastauksen myyjältä nopeasti. Mutta ongelmatilanteessa CDON ei näköjään ota vastuuta, vaikka juttu viipyisi viikkoja.Jaa tein pari päivää sitten tuon niin kysy vaan että miksi ja rahat tuli tänään. Ei ollu mitää odotus aikoja mut kai se sit vaihtelee.
Jäikö sulla tuo "palautettu" viimeiseksi vaiheeksi vai kuinka kävi? Entäs mitä siellä CDONin Myboxesissa lukee? Itselläni ei tuollaista palautustilaa tms. kirjausta koskaan tullutkaan, oli vain tuo "tietoja muutettu". Nyt oli näköjään Postin yleisstatus muuttunut "noudettu" tilaan ja CDON:n seurannassa vaihtunut tilaksi "paketti on toimitettu" vaikka en ole pakettia noutanut. Kuitenkin viimeisimmät kirjaukset ovat omalta paikkakunnaltani..Paketti saapui postiin ja 5min ennen kuin ehdin tiskille seurannan tilaksi vaihtui 'palautettu'. Eivät enää luovuttaneet näyttöä.
Saivat viimein tuon melko selkeän copy&paste -vastauksen tännekin. Vetoavat kohtiin 1.4, 2.1 ja 5 mutta tarjoavat 779€ hintaa.Kappas, CDON vihdoin vastasi viestiini (6pv viive).
Nojaavat tuohon sopimusehtoonsa 1.4:
Tarjosivat hyvityksenä näyttöä hintaan 779€, mikä ei sinällään ole kovin paha hinta.
Odotellaan kuitenkin vielä mitä kuluttaja-asiamies vastaa.
On. Konkurssiakin on väläytelty jo vuosikausia sitten Murossa ja varoiteltiin täälläkin muistaakseni alkuvuodesta, kun CDON+ jäsenyydestä keskusteltiin.Onko tuo CDON.COM ollut tuollainen jo pitkään? Kuullostaa ihan konkurssi kypsältä firmalta.
En osaa sanoa, mitä se on aiemmin ollut, mutta Turkuun se tosiaan palautetaan.Onko cdon asiakaspalautus muuttunut Ahvenanmaan sijaan suomeen, kun kuitissa tuollainen palautusosoite?
Voit lähettää tuotteen postimaksutta asiakaspalautuksena alla olevaan osoitteeseen. Liitä mukaan lähetyslista ja kirjoita siihen palautuksen syy.
Palautusosoite:
CDON.com c/o Åland Post
Rautatehtaankatu 3
202 00 TURKU
Palautus etenee Turusta varastollemme Ruotsiin. Huomioi, että palauttamasi tuotteen tulee olla avaamaton ja mahdollisen sinetin ehjä jotta palautus tullaan hyväksymään. Säästä ystävällisesti postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.
Voit siirtää laskun eräpäivää kirjautumalla Qliron Omille sivuille osoitteessa Qliro.com. Palautuksien käsittely kestää noin 1-3 viikkoa. Mikäli palautat ainoastaan osan toimituksesta, saat korjatun laskun Qlirolta kun palautus saapuu varastollemme.
Sama tilanne meillä, mutta maksoimme jenkkisängyn Visalla. Mitään ei ole tapahtunut, eli tilaus on vielä käsittelyvaiheessa. Lähetin CDON:iin parikin kysymystä liittyen viivästelyyn. Vastaus tulikin lopulta, jossa toki pahoiteltiin viivästystä, ja ilmoitettiin, että he selvittävät asiaa valmistajalta (FB), ja vastaavat heti, kun tietävät asiasta jotain. Kohta on jo kulunut viikko tuostakin, eikä vastausta tunnu kuuluvan. En ole kuitenkaan vielä perumassa kauppoja, mutta vaikuttaa jotenkin siltä, että sänkyä ei tulla meille toimittamaan, vaikka sivuilla ilmoitetaan tuon sängyn toimitusajaksi 2-8 työpäivää. Tilatessani toimitusajaksi ilmoitettiin 6-13 työpäivää, eli tuotteen pitäisi olla perillä viimeistään huomenna. Katson tämän nyt loppuun asti.Laitetaan nyt oma kokemus myös jakoon tästä CDON.com lafkasta. Tuossa BlackFriday aikaan emännän kanssa katsottiin, että nyt on halpa jenkkisänky myynnissä (ovh jotain 1900€ luokkaa ja tarjous alta 600€). Oli todella vähäsanaisesti kerrottu mitään patjatyypeistä tai muista teknisistä tiedoista. Tilasin sängyn jokatapauksessa, ettei lopu tavara kesken ja maksoin tilauksen Paypalilla.
Maksun jälkeen selvittelin valmistajan (Furnitureboxin) sivuilta tietoja tuosta ostetusta sängystä ja sieltä selvisi että siinä on käytössä joku puukehyksinen patja. Ajateltiin, että en kyllä viitsi maksaa tuota "halpaa" hintaa tuosta sängystä kun patja ei miellytä. Peruutin tilauksen noin 1h tilaamisen jälkeen ja vastaus tuli minulle 26.11.2017.
CDON vahvisti peruutuksen ja ilmoitti, että rahat palautetaan.
En osannut odottaa että tässä mitää ihmeellistä voisi tapahtua, mutta toisin kävi. Kyselin rahojeni perään 10.12.2017 ja vastaus oli tyyliin: "pahoittelemme viivästystä, odotamme vastausta furnitureboxilta".
Olen kysellyt nyt muutaman kerran tuon jälkeen vielä asiasta ja aina viesti ollut samanlainen. Kärsivällisyyteni alkaa olemaan loppu ja kyselin, että miksi täytyy minun täytyy odottaa rahojani furnitureboxilta kun en sinne ole mitään maksanut vaan olen ainoastaan asioinut CDON.comin kanssa. Muistutin myös tuosta 14 päivän takarajasta rahojen palautuksen kanssa, joka on mainittu kuluttajansuojan ohjeistuksessa sekä tuolla CDON.comin ehdoissa.
Tämän jälkeen en ole vastauksia viesteihini saanut.
En voi muuta sanoa kuin, että onneksi maksoin Paypalin kautta tämän niin saa edes tuon 30.päivän jälkeen rahat takaisin.
Jos eivät myy vaan palauttavat rahat niin minkäs teet?Eikös ton cdonin ole vähäniinkuin pakko myydä toi x34a näyttö mulle ku mulla on sähköinen kuittikin kyseisestä näytöstä
Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.Jäikö sulla tuo "palautettu" viimeiseksi vaiheeksi vai kuinka kävi? Entäs mitä siellä CDONin Myboxesissa lukee? Itselläni ei tuollaista palautustilaa tms. kirjausta koskaan tullutkaan, oli vain tuo "tietoja muutettu". Nyt oli näköjään Postin yleisstatus muuttunut "noudettu" tilaan ja CDON:n seurannassa vaihtunut tilaksi "paketti on toimitettu" vaikka en ole pakettia noutanut. Kuitenkin viimeisimmät kirjaukset ovat omalta paikkakunnaltani..
Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.Saivat viimein tuon melko selkeän copy&paste -vastauksen tännekin. Vetoavat kohtiin 1.4, 2.1 ja 5 mutta tarjoavat 779€ hintaa.
Kauas tuolla KRIL:llä yleensä kestää päätöksen kanssa? Eikös jollakulla CDON halunnut heidän vastauksensa pelkän kuluttajaneuvojan sijaan. Ilmeisesti mitään merkittävää ei ainakaan vielä ole tapahtunut, kaikki taitavat odottaa CDON:n ja kuluttajaneuvojan/KRIL:n vastauksia.
Okei. Erikoista. Koitin Postiltakin kysellä mitä tämä teidän seurantanne tarkoittaa, kun en ole noutanut pakettia ja se ei ole seurannan mukaan koskaan poistunut paikkakunnaltani mutta eivät suostuneet vastaamaan vaan totesivat, että pitää lähettäjältä kysyä. Sehän tässä vielä olisikin, jos pitäisi CDONin kanssa alkaa vääntämään siitä etten ole noutanut pakettia vaikka heidän ja postin seuranta niin väittää..Paketti lähti paikallisesta postista takaisin CDONille, lopetin seurannan vahtaamisen siinä vaiheessa kun se oli saapunut takaisin lajittelukeskukseen Lietoon. Myboxesissa oli muistaakseni kanssa jokin teksti "palautettu CDONille" tjsp.
Itsellänikin on sivuilla edelleen "toimitettu" ja laskukin on yhä avoinna. Kohta taas pitää siirtää eräpäivää ettei siitäkin tule maksumuistutuksia. Onneksi Qlirolla toimii tuo asiakaspalvelu hieman eri tavalla kuin CDON:lla vaikka samaa firmaa ovatkin. Sama arviointikysely tuli tännekin, eka paketti nenän edestä takaisin lähettäjälle ja sitten pyydetään arvostelu... (Luulisi, että nuo automaattiviestit peruuntuisivat jos tilaus on oikeasti mitätöity jotenkin tai sitten on melko kankeat systeemit. Tietysti hieman vaikuttaa siltä, että tilausta ei todellisuudessa ole mitätöity vielä vaan paketti on pelkästään pyydetty takaisin.)Abouttirallaa viikko on kulunut siitä kun laitoin CDONille tuon kuluttajaneuvojan ohjeistaman vaatimuksen, ei vieläkään mitään vastausta asiaan. Itselläni nyt ei ole kovinmoista kiirettä asian kanssa, joten odottelen rauhassa ja eskaloin tilannetta sitten aina vähintäänkin kuluttajariitalautakuntaan asti mikäli on tarvis. Useampi viikko/kuukausi tässä varmasti menee selvitellessä.
Kuitenkin tilaus on CDONin sivuilla edelleen "toimitettu". Qliron aspa siirsi laskun päivämäärää vuoden loppuun n. 15min viiveellä yhteydenotostani ilman lisäkyselyjä, joten ainakin siellä aspa pelaa. Mainitsivat tosiaan Qlirolta samalla ettei CDONin tilausta ole heille peruttu.
Hauskasti sain pari päivää sitten CDONilta sähköpostin "Anna arvosana ja arvioi tuotteitasi". Teki mieli mennä antamaan yhtä tähteä, mutta eihän tuota näyttöä ole ollenkaan CDONin sivuilla enää.
Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.Okei. Erikoista. Koitin Postiltakin kysellä mitä tämä teidän seurantanne tarkoittaa, kun en ole noutanut pakettia ja se ei ole seurannan mukaan koskaan poistunut paikkakunnaltani mutta eivät suostuneet vastaamaan vaan totesivat, että pitää lähettäjältä kysyä. Sehän tässä vielä olisikin, jos pitäisi CDONin kanssa alkaa vääntämään siitä etten ole noutanut pakettia vaikka heidän ja postin seuranta niin väittää..
Tuntuu, että Posti on jossain kohtaa kussut tuon oman seurantansa (todennäköisesti siinä kohtaa, kun aikanaan sanoivat mulle tiskillä hakiessani pakettia lähettäneensä paketin lähettäjän pyynnöstä takaisin mutta seurantaan ei kirjattu mitään, vaikka täälläkin monille kirjattiin erilaisia "returned"/"kieltäydytty vastaanottamasta" jne. koodeja. Kaksi kertaa vieläpä ottivat allekirjoitukseni "noudon" yhteydessä, ensimmäisellä kerralla kun menin hakemaan ja selvisi että en saakaan pakettia ja toisella kerralla kun menin kysymään ja toinen virkailija luuli paketin olevan siellä..) Ja jostain syystä eivät aloita asian tutkimista lähettäjän aloitteesta vaan minun pitää olla yhteydessä CDONiin, jonka puolestaan pitäisi tehdä joku tutkintapyyntö tms. En vaan ymmärrä kun eivät joko osaa tai halua selittää minulle suoraan tuota viimeisintä vaihetta, kai heidän nyt pitäisi tietää mitä tuo "paketti noudettu" tarkoittaa, jos se kerran on lähetetty takaisin mutta kirjaus on paikkakunnallani enkä ole noutanut. Nakittaako posti selvityksen aloittamisen lähettäjälle esim. siinäkin tilanteessa, jos itse kämmäävät ja luovuttavat paketin väärälle henkilölle? (Alkaa menemään jo offtopiciksi mutta..)Kyllähän postikin tässä näyttää toimivan hämärästi, pitäisihän asiakkaan saada tarkat tiedot paketin kulusta? Kerta tämmöistä luovutuskieltoa pystyvät tekemään niin silloin tässä sääntösuomessa pitäisi myös seurannassa lukea tarkaan että paketin luovutus asiakkaalle kielletty lähettäjän pyynnöstä tjsp.