CDON.com

Jos tuota näyttöä nyt ei saa niin kannattaako ihan oikeasti alkaa cdonin kanssa vääntämään asiasta.

Todennäköisesti kannattaa. Ei siihen kuitenkaan joutuisi uhraamaan omaa aikaa suhteettoman paljon, ja laatunäytön saaminen ~650 euroa normaalia halvemmalla ei ole kovin kehno palkinto. On totta kai todellinen mahdollisuus, että jää saamatta, mutta ei tosiaankaan mahdotonta.

Ja yleismaailmallisemmin palvelet kuluttajan etuja kohdistamalla kuluttaja-asiamiehen ja KKV:n huomiota CDONin perseilyihin entistä enemmän.
 
Miten helvett* voi olla edes mahdollista, että kielletään luovuttamasta jo lähetettyjä paketteja? Ei pysty käsittää. Härskiä vielä postilta "Vastaanottaja on kieltäytynyt vastaanottamasta lähetystä"

Kyllä pistää vihaksi.
 
Olikohan tuo hintavirhe myös muiden Pohjoismaiden CDON:eissa. :think: Jos oli, niin siellä on kyllä varmasti joku Åke mononkuva perseessä Ruotsin toimistolla näyttökeissin jäljiltä. Noissa nyt on vielä huonompi kate kuin niissä kuuluisissa teltoissa.

Nyt joku jätkä nopeasti kasaa taisteluaseman parilla tarjousnäytöllä sellaisen teltan sisään ja twiittaa kuvan CDON:ille.
 
Joo en saanu näyttöö. Prisman aspassa oli toi konttori ja sanovat että oli kuulemma aikasemmin postista soitelleet ettei saa antaa.
Sama täällä. Äsken kävin postissa ja näyttö näkyi kyllä hyllyssä mutta "ei saa luovuttaa koska soitettu"
 
Parisen kuukautta sitten pistin hajonneen ssd takuuseen, naputtelin reklamaation sisää jossa myös lyhyt kuvaus viasta kuten pyydetty. Viikon päästä tulee mailia jossa pyydetään vikakuvaus ruotsiksi tai englanniksi, sitten menee taas viikko ja saa lähetysluvan. Tästä taas pari viikkoa niin pyydetään tilinumero jonne palautus, kun ovat todenneet tuotteen vialliseksi.

Hidasta on ja aina erihenkilö/osasto noiden mailien takana, ilmeisesti toimihenkilöitä pitää saada työllistettyä jotenkin :btooth: Ja tuota tilinumeroa kyseltii kahtee kertaa eriosaltolta peräkkäisinä päivinä, ei kauhean jouhevaa ole yhteistoiminta.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tullut mitään erikoista merkintää seurantaan kun menit hakemaan vai lukiko vain että noudettavissa?
Luki ihan noudettavissa eikä mitään erikoista. Koitin sanoa että ottaisin näytön mukaan ja selvittelen itse asian mutta ei sopinut. Tiedä sitten missä vaiheessa ovat sinne soitelleet mutta tunnin ehti olemaan paketti postissa kun menin kyselemään.
 
Itselleni ei ole vielä saapunut perille, pitäisiköhän mennä jo odottamaan milloin kuorma saapuu ja katsoa saisinko näytön matkaan jos hakisin sen heti kun saapuu.
 
Itselleni ei ole vielä saapunut perille, pitäisiköhän mennä jo odottamaan milloin kuorma saapuu ja katsoa saisinko näytön matkaan jos hakisin sen heti kun saapuu.

mitä postin seuranta näyttää? Onko se jossain lajittelukeskuksessa, jos sieltä vaikka noudat?
 
Tilasin kahdet kuulokkeet. Cdon lähettää kaksi pakettia, joista toisessa on yhdet kuulokkeet ja toisesssa jonkun espoolaisen tilaama paineilmatölkki. :facepalm: Taisi olla vika kerta kun tilaan tuolta yhtään mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Todennäköisesti kannattaa. Ei siihen kuitenkaan joutuisi uhraamaan omaa aikaa suhteettoman paljon, ja laatunäytön saaminen ~650 euroa normaalia halvemmalla ei ole kovin kehno palkinto. On totta kai todellinen mahdollisuus, että jää saamatta, mutta ei tosiaankaan mahdotonta.

Ja yleismaailmallisemmin palvelet kuluttajan etuja kohdistamalla kuluttaja-asiamiehen ja KKV:n huomiota CDONin perseilyihin entistä enemmän.
Tämä kiinnostaisi itseäkin että minne ja minkälaista viestiä kannattaa laittaa jos sitä koittaisi onneaan? Varmaan ainakin screenshotti tilauksesta ja postin seurannasta kannattaa heittää mukaan?
 
Kannattaa tonne postin chattiin kanssa valittaa jos näytön kanssa muutkin kamppailevat, laittoi asiakaspalvelija x määrän postimerkkejä tulemaan mielipahan takia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Hätiköidessäni unohdin että taisinkin tilata näytön postiautomaattiin. :facepalm: Ei ole vieläkään saapunut, eikä se lokerokoodikaan tietenkään tule jos cdon on muuttanut vastaanottajan puhelinnumeron.

Naurettavavaa touhua, ihan omaltakin osalta.
 
Lähimpään postiin kyselemään lähetystunnuksella tietoja.
Eivät varmaan sitä puhelinnumeroa kuitenkaan sieltä näe, eikä käsittääkseni muutosoikeutta ole kuin lähettäjällä? Semmoiset jonot oli tuolla kun kävin samalla kaupassa ettei huvittaisi toista hukkareissua tehdä. :D
 
Hätiköidessäni unohdin että taisinkin tilata näytön postiautomaattiin. :facepalm: Ei ole vieläkään saapunut, eikä se lokerokoodikaan tietenkään tule jos cdon on muuttanut vastaanottajan puhelinnumeron.

Naurettavavaa touhua, ihan omaltakin osalta.

Itselläni on automaattisesti kääntö lähismarttiin, on näppärämpi hakupaikka kuin kunnon posti, ja tämä oli kokonsa vuoksi ohjautunut sieltä normaalipostiin toimitettavaksi. Ja ilmeisesti ei tämän vuoksi saavukkaan tänään vaan vasta huomenna, ainakin näin postin chatti väitti kun kyselin.

Lokerokoodinhan saa käsittääkseni ainakin siihen mobiilisoftaan suoraan vaikkei olisi puhelinnumeroa.
 
Ennen kuin on kuluttaja-asiamieheen on yhteydessä, pitää sovitella cdonin kanssa ensin. Eli kun sieltä tulee postia, etteivät toimita, niin voit sen jälkeen olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja antaa heidän ryhtyä toimenpiteisiin.
 
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Onko cdon joskus vetänyt takaisin paketteja jotka ovat olleet postissa tulossa tai noudettavissa
On, aiemmin jo mainitsin tuon Uncharted 3 Collector's Edition keissin jossa niitä myytiin about 20€ hinnalla normaalin karvan alle 200€ hintaan (muistaakseni hinta oli tuo). Paketteja kyllä lähti matkaan paljon, mutta harva sai sen postistansa noudettua, sillä CDON oli kieltänyt luovuttamasta kyseisiä paketteja. Kuten arvata saattaa tosin, muutama onnekas sai pakettinsa ulos postista johtuen postin puolen henkilökunnan kämmäämisestä (ei tiennyt ettei saanut luovuttaa, tai sitten ei vaan kiinnostanut). Tuosta eteenpäin en tiedä keissistä mitään, tuskinpa kukaan tuon perään lähti kuluttaja-asiamiehen puheille tai mitään, mutta samanlaisia kikkoja porukka kyllä käytti kun nyttenkin. Jos posti nimittäin luovuttaa tuon paketin, joutuu siinä kyseinen toimipiste vähän kyseenalaiseen asemaan ja joku saa todnäk jonkinlaista sanktiota. Kuulostaa varmaan monen korvaan hyvin samankaltaiselta tapaukselta kuin tämäkin.

CDON on tosin muutenkin lievästi kyseenalainen firma tarjoustensa ja asiakaspalvelunsakkin puolesta, vähän antaa huolimattomuudesta kuvaa kun perutaan tilaus, mutta näyttö silti lähtee liikkeelle ja pitää sitten postille soitella että älkää helvetti luovuttako näyttöjä postissa. Vaikea koittaa pistää itseään samaan asemaan kun näytön tilanneet ja ilman jääneet, mutta valehteluahan se olisi jos väittäisin etten vähintään CDONille tästä mailia pistäisi ja kyselisi mikä on homman nimi. Takkiinhan firma ottaa jokaisesta luovutetusta näytöstä, mutta siellä on sisäinen viestintä selkeästi aika vituillaan kun meininki on tätä. Harva se päivähän tuolla on virheellisiä alennuksia kuitenkin.
 
Sama meno täällä, postin seuranta arvioi vielä aamulla toimitusajaksi 30.11. klo 18 mennessä. Puolen päivän maissa arvio vaihtui huomiseksi klo 18 mennessä. Samoihin aikoihin lähetti cdon postia:

"Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan."

Huomenna ilmeisesti sitten jännittämään mitä sanovat postilla..

Mistä sait @Merkath yllämainittua viestiä?
 
CDON:lta ei ole tullut viestiä mutta nyt itsellänikin on Postin sivujen seurannassa: "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." ja viimeisin tapahtuma tuo Postintaival.


CDON on tosin muutenkin lievästi kyseenalainen firma tarjoustensa ja asiakaspalvelunsakkin puolesta, vähän antaa huolimattomuudesta kuvaa kun perutaan tilaus, mutta näyttö silti lähtee liikkeelle ja pitää sitten postille soitella että älkää helvetti luovuttako näyttöjä postissa. Vaikea koittaa pistää itseään samaan asemaan kun näytön tilanneet ja ilman jääneet, mutta valehteluahan se olisi jos väittäisin etten vähintään CDONille tästä mailia pistäisi ja kyselisi mikä on homman nimi. Takkiinhan firma ottaa jokaisesta luovutetusta näytöstä, mutta siellä on sisäinen viestintä selkeästi aika vituillaan kun meininki on tätä. Harva se päivähän tuolla on virheellisiä alennuksia kuitenkin.

Älytöntä työllistää Postiakin noilla kämmäämisillä (ja syyllistää mahdollisesti heidän työntekijöitään, jos eivät huomaa näitä spessukeissejä jotka eivät ole heidän mokiaan). Moni kunnon firma antaisi lähetyksen jälkeen asian olla, ottaisi tappiot omaan piikkiin ja oppisi asiasta. CDON ei todellakaan opi ja viimeiseen asti pyrkii näitä omia virheitään paikata mitä kyseinalaisimmin metodein. Mutta annas olla jos asiakas haluaa perua 1 min sitten tekemänsä tilauksen tai lisätä sille toisen tuotteen, ei kyllä onnistu sitten mitenkään...
 
Sama meno täällä, postin seuranta arvioi vielä aamulla toimitusajaksi 30.11. klo 18 mennessä. Puolen päivän maissa arvio vaihtui huomiseksi klo 18 mennessä. Samoihin aikoihin lähetti cdon postia:

"Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan."

Huomenna ilmeisesti sitten jännittämään mitä sanovat postilla..

Mistä sait @Merkath yllämainittua viestiä?
Seurannassa siis näkyy tuo teksti, mitään vastausta en ole saanut CDONilta omaan kyselyyni 2pv sitten tai muutakaan viestiä peruutusilmoituksen jälkeen.
Kaipa tuo pitäisi kuluttaja-asiamiehelle valitella, sen verran hämärää toimintaa ja huonoa kommunikointia CDONilta. Ei vituttaisi läheskään niin paljoa jos tilaus olisi esimerkiksi vain peruttu ja heitetty joku 5€ kuponki, mutta hiukan hiertää kun paketti todennäköisesti istuu lähipostissa eikä sitä voi noutaa.
 
Ei kyllä anna hyvää kuvaa CDONista kun ei ole eka eikä toka kerta kun virheellisesti myyvät väärillä alennushinnoilla.

Olen huomannut senkin että välillä niillä on -90% tarjouksia, jossa normaali hinta selvästi ollut kruunuissa ja komea alennusprosentti, jonka jälkeen alennushinta ollut euroina. Tämä ongelma toistunut vuosikausia, eikä asialle olla tehty mitään.
 
Noh, mites jätkät: meinaatteko tonnilla seurata cdon.com joulukalenteria, että JOSKO OIS NÄYTTÖTARJOUKSIA?! :rofl:
 
Melkeinpä ainoa, minkä takia joulukalenteria viitsii taas kytätä on todennäköinen halpa CDON+ -jäsenyys; parina edellisenä vuotena olen sen joulukalenteritarjouksista uusinut.
 
Kirjoittelin aiemmin, että viime perjantaina tilaamani tarjoustelkkari peruttiin maanantaina, koska "Ikävä kyllä yksi tai useampi tuote tilauksestasi on poistettu tavarantoimittajamme valikoimasta, emmekä saa tuotetta enää varastoomme. Tuote on tämän vuoksi poistettu tilauksestasi."

Tänään, kun katsoo CDON sivuja, niin yllätys yllätys, siellä sitä telkkaria on taas varastossa heti toimitettavaksi. Hinta tosin hypännyt 400 euron tarjoushinnasta 600 euroon.
 
Joo-o, kyllä se on sillä tavalla, että kun tulee yhtään tietoa siitä, että paketti olisi läheisessä Postissa niin työpäivä loppuu siihen paikkaan.

E: Tälläinen viesti tullut sähköpostiin CDON:lta puolisen tuntia sitten.

"Hei XxX,

Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan.

Pidämme silmällä tilaustasi erityisen tarkasti tästä edespäin ja jos huomaamme muita poikkeamia niin tulemme ottamaan asian esille kuljetusyhtiömme kanssa."

Mitähän se tämä sitten tarkoittaisi :confused:
Tuo ei tarkoita välttämättä mitään. Siellä on vissiin logiikkaa, joka päättelee kuinka nopeasti paketin pitäisi liikkua milläkin välillä ja jos siinä on jotain viivästyksiä kirjauksissa, niin systeemi laittaa automaattisesti tuollaisen geneerisen viestin. Minulle on tullut noita useammankin kerran ja paketti on silti ollut perillä ihan normaalisti.
 
Tuo ei tarkoita välttämättä mitään. Siellä on vissiin logiikkaa, joka päättelee kuinka nopeasti paketin pitäisi liikkua milläkin välillä ja jos siinä on jotain viivästyksiä kirjauksissa, niin systeemi laittaa automaattisesti tuollaisen geneerisen viestin. Minulle on tullut noita useammankin kerran ja paketti on silti ollut perillä ihan normaalisti.

No kyllä se nyt vain tässä casessa tarkoittikin juuri sitä, että näyttö lähti bumerangina takaisin Ruotsiin.
 
Paketti oli päätynyt aamuyöllä takaisin lajittelukeskukseen, mutta edelleen näkyy että olisi tulossa tänne päin perille klo 18 mennessä. Saattaa se olla myös matkalla takaisin CDONille.
 
No kyllä se nyt vain tässä casessa tarkoittikin juuri sitä, että näyttö lähti bumerangina takaisin Ruotsiin.
Ikävä kuulla. Siksi sanoinkin ettei se tarkoita välttämättä mitään. :D

Minulle kaikki tuollaisella saatteella varustetut paketit ovat kuitenkin päätyneet perille saakka ongelmitta ja normaalilla aikataululla.
 
Tilasin Cdonista perjantaina vahvistimen, mutta löytyikin sopivampi niin peruin sitten tilauksen heidän ohjeiden mukaan sähköpostilla asiakaspalveluun 20 minuutissa. Noh 5 päivää myöhemmin asiakaspalvelu totesi etteivät enää pysty perumaan tilausta, kun se on jo käsitelty. Pieni ruuhka vissiin aspassa :D
Sama homma. Erona vain, että kyseessä Asuksen näyttö ja sain vastauksen perumiseen kyllä jo seuraavana päivänä. Vastaus oli, että tilausta ei voida perua koska se on jo käsitelty. Viisi päivää myöhemmin tuli varsinainen seurantakoodi ja ilmoitus että tuote on lähetetty varastolta. :btooth:
 
Sama homma. Erona vain, että kyseessä Asuksen näyttö ja sain vastauksen perumiseen kyllä jo seuraavana päivänä. Vastaus oli, että tilausta ei voida perua koska se on jo käsitelty. Viisi päivää myöhemmin tuli varsinainen seurantakoodi ja ilmoitus että tuote on lähetetty varastolta. :btooth:

Luulisi, että firman kannattavuutta saisi aika merkittävästi nostettua parantamalla sisäistä toimintaa. Aika älytöntä ottaa turhia kuluja tuosta paskasta kommunikaatiosta, kun voisi vain sisäisesti perua. Asiakastyytyväisyys paranisi varmasti samalla. Mikähän järki tuossa perumisen vaikeudessa edes on, meinaavatkohan että asiakas ei jaksa palauttaa jos ja kun paketti tulee perille saakka.. (Ja onhan tuossa turhassa lähettämisessä aina katoamisen/hajoamisenkin riski ilman mitään järkeä.)
 
Luulisi, että firman kannattavuutta saisi aika merkittävästi nostettua parantamalla sisäistä toimintaa. Aika älytöntä ottaa turhia kuluja tuosta paskasta kommunikaatiosta, kun voisi vain sisäisesti perua. Asiakastyytyväisyys paranisi varmasti samalla. Mikähän järki tuossa perumisen vaikeudessa edes on, meinaavatkohan että asiakas ei jaksa palauttaa jos ja kun paketti tulee perille saakka.. (Ja onhan tuossa turhassa lähettämisessä aina katoamisen/hajoamisenkin riski ilman mitään järkeä.)

Ilman muuta juuri tuosta on kyse, ja olen itsekin päättänyt toisinaan vain pitää tilauksia, jotka olisin halunnut (ja joskus yrittänytkin) perua heti tilauksen jälkeen. Olen varma, että perumisen vaikeus pienentää tehtyjen tilausten perumisprosenttia. Miinuspuolena taas se huonontaa firman mainetta puskaradiossa ja asiakkaiden mielissä.

Kyse on myös palauttamisen kömpelyydestä CDONilla: jos esim maksaa laskulla, niin laskun eräpäivä tulee poikkeuksetta vastaan ennen kuin palautuskäsittely on valmis (tähän menee usein jopa monta viikkoa pitempään kuin laskujen maksuaika). Niinpä karhukirjeitä on tulossa ellei ole yhteydessä myös laskuttaja Qliroon, vaikka se kuuluukin CDONiin(!) – sisäinen viestintä ei toimi tässäkään.

Eli peruminen on useimmiten naurettavan pitkä ja työläs prosessi verrattuna siihen, mihin ainakin Suomessa on totuttu.
 
Kyse on myös palauttamisen kömpelyydestä CDONilla: jos esim maksaa laskulla, niin laskun eräpäivä tulee poikkeuksetta vastaan ennen kuin palautuskäsittely on valmis (tähän menee usein jopa monta viikkoa pitempään kuin laskujen maksuaika). Niinpä karhukirjeitä on tulossa ellei ole yhteydessä myös laskuttaja Qliroon, vaikka se kuuluukin CDONiin(!) – sisäinen viestintä ei toimi tässäkään.

Ainakin itse onnistuin siirtämään laskun eräpäivää ihan CDONin chatin kautta, kun sanoin olevani palauttamassa näytön ja etten aio siksi maksaa laskua ollenkaan. Toki saattoi olla tuurista kiinni, olin osittain varautunut myös siihen että luvataan muttei mitään sittenkään tapahdu.
 
Ainakin itse onnistuin siirtämään laskun eräpäivää ihan CDONin chatin kautta, kun sanoin olevani palauttamassa näytön ja etten aio siksi maksaa laskua ollenkaan. Toki saattoi olla tuurista kiinni, olin osittain varautunut myös siihen että luvataan muttei mitään sittenkään tapahdu.

Ihan kiva, että onnistuu noinkin, mutta silloinkin eräpäivän siirto vaatii oma-aloitteisuutta eikä tapahdu automaattisesti, kuten kaiken järjen mukaan pitäisi.
 
Ilman muuta juuri tuosta on kyse, ja olen itsekin päättänyt toisinaan vain pitää tilauksia, jotka olisin halunnut (ja joskus yrittänytkin) perua heti tilauksen jälkeen. Olen varma, että perumisen vaikeus pienentää tehtyjen tilausten perumisprosenttia. Miinuspuolena taas se huonontaa firman mainetta puskaradiossa ja asiakkaiden mielissä.

Kyse on myös palauttamisen kömpelyydestä CDONilla: jos esim maksaa laskulla, niin laskun eräpäivä tulee poikkeuksetta vastaan ennen kuin palautuskäsittely on valmis (tähän menee usein jopa monta viikkoa pitempään kuin laskujen maksuaika). Niinpä karhukirjeitä on tulossa ellei ole yhteydessä myös laskuttaja Qliroon, vaikka se kuuluukin CDONiin(!) – sisäinen viestintä ei toimi tässäkään.

Eli peruminen on useimmiten naurettavan pitkä ja työläs prosessi verrattuna siihen, mihin ainakin Suomessa on totuttu.

Itseasiassa hyvin selkeät ohjeet tuli tuolta asiakaspalvelusta, jossa ohjeistivat muun muassa laskun eräpäivän siirtämistä:

Valitettavasti en ehtinyt perua tilaustasi, sillä se on ehtinyt jo varaston käsittelyyn ja mahdollisesti postitettavaksi. Tulet saamaan ilmoituksen sähköpostiisi kun paketti lähtee varastoltamme. Mikäli haluat perua kaupan, toimi seuraavasti: Kun saat ilmoituksen että lähetys on noudettavissa, voit "kieltäytyä" lähetyksestä Postin toimipaikassa, jolloin posti kääntää lähetyksen meille takaisin. Voit myöskin noutaa lähetyksen postitoimipaikasta ja palauttaa paketin asiakaspalautuksena alla olevaan osoitteeseen 14 päivän kuluessa. Muistathan säilyttää Postin kuitin palautuksesta.

CDON.com c/o Åland Post
Rautatehtaankatu 3
202 00 TURKU

Palautus etenee Turusta varastollemme Ruotsiin. Palautuksien käsittely kestää noin 1-3 viikkoa. Säästä ystävällisesti postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Voit siirtää laskusi eräpäivää kirjautumalla Qliron Omille sivuille osoitteessa Qliro.com

Mikäli tilaus on tehty luottokortilla tai Nordean verkkopankkimaksuna, palautetaan rahat automaattisesti kortillesi tai tilillesi. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun palautus on rekisteröitynyt meille takaisin. Mikäli olet maksanut tilauksesi Danske Bankin verkkopankkimaksuna, ilmoita meille asiakaspalvelun kautta IBAN- muotoinen tilinumerosi maksunpalautusta varten saatusi sähköpostitse ilmoituksen palautuksesta.
 
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." :rolleyes:

Viimeisin "lähetys on viivästynyt pälä pälä" omalla kohdallani oli jälleen Postin kämmi; paketti oli ollut jo muutaman päivän perillä postissa, mutta henkilökunta oli tyrinyt hyllytyksen.
 
Itseasiassa hyvin selkeät ohjeet tuli tuolta asiakaspalvelusta, jossa ohjeistivat muun muassa laskun eräpäivän siirtämistä:

Juu, ohjeet on ihan OK, mutta ei ole mitään syytä, mikseivät voisi automaattisesti välittää tuota tietoa Qlirolle (jonka CDON omistaa) aina, kun laskulla tilattu ostos perutaan, vaikka toki vielä parempi olisi, jos palautuskäsittely ei vain kestäisi aina niin naurettavan kauan. Ja se nyt on tosiaan vain osa tätä koko sotkua: isommat puutteet on, että asiakas itse ei missään tilanteessa voi perua tilausta ilman asiakaspalvelijaa, eikä asiakaspalvelukaan voi sitä perua, jos tilaus on "käsittelyssä" (ei vielä lähetetty). Lisäksi chatti on avoinna vain milloin sattuu, ja muuten yhteydenotto onnistuu vain emaililla, jonka vastausajat on useimmiten useita päiviä.

Huom., en silti missään nimessä ole millään ristiretkellä CDONia vastaan, koska tuota perumisproseduuria lukuunottamatta ihan laadukas nettikauppa, usein hyviä tarjouksia, ja CDON+ on hyvä kanta-asiakkaan palkitsemissysteemi, jota käytän jo kolmatta vuotta. CDONilta olen tilaillut roinaa jo 13 vuoden ajan, eikä mitään suuria ongelmia ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on saapunu näyttö postiin, mutta:
Lähetys on käännetty toiseen postiin, samassa kunnassa mutta 30km. päässä.

Ilmeisesti myös puhelinnumero vaihdettu koska saapumisilmoitus lähetetty kirjeitse.

Ja ei ole vielä ainakaan tullut mitään ilmoitusta että olis käännytetty takasin.

E: lähetys on palautunut toimipisteestä...
 
Viimeksi muokattu:
Paketti saapui postiin ja 5min ennen kuin ehdin tiskille seurannan tilaksi vaihtui 'palautettu'. Eivät enää luovuttaneet näyttöä.

Olisiko näytön saaneet henkilöt valmiita jakamaan tilaustietoja muille, jos asia viedään kuluttaja-asiamiehelle eteenpäin? :)
 
Sama kuvio täällä, lähettäjän pyynnöstä kuulemma lähetetty takaisin. Laitoin itse cdonille viestiä jossa sanoin olevani yhteydessä kuluttaja-asiamieheen mikäli kuvio ei ole seuraavan perjantaihin saakka selvinnyt.
 
Aika jännää. Onko lähettäjällä oikeutta pyytää pakettiaan takaisin? Eikös tuo ole jo periaatteessa myyty asiakkaalle, kun paketti on matkaan lähtenyt.
 
Aika jännää. Onko lähettäjällä oikeutta pyytää pakettiaan takaisin? Eikös tuo ole jo periaatteessa myyty asiakkaalle, kun paketti on matkaan lähtenyt.

Tuostahan oli kovasti juttua silloin Anttila/Kodin1:n konkurssin aikaan, ja asiantuntijoiden mukaan tuntui olevan niin, että tuotteen omistajuus siirtyy ostajalle vasta postista noudon jälkeen, ts. firmalla on täysi oikeus kääntää lähetys takaisin (tai jopa käydä itse fyysisesti hakemassa se sieltä postitoimipaikasta, kuten Anttilan asiamiehet parhaimmillaan teki).

Vähän eri tilanne ja silloin oli kyse asiakkaan kannalta vielä kusisemmasta hommasta, koska edes rahojaan ei saanut takaisin (ainakaan heti, jos ollenkaan), mutta tuo omistajuus-juttu varmasti pätee samalla tavalla.
 
Tuostahan oli kovasti juttua silloin Anttila/Kodin1:n konkurssin aikaan, ja asiantuntijoiden mukaan tuntui olevan niin, että tuotteen omistajuus siirtyy ostajalle vasta postista noudon jälkeen, ts. firmalla on täysi oikeus kääntää lähetys takaisin (tai jopa käydä itse fyysisesti hakemassa se sieltä postitoimipaikasta, kuten Anttilan asiamiehet parhaimmillaan teki).

Vähän eri tilanne ja silloin oli kyse asiakkaan kannalta vielä kusisemmasta hommasta, koska edes rahojaan ei saanut takaisin (ainakaan heti, jos ollenkaan), mutta tuo omistajuus-juttu varmasti pätee samalla tavalla.

Okei. Eli periaatteessa kuluttajallakin on oikeus käännyttää pakettinsa takaisin, jos sattuu tulemaan katumapäälle kaupoistaan. Mikä nyt on hyvinkin outoa ja harvinaista, mutta kuitenkin tämmöinen porsaareikä siis on.
 
Paketti saapui postiin ja 5min ennen kuin ehdin tiskille seurannan tilaksi vaihtui 'palautettu'. Eivät enää luovuttaneet näyttöä.

Olisiko näytön saaneet henkilöt valmiita jakamaan tilaustietoja muille, jos asia viedään kuluttaja-asiamiehelle eteenpäin? :)

Sama täällä. Jos olisin vartin aiemmin ollut postilla niin olisin varmaan saanut. 16.20 suunnilleen noudettavissa ja 16.45 tuo tietojenmuutoksen rekisteröinti. Oli kuulemma soitettu että pitää palauttaa ja oli lähtenyt jo takaisin. Ja tosiaan yhteystietoja oli muokattu siten, ettei saapumisilmoitusta saanut. Postin sovelluksessa/seurannassa ei ollut mitään mainintaa takaisinlähetyksestä tai muusta.
 
Sama kuvio täällä, lähettäjän pyynnöstä kuulemma lähetetty takaisin. Laitoin itse cdonille viestiä jossa sanoin olevani yhteydessä kuluttaja-asiamieheen mikäli kuvio ei ole seuraavan perjantaihin saakka selvinnyt.
Itsehän soittelin jo kuluttaja-asiamiehelle ja kerroin stoorin ja oli sitä mieltä että näyttö kuuluisi myydä. Oli kuulemma samasta asiasta muitakin yhteydenottoja. Käski laittamaan viestiä cdonille ja jolleivät suostu myymään niin sitten soittelemaan uudemman kerran. Cdonin vastausta siis odotellessa.
 
Mitäs kautta olette ottaneet yhteyttä? Tuolta cdon.com etusivun alareunan kuvakkeesta --> sähköposti --> reklamaatio vai ihan suoraan johonkin sähköpostiosoitteeseen? Oletteko muuta todenneet kuin, että vaaditte tuotetta hintaan millä se myytiin tai muuten viette asian eteenpäin?

E: Ja kirjoittaessanne oletteko vedonneet joihinkin tiettyihin pykäliin, esim. huolellisuusvelvoitteeseen?
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs kautta olette ottaneet yhteyttä? Tuolta cdon.com etusivun alareunan kuvakkeesta --> sähköposti --> reklamaatio vai ihan suoraan johonkin sähköpostiosoitteeseen? Oletteko muuta todenneet kuin, että vaaditte tuotetta hintaan millä se myytiin tai muuten viette asian eteenpäin?

Helpoin on varmaan sieltä tilaushistoriasta. Haet sieltä näytön ja sieltä tuki ja reklamoi.
 
On, aiemmin jo mainitsin tuon Uncharted 3 Collector's Edition keissin jossa niitä myytiin about 20€ hinnalla normaalin karvan alle 200€ hintaan (muistaakseni hinta oli tuo). Paketteja kyllä lähti matkaan paljon, mutta harva sai sen postistansa noudettua, sillä CDON oli kieltänyt luovuttamasta kyseisiä paketteja. Kuten arvata saattaa tosin, muutama onnekas sai pakettinsa ulos postista johtuen postin puolen henkilökunnan kämmäämisestä (ei tiennyt ettei saanut luovuttaa, tai sitten ei vaan kiinnostanut). Tuosta eteenpäin en tiedä keissistä mitään, tuskinpa kukaan tuon perään lähti kuluttaja-asiamiehen puheille tai mitään, mutta samanlaisia kikkoja porukka kyllä käytti kun nyttenkin. Jos posti nimittäin luovuttaa tuon paketin, joutuu siinä kyseinen toimipiste vähän kyseenalaiseen asemaan ja joku saa todnäk jonkinlaista sanktiota. Kuulostaa varmaan monen korvaan hyvin samankaltaiselta tapaukselta kuin tämäkin.

CDON on tosin muutenkin lievästi kyseenalainen firma tarjoustensa ja asiakaspalvelunsakkin puolesta, vähän antaa huolimattomuudesta kuvaa kun perutaan tilaus, mutta näyttö silti lähtee liikkeelle ja pitää sitten postille soitella että älkää helvetti luovuttako näyttöjä postissa. Vaikea koittaa pistää itseään samaan asemaan kun näytön tilanneet ja ilman jääneet, mutta valehteluahan se olisi jos väittäisin etten vähintään CDONille tästä mailia pistäisi ja kyselisi mikä on homman nimi. Takkiinhan firma ottaa jokaisesta luovutetusta näytöstä, mutta siellä on sisäinen viestintä selkeästi aika vituillaan kun meininki on tätä. Harva se päivähän tuolla on virheellisiä alennuksia kuitenkin.

Ei johdu konenkään huolimattomuudesta, eikä kenellekään ole tulossa sanktioita.
Pakettia ei voi kääntää ennekuin se on saavuttanut määränpäänsä.
Joko eivät ole CDonilta kerennyt soittamaan, tai postissa ei ole keretty vastaamaan.
Ei sen kummempaa mysteeriä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom