CDON.com

Olen ostoskorissa tekemässä checkouttia ja kuljetuksesta näyttää 80e tuotteesta 0e onko luottamista kun en ilmaista toimitusta näe kuin + jäsenille vain?
 
Miten kaukaa tuotteet lähetetään, jos lukee että "Myyjä ja toimittaja: CDON". Tiistaina päivittyi tila: "Valmis toimitettavaksi, kuljetus tilattu toimittajalla Posti 2021-01-12 13:29:00", jonka jälkeen mitään ei ole tapahtunut.
 
Miten kaukaa tuotteet lähetetään, jos lukee että "Myyjä ja toimittaja: CDON". Tiistaina päivittyi tila: "Valmis toimitettavaksi, kuljetus tilattu toimittajalla Posti 2021-01-12 13:29:00", jonka jälkeen mitään ei ole tapahtunut.
Ruotsista yleensä. Noin viikko siinä on mennyt.
 
Hohhoijaa, kaikki vuoden sisällä tehdyt CDON tilaukset olleet negatiivisia näiden ruotsalaisten ja tanskalaisten pikkupuljujen kanssa. Tilasin uuden 10GB hallittavan kytkimen uutta kotiverkkoa varten ja paketista paljastui ei-hallittava halpismalli. Toimittajana oli tanskalainen ComputerSalg A/S.

Saa nähdä millainen taistelu tästä oikein tulee saada vaihdettua oikea malli, väärää kytkintä en ainakaan lähetä ennakkoon takaisin ennen kuin on oikea malli saapunut perille.
 
Tällä kertaa meni yllättävän tuskattomasti. Reilussa viikossa tuli oikea kytkin ja vanha lähti takaisin.
Syyksi kertoivat maahantuojalla olleen väärää tietoa tuotelistauksessa, tosin kyllä tuossa pakkaajallakin on käynyt moka, kun ei ollut kytkimen mallia tarkastanut ennen postitusta.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Uskaltaa jatkossakin tuosta firmasta ostaa, kun palvelu sentään tuntuu pelaavan nopeasti.
 
Kenelläkään mitään kokemuksia tosta myyjästä Cdiscountista? 6pv toimitusta lupaavat.
 
Onhan tuo kyllä melkoisen sekava sivusto... Ihan sattumalta googlen kautta löysin 3kpl/50€ LP tarjouksen, joka sisältyy tuohon spring friday kampanjaan (löytyi myös 2kpl/30€ tarjous, jossa hitusen halvempia lättyjä). Hinnaksi jää NM tason käytetty, eli melkoisen hyvä tarjous, mutta sinnehän se tavarapaljouden keskelle hukkuu jos siihen ei jotenkin osu.
 
Onhan tuo kyllä melkoisen sekava sivusto... Ihan sattumalta googlen kautta löysin 3kpl/50€ LP tarjouksen, joka sisältyy tuohon spring friday kampanjaan (löytyi myös 2kpl/30€ tarjous, jossa hitusen halvempia lättyjä). Hinnaksi jää NM tason käytetty, eli melkoisen hyvä tarjous, mutta sinnehän se tavarapaljouden keskelle hukkuu jos siihen ei jotenkin osu.

On kyllä erikoiset sivut. Kannettavat tietokoneet kategorian alla näyttäisi olevan 4717 tuotetta. Sitten kun klikkaa suodata näytön koon mukaan, niin näyttää että olisi 44 läppäriä. Ota nyt selvää sitten.
 
Suosittelen kiertämään kaukaa.
Aika selkeä mielipide, mutta onko tähän jotain perustelua? Esimerkiksi toimitusajalla ei itselle ole ihan niin suurta merkitystä. Varsinainen Cdiscount nettisivu vaikuttaisi olevan joku ranskalainen Amazon-kopio?
 
En tiedä mitä CDON firman päässä ajateltu kun huijauksen antaneet jatkua viikkoja.
Suuria toimijoita ei tuo juuri kiinnosta. esim. Amazonilla on paljon ongelmia noiden väärennettyjen tuotteiden, virheellisten tuotekuvausten, ostettujen arvosteluiden ja vedätysmyyjien kanssa, mutta noihin ongelmiin puuttuminen on ainakin ulkopuolelta katsottuna ihan onnetonta. Walmartilla oli juuri tuo otsikko kokaanikaktuksen osalta, vaikka asiakkaat olivat ilmoittaneet siitä jo kuukausia sitten.
 
Kyseinen firma ei omaa mitään selkärankaa muutenkaan, joten miksi kiinnostaisi?
No onneksi tämä selkärangaton firma kuitenkin korvaa asiakkaidensa tappiot. Luulisi firmaakin kiinnostavan niin ei tarvitsisi maksaa korvauksia, nyt tuli oikein pörssitiedote asiasta että korvaukset vaikuttavat negatiivisesti tulokseen.
 
Mut harvassa on ne netin sekatavarakaupat, joissa pääsee heti etusivulta ostamaan parilla klikkauksella esim. anaaliseksivälineitä. Onhan se kätevää hankkia anaalitapit ja padel-mailat samalla kerralla ja samoilla posteilla :tup:
 
Älkää ostako tältä myyjältä: https://cdon.fi/merchant/erksononline

Paska tavarat! Myyjä ei osaa puhua tai ymmärtää suomen kieltä tai englannin kieltä ollenkaan... Myyjä on myöskin sanonut että palautus tavarat ovat omavastuu. En kyllä maksa 80 Euro siihen. Ja, eikä auta sinua yhtääkän... Mitä hemmeti tapahtui cdonlle?! Ei se kyllä ollut tälläinen kun minä ostin 3 vuotta sitten tavarat. Unohdin yksi juttu sanoa! että asiakaspalvelu on 100% perseestä...

Update: Myyjä on helevetin tyhmä aasi, voi juma... Jätkä ei edes voi puhua kunnolla.....
Update #2: Myyjä on myöskin wishistä (Wish - Shopping Made Fun) kui köyhää cdon on? Ihan perseestä tämä sivu ja sen yritys on. Tämä on kyllä viimeinen kertaa ostan tältä paskasta sivulta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ostan cdonista vain jos tavara löytyy only cdon eikä muualta ja siten et myyjä on vain cdon, en noilta muilta myyjiltä,muuten käy just noita ongelmia..
Jos jotain tuotetta ei muuten saa kuin yksityismyyjältä, saa tavaran osto olla.
 
Aika pitkään ollut hiljaiseloa CDON:n osalta, uutiskirjeitä kyl lapannut sähköpostiin mutta aniharvoin niitä aiemmin vuosien takaisia alennuskoodeja, jossain vaiheessa ei enää edes synttäreinä tullut. Nyt sit yhtäkkiä jostain toukokuusta lähtien noita on tullut aivan jatkuvasti, varmaan neljästä viiteen "tilaa 30€, saat 5€ alennusta". Pari kertaa adlibriksen kirjoja noilla tilannut CDON:n kautta. Nyt on vaan kaks tilausta sisällä joista toinen kuukausi sitten laitettu, mikä alkaa olla Adlibriksellekkin jo aika pitkä aika, olkoon että juhannus oli välissä.

Mielenkiintoista on kyl myös heidän sivuston toiminta. Adlibriksessä kirja on 20€, CDON:ssa lukee 22€ = 20€! (kirjan siis toimittaa adlibris). Ja sit ku lyöt ostoskoriin nii siel on jotain aivan outoja 200€ hintoja, joista alennusta niin paljon et tullaan tohon merkittyyn hintaan.
 
Tulipa astuttua itsekin harhaan ja tilattua prosessori CDONista (joka olikin sitten Xstra Digital Storage). Eihän niillä mitään tavaraa oikeasti varastossa ole vaikka sivuilla luki. Heti täppäävät tilauksen ”toimitetuksi” jotta laskutus aktivoituu ja lähetykselle muodostuu Fedexin seurantatunnus. Tämän jälkeen asiakas ei voi itse perua tilausta.

Eilen 8 päivää rekisteröimätöntä seurantanumeroa kytättyäni, firmasta pari kokemusta luettuani laitoin sinne viestiä, että perukaa tilaukseni heti. Ei mitään reaktiota.

Oli kyllä taas vihoviiminen kerta kun koitan säästää kymppejä tilaamalla muualta kuin kotimaisilta luottomyyjiltä.
 
Tulipa astuttua itsekin harhaan ja tilattua prosessori CDONista (joka olikin sitten Xstra Digital Storage). Eihän niillä mitään tavaraa oikeasti varastossa ole vaikka sivuilla luki. Heti täppäävät tilauksen ”toimitetuksi” jotta laskutus aktivoituu ja lähetykselle muodostuu Fedexin seurantatunnus. Tämän jälkeen asiakas ei voi itse perua tilausta.

Eilen 8 päivää rekisteröimätöntä seurantanumeroa kytättyäni, firmasta pari kokemusta luettuani laitoin sinne viestiä, että perukaa tilaukseni heti. Ei mitään reaktiota.

Oli kyllä taas vihoviiminen kerta kun koitan säästää kymppejä tilaamalla muualta kuin kotimaisilta luottomyyjiltä.
Itse tilasin prosessorin ja olisin edelleen halukas ottamaan kyseisen prossun tämän Xstra Digital Storagen hinnalla, mutta cdon perui tilauksen vaikka olivat tilauksen vahvistaneet sähköpostilla. Tuotteita on kuitenkin markkinoilla, mutta hieman parempaan hintaan ja myös tämä Xstra myy tuotetta omilla sivuilaan, mutta ei enään CDon kautta.

Löytyy myös tällainen tapaus jo ennakkoon: Verkkokaupan ehdot, tarjouksen sitovuus, peruuttamisoikeus ja palauttamiskäytännöt – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Valitukseen vastasivat hyvin epämääräisesti että odottakaa että asia käsitellään ja pari päivää myöhemmin tuli asiakasapalautekysely, eli tapaus suljettu. Nyt kysyin että kuinka kauon on odotettava, niin pahoittelivat viivästystä ja ilmoittivat tilauksen olevan peruttu.
 
Tulipa astuttua itsekin harhaan ja tilattua prosessori CDONista (joka olikin sitten Xstra Digital Storage). Eihän niillä mitään tavaraa oikeasti varastossa ole vaikka sivuilla luki. Heti täppäävät tilauksen ”toimitetuksi” jotta laskutus aktivoituu ja lähetykselle muodostuu Fedexin seurantatunnus. Tämän jälkeen asiakas ei voi itse perua tilausta.

Eilen 8 päivää rekisteröimätöntä seurantanumeroa kytättyäni, firmasta pari kokemusta luettuani laitoin sinne viestiä, että perukaa tilaukseni heti. Ei mitään reaktiota.

Oli kyllä taas vihoviiminen kerta kun koitan säästää kymppejä tilaamalla muualta kuin kotimaisilta luottomyyjiltä.
Tuosta myyjästä muistaakseni keskusteltu ainakin tarjousketjuissa useampien vuosien aikana moneen kertaan, että mitään ei ole varastossa ja tilaukset tulee tyylillä joskus ja jouluna. Pari vuotta sitten tilasin edullisen m2 levyn ja taisi mennä 5 viikkoa, mutta tuli lopulta.

edit.en huomannut, että oli vanha viesti kun edellinen juuri vastasi.:lol:
 
Ei helkkari nyt tuo Xstra Digital Storage on CDON:in mukaan mennyt konkurssiin. Sinne taitaa jäädä rahat sekä tuote (5800X3D). Ei taida olla mitään saumaa saada masseja takaisin ja cdon sähköpostissaan vain linkkasi kkv:n konkurssisivut

Ihmetyttää kyllä miten cdon muka voi yhteistyökumppanin virheestä vain pestä kätensä tolla lailla.
 
Jos maksoit luottokortilla niin kannattaa ottaa yhteyttä pankkiin. Etukäteen en kyllä olisi maksanut tuolle kaupalle missään tapauksessa jo ennen mitään konkurssia.

Ja eikös CDON kanssa mainosta itseään turvalliseksi kauppapaikaksi, mutta ilmeisesti heitäkään ei kiinnosta?

Kannattaa varmaan otta kuluttajaviranomaisiin yhteyttä ja kysyä neuvoa varsinkin jos maksoit etukäteen jollain muulla kuin luottokortilla.
 
Enpä kyllä itse ole koskaan maksanut etukäteismaksulla CDONiin ylipäätään, kun siellähän on aina ollut maksuton jälkikäteislasku tarjolla, siis Qliro tai ennen vanhaan Klarna. Saati sitten jos ostaisi epämääräiseltä third party -myyjältä.

Poikkeuksena vain muutama harva kerta, kun ostanut jotain digisisältöä, niin niissä ei voinut maksaa laskulla mutta toimituskin oli välitön.
 
Kiitti neuvoista! Meikäläinen kokemattomana maksoin verkkopankilla eli aikalailla huonoin mahdollinen valinta. Hauska juttu tossa on, että cdonin ohjeiden mukaan meikän täytyisi ottaa tuon kyseisen Alankomaisen yrityksen konkurssipesän pesänhoitajaan (xD?!?). Noh, tein tosta rikosilmoituksen ja lähetän jossain kohtaan vaatimuksen cdonin suuntaan, että saisin maksun takaisin. Kuitenkin tuote maksettu syyskuun alussa. Jos ei tuo auta niin otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.
 
Noin kai se menee kun kauppa on ulkomaalainen, eli siinä suhteen CDON on varmaankin oikeassa (en ole lakimies). KKV:n konkurssisivuillta mitkä linkkasit oli ohjeita.

Enintään avoimeksi kysymykseksi jää, että onko CDOnin omat maksuehdot luvanneet mitään parempaa turvaa jos tavaraa ei saa.
 
Kiitti neuvoista! Meikäläinen kokemattomana maksoin verkkopankilla eli aikalailla huonoin mahdollinen valinta. Hauska juttu tossa on, että cdonin ohjeiden mukaan meikän täytyisi ottaa tuon kyseisen Alankomaisen yrityksen konkurssipesän pesänhoitajaan (xD?!?). Noh, tein tosta rikosilmoituksen ja lähetän jossain kohtaan vaatimuksen cdonin suuntaan, että saisin maksun takaisin. Kuitenkin tuote maksettu syyskuun alussa. Jos ei tuo auta niin otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.

Noin se menee konkurssipesän kanssa. Sama homma oli silloin kun Toy's r us/BR lelut meni konkkaan niin jouduin hakemaan lahjakortti rahani keskieuroopasta. Jotka yllättäen sainkin toisesta lahjakortista toinen jäi omaksi tappioksi.

Rikosilmoituksesta tuskin on hyötyä jos oikeasti mennyt konkkaan.
 
Missä?
Jotain arvausta , mutta googletus anto jotain ihan muuta.

Lainaus linkistä
is sanoi:
CDON-verkkokaupan asiakkaiden tietoja on vuotanut internetiin. Mukana on nettimyymälän suomalaisia, ruotsalaisia ja tanskalaisia käyttäjiä.

Ruotsalaistaustaisen verkkokaupan käyttäjien tiedot ovat kaupan, ja niistä on jaettu ilmainen näyte eräälle verkkofoorumille. Tiedoissa näkyvät asiakkaan nimi, katuosoite postinumeroineen, puhelinnumero, viimeisimmän ostoksen hinta ja ostopäivä sekä tilausnumero.

Vuotaneissa tiedoissa ei näy maksukorttitietoja tai asiakkaiden syntymäaikoja.

Tietoja myyvän tahon väitteen mukaan tietokannassa on 989 suomalaista, 5000 ruotsalaista ja 665 tanskalaista.
Määrästä päätelleen kaupan on pieniosanen asiakasrekisteristä, tuosta tulee mieleen että on jonkin CDON asiakkaan

Tieturvauutiset ketjussa on myös asiasta postaus. (tätä postatessa vain uutispostaus)
 
  • Tykkää
Reactions: Sir
Eipä ole tullut tilattua tuolta mitään sen jälkeen kun muuttui kaikenlaisien kepulifirmojen temmellyskentäksi,itse emoliikkeestä tuli aikoinaan satoja tilauksia tehtyä.
 
Onneks ei enään näy syntymäaika ja henkilötunnus selväkielisenä omissa tiedoissa, jos oot joskus laskulla erehtynyt tilaamaan jotain.
Vielä jokunen vuosi sitten näky tässä firmassa.
 
Jaahas... Näyttäisivät poistaneet kirjautumissivun suomiversiosta. Ja jos menee suoraan siihen kirjautumissivuun niin tulee selitys asiasta eli ei ole edes mikään bugi.


Mitä veikkaatte, lopettavatko suomipuolen kaupan?

Tässä oli kaiketi tarkoitus olla sivujen uudistus ja samalla meni tuotekategoriat uusiksi (päin helvettiä) ja muuta sellaista, mutta tätä kirjautumisen poistumista on ihmetelty jo monella palstalla. Mutta nyt kun nostit tuon pointin esille että olisiko kyseessä suomikaupan alasajo (tai skaalaus minimiin) niin se kävisi kieltämättä myös järkeen. Ruotsin puolella tätä sivujen uudistusta ei ole ainakaan vielä tapahtunut eli tuotekategoriat löytyvät edelleen normaalisti ja kirjautuminen on toiminnassa.

Tällä hetkellä erittäin hankala ymmärtää mitä siellä CDONin puolella nyt touhutaan.
 
Joo tuo kirjautumisen puuttuminen on sen verran outo muutos, että en osannut muuta selitystä edes arvailla, kun en keksi mitään positiivisia puolia muutokselle edes sivun ylläpitäjien näkökulmaa pohtien.

Suomen puolen cdon-kauppan juttuja muutettu vuosien aikana muutenkin huonompaan suuntaan (joskus oli maksullinen tilausjuttu millä sai ilmaiset postikulut tietyin ehdoin, taisi olla joku minimihinta tilaukselle tms. ja jotain hyvitystä ostoksista minkä sitten sai alennuskoodin muodossa tilauksen kauden lopussa tjs.) niin ei yllättäisi, jos ajaisivat suomipuolen kauppaa alas. Lisäksi jonkin verran (ainakin ennen tätä muutosta, en ole ehtinyt tutustumaan sivustoon tarkemmin päivityksen jälkeen) oli sivuston eri tekstikohtia jäänyt kääntämättä eli olivat ruotsiksi

Harmi se kyllä olisi, kun bluray-elokuvia myyviä kauppoja on sen verran vähän muutenkin (tai ainakin sellaisia missä hinnat ei ole älyttömiä).

Nyt tuolla näyttäisi olevan myös ilmaset postikulut tilauksiin (kaiketi joku minimihintarajoitus tjs.), mutta ei kyllä luottamusta herätä tällainen kirjautumissivun poistopäivitys.
 
Onko kukaan joutunut hoitamaan takuu asiaa cdonissa?

Miten toimii se?

Pitäisi laittaa takuuseen plantronics legend handsfree
 
Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
 
Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
Minkä tahon asiakas tiedot, tuli mieleen lopusta että oliko kyse maksunvälittäjästä, vai myyjästä. Osalla läntisiä maksunvälittäjiä aika käytettävät systeemi....
 
Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
Jos maksoit Klarnalla, ja olet sillä aikaisemminkin maksanut jossain, niin se ainakin helposti tallettaa tiedot. Ja silloin se tosiaan kysyy vaan jotain pientä kuten puhelinnumero ja muut tiedot täyttyy itsestään. Siinä on myös nappi "poista tiedot tai älä muista jatkossa" mutta se jää helposti huomaamatta. Jolloin se taas seuraavalla kerralla muistaa taas kaiken.
 
Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.

Jaahas, siellä on taas päivitetty alustaa ja käytettävyys yllättäen ottanut takapakkia, ja käyttäjätunnukset on poistuneet käytöstä kokonaan. Pitänee tehdä tuonne tietojen poistopyyntö jossakin välissä.

Omat sivut​


Olemme äskettäin päivittäneet verkkosivumme ja valitettavasti tilaushistoriasi tarkastelu suoraan sivustolla on poistettu. Mutta älä huoli, meillä on edelleen kaikki tiedot aiemmista ostoksistasi!
Voit tarkastella aiempia tilauksiasi seuraavasti:
1. Tarkista postilaatikkosi:
Etsi tilausvahvistuksia, jotka olemme lähettäneet sinulle sähköpostitse.
2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun: Jos et löydä tilausvahvistuksiasi tai tarvitset apua, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme mielellämme!
Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa ja kiitämme ymmärryksestäsi siirtyessämme uuteen alustaan. Pyrimme jatkuvasti parantamaan kokemustasi kanssamme.

 
Minkä tahon asiakas tiedot, tuli mieleen lopusta että oliko kyse maksunvälittäjästä, vai myyjästä. Osalla läntisiä maksunvälittäjiä aika käytettävät systeemi....

Siis ihan mun cdon asiakastiedot.
Heitin leffan ostoskoriin, menin kassalle jolloin kysyttiin sähköposti ja sen jälkeen postinumero jonka jälkeen mun nimi, osoite, puh.numero ja sähköposti kaivettiin cdonin tiedoista valmiiksi.
Eli vaikka mitään ns. omia sivuja ei enää ole niin silti siellä kyllä on tiedot tallessa, mutta nyt niihin pääsee käsiksi pelkän sähköpostin ja postinumeron avulla tilausta tehdessä eikä mitään salasana suojaa ole.
Jos maksoit Klarnalla, ja olet sillä aikaisemminkin maksanut jossain, niin se ainakin helposti tallettaa tiedot. Ja silloin se tosiaan kysyy vaan jotain pientä kuten puhelinnumero ja muut tiedot täyttyy itsestään. Siinä on myös nappi "poista tiedot tai älä muista jatkossa" mutta se jää helposti huomaamatta. Jolloin se taas seuraavalla kerralla muistaa taas kaiken.

Qliro laskun otin. Viimeksi tosin tällä koneella tehnyt tuonne tilauksen joskus vuosia sitten joten ei sen luulis enää mitään muistavan kun koko sivustokin on päivitetty pariin kertaa uusiksi tuossa välissä.
Toisella koneella kyllä tein joskus kesällä tilauksen, mutta eikös tuo muistaminen ole joku evästejuttu?
Huomasin kyllä sen "älä muista jatkossa" kohdan ja laitoin ruksin.
 
Qliro laskun otin.

Qliro taisi irrota CDON:sta joku viitisen vuotta sitten ja tuottaa juuri kokemasi kaltaisia palveluita kouralliselle verkkokauppoja. Vähän kuin Shopify tai Klarna siis. Hieman hankalahan noista on omat tietonsa saada pois, mutta tuskin ne mitään erityisen vaarallisiakaan ovat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 323
Viestejä
4 865 237
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom