CDON.com

Voisin tänne myös kirjoittaa oman kokemukseni tuosta viime perjantain myynnistä, kun oli CDON kyseessä. Ostin mainostetun tarjoustelkkarin keskipäivän aikoihin ja maksoin samantien. Pari tuntia tämän jälkeen nettiin tuli telkkarin kohdalle loppuunmyyty-teksti. Maanantaina tuli sitten sähköpostia, että telkkarit ovat loppu ja rahat palautetaan. Meni sitten samalla ohi kaikkien muiden kauppojenkin alennukset tuon takia.
 
Tilasin Cdonista perjantaina vahvistimen, mutta löytyikin sopivampi niin peruin sitten tilauksen heidän ohjeiden mukaan sähköpostilla asiakaspalveluun 20 minuutissa. Noh 5 päivää myöhemmin asiakaspalvelu totesi etteivät enää pysty perumaan tilausta, kun se on jo käsitelty. Pieni ruuhka vissiin aspassa :D
 
Tilasin Cdonista perjantaina vahvistin, mutta löytyikin vielä sopivampi niin peruin sitten tilauksen heidän ohjeiden mukaan 20 minuutissa sähköpostilla asiakaspalveluun. Noh 5 päivää myöhemmin asiakaspalvelu totesi etteivät enää pysty perumaan tilausta, kun se on jo käsitelty. Pieni ruuhka vissiin aspassa :D
Siellä on lähes aina ruuhkaa, en tule kyllä ostamaan kalliimpia tuotteita sieltä takuuvaihtojen hitauden vuoksi.

T: Reitittimen vaihtaminen uuteen kesti reilusti yli kuukauden.
 
Uskaltaakohan tuota näyttöä nyt käydä postista noutamassa, viesti peruutuksesta kolahti mailiin aamulla
 
Uskaltaakohan tuota näyttöä nyt käydä postista noutamassa, viesti peruutuksesta kolahti mailiin aamulla

Tottakai uskaltaa. Ei ne sieltä Ruotsista mitään iskujoukkoa lähetä katosta rappeloimaan näyttöä takaisin.
 
Ajattelin vain että lähteekö tuosta "puuttuvasta" summasta lasku perään.

Näitä samaisia hintavirhe-keissejä on ollut CDON:illa vuosien saatossa useita, eikä kukaan ole raportoinut mistään tuollaisista laskutuksistä ikinä (eikä tuollainen lasku ylipäätänsä olisi laillinen).
 
Onnea niille, jotka näytön saivat tuohon hintaan! Olisi kyllä maistunut itsellekkin, mutta aina ei voi voittaa. Suomalaiset ovat kyllä hirveän kateellisia, jos toinen sattuu jotain saamaan ja itse jää ilman.
 
Ajattelin vain että lähteekö tuosta "puuttuvasta" summasta lasku perään.

Maksat vain sen laskun mukaan minkä olet saanut tai jos olet maksanut jo niin vielä parempi. Ei jälkikäteen voi lähteä karhuamaan ja en millään usko että edes CDON kehtaisi vaikka tuppaavat tekemään näitä omia ratkaisujaan tuotteiden kanssa.

Itse tein perjantaina keskiyöllä tuon tilauksen --> pe/la oli varastolla käsittelyssä --> maanantaina tuli lähetysviesti/"posti vastaanottanut" --> tiistai aamuna säpoon lasku jossa 349€ summa --> tiistai-iltana viesti peruutuksesta --> tänään aamulla postin JJFI-seurantakoodi aktivoitu ja paketti oli postin lajittelukeskuksessa (huomenna arvioitu saapuminen) --> tänään illalla vielä kyseinen lasku tekstarilla. Huomenna heti noutamaan jos se tuohon lähipostiin saakka pääsee, sitten maksamaan tuo 349€ lasku ja eikun nauttimaan näytöstä. Varmaan jokusen WOW-effektin saa vs. nykyinen XL2411Z. Joku näytönohjain pitäisi tuolle vain keksiä, olis pitänyt BF:nä napata varuiksi vaikka Jimmssin 529€ GTX1080 Strix.
 
Tilasin Cdonista perjantaina vahvistimen, mutta löytyikin sopivampi niin peruin sitten tilauksen heidän ohjeiden mukaan sähköpostilla asiakaspalveluun 20 minuutissa. Noh 5 päivää myöhemmin asiakaspalvelu totesi etteivät enää pysty perumaan tilausta, kun se on jo käsitelty. Pieni ruuhka vissiin aspassa :D

CDONin kanssa tilanne on usein tuo, vaikka koettaisi perua chatilla minuuttien sisään tilauksesta (tilaus on muka heti "käsiteltävänä" eikä voi perua). Peruminen on tehty tahallaan vaikeaksi.

Myös palautuskäsittely kestää helposti ~kuukauden, joten varaudu siihen.
 
Joku vuosi sitten piti cdonilta ostettu corsairin hx650 poweri laittaa takuuseen. Melkein 2 kuukautta odottelin, kun cdon aikoi lähettää tarvittavat asiakirjat jotta voin pistää heille powerin menemään. No mitään ei kuulunut ja pari kertaa otin yhteyttä jolloin aikoivat aina lähettää mahdollisimman nopeaan paperit. Sitten ajattelin, että kokeilen suoraan corsairille takuuta. Itse piti maksaa postit Hollantiin, mutta noin viikko ja uusi tehokkaampi hx750 tuli corsairilta ilman lisäkuluja takaisin, koska hx650 mallissa oli ilmeisesti tyyppivika.
 
Itselläni sama vääntö näytön tiimoilta kuin monella muullakin. Kuluttaja-asiamies piti ihan selvänä että yrityksen tulee kantaa vastuunsa tässä, ja kehotti viemään asian kuluttajariitalautakunnalle mikäli yritys ei tähän suostu. Pistin tästä viestiä vielä CDONille, ja mikäli eivät tuota sopimusta noudata vien asian eteenpäin.
 
CDON on kuitenkin sen kokoinen firma, että kestää ottaa tuommoisen takkiinsa ja oppii samalla virheestään. Jonkun pienemmän kioskin kohdalla tuommoiselle virheelle vielä ymmärrystä riittäisi.

Näin. Sillä poikkeuksella toki, että CDON on niitä harvoja firmoja jotka eivät tunnu oppivat. Ja sitä suuremmalla syyllä ymmärrystä ei heru. Eipä sitä heiltäkään aina kuluttajalle heru.
 
Tällä hetkellä mun Acer on rekisteröity kohteessa Asiakaspalvelu Postintaival 00000.
 
Onko cdon joskus vetänyt takaisin paketteja jotka ovat olleet postissa tulossa tai noudettavissa
 
Sama täällä, olisikohan CDON ottanut aspaan yhteyttä että lähettäkää paketti takaisin?

Oma ei ole muuttunut eilisestä miksikään lähetyksen kulkutietojen mukaan. Sen sijaan siinä missä eilen lähettäjä oli CDON niin nyt se on taantunut takaisin tuoksi JJFI-koodiksi. En tiedä onko tuolla merkitystä mutta hieman alkaa epäilyttämään.

Onko cdon joskus vetänyt takaisin paketteja jotka ovat olleet postissa tulossa tai noudettavissa

Kyllä ainakin viimevuonna niiden alennustelttojen kanssa oli vastaavaa toimintaa ilmennyt. Osa taisi olla saanut jo noutoviestinkin mutta noudettaessa paketti olikin jo lähtenyt takaisin.. Erittäin kyseinalaisen kuuloista toimintaa mielestäni.
 
Kyselin Postin aspan chatista tuon rekisteröinnin perään. Kertoivat ettei järjestelmissä näy moista merkintää ja että viimeisin päivitys heillä olisi paketin rekisteröinti Kajaanissa.
Kyselin myös mitä tuo tila tarkoittaa ja sain seuraavanlaisen vastauksen: "Se voi tarkoittaa että lähetyksen tietoihin on tehty jokin muutos jota en valitettavasti näe tästä. Se voi olla vaikka puhelinnumeron muutos yms."

Olisikohan CDON ilmoittanut sinne että pitäisi paketti palauttaa heti kun saapuu perille tjsp? :think: Kauhea vuoristorata ollut kyllä tämä ja paranoia vaan kasvaa.
 
Kyselin Postin aspan chatista tuon rekisteröinnin perään. Kertoivat ettei järjestelmissä näy moista merkintää ja että viimeisin päivitys heillä olisi paketin rekisteröinti Kajaanissa.
Kyselin myös mitä tuo tila tarkoittaa ja sain seuraavanlaisen vastauksen: "Se voi tarkoittaa että lähetyksen tietoihin on tehty jokin muutos jota en valitettavasti näe tästä. Se voi olla vaikka puhelinnumeron muutos yms."

Olisikohan CDON ilmoittanut sinne että pitäisi paketti palauttaa heti kun saapuu perille tjsp? :think: Kauhea vuoristorata ollut kyllä tämä ja paranoia vaan kasvaa.
Aika erikoista kyllä :D Onko kaikilla se sama postintaival 0000 paikkakunnasta riippumatta
 
ois kiva jos cdon voisi edes kommentoida minulle jotenkin tätä koko hässäkkää. kaksi viestiä jo lähettänyt sinne aspaan. vastausta vaan ei kuulu.
 
Aika erikoista kyllä :D Onko kaikilla se sama postintaival 0000 paikkakunnasta riippumatta

Ei mulla ainakaan vielä. Liedossa edelleen kuten eilenkin mutta lähettäjä muuttui CDONista JJFI-koodiksi mikä vaikuttaa epänormaalilta. Yleensä vain tuntemattomat lähetykset ovat noin eikä tuollaista ole ennen tapahtunut lähetyksen rekisteröitymisen jälkeen..

E: Samapa tieto täälläkin kun selaimella tsekkasin postin sivuilta.. Mobiilisovellus kulkee vissiin hieman jäljessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin hakemassa toisen näytön postista.
Vinkkinä se et kannattaa postin sivuille kirjautua pankkitunnuksilla niin näkee missä paketti on.

postin lähetys seuranta ->
 
Viimeksi muokattu:
Kävin hakemassa toisen näytön postista.
Vinkkinä se et kannattaa postin sivuille kirjautua pankkitunnuksilla niin näkee missä paketti on.

postin lähetys seuranta ->

Oliko CDON muuttanut puhelinnumerosi tjsp tuohon tilaukselle, vai miksiköhän ei saapumisilmoitusta voitu toimittaa. :think:
Itse istun täällä foliohattu päässä päivitellen postin seurantaa 10 sec välein.
 
Oliko CDON muuttanut puhelinnumerosi tjsp tuohon tilaukselle, vai miksiköhän ei saapumisilmoitusta voitu toimittaa. :think:
Itse istun täällä foliohattu päässä päivitellen postin seurantaa 10 sec välein.

sitä miettisin itsekkin kun ei tullu tekstaria että näytön voi noutaa :D
Toivotaan että kaikki ketkä saivat tilattua saavat myös omansa! :)
 
Joo-o, kyllä se on sillä tavalla, että kun tulee yhtään tietoa siitä, että paketti olisi läheisessä Postissa niin työpäivä loppuu siihen paikkaan.

E: Tälläinen viesti tullut sähköpostiin CDON:lta puolisen tuntia sitten.

"Hei XxX,

Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan.

Pidämme silmällä tilaustasi erityisen tarkasti tästä edespäin ja jos huomaamme muita poikkeamia niin tulemme ottamaan asian esille kuljetusyhtiömme kanssa."

Mitähän se tämä sitten tarkoittaisi :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ei mulla ainakaan vielä. Liedossa edelleen kuten eilenkin mutta lähettäjä muuttui CDONista JJFI-koodiksi mikä vaikuttaa epänormaalilta. Yleensä vain tuntemattomat lähetykset ovat noin eikä tuollaista ole ennen tapahtunut lähetyksen rekisteröitymisen jälkeen..

Itseasiassa näköjään mobiilisovellus ei ole ihan yhtä ajantasalla kuin tuo omien sivujen seuranta. Kävin tsekkaamassa tuota selaimella niin siellä näkyy ylimääräisiä vaiheita alkupäästä ja uusimpana tuo "Lähetys on rekisteröity. 30.11.2017 klo 09:39 Asiakaspalvelu Postintaival 00000". Edeltävä on ollut "Lähetys on lajiteltu. 29.11.2017 klo 11:57 Lajittelukeskus Lieto 21000". Vielä ilmoittaa että tänään on tulossa ja periaatteessahan tuon pitäisi Liedosta/Helsingistä missä ikinä onkaan Tampereelle tänään vielä keretä. (Tuon Postintaival homman vuoksi varmaan lähettäjätiedotkin kadonneet vai onko teillä muilla lähettäjässä mikä? Mitä ymmärsin muiden puheista niin tuo on jokin tietojen muutokseen liittyvä kirjaus eikä varsinaisesti oikea paketin sijainti..)

Pitäisiköhän antaa asian olla ja katsoa miten käy vai ottaa yhteyttä postiin/CDONiin?


Joo-o, kyllä se on sillä tavalla, että kun tulee yhtään tietoa siitä, että paketti olisi läheisessä Postissa niin työpäivä loppuu siihen paikkaan.

E: Tälläinen viesti tullut sähköpostiin CDON:lta puolisen tuntia sitten.

"Hei XxX,

Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan.

Pidämme silmällä tilaustasi erityisen tarkasti tästä edespäin ja jos huomaamme muita poikkeamia niin tulemme ottamaan asian esille kuljetusyhtiömme kanssa."

Mitähän se tämä sitten tarkoittaisi :confused:

Joskus keväällä sain samanmoisen viestin liittyen näytön tilaukseen. Ei muistaakseni vaikuttanut mitenkään mutta onhan tuo jotenkin "epäilyttävä" nyt tässä asiayhteydessä. Poikkeama = tuo postintaival = CDONin kikkailut? :think: (*foliohattu päähän*)
 
Viimeksi muokattu:
Joo-o, kyllä se on sillä tavalla, että kun tulee yhtään tietoa siitä, että paketti olisi läheisessä Postissa niin työpäivä loppuu siihen paikkaan.

E: Tälläinen viesti tullut sähköpostiin CDON:lta puolisen tuntia sitten.

"Hei XxX,

Olet vastaanottanut tämän viestin, sillä olemme havainneet poikkeaman tilauksesi seurannassa. Tämä on tavallista ja se ei tarkoita sitä, että se vaikuttaisi toimitusaikaan.

Pidämme silmällä tilaustasi erityisen tarkasti tästä edespäin ja jos huomaamme muita poikkeamia niin tulemme ottamaan asian esille kuljetusyhtiömme kanssa."

Mitähän se tämä sitten tarkoittaisi :confused:


Itelle tuli sama mutta liittyi cdonin toiseen tilaukseen että ei välttämättä ole näytön kanssa mitään tekemistä.
 
Näyttö nyt noudettu, oli kuulemma tullut soitto monitorin perään liittyen sen palauttamiseen.
Nouto kuitenkin onnistui kuin ihmeen kaupalla o_O
UNJQvSJl.jpg


script>

BD1EP
 
Viimeksi muokattu:
Näyttö nyt noudettu, oli kuulemma tullut soitto monitorin perään liittyen sen palauttamiseen.
Nouto kuitenkin onnistui kuin ihmeen kaupalla o_O
Tsiisus, sanoivatko Postista mitään muuta tuohon liittyen, voisivatko myös olla luovuttamatta pakettia?
 
Jos esimerkiksi asuu Turussa ja näkee että paketti on liedon lajittelukeskuksessa,sieltä voi myös paketin noutaa.
 
Itse tilasin soundbarin CDONista 26pvä illalla ja edelleenki tällä hetkellä tilanne "käsittelyssä varastolla"
Hitaan oloista toimintaa.
 
Eipä oo mitään tapahtunut tuolle. Eilen Liedossa, tänään pitäisi olla perillä ja edelleen näkyy vain tuo Postintaival..
 
Jos se on postipisteeseen asti kerennyt, niin tuskin se mihinkään liikahtaa vielä ennen päivän noutoja
 
Jos tuota näyttöä nyt ei saa niin kannattaako ihan oikeasti alkaa cdonin kanssa vääntämään asiasta.
 
Totta helvetissä.
Millä tavalla tuo kannattaa hoitaa. Ottamalla ensin cdonille vai suoraan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja ottavatko he sitten cdoniin yhteyttä vai? Ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut kaupan kans alkaa vänkäämään mistään.
 
Joo en saanu näyttöö. Prisman aspassa oli toi konttori ja sanovat että oli kuulemma aikasemmin postista soitelleet ettei saa antaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 586
Viestejä
4 477 884
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
topiaassss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom