Turusta löytyy Åland postin terminaali. CDON lähettää paketit sen kautta.Vaikuttaa noita olevan ainakin muutamassa paikassa, jos lähetyslappuihin on luottaminen, joku Turussa ainakin.
Turusta löytyy Åland postin terminaali. CDON lähettää paketit sen kautta.Vaikuttaa noita olevan ainakin muutamassa paikassa, jos lähetyslappuihin on luottaminen, joku Turussa ainakin.
Avaatko hieman enemmän? Vieläkö on kyse siitä sun aiemmasta jutusta, hyvittelivätkö jo ostokset vai pitääkö tuostakin vielä tapella?Mikä helvetti tätä firmaa vaivaa? En ole yhtä vihamielistä käytöstä kuluttajia kohtaan nähnyt juuri missään. Me ostajat kuitenkin maksetaan heidän palkat ja sitten kun kaipaa jonkun asian suhteen apua saa aina vittuilua?
Joo ei tämän puljun kanssa ongelmia tule maksun kanssa tai edes tavaran toimituksessa (vielä?), vaan ongelmat alkaa heti kun tarvitsee mitä tahansa asiakaspalvelusta.CDON.com kyllä ottaa rahat ja toimittaa tuotteet. Ongelmia syntyy jos joudut heidän kanssaan selvittelelmään takuu, tuotevirhe, kadonnut paketti tai asiakaspalautus asiaa. Muuten viestisi ei antanut keskustelulle lisäarvoa, tuo kun oli jo keskustelussa tullut selväksi. Olen itsekin tilannut kymmeniä kertoja ja aina kaikki sujuu ihan ok (joskin helvetin hitaasti) jos riittää että rahat ja tuote vaihtaa omistajaa.
Olemme tietoisia CDONin pitkistä vastausajoista, joten eräpäivää siirretään ilman muuta tarpeen mukaan lisää jos sitä tarvitsee.
Eihän tuosta ole kuin 'vasta' 4 päivää, sinänsä siis vielä toimitusajan sisällä. Cdonilla nuo paketit taitaa usein kuitenkin tulla ensin Ruotsista Suomeen Postin kuljetettavaksi - pikaisia toimituksia on turha toivoa.Ei luoja kuinka kauan voi tällä lafkalla kestää tuotteiden lähetys.
Tilasin XF270HUA näytön 26.2, arvioitu toimitusaika 3-4 päivää.
2.3 statuksena on vieläkin, että Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM eikä posti ole saanut pakettia toimitettavaksi. Luulisi että yhden tuotteen keräily onnistuisi hieman hitaammaltakin varastohessulta viidessä päivässä. Odottavan aika tuntuu olevan taas pitkä.
Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?Ei luoja kuinka kauan voi tällä lafkalla kestää tuotteiden lähetys.
Tilasin XF270HUA näytön 26.2, arvioitu toimitusaika 3-4 päivää.
2.3 statuksena on vieläkin, että Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM eikä posti ole saanut pakettia toimitettavaksi. Luulisi että yhden tuotteen keräily onnistuisi hieman hitaammaltakin varastohessulta viidessä päivässä. Odottavan aika tuntuu olevan taas pitkä.
Hyvä kysymys. Lähinnä tuo johtuu siitä, että vielä ei ole omalla kohdalla osunut tavara tuulettimeen. Toki se että näytön sai tuolta 150€ halvemmalla (444€) kun mistään muualta vaikutti myös.Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?
Mikä pelko siinä tilaamisessa on? Tilaa laskulla, niin ei ole väliä vaikka pakettia ei heti kuuluisikaan.Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?
Juuri näin. Ei paras paikka kaikille tilauksille missään nimessä, mutta ei mikään järjestelmällinen kusettajakaan. Siksi vähän ihmetyttää että miksi joillakin on hirveä tarve mustamaalata firman kaikki toiminta.Kyllähän ne takuujutut hoituvat mutta niissä saa sitten oikeasti varautua odottamaan pahimmillaan kuukausia. Ei sen nyt ihan noinkaan pitäisi mennä. Mutta joo, eihän tuossa tilaamisessa mitään pelkoa ole. Samaa mieltä siitä. Muistaa vain ehdottomasti käyttää laskua tai Paypalia oman turvansa säilyttämiseen niin kyllä tuo tilaamisen kannalta ihan turvallinen paikka on. Mitään takuunalaista sieltä ei kuitenkaan kannata ostaa ellei tee suurempaa säästöä ja siltikin pitää tiedostaa "riskit". Tuollainen 150€ säästö (25% alennus aika vakihintaisesta harvoin muualla alennuksessa olevasta tuotteesta) voikin olla jo ihan fiksu alennus riskin ottamiselle, etenkin kun mahdolliset takuuasiat saattaa saada hoidettua jopa suoraan Acerin kanssa tuon monitorin osalta.
Ja ei se CDON mikään "kusetusfirma" sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Kyllä sieltä aina tuotteen aikanaan saa tai sitten rahat takaisin. Tai siis itse ainakin miellän kusetusfirmat (ja yleisesti kusettajat) sellaisiksi, jotka ottavat rahat mutta eivät anna tuotetta. Kyllä CDON:lta käytännössä aina saa sen mitä tilaakin, pl. virheet tuotekuvauksissa mutta nuokin ovat järjestyneet, mutta hitaan ja paikoitellen jopa epäpätevältä vaikuttavan aspan takia kaikki tilaamisen ulkopuolinen tekeminen voi olla hyvinkin tuskallista.
a) Toimitusaika on monesti jotain aivan muuta mitä CDON lupaa. Itse tilasin muutaman levyn, joille lupasivat 3-5 päivän toimitusajan. Totuus -> 5 viikkoa ja risat meni ennen kuin tuotteet olivat noudettavissa asiamiespostista.Mikä pelko siinä tilaamisessa on? Tilaa laskulla, niin ei ole väliä vaikka pakettia ei heti kuuluisikaan.
Takuujutut voivat olla haasteellisempia, mutta eivät mahdottomia nekään kun noudattaa ohjeita eikä oleta että kaikki hoituu saman tien.
Eikös tässä sinun tapauksessa Posti kussut hommansa? Eihän CDON voi sille mitään, jos tuote lähetetään ajallaan mutta ulkopuolinen kuljetusfirma hukkaa paketin. Toki pätevä aspa lähettäisi uuden tuotteen siinä viimeistään kahden viikon odottelun jälkeen (esim. Amazon) ja pyytäisi palauttamaan toisen jos saa tuplat.a) Toimitusaika on monesti jotain aivan muuta mitä CDON lupaa. Itse tilasin muutaman levyn, joille lupasivat 3-5 päivän toimitusajan. Totuus -> 5 viikkoa ja risat meni ennen kuin tuotteet olivat noudettavissa asiamiespostista.
Käytännössä toteat, että syyllistä tuohon tapaukseesi on mahdotonta sanoa mutta silti leimaat sen perusteella CDONin kusetusfirmaksi? Hieman voisi ottaa jotain rajaa tuohon ylenpalttiseen mustamaalaamiseen. CDON kuitenkin muistaakseni ilmoitti sinulle lähettäneensä paketin? Yleensä tuo on kyllä oikeasti tarkoittanut sitä, että paketti on myös lähtenyt. Todennäköisempää on siis, että paketti hukkui kesken lähetyksen kuin se, että CDON vain päätti kusettaa sinua väittämällä lähettäneensä sen. Ja jos olet sitä mieltä, että totuutta syypäästä ei voi tietää niin silloin on kyllä turha syyttää CDONiakaan henkilökohtaisten antipatioiden vuoksi.Tavallinen kuluttaja ei tiedä mistä viivästys johtuu, koska CDON ei anna seurantakoodia, eikä tiedota saati vastaile mitään asiakkaan suuntaan. Silloin on turha langettaa syy yksinomaan kuljetusliikkeen niskaan. Todennäköisempää että CDON varastosaldot ovat päin vittua tai firma ei kykene toimittamaan tavaraa varastolta kohtuullisessa ajassa.
Eli syyllistä on mahdotonta varmuudella sanoa ja siitä voimme varmaan olla yhdessä samaa mieltä. Täten voitaisiin ehkä myös todeta, että on turha syyttää kumpaakaan näistä negatiivista mainetta niittäneestä suurfirmasta? Sinun tyylisi on kuitenkin hieman enemmän luokkaa "CDON on syyllinen kunnes toisin todistetaan" mikä tuntuu kanssa hieman epäreilulta (oli sitten firmasta mitä mieltä tahansa).Sinä oletat yhtälailla, että viivästyminen on poikkeuksetta Suomen postin syytä. CDONin IT-järjestelmä voi tulostaa asiakkaalle ihan mitä tahansa puutaheinää, vaikka tavara makaisi edelleen Ruotsin keskusvaraston syövereissä.
Koska mielestäni kukaan, henkilö tai yritys, ei ansaitse aiheetonta ja paikoitellen selkeästi liioiteltua mustamaalausta. Miksi esim. CDON pitäisi julkisesti nöyryyttää ja ristiinnaulita jokaisesta vahingollisesta virhelähetyksestä, kun ei näin tehdä muillekaan yrityksille.Miksi puolustelet suurta ja kasvotonta korporaatiota? Hiljaisen hyväksynnän sijaan jokaisen asiakkaan olisi parempi pistää kunnon paskamyrsky pystyyn jokaisesta negatiivisesta asiakaskokemuksesta. Seurauksena CDON voisi jopa muuttaa toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.
Minulla taitaa olla postissa viestit, jotka on viime kerralta aspan kanssa.Eli syyllistä on mahdotonta varmuudella sanoa ja siitä voimme olla yhdessä samaa mieltä. Täten voitaisiin ehkä myös todeta, että on turha syyttää kumpaakaan näistä negatiivista mainetta niittäneestä suurfirmasta? Sinun tyylisi on kuitenkin hieman enemmän luokkaa "CDON on syyllinen kunnes toisin todistetaan" mikä tuntuu hieman epäreilulta (oli sitten firmasta mitä mieltä tahansa).
Niin eli jos CDON sanoo lähettävänsä tuotteet vaikka 1.3 niin on ihan luonnollista, että kirjautuvat meidän Postille Liedossa vasta parin päivän päästä tuosta (3.3-5.3). Ihan hyvin voi mielestäni siis tuossa hsalosenkin tapauksessa olla paketti lähtenyt sieltä varastosta silloin kun on sanottu. Eihän se nyt kuitenkaan tänne Manner-Suomeen heti silloin ilmesty. Ihan samaa käy välillä esim. Gigantin kanssa.Kyllä, CDON lähettää romppeet useimmiten Ruotsista, ja Postin seurannassa ne näkyy luonnollisesti vasta kun paketti on Manner-Suomessa.
En tiennyt tuosta Ruotsin varastosta. Leffat taitavat tulla Ahvenanmaalta.Kyllä, CDON lähettää romppeet useimmiten Ruotsista, ja Postin seurannassa ne näkyy luonnollisesti vasta kun paketti on Manner-Suomessa.
Itse asiassa tilasin juuri 1.3. CDON:ista, mutta en nyt oleta, että kukaan viikonloppuna tekee mitään.Niin eli jos CDON sanoo lähettävänsä tuotteet vaikka 1.3 niin on ihan luonnollista, että kirjautuvat meidän Postille Liedossa vasta parin päivän päästä tuosta (3.3-5.3). Ihan hyvin voi mielestäni siis tuossa hsalosenkin tapauksessa olla paketti lähtenyt sieltä varastosta silloin kun on sanottu. Eihän se nyt kuitenkaan tänne Manner-Suomeen heti silloin ilmesty. Ihan samaa käy esim. Gigantin kanssa.
(ja yli sadassa tilauksessani on 7 vuoden jäsenyyden aikana 4 peruttua, en ole sarjaperuuttaja)Hei,
Kiitos viestistäsi!
Olen nyt perunut tilauksesi 123.
Kauppasumma tulee palautumaan PayPal-tilillesi tai maksukortille 5-7 arkipäivän kuluessa.
Palaa asiaan mikäli sinulla on vielä kysyttävää ja vastaan mielelläni!
Mukavaa päivän jatkoa!
Ystävällisin terveisin,
xxx
Siellähän oli vasta joku Gaming Week. Oletko varma, ettei noita silloin ollut ihan myynnissä asti, jotain näytönohjaimia ainakin oli?Ja tänään vielä muistui mieleen, että niillä on myös seuraava laiton taktiikka käytössä: laitetaan tuotteiden hinta tarjoukseen, kun niitä ei ole varastossa. Ei kuitenkaan ole mahdollisuutta varata tai tilata tuotteita tarjoushintaan. Jos kiinnostaisi kovasti, niin olisin kuluttajaviranomaiseen yhteydessä, kun tuo on nyt ihan laitonta tässä maassa.
Esimerkkejä:
MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC, 85€ | Hinta.fi
Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G, 78€ | Hinta.fi
Painottaakseni sitä faktaa, että ne tekee noin päästäkseen hyville sijoituksille hintaseurannassa.. Ei ole aikomustakaan myydä tuolla hinnalla.
Kyllä itse sanoisin, että tavallisesti se toimitusaika on ollut nimenomaan viikon luokkaa. Joskus menee muutama päivä enemmän.Aika hyvin, sillä eihän tämä lafka saa toimitettua tavaroita tavanomaisesti edes viikossa tilaushetkestä laskettuna.
Kaikki viimeaikaiset tilaukseni olleet keskimäärin 3päivää (smartpost)Aika hyvin, sillä eihän tämä lafka saa toimitettua tavaroita tavanomaisesti edes viikossa tilaushetkestä laskettuna.
Äkkiseltään näyttää siltä että Fightinglove liioittelee toimituksen nopeutta ja sinä liioittelet sen hitautta. Itse postasit eilen:Fightinglove laittaa sitten omia faktojaan esiin. Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että tilaamasi tavara on A. käsitelty B. lähetetty C. perillä vastaanottajalla Suomessa keskimäärin kolmessa päivässä.
Nyt lainaamasi tilaukset tulivat kuitenkin peräti alle viikossa.Aika hyvin, sillä eihän tämä lafka saa toimitettua tavaroita tavanomaisesti edes viikossa tilaushetkestä laskettuna.
Viimeisin oma tilaus oli tilattu maanantaina iltana ja perjantaina sai hakea lähimmältä r-kioskilta.Fightinglove laittaa sitten omia faktojaan esiin. Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että tilaamasi tavara on A. käsitelty B. lähetetty C. perillä vastaanottajalla Suomessa keskimäärin kolmessa päivässä.
Luulin ettei sun pitänyt enää olla missään tekemisissä tämän puljun kanssa tuon aiemman casen jälkeenNäköjään nämä perkeleet sitten nykyään lähettävät pakettinsa mielivaltaisesti, joko Postin tai Postnordin toimittamana. Tätähän ei tilausvaiheessa näe mistään. Omassa tapauksessani toimitustavasta riippuen paketti tulee 1km päähän osoitteestani tai vaihtoehtoisesti 7km päähän toisen kaupungin puolelle.
Viimeiset 2 tilausta, toinen pari leffaa, tilattu keskiviikkona - perjantaina luukussa, 1 peli tilattu torstaina - lauantaina smartpostissa. Molempien korteissa luki että lähtöpaikkana Turku. Välillä sitten menee pidempään. Jos verrataan 'suomalaisiin' verkkokauppoihin on cdon ollut itselläni lähinnä nopeampi toimitus.Viimeisin oma tilaus oli tilattu maanantaina iltana ja perjantaina sai hakea lähimmältä r-kioskilta.
Lähetyksen seuranta
- Paketti on toimitettu 2018-03-02 16:00:00
- Olet saanut sähköpostin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
- Olet saanut tekstiviestin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
- Noudettavissa kohteessa 2018-03-02 08:34:00
- Lähetys matkalla toimipisteeseen 2018-03-02 06:02:00
- Pakettisi on toimitettu kohteeseen Posti kuljetus ja toimipisteesi lähettää pian saapumisilmoituksen 2018-03-02 05:51:00
- Posti har hämtat försändelsen hos oss på CDON.COM 2018-03-02 03:36:00
- Lähetys on rekisteröity terminaalissa kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:55:00
- Matkalla ja tällä hetkellä kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:47:00
- Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM 2018-02-28 10:39:00
Oman tilauksen noin kuukausi sitten toimitti Postnord ja se oli noudettavissa Postin väliaikaisesta toimipisteestä. Posteljooni toi noutolapun kotiin.CDON ei lähetä enää (ainakaan kaikkea) tavaraa postitse. Käyttää huolitsijana Postnordia, jonka yhteistyökumppani on Suomessa Oy Matkahuolto Ab. Yllättäen firma sekoilee tämänkin suhteen automaattiviestillään, jossa väittää lähetyksen olevan lähimmässä postitoimipaikassani.
Amazonien pakettien toimituksissa on ollut aika paljon ongelmia, riippuen juurikin siitä, että kenet Amazon arpoo kuriiriksi. Monilla paketit ovat hävinneet kuljetuksen aikana, tai sitten vaan kuljetuksessa on kestänyt pari viikkoa kauemmin kuin pitäisi.Amazonin paketit on tullu kotiovelle, joten en ymmärr oikein tota vertausta. Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??
Jep. Tämä haittaa luultavasti suurempaa määrää suomalaisia kuin se, että randomisti lähetetään Postin tai PostNordin kautta. Jälkimmäinen kun varmaan useimmiten muuttaa vain noutopaikkaa korkeintaan satoja metrejä.Amazonien pakettien toimituksissa on ollut aika paljon ongelmia, riippuen juurikin siitä, että kenet Amazon arpoo kuriiriksi. Monilla paketit ovat hävinneet kuljetuksen aikana, tai sitten vaan kuljetuksessa on kestänyt pari viikkoa kauemmin kuin pitäisi.
Justiinsa näin. Jos saisin valita Amazonissa toimittajan niin aikalailla 95% ajasta valitsisin ehdottomasti Postin. Nuo kuriirifirmat on ihan sieltä itsestään palvelutasonsa kanssa, kun ei osata päivämäärää tarkemmalla aikahaitarilla ilmoittaa tulosta ja välillä ei osata edes soittaa koska ollaan alakerrassa suljetun oven (kerrostalo) takana. Sitten jos et pääse noutamaan näitä DHL:n, UPS:n tai muiden paketteja niin niitähän oikeasti saa sitten hakea tuolta jostain toiselta puolelta kaupunkia toisin kuin Postin/Matkahuollon paketteja yleensä. En näe mitään syytä miksi haluaisin jotain pienelektroniikkaa, vaatteita jne. jollain kotiintoimituksella, kun ne hakee helpommin kauppareissun ohella Postista. Ainoa poikkeus on se, jos sattuu tilaamaan jotain kookasta ja painavaa jota ei viitsisi jalkaisin roudata Postista himaan.Jep. Tämä haittaa luultavasti suurempaa määrää suomalaisia kuin se, että randomisti lähetetään Postin tai PostNordin kautta. Jälkimmäinen kun varmaan useimmiten muuttaa vain noutopaikkaa korkeintaan satoja metrejä.
Sen sijaan Amazonin kaikki eri toimitustavat poikkeavat monella tavalla, iParcel voi venyttää toimitusta jopa viikkoja tai sitten paikallinen kuriiriedustaja ei osaa käyttää puhelinta tai mitä milloinkin. Lopulta kaikki toki aina järjestyy, mutta niin CDONinkin kanssa (CDONilla se vain kestää vitun kauan, jos joutuu vaivaamaan aspaa).
Sehän on vaan etu jos käytetään"maken kuljetusta" ainakin täällä kuopiossa ups paketit tuo paikallinen pakuyrittäjä,soittaa ennen tuontia ja voi vielä tuossa vaiheessa yleensä vaihtaa toimituspaikkaa.Amazonin syy ei ole Suomen markkinan pienuus ja surkea täkäläisten kuriiripalveluiden taso. Ei ole yksinkertaisesti kannattavaa toimittaa paketteja Helsinki-Vantaan lentoasemasta yli 20km päähän. Palvelu ostetaan sitten joltain "maken kuljetukselta" ja loppu on sitten luettavissa vitutustketjuista.
Itse en ainakaan tarkoittanut syyttää Amazonia. Se oli vain vastinetta kommenttiisi Amazonista "Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??"Amazonin syy ei ole Suomen markkinan pienuus ja surkea täkäläisten kuriiripalveluiden taso. Ei ole yksinkertaisesti kannattavaa toimittaa paketteja Helsinki-Vantaan lentoasemasta yli 20km päähän. Palvelu ostetaan sitten joltain "maken kuljetukselta" ja loppu on sitten luettavissa vitutustketjuista.
Just näin. Sillä pienyrittäjällä on usein tarve ylläpitää edes jonkunlaista tasoa, kun ei se muuten pärjää isoja vastaan. Yleensä pienfirmat ovatkin asiakaspalvelultaan ja joustavuudeltaan (imo) suurempia parempia. Luulisi muutenkin, että se Postilla toimittaminen (mitä moni usein tahtoisi) olisi se halvin vaihtoehto vs. UPS/DHL/"maken kuljetus"/jne.. niin ihmetyttää tuo mineraalimiehen kommentti noin kokonaisuudessaan.Sehän on vaan etu jos käytetään"maken kuljetusta" ainakin täällä kuopiossa ups paketit tuo paikallinen pakuyrittäjä,soittaa ennen tuontia ja voi vielä tuossa vaiheessa yleensä vaihtaa toimituspaikkaa.
Onko tämä fakta? Minulla ei ainakaan tule ovelle, joskus ehkä 10% ajasta tulevat, muuten haen joko postista, smartista, ups toimipisteestä tai milloin mistäkin.Amazonin paketit on tullu kotiovelle, joten en ymmärr oikein tota vertausta. Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??
Ei ole mitään tilastoja esittää, mutta sellainen fiilis on että useimmiten ovat tänne ainakin tulleet ovelle, jos vain on sattunut olemaan kotona.Onko tämä fakta? Minulla ei ainakaan tule ovelle, joskus ehkä 10% ajasta tulevat, muuten haen joko postista, smartista, ups toimipisteestä tai milloin mistäkin.