CDON.com

Mikä helvetti tätä firmaa vaivaa? En ole yhtä vihamielistä käytöstä kuluttajia kohtaan nähnyt juuri missään. Me ostajat kuitenkin maksetaan heidän palkat ja sitten kun kaipaa jonkun asian suhteen apua saa aina vittuilua?

Avaatko hieman enemmän? Vieläkö on kyse siitä sun aiemmasta jutusta, hyvittelivätkö jo ostokset vai pitääkö tuostakin vielä tapella?

(Varmaan osittain aspassa on sellainen itseään ruokkiva kierre: liian vähän työvoimaa --> kiire ja stressiä --> asiakkaat kyllästyvät ja suuttuvat --> heikentää entisestään aspan kiinnostusta --> tämä taas pahentaa asiakaspalvelua entisestään jne. Näin ei tietty saisi olla.)
 
Tilasin paketin torstaina. Seuraavana päivänä tuli ilmoitus että paketti on matkalla. Oletan että se on perillä nyt alkuviikosta, hieman riippuen siitä mistä se lähti matkalle.

Ilmoittelen toki jos näin ei tapahdu, mutta ajattelin tähän kaiken paskavyöryn sekaan laittaa yhden positiivisen kokemuksen (minulla ei cdonista muunlaisia kokemuksia itse asiassa olekaan).
 
CDON.com kyllä ottaa rahat ja toimittaa tuotteet. Ongelmia syntyy jos joudut heidän kanssaan selvittelelmään takuu, tuotevirhe, kadonnut paketti tai asiakaspalautus asiaa. Muuten viestisi ei antanut keskustelulle lisäarvoa, tuo kun oli jo keskustelussa tullut selväksi. Olen itsekin tilannut kymmeniä kertoja ja aina kaikki sujuu ihan ok (joskin helvetin hitaasti) jos riittää että rahat ja tuote vaihtaa omistajaa.
Joo ei tämän puljun kanssa ongelmia tule maksun kanssa tai edes tavaran toimituksessa (vielä?), vaan ongelmat alkaa heti kun tarvitsee mitä tahansa asiakaspalvelusta.

Oma case ei näemmä loppunutkaan vielä. 2.2 CDON:lle palautettu (postin seurannan mukaan) huoltotapauksen laskusta tuli juuri muistutusmaksu. Lasku, jonka eräpäivän siirsin heti alkuunsa maaliskuulle, koska oletin prosessin kestävän pitkään. Ilmoitin qlirolle että maksu on aiheeton enkä ole sitä maksamassa. Kerroin myös että cdonin kanssa asiointi hoituu vain kuluttajariidan kautta, johon laskukin tulee päätymään ellei sitä mitätöidä. Katsotaan onko siellä puolella vielä mitään asiakaspalvelua. Samaa firmaahan nuo kaksi on. :)

Edit: niin ja samassa palautuksessa palautin siis kaksi eri tapausta selvästi eriteltynä. Toisesta rahat palautuivat luottokortille 15.2, joten eivät voi väittää ettei paketti olisi saapunut. Unohtivat vissiin perua tuon huoltotapauksen laskun, kuinka ollakkaan. :D

Edit:
qliro myönsi virheensä eräpäivän kanssa ja muistutusmaksu peruttu. Nyt odotellaan että cdon saisi vielä kuitattua maksun turhaksi.
Suora lainaus qlirolta:
Olemme tietoisia CDONin pitkistä vastausajoista, joten eräpäivää siirretään ilman muuta tarpeen mukaan lisää jos sitä tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
Ei luoja kuinka kauan voi tällä lafkalla kestää tuotteiden lähetys.
Tilasin XF270HUA näytön 26.2, arvioitu toimitusaika 3-4 päivää.
2.3 statuksena on vieläkin, että Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM eikä posti ole saanut pakettia toimitettavaksi. Luulisi että yhden tuotteen keräily onnistuisi hieman hitaammaltakin varastohessulta viidessä päivässä. Odottavan aika tuntuu olevan taas pitkä.
 
Ei luoja kuinka kauan voi tällä lafkalla kestää tuotteiden lähetys.
Tilasin XF270HUA näytön 26.2, arvioitu toimitusaika 3-4 päivää.
2.3 statuksena on vieläkin, että Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM eikä posti ole saanut pakettia toimitettavaksi. Luulisi että yhden tuotteen keräily onnistuisi hieman hitaammaltakin varastohessulta viidessä päivässä. Odottavan aika tuntuu olevan taas pitkä.
Eihän tuosta ole kuin 'vasta' 4 päivää, sinänsä siis vielä toimitusajan sisällä. Cdonilla nuo paketit taitaa usein kuitenkin tulla ensin Ruotsista Suomeen Postin kuljetettavaksi - pikaisia toimituksia on turha toivoa.
 
Ei luoja kuinka kauan voi tällä lafkalla kestää tuotteiden lähetys.
Tilasin XF270HUA näytön 26.2, arvioitu toimitusaika 3-4 päivää.
2.3 statuksena on vieläkin, että Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM eikä posti ole saanut pakettia toimitettavaksi. Luulisi että yhden tuotteen keräily onnistuisi hieman hitaammaltakin varastohessulta viidessä päivässä. Odottavan aika tuntuu olevan taas pitkä.

Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?
 
Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?
Hyvä kysymys. Lähinnä tuo johtuu siitä, että vielä ei ole omalla kohdalla osunut tavara tuulettimeen. Toki se että näytön sai tuolta 150€ halvemmalla (444€) kun mistään muualta vaikutti myös.
 
Pakko ihmetellä miten uskallat tilata CDON:n kaltaisesta kusetusfirmasta, kun kerran seuraat ketjua?
Mikä pelko siinä tilaamisessa on? Tilaa laskulla, niin ei ole väliä vaikka pakettia ei heti kuuluisikaan.

Takuujutut voivat olla haasteellisempia, mutta eivät mahdottomia nekään kun noudattaa ohjeita eikä oleta että kaikki hoituu saman tien.
 
Kyllähän ne takuujutut hoituvat mutta niissä saa sitten oikeasti varautua odottamaan pahimmillaan kuukausia. Ei sen nyt ihan noinkaan pitäisi mennä. Mutta joo, eihän tuossa tilaamisessa mitään pelkoa ole. Samaa mieltä siitä. Muistaa vain ehdottomasti käyttää laskua tai Paypalia oman turvansa säilyttämiseen niin kyllä tuo tilaamisen kannalta ihan turvallinen paikka on. Mitään takuunalaista sieltä ei kuitenkaan kannata ostaa ellei tee suurempaa säästöä ja siltikin pitää tiedostaa "riskit". Tuollainen 150€ säästö (25% alennus aika vakihintaisesta harvoin muualla alennuksessa olevasta tuotteesta) voikin olla jo ihan fiksu alennus riskin ottamiselle, etenkin kun mahdolliset takuuasiat saattaa saada hoidettua jopa suoraan Acerin kanssa tuon monitorin osalta.

Ja ei se CDON mikään "kusetusfirma" sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Kyllä sieltä aina tuotteen aikanaan saa tai sitten rahat takaisin. Tai siis itse ainakin miellän kusetusfirmat (ja yleisesti kusettajat) sellaisiksi, jotka ottavat rahat mutta eivät anna tuotetta. Kyllä CDON:lta käytännössä aina saa sen mitä tilaakin, pl. virheet tuotekuvauksissa mutta nuokin ovat järjestyneet, mutta hitaan ja paikoitellen jopa epäpätevältä vaikuttavan aspan takia kaikki tilaamisen ulkopuolinen tekeminen voi olla hyvinkin tuskallista.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän ne takuujutut hoituvat mutta niissä saa sitten oikeasti varautua odottamaan pahimmillaan kuukausia. Ei sen nyt ihan noinkaan pitäisi mennä. Mutta joo, eihän tuossa tilaamisessa mitään pelkoa ole. Samaa mieltä siitä. Muistaa vain ehdottomasti käyttää laskua tai Paypalia oman turvansa säilyttämiseen niin kyllä tuo tilaamisen kannalta ihan turvallinen paikka on. Mitään takuunalaista sieltä ei kuitenkaan kannata ostaa ellei tee suurempaa säästöä ja siltikin pitää tiedostaa "riskit". Tuollainen 150€ säästö (25% alennus aika vakihintaisesta harvoin muualla alennuksessa olevasta tuotteesta) voikin olla jo ihan fiksu alennus riskin ottamiselle, etenkin kun mahdolliset takuuasiat saattaa saada hoidettua jopa suoraan Acerin kanssa tuon monitorin osalta.

Ja ei se CDON mikään "kusetusfirma" sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Kyllä sieltä aina tuotteen aikanaan saa tai sitten rahat takaisin. Tai siis itse ainakin miellän kusetusfirmat (ja yleisesti kusettajat) sellaisiksi, jotka ottavat rahat mutta eivät anna tuotetta. Kyllä CDON:lta käytännössä aina saa sen mitä tilaakin, pl. virheet tuotekuvauksissa mutta nuokin ovat järjestyneet, mutta hitaan ja paikoitellen jopa epäpätevältä vaikuttavan aspan takia kaikki tilaamisen ulkopuolinen tekeminen voi olla hyvinkin tuskallista.
Juuri näin. Ei paras paikka kaikille tilauksille missään nimessä, mutta ei mikään järjestelmällinen kusettajakaan. Siksi vähän ihmetyttää että miksi joillakin on hirveä tarve mustamaalata firman kaikki toiminta.
 
Mikä pelko siinä tilaamisessa on? Tilaa laskulla, niin ei ole väliä vaikka pakettia ei heti kuuluisikaan.

Takuujutut voivat olla haasteellisempia, mutta eivät mahdottomia nekään kun noudattaa ohjeita eikä oleta että kaikki hoituu saman tien.

a) Toimitusaika on monesti jotain aivan muuta mitä CDON lupaa. Itse tilasin muutaman levyn, joille lupasivat 3-5 päivän toimitusajan. Totuus -> 5 viikkoa ja risat meni ennen kuin tuotteet olivat noudettavissa asiamiespostista.
b) Ala-arvoinen tai olematon asiakaspalvelu. Miten yhdelläkään yrityksellä voi kestää jopa 3 viikkoa reagoida asiakkaan kyselyyn saati reklamaatioon? Asiakaspalvelun "tasokkuus" on esitetty tässä ketjussa niin monta kertaa, ettei minulla ole siihen mitään lisättävää.
c) Harhaanjohtava markkinointi. CDON:n Alennusprosentit ja OVH-hinnat eivät perustu yhtään mihinkään, samaa tuulipukukusetusta mitä JYSK, Suomisoffat ym. huonekaluhuijarit harrastavat. Tuotteiden kuvaukset ja informaatio voivat olla puutteellisia tai aivan päin vittua. Tarkastaako CDONin suomisivua ylipäätään kukaan ihminen? CDON tykkää myös lähettää vääriä tuotteita, esim. tuttavani sai postitse PS3 version GTA V:sta vaikka oli tilannut PS4 version.
d) Reklamaatiot ja takuuasiat

En tilaisi CDON:sta vaikka saman tuotteen saisi kilpailijalta puolet kalliimmalla. Ketjussa käyty monitorigate viimeistään osoitti, että yritys pyrkii viilaamaan kuluttajaa linssiin viimeiseen asti eikä suostu ottamaan vastuuta omista virheistään.
 
a) Toimitusaika on monesti jotain aivan muuta mitä CDON lupaa. Itse tilasin muutaman levyn, joille lupasivat 3-5 päivän toimitusajan. Totuus -> 5 viikkoa ja risat meni ennen kuin tuotteet olivat noudettavissa asiamiespostista.

Eikös tässä sinun tapauksessa Posti kussut hommansa? Eihän CDON voi sille mitään, jos tuote lähetetään ajallaan mutta ulkopuolinen kuljetusfirma hukkaa paketin. Toki pätevä aspa lähettäisi uuden tuotteen siinä viimeistään kahden viikon odottelun jälkeen (esim. Amazon) ja pyytäisi palauttamaan toisen jos saa tuplat.

Paska firma mutta ei sitä pitäisi mollata asioista, jotka eivät ole sen syytä. Varmaan 99% tilauksista kuitenkin lähetetään ajallaan ja oikein pl. ruuhkat (joulu, BF). Muissa pointteissa (b, c pl. viimeinen lause ja d) kyllä olen samaa mieltä. Mutta edelleenkään surkea aspa tai tahattomat erehdykset esim. lähetetyssä tuotteessa eivät varsinaisesti ole kusetusta. Vai meinaatko, että kaverillesi laitettiin tahalleen väärä peli?
 
Viimeksi muokattu:
Tavallinen kuluttaja ei tiedä mistä viivästys johtuu, koska CDON ei anna seurantakoodia, eikä tiedota saati vastaile mitään asiakkaan suuntaan. Silloin on turha langettaa syy yksinomaan kuljetusliikkeen niskaan. Todennäköisempää että CDON varastosaldot ovat päin vittua tai firma ei kykene toimittamaan tavaraa varastolta kohtuullisessa ajassa.
 
Tavallinen kuluttaja ei tiedä mistä viivästys johtuu, koska CDON ei anna seurantakoodia, eikä tiedota saati vastaile mitään asiakkaan suuntaan. Silloin on turha langettaa syy yksinomaan kuljetusliikkeen niskaan. Todennäköisempää että CDON varastosaldot ovat päin vittua tai firma ei kykene toimittamaan tavaraa varastolta kohtuullisessa ajassa.

Käytännössä toteat, että syyllistä tuohon tapaukseesi on mahdotonta sanoa mutta silti leimaat sen perusteella CDONin kusetusfirmaksi? Hieman voisi ottaa jotain rajaa tuohon ylenpalttiseen mustamaalaamiseen. CDON kuitenkin muistaakseni ilmoitti sinulle lähettäneensä paketin? Yleensä tuo on kyllä oikeasti tarkoittanut sitä, että paketti on myös lähtenyt. Todennäköisempää on siis, että paketti hukkui kesken lähetyksen kuin se, että CDON vain päätti kusettaa sinua väittämällä lähettäneensä sen. Ja jos olet sitä mieltä, että totuutta syypäästä ei voi tietää niin silloin on kyllä turha syyttää CDONiakaan henkilökohtaisten antipatioiden vuoksi.


Sanotaan nyt sen verran, että olen itse tehnyt tuonne vuosien varrella yli 30 tilausta (joo, eihän tuo hirveä määrä ole mutta jonkun verran kuitenkin) ja tätä näyttögatea lukuunottamatta ei ole koskaan ollut ongelmia. Muutamat asiakaspalautukset, tilausten täydentämiset jne mahtuu tuonne sekaan ja nekin ovat hoituneet ongelmitta. Ja tuotteet ovat aina tulleet ajallaan (joskus max pari päivää myöhässä mutta en repisi noista revi pelihousujani) sekä luvatun kaltaisina. Toki aspan tasossa ja palvelunopeudessa on ollut selkeästi havaittava lasku jostain tuolta Q3-Q4/2017 asti. Vielä keväällä 2017 esim. aspa vastasi muutamassa päivässä ja avatun sekä käytetyn monitorinkin palautusrumban teki tyyliin viikossa (toimi tuolloin ihan yhtä hyvin kuin esim. Jimmssin kanssa).

Suosittelisin siis itsekin edelleenkin tilaamaan ensisijaisesti muualta mutta kyllä ne CDONinkin tilaukset perille tulevat. Kyllä minä olen ainakin toistaiseksi pelit, leffat ja rahavoucherit tuolta tilannut mutta CDON+ jäsenyyden loppumisen myötä kyllä varmaan loppuu muutkin tilaukset. Tuo on kuitenkin ollut ihan hyvä etu tiettyihin kampanjoihin ja tuotteisiin yhdistettynä mutta en siitä kyllä yli ~10€ enää maksa.

Olisi sinänsä kyllä mielenkiintoista tietää miksi jotkut ostavat tuolta kalliimpia tuotteita vakiohinnoilla. Miksi esim. ennakkotilata joku nyt mainostettava S9 tuolta kun samaan hintaan saa haettua vaikka Gigantista huomattavasti paremmin palautus/takuuehdoin. CDON on ollut itselleni aina vähän sellainen paikka, että ostan sieltä jos myyvät (selkeästi) halvimmalla ja tasahinnoin haen muualta. En ole koskaan tainnut ostaa sieltä muuta kuin kampanjatavaraa tai PSN-rahaa, koska niistä on saanut jäsenyydellä takaisin rahaa ja alennuskoodeilla jopa alea. (Oli ihan hyvät diilit ostaa aina 30e PSN rahaa 10e alekoodilla ja sitten loppusummasta 20e sai vielä jotain 2-4% palautuksia plussalla ja bonuswaylla). Ei ole sinänsä kovin hyvä asema yrityksen vinkkelistä mutta itsepähän ovat siihen hakeutuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä oletat yhtälailla, että viivästyminen on poikkeuksetta Suomen postin syytä. CDONin IT-järjestelmä voi tulostaa asiakkaalle ihan mitä tahansa puutaheinää, vaikka tavara makaisi edelleen Ruotsin keskusvaraston syövereissä.

Miksi puolustelet suurta ja kasvotonta korporaatiota? Hiljaisen hyväksynnän sijaan jokaisen asiakkaan olisi parempi pistää kunnon paskamyrsky pystyyn jokaisesta negatiivisesta asiakaskokemuksesta. Seurauksena CDON voisi jopa muuttaa toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.
 
Sinä oletat yhtälailla, että viivästyminen on poikkeuksetta Suomen postin syytä. CDONin IT-järjestelmä voi tulostaa asiakkaalle ihan mitä tahansa puutaheinää, vaikka tavara makaisi edelleen Ruotsin keskusvaraston syövereissä.

Eli syyllistä on mahdotonta varmuudella sanoa ja siitä voimme varmaan olla yhdessä samaa mieltä. Täten voitaisiin ehkä myös todeta, että on turha syyttää kumpaakaan näistä negatiivista mainetta niittäneestä suurfirmasta? Sinun tyylisi on kuitenkin hieman enemmän luokkaa "CDON on syyllinen kunnes toisin todistetaan" mikä tuntuu kanssa hieman epäreilulta (oli sitten firmasta mitä mieltä tahansa).

Miksi puolustelet suurta ja kasvotonta korporaatiota? Hiljaisen hyväksynnän sijaan jokaisen asiakkaan olisi parempi pistää kunnon paskamyrsky pystyyn jokaisesta negatiivisesta asiakaskokemuksesta. Seurauksena CDON voisi jopa muuttaa toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.

Koska mielestäni kukaan, henkilö tai yritys, ei ansaitse aiheetonta ja paikoitellen selkeästi liioiteltua mustamaalausta. Miksi esim. CDON pitäisi julkisesti nöyryyttää ja ristiinnaulita jokaisesta vahingollisesta virhelähetyksestä, kun ei näin tehdä muillekaan yrityksille.

Ansaittu kritiikki ja niistä nouseva paskamyrsky on asia erikseen. Onhan täällä oikeasti monta naurettavaa tapausta, jotka ansaitsevat paskamyrskynsä. CDON on keskivertoa selkeästi heikompi firma aspaltaan (tällä hetkellä aspa on täysin luokatonta) mutta kyllä itse tilaaminen ja toimittaminen on enimmäkseen samaa tasoa monien muiden kanssa.

En puolustele vaan totean omia kokemuksia ja korjaan paikoitellen liioiteltuja väitteitä firman tasosta. Jos luet tekstiäni niin huomaat kuitenkin, että olen itsekin antanut monesti risuja CDONin toiminnasta ja ollut sinunkin kanssasi monista asioista (suurimmasta osasta) samaa mieltä. Välillä menee vain överiksi ja tästä kyseisestä firmasta hakemalla haetaan virheitä ja ongelmia mikä ei ole ihan tervettä. Samalla neutraalien/positiivisten kokemuksien sanominen tuntuu olevan jopa kiellettyä.

Olen samaa mieltä, että CDONin pitäisi parantaa tasoaan ja että sen tämänhetkinen asiakaspalvelu on luokatonta mutta esim. kusettajafirman titteli on jo monessa mielessä liioittelua jos puhutaan tuotteiden toimittamisesta. (Ehkä lähimmäksi kusetusta laskettava homma olisi @mineraalimies kokema tapaus joskin tuossakin ostaja kyllä sai tuotteensa mutta luokaton aspa teki käyttäjäehtojen mukaisesta palautuksesta helvettiä. IMO CDONin olisi pitänyt jotenkin korvata tuo vääntöön mennyt aika, esim. palauttaa rahat ja antaa pitää tuote kun niiden arvo oli pieni ja moka oli täysin CDONin. Toki jos hidas, luokattoman tasoinen ja osaamaton aspa on kusettamista niin sitten CDON on kusetusfirma.)

E: 3 IMO suurinta asiaa mitä CDON saisi parantaa: asiakaspalvelu, tuotekuvaukset, hintaperseily.
Toki yritys saa hinnoitella tuotteensa miten vain mutta jotkut normihinnat ja aleprosentit ovat naurettavia ja johtavat väkisinkin vääristyneeseen hintakuvaan ja esim. oikeiden tarjousten ja vahingossa tehtyjen erottamiseen. Ei tuolla voi tietää onko -70% tarjous, normihinta vai hintavirhe.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne CDON:in paketit on saapumatta postille. Yleensä en saa seurantakoodia tai sitten siinä lukee vaan tyyliin "vahvistus tuotteen saapumisesta on saatu", joka tarkoittaa, että CDON ei ole pistänyt noita postille.

..ja voisin lisätä, @Oravamedian käpy listaan: e) Tilauksen peruutus ei onnistu. Teet mitä tahansa, tilauksen tila muuttuu "käsittelyssä" ja aspa vastaa "tuote on jo lähtenyt varastoltamme". Seurantakoodi tulee vasta 2 viikon päästä ja paketti kolmen, mutta joo, lähtenyt oli. Lisäksi, jos jätät sitten noutamatta postista, he haluavat muistutusmaksun, jos et ole itse erikseen sopinut muuta aspan kanssa.

Itse ostan CDON:ista lähinnä elokuvia ja tilauksia on 20 vuoden 2017 aikana. Tänä vuonna 5. Tosin nyt loppui CDON+ , niin nyt alkaa kisa Discshopin kanssa halvimmista elokuvista ja kirjat ostan Adlibriksestä.

Ostohyvitykseni (25€) käytin kovalevyyn, jonka hinta laski sitten Jimmsilläkin 15€ halvemmaksi kuin CDON:issa, niin ei sekään niin hyvin mennyt. Tosin oma vika, kun luulin, että se oli alennuksessa, enkä muistanut, että ovh-hinnat ja alennusprosentit on otettu hatusta - kuitenkin niin, että harvoin on oikea alennus kyseessä.
 
Eli syyllistä on mahdotonta varmuudella sanoa ja siitä voimme olla yhdessä samaa mieltä. Täten voitaisiin ehkä myös todeta, että on turha syyttää kumpaakaan näistä negatiivista mainetta niittäneestä suurfirmasta? Sinun tyylisi on kuitenkin hieman enemmän luokkaa "CDON on syyllinen kunnes toisin todistetaan" mikä tuntuu hieman epäreilulta (oli sitten firmasta mitä mieltä tahansa).

Minulla taitaa olla postissa viestit, jotka on viime kerralta aspan kanssa.

Case meni näin:
26.9. tilasin emolevyn ja näin sen halvemmalla muualla samana päivänä. Pistin aspaan viestiä, että perutaan tilaus.
29.9. tuli postia, että lähetys on postitettu - ei voi perua ja seurantatunnus. Postin seuranta kertoo, että saivat sen vasta 2.10.
Lähetysten seuranta - Posti henkilöasiakkaille
3.10. lähetys saapui. Kolme päivää säädin CDON:in asiakaspalvelun kanssa, kun ne lähetti muistutusmaksu-uhkauksia ja sanoi, että minun pitää käydä se perumassa. Postissa chatissa sanoivat, että lähettäjän olisi pitänyt tämä tehdä. Ei pakettiautomaatilla ole valikoissa valintaa "lähetä paketti takaisin"..
6.10. paketti lähti takaisin ja se ei liikkunut moneen päivään mihinkään
9.10. CDON sai paketin takaisin
13.10. CDON lähetti taas viestin, että palautus on maksullinen ja saa antaa rahaa
19.10. CDON ei vieläkään ollut edes noteraannut palautusta, lähetin sinne viestin, että perin kohta itse sen 15 euron käsittelymaksun..
23.10. CDON vastasi viestiini, mutta tein tässä välissä PayPal disputen, kun se oli mahdollista ja miljoona kertaa helpompaa kuin aspan kanssa asiointi. Viestissä oli geneerinen vastaus ja ilmoitus, etteivät maksa mitään maksuja.
 
^Paska tapaus ja nämä ovatkin sitä ehdottomasti ansaittua kritiikkiä. Mutta siis tuo paketti on rekisteröity Postilla Liedossa 2.10, eikös CDON kuitenkin lähetä nämä jostain Ahvenanmaalta tai Ruotsista. Kukas nämä muuten mahtaa kuljettaa sieltä tuonne Lietoon?
 
Kyllä, CDON lähettää romppeet useimmiten Ruotsista, ja Postin seurannassa ne näkyy luonnollisesti vasta kun paketti on Manner-Suomessa.
 
Kyllä, CDON lähettää romppeet useimmiten Ruotsista, ja Postin seurannassa ne näkyy luonnollisesti vasta kun paketti on Manner-Suomessa.

Niin eli jos CDON sanoo lähettävänsä tuotteet vaikka 1.3 niin on ihan luonnollista, että kirjautuvat meidän Postille Liedossa vasta parin päivän päästä tuosta (3.3-5.3). Ihan hyvin voi mielestäni siis tuossa hsalosenkin tapauksessa olla paketti lähtenyt sieltä varastosta silloin kun on sanottu. Eihän se nyt kuitenkaan tänne Manner-Suomeen heti silloin ilmesty. Ihan samaa käy välillä esim. Gigantin kanssa.

Voin olla väärässä mutta kyllä minä itse ainakin uskon siihen, että paketit oikeasti lähtevät CDONin varastosta silloin kuin sanotaan (eli kun esim. omassa profiilissa tilaukseen kirjautuu postitettu). Ainakin omat toimitusajat kirjeillä ja kirjautumisajat Postille ovat hyvin linjassa sen kanssa. Sitä en tiedä kuka ne paketit kuskaa sieltä Ahvenanmaan/Ruotsin varastosta Suomen Postille ja esim. millaisilla laiva-aikatauluilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, CDON lähettää romppeet useimmiten Ruotsista, ja Postin seurannassa ne näkyy luonnollisesti vasta kun paketti on Manner-Suomessa.

En tiennyt tuosta Ruotsin varastosta. Leffat taitavat tulla Ahvenanmaalta.

Niin eli jos CDON sanoo lähettävänsä tuotteet vaikka 1.3 niin on ihan luonnollista, että kirjautuvat meidän Postille Liedossa vasta parin päivän päästä tuosta (3.3-5.3). Ihan hyvin voi mielestäni siis tuossa hsalosenkin tapauksessa olla paketti lähtenyt sieltä varastosta silloin kun on sanottu. Eihän se nyt kuitenkaan tänne Manner-Suomeen heti silloin ilmesty. Ihan samaa käy esim. Gigantin kanssa.

Itse asiassa tilasin juuri 1.3. CDON:ista, mutta en nyt oleta, että kukaan viikonloppuna tekee mitään.

upload_2018-3-3_17-41-21.png


Mutta silti siellä muuttuu tilauksen tila useimmiten "keräilyssä" tai "toimitettu", kun olen perumassa.

--

Joskus kauemmin sitten tilasin vahingossa loppuunmyydystä Xbox One Recon Controller-tarjouksesta muutaman ylimääräisen. Se peruuntui heti ja ilman ongelmia :vihellys:

Vastaus toki tuli kolmen päivän päästä, niinkuin yleensä.

Hei,

Kiitos viestistäsi!

Olen nyt perunut tilauksesi 123.

Kauppasumma tulee palautumaan PayPal-tilillesi tai maksukortille 5-7 arkipäivän kuluessa.

Palaa asiaan mikäli sinulla on vielä kysyttävää ja vastaan mielelläni!

Mukavaa päivän jatkoa!

Ystävällisin terveisin,

xxx

(ja yli sadassa tilauksessani on 7 vuoden jäsenyyden aikana 4 peruttua, en ole sarjaperuuttaja)
(ne kaksi muuta : toinen ehdittiin jo muuta kautta ostaa lahjaksi lapselle ja toinen oli 4kk jälkeen vieläkin toimittamatta (tosin ennakkotilaus, mutta prkle hankkikaa niitä varastoon julkaisupäivänä))

--

..ja olen minäkin ollut ongelma. Pari kertaa on jäänyt lasku maksamatta, kun se tuli ennenkuin sain tuotteen. Sitten tuli uudestaan 5€ muistutusmaksun kera ja tämä oli vain oikein ja kohtuullista. Nyt tilaan eksklusiivisesti PayPalilla. Vaikka rahat menee heti, niin ne saa takaisin, jos tuotteessa tai toimituksessa on ongelmia.
 
Joo siis tuo on naurettavaa, että lähettämättömien tuotteiden peruminen ei mukamas onnistuisi. Se olisi vain helpompaa kaikille ja tuolla tehdään lähinnä tarkoituksellisesti asiakkaan elämä vaikeammaksi ja toivotaan, että ei se jaksaisi enää sitten palauttaa. (Hölmöä näin ekologisesti ja taloudellisestikin tuollainen turha edestakaisin kärrääminen.)
 
Ja tänään vielä muistui mieleen, että niillä on myös seuraava laiton taktiikka käytössä: laitetaan tuotteiden hinta tarjoukseen, kun niitä ei ole varastossa. Ei kuitenkaan ole mahdollisuutta varata tai tilata tuotteita tarjoushintaan. Jos kiinnostaisi kovasti, niin olisin kuluttajaviranomaiseen yhteydessä, kun tuo on nyt ihan laitonta tässä maassa.

Esimerkkejä:
MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC, 85€ | Hinta.fi
Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G, 78€ | Hinta.fi

Painottaakseni sitä faktaa, että ne tekee noin päästäkseen hyville sijoituksille hintaseurannassa.. Ei ole aikomustakaan myydä tuolla hinnalla.
 
Ja tänään vielä muistui mieleen, että niillä on myös seuraava laiton taktiikka käytössä: laitetaan tuotteiden hinta tarjoukseen, kun niitä ei ole varastossa. Ei kuitenkaan ole mahdollisuutta varata tai tilata tuotteita tarjoushintaan. Jos kiinnostaisi kovasti, niin olisin kuluttajaviranomaiseen yhteydessä, kun tuo on nyt ihan laitonta tässä maassa.

Esimerkkejä:
MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC, 85€ | Hinta.fi
Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G, 78€ | Hinta.fi

Painottaakseni sitä faktaa, että ne tekee noin päästäkseen hyville sijoituksille hintaseurannassa.. Ei ole aikomustakaan myydä tuolla hinnalla.

Siellähän oli vasta joku Gaming Week. Oletko varma, ettei noita silloin ollut ihan myynnissä asti, jotain näytönohjaimia ainakin oli?
 
Tossa Posti/CDON-sähläilyssä pitää muistaa että asiakas ostaa CDONilta tuotteen kuljetuksineen, se on CDON joka sitten on päätynyt käyttämään juuri Postia kuriirinaan, olisihan tolle vaihtoehtojakin.

Ts. kyllä CDON vastaa lähetyksistään kunnes ne ovat asiakkaalla asti, rekklamoivat sitten omasta puolestaan Postille jos niikseen tulee, mutta CDONin asiakas on vaan välillisesti Postin asiakas.
 
Tottakai se yritys vastaa itse tuotteesta ja sen tulemisesta asiakkaalle. Eihän asiakas voikaan edes reklamoida tuota kuljetusfirmalle. Silti ainakin itse syyttäisin ennemmin kuljetusfirmaa kuin sitä käyttämääni yritystä paketin hukkaamisesta tai esim sen rikkomisesta. Tuotteen myyneen firman vastuulle taas jää hoitaa tuon asian selvittely kunnolla ja senhän CDON kusi huolella. Tottakai olisin itsekin käärmeissäni saamastani palvelusta ongelmatilanteessa. Mutta siis en tiedä mitä mieltä te muut olette mutta ainakin itselleni tuntuu kierolta, että jos yritys A ja B käyttävät kuljetusfirmaa X niin A:lle annetaan kehuja nopeasta toimituksesta ja B haukutaan maanrakoon, kun juuri heidän kohdallaan firma X kämmäsi. Saahan siitä syyttää toki firmaa B halutessaan mutta ei se varsinaisesti ollut heidän vikansa muutoin kuin firman X valinnan osalta ja kaikki kuriiripalvelut kämmäävät välillä. Posti on kuitenkin ihan looginen vaihtoehto kuriirifirmalle tällaisien tuotteiden osalta ja hyvinhän tuo toimii esim. Jimmssillä, Gigantilla ja muillakin. Tosin nämä firmat varmaan hoitavat ne Postin käymmäksetkin kuntoon "hieman paremmin". Ja heidän osaltaan Postin kämmit ymmärretään paremmin.

Ilman tuota Postin kämmiä tuohan olisi voinut olla jopa neutraali tai positiivinen kokemus, jos tuote lähetettiin nopeasti ja se oli hyvänhintainen. Nyt taas ulkopuolinen firma kusi ja paljasti CDONin suuret puutteet aspassa, jolloin kokemus ja palaute on ilman muuta ymmärrettävästi (erittäin) negatiivinen.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää asiakaspalvelua... asiakaspalvelu ei löydä huoltotapausta edes huoltotapauksen numerolla. Kehottavat "jatkossa" ottamaan ensin yhteyttä heihin että vältytään sekaannuksilta. Palautus tosiaan sovittiin heidän kanssa, joten ehdotin että hankkisivat paremman asiakaspalvelun. Sen avulla ehkä jopa vältyttäisiinkin sekaannuksilta. :facepalm:
 
Aika hyvin, sillä eihän tämä lafka saa toimitettua tavaroita tavanomaisesti edes viikossa tilaushetkestä laskettuna.

Kyllä itse sanoisin, että tavallisesti se toimitusaika on ollut nimenomaan viikon luokkaa. Joskus menee muutama päivä enemmän.

Suuremmat viivästykset yksittäisissä tapauksissa ovat sitten oma asiansa.
 
tilasin maanantaina ja sain seuraavan viikon maanantaina paketin, viikko siis meni.
 
Fightinglove laittaa sitten omia faktojaan esiin. Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että tilaamasi tavara on A. käsitelty B. lähetetty C. perillä vastaanottajalla Suomessa keskimäärin kolmessa päivässä. ;)

Äkkiseltään näyttää siltä että Fightinglove liioittelee toimituksen nopeutta ja sinä liioittelet sen hitautta. Itse postasit eilen:
Aika hyvin, sillä eihän tämä lafka saa toimitettua tavaroita tavanomaisesti edes viikossa tilaushetkestä laskettuna.

Nyt lainaamasi tilaukset tulivat kuitenkin peräti alle viikossa.
 
Fightinglove laittaa sitten omia faktojaan esiin. Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että tilaamasi tavara on A. käsitelty B. lähetetty C. perillä vastaanottajalla Suomessa keskimäärin kolmessa päivässä. ;)

Viimeisin oma tilaus oli tilattu maanantaina iltana ja perjantaina sai hakea lähimmältä r-kioskilta.

Lähetyksen seuranta
  • Paketti on toimitettu 2018-03-02 16:00:00
  • Olet saanut sähköpostin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
  • Olet saanut tekstiviestin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
  • Noudettavissa kohteessa 2018-03-02 08:34:00
  • Lähetys matkalla toimipisteeseen 2018-03-02 06:02:00
  • Pakettisi on toimitettu kohteeseen Posti kuljetus ja toimipisteesi lähettää pian saapumisilmoituksen 2018-03-02 05:51:00
  • Posti har hämtat försändelsen hos oss på CDON.COM 2018-03-02 03:36:00
  • Lähetys on rekisteröity terminaalissa kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:55:00
  • Matkalla ja tällä hetkellä kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:47:00
  • Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM 2018-02-28 10:39:00
 
Näköjään nämä perkeleet sitten nykyään lähettävät pakettinsa mielivaltaisesti, joko Postin tai Postnordin toimittamana. Tätähän ei tilausvaiheessa näe mistään. Omassa tapauksessani toimitustavasta riippuen paketti tulee 1km päähän osoitteestani tai vaihtoehtoisesti 7km päähän toisen kaupungin puolelle.

Luulin ettei sun pitänyt enää olla missään tekemisissä tämän puljun kanssa tuon aiemman casen jälkeen :confused:
Mutta joo, tuo on kyllä perseestä jos alkavat postittamaan millä sattuu firmoilla. Muutenkin rajoittuneet nuo postituksen vaihtoehdot, kun ei voi esim. valita pakettiautomaattia.
 
Viimeisin oma tilaus oli tilattu maanantaina iltana ja perjantaina sai hakea lähimmältä r-kioskilta.

Lähetyksen seuranta
  • Paketti on toimitettu 2018-03-02 16:00:00
  • Olet saanut sähköpostin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
  • Olet saanut tekstiviestin kuljettajalta Posti koskien toimitusta 2018-03-02 08:36:00
  • Noudettavissa kohteessa 2018-03-02 08:34:00
  • Lähetys matkalla toimipisteeseen 2018-03-02 06:02:00
  • Pakettisi on toimitettu kohteeseen Posti kuljetus ja toimipisteesi lähettää pian saapumisilmoituksen 2018-03-02 05:51:00
  • Posti har hämtat försändelsen hos oss på CDON.COM 2018-03-02 03:36:00
  • Lähetys on rekisteröity terminaalissa kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:55:00
  • Matkalla ja tällä hetkellä kohteessa Posti logistiikkakeskus 2018-03-01 13:47:00
  • Keräämme tilaustasi kohteessa CDON.COM 2018-02-28 10:39:00

Viimeiset 2 tilausta, toinen pari leffaa, tilattu keskiviikkona - perjantaina luukussa, 1 peli tilattu torstaina - lauantaina smartpostissa. Molempien korteissa luki että lähtöpaikkana Turku. Välillä sitten menee pidempään. Jos verrataan 'suomalaisiin' verkkokauppoihin on cdon ollut itselläni lähinnä nopeampi toimitus.
 
Leffat taitaa tulla Ahvenanmaalta. Ja CDON:illa on parhaat leffatarjoukset + se ilmainen postitus plussajäsenille.

Ainoa ongelma on, että mun Predatorin kannessa lukee Rövdjuret.

edit: ja tämäkin on poikkeuksellisesti hyvä tarjous :)
Marantz M-CR511 Musta
 
Viimeksi muokattu:
CDON ei lähetä enää (ainakaan kaikkea) tavaraa postitse. Käyttää huolitsijana Postnordia, jonka yhteistyökumppani on Suomessa Oy Matkahuolto Ab. Yllättäen firma sekoilee tämänkin suhteen automaattiviestillään, jossa väittää lähetyksen olevan lähimmässä postitoimipaikassani.

Oman tilauksen noin kuukausi sitten toimitti Postnord ja se oli noudettavissa Postin väliaikaisesta toimipisteestä. Posteljooni toi noutolapun kotiin.

Vinyylitilaukset ovat tulleet suoraan smartpostiin ja alle viikossa.
 
Ihan yhtälailla Amazonit arpoo kuriirin halvimmissa(/Saksasta ilmaisessa) toimituksessa, eikä tähänkään pääse ostaja vaikuttamaan mitenkään.
 
Amazonin paketit on tullu kotiovelle, joten en ymmärr oikein tota vertausta. Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??

Amazonien pakettien toimituksissa on ollut aika paljon ongelmia, riippuen juurikin siitä, että kenet Amazon arpoo kuriiriksi. Monilla paketit ovat hävinneet kuljetuksen aikana, tai sitten vaan kuljetuksessa on kestänyt pari viikkoa kauemmin kuin pitäisi.
 
Amazonien pakettien toimituksissa on ollut aika paljon ongelmia, riippuen juurikin siitä, että kenet Amazon arpoo kuriiriksi. Monilla paketit ovat hävinneet kuljetuksen aikana, tai sitten vaan kuljetuksessa on kestänyt pari viikkoa kauemmin kuin pitäisi.

Jep. Tämä haittaa luultavasti suurempaa määrää suomalaisia kuin se, että randomisti lähetetään Postin tai PostNordin kautta. Jälkimmäinen kun varmaan useimmiten muuttaa vain noutopaikkaa korkeintaan satoja metrejä.

Sen sijaan Amazonin kaikki eri toimitustavat poikkeavat monella tavalla, iParcel voi venyttää toimitusta jopa viikkoja tai sitten paikallinen kuriiriedustaja ei osaa käyttää puhelinta tai mitä milloinkin. Lopulta kaikki toki aina järjestyy, mutta niin CDONinkin kanssa (CDONilla se vain kestää vitun kauan, jos joutuu vaivaamaan aspaa).
 
Jep. Tämä haittaa luultavasti suurempaa määrää suomalaisia kuin se, että randomisti lähetetään Postin tai PostNordin kautta. Jälkimmäinen kun varmaan useimmiten muuttaa vain noutopaikkaa korkeintaan satoja metrejä.

Sen sijaan Amazonin kaikki eri toimitustavat poikkeavat monella tavalla, iParcel voi venyttää toimitusta jopa viikkoja tai sitten paikallinen kuriiriedustaja ei osaa käyttää puhelinta tai mitä milloinkin. Lopulta kaikki toki aina järjestyy, mutta niin CDONinkin kanssa (CDONilla se vain kestää vitun kauan, jos joutuu vaivaamaan aspaa).

Justiinsa näin. Jos saisin valita Amazonissa toimittajan niin aikalailla 95% ajasta valitsisin ehdottomasti Postin. Nuo kuriirifirmat on ihan sieltä itsestään palvelutasonsa kanssa, kun ei osata päivämäärää tarkemmalla aikahaitarilla ilmoittaa tulosta ja välillä ei osata edes soittaa koska ollaan alakerrassa suljetun oven (kerrostalo) takana. Sitten jos et pääse noutamaan näitä DHL:n, UPS:n tai muiden paketteja niin niitähän oikeasti saa sitten hakea tuolta jostain toiselta puolelta kaupunkia toisin kuin Postin/Matkahuollon paketteja yleensä. En näe mitään syytä miksi haluaisin jotain pienelektroniikkaa, vaatteita jne. jollain kotiintoimituksella, kun ne hakee helpommin kauppareissun ohella Postista. Ainoa poikkeus on se, jos sattuu tilaamaan jotain kookasta ja painavaa jota ei viitsisi jalkaisin roudata Postista himaan.

Postnordin paketit taitavat tulla Matkahuollon(?) noutopisteisiin, joten sinänsä itselleni se ja sama tuleeko Postilla vai Postnordilla. Itselläni ainakin molempien paketit noudetaan nykyisin samasta K-marketista ja näin oli myös edellisessä osoitteessani. Ymmärrän toki, että osalle tuo hankaloittaa pakettien saamista.
 
Amazonin syy ei ole Suomen markkinan pienuus ja surkea täkäläisten kuriiripalveluiden taso. Ei ole yksinkertaisesti kannattavaa toimittaa paketteja Helsinki-Vantaan lentoasemasta yli 20km päähän. Palvelu ostetaan sitten joltain "maken kuljetukselta" ja loppu on sitten luettavissa vitutustketjuista.
Sehän on vaan etu jos käytetään"maken kuljetusta" ainakin täällä kuopiossa ups paketit tuo paikallinen pakuyrittäjä,soittaa ennen tuontia ja voi vielä tuossa vaiheessa yleensä vaihtaa toimituspaikkaa.
 
Amazonin syy ei ole Suomen markkinan pienuus ja surkea täkäläisten kuriiripalveluiden taso. Ei ole yksinkertaisesti kannattavaa toimittaa paketteja Helsinki-Vantaan lentoasemasta yli 20km päähän. Palvelu ostetaan sitten joltain "maken kuljetukselta" ja loppu on sitten luettavissa vitutustketjuista.

Itse en ainakaan tarkoittanut syyttää Amazonia. Se oli vain vastinetta kommenttiisi Amazonista "Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??"
 
Sehän on vaan etu jos käytetään"maken kuljetusta" ainakin täällä kuopiossa ups paketit tuo paikallinen pakuyrittäjä,soittaa ennen tuontia ja voi vielä tuossa vaiheessa yleensä vaihtaa toimituspaikkaa.

Just näin. Sillä pienyrittäjällä on usein tarve ylläpitää edes jonkunlaista tasoa, kun ei se muuten pärjää isoja vastaan. Yleensä pienfirmat ovatkin asiakaspalvelultaan ja joustavuudeltaan (imo) suurempia parempia. Luulisi muutenkin, että se Postilla toimittaminen (mitä moni usein tahtoisi) olisi se halvin vaihtoehto vs. UPS/DHL/"maken kuljetus"/jne.. niin ihmetyttää tuo mineraalimiehen kommentti noin kokonaisuudessaan.
 
Amazonin paketit on tullu kotiovelle, joten en ymmärr oikein tota vertausta. Mitä väliä kuka paketin toimittaa jos se tulee ovelle??
Onko tämä fakta? Minulla ei ainakaan tule ovelle, joskus ehkä 10% ajasta tulevat, muuten haen joko postista, smartista, ups toimipisteestä tai milloin mistäkin.
 
Onko tämä fakta? Minulla ei ainakaan tule ovelle, joskus ehkä 10% ajasta tulevat, muuten haen joko postista, smartista, ups toimipisteestä tai milloin mistäkin.
Ei ole mitään tilastoja esittää, mutta sellainen fiilis on että useimmiten ovat tänne ainakin tulleet ovelle, jos vain on sattunut olemaan kotona.
 
iParcel-paketit tulevat ovelle vaan siinä tapauksessa että mahtuvat postiluukusta ja nämä on nykyään valitettavan yleisiä Euroopan Amazoneista tilatessa.
 
Nyt päättyi minultakin cdonilta tilaaminen. Leffatkin tulee kuplamuovikirjeeseen pakattuna ja lopputuloksen voi jokainen nähdä kuvista. Tilasin kuusi elokuvaa ja ne oli pakattuna isoon kirjeeseen, jossa ne pääsee heilumaan vapaasti kuljetuksen aikana. Yhden leffan kannetkin oli kierot.
 

Liitteet

  • IMG_20180314_142344.jpg
    IMG_20180314_142344.jpg
    1,1 MB · Luettu: 341
  • IMG_20180314_142350.jpg
    IMG_20180314_142350.jpg
    827,4 KB · Luettu: 339
  • IMG_20180314_142645.jpg
    IMG_20180314_142645.jpg
    749,7 KB · Luettu: 340
Nyt päättyi minultakin cdonilta tilaaminen. Leffatkin tulee kuplamuovikirjeeseen pakattuna ja lopputuloksen voi jokainen nähdä kuvista. Tilasin kuusi elokuvaa ja ne oli pakattuna isoon kirjeeseen, jossa ne pääsee heilumaan vapaasti kuljetuksen aikana. Yhden leffan kannetkin oli kierot.
Kai reklamoit asiasta kuitenkin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 551
Viestejä
4 476 676
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom