Sinä oletat yhtälailla, että viivästyminen on poikkeuksetta Suomen postin syytä. CDONin IT-järjestelmä voi tulostaa asiakkaalle ihan mitä tahansa puutaheinää, vaikka tavara makaisi edelleen Ruotsin keskusvaraston syövereissä.
Eli syyllistä on mahdotonta varmuudella sanoa ja siitä voimme varmaan olla yhdessä samaa mieltä. Täten voitaisiin ehkä myös todeta, että on turha syyttää kumpaakaan näistä negatiivista mainetta niittäneestä suurfirmasta? Sinun tyylisi on kuitenkin hieman enemmän luokkaa "CDON on syyllinen kunnes toisin todistetaan" mikä tuntuu kanssa hieman epäreilulta (oli sitten firmasta mitä mieltä tahansa).
Miksi puolustelet suurta ja kasvotonta korporaatiota? Hiljaisen hyväksynnän sijaan jokaisen asiakkaan olisi parempi pistää kunnon paskamyrsky pystyyn jokaisesta negatiivisesta asiakaskokemuksesta. Seurauksena CDON voisi jopa muuttaa toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.
Koska mielestäni kukaan, henkilö tai yritys, ei ansaitse aiheetonta ja paikoitellen selkeästi liioiteltua mustamaalausta. Miksi esim. CDON pitäisi julkisesti nöyryyttää ja ristiinnaulita jokaisesta vahingollisesta virhelähetyksestä, kun ei näin tehdä muillekaan yrityksille.
Ansaittu kritiikki ja niistä nouseva paskamyrsky on asia erikseen. Onhan täällä oikeasti monta naurettavaa tapausta, jotka ansaitsevat paskamyrskynsä. CDON on keskivertoa selkeästi heikompi firma aspaltaan (tällä hetkellä aspa on täysin luokatonta) mutta kyllä itse tilaaminen ja toimittaminen on enimmäkseen samaa tasoa monien muiden kanssa.
En puolustele vaan totean omia kokemuksia ja korjaan paikoitellen liioiteltuja väitteitä firman tasosta. Jos luet tekstiäni niin huomaat kuitenkin, että olen itsekin antanut monesti risuja CDONin toiminnasta ja ollut sinunkin kanssasi monista asioista (suurimmasta osasta) samaa mieltä. Välillä menee vain överiksi ja tästä kyseisestä firmasta hakemalla haetaan virheitä ja ongelmia mikä ei ole ihan tervettä. Samalla neutraalien/positiivisten kokemuksien sanominen tuntuu olevan jopa kiellettyä.
Olen samaa mieltä, että CDONin pitäisi parantaa tasoaan ja että sen tämänhetkinen asiakaspalvelu on luokatonta mutta esim. kusettajafirman titteli on jo monessa mielessä liioittelua jos puhutaan tuotteiden toimittamisesta. (Ehkä lähimmäksi kusetusta laskettava homma olisi
@mineraalimies kokema tapaus joskin tuossakin ostaja kyllä sai tuotteensa mutta luokaton aspa teki käyttäjäehtojen mukaisesta palautuksesta helvettiä. IMO CDONin olisi pitänyt jotenkin korvata tuo vääntöön mennyt aika, esim. palauttaa rahat ja antaa pitää tuote kun niiden arvo oli pieni ja moka oli täysin CDONin. Toki jos hidas, luokattoman tasoinen ja osaamaton aspa on kusettamista niin sitten CDON on kusetusfirma.)
E: 3 IMO suurinta asiaa mitä CDON saisi parantaa: asiakaspalvelu, tuotekuvaukset, hintaperseily.
Toki yritys saa hinnoitella tuotteensa miten vain mutta jotkut normihinnat ja aleprosentit ovat naurettavia ja johtavat väkisinkin vääristyneeseen hintakuvaan ja esim. oikeiden tarjousten ja vahingossa tehtyjen erottamiseen. Ei tuolla voi tietää onko -70% tarjous, normihinta vai hintavirhe.