CDON.com

@Skøgø Kuva ei näy. Mutta naurettavaa että eivät ole oma-aloitteisesti jo aikaa sitten nollanneet kaikkia noihin näyttöihin liittyviä laskuja. Toimittaa ei haluttu mutta laskuja ylläpidetään kuluttajan riesana loppuun asti. Ja tuo noutamattomuuslasku on kyllä kaiken huippu.

No nyt näkyy, laitoin vastauksena erittäin vihaisen ja ala-arvoisen viestin, ei riitä enää kärsivällisyys ja ystävällisyys noille.
 
No nyt näkyy, laitoin vastauksena erittäin vihaisen ja ala-arvoisen viestin, ei riitä enää kärsivällisyys ja ystävällisyys noille.

Jos tuossa kuvassa näkyy aiempi viestisi kokonaan, niin sen perusteella oli kyllä aivan ymmärrettävää aspan taholta olettaa, että vain jätit paketin noutamatta viikon sisään.

Aspa ei luultavasti edes ole tietoinen, että CDON itse voi tehdä tuollaista postista takaisinvetämistä, vaan se oletti tilanteen normaaliksi noutamattomuudeksi (ja seurannassahan se myös taitaa juuri siltä näyttää) ja että olit lyhyestä säilytysajasta ja/tai 15 euron sakosta suuttunut.

Siis vaikka sanoitkin "veditte paketin takaisin kun se oli saapunut postiin", niin aikamääre ei ole selvä. Yksiselitteinen ilmaisu olisi ollut "...takaisin heti samana päivänä, kun se oli saapunut".

Tilanne pitää siis selittää asiakaspalvelijalle juurta jaksain perusteellisesti, koska muuten ei asia tule menemään perille.
 
Viimeksi muokattu:
Omassa viestissäni noutamattomasta paketista oli tosiaan mukana aikaisempi keskustelu tilauksen peruutuksesta, sekä postin seurantakoodi josta näkyi että paketti lähti noin puolen tunnin sisään takaisin enkä sitä voinut noutaa. Vaikka käsittelyssä olikin pitkä viive, niin hoitui asia kerralla kuntoon aspan pahoitteluiden kera. Itselleni ei ole koskaan ketään Ainoa tullut CDONin aspassa vastaan, saattaa olla myös uusi työntekijä?

Joka tapauksessa käy melkein hieman sääliksi näitä CDONin aspalaisia, vaikka hieman osaamatonta porukkaa olisikin. Ruuhkaa ja vihaisia asiakkaita lienee aivan saakelisti heillä tällä hetkellä. Nyrkkisääntönä parasta palvelua saa aina kun pitää malttinsa aspan kanssa ja selittää mahdolliset sekaannukset auki edes jotenkin kohteliaasti; siinä se toinenkin ihminen on sitten jo lähtökohtaisesti paljon mielekkäämmin auttamassa ja etsimässä ratkaisua. Kokemuksesta voin sanoa että ongelmatilanteet johtuvat harvoin aspasta, vaan niitä syntyy yrityksen sisäisten sääntöjen ja käsittelyohjeiden takia - joista aspalainen ei tietenkään voi poiketa ilman että tulee kenkää. Tietenkin sitten on myös näitä henkilöitä jotka eivät millään sovellu asiakaspalvelutyöhön ja tekevät asioista turhan vaikeaa - etenkin jos asiakas on töykeä ja riitaisa.

Pointtina siis ehkäpä tämä: olkaa kilttejä aspalaisille, vaikka kyseessä olisi niinkin läpimätä firma kuin CDON. Ei se stressaantunut ja mielensä pahoittanut minimipalkalla töitä vääntävä henkilö tee hommiaan yhtään sen paremmin jos sille vielä vähän lisää huutaa.
 
Jos tuossa kuvassa näkyy aiempi viestisi kokonaan, niin sen perusteella oli kyllä aivan ymmärrettävää aspan taholta olettaa, että vain jätit paketin noutamatta viikon sisään.

Aspa ei luultavasti edes ole tietoinen, että CDON itse voi tehdä tuollaista postista takaisinvetämistä, vaan se oletti tilanteen normaaliksi noutamattomuudeksi (ja seurannassahan se myös taitaa juuri siltä näyttää) ja että olit lyhyestä säilytysajasta ja/tai 15 euron sakosta suuttunut.

Siis vaikka sanoitkin "veditte paketin takaisin kun se oli saapunut postiin", niin aikamääre ei ole selvä. Yksiselitteinen ilmaisu olisi ollut "...takaisin heti samana päivänä, kun se oli saapunut".

Tilanne pitää siis selittää asiakaspalvelijalle juurta jaksain perusteellisesti, koska muuten ei asia tule menemään perille.

Jos noiden kanssa on aikaa pelleillä, niin dokumentoi sen monitorin ostoprosessin ja pistää viestit talteen. Eli kopioi vielä talteen ne postin pakettiseurannan tiedot ja muut vastaavat.

Yhden ainoa kerran reklamoi lyhyesti tuosta säilytysajan sakosta tyyliin aiheeton lasku kun ei ollut tilaisuutta hakea.

Sitten vain odottelee niitä perintäfirman uhitteluviestejä ja laskuja ja pistää ne talteen.

Lopulta sitten perintäfirma vienee sen oikeuteen riita-asiana. Sinne sitten toimittaa sen oikean perusteellisen kiistämisen ja dokumentoinnit siitä kauppaprosessin eri vaiheista ja vaatii muutama sata euroa oikeudenkäyntikuluina ja selvittelyyn menneestä ajanhukasta mitä vastineeseen oikeudelle meni.

Sitten vain odottelee sitä oikeuden päätöstä ja rahoja. Perintäfirma yrittänee ehdottaa että vetävät haasteen pois "ilmaiseksi" kunhan tulee vastaan ja luopuu oikeudenkäyntikuluvaatimuksesta itse. Siihen ei toki kannata suostua vaan sanoa että maksakaa ne oikeudenkäyntikulut ensin täysimääräisenä mitä vaadittu niin sitten suostuu siihen sovintoon ja jutun vetämiseen pois käräjiltä.

Luottotiedot eivät voi mennä tuossa ellei häviä oikeudessa sitä juttua ja sen jälkeen vielä kieltäytyy maksamasta sitä 15 euroa ja oikeudenkäyntikuluja ja viivästyskorkoja ja ulosottokaan ei saa niitä perittyä vaan paukauttaa ulosotossa todettu varattomuus merkinnän luottotietoihin.
 
"Kuinka pitkä takuu tuotteillani on?
Takuun piiriin kuuluvien tavaroiden takuu koskee ainoastaan alkuperäisiä valmistusvirheitä eikä siten koske virheitä jotka ilmenevät itse tehdyn muutoksen vuoksi tai sen jälkeen tuotteen toiminnassa tai ulkomuodossa.
Lisätietoja tästä löydät osto- ja toimitusehdoistamme.
Jos sinulla on kysymyksiä koskien tilaamasi tuotteen takuuta, pyytäisimme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Viimeksi päivitetty: 2017-05-17 07:21:31"

Yllä lainattua tekstiä CDON.fi takuumenettelyistä.

Tuli mieleen tässä CDON.fi nykytilanteessa että ovatko he pesseet kätensä täysin omista takuumenettelyistä eli eivät myönnä tuotteilleen enää takuuta ollenkaan vaan toimivat ainoastaan lain puitteissa virhevastuun turvin. Kaikki tuotteet joissa esiintyy ongelmia myöhemmin, sanotaanko vajaan vuoden päästä tuotteen toiminnassa ja joka ei selvästi virhevastuun puitteissa - kuluttaja hoitaa takuuasiat suoraan valmistajan kanssa?

edit: "Takaamme elektroniikkatuotteille, jotka ovat CDON:in myymiä vuoden takuuajan ellei tuotteen tiedoissa toisin ilmoiteta. Takuu on voimassa siitä päivästä, jolloin tuote on noudettu postitoimipisteestä tai toimitettu teille."

Olinpa liian hätäinen tämän kanssa ja takerruin ensimmäiseen lainattuun tekstiin enkä kaivanut tarpeeksi tietoa...
 
Onhan se helpompaa. Siinä jää silloin kuitenkin saamatta ne oikeudenkäyntikulut. Siinä voisi kuitenkin saada sen saamatta jääneen monitorin laskennallisen säästön oikeudenkäyntikulujen muodossa.
Odotan jännityksellä pistääkö oikeus kunkin maksamaan omat oikeudenkäyntikulunsa.
 
Odotan jännityksellä pistääkö oikeus kunkin maksamaan omat oikeudenkäyntikulunsa.

Siinä sitä riittääkin "jännitettävää". Kaikissa jutuissa jotka itse tiedän, jossa perintätoimisto on vienyt reklamoidun aiheettoman laskun käräjille ja hävinnyt siellä sen, niin perintätoimisto on tuomittu maksamaan myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut kunhan niitä on muistanut vaatia.

Esimerkiksi Soneran perintöfirma Sergel hävisi noita juttuja useita vuosituhannen alkuvuosina ja maksoi niistä ne vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Olivat lähettäneet laskuja liittymistä joita ei edes ole koskaan ollut tai perineet laskuja jotka on maksettu ja niistä oli reklamoitu. Siitä huolimatta jatkoivat niiden perintää ja veivät käräjille ja ottivat siellä nokkiinsa.
 
Siinä sitä riittääkin "jännitettävää". Kaikissa jutuissa jotka itse tiedän, jossa perintätoimisto on vienyt reklamoidun aiheettoman laskun käräjille ja hävinnyt siellä sen, niin perintätoimisto on tuomittu maksamaan myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut kunhan niitä on muistanut vaatia.
Ah joo. Jotenkin missasin tuossa aiemmassa viestissäsi tuon kohdan, että reklamoi asiasta. Sitten eiku vuan, jos virtaa riittää. :)
 
Tilasin CDON:ilta marshall major 2:set Bluetooth-versiona (49,90). Varausvahvistuksessa sekä tuotetiedoissa luki että on Bluetooth-versio. Sähköpostitse tuli myöhemmin ilmoitus että on lähetetty ja silloin ei lukenut enää Bluetooth tiedoissa. Myös tuotesivu on muokattu niin että ei lue enää Bluetooth. Kun sain paketin niin oli langallinen versio. Pistin viestiä CDON:ille jo 3.2 mutta en ole saanut vastausta. Tämän viestiketjun perusteella en ole yllättynyt. Yritän saada kuulokkeet vaihdettua oikeisiin tai jos se ei ole mahdollista niin palautan.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.
Sen lisäksi sen muutaman kerran kun on tarvinnut olla yhteydessä asiakaspalveluun niin aika ripeästi on vastauksenkin saanut.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.
Sen lisäksi sen muutaman kerran kun on tarvinnut olla yhteydessä asiakaspalveluun niin aika ripeästi on vastauksenkin saanut.

Kertoo varmaankin siitä, että firman taso on laskenut aika reilusti?

Itse olen CDONin kanssa joutunut hoitamaan yhden takuuvaihdon/huollon, hieman yli vuosi sitten. Sen rumban jälkeen päätin, että en tule koskaan ostamaan mitään kallista tai mahdollisesti huoltoa vaativaa kyseisestä putiikista.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.

Näköjään 218 tilausta itsellä (vuodesta 2011 eteenpäin) ja kyllä näistä lähinnä positiivinen fiilis on jäänyt.
 
Kieltämättä huonolta näyttää puljun tulevaisuus. Laitoin viime kesänä hajonneen näytönohjaimen takuuseen ja rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia. Myönnettäköön, että aspan viestit oli vähintäänkin sekavia,vastaaminen jo sillon hidasta ja aikaa meni noin kuukausi kokonaisuudessaan. Kaiken tässä ketjussa olevan sekoilun perusteella jätän tulevaisuudessa ostamatta mitään vähänkään kalliimpaa cdonista.
 
Kertoo varmaankin siitä, että firman taso on laskenut aika reilusti?

Itse olen CDONin kanssa joutunut hoitamaan yhden takuuvaihdon/huollon, hieman yli vuosi sitten. Sen rumban jälkeen päätin, että en tule koskaan ostamaan mitään kallista tai mahdollisesti huoltoa vaativaa kyseisestä putiikista.

Viimeisimmän tilauksen tein juuri viime viikolla ke-to välillä. Vielä ei ole tullut, mutta sille olikin ~7pvän toimitusaika.
Lähetysilmoitus tuli perjantaina.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.
Sen lisäksi sen muutaman kerran kun on tarvinnut olla yhteydessä asiakaspalveluun niin aika ripeästi on vastauksenkin saanut.
Itsekin olen tuonne ihan mukavasti rahaa aiemmin polttanut ja homma on kyllä toiminut ihan OK. Tämä Black Friday -perseily nyt vaan löi sitten omalta osaltani paikan ainakin toistaiseksi boikottiin.

EDIT: Quotesin kuumehoureessa väärää viestiä.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.
Sen lisäksi sen muutaman kerran kun on tarvinnut olla yhteydessä asiakaspalveluun niin aika ripeästi on vastauksenkin saanut.

Kyllä sieltä aikanaan sai vielä nopeaa palvelu aspastakin, nyt Black Fridayn jälkeen ei ole enää saanut. Aikanaahan tuolla oli chattikin, jolla kaikki sujui varsin mutkattomasti. Vielä keväällä 2017 ainakin oma tuotepalautus (avattu tuote) onnistui ihan ongelmitta. Enää en uskoisi asian olevan niin simppeliä. Pelit, leffat, cd:t ja muu tuolta tulee ihan ongelmitta ja paketit pääsääntöisesti toimitetaan kohtuullisessa ajassa mutta aspassa ja tuotetiedoissa (hintatiedot, tuoteinfot) tuntuisi olevan nykyään suuria ongelmia. Tästä esimerkkinä entistä yleisemmät hintasekoilut, tuo BT-kuulokehomma, tarjousketjssa ollut OMEN-pelikuulokesekoilu ja esim. Surface Prohon "lupailtiin" yhdessä kamppiksessa kynää mutta ei toimitetukkaan ja sitten ninjailtiin "ei-kynää" tuotetietoihin jälkikäteen. Kalliita takuunalaisia tuotteita enää en siis suosittelisi tuolta ostamaan mutta hyvin yksiselitteiset tuotteet kuten pelit ja leffat tuolta voi huoletta ostaa.
 
Nyt odottanut viikon vastausta reklamaatioon. Tilasin saman tuotteen uudestaan, halvemmalla CDONista, joka tuli jo. :) Paska aspa, kun ei tule vastausta koskaan, kummasti riittää aikaa viikonloppuisinkin postailla Facebookkiin paskaa.
 
Ihmetyttää kyllä kaikki nämä ongelmat mitä ihmisillä täällä näyttää olevan. Itsellä tällä hetkellä jotain sata-kunta tilausta tehty eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa.
Sen lisäksi sen muutaman kerran kun on tarvinnut olla yhteydessä asiakaspalveluun niin aika ripeästi on vastauksenkin saanut.
Itselläkin pelkästään positiivisia kokemuksia. Takuuhuoltokin toimi omalla kohdallani esimerkillisesti 1070 GTX:n sekä LG G4:n kanssa. Ensin mainittu hajosi ja kun siitä ilmoitin, niin laittoivat uuden näytönohjaimen postiin ja pyysivät lähettämään rikkinäisen takaisin. Puhelimenkaan kanssa ei tarvinnut vängätä mitään. Ilmoittivat, että puhelimen voi lähettää huoltofirmaan, jossa se korjataan maksutta. Kaikki toimituksetkin on aina tulleet ajallaan, kun ei ole Postnordia sähläämässä välissä kuten Kompletin kanssa.
 
Kieltämättä huonolta näyttää puljun tulevaisuus. Laitoin viime kesänä hajonneen näytönohjaimen takuuseen ja rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia. Myönnettäköön, että aspan viestit oli vähintäänkin sekavia,vastaaminen jo sillon hidasta ja aikaa meni noin kuukausi kokonaisuudessaan. Kaiken tässä ketjussa olevan sekoilun perusteella jätän tulevaisuudessa ostamatta mitään vähänkään kalliimpaa cdonista.
Nopeastihan tuo meni, vertauksena itselläni meni 2kk, että sain verkkokauppa.com uuden näytönohjaimen valmiina hajalla olleen tilalle ja kaupan päälle paljon vittuilua reklamaatiopäälliköltä yms yms.
 
Mites on porukka saanut vastauksia viimeaikoina cdon.com rma viesteihin. Laitoin 28.12 viestiä hajonneesta näyttiksestä. 20 päivän päästä vastaus että kaupan purku vai lähettää uuden qliron laskulla? Noh laitoin kyselyä että mikäköhän on korvaava näytönohjain koska oma 2.5v vanha. Johon 20 päivän päästä vastaus että "sori, toi onkin yli 2v vanha tilaus että hoida suoraan valmistajan kanssa." Noo, laitoin inno3d viestiä ja sieltä tuli että ota ostopaikkaan yhteyttä tai jakelijaan. :D Laitoin cdonille tuon viestin että olisi kiva saada jakelija tietoon jos ei ne hoida tota maaliin.... Ei perse meneeks täs yli 2kk että saa edes lähetettyä ton romun eteenpäin.. ugh
 
Mites on porukka saanut vastauksia viimeaikoina cdon.com rma viesteihin. Laitoin 28.12 viestiä hajonneesta näyttiksestä. 20 päivän päästä vastaus että kaupan purku vai lähettää uuden qliron laskulla? Noh laitoin kyselyä että mikäköhän on korvaava näytönohjain koska oma 2.5v vanha. Johon 20 päivän päästä vastaus että "sori, toi onkin yli 2v vanha tilaus että hoida suoraan valmistajan kanssa." Noo, laitoin inno3d viestiä ja sieltä tuli että ota ostopaikkaan yhteyttä tai jakelijaan. :D Laitoin cdonille tuon viestin että olisi kiva saada jakelija tietoon jos ei ne hoida tota maaliin.... Ei perse meneeks täs yli 2kk että saa edes lähetettyä ton romun eteenpäin.. ugh
Oman rma:n viestittelyssä cdonilla kesti noin viikon verran vastata viesteihin. Se tuntuu olevan kohtuu rivakka tahti verrattuna nykyiseen. Cdon hoiti kyllä oman tapaukseni ihan mallikkaasti maaliin asti, hyvittivät täyden ostohinnan GTX970:stä (349€) vaikka takuuta oli puoli vuotta enää jäljellä. Mitään ilmoitusta ei rahojen palautuksesta tullut, summa oli vaan ilmestynyt tilille.

Mikäs tollaselle inno3d:n kortille on ilmoitettu cdonin toimesta takuuajaksi? Olikos se myyjä virhevastuu nyt kaksi vai kolme vuotta, en muista ulkoa.
 
Mites on porukka saanut vastauksia viimeaikoina cdon.com rma viesteihin. Laitoin 28.12 viestiä hajonneesta näyttiksestä. 20 päivän päästä vastaus että kaupan purku vai lähettää uuden qliron laskulla? Noh laitoin kyselyä että mikäköhän on korvaava näytönohjain koska oma 2.5v vanha. Johon 20 päivän päästä vastaus että "sori, toi onkin yli 2v vanha tilaus että hoida suoraan valmistajan kanssa." Noo, laitoin inno3d viestiä ja sieltä tuli että ota ostopaikkaan yhteyttä tai jakelijaan. :D Laitoin cdonille tuon viestin että olisi kiva saada jakelija tietoon jos ei ne hoida tota maaliin.... Ei perse meneeks täs yli 2kk että saa edes lähetettyä ton romun eteenpäin.. ugh

Itsellä hajonnut kaksi alunperin CDONilta ostettua GPUta. Saman rumban ja yhtä hitaasti kävin läpi molempien kohdalla, kunnes totesivat että palauttavat rahat. (=Ilmainen GPU upgrade ja hieman ylimääräistäkin:tup:)

MUTTA
Aikaa kului ja laitoin lopulta kyselyä missä ne rahat viipyy. Olivat maksaneet molemmissa tapauksissa edelliselle omistajalle (joka siis tilannut kortin alunperin), vaikka joka viestissäni painotin olevani tuotteen toinen omistaja ja minun asiakasnumeroni ym ovat ........
Sittenpäs alkoi vääntö sankarien kanssa siitä kenelle rahat kuuluvat:facepalm:
 
Oman rma:n viestittelyssä cdonilla kesti noin viikon verran vastata viesteihin. Se tuntuu olevan kohtuu rivakka tahti verrattuna nykyiseen. Cdon hoiti kyllä oman tapaukseni ihan mallikkaasti maaliin asti, hyvittivät täyden ostohinnan GTX970:stä (349€) vaikka takuuta oli puoli vuotta enää jäljellä. Mitään ilmoitusta ei rahojen palautuksesta tullut, summa oli vaan ilmestynyt tilille.

Mikäs tollaselle inno3d:n kortille on ilmoitettu cdonin toimesta takuuajaksi? Olikos se myyjä virhevastuu nyt kaksi vai kolme vuotta, en muista ulkoa.

Eikai cdonin kuiteissa koskaa näy takuuaikaa... Inno3d näyttiksillä on 3v takuu. Cdon vissiin pyyhkii kätensä 2v jälkeen, tosin inno3d viestin perusteella niiden pitäisi kyllä antaa edes jakelijan tiedot jos eivät tuota itse hoida.. Naurettavaa. Kuitissa 715€...
 
Eikai cdonin kuiteissa koskaa näy takuuaikaa... Inno3d näyttiksillä on 3v takuu. Cdon vissiin pyyhkii kätensä 2v jälkeen, tosin inno3d viestin perusteella niiden pitäisi kyllä antaa edes jakelijan tiedot jos eivät tuota itse hoida.. Naurettavaa. Kuitissa 715€...
Cdon taitaa vedota aikaisemmin mainitsemaani kahden vuoden virhevastuuseen. Voin kuvitella vitutuksen määrän, kun kuitissa lukee 715€ :darra:

Villi veikkaus on, ettei Cdonia paljoa enään kiinnosta neuvoa huoltopaikkaa kortille. Pistä Innolle vielä viestiä ja kysy mikä pulju hoitaa Suomessa/Euroopassa noiden korjaukset. Viimekädessä valmistaja on noiden takuusta vastuussa, mikäli jälleenmyyjä pesee kätensä.
 
Viimekädessä valmistaja on noiden takuusta vastuussa, mikäli jälleenmyyjä pesee kätensä.

Millä perusteella valmistaja olisi viimekädessä vastuussa? Käytännössä voivat toki hoitaa (joko ns. goodwillin takia tai sopimuksen perusteella)
 
Millä perusteella valmistaja olisi viimekädessä vastuussa? Käytännössä voivat toki hoitaa (joko ns. goodwillin takia tai sopimuksen perusteella)
Kuluttajavirastosta:

"Valmistaja ja maahantuoja eivät vastaa myyjän omissa nimissään antamasta takuusta. Valmistaja ja maahantuoja voivat kuitenkin olla kuluttajansuojalain aikaisempaa myyntiporrasta koskevien säännösten perusteella vastuussa virheestä, esimerkiksi silloin, kun myyjä on lopettanut toimintansa"


Miten tuon nyt tulkitset, vastaako valmistaja tuotteen takuusta myös niissä tapauksissa, joissa myyjä myöntää valmistajaa lyhyemmän takuun.

Vai tulkitaanko Cdonilta ostettu tavara kohdan "Ulkomailta ostetun tuotteen takuukorjaus" mukaisesti:

"Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, kuluttaja voi tehdä valituksen tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen EU:n yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa"
 
Onhan tuossa vielä tuo valmistajan myöntämä takuu, ongelma tällä hetkellä on se että en tiedä mihin tuota pitäisi laittaa eteenpäin. Cdon pesi kätensä, ja innon vastaus oli myyjä / jakelija. Nyt jos en saa tietää cdonin jakelijaa innon korteilla en saa tätä takuuseen. Koitin jimm'sist kysellä josko menisi suomalaiselle maahantuojalle mutta ilmeisesti niitä on monia joten vaikeaksi menee.
 
Johon 20 päivän päästä vastaus että "sori, toi onkin yli 2v vanha tilaus että hoida suoraan valmistajan kanssa."
Jos kerran takuu on cdonin niin cdon hoitaa takuun. Jos eivät suostu niin kuluttajaneuvontaan yhteyttä. He kysyvät asiaa cdonilta ja jos ei ala vieläkään tapahtumaan niin suosittelevat riitauttamaan tapauksen. Viimeistään siinä kohtaa alkaa rattaat edes jotenkin pyörimään.

Myyjäliike antanut 3v takuun, mutta ei ota tuotetta takuuhuoltoon. Ei ole kovin epäselvää miten kuluttajariita päättyisi, jos kerran vika on tuotteessa. Kuluttajalle riitautus on ilmaista niin pitkään kunnes mennään johonkin (pidemmälle?) oikeuteen. Sinne harvemmin tällaisten kanssa tarvitsee mennä, koska sitten alkaa viranomaiset kiinnostumaan yrityksen toiminnasta enemmänkin.

Edit: aikaahan tuossa voi mennä, mutta se että prosessin olet aloittanut ennen takuun loppumista niin kortti kuuluu silti takuun piiriin. Eli vaikka 3v takuuaika menisi cdonin säätöjen takia täyteen, olet huoltoa pyytänyt takuun aikana. Kuluttajia suojellaan tällaisissa tapauksissa aika tehokkaasti.
 
Cdon:

"Hei --,
Pahoittelen suuresti virhettämme!
Koska tilauksen tekemisestä on yli 2 vuotta, pyytäisimme sinua kääntymään valmistajan puoleen, mikäli valmistaja tarjoaa tuotteelle pidemmän takuun.
Haluan hyvityksenä tarjota sinulle 10 € arvoisen alennuskoodin seuraavaa tilaustasi varten..."

Valmistajan vastaus sitten samaan asiaan oli(vastaus parissa päivässä):
"...iChill graphics card is 3 year warranty,
you can send the graphics card and invoice to your buy the shop to warranty check,
if your buy the shop is cannot provide warranty service,
you can provide your graphics card back warranty label to check our distributor,
you can contact our distributor to warranty check,..."

Edit: aika kapula englantia tuolla innolla, onkohan google translatella nykästy. Selviää kuitenkin viestin sisältö tuosta. Innon viesti myös loppui tuohon, eli ei mitään jakelijaa tuossa annettu.

Edit2: eipä tosin tuossa tarkenneta mihinkään yksittäiseen jakelijaan joten kai tuota voisi kysästä vaan paikasta joka noita innon kortteja tuo maahan.
 
Viimeksi muokattu:
Koska tilauksen tekemisestä on yli 2 vuotta, pyytäisimme sinua kääntymään valmistajan puoleen, mikäli valmistaja tarjoaa tuotteelle pidemmän takuun.
Oliko takuukuitissa siis 2v vai 3v? Jos cdonin (takuu)kuitissa lukee 3v niin se on 3v cdoniin. Valmistajan takuut on sitten erikseen. Jos valmistajalla on 10v takuu niin silloin ne pitää hoitaa valmistajan kanssa.
 
Oliko takuukuitissa siis 2v vai 3v? Jos cdonin (takuu)kuitissa lukee 3v niin se on 3v cdoniin. Valmistajan takuut on sitten erikseen. Jos valmistajalla on 10v takuu niin silloin ne pitää hoitaa valmistajan kanssa.
Kuitissa ei ole mitään mainintaa takuusta.
 
En pidä CDON:ia järin hyvänä kauppana, mutta samanlaista pompottelua olen saanut esim. Verkkokaupasta. Löysin kyllä paikan, josta sain korvaavan tuotteen tilalle ja vanhan sai lähetettyä kuluitta Saksaan. Tämä meni kuitenkin loppujen lopuksi aika mönkään, koska korvaava tuote oli toimiva, mutta ulkoisesti kehnossa kunnossa (aluksi ilmoitettiin, että ei löydy ja heti perään tuli kuitenkin seurantakoodi eli ties mistä kaivettu). Mikään taho ei tilannetta korjannut lupailusta huolimatta, vaan sain vain kehoituksen lähettää rikkinäinen matkaan x päivään mennessä tai joudun maksumieheksi.
 
Kuitissa ei ole mitään mainintaa takuusta.
Sitten etsisin jostain waybackmachinesta tai jostain tiedon että mainostiko cdon tuota 3v takuuta. Jos mainosti niin vastuu heidän. Jos cdon mainosti 2v takuuta niin sitten olet valmistajan "takuun" varassa.
 
Eiköhän noilla ole satunnaisgeneraattori Suomi-nimille.
Siellä on aika paljon suomalisia jotka muuttaneet ruotsiin. Osa on lisäksi ulkomailta tulleiden siirtolaisten perillisiä. Joskus oli cdon työntekijä vastannu omalla tililla facebookiin ja näki kavereita jotka siellä töissä.
Sitten etsisin jostain waybackmachinesta tai jostain tiedon että mainostiko cdon tuota 3v takuuta. Jos mainosti niin vastuu heidän. Jos cdon mainosti 2v takuuta niin sitten olet valmistajan "takuun" varassa.
cdon mainostaa kaikessa että he hoitaa vuoden ja valmistaja lopun. En tiedä onko laillista, mutta niin ne toimii. Toki sattavat ottaa viallisen vastaan ja antaa rahat myöhemminki, mutta kallimman kanssa on vaikeaa.
 
Cdon on tässä viimeinen oljenkorsi, kaksi seuraavaa tahoa on kyselty... Tänään soitan kuluttajaneuvontaan ja kysyn voinko vaatia tuota takuun hoitamista cdonilta kerran valmistaja lupaa näille sen 3 vuotta.
 
Kuukausi mennyt tuotteiden takuuhuollon kanssa... ja eivät ole saaneet minulle edes tietoa mihin nämä risat pitäisi lähettää, saatika uusia tilalle. Näin tahmeaa asiakaspalvelua saa kyllä hakemalla hakea. Onko koko pulju menossa konkkaan vai mitä täällä tapahtuu?

Pitääkö tässä laittaa kyssäriä kuluttajavirastoon?

Eli näin reilun kuukauden palautusohjetta odottaneena voisi olla jo aihetta ottaa kuluttajalautakuntaan yhteyttä. :)
=> Tein valituksen. Mitään ei kuulunut ja pyysivät riitauttamaan. Päivä sen jälkeen tuli ohjeet.

Firmalla voisi olla takuumainoksessa "emme tarjoa mitään tukea", mutta siellä on:
upload_2018-1-18_16-20-45-png.72364


Ilmeisesti asiakaspalvelukontakti tarkoittaa vain myyntitilanteissa olevia tiedusteluja. Mikään takuuseen liittyvä ei etene edes kuluttajaviranomaisen avustuksella. :/

24-11-2017 tehty tilaus ja sen jälkeinen vääntö on nyt vihdoin saatu päätökseen. Eihän siinä mennytkään kuin useampi kuukausi. :D
Mutta joo, nyt olen saanut rahani takaisin. En enää osta cdonista kun asiakaspalvelu toimii vain ja ainoastaan kuluttajariidan kautta. H*lvetin hyvää asiakaspalvelua todellakin. :facepalm:
 
Minulle luvattiin (halvan) rikkinäisen tuotteen tilalle uusi (ja sain siitä uuden tilausnumeron), mutta eipä sitä vain ole kuulunut. Kävin sitten katsomassa tilaushistoriaa, niin tuo tilaus olis mitätöity. Nyt sitten taas odottelua, että mitä aspa sanoo.
 
Kuluttajaviraston ystävällisellä avustuksella CDON ilmoitti, että ostamani digitaaliset tilaukset ovat järjestelmävirheen vuoksi aktivoituneet itsestään ja lupasivat hyvittää virheensä. Ostin 3 koodia ja saivat nyt hyvitettyä yhden niistä.

Ei helvetti. :rofl:

Mielenkiinnosta, eivät varmaan antaneet mitään ekstrahyvitystä vaan lupasivat vain palauttaa rahat (kuten jo käyttöehdoissaan lupaavat vaikka eivät niin tehneet)? Toki jonkun 5€ alekoodi tuon ruljanssin jälkeen voisi ottaa jo vittuilunakin etenkin kun puljuun et varmaan koske enää pitkällä tikullakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää laittaa pieni varoitus cdon:sta. Viimeisimmän palautuksen perusteella niille ei enää riitä että seurantakoodi osoittaa paketin menneen heille.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää laittaa pieni varoitus cdon:sta. Viimeisimmän palautuksen perusteella niille ei enää riitä että seurantakoodi osoittaa paketin menneen heille.
Millähän muulla kuluttaja voi osoittaa paketin päätyneen sinne, kun ei siitä oikein muutakaan todistetta saa? Väittävätkö siis ettei paketti ole tullut heille vaikka Posti sanoo seurannassa toimittaneensa? (E: Niin no joo, Postin kuitti lähetetystä palautuksesta tietty kantsii kanssa olla ainakin sen aikaa, että homma on ok.)

Lisäksi alkavat tahallisesti sekoittaa aikaisempaa palautusta uudempaan.

Avaatko tätä hieman enemmän? Surkeahan tuo aspa on tällä hetkellä mutta tahallisesti sekoittaa asioita?
 
Viimeksi muokattu:
Pitää laittaa pieni varoitus cdon:sta. Viimeisimmän palautuksen perusteella niille ei enää riitä että seurantakoodi osoittaa paketin menneen heille.

Lisäksi alkavat tahallisesti sekoittaa aikaisempaa palautusta uudempaan.
Kyl se kuitti kantsii aina säästää sama mikä firma on kyseessä.
 
Veikkaan että on normi sekoilua cdon tyyliin. Eiköhän paypal hanskaa homman ilman ihmettelyä.

Mutta siitäkin pieni varoitus, Paypal:lle ei riitä jos palautus menee kirjeenä, eli alle 20x20cm laatikko.

Pakatkaa tavara suureen tyhjään laatikkoon että saatte seurantakoodin postista, vähentää selvitys ongelmia.


Millähän muulla kuluttaja voi osoittaa paketin päätyneen sinne, kun ei siitä oikein muutakaan todistetta saa? Väittävätkö siis ettei paketti ole tullut heille vaikka Posti sanoo seurannassa toimittaneensa? (E: Niin no joo, Postin kuitti lähetetystä palautuksesta tietty kantsii kanssa olla ainakin sen aikaa, että homma on ok.)



Avaatko tätä hieman enemmän? Surkeahan tuo aspa on tällä hetkellä mutta tahallisesti sekoittaa asioita?

Vastaavat edellisen palautuksen viestiketjuun kysymykset uudesta palautuksesta. Miten paketti ei ole heille tullut.
Eikö se ole hiukan outoa. Samalla hiukan pelottavaa, että millainen sotku tämäkin nyt on. Tajuaako ne edes että kyse eri asiasta.


Edit: asia hoidettu kuntoon
 
Viimeksi muokattu:
Missä cdonin varasto (varastot?) sijaitsee, kun tuntuu paketin toimittaminen Postin haltuun kestävän useita päiviä? Nettisivujen mukaan Ruotsissa, mutta vissiin jossain tiettömällä seudulla kun ei tavara oikein liiku...
 
CDONin Five Day Dealsien Koti ja keittiö -osastolta löytyy vähän rajumpaakin tavaraa

6M7vCPr.png
 
Viimeksi muokattu:
Missä cdonin varasto (varastot?) sijaitsee, kun tuntuu paketin toimittaminen Postin haltuun kestävän useita päiviä? Nettisivujen mukaan Ruotsissa, mutta vissiin jossain tiettömällä seudulla kun ei tavara oikein liiku...
Vaikuttaa noita olevan ainakin muutamassa paikassa, jos lähetyslappuihin on luottaminen, joku Turussa ainakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 981
Viestejä
4 497 824
Jäsenet
74 319
Uusin jäsen
lehtov

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom