mRkukov
Hrrrr...
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 854
Reklamaatiolla homma muuttuu hitaaksi ja vaivalloiseksi... täällä tapellaan vieläkin black friday asioista.Kai reklamoit asiasta kuitenkin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Reklamaatiolla homma muuttuu hitaaksi ja vaivalloiseksi... täällä tapellaan vieläkin black friday asioista.Kai reklamoit asiasta kuitenkin?
Laitoin palautetta paketoinnista. Elokuvien kotelot oli kaikki ihme kyllä ehjänä, lukuunottamatta tuota yhtä, joka oli taipunut. Kyseessä 4e leffa, joten en viitsi tapella montaa kuukautta sen takia. Pakettia noutaessa ihmeteltiin postin työntekijän kanssa paketointia ja kyseinen työntekijä kertoi, että useasti näkee samanlaisia suorituksia cdonin tuotteissa.Kai reklamoit asiasta kuitenkin?
Nyt päättyi minultakin cdonilta tilaaminen. Leffatkin tulee kuplamuovikirjeeseen pakattuna ja lopputuloksen voi jokainen nähdä kuvista. Tilasin kuusi elokuvaa ja ne oli pakattuna isoon kirjeeseen, jossa ne pääsee heilumaan vapaasti kuljetuksen aikana. Yhden leffan kannetkin oli kierot.
Asiakas ei pysty vaikuttamaan siihen, kuinka tavara pakataan. Se on ilmeisesti tavaran pakkaajasta kiinni tuleeko kirjeessä vai paketissa.Ihan mielenkiinnosta, mitenkäs ne olisi pitänyt pakata kirjeeseen? Teipata yhteen vai? Oliko siellä vaihtoehtona tilata paketissa noita?
Oot siis sitä mieltä, että on ihan ok pakata tavara niin huonosti ettei se pääse ehjänä perille? Ja tämän jälkeen se on turhaa itkemistä mikäli asiakas reklamoi paskasta pakkaamisesta?Tokihan pakettien ja niissä olevien tuotteiden tulisi pääsääntöisesti olla aina ehjiä, mutta oikeasti... 4€ DVD-levyn kotelo on juuri ja juuri silmin havaittavasti kaarella ja aivan varmasti levy sen sisällä täysin ok, niin "Byääh! en kyllä enää ikina tilaa tuolta mitään!"
Ja siis tuohan oli kirjekuoressa ja sen sisällä kuplamuovissa. Miten ne levyt olisi pitänyt pakata, jos tuo ei riitä? Pahvilaatikkoon vai? Sitä paitsi ihan samanlaisissa pakkauksissahan ne tulevat muistakin paikoista, joten on vaikea käsittää käymääsi keskustelua postin työntekijän kanssa cdon.comin pakkaustekniikasta.
Toistan saman minkä sanoin jo aiemminkin, vähän vaikuttaa siltä että tahmaisen ja paikoin muutenkin kehnon asiakaspalvelun vuoksi cdonista halutaan nyt kaivamalla kaivaa ongelmia sieltäkin missä niitä ei välttämättä todellisuudessa ole, tai mihin cdon.com ei ole suoraan voinut vaikuttaa.
Taipunut kotelo oli päällimmäisenä kirjeessä, joten oletettavasti vahingoittunut kuljetuksen aikana. Eikö vika ole lähettäjän päässä, jos tuotteiden pakkaus ei kestä kuljetusta?Nyt jäi epäselväksi, että mikä noista oli rikki tai viallinen? Taipunut ei välttämättä ole edes CDON:n vika, sehän on voinut lähteä tehtaalta tuollaisena.
6 levyä on jo kyllä niin paksu, että ei kovin moneen pahvikuoreen mahdu. Ja kuvien perusteella pakkaus on ollut perustasoa, miten itsekkin 6 levyä pakkaisin. Se että posti käsittelee paketteja miten käsittelee, ei ole toimittajan vika (oli se CDON.COM tai joku muu). Jos toimituskulut 6 levylle on 2,95€, ei siihen rahaan voi olettaa että se pakataan pahvilaatikkoon, johon sullotaan muovinaksuja ja kuplamuovia kahden maapallon luonnonvarojen edestä.
Jos haluat ehdottomasti 100% kunnossa olevat kannet levyihin, kannattaa ne ostaa kivijalkakaupasta. Tällöin ei posti pääse vahingossakaan rikkomaan niitä. Yksi tehtävä niillä kansilla on muuten suojata se itse levy siellä sisällä.
Missäs minä niin sanoin? Älä viitsi keksiä omiasi. Päinvastoin sanoin että "tokihan pakettien ja niissä olevien tuotteiden tulisi pääsääntöisesti olla aina ehjiä".Oot siis sitä mieltä, että on ihan ok pakata tavara niin huonosti ettei se pääse ehjänä perille? Ja tämän jälkeen se on turhaa itkemistä mikäli asiakas reklamoi paskasta pakkaamisesta?
Juuri viime viikolla tilasin sieltä yhden pelin ja se tuli pahviin pakattuna. Ei käytäntö ole todennäköisesti muuttunut miksikään, mutta pakkauksia voi olla monenlaisia ja kamat tulevat niisäs mikä nyt sattuu ensimmäisenä pakkauslinjastolla käteen osumaan. Lisäksi tuollainen kasa jotain alennuslevyjä ei mahdu sellaiseen pahvikuoreen ja tuossa oli se kuplamuovi kuitenkin suojana.Ei tartte mennä paria vuotta kauemmaksi, niin cdon lähetti yksittäiset leffatkin pahviin pakattuna.
Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.Cdonin boikotointi perustuu omiin paskoihin kokemuksiin viimeisen vuoden ajalta ja tätä ketjua lukiessa huomaa ettei ole se kuuluisa yksittäistapaus.
Sehän oli pakattu "lähtökohtaisesti" juuri niin. Ja ei, reklamointi ei tietenkään ole turhaa.Lähtökohtaisesti tavara tulee pakata niin, ettei se hajoa kuljetuksen aikana ja kirjeeseen pakatusta rikkoontuneesta tuotteesta reklamointi ei ole turhaa ”Byääh!” itkemistä.
Siis hetkonen, parikymmentä grammaa painava DVD-levy muovikoteloineen on helposti hajoavaa tavaraa? Erikoinen luokittelu sinulla.Pointtina tässä on edelleenkin se, ettei noin helposti hajoavaa tavaraa voi pakata pelkkään kirjeeseen.
Missä on mainittu kaikkien tuotteiden olleen "alennuslevyjä" ja kuinka sen tulisi vaikuttaa paketoinnin laatuun? Boldasin tärkeät kohdat valmiiksi.Lisäksi tuollainen kasa jotain alennuslevyjä ei mahdu sellaiseen pahvikuoreen ja tuossa oli se kuplamuovi kuitenkin suojana.
Omalla kohdallani kaksi huonoa kokemusta vuoden sisään, toisessa casessa kyseessä näytönohjain. En ota kantaa hintavirheistä ulisemiseen, puhtaasti omaan kokemukseen ja siihen, miten samat ongelmat toistuu muillakin asiakkailla.Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.
Ei missään, mutta ainakin tuo vahingoittunut oli omien sanojesi mukaan sellainen. Oli miten oli, minä en kykene näkemään DVD-levyjä minään arvotavarana, vaikka ne olisivat ovh-hintaisia.Missä on mainittu kaikkien tuotteiden olleen "alennuslevyjä" ja kuinka sen tulisi vaikuttaa paketoinnin laatuun? Boldasin tärkeät kohdat valmiiksi.
Niin, se näyttis-case taisi olla se jonka oli alunperin ostanut joku muu ja jonka sinä sitten 2. omistajana laitoit palautukseen ja valitit siitä kun cdon.com haluaa palauttaa rahat tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä sinulle?Omalla kohdallani kaksi huonoa kokemusta vuoden sisään, toisessa casessa kyseessä näytönohjain. En ota kantaa hintavirheistä ulisemiseen, puhtaasti omaan kokemukseen ja siihen, miten samat ongelmat toistuu muillakin asiakkailla.
Vaikka Sinä et arvosta Blu-ray leffoja, ei se tarkoita etteikö niitä tarvitse pakata riittävän hyvin. Vaikka mukana olikin yksi tarjouslaarin leffa, ei se automaattisesti tarkoita kaikkien olevan niitä neljän euron tuotteita.Ei missään, mutta ainakin tuo vahingoittunut oli omien sanojesi mukaan sellainen. Oli miten oli, minä en kykene näkemään DVD-levyjä minään arvotavarana, vaikka ne olisivat ovh-hintaisia.
Tähänkin keskusteluun sun piti tulla sivusta huutelemaan vaikket sillon edes lukenut alkuperäistä postausta aiheesta. Näytönohjain lähti takuuhuoltoon ja viestiä tuli perään, että palauttavat rahat korjauksen sijaan. Kysyin alunperin siksi, koska muutama viesti ylempänä oli ollut vastaava tapaus ja rahat olivat palautuneet alkuperäiselle ostajalle. Pitkä prosessi syntyi näyttiscasesta, mutta lopulta kuukauden viestittelyn jälkeen homma saatiin päätökseen.Niin, se näyttis-case taisi olla se jonka oli alunperin ostanut joku muu ja jonka sinä sitten 2. omistajana laitoit palautukseen ja valitit siitä kun cdon.com haluaa palauttaa rahat tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä sinulle?
No mutta kun eikös tässä jo useampikin ole sanonut että nehän oli pakattu ihan riittävän hyvin kuplamuoviin jne?Vaikka Sinä et arvosta Blu-ray leffoja, ei se tarkoita etteikö niitä tarvitse pakata riittävän hyvin. Vaikka mukana olikin yksi tarjouslaarin leffa, ei se automaattisesti tarkoita kaikkien olevan niitä neljän euron tuotteita.
En lukenut mitä? Keskusteluhan lähti tästä ilman mitään taustoja postaamastasi viestistä:Tähänkin keskusteluun sun piti tulla sivusta huutelemaan vaikket sillon edes lukenut alkuperäistä postausta aiheesta. Näytönohjain lähti takuuhuoltoon ja viestiä tuli perään, että palauttavat rahat korjauksen sijaan. Kysyin alunperin siksi, koska muutama viesti ylempänä oli ollut vastaava tapaus ja rahat olivat palautuneet alkuperäiselle ostajalle. Pitkä prosessi syntyi näyttiscasesta, mutta lopulta kuukauden viestittelyn jälkeen homma saatiin päätökseen.
Takuuhuollot hoidetaan asiakaspalautuksena, josta jo tuolloin sua valaisin.En lukenut mitä? Keskusteluhan lähti tästä ilman mitään taustoja postaamastasi viestistä:
Mitään kun et tuosta rahojen palauttamisprosessista tiedä, niin helppohan se on tälläsiä huudella. Viestejä vaihdettiin paljon, millon suomeksi, englanniksi ja välillä ruotsiksi. Jokaiseen viestiin vastasi eri henkilö, joille kyseinen case piti selittää alusta lähtien.Mutta eipä kelvannut, kun jotain on selvästi jäänyt kaihertamaan mieltä siitäkin.
ilmeisesti on ok, että tavara saapuu viallisena perille huonon paketoinnin takia
Niin, sitten myöhemmin, eikä siinä ollut mitään epäselvää. Aloituksessa et sellaista tuonyt ilmi millään tasolla ja siitä sai muutenkin sellaisen käsityksen että laitoit paketin menemään johonkin cdonin sivulta löytyneeseen osoitteeseen ilman etukätäteisviestintää, kuten jotkut urpot ovat täälläkin ilmoittaneet tehneensä. Onneksi tilanne ei ollut tässä tapauksessa sellainen.Takuuhuollot hoidetaan asiakaspalautuksena, josta jo tuolloin sua valaisin.
Tälla vielä lainaus omasta viestistäsi: "Laitoin viime kesänä hajonneen näytönohjaimen takuuseen ja rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia."Mitään kun et tuosta rahojen palauttamisprosessista tiedä, niin helppohan se on tälläsiä huudella. Viestejä vaihdettiin paljon, millon suomeksi, englanniksi ja välillä ruotsiksi. Jokaiseen viestiin vastasi eri henkilö, joille kyseinen case piti selittää alusta lähtien.
Taas olkiukkoilet. Ei kukaan ole sanonut että viallisena saapuvat tuotteet ovat ok. Olennaista on kuitenkin osoittaa se kiukku ja valitus oikeaan paikkaan ja pitää muutenkin asiat perspektiivissä.Omalta osaltani jätän keskustelun sun kanssas tähän. Pahoittelen turhaa postausta ja ilmeisesti on ok, että tavara saapuu viallisena perille huonon paketoinnin takia ja/tai rahojen saanti oikealle tilille kestää kuukauden, joka sekin on todella suurten ponnisteluiden takana. Ihan ok toimintaa siis
Cdon syystä tai toisesta käyttää asiakaspalautusta näissä rma-tapauksissa. Tuli itsellenikin yllätyksenä tuolloin. Mun kysymys oli alunperin osoitettu vastaavan tapauksen omaavalle henkilölle, johon sun piti tulla kommentoimaan. Aika tuuheeta sun puolelta olettaa asioita ja kirjotella sen jälkeen mitä sylki suuhun tuo. Jos et tiedä, niin kysy mikäli on epäselvää, äläkä oleta kaikkien toimivan "urposti".Aloituksessa et sellaista tuonyt ilmi millään tasolla ja siitä sai muutenkin sellaisen käsityksen että laitoit paketin menemään johonkin cdonin sivulta löytyneeseen osoitteeseen ilman etukätäteisviestintää, kuten jotkut urpot ovat täälläkin ilmoittaneet tehneensä.
Ilmeisesti olis pitäny aukasta koko case alusta loppuun saakka. Kuukauden odottelu ja maininta hankalasta kommunikaatiosta aspan kanssa ei ollut riittävä.Tuossa lainauksessa oli perässä kommentti että viestintä oli hankalaa, mutta ei tuosta minulle ainakaan jäänyt sellaista kuvaa että suunnilleen kaikki meni perseelleen, kuten nyt haluat antaa ymmärtää.
Taas? Mähän kirjotin jo tuolla aikasemmin, että laitoin palautetta cdonille. Sanon nyt vielä kolmannen kerran, että omat huomioni perustuu kokemuksiin, jotka mulla on ollu kyseisestä yrityksestä viimeisen vuoden aikana. Missään vaiheessa en ole maininnut sanallakaan esimerkiksi hintavirheistä, jotka sä jo kerkesit jostain tähänkin keskusteluun vetämään.Taas olkiukkoilet. Ei kukaan ole sanonut että viallisena saapuvat tuotteet ovat ok. Olennaista on kuitenkin osoittaa se kiukku ja valitus oikeaan paikkaan ja pitää muutenkin asiat perspektiivissä.
Ei vaan kommentti "rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia" ei ollut riittävä. "Ilman ongelmia" antaa lukijan olettaa, että seuraavassa lauseessa mainitsemasi viestittely ja odottelu ei ollut merkittävä seikka, varsinkaan kun se kuukausi ei ole mikään loputtoman pitkä aika. Oikeasti niitä ongelmia olikin vissiin ollut niin paljon, että mieli on edelleen mustana.Kuukauden odottelu ja maininta hankalasta kommunikaatiosta aspan kanssa ei ollut riittävä.
Niin, niiden hintavirhetuotteiden toimituksesta suurin osa kuitenkin on tuntunut vetävän herneen nenäänsä. En ole missään väittänyt että juuri sinä olisit niin tehnyt, eli kyse oli yleisesti tästä joidenkin cdon.comia vastaan harrastamasta kapinasta.Missään vaiheessa en ole maininnut sanallakaan esimerkiksi hintavirheistä, jotka sä jo kerkesit jostain tähänkin keskusteluun vetämään.
Siihen toiseen vastaavaan tapaukseen verrattuna, jonka jo mainitsitkin, omani sujui suht ongelmitta. Mun ei tarvinnut tapella edellisen omistajan kanssa rahoista, jotka oli cdonin toimesta maksettu väärälle tilille. Omani vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja hyviä hermoja. Toki asia olis pitäny avata tarkemmin, mutta en sillon osannut aavistaa jonkun siihen myöhemmin tarttuvan. Alunperinkin tämä mun näyttiscase ei sulle kuulunut, mutta sun oli siitä pakko tulla viisastelemaan.Ei vaan kommentti "rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia" ei ollut riittävä.
Palaute otettu vastaan. Sun kannattaa myös miettiä käyttämääsi kirjotusasua millä lähet keskusteluihin mukaan. Oot nyt kahdesti tarttunut mun kirjotuksiin tässä ketjussa ja käyttänyt erittäin hyökkäävää tyyliä. Aikasemmin jo mainitsinkin ettei siihen näyttisasiaan olis tarvinnu mitään tulla viisastelemaan. Sehän oli osoitettu eräälle foorumin käyttäjelle suoraan.Summa summarum, lukija ei voi tietää mitä kirjoittajan pään sisällä liikkuu jos ei asia käy ilmi tekstistä, joten yritä kirjoittaa jatkossa selkeämmin/kuvaavammin.
Palautetta on otettu vastaan myös täällä ja koitetaan petrata, vaikka nyt en tarkoituksellisesti mitenkään sinua kohtaan hyökkäävästi kirjoittanutkaan.Siihen toiseen vastaavaan tapaukseen verrattuna, jonka jo mainitsitkin, omani sujui suht ongelmitta. Mun ei tarvinnut tapella edellisen omistajan kanssa rahoista, jotka oli cdonin toimesta maksettu väärälle tilille. Omani vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja hyviä hermoja. Toki asia olis pitäny avata tarkemmin, mutta en sillon osannut aavistaa jonkun siihen myöhemmin tarttuvan. Alunperinkin tämä mun näyttiscase ei sulle kuulunut, mutta sun oli siitä pakko tulla viisastelemaan.
Ne postin tädit ovat harvoin mitään ruudinkeksijöitä. Lähinnä myötäilevät asiakasta ja pahoittelevat asiassa kuin asiassa.Päätit tuossa aikaisemmin vielä kyseenalaistaa käymäni keskustelun postin työntekijän kanssa. Hän oli myös samaa mieltä, ettei paketointi ollut riittävä ja vastaavaa paketointia näkee päivittäin cdonin toimesta.
Ne postin tädit ovat harvoin mitään ruudinkeksijöitä. Lähinnä myötäilevät asiakasta ja pahoittelevat asiassa kuin asiassa.
Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.
Tottakai lähettäjän pitää pakata tuote niin, ettei se hajoa postissa. Kuplamuovi ja kirje _ei riitä_ pakkausmateriaaliksi.
Asiakas voi valita kaupan josta tilaa.Asiakas ei pysty vaikuttamaan siihen, kuinka tavara pakataan.
Tänne on jokainen DVD/Blu-ray tullut ehjänä pelkissä kuplamuoveissa ilman pahvikuoriakin, joten en kehtaisi väittää niitä pakollisiksi. Se on selvä että vahvempi pakkausmateeriaali on parempi, mutta että välttämätön, ei kai sentään.Kuplamuovi ja pahvi riittää pakkausmateriaaliksi. Kuten aiemmin mainitsin, kuplamuovi ja kirje _ei riitä_. Kun pahvin jäykistävä vaikutus puuttuu, joutuu toimitettava tuote huomattavan rasituksen kohteeksi pelkän kuplamuovin ja ohuehkon kirjepaperin kanssa.
Kuplamuovi ja pahvi riittää pakkausmateriaaliksi. Kuten aiemmin mainitsin, kuplamuovi ja kirje _ei riitä_. Kun pahvin jäykistävä vaikutus puuttuu, joutuu toimitettava tuote huomattavan rasituksen kohteeksi pelkän kuplamuovin ja ohuehkon kirjepaperin kanssa.
Nyt odottanut viikon vastausta reklamaatioon. Tilasin saman tuotteen uudestaan, halvemmalla CDONista, joka tuli jo. Paska aspa, kun ei tule vastausta koskaan, kummasti riittää aikaa viikonloppuisinkin postailla Facebookkiin paskaa.
Liekö konkurssi ovella ja nyt lypsetään rahat vai mikä, mutta tiedoksi "ilmainen cdon+ vuodeksi". Muistakaa tilata laskulla tai luottokortilla
★ Hyvät tarjoukset ★ (Ei keskustelua)
Juu, mahdollisesti jatkossa tehtäviin tilauksiin viittasinEn tilannut laskulla enkä luottokortilla sillä tuonhan sai ilmaiseksi?
Vai meinasitko niitä kenties tulevia tilauksia, voihan se niinkin olla mutta makselee Paypalilla tosiaan tai laskulla.
Vissiin ihan perus menoa että saa viikkokaupalla varata aikaa cdon.comin aspan vastauksiin takuu asioissa
No nii pitääpä vältää jatkossa. Kivasti virtalähteestä suli yksi johto irti sata-virtajohdosta. No pitää vissin ite sitten modata uus tähän kun ei tuolta aspasta saa vastausta.On. Tämän vuoksi kaupasta ei kannata ostaa mitään, mikä voisi vaatia takuutoimenpiteitä.
No nii pitääpä vältää jatkossa. Kivasti virtalähteestä suli yksi johto irti sata-virtajohdosta. No pitää vissin ite sitten modata uus tähän kun ei tuolta aspasta saa vastausta.
Oliko kyseessä ne jotkut OVH 200 euroa veitset joita saa Kiinasta noin kympillä?Itselläni "hyvä" kokemus cdonista. Ostin noin puoli vuotta sitten keraamisen veitsisetin ostohousuissani. Veitset tuli ihan viikon sisään mutta niissä oli lähinnä esteettisiä naarmuja ja yhden suoja oli rikki. Totesin että laatu ei ole nyt sellaista mitä luvattiin. Aspaan viestiä, mistä ensin tarjosivat lähettää uuden veitsen ja veitsikotelon. Sanoin, että kyllä haluan nämä palauttaa. Lopulta tuli viesti, että pidä veitset, maksetaan summa takaisin. Ei nuo nyt erikoiset veitset ole ja kyseistä summaa en olisi maksanut, mutta ilmaisiksi veitsiksi niille on ollut käyttöä.
Eli firma tiesi laadun olevan huonoa eikä halunneet maksaa edes palautusta. Hyvä sinulle, sait ilmaiset veitset. Kyllä joku toinen tilaaja ne mukisematta pitää ja maksaa 120€ niistä parin kympin kiinanveitsistä. Riittävän iso volyymi niin kyllä se kannattaa, varsinkin kun asiakaspalvelusta tehty tarpeeksi vaikea (suurimmalle osalle).OVH oli joku 400€. 120€ tjsp oli hinta alennuksella. Sanotaan että kyllä noista sen 40-50€ olis voinut maksaa ilman että kirpaisee. Terävyys ei ollut sitä luokkaa mitä oletin vaikkakin sipuli ja liha menee näpsäkästi. Leipäveitsi on myös loistava väline kun en semmoista edes omistanut. Ei nuo nyt tosiaan ilmaiseksi ne saatuani paska ostos ollut Yleensä en tee mitään ostoksia ilman ylitsekin menevää tutkimista, mutta koska noista ei oikein löytänyt mitään niin ajattelin koittaa kun palautusoikeus kuitenkin löytyy.