CDON.com

Kai reklamoit asiasta kuitenkin?
Laitoin palautetta paketoinnista. Elokuvien kotelot oli kaikki ihme kyllä ehjänä, lukuunottamatta tuota yhtä, joka oli taipunut. Kyseessä 4e leffa, joten en viitsi tapella montaa kuukautta sen takia. Pakettia noutaessa ihmeteltiin postin työntekijän kanssa paketointia ja kyseinen työntekijä kertoi, että useasti näkee samanlaisia suorituksia cdonin tuotteissa.
 
Nyt päättyi minultakin cdonilta tilaaminen. Leffatkin tulee kuplamuovikirjeeseen pakattuna ja lopputuloksen voi jokainen nähdä kuvista. Tilasin kuusi elokuvaa ja ne oli pakattuna isoon kirjeeseen, jossa ne pääsee heilumaan vapaasti kuljetuksen aikana. Yhden leffan kannetkin oli kierot.

Ihan mielenkiinnosta, mitenkäs ne olisi pitänyt pakata kirjeeseen? Teipata yhteen vai? Oliko siellä vaihtoehtona tilata paketissa noita?
 
Ihan mielenkiinnosta, mitenkäs ne olisi pitänyt pakata kirjeeseen? Teipata yhteen vai? Oliko siellä vaihtoehtona tilata paketissa noita?
Asiakas ei pysty vaikuttamaan siihen, kuinka tavara pakataan. Se on ilmeisesti tavaran pakkaajasta kiinni tuleeko kirjeessä vai paketissa.
 
Tokihan pakettien ja niissä olevien tuotteiden tulisi pääsääntöisesti olla aina ehjiä, mutta oikeasti... 4€ DVD-levyn kotelo on juuri ja juuri silmin havaittavasti kaarella ja aivan varmasti levy sen sisällä täysin ok, niin "Byääh! en kyllä enää ikina tilaa tuolta mitään!" :D

Ja siis tuohan oli kirjekuoressa ja sen sisällä kuplamuovissa. Miten ne levyt olisi pitänyt pakata, jos tuo ei riitä? Pahvilaatikkoon vai? Sitä paitsi ihan samanlaisissa pakkauksissahan ne tulevat muistakin paikoista, joten on vaikea käsittää käymääsi keskustelua postin työntekijän kanssa cdon.comin pakkaustekniikasta.

Toistan saman minkä sanoin jo aiemminkin, vähän vaikuttaa siltä että tahmaisen ja paikoin muutenkin kehnon asiakaspalvelun vuoksi cdonista halutaan nyt kaivamalla kaivaa ongelmia sieltäkin missä niitä ei välttämättä todellisuudessa ole, tai mihin cdon.com ei ole suoraan voinut vaikuttaa.
 
Tokihan pakettien ja niissä olevien tuotteiden tulisi pääsääntöisesti olla aina ehjiä, mutta oikeasti... 4€ DVD-levyn kotelo on juuri ja juuri silmin havaittavasti kaarella ja aivan varmasti levy sen sisällä täysin ok, niin "Byääh! en kyllä enää ikina tilaa tuolta mitään!" :D

Ja siis tuohan oli kirjekuoressa ja sen sisällä kuplamuovissa. Miten ne levyt olisi pitänyt pakata, jos tuo ei riitä? Pahvilaatikkoon vai? Sitä paitsi ihan samanlaisissa pakkauksissahan ne tulevat muistakin paikoista, joten on vaikea käsittää käymääsi keskustelua postin työntekijän kanssa cdon.comin pakkaustekniikasta.

Toistan saman minkä sanoin jo aiemminkin, vähän vaikuttaa siltä että tahmaisen ja paikoin muutenkin kehnon asiakaspalvelun vuoksi cdonista halutaan nyt kaivamalla kaivaa ongelmia sieltäkin missä niitä ei välttämättä todellisuudessa ole, tai mihin cdon.com ei ole suoraan voinut vaikuttaa.
Oot siis sitä mieltä, että on ihan ok pakata tavara niin huonosti ettei se pääse ehjänä perille? Ja tämän jälkeen se on turhaa itkemistä mikäli asiakas reklamoi paskasta pakkaamisesta?

Ei tartte mennä paria vuotta kauemmaksi, niin cdon lähetti yksittäiset leffatkin pahviin pakattuna. Cdonin boikotointi perustuu omiin paskoihin kokemuksiin viimeisen vuoden ajalta ja tätä ketjua lukiessa huomaa ettei ole se kuuluisa yksittäistapaus.

Se että just sulla ei ole huonoja kokemuksia cdonin kanssa, ei tarkota sitä, että tarttee jängätä täällä viikosta toiseen kuinka se nyt vaan sattuu olemaan asiakkaan vika ettei cdonilla homma toimi. Mikäli jaksaisit edes lukea viestini kokonaan, siellä mainittiin mun tilanneen kuusi leffaa. Rikkoontunut olisi voinut olla vaikka se 20e leffa, mikäli se olisi ollut päällimmäisenä kirjeessä. Lähtökohtaisesti tavara tulee pakata niin, ettei se hajoa kuljetuksen aikana ja kirjeeseen pakatusta rikkoontuneesta tuotteesta reklamointi ei ole turhaa ”Byääh!” itkemistä.
 
Nyt jäi epäselväksi, että mikä noista oli rikki tai viallinen? Taipunut ei välttämättä ole edes CDON:n vika, sehän on voinut lähteä tehtaalta tuollaisena.
 
6 levyä on jo kyllä niin paksu, että ei kovin moneen pahvikuoreen mahdu. Ja kuvien perusteella pakkaus on ollut perustasoa, miten itsekkin 6 levyä pakkaisin. Se että posti käsittelee paketteja miten käsittelee, ei ole toimittajan vika (oli se CDON.COM tai joku muu). Jos toimituskulut 6 levylle on 2,95€, ei siihen rahaan voi olettaa että se pakataan pahvilaatikkoon, johon sullotaan muovinaksuja ja kuplamuovia kahden maapallon luonnonvarojen edestä.

Jos haluat ehdottomasti 100% kunnossa olevat kannet levyihin, kannattaa ne ostaa kivijalkakaupasta. Tällöin ei posti pääse vahingossakaan rikkomaan niitä. Yksi tehtävä niillä kansilla on muuten suojata se itse levy siellä sisällä.
 
Nyt jäi epäselväksi, että mikä noista oli rikki tai viallinen? Taipunut ei välttämättä ole edes CDON:n vika, sehän on voinut lähteä tehtaalta tuollaisena.
Taipunut kotelo oli päällimmäisenä kirjeessä, joten oletettavasti vahingoittunut kuljetuksen aikana. Eikö vika ole lähettäjän päässä, jos tuotteiden pakkaus ei kestä kuljetusta?

6 levyä on jo kyllä niin paksu, että ei kovin moneen pahvikuoreen mahdu. Ja kuvien perusteella pakkaus on ollut perustasoa, miten itsekkin 6 levyä pakkaisin. Se että posti käsittelee paketteja miten käsittelee, ei ole toimittajan vika (oli se CDON.COM tai joku muu). Jos toimituskulut 6 levylle on 2,95€, ei siihen rahaan voi olettaa että se pakataan pahvilaatikkoon, johon sullotaan muovinaksuja ja kuplamuovia kahden maapallon luonnonvarojen edestä.

Jos haluat ehdottomasti 100% kunnossa olevat kannet levyihin, kannattaa ne ostaa kivijalkakaupasta. Tällöin ei posti pääse vahingossakaan rikkomaan niitä. Yksi tehtävä niillä kansilla on muuten suojata se itse levy siellä sisällä.

Taitaa olla pahvilaatikkojakin montaa eri kokoista olemassa. Kummasti esimerkiksi jimmssiltä tilatut tavarat kulkevat pahvilaatikoissa pehmusteiden kera. Heillä myös ilmaiset postit, joten kai tuolle 2,95€ pitäis jotain vastinetta saada?

Pointtina tässä on edelleenkin se, ettei noin helposti hajoavaa tavaraa voi pakata pelkkään kirjeeseen. Mainitsinkin jo aiemmin cdonin käyttäneen vielä pari vuotta sitten postitukseen pahvilaatikoita. Pahviloota valittiin tietenkin tilauksen koon mukaan, ettet nyt luule esimerkiksi leffojen tulleen jokaisen yksittäispakattuna.
 
Oot siis sitä mieltä, että on ihan ok pakata tavara niin huonosti ettei se pääse ehjänä perille? Ja tämän jälkeen se on turhaa itkemistä mikäli asiakas reklamoi paskasta pakkaamisesta?
Missäs minä niin sanoin? Älä viitsi keksiä omiasi. Päinvastoin sanoin että "tokihan pakettien ja niissä olevien tuotteiden tulisi pääsääntöisesti olla aina ehjiä".

Ei tartte mennä paria vuotta kauemmaksi, niin cdon lähetti yksittäiset leffatkin pahviin pakattuna.
Juuri viime viikolla tilasin sieltä yhden pelin ja se tuli pahviin pakattuna. Ei käytäntö ole todennäköisesti muuttunut miksikään, mutta pakkauksia voi olla monenlaisia ja kamat tulevat niisäs mikä nyt sattuu ensimmäisenä pakkauslinjastolla käteen osumaan. Lisäksi tuollainen kasa jotain alennuslevyjä ei mahdu sellaiseen pahvikuoreen ja tuossa oli se kuplamuovi kuitenkin suojana.

Pakkaus oli mielestäni ihan ok ja sillä siisti. Se on sitten eri asia mitä posti sille pakkaukselle tekee matkalla.

Cdonin boikotointi perustuu omiin paskoihin kokemuksiin viimeisen vuoden ajalta ja tätä ketjua lukiessa huomaa ettei ole se kuuluisa yksittäistapaus.
Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.

Siitä ei pääse mihinkään, etteikö cdonin asiakaspalvelun toiminnassa olisi vikaa, mutta jotain rajaa silti näihin ulinoihin.

Lähtökohtaisesti tavara tulee pakata niin, ettei se hajoa kuljetuksen aikana ja kirjeeseen pakatusta rikkoontuneesta tuotteesta reklamointi ei ole turhaa ”Byääh!” itkemistä.
Sehän oli pakattu "lähtökohtaisesti" juuri niin. Ja ei, reklamointi ei tietenkään ole turhaa.

Mutta jos nyt sitten pidät lupauksesi ja olet tilaamatta sieltä mitään, niin eiköhän se siitä helpota.
 
Pointtina tässä on edelleenkin se, ettei noin helposti hajoavaa tavaraa voi pakata pelkkään kirjeeseen.
Siis hetkonen, parikymmentä grammaa painava DVD-levy muovikoteloineen on helposti hajoavaa tavaraa? Erikoinen luokittelu sinulla.

Ihan hienosti on moisille tuotteille kirje riittänyt (jopa pehmustamattomana) yksityishenkilöiden välisessä kaupassa vuosikausia, mutta nyt kun lähettäjä oli cdon.com, niin levyn olisi vissiin pitänyt tulla kassakaapissa.
 
Lisäksi tuollainen kasa jotain alennuslevyjä ei mahdu sellaiseen pahvikuoreen ja tuossa oli se kuplamuovi kuitenkin suojana.
Missä on mainittu kaikkien tuotteiden olleen "alennuslevyjä" ja kuinka sen tulisi vaikuttaa paketoinnin laatuun? Boldasin tärkeät kohdat valmiiksi.

Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.
Omalla kohdallani kaksi huonoa kokemusta vuoden sisään, toisessa casessa kyseessä näytönohjain. En ota kantaa hintavirheistä ulisemiseen, puhtaasti omaan kokemukseen ja siihen, miten samat ongelmat toistuu muillakin asiakkailla.
 
Missä on mainittu kaikkien tuotteiden olleen "alennuslevyjä" ja kuinka sen tulisi vaikuttaa paketoinnin laatuun? Boldasin tärkeät kohdat valmiiksi.
Ei missään, mutta ainakin tuo vahingoittunut oli omien sanojesi mukaan sellainen. Oli miten oli, minä en kykene näkemään DVD-levyjä minään arvotavarana, vaikka ne olisivat ovh-hintaisia.

Ja toki tuote vaikuttaa pakkaukseen. Ei sieltä mitään lasitavaraa kirjeissä lähetetä.

Omalla kohdallani kaksi huonoa kokemusta vuoden sisään, toisessa casessa kyseessä näytönohjain. En ota kantaa hintavirheistä ulisemiseen, puhtaasti omaan kokemukseen ja siihen, miten samat ongelmat toistuu muillakin asiakkailla.
Niin, se näyttis-case taisi olla se jonka oli alunperin ostanut joku muu ja jonka sinä sitten 2. omistajana laitoit palautukseen ja valitit siitä kun cdon.com haluaa palauttaa rahat tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä sinulle?

Mutta tosiaan, jätät nyt vaan suosiolla sen cdonin kanssa asioimisen tähän, niin ei tarvitse kärvistellä jatkossa.
 
Ei missään, mutta ainakin tuo vahingoittunut oli omien sanojesi mukaan sellainen. Oli miten oli, minä en kykene näkemään DVD-levyjä minään arvotavarana, vaikka ne olisivat ovh-hintaisia.
Vaikka Sinä et arvosta Blu-ray leffoja, ei se tarkoita etteikö niitä tarvitse pakata riittävän hyvin. Vaikka mukana olikin yksi tarjouslaarin leffa, ei se automaattisesti tarkoita kaikkien olevan niitä neljän euron tuotteita.
Niin, se näyttis-case taisi olla se jonka oli alunperin ostanut joku muu ja jonka sinä sitten 2. omistajana laitoit palautukseen ja valitit siitä kun cdon.com haluaa palauttaa rahat tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eikä sinulle?
Tähänkin keskusteluun sun piti tulla sivusta huutelemaan vaikket sillon edes lukenut alkuperäistä postausta aiheesta. Näytönohjain lähti takuuhuoltoon ja viestiä tuli perään, että palauttavat rahat korjauksen sijaan. Kysyin alunperin siksi, koska muutama viesti ylempänä oli ollut vastaava tapaus ja rahat olivat palautuneet alkuperäiselle ostajalle. Pitkä prosessi syntyi näyttiscasesta, mutta lopulta kuukauden viestittelyn jälkeen homma saatiin päätökseen.
 
Vaikka Sinä et arvosta Blu-ray leffoja, ei se tarkoita etteikö niitä tarvitse pakata riittävän hyvin. Vaikka mukana olikin yksi tarjouslaarin leffa, ei se automaattisesti tarkoita kaikkien olevan niitä neljän euron tuotteita.
No mutta kun eikös tässä jo useampikin ole sanonut että nehän oli pakattu ihan riittävän hyvin kuplamuoviin jne?

Jos posti paskoo paketit, niin se on sitten eri asia, josta ei suoraan voi lähettäjää syyttää. Tuollaisessa tilanteessa reklamointi on toki paikallaan jotta voivat tarvittaessa olla yhteydessä edelleen postiin jne, mutta samalla on hyvä tiedostaa, että vastaava olisi voinut tapahtu ihan minkä tahansa toimittajan kanssa.

Ja edelleen, eikös se tuote kuitenkin ollut ihan ehjä huolimatta siitä että levyn suojakuori oli pikkuriikkisen vääntynyt ja jonka voi tarvittaessa vääntää takaisin suoraksi noin 10s työsuoritteella?

Tähänkin keskusteluun sun piti tulla sivusta huutelemaan vaikket sillon edes lukenut alkuperäistä postausta aiheesta. Näytönohjain lähti takuuhuoltoon ja viestiä tuli perään, että palauttavat rahat korjauksen sijaan. Kysyin alunperin siksi, koska muutama viesti ylempänä oli ollut vastaava tapaus ja rahat olivat palautuneet alkuperäiselle ostajalle. Pitkä prosessi syntyi näyttiscasesta, mutta lopulta kuukauden viestittelyn jälkeen homma saatiin päätökseen.
En lukenut mitä? Keskusteluhan lähti tästä ilman mitään taustoja postaamastasi viestistä:
CDON.com

Ja tapaus päätyi onnellisesti tähän:
CDON.com

Rahojen palauttaminen alkuperäiselle ostajalle on ihan ymmärrettävää, jos asiakas ei tuo riittävällä tasolla selväksi mistä on kyse. Sinä ilmoitit asiasta sinne ihan oikeaoppisesti ja sait rahat omalle tilillesi, vaikka et ollut alkuperäinen ostaja. Käsittelyssä kesti kuukauden, joka on odottavalle toki pitkä aikaa, mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin. Mutta eipä kelvannut, kun jotain on selvästi jäänyt kaihertamaan mieltä siitäkin.

Edit.
Siinä M.M.M:n tapauksessa oli tosiaan sekaannuksia ja sekoilua vähän siellä sun täällä, mutta minulle ei koskaan oikein selvinnyt että missä kaikkialla. Ko. herran postauksen mukaan alkuperäiset ostajatkin olivat jollakin tavalla mukana sopassa ja "hankalia".

Se keikka meni kuitenkin selvästi perseelleen myös cdonin puolelta, eikä siinä ole mitään mukisemista.
 
Viimeksi muokattu:
En lukenut mitä? Keskusteluhan lähti tästä ilman mitään taustoja postaamastasi viestistä:
Takuuhuollot hoidetaan asiakaspalautuksena, josta jo tuolloin sua valaisin.

Mutta eipä kelvannut, kun jotain on selvästi jäänyt kaihertamaan mieltä siitäkin.
Mitään kun et tuosta rahojen palauttamisprosessista tiedä, niin helppohan se on tälläsiä huudella. Viestejä vaihdettiin paljon, millon suomeksi, englanniksi ja välillä ruotsiksi. Jokaiseen viestiin vastasi eri henkilö, joille kyseinen case piti selittää alusta lähtien.

Omalta osaltani jätän keskustelun sun kanssas tähän. Pahoittelen turhaa postausta ja ilmeisesti on ok, että tavara saapuu viallisena perille huonon paketoinnin takia ja/tai rahojen saanti oikealle tilille kestää kuukauden, joka sekin on todella suurten ponnisteluiden takana. Ihan ok toimintaa siis :tup:
 
ilmeisesti on ok, että tavara saapuu viallisena perille huonon paketoinnin takia

Kuka sanoi näin? Imo tuo on myös ihan ymmärrettävä paketointia leffoille. Yrityksellekin tulee todennäköisesti halvemmaksi kokonaisuudessaan hyvitellä promille postissa vaurioituneista kuin pakata kaikki pahvilootiin suuren pehmustemäärän kera.
 
Takuuhuollot hoidetaan asiakaspalautuksena, josta jo tuolloin sua valaisin.
Niin, sitten myöhemmin, eikä siinä ollut mitään epäselvää. Aloituksessa et sellaista tuonyt ilmi millään tasolla ja siitä sai muutenkin sellaisen käsityksen että laitoit paketin menemään johonkin cdonin sivulta löytyneeseen osoitteeseen ilman etukätäteisviestintää, kuten jotkut urpot ovat täälläkin ilmoittaneet tehneensä. Onneksi tilanne ei ollut tässä tapauksessa sellainen.

Mitään kun et tuosta rahojen palauttamisprosessista tiedä, niin helppohan se on tälläsiä huudella. Viestejä vaihdettiin paljon, millon suomeksi, englanniksi ja välillä ruotsiksi. Jokaiseen viestiin vastasi eri henkilö, joille kyseinen case piti selittää alusta lähtien.
Tälla vielä lainaus omasta viestistäsi: "Laitoin viime kesänä hajonneen näytönohjaimen takuuseen ja rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia."

Tuossa lainauksessa oli perässä kommentti että viestintä oli hankalaa, mutta ei tuosta minulle ainakaan jäänyt sellaista kuvaa että suunnilleen kaikki meni perseelleen, kuten nyt haluat antaa ymmärtää.

Omalta osaltani jätän keskustelun sun kanssas tähän. Pahoittelen turhaa postausta ja ilmeisesti on ok, että tavara saapuu viallisena perille huonon paketoinnin takia ja/tai rahojen saanti oikealle tilille kestää kuukauden, joka sekin on todella suurten ponnisteluiden takana. Ihan ok toimintaa siis :tup:
Taas olkiukkoilet. Ei kukaan ole sanonut että viallisena saapuvat tuotteet ovat ok. Olennaista on kuitenkin osoittaa se kiukku ja valitus oikeaan paikkaan ja pitää muutenkin asiat perspektiivissä.

Samaten kuukauden käsittelyaika takuukeikoissa voi olla odottavalle pitkä, mutta se on kuluttajaviranomaisen näkemyksen mukaan ihan ok ja varsinkin kansainvälisen yrityksen tapauksessa ihan ymmärrettävä, kun pelkästään toimituksissa menee pahimmillaan viikkoja. Jos haluat tähän muutosta, ota yhteyttä sinne kuluttajaviranomaiseen.
 
Itse olen ollut tyytyväinen CDONista tilaamieni Blu-rayiden ja pelien paketointeihin. Useimmiten ne on tulleet pahvikuoressa, mutta monenlaista variaatiota on näkynyt.

Kuplamuovikuoressa seurantakoodillisena postipakettina on mielestäni erittäin OK vaihtoehto (monin tavoin turvallisempikin kuin kirjeenä pahvikuoressa), mutta vain jos se tosiaan pakataan niin, ettei sisältö pääse heilumaan muutamaa senttiä enempää; omissani ei kai ole koskaan päässyt tai sitten on vain ollut tuuria.
 
Viimeksi muokattu:
Aloituksessa et sellaista tuonyt ilmi millään tasolla ja siitä sai muutenkin sellaisen käsityksen että laitoit paketin menemään johonkin cdonin sivulta löytyneeseen osoitteeseen ilman etukätäteisviestintää, kuten jotkut urpot ovat täälläkin ilmoittaneet tehneensä.
Cdon syystä tai toisesta käyttää asiakaspalautusta näissä rma-tapauksissa. Tuli itsellenikin yllätyksenä tuolloin. Mun kysymys oli alunperin osoitettu vastaavan tapauksen omaavalle henkilölle, johon sun piti tulla kommentoimaan. Aika tuuheeta sun puolelta olettaa asioita ja kirjotella sen jälkeen mitä sylki suuhun tuo. Jos et tiedä, niin kysy mikäli on epäselvää, äläkä oleta kaikkien toimivan "urposti".

Tuossa lainauksessa oli perässä kommentti että viestintä oli hankalaa, mutta ei tuosta minulle ainakaan jäänyt sellaista kuvaa että suunnilleen kaikki meni perseelleen, kuten nyt haluat antaa ymmärtää.
Ilmeisesti olis pitäny aukasta koko case alusta loppuun saakka. Kuukauden odottelu ja maininta hankalasta kommunikaatiosta aspan kanssa ei ollut riittävä.

Taas olkiukkoilet. Ei kukaan ole sanonut että viallisena saapuvat tuotteet ovat ok. Olennaista on kuitenkin osoittaa se kiukku ja valitus oikeaan paikkaan ja pitää muutenkin asiat perspektiivissä.
Taas? Mähän kirjotin jo tuolla aikasemmin, että laitoin palautetta cdonille. Sanon nyt vielä kolmannen kerran, että omat huomioni perustuu kokemuksiin, jotka mulla on ollu kyseisestä yrityksestä viimeisen vuoden aikana. Missään vaiheessa en ole maininnut sanallakaan esimerkiksi hintavirheistä, jotka sä jo kerkesit jostain tähänkin keskusteluun vetämään.
 
Kuukauden odottelu ja maininta hankalasta kommunikaatiosta aspan kanssa ei ollut riittävä.
Ei vaan kommentti "rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia" ei ollut riittävä. "Ilman ongelmia" antaa lukijan olettaa, että seuraavassa lauseessa mainitsemasi viestittely ja odottelu ei ollut merkittävä seikka, varsinkaan kun se kuukausi ei ole mikään loputtoman pitkä aika. Oikeasti niitä ongelmia olikin vissiin ollut niin paljon, että mieli on edelleen mustana.

Summa summarum, lukija ei voi tietää mitä kirjoittajan pään sisällä liikkuu jos ei asia käy ilmi tekstistä, joten yritä kirjoittaa jatkossa selkeämmin/kuvaavammin.

Missään vaiheessa en ole maininnut sanallakaan esimerkiksi hintavirheistä, jotka sä jo kerkesit jostain tähänkin keskusteluun vetämään.
Niin, niiden hintavirhetuotteiden toimituksesta suurin osa kuitenkin on tuntunut vetävän herneen nenäänsä. En ole missään väittänyt että juuri sinä olisit niin tehnyt, eli kyse oli yleisesti tästä joidenkin cdon.comia vastaan harrastamasta kapinasta.

Mutta se siitä, eiköhän tämä hevonen ole taputeltu, ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. :D
 
Ei vaan kommentti "rahani kyllä sain takaisin ilman ongelmia" ei ollut riittävä.
Siihen toiseen vastaavaan tapaukseen verrattuna, jonka jo mainitsitkin, omani sujui suht ongelmitta. Mun ei tarvinnut tapella edellisen omistajan kanssa rahoista, jotka oli cdonin toimesta maksettu väärälle tilille. Omani vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja hyviä hermoja. Toki asia olis pitäny avata tarkemmin, mutta en sillon osannut aavistaa jonkun siihen myöhemmin tarttuvan. Alunperinkin tämä mun näyttiscase ei sulle kuulunut, mutta sun oli siitä pakko tulla viisastelemaan.

Summa summarum, lukija ei voi tietää mitä kirjoittajan pään sisällä liikkuu jos ei asia käy ilmi tekstistä, joten yritä kirjoittaa jatkossa selkeämmin/kuvaavammin.
Palaute otettu vastaan. Sun kannattaa myös miettiä käyttämääsi kirjotusasua millä lähet keskusteluihin mukaan. Oot nyt kahdesti tarttunut mun kirjotuksiin tässä ketjussa ja käyttänyt erittäin hyökkäävää tyyliä. Aikasemmin jo mainitsinkin ettei siihen näyttisasiaan olis tarvinnu mitään tulla viisastelemaan. Sehän oli osoitettu eräälle foorumin käyttäjelle suoraan.

Päätit tuossa aikaisemmin vielä kyseenalaistaa käymäni keskustelun postin työntekijän kanssa. Hän oli myös samaa mieltä, ettei paketointi ollut riittävä ja vastaavaa paketointia näkee päivittäin cdonin toimesta.

Tarkoitus oli alunperinkin jakaa tämä viimeisin ostokokemus, josta jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä, onko kuudelle leffalle ylisuuri kuplamuovikirje se paras ja turvallisin lähetysvaihtoehto. Jokaisen postimyyntiä harjoittavan yrityksen luulisi tietävän, mikä on palautusprosentti tuotteilla postin käsittelyn jäljiltä. Voisin myös kuvitella, että jonkinlaista dataa on aiheesta, kuinka käytetty pakkausmenetelmä vaikuttaa postitusvahinkojen määrään.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Siihen toiseen vastaavaan tapaukseen verrattuna, jonka jo mainitsitkin, omani sujui suht ongelmitta. Mun ei tarvinnut tapella edellisen omistajan kanssa rahoista, jotka oli cdonin toimesta maksettu väärälle tilille. Omani vaati aikaa, pitkäjänteisyyttä ja hyviä hermoja. Toki asia olis pitäny avata tarkemmin, mutta en sillon osannut aavistaa jonkun siihen myöhemmin tarttuvan. Alunperinkin tämä mun näyttiscase ei sulle kuulunut, mutta sun oli siitä pakko tulla viisastelemaan.
Palautetta on otettu vastaan myös täällä ja koitetaan petrata, vaikka nyt en tarkoituksellisesti mitenkään sinua kohtaan hyökkäävästi kirjoittanutkaan.

Sen verran kuitenkin vielä sanon tuohon, että jos kirjoittelet julkiselle foorumille, niin on mielestäni turha sanoa ettei viestiisi olisi saanut kommentoida "kun ei se kuulunut muille". Kannattaa käyttää yksityisviestejä, jos haluaa ettei kukaan ulkopuolinen näe, kuule, tai kommentoi asioita.

Päätit tuossa aikaisemmin vielä kyseenalaistaa käymäni keskustelun postin työntekijän kanssa. Hän oli myös samaa mieltä, ettei paketointi ollut riittävä ja vastaavaa paketointia näkee päivittäin cdonin toimesta.
Ne postin tädit ovat harvoin mitään ruudinkeksijöitä. Lähinnä myötäilevät asiakasta ja pahoittelevat asiassa kuin asiassa.

Kuvien perusteella paketointi oli ihan ok, mutta kuljetus ei. Parempikin se paketointi olisi varmasti voinut olla, mutta ei tuossa mitään räikeää virhettä ole tapahtunut, eikä varsinkaan mitään sellaista missä muut toimijat olisivat aina automaattisesti parempia.
 
Ne postin tädit ovat harvoin mitään ruudinkeksijöitä. Lähinnä myötäilevät asiakasta ja pahoittelevat asiassa kuin asiassa.

Näinhän ne aspat usein tuppaavat tekemäänkin, myötäilemään asiakasta kaikessa että jää parempi maku (aspasta ja hänen firmastaan). Ja ennemminhän Postin työntekijä muutenkin syyttää lähettäjän heikkoa paketointia, kuin oman firmansa astetta rankempaa kohtelua (en siis ota kantaa siihen kumman syy oli).

Omasta mielestänikin paketointi oli ihan fine vaikka voihan se aina olla parempi. CDON:n näkövinkkelistä lienee kuitenkin taloudellisesti fiksumpaa lähettää DVD:t ja muut vastaavat kirjeitse kuin huolella pehmustetuissa pahvilaatikoissa. Näin säästää paketointimatskuissa ja postikuluissa melkoisesti ja sillä säästöllä korvailee hyvänkin määrän noita yksittäisiä pakkauksia jääden silti voitolle. Jos joku (mutu) alle 1% tuollaisista alle 20€ tuotteista hajoaa postissa niin todennäköisesti tuo ei vielä ole niin paha suhteessa säästöihin paketoinnissa. Parempi paketointi tarkoittaisi aikalailla postikulujen nostamista tai näiden leffojen katteiden nostamista (tai tuottojen pienentymistä ja kaikki tietävät, että tämä ei tule tapahtumaan). Sanoisin että ongelma voisi olla paketoinnin sijasta CDON:n aspan toiminta. Jos tuo olisi Amazonin paketti niin hyvässä lykyssä antaisivat pitää tuotteen ja palauttaisivat rahat sen vaurioituneen osalta (vaikka eihän tuossa edes pahaa vahinkoa ole tapahtunut, ymmärrän tietty harmistuksen kuitenkin).
 
Viimeksi muokattu:
Mikun tapauksessa oli selvää, että itse pakkaustapa, -materiaali ja lähetystapa olisi ollut muuten asiallisia, mutta kuorta olisi vain pitänyt kiristää niin, ettei sisältö olisi päässyt liikkumaan siinä määrin, että yksittäinen kotelo pääsisi valumaan "kasan yli". Ihan pienellä korjauksella ja teipin käytöllä kaikki olisi siis ollut jees. Tuurilla se olisi toki voinut tulla ehjänäkin perille, mutta Postia ei juuri tuosta tapauksesta silti voi syyttää.

Tuosta pitääkin antaa negatiivista palautetta. Ja itse kyllä myös palauttaisin sen, jos uutena ostamani leffa tai peli tulisi tuossa kunnossa, ainakin jos a) itselläni ei olisi ennestään sopivaa korvikekoteloa tai b) aikoisin esim. myydä sen eteenpäin avaamattomana. Palautusprosessi toki voi kestää kuukauden ajan, mutta silti.
 
Ketjua lukiessa huomaa myös että cdonia pitää kategorisesti vihata, koska se on cdon ja koska muutama tyyppi ei ole saanut sieltä hintavirhetuotteitaan kuin pitkällisen valitusprosessin jälkeen, jos sittenkään.

Itse olen täällä kertonut omasta kokemuksesta jossa tappelen edelleen cdonin kanssa black friday tuotteista. Asia ei koske mitenkään hintavirhettä tai mitään muutakaan, vaan rikkinäisiä/viallisia tuotteita ja niiden palautusta. Tuotteet on palautettu cdonille jo 1.5kk sitten, mutta edelleen qliro odottaa kuittausta palautuksesta. Eli minulla on erääntyvä lasku, jota cdon ei ole osannut perua.
 
Tottakai lähettäjän pitää pakata tuote niin, ettei se hajoa postissa. Kuplamuovi ja kirje _ei riitä_ pakkausmateriaaliksi.

Ensimmäisen virkkeen kanssa olen samaa mieltä, toisen kanssa en. Totta hitossa kuplamuovikuori riittää tavallisten muovisten DVD/blu-ray-koteloiden lähettämiseen, jos se vain pakataan kunnolla. Tuota Mikun pakettia ei ollut pakattu kunnolla, ja siitä sopii ilman muuta syyttää CDONia.

Pahvilaatikko saattaa olla suojaavampi ratkaisu, mutta ei automaattisesti välttämättä edes ole, paitsi jos siinä on ylimääräistä väljyyttä, joka täytetään pehmusteilla. Tämä taas olisi jokseenkin overkilliä ja mahdotonta vaivannäköä tällaisilta suuryrityksiltä, eikä moni muukaan (esim. Amazon, Zavvi) harrasta sellaista, vaan lyövät leffat vain tiukkaan pahvilaatikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan samanlaista on kyllä cdon pakkaus kuin mullakin kaupoilla. Surkeimmat pakkaukset omalla kohdalla ollut mm. fitnesstukku ja verkkokauppa.com, ei mitään pehmusteita ja osa sisällöstä hajonnut.
 
Kuplamuovi ja pahvi riittää pakkausmateriaaliksi. Kuten aiemmin mainitsin, kuplamuovi ja kirje _ei riitä_. Kun pahvin jäykistävä vaikutus puuttuu, joutuu toimitettava tuote huomattavan rasituksen kohteeksi pelkän kuplamuovin ja ohuehkon kirjepaperin kanssa.
Tänne on jokainen DVD/Blu-ray tullut ehjänä pelkissä kuplamuoveissa ilman pahvikuoriakin, joten en kehtaisi väittää niitä pakollisiksi. Se on selvä että vahvempi pakkausmateeriaali on parempi, mutta että välttämätön, ei kai sentään.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Kuplamuovi ja pahvi riittää pakkausmateriaaliksi. Kuten aiemmin mainitsin, kuplamuovi ja kirje _ei riitä_. Kun pahvin jäykistävä vaikutus puuttuu, joutuu toimitettava tuote huomattavan rasituksen kohteeksi pelkän kuplamuovin ja ohuehkon kirjepaperin kanssa.

Aivan, olen eri mieltä tästä. Totta kai vahinkoja käsittelyssä voi tapahtua aina, mutta prosentti jossa pelkkä kuplamuovipehmustettu kirjekuori ei ole riittänyt DVD/Blu-ray/peli-muovikotelojen suojaamiseen näkyviltä vahingoilta on kyllä varmasti hyvin pieni.
 
Pari kuukautta sitten käydessäni erään lähetysliikkeen välivarastolla putosi kuormasta jokin pahviin kääritty paketti ja suoraan lavan, ja siitä trukin renkaan alle. Ei siinä, kuski otti pakkia ja nosti paketin takaisin kyytiin. Asiakkaan tehtäväksihän se jää reklamoida, vaikka voisi lähetysliike itsekin tällaisesta ilmoittaa... Ei sinänsä välttämättä ollut CDON:n paketti, mutta tuohon ei paljoa kulpamuovitkaan auta :D
 
Hienoa nähdä miten CDON yrittää Onyx 4 kaiuttimella pönkittää Galaxy S9 puhelinten myyntiä:

cdon.JPG


Tuohan on vähän väliä 129 euron tarjouksessa.
 
On kyllä niin usein tarjouksessa 129e, että 500e normihinnan väittäminen tuntuu melkoisen harhaanjohtavalta. Kait tuon joku hyväuskoinen nielee ja kuvittelee saavansa puolentonnin kajarin.
 
Nyt odottanut viikon vastausta reklamaatioon. Tilasin saman tuotteen uudestaan, halvemmalla CDONista, joka tuli jo. :) Paska aspa, kun ei tule vastausta koskaan, kummasti riittää aikaa viikonloppuisinkin postailla Facebookkiin paskaa.

Meni loppujen lopuksi noin 2kk ensimmäisestä yhteydenotosta siihen, että tuli Qlirolta takaisinmaksua varten kysely. Helvetti, että vituttaa Cdonin paska aspa.
 
Tilasin kaksi peliä, oli pakattu päällekkäin niin tuli maksikirjeenä :D aivan varmasti olisi mahtunut luukusta jos olisi vierekkäin pakattu.
 
En tilannut laskulla enkä luottokortilla sillä tuonhan sai ilmaiseksi? :confused:
Vai meinasitko niitä kenties tulevia tilauksia, voihan se niinkin olla mutta makselee Paypalilla tosiaan tai laskulla. ;)
Juu, mahdollisesti jatkossa tehtäviin tilauksiin viittasin
 
Sain tänään meilin cdon:lta, jossa oli pyyntö vastata kahteen kysymykseen. Annoin kunnon palautetta.
 
Vissiin ihan perus menoa että saa viikkokaupalla varata aikaa cdon.comin aspan vastauksiin takuu asioissa
 
On. Tämän vuoksi kaupasta ei kannata ostaa mitään, mikä voisi vaatia takuutoimenpiteitä.
No nii pitääpä vältää jatkossa. Kivasti virtalähteestä suli yksi johto irti sata-virtajohdosta. No pitää vissin ite sitten modata uus tähän kun ei tuolta aspasta saa vastausta.
 
Itsellä kesti kuusi arkipäivää saada vastaus aspasta tuossa pari päivää takaperin.
Lisäksi kun tilasin leffan niin sillä meni kaksi viikkoa saapua Ahvenanmaalta, on kyllä aika hidasta mielestäni.
 
No nii pitääpä vältää jatkossa. Kivasti virtalähteestä suli yksi johto irti sata-virtajohdosta. No pitää vissin ite sitten modata uus tähän kun ei tuolta aspasta saa vastausta.

Itselläni kesti reitittimen takuuvaihto noin puolitoista kuukautta. Ei ollut edes mitenkään ihmeellinen tapaus, edellinen meni rikki takuun aikana ja halusin uuden tilalle.

Aspa vastaa viikon viiveellä ja kyselee samat asiat uudestaan, mitä laitoit jo edellisessä viestissä. Tämän lisäksi asiakastapausta pompotellaan eri asiakaspalvelijoille ja kielikin vaihtelee välissä (oma tapaus kulki kolmen eri henkilön kautta).
 
Itselläni "hyvä" kokemus cdonista. Ostin noin puoli vuotta sitten keraamisen veitsisetin ostohousuissani. Veitset tuli ihan viikon sisään mutta niissä oli lähinnä esteettisiä naarmuja ja yhden suoja oli rikki. Totesin että laatu ei ole nyt sellaista mitä luvattiin. Aspaan viestiä, mistä ensin tarjosivat lähettää uuden veitsen ja veitsikotelon. Sanoin, että kyllä haluan nämä palauttaa. Lopulta tuli viesti, että pidä veitset, maksetaan summa takaisin. Ei nuo nyt erikoiset veitset ole ja kyseistä summaa en olisi maksanut, mutta ilmaisiksi veitsiksi niille on ollut käyttöä.
 
Itselläni "hyvä" kokemus cdonista. Ostin noin puoli vuotta sitten keraamisen veitsisetin ostohousuissani. Veitset tuli ihan viikon sisään mutta niissä oli lähinnä esteettisiä naarmuja ja yhden suoja oli rikki. Totesin että laatu ei ole nyt sellaista mitä luvattiin. Aspaan viestiä, mistä ensin tarjosivat lähettää uuden veitsen ja veitsikotelon. Sanoin, että kyllä haluan nämä palauttaa. Lopulta tuli viesti, että pidä veitset, maksetaan summa takaisin. Ei nuo nyt erikoiset veitset ole ja kyseistä summaa en olisi maksanut, mutta ilmaisiksi veitsiksi niille on ollut käyttöä.
Oliko kyseessä ne jotkut OVH 200 euroa veitset joita saa Kiinasta noin kympillä?
 
OVH oli joku 400€. 120€ tjsp oli hinta alennuksella. Sanotaan että kyllä noista sen 40-50€ olis voinut maksaa ilman että kirpaisee. Terävyys ei ollut sitä luokkaa mitä oletin vaikkakin sipuli ja liha menee näpsäkästi. Leipäveitsi on myös loistava väline kun en semmoista edes omistanut. Ei nuo nyt tosiaan ilmaiseksi ne saatuani paska ostos ollut :D Yleensä en tee mitään ostoksia ilman ylitsekin menevää tutkimista, mutta koska noista ei oikein löytänyt mitään niin ajattelin koittaa kun palautusoikeus kuitenkin löytyy.
 
OVH oli joku 400€. 120€ tjsp oli hinta alennuksella. Sanotaan että kyllä noista sen 40-50€ olis voinut maksaa ilman että kirpaisee. Terävyys ei ollut sitä luokkaa mitä oletin vaikkakin sipuli ja liha menee näpsäkästi. Leipäveitsi on myös loistava väline kun en semmoista edes omistanut. Ei nuo nyt tosiaan ilmaiseksi ne saatuani paska ostos ollut :D Yleensä en tee mitään ostoksia ilman ylitsekin menevää tutkimista, mutta koska noista ei oikein löytänyt mitään niin ajattelin koittaa kun palautusoikeus kuitenkin löytyy.
Eli firma tiesi laadun olevan huonoa eikä halunneet maksaa edes palautusta. Hyvä sinulle, sait ilmaiset veitset. Kyllä joku toinen tilaaja ne mukisematta pitää ja maksaa 120€ niistä parin kympin kiinanveitsistä. Riittävän iso volyymi niin kyllä se kannattaa, varsinkin kun asiakaspalvelusta tehty tarpeeksi vaikea (suurimmalle osalle). :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 541
Viestejä
4 476 078
Jäsenet
73 949
Uusin jäsen
Lue otsikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom