Brucke RM500/RM501/RM800 robottiruohonleikkurin infopaketti

Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
78
Mulla ainakin on toiminut reunan ajot hienosti, se ilmeisesti ajaa ne joka kerta sen päivän aikana kun aloittaa? Robotic mower sovellus käytössä.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
112
Mulla ainakin on toiminut reunan ajot hienosti, se ilmeisesti ajaa ne joka kerta sen päivän aikana kun aloittaa? Robotic mower sovellus käytössä.
Vain yhden onnistuneen kerran. Jos ei jostain syystä pääse raja-ajon lopuksi törmäämään telakkaan, yrittää seuraavalla saman päivän aloituksella uudestaan.
 
Liittynyt
30.07.2024
Viestejä
1
Mikähän täällä mättää starting pointtien kanssa. Sovelluksesta kun yritän muuttaa ja tallentaa uudet starting pointit, niin heittää aina viestiä: "cannot Set all starting points frequency to 0", jonka jälkeen arvot palautuvat oletukseen, eli 0%, 25%, 50%, 75%.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
78
Vain yhden onnistuneen kerran. Jos ei jostain syystä pääse raja-ajon lopuksi törmäämään telakkaan, yrittää seuraavalla saman päivän aloituksella uudestaan.
Okei, pitääkin joskus oikein seurata mitä se tekee, olen logista aina katsellut että noin 10min ajelee ja se siinä meni kun sen joskus katsoin.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
112
Mikähän täällä mättää starting pointtien kanssa. Sovelluksesta kun yritän muuttaa ja tallentaa uudet starting pointit, niin heittää aina viestiä: "cannot Set all starting points frequency to 0", jonka jälkeen arvot palautuvat oletukseen, eli 0%, 25%, 50%, 75%.
Menee arvailuksi, mutta: HA integraatio paljasti minulle että jokaisella start point:lla on myös painotuskerroin, tai frequency. Vanha sovellus ei niitä näytä ja HA:sta näkee että se on asettaneen ne kaikki 25%:iin eli kutakin starting pointia käytetään vuorotellen yhtä tiheästi.
Uudempaa sovellusta en ole itselleni asentanut, olisiko siinä kentät myös noille ? Jos on, niin laita niihin sopivat painotukset.
 
Liittynyt
30.07.2024
Viestejä
4
IMG_0358.JPG


Tänään pärähti 9:00 päivän ensimmäinen ajelu käyntiin, ei edes yrittänyt Edgeä, vaan suoraan lähti tekemään Z-kuviota. Tuli yksi asia mieleen, kun otin leikkurin käyttöön, niin se ei ekalla ajolla ajanut rajalankoja läpi, vaan käynnisti suoraan leikkuun? olisi tuolla vaikutusta? jos kokeilisi palauttaa tehdasasetuksille koko systeemin ja aloittaa alusta?
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
112
Tänään pärähti 9:00 päivän ensimmäinen ajelu käyntiin, ei edes yrittänyt Edgeä, vaan suoraan lähti tekemään Z-kuviota. Tuli yksi asia mieleen, kun otin leikkurin käyttöön, niin se ei ekalla ajolla ajanut rajalankoja läpi, vaan käynnisti suoraan leikkuun? olisi tuolla vaikutusta? jos kokeilisi palauttaa tehdasasetuksille koko systeemin ja aloittaa alusta?
Aika mystinen tämä ongelma. Kokeilisin kahta asiaa: ensinnäkin aseta aikataulu uudelleen, tee useita pieniä muutoksia, laita päiville ajat ennen kuin laitat edge ruksin, talleta, sulje sovellus ja avaa 5 min päästä uudelleen tarkistaen että talletus pysyi. Toiseksi ajata tai siirrä robo telakkaan, jos se ei vielä siellä ole, käynnistä raja-ajo kerran manuaalisesti sovelluksesta ja anna sen valmistua.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
78
En muuten minäkään ajanut lankaa pitkin ekalla kerralla, tein ohjeen mukaan, eli ajoa hetki ja telakkaan, jossain toisessa ohjeessa oli se että pitäisi ajaa lankaa pitkin?
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
78
Mites muuten teillä joilla ei edge toimi, toimii zone? Olen pariin kertaan ainakin nähnyt että vetää lankaa pitkin kunnes aloittaa leikkuun. 23303 firmis.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
112
Mites muuten teillä joilla ei edge toimi, toimii zone? Olen pariin kertaan ainakin nähnyt että vetää lankaa pitkin kunnes aloittaa leikkuun. 23303 firmis.
Vain huomiona: jos edge:ä ei ole koskaan ajettu, zonejen ei pitäisikään toimia, ainakaan oikein. Vasta onnistuneesta edgestä leikkuri saa tiedon rajan pituudesta ja osaa muuttaa starting pointien %-asetukset matkaksi joka pitäisi rajaa pitkin ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
654
Mikähän täällä mättää starting pointtien kanssa. Sovelluksesta kun yritän muuttaa ja tallentaa uudet starting pointit, niin heittää aina viestiä: "cannot Set all starting points frequency to 0", jonka jälkeen arvot palautuvat oletukseen, eli 0%, 25%, 50%, 75%.
Sama homma itsellä.

Leikkuria seurannut nyt jonkin verran, ja oma epäily on on että "zonet" ovat vain rajalangan pituuden mukaisia aloituskohtia. Eli zone 1 lähtee suoraan telakalta, zone 2 25% rajalangan pituudesta jne., ja leikkuri leikkaa "zoneja" peräkkäin, eli aloittaa rajalangan pituudesta noiden prosenttien perusteella.

Menee arvailuksi, mutta: HA integraatio paljasti minulle että jokaisella start point:lla on myös painotuskerroin, tai frequency. Vanha sovellus ei niitä näytä ja HA:sta näkee että se on asettaneen ne kaikki 25%:iin eli kutakin starting pointia käytetään vuorotellen yhtä tiheästi.
Uudempaa sovellusta en ole itselleni asentanut, olisiko siinä kentät myös noille ? Jos on, niin laita niihin sopivat painotukset.
Miten tuossa pitäisi itse pystyä määrittelemään tuo starting point?
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
78
Vain huomiona: jos edge:ä ei ole koskaan ajettu, zonejen ei pitäisikään toimia, ainakaan oikein. Vasta onnistuneesta edgestä leikkuri saa tiedon rajan pituudesta ja osaa muuttaa starting pointien %-asetukset matkaksi joka pitäisi rajaa pitkin ajaa.
Juu näin se varmaan menee, muistaakseni ajelin sitä edgeä muutaman kerran alusta alkaen että sain rajalangan pahoista paikoista laitettua hyvin, sen jälkeen se on täällä ainakin toiminut aina.

Eli siis robo telakkaan ja antaa edge käskyn!
 
Liittynyt
30.07.2024
Viestejä
4
Nyt lähti Edge pelaamaan, poistin sovelluksen, asensin uudestaan, käynnistin leikkurin uudestaan ja tadaa! Yhdessä kohtaa n. 80% päässä startista takertui pensaaseen, siirsin vähän lankaa ja edge onnistui.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 481
Viestejä
4 331 825
Jäsenet
72 236
Uusin jäsen
chromaticorb

Hinta.fi

Ylös Bottom