Battlefield V

Ootteko törmänny sellaiseen bugiin että ette tee damagea ollenkaan vastustajiin? Tankilla yritin paria eri tankkia tuhota niin ei mitään tapahtunu niille ja sama jalkaväkeä vastaan, tuli ekana mieleen huijarit. Mutta tuntuu oudolta että ainakin suurinosa vihuista serverillä olisi niitä :confused:
 
Sinänsä mielestäni tankit kaipasivat pientä buffia mutta tuokin meni överiksi. Olisivat voineet ehkä kestää jonkun yhden Panzerfaustin/muun räjähteen osuman verran enemmän ja olla vähän tehokkaampia päätykin splashin osalta (+tietty nykyään myös KK:n osalta, joku on nyt hernepyssy siinä missä muutkin ja vaatii varmaan 10 osumaa tappamiseen). En tiedä onko se vain mussa mutta välillä tuntuu edelleen, että jalkaväki voi edelleen mennä tuolta päätykin splashilta suojaan tyyliin kivenmurikankin taakse tai bunkkeriin ampuessakin saa jonkun 60 damagea tehtyä kun aiemmissa bäfissä olisi tappanut suorilta.
Mentiin taas kerralla toiseen ääripäähän. Joku reilu viikko sitten päästiin yllättämään firestormissa panzer IV 4 hengen porukalla. Yllätys oli aika kova kun 4 täydellistä osumaa perseeseen teki jonku 50 damagea :D Olisin lähtenyt parantamaan tankkeja tekemällä niistä nopeampia ja parantamalla tykin splash damagea. Samalla KK voisi tehdä enemmän damagea lähelle, ja huomattavasti vähemmän kauas. Nämä muutokset varmaan vähentäisivät tuota että tankit istuvat kenttien reunoilla sniputtelemassa.

Huvittavinta, että DICEn mielestä tämä vanha TTK on ollut ilmeisesti suurimpia ongelmia pelaajien pitämisessä pelissä ja uusien pelaajien saamisessa. Tänään ei tarvinnut kuin pelata taas kaksi kierrosta Wake Islandia niin hyvin nousi esiin muitakin ongelmia, ekassa kierroksessa ilmiselvä aimbotti mille ei voi tehdä mitään ja tokassa kierroksessa toinen tiimi dominoi peliä totaalisesti, ajoneuvot niittää toisen tiimin yksinään ja puolet rundista pelataan tyyliin tiimijaolla 32v20. Keskittyisivät jonkunlaisen balancerin tekemiseen ja hieman parempaan anti-cheattiin (lisäsisällön ohella), sillä pääsisi jo pitkälle. Vaan eipä ole hirveämmin tainnut DICE näistä ongelmista puhua, mikä ei toki sinänsä yllätä kun kukaan kyseisen studion työntekijöistä ei taida pelata peliä kuin korkeintaan firman sisäisessä testiympäristössä.
Ei DICE:n tarvitse pelata tätä peliä, sillä ne näkee kaiken tarpeellisen statistiikoista. Pelin bugisuuden tuntien nuo statistiikat kertoo Dicelle että nyt on kaikki asiat hyvin. Uusia pelaajia alkaa tulvia pelin pariin :D
 
Ootteko törmänny sellaiseen bugiin että ette tee damagea ollenkaan vastustajiin? Tankilla yritin paria eri tankkia tuhota niin ei mitään tapahtunu niille ja sama jalkaväkeä vastaan, tuli ekana mieleen huijarit. Mutta tuntuu oudolta että ainakin suurinosa vihuista serverillä olisi niitä :confused:
Et kai ampunu omia? :D
 
Ootteko törmänny sellaiseen bugiin että ette tee damagea ollenkaan vastustajiin? Tankilla yritin paria eri tankkia tuhota niin ei mitään tapahtunu niille ja sama jalkaväkeä vastaan, tuli ekana mieleen huijarit. Mutta tuntuu oudolta että ainakin suurinosa vihuista serverillä olisi niitä :confused:

Ennen eilistä pätsiä pleikalla kyllä.
Vedin yhtäkib snipua kolme lippaallista selkään noin 2m päästä. Se ei tajunnu ollenkaan, lopulta kääntyi ja katsoi kun mä ammun. Sit otti pistoolin ja tappo mut. [emoji23] ja näitä oli useampia.

Ruudulla näkyi damaget, mä sain hulluna pisteitä. Mutta sit ku toinen tappo mut ni ei siltä ollu siinä kill camissa muka menny ollenkaan healttia.
 
Aukematta jääneet pyssyt kanssa aukesi yhen roundin jälkeen. Ihan mukava että tuo 3d spottaus poistettiin mutta olisipa vielä HC tila niinkuin bf4ssa :)

Nooo... STG sieltä aukesi mutta M1907 SF jäi saamatta. Mitähän vit...?

Nyt illalla pelasin erän ja error reportia pukkaa. Päivällä toimi ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo tankin HMG on kyllä huikea. Saa ampua päähän *kläng* *kläng* *kläng* *kläng* *kläng* ennen kuin kuolee. :D
 
Olen nyt ollu pelaamaatta ollenkaan tätä peliä sen jälkeen kun sain tietää frontlinesin tulleen takasin. Mutta näitä sepostuksia lukiessani luotan siihen että kaikki on päin persettä ja odotan suosiolla niin pitkään, kunnes te kerrotte täällä kaikki olevan hyvin.

Niin frontlines oli viikon ajan tides of warissa. Kuten se on keväästä asti aika ajoin siellä pyörinyt viikon kerrallaan, kuten esimerkiksi Rush muotokin.
 
Eikös Frontlines ja kaikki muutkin pelimuodot ole nyt saatavilla Community Gamesin kautta?
 
Mie en tuollaista vaihtoehtoa edes nähnyt koko pelissä kun sen viimeksi käynnistin. Löytyykö tälläinen Community Games-osio mistäpäin itse pelistä, jos laittaisi lataukseen tuon bf v:n
upload_2019-12-18_13-22-46.png

Alin vaihtoehto niin voit itse luoda oman serverin jossa määrittelet modit/kartat/jne, sitten vaan toivot että porukka liittyy siihen :tup:
 
Community games ihan turha kikkare. Kannatti kehittää sitä "vuoden" verran. Olisivat mielummin copy pastennu BF1 servut, sillä niissä oli sentää jotain järkeä.

Kukaan ei noita servuja löydä jos sulla ei oo useampaa kaveria ketkä sinne heti liittyy.
 
Hohhoijjakkaa.. tullut nyt viimeaikoina kyllä fiilis, että jospa jättäis tämän pelin pidemmälle tauolle. Uskomatonta kuraa toi nykynen spottaus, aseet, ttk ja ei ees tuota rental serveriä osattu tehdä oikein.
 
Eikös Frontlines ja kaikki muutkin pelimuodot ole nyt saatavilla Community Gamesin kautta?

On toki, mutta ne pässit pistää minimi pelaajamäräksi 8 per puoli. Minimi ois yhteensä neljä pelaajaa. Sillä 2vs2:lla alkais jo servu pyörimään ja mapit vaihtumaan. Sinne voi joku tullakin.

Viikonloppuna kaverin kanssa koitettiin, niin parhaimmillaan yhdellä servulla oli 4vs4, mutta ei ne kauaa siellä odotellut.

Näillä servuilla ei myöskään edisty esim Tides of War.
 
On toki, mutta ne pässit pistää minimi pelaajamäräksi 8 per puoli. Minimi ois yhteensä neljä pelaajaa. Sillä 2vs2:lla alkais jo servu pyörimään ja mapit vaihtumaan. Sinne voi joku tullakin.

Viikonloppuna kaverin kanssa koitettiin, niin parhaimmillaan yhdellä servulla oli 4vs4, mutta ei ne kauaa siellä odotellut.

Näillä servuilla ei myöskään edisty esim Tides of War.[/
Vaikuttaa vahvasti että nuo serverit on vaan tarkotettu kilpailullisiin klaanimatseihin.
 
Menee vähän saivarteluksi, mutta kilpailullinen ja battlefield ei oikein istu samaan lauseeseen ja on peli peliltä kauempana totuudesta.
Kerhotoiminta olisi ehkä lähempänä oikeaa ilmaisua. Battlefield-kerho.
Kerhotoiminta on paljon osuvampi sana. Kiitoksia ku viilailit vähä pilkkua:D:)
 
Hotfixin jälkeiset pyssykkä analyysit:
TTK 0.33 Frames-to-Kill Charts and Analysis

Guns that are now too weak/still awful/still needed changes:
  • FG-42: While the damage model is less shitty than it was before, it's a flat downgrade from the BAR. While the recoil is lower, it isn't sufficiently low enough for the FG-42 to outdamage the BAR until you get to around 45-50m. Around 45-50m, TTK is so slow that you might as well not engage anyways. The BAR also has slow-firing mode, to allow it to cleanly beat other non-Madsen LMGs past this range as well.
  • LS/26: Same reason as the FG-42, it's a flat downgrade from the BAR at every single range. While the recoil is lower, it isn't sufficiently low enough to outdamage the BAR at literally any range. It's also a flat downgrade from the FG-42 at every range outside of a 45-50m window when comparing right-side specs. The left side FG-42 kills faster than the left-side LS/26 at all ranges.
  • Ribey: While it had the same damage model as the StG-44 prior to this patch, it inexplicably didn't get the same 4BTK up close. Its still better at range, but this oversight is super puzzling. Giving the Ribey a 4BTK like before wouldn't make any gun irrelevant.
  • MAB/MP34: These guns were assault rifle analogues before, and inexplicably didn't get a 4BTK up close either. They're still so much more relevant than other SMGs at midrange that they're worth using, but they really didn't need such a polarizing disadvantage up close when the StG/KE7/Bren/Lewis can 4BTK up close. They're still workable guns, especially if you're good with your revolver up close.
  • SG 1-5: It is still effectively a flat downgrade from the StG-44. With a higher BTK at every range, you have inferior magazine economy, and even with the recoil buff, it still kills slower at every single range (assuming accuracy-maxed variants). The left side StG-44 only begins lagging behind the SG 1-5 around 40-50m, and only by a single frame worth of E[FTK]. This is pretty much inconsequential, and I would still consider it a downgrade due to your inferior <40m damage output and inferior magazine economy.
  • Pistol carbines, M1A1: Garbage damage models with an incredibly taxing click rate. Give yourself RSI spamming these long enough to get a kill.
  • G 1-5: Get the pistol carbine experience without the RSI. You have pretty terrible damage output at every range. By the time you start beating other guns, your TTK is so slow that you might as well not engage anyways.
  • M1907: While it's significantly better than it was, I still wouldn't consider it due to the fact that it only holds an advantage over the StG under ~15m, and it has ridiculously poor magazine economy. The bayonet memes keep it within the realm of relevance.
  • >600 RPM SMGs: They're actually just as good as they were before TTK 0.25 up close. I guess you can make an argument for them on something like Operation Underground. However, they're so ridiculously bad at anything past hipfire range that I wouldn't consider them over something flexible that can still perform up close while being usable at range, like the EMP.
Guns that are relatively very strong/better:
  • Jungle Carbine/Tromboncino/Commando Carbine: You have a pretty competitive bodyshot TTK combined with instant headshots and decent range. You can also endlessly spam medpacks to outheal incoming damage.
  • KE7: The only (non-Type 100) automatic weapon over 600RPM that doesn't suck.
  • StG-44: So much recoil was removed that your TTK at midrange isn't that much worse if you can be accurate. Your close range damage is decent again, so revolver usage isn't mandatory up close.
  • EMP: Still the best all-rounder SMG, IMO.
  • Type 100: Effectively the same as it was before.
  • Lewis Gun: With new dumpy damage models, you're gonna need those bullets. Still having a respectable damage model and accuracy is great too.
  • Breda: Remember when YouTubers were saying that this gun was better in semi-auto than it was in burst? Well, I would consider it an upgrade over the M1A1 Carbine now. With the same 449 RPM RoF in semi auto, but with a superior damage model, I see no reason to not use the Breda instead of the M1A1 Carbine. It has a flat out better damage model now. Left side Breda is still utterly useless because it can no longer one burst people with bodyshots outside of 10m, and it has a longer burst delay.
  • RSC/Model 8: Best medium range guns, just like before.
  • MG42: While it won't return to its glitched HVB beauty, it gets its 4BTK back, which means it's good for dolphin diving and playing pseudo-shotgun again.
  • Turner/MAS-44: Their damage models are somewhat similar to the BF1 M1907, so they're decent at midrange, I guess. I still wouldn't pick them over the StG as it stands.
  • BAR: Best fast-firing LMG, and a better pick than the 1907 since you have unlimited ammo and slow-firing mode to give you versatility at range.
 
Surkuhupaisaa ku yksi lemppari aseista ollu GEWEHR 1-5 ja m1 carbine. Nyt kaukaa ampuu tulee heiveröiset enemy hit 18. Joutuu koko lippaan melkee poraamaan viholliseen että tippuu. Kiitos Dice ja joulumarkkinat :facepalm:
 
Surkuhupaisaa ku yksi lemppari aseista ollu GEWEHR 1-5 ja m1 carbine. Nyt kaukaa ampuu tulee heiveröiset enemy hit 18. Joutuu koko lippaan melkee poraamaan viholliseen että tippuu. Kiitos Dice ja joulumarkkinat :facepalm:

Eipä noi koskaan ole olleet mitään hyviä pitkälle matkalle, mutta onhan tuo hieman huvittavaa että assaultin kertatuliaseet on pilattu niin perusteellisesti ettei sillä classilla monikaan edes viitsi pelata ja tästä syystä tankit ja lentokoneet jyrää jälleen. Etenkin nuo pacificin tankit tuntuvat olevan niin kovia tapauksia ettei yksittäisellä assaultilla ole mitään jakoa kun kartatkin ovat avopeltoa etkä pääse lähelle ilman että joku spottaa.

Noh, kun keskittyy mediccinä sniputteluun tai hyppää samaan yhden lipun junaan koko muun tiimin kanssa niin meneehän tämä casuaalina shooterina.
 
Menee vähän saivarteluksi, mutta kilpailullinen ja battlefield ei oikein istu samaan lauseeseen ja on peli peliltä kauempana totuudesta.
Kerhotoiminta olisi ehkä lähempänä oikeaa ilmaisua. Battlefield-kerho.
Olisi mukava tietää missä vaiheessa pelisarjaa ollaan alettu hölmöileen näiden aseiden nerffausten kanssa ja yms ttk juttujen kanssa. Kymmenen vuotta sitte pelasin bf2 ja 2142 eikä näiden aikana nerffattu aseita eikä muutettu juurikaan mitään.
 
Olisi mukava tietää missä vaiheessa pelisarjaa ollaan alettu hölmöileen näiden aseiden nerffausten kanssa ja yms ttk juttujen kanssa. Kymmenen vuotta sitte pelasin bf2 ja 2142 eikä näiden aikana nerffattu aseita eikä muutettu juurikaan mitään.

Onhan noita pieniä tweakkeja tehty ainakin Bad Company 2:sta lähtien mutta aiemmin nämä muutokset on olleet kohtuullisen perusteltuja. Vaikkapa esimerkkinä tuossa Bad Company 2:ssa se alkuperäinen M60 ja BF3:ssa M16 nerffattiin mutta nuo olivat sinänsä ihan oikeutettuja. Battlefield 1 on varmaan ensimmäinen peli, jossa on tehty julkaisun jälkeen käytännössä kaikkia aseita muuttavia TTK-muokkauksia. Tuo BF1 muutoshan herätti kanssa paljon mielipiteitä mutta omasta mielestäni se vei gunplayta parempaan suuntaan, kun aseista tuli siinä pelissä hieman tehokkaampia ja tuossa pelissähän ne olivat alkuun samanlaisia hernepyssyjä kuin nyt vitosessa.

Kunnon hölmöilyhän on alkanut vasta tämän BFV:n kanssa, tällä pelillä on ihan selkeä identiteettikriisi ja pitkän ajan visio mistä pidettäisiin kiinni puuttuu täysin. Jo silloin julkaisutrailerin aikaan monet puhuivat näistä kaikenmaailman kustomisaatioista, identiteetistä, siitä kuinka pitäisi päättää kenelle kohdentaa peli eikä pyrkiä miellyttämään kaikkia jne. mutta silloin näille lähinnä naureskeltiin eikä kukaan oikein ottanut hommaa tosissaan. Nyt on ollut jo pitkän aikaa selvää, että pelillä ei ole identiteettiä, ei oikein tiedetä kenelle peliä tehdään ja nämä viattomat kustomisaatiotkin aiheuttavat vain hallaa, kun eri puolia ja classeja ei tunnista (nämä pelaajahahmojen classien ja puolien selkeät erottuvuudet ovat kuitenkin olleet aina ihan perusjuttu, joten on hyvin huolestuttavaa ja merkillistä että tuollaistakaan ei ole huomioitu). Siellä varmaan joku fiksu DICE:n/EA:n taloustyyppi johtaa pelin kehitystä kaikenmaailman tuottavuusmittareiden avulla ajattelematta pelattavuutta ja sitten pelin suuntaa vaihdellaan sen mukaan missä kulloinkin nähdään tuottavimmat kohdeyleisöt. Ei nyt sinänsä mikään fiksu tai kauaskantoinen tapa, kun ei ne Fortniten/COD:n jne. erilaisten FPS-pelien pelaajat kuitenkaan tule pysyvästi Bäfään ja näillä sekoiluilla samalla menetetään sitten se oma vakiintunut kannattajakunta.
 
Ennen BF5 julkaisua luvattiin, että peliä ei pelata minimapin kautta, mutta mitenkäs nyt kävikään?
 
Onhan noita pieniä tweakkeja tehty ainakin Bad Company 2:sta lähtien mutta aiemmin nämä muutokset on olleet kohtuullisen perusteltuja. Vaikkapa esimerkkinä tuossa Bad Company 2:ssa se alkuperäinen M60 ja BF3:ssa M16 nerffattiin mutta nuo olivat sinänsä ihan oikeutettuja. Battlefield 1 on varmaan ensimmäinen peli, jossa on tehty julkaisun jälkeen käytännössä kaikkia aseita muuttavia TTK-muokkauksia. Tuo BF1 muutoshan herätti kanssa paljon mielipiteitä mutta omasta mielestäni se vei gunplayta parempaan suuntaan, kun aseista tuli siinä pelissä hieman tehokkaampia ja tuossa pelissähän ne olivat alkuun samanlaisia hernepyssyjä kuin nyt vitosessa.

Kunnon hölmöilyhän on alkanut vasta tämän BFV:n kanssa, tällä pelillä on ihan selkeä identiteettikriisi ja pitkän ajan visio mistä pidettäisiin kiinni puuttuu täysin. Jo silloin julkaisutrailerin aikaan monet puhuivat näistä kaikenmaailman kustomisaatioista, identiteetistä, siitä kuinka pitäisi päättää kenelle kohdentaa peli eikä pyrkiä miellyttämään kaikkia jne. mutta silloin näille lähinnä naureskeltiin eikä kukaan oikein ottanut hommaa tosissaan. Nyt on ollut jo pitkän aikaa selvää, että pelillä ei ole identiteettiä, ei oikein tiedetä kenelle peliä tehdään ja nämä viattomat kustomisaatiotkin aiheuttavat vain hallaa, kun eri puolia ja classeja ei tunnista (nämä pelaajahahmojen classien ja puolien selkeät erottuvuudet ovat kuitenkin olleet aina ihan perusjuttu, joten on hyvin huolestuttavaa ja merkillistä että tuollaistakaan ei ole huomioitu). Siellä varmaan joku fiksu DICE:n/EA:n taloustyyppi johtaa pelin kehitystä kaikenmaailman tuottavuusmittareiden avulla ajattelematta pelattavuutta ja sitten pelin suuntaa vaihdellaan sen mukaan missä kulloinkin nähdään tuottavimmat kohdeyleisöt. Ei nyt sinänsä mikään fiksu tai kauaskantoinen tapa, kun ei ne Fortniten/COD:n jne. erilaisten FPS-pelien pelaajat kuitenkaan tule pysyvästi Bäfään ja näillä sekoiluilla samalla menetetään sitten se oma vakiintunut kannattajakunta.
Oon alkanu nyt tämän vuoden puolella pelaa tota bf bc2(kin) kiitos originin ku sai pelin kätevästi ladattua vielä noin kymmenen vuotta julkasun jälkeen:D
Onhan tuo ihan ok peli vielä 2019 vaikka grafiikka onkin aika kuraa, eikä voi makuu asentoon mennä saatika kiivetä esim aitojen yli. Hassua että kaikki aseet oli avattuna ku luot tilin eikä ole ku rankit 50. Lemppari kartta on oasis.
Tämä peli on edelleen monelle se kultakimpale tämän pelissrjan peleistä ja uskon tämän pelin yksinkertaisuuden olleen se valtti, toki tämä peli toi paljon uutta sarjaan, muunmuassa tuhoutuvan ympäristön ja vissiin kill camin. Uskon että tämä peli on aiheuttanu paskamyrskyä tietyissä kuppikunnissa sillä tämä bad company 2 on erittäin kirkkaasti kumarrus codille ja pyllistys battlefieldille, niin konsolimainen habitus pelissä. Jännä että kirottiin ja sylettiin bäfä 1 kohtaan miten loikkas codin suuntaan vauhdin osalta mutta nämä lynkkääjät on niitä rassukoita jotka ovat tulleet pelisarjaan bf bc2/bf3/4 aikaan eivätkä tiedä mitä ne bf2 esimerkiksi oli temmolta ja tyyliltään.
 
Onhan noita pieniä tweakkeja tehty ainakin Bad Company 2:sta lähtien mutta aiemmin nämä muutokset on olleet kohtuullisen perusteltuja. Vaikkapa esimerkkinä tuossa Bad Company 2:ssa se alkuperäinen M60 ja BF3:ssa M16 nerffattiin mutta nuo olivat sinänsä ihan oikeutettuja. Battlefield 1 on varmaan ensimmäinen peli, jossa on tehty julkaisun jälkeen käytännössä kaikkia aseita muuttavia TTK-muokkauksia. Tuo BF1 muutoshan herätti kanssa paljon mielipiteitä mutta omasta mielestäni se vei gunplayta parempaan suuntaan, kun aseista tuli siinä pelissä hieman tehokkaampia ja tuossa pelissähän ne olivat alkuun samanlaisia hernepyssyjä kuin nyt vitosessa.

Kunnon hölmöilyhän on alkanut vasta tämän BFV:n kanssa, tällä pelillä on ihan selkeä identiteettikriisi ja pitkän ajan visio mistä pidettäisiin kiinni puuttuu täysin. Jo silloin julkaisutrailerin aikaan monet puhuivat näistä kaikenmaailman kustomisaatioista, identiteetistä, siitä kuinka pitäisi päättää kenelle kohdentaa peli eikä pyrkiä miellyttämään kaikkia jne. mutta silloin näille lähinnä naureskeltiin eikä kukaan oikein ottanut hommaa tosissaan. Nyt on ollut jo pitkän aikaa selvää, että pelillä ei ole identiteettiä, ei oikein tiedetä kenelle peliä tehdään ja nämä viattomat kustomisaatiotkin aiheuttavat vain hallaa, kun eri puolia ja classeja ei tunnista (nämä pelaajahahmojen classien ja puolien selkeät erottuvuudet ovat kuitenkin olleet aina ihan perusjuttu, joten on hyvin huolestuttavaa ja merkillistä että tuollaistakaan ei ole huomioitu). Siellä varmaan joku fiksu DICE:n/EA:n taloustyyppi johtaa pelin kehitystä kaikenmaailman tuottavuusmittareiden avulla ajattelematta pelattavuutta ja sitten pelin suuntaa vaihdellaan sen mukaan missä kulloinkin nähdään tuottavimmat kohdeyleisöt. Ei nyt sinänsä mikään fiksu tai kauaskantoinen tapa, kun ei ne Fortniten/COD:n jne. erilaisten FPS-pelien pelaajat kuitenkaan tule pysyvästi Bäfään ja näillä sekoiluilla samalla menetetään sitten se oma vakiintunut kannattajakunta.
Yrittävät ”kaikille jotakin” mentaliteetillä toteuttaa tätä peliä. Ensin yritetään fanikuntaa miellyttää ww2 teemalla (tätä teemaa on paljon toivottu, käy ilmi monella lukemallani sarjan palstalla) mutta samalla pilataan teema jonne vaate customoinnilla ja tapetaan se ww2 fiilis.
Sitte puhutaan paljo ydinpelaajakunnasta, niin mikä loppupeleissä määrittelee sen ydin pelaajakunnan, ne jotka ovat pelanneet sarjaa vuodesta 2002. Vai vasta tulleet sarjan pariin bf3/4 aikaan. Koko ajanhan tämä pelisarja on muuttunu muunmuassa vauhdikkaampaan suuntaan. Nyt v:a tuli nämä customoinnit kamppeiden osalta
 
Mutta tuo on peliä ja siinä aina liikutaan squadina pienenä rykelmänä. Tosielämässä on varmaan pienemmät resurssit. Että tuo low dmg on ihan normaalia ja juurikin hyvä asia. Miksi muuten peliin on laitettu Squad sekä Squad-leader. Kyllä se pitää porukassa mennä ja se vähän on tuon koko Dicen ideaki kun nerffaa dmg. Sooloilijat voi mennä pelaamaan cs:go tai jotain muuta jonnepeliä.

Niinpä niin :D
 
Mutta tuo on peliä ja siinä aina liikutaan squadina pienenä rykelmänä. Tosielämässä on varmaan pienemmät resurssit. Että tuo low dmg on ihan normaalia ja juurikin hyvä asia. Miksi muuten peliin on laitettu Squad sekä Squad-leader. Kyllä se pitää porukassa mennä ja se vähän on tuon koko Dicen ideaki kun nerffaa dmg. Sooloilijat voi mennä pelaamaan cs:go tai jotain muuta jonnepeliä.

Lähinnä se että sinko on yhtäkuin ritsa. Saat about 10-20dmg ja sen jälkeen lähtee henki. 2 miehen partiolla ei myöskään hirveästi juhlita vaan tarvitaan se 3-4 miestä tuhoamaan tankki. Dynyllä menee vielä parilla nallilla... :beye:
 
Mutta onhan se kiva että tankki on tankki. Tekee mieli itselläki mennä pelaamaan mieluusti, kun tietää ettei se ole paperista rakennettu jonka voi tuhota yksi sooloileva flankki.

No täällä juteltiin myös todellisuudesta... "Panzerfaust had a harder-hitting 1.8-pound warhead that could penetrate up to 8 inches of armor". M4 Sherman:in paksuin kohta 7" joten läpi pitäisi paukkua ja se yksikin sooloileva flankki olisi tarpeeksi tuhoamaan kohde. :innocent:

Lähinnä itse toivoisin että olisi edes joku kohtuus.
 
Reilu 500 000 cc en kyllä keksi mitä niillä ostais.
Jotain tolle gewehr 1-5 on tapahtunu kun tänään kattelin että 3 headshottia samaan jamppaan ammuin ja damagea 32 laaki .96 yhteensä eikä ees kuollu. no eihän se kuole jos 96 menee. mut ihan älytöntä jos ei kuole 3 hedusta.
 
Pelasin pitkästä aikaa Battlefieldia, tosin vain noin 5 minuuttia. Onko tuohon nyt tullut joku 3D -spotting? Olen aina tuota inhonnut yli kaiken ja jää pelit tähän, jos näin on.
 
Pelasin pitkästä aikaa Battlefieldia, tosin vain noin 5 minuuttia. Onko tuohon nyt tullut joku 3D -spotting? Olen aina tuota inhonnut yli kaiken ja jää pelit tähän, jos näin on.

Onhan tässä pelissä aina ollut 3D spotting mutta 5.2 patchin myötä DICE toi tähän tuollaisen passive 3D spotin lähietäisyydelle. Käytännössä siis kun katsot vihollista päin lähimatkalla niin se peli "3D spottaa" sen vihun mutta tuo ikoni näkyy vain sulle, parantaa mukamas vihollisten tunnistamista. Samalla tuotiin tuo ikoni vasempaan alakulmaan, joka ilmoittaa koska on 3D spotattuna (tämä nyt sinänsä hyvä lisäys) ja muutettiin minimapilla vihollispelaajahahmot pisteistä kolmioiksi eli nykyään näkee minimapista mihin suuntaan viholliset katsoo. Kaiken kaikkiaan enimmäkseen älyttömiä muutoksia, jotka sotii alkuperästä myyntiargumenttia "tässä pelissä ei pelata UI:ta" vastaan.
 
Onhan tässä pelissä aina ollut 3D spotting mutta 5.2 patchin myötä DICE toi tähän tuollaisen passive 3D spotin lähietäisyydelle. Käytännössä siis kun katsot vihollista päin lähimatkalla niin se peli "3D spottaa" sen vihun mutta tuo ikoni näkyy vain sulle, parantaa mukamas vihollisten tunnistamista. Samalla tuotiin tuo ikoni vasempaan alakulmaan, joka ilmoittaa koska on 3D spotattuna (tämä nyt sinänsä hyvä lisäys) ja muutettiin minimapilla vihollispelaajahahmot pisteistä kolmioiksi eli nykyään näkee minimapista mihin suuntaan viholliset katsoo. Kaiken kaikkiaan enimmäkseen älyttömiä muutoksia, jotka sotii alkuperästä myyntiargumenttia "tässä pelissä ei pelata UI:ta" vastaan.

Kiitos selvennyksestä! Eivät ole itselle mieleisiä muutoksia kyllä nämäkään. Eikä vieläkään ole ilmeisesti HC - servuja ja muutenkin kaikki servut samoilla "säännöillä" taitaa olla.
 
3 miinaa ei edes tuhoa tankkia että kuinka paljon lisää niitä pitää nerffata?
Tässähän alkaa olla sitä bf4 pakokauhu,kurat housussa fiilistä vihdoin ja viimein. Bf4 tankit kylvää pelkoa ja kuolemaa. Onessa ei tarvinu ku juosta neliskanttisen rautaläjän luokse josta pilkotti muutama konekivääri. Ampua dynyt ja heittää yks kasapanos ja se on siinä. Pling enemy kill, pling enemy kill, pling enemy kill, pling enemy kill. 2000 scorea.:kahvi:
Ps. Niin ja hyvät joulut techin sivun poppoolle.
 
Joulunoobit aina ulisemassa että pitäs nerffaa kaikkee. Nää nykyset damaget faustilla tekee tankkeroinnista ihan naurettavan helppoa. Ei ollu enne 5.2 myöskää ongelma pysyä tankilalla hengissä.
 
Jotain iloa sentäs tuosta Community Gamesista:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Pitkän tauon jälkeen tuli tätäkin kokeiltua ensimmäistä kertaa nykyisellä setupilla, mikähän mahtaa olla ongelmana kun DX12 käytössä stutteroi niin pahasti että käytännössä pelikelvoton? DX11 toimii täysin smoothisti. Edellisellä kokoonpanolla (i7 8700k pohjainen nvidia näyttiksellä) toimi kyllä myös DX12 ilman ongelmia.

Ryzen 7 3700x + RTX 2080S tässä nykysetupissa & kaikki muut pelit/ohjelmat toiminut ongelmitta.
 
Ihan vakiona on itsellä kaikki ja pelin asensin vasta eilen tähän koneeseen ni ihme olisi jos nyt olisi jo joku bitti vinossa :)
 
Itellä kans tehny joskus samaa. joku neuvoi korjata asennus. Mutta poistin sen täydellisesti ja uudelleenasensin niin lähti pois stutterointi. Ei mitään hajua mikä sen aiheutti. Origin pelissä-asetus pois ja sunmuut overlayt tai monitorointi-ohjelmat sekä afterburner kiinni (se peli ei tykkää kellotuksista).
Purkkapaikattua koodiahan tämä 2 vuotta etuajassa julkaistu peli on, niin pitää vain hyväksyä että sulavaa toimivuutta ei voi odottaa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Pikaseen nyt googlettelin ni tuntuu olevan aika yleinen ongelma tuo "DX12 stuttering" AMD prossuilla. Ainoan "korjauksen" mitä tarjosivat noissa langoissa oli käyttää DX11 :facepalm:
 
Pelaileeko kukaan täällä multiplayeria 6-ytimisellä i5:llä? Pitkästä aikaa pelailin tätä ja 64 pelaajan Operation Undergroundissa ihan jatkuva 100% prossun käyttöaste ja kovissa räjähdyksissä FPS tippui 90 paikkeille. En ainakaan äkkiseltään muista, että aiemmin olisi noin koville prossu joutunut. Tehtävienhallinnan kautta tarkistin, ettei mikään muu ohjelma kuormita taustalla. Ihan roundin alussa lagaa myös todella pahasti, kun ilmeisesti vielä lataa karttaa, mutta tuo on ollut jo pidempään.
 
Pelaileeko kukaan täällä multiplayeria 6-ytimisellä i5:llä? Pitkästä aikaa pelailin tätä ja 64 pelaajan Operation Undergroundissa ihan jatkuva 100% prossun käyttöaste ja kovissa räjähdyksissä FPS tippui 90 paikkeille. En ainakaan äkkiseltään muista, että aiemmin olisi noin koville prossu joutunut. Tehtävienhallinnan kautta tarkistin, ettei mikään muu ohjelma kuormita taustalla. Ihan roundin alussa lagaa myös todella pahasti, kun ilmeisesti vielä lataa karttaa, mutta tuo on ollut jo pidempään.
On tää BF aina ollut hyvä syömään prossua ainakin omalla i7:lla
 
Pikaseen nyt googlettelin ni tuntuu olevan aika yleinen ongelma tuo "DX12 stuttering" AMD prossuilla. Ainoan "korjauksen" mitä tarjosivat noissa langoissa oli käyttää DX11 :facepalm:

Ihan samaa ollu intelilläkin. i7 8700k 1080gtx aikasemmin ja hirveetä nykimistä dx12 dx 11 toimi aina hyvin. Nyt uudempi näyttis mutta eipä ole tullu edes dx12 testattua.
 
tää on kyllä jännä peli. aikasemmin toimi ihan nätisti kokoajan +140fps mutta nyt tällä viikolla alko että heti kun tulee enemmän tavaraa ruutuun tippuu fps alle n.80 paikkeille :O
koneesta ei pitäis olla kiinni kun mitään ole muutettu. olen kokeillu asentaa näyttiksen ajureita uusiksi ja asetuksia läpi mutta joku bitti on nyt vinossa.

koneena 7700k@5.1ghz ja 1080ti sli
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
295 932
Viestejä
5 056 976
Jäsenet
81 006
Uusin jäsen
Evaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom