Pidempi TTK tarkoittaa myös sitä että sen huonomman pelaajan pitää saada enemmän osumia. Tämä antaa paremmalle pelaajalle enemmän aikaa reagoida, kääntyä ja ampua takasin. Ainakin 1vs1 tilanteessa huonomman pelaajan mahdollisuudet voittaa vain huononivat.Enpä ihmetele miksi tämä uusi päivitys on tuotu.
Nykyisellään peliä dominoi monesti nämä KD-40/5 huippupelaajat ja spawnauksesta kuolemaan voi olla vaikkapa muutamia sekunteja.
Uusi, aloitteleva pelaaja ei montaa tuntia peliä jaksa tahkota jos hän kuolee muutaman sekunnin sisällä joka kerran kun spawnaa peliin.
Pelaamisen pitää olla hauskaa, jos pelaaja kokee että se ei ole niin hän ei tietenkään kyseistä peliä pelaa.
Itse pelailen täysin casuaalisti, ilman headsettejä, ilman luuranko grafiikka-asetuksia, makroja yms.
Jos serveriin liittyttyäni huomaan vaikkapa että vastapuolen 5-10 parasta pelaajaa dominoi 100/5 KD niin loggaan ulos kyseiseltä serveriltä samantien.
Miksikö?
No siksi kun tiedän että pelaaminen kyseisellä serverillä ei olisi hauskaa vaan turhauttavaa.
BF sarjaa alusta asti pelanneena tavoitteenani on pitää hauskaa, viihtyä.
Tämä nykyinen BF5 tarvitsisi ehdottomasti kunnon aktiivisen balansoinnin, vaikkapa kesken pelin niinkuin pelisarjan vanhemmissa osissa oli.
Peli elää ja kuolee peliä pelaavien kautta, jos pelissä ei viihdytä niin sitä ei myöskää pelata.
Paras 5% pelaajista ei yksin kannata mitään peliä.
Ja jos peliä ei pelata niin sitä ei myöskään kehitetä.
Dice tietää tarkkaan kuinka moni pelaaja lopettaa pelin pelaamisen kesken matsin yms.
Todellakaan näitä muutoksia ei tehdä hetken mielijohteesta vaan niihin on aina syy.
Viimeinen niitti voi olla nämä huijarit mitä vastaan ei taida olla nykyisellään mitään sanktioita, siellä ne heiluu ilman huolen häivää.
Jos vaikkapa se paras 5% pelaajista (Paras k/d) lopettaisi pelin pelaamisen tämän päivityksen myötä niin uskon että Diceä asia ei hirveästi hetkauttaisi, enemminkin jos sen myötä aktiivipelaajat lisääntyisivät vaikkapa 10-20%.
Tällä kaikella haluan tuoda esiin vaan sen että tämänkin pelin pitää miellyttää suurinta osaa pelaajista.
Uskon että tämän uuden päivityksen äänekkäimmät kritisoijat löytyvät sieltä top 5% porukasta....
Tätäkään peliä ei kuitenkaan kehitetä se 5% parhaista pelaajista mielessä vaan tosiaankin sen lopun, suuren pelaajamassan viihtyvyyttä ajatellen.
En muutenkaan ymmärrä miten pitkä TTK saa pelaajat jäämään pelin pariin. Codissa se on paljon lyhyempi ja taitaa olla tämän hetken suosituimpia fps pelejä.
Keskittyisivät vaikka balanceriin, anti-cheattiin, bugeihin ja karttoihin. Antaisivat uusille pelaajille kunnon tutoriaalit ja vaikka only "noobs" servuja.
Jackfrags on muuten suosituimpia bäfä tubettajia ja tuon videon tykkäykset puhuu täyttä totta.