- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 525
our intent is to reduce the amount of time that players spend differentiating between friendly and enemy soldiers
Käytännössä homma on siis osaseurausta tästä hienosta hahmojen kustomoinnista ja kosmetiikkakattauksesta mitä Dice on tähän peliin tuonut. Ei aiemmissa peleissä ole koskaan ollut vaikeuksia erottaa hahmoja toisistaan, koska eri tiimien hahmot erottuivat selkeästi toisistaan tai sitten oikeasti muistuttivat jonkun tietyn maan sotilaita. Kyllähän WW2 osaltakin erottaisi sotilaat (Allied vs. Axis) ihan helposti, jos ne oikeasti muistuttaisivat sen oman maansa sotilaita. Nyt kun tuolla on näitä kaikenmaailman kaasunaamareita, palaneita asuja, pilottipukuja ja ties mitä niin eihän niitä hahmoja yllättäen tunnista enää niin hyvin.
Tämähän ei muutenkaan aiheuta ongelmia ainoastaan omien ja vihollisten erottamisessa vaan myös eri pelaajaluokkien tunnistamisessa. Tuommoinen yliampuva kustomointi missä jokaisen hahmon ulkonäköön on varmaan monta sataa erilaista toteutusmahdollisuutta ei yksinkertaisesti vain mielestäni sovi tämän tyyliseen peliin. Jossain Fortnitessa tai PUBGissa on ihan sama miltä ne pelihahmot näyttävät, kun noissa pelaajilla ei ole mitään erilaisia ominaisuusluokkia ja käytännössä kaikki muut paitsi sinä (+ ne max 3 kaveria) on vihollisia. Battlefield peleissä tuollainen ylivapaa kustomointi aiheuttaa pelkästään hallaa, kun se vaikuttaa noihin oleellisiin ydinasioihin eli vihollisten ja omien sekä erilaisten hahmoluokkien erottamiseen mutta eihän DICE:n nykypoppoo sitä ymmärrä, kun peleihin ängetään väkisin niitä menestystekijöitä muiden tuotoksista miettimättä sopiiko ne omaan tuotteeseen ja samalla unohtaen mitkä ominaisuudet siitä omasta pelistä teki ennen hyvän.
to reduce instances where players are being surprised by Soldiers that are making the most of prone gameplay on busy maps. Overall this should reduce the immediate cognitive load of having to scan the environment too much.
Tämä selitys taas sotii ihan täysin sen kanssa miten tätä peliä myytiin ja markkinointiin ennen julkaisua. Pelistä piti nimenomaan tehdä enemmän aistinvarainen kokemus, jossa voit hyödyntää esimerkiksi ympäristöä kun noita doritoja ei ole jokaisen pään yläpuolella. Nyt sitten tuodaan tämmöinen systeemi noiden sokeiden ja huolimattomasti pelaavien valittajien iloksi, joka samalla sitten poistaa/heikentää paremmilta pelaajilta mahdollisuuden pelata ajatuksella ja taktisemmin. Ärsyttävää tämä nykyajan peliteollisuus siitä, että pelien perusluonnetta voidaan muuttaa aivan täysin näin pitkänkin ajan jälkeen julkaisusta.
