Battlefield V

BattlefieldV bugi.jpg


Hauska clitch / bugi sattui kohdalle tänään. Pelailin medicciä as usual ja menin nostamaan kahta todella lähekkäin kuollutta jannua. Siihen tuli toinen medikki nostamaan toista. Tapahtuman jälkeen mulla oli jonkun LMG (Bren?) aseena, mutta koko muu inventory oli täysin mun oman medic classin mukainen. Bonarina pystyin rakentamaan ingame juttuja Support -classin nopeudella (työkaluboksi).

Loppumatsi menikin sitten aika kevyesti holosighti-LMG:llä heiluessa :btooth:

Eikös tuo aseiden maasta nostaminen ole ihan day 1 feature ollut tässä.
 
Tunnistaako peli jos jäät kämppimään niitä resupply pointseja (A,B,C) mitä alkaa ilmestymään jossain kohtaa peliä? Tuntuu ettei ikinä tule siihen paikkaan jonka lähellä itse puskassa odottelet.
 
Ei tässä pelissä ole koskaan luokka vaihtunut, pelkät aseet vain. Vanhoissa peleissähän poimittiin koko kitti, tässä vain aseet.

Voina *ittu :D :dead: En ole tyyliin ikinä ottanut maasta jotain LMG:tä tai semiautoa kun olen pelaillut medicciä ym. Olen kuvitellut että koko sun "kitti" tosiaan vaihtuu samalla.
 
Nyt pari iltaa pelanneena täytyy myöntää, että on viihdyttävin battle royale kokemus puutteistaan ja virheistään huolimatta. Jotenkin sopivan tasapainoinen camppimisen ja liikkumisen suhteen. Voi toki johtua siitäkin, kun on vielä niin tuore tapaus. Edelleen kyllä kaipaa sitä koko karttaa ja 100 pelaajaa.
Onko nuo tier aseet aina samanlaisia? Esim Gewehriin kaipaisin epicillä parempaa tähtäintä kuin holo sightia, kai tässäkin voisi aseiden customointi olla, mutta menee näinkin.
 
Suosii toi pelimuoto nyttenkin kämppereitä. 98% peleistä pääset top 5:een jos vaan menet reunaa pitkin ja kämpit. Tai satut tippumaan keskelle ja kämpit. Ei tuo kauheasti muuttais.

Mg42 on tässäkin ihan älytön kämppijän unelma. Siinä ei oo väliä vaikka ois 500 damagea, kun toinen kuolee silti heti.
Mutta eipä tämän tarvi enää yhtää enempää suosia niitä :D
 
Mutta eipä tämän tarvi enää yhtää enempää suosia niitä :D

Hyvin se PUGBissakin toimii et on käytännössä laaki ja vainaa, tähän riittäis normi bäfän damage.

Tosin damagea isompi ongelma on noi tähtäimet. Scopeja lukuunottamatta käytän vain rautatähtäimiä ja nuo linssit on ihan kamalia, mutta paremmassa aseessa ne tulee väkisin mukana.
 
Löytyykö tästä jotain report nappulaa tuollaisia varten? Esim. pubgissa noita voi raportoida.
Pelissä ei taida olla mutta origin profiilin kautta voi laittaa reportin. Kävin tuolle hepulle laittamassa matsin jälkeen. Tiedä sitten miten origin niitä käsittelee....

EDIT:
Moksu-FIN olikin jo vastannut tossa ylempää
Originin löytyy report nappula pelaajan profiilin oikeasta yläkulmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hemmetti sentään, että nuo ylikestävät viholliset syö peli-iloa rotan lailla. Jos voisin, antaisin napakan potkun kiveksille sille pelisuunnittelijalle, jonka mielestä on hieno idea että viholliseen pitää pumpata lippaallinen lyijyä ennenkuin kaatuu. :mad:
 
Voi hemmetti sentään, että nuo ylikestävät viholliset syö peli-iloa rotan lailla. Jos voisin, antaisin napakan potkun kiveksille sille pelisuunnittelijalle, jonka mielestä on hieno idea että viholliseen pitää pumpata lippaallinen lyijyä ennenkuin kaatuu. :mad:

Mua sapettaa näissä tämä myös, aina pelattu CoDeissakin HCtä niin ei millään jaksa hypi-pompi-sinkohippaa. Ja tot’maar itte kerää eniten osumia kun pelimuoto/tyyli ei ole tuttua.
 
Itelle tämä Firestorm kyllä maistuu. Solo on vähän turhan kämppipainotteista, mutta squadina oikein hauskaa ja random tuntemattomienkin kanssa tiimityöskentely toimii paljon paremmin kuin perus conquestissa, koska karkeasti arvioiden joka toisessa pelissä tulee squadiin porukkaa, jotka käyttää voicea siinä missä conquestissa tuota tapahtuu aniharvoin.
 
Aerodrome karttana. Me hyökätään A:ltä päin.

Omat kokeilee koko pelin saada C:tä. Me juostaan B -> F -> E -> D, ja omat yrittää C:tä. Sit ne saa sen ni ne jää sinne C:lle istumaan, eikä yritä edetä. Sit ne hävii sen C:n ja meil on F ja E, mutta ne pyrkii sieltä A:lta vaan C:lle ja turpaan tulee kokoajan.

Joku kolme tais tajuta, että F:ltä ja E:ltä vois lähtee kans, mut 98% tiimistä kokeilee sieltä A:lta C:lle ja ei onnistu.

Miten tyhmä pitää oikeesti olla, että koko pelin yrittää samaa eikä onnistu ja sit ne ei tajua kokeilla jotain toista vaihtoehtoa?
Kuinka putkiaivonen ajattelumalli pitää olla?

Sit ne kokeilee koko pelin C:tä ja hävitään 1 vitun pisteellä, kun niillä ei äly riitä mihinkään muuhun.

:sangry:

Sit välillä on sellasia tilanteita, että kuus äijää käppää jotain aluetta ja siellä on yks vihollinen ja nää omat vaan istuu siellä eikä eti sitä. Sit ne saa sen alueen käpättyä ja lähtee menee ja se yks vihu käppää sen takasin. Mikä logiikka siinäkin on? Vähän ku jenkit vietnamin sodassa.

edit: hyvä peli, mutta suurin osa pelaajista vois siirtyä suosiolla yksinpelien pariin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin se PUGBissakin toimii et on käytännössä laaki ja vainaa, tähän riittäis normi bäfän damage.
Juu ei tätä peliä tarvii mihinkään Blueballsin PUBG:iin verrata. Käytännössä myös siinä pelissä oot laaki ja vainaa vaikka olet päässyt jo suojaan ja välillä et kerkeä edes näkemään vihollista kun tulee päälle. Mä nautin tämän pelin TTK:sta huomattavasti enemmän ja juuri siitä syystä koska netcode on täyttä rautaa, animaatiot ja fysiikat mukaan lukien. PUBG:ssa kun pääset selkään olet usein voittanut, tässä pelissä saat vielä mahdollisuuden. Hands down paras BR kokemus mitä markkinoilla tällä hetkellä puhtaasti pelillisesti imo.
 
Juu ei tätä peliä tarvii mihinkään Blueballsin PUBG:iin verrata. Käytännössä myös siinä pelissä oot laaki ja vainaa vaikka olet päässyt jo suojaan ja välillä et kerkeä edes näkemään vihollista kun tulee päälle. Mä nautin tämän pelin TTK:sta huomattavasti enemmän ja juuri siitä syystä koska netcode on täyttä rautaa, animaatiot ja fysiikat mukaan lukien. PUBG:ssa kun pääset selkään olet usein voittanut, tässä pelissä saat vielä mahdollisuuden. Hands down paras BR kokemus mitä markkinoilla tällä hetkellä puhtaasti pelillisesti imo.

No lähtökohtaisesti vertaan normi moninpelin puolelle. Siellä TTK on täydellinen. Vaikka tulis selkään, osaava kyllä napsii siitä voiton.
Ja jos päästät jonkun selkään, on syytäkin ottaa osumaa.

Se, että täytyy ”tappaa kolme vihua” saadakseen yhden on ihan liikaa. Joku 1,5x max ois ok.
 
On se ehkä vähän laiska tapa vaan lyödä armorit suoraan healthiksi. Voisihan tossa olla joku damage reduction homma, mutta näillä mennään. Toivotaan, että tälle riittäisi tukea ja kehitystä myös jatkossa. Nähtäväksi jää, kun base gamekin on melko yllätyksetön ja tylsä päivitysten osalta.
 
Itsekin Firestormia kokeilleena voin sanoa, että tämä pelimuoto ei vain toimi omalla kohdallani. Itse BR on ihan jees, mutta Battlefieldissa tuntuu aivan liian hidastempoiselta koko meininki (Apex Legendsissä se taas toimii). Porukassa se maistuu hieman paremmalta. Hommat siis jatkuu normaalisti Breakthroughin tai Grand Operationin muodossa. Yleisesti pelkkää Conquestia en ole juurikaan hakannut, koska mielestäni jotkut kartat alkaa olemaan jo liia isoja siihen meininkiin.
 
Onko kaikki aseet noiden aloitusaseiden kanssa yhtä tuhnuja vai saako tuossa kenties tehokkaampia tussareita käyttöönsä, kun jaksaa pelata ne auki?
Varsinkin tuo medicin hernepyssy tuntuu jotenkin tehottomalta.
Enhän minä mikään hyvä pelaaja ole, mutta hieman masentaa tuo kolme tappoa ja kymmenen kuolemaa meininki.
Pelaan toki 4G:llä, joten nopeissa tilanteissa tulee aina luodit naamaan, mutta ei tuo ihan niin paha efekti ole kuin esim. BF3:ssa.
Vai pitäisikö tässä vain opetella pelaamaan?

Entä säilyykö kaikki miinat paikallaan, jos heittää henkensä? Muutenhan noista ei ole mitään hyötyä ainakaan meikäläisen taidoilla.

Plussaa siitä, että AA:lla pystyy saamaan koneita alas miltei riittävän tehokkaasti.
Tähän mennessä raivostuttavimmat ominaisuudet ovat olleet V2-raketit ja se ettei hiiren rullalla voi valita kaikkia kamoja. Tai en ainakaan äkkiseltään osannut säätää.
 
Medicillä sattuu olemaan ne kaikista tuhnuimmat (ettei ole op), eli jos ei savuttaminen ja revivettäminen ole se main thing niin suosittelen assaultta tai supportia kokeilemaan tovin.

Ja miinat säilyy kunnes vaihtaa classia toiseen tai setuppiaan.
 
On täällä kyllä pipo kireällä ja peppu arkana ihmeen monilla.

Mitä firestormiin tulee niin kyllä se pubgin hakkaa.
 
Medicillä sattuu olemaan ne kaikista tuhnuimmat (ettei ole op), eli jos ei savuttaminen ja revivettäminen ole se main thing niin suosittelen assaultta tai supportia kokeilemaan tovin.

Ja miinat säilyy kunnes vaihtaa classia toiseen tai setuppiaan.

Eikä ne edes ole tuhnuja. Suomikp ja thompsoni on todella kovia lähitaisteluissa ja.m voittaa käytännössä kaikki aseet. Mp40 on erittäin kova vähän kauemmaksikin.
Assaultin sarjatulet on omaan käteen paljon huonompia kuin medicin.
Assaultilta sais vain noista semi-autoista poistaa 3x scopet ja jättää sellaiset snipulle.
 
Medicillä sattuu olemaan ne kaikista tuhnuimmat (ettei ole op), eli jos ei savuttaminen ja revivettäminen ole se main thing niin suosittelen assaultta tai supportia kokeilemaan tovin.

Ja miinat säilyy kunnes vaihtaa classia toiseen tai setuppiaan.
Tota olen miettinyt joskus että onko miinoilla jokin lukumäärä montako säilyy kerralla vai miten toimii? Tuskin voi loputtomasti mättää maahan?
 
On kyllä todella hankala spotata pelaajia tässä. Korostuu oikein tuossa firestormissa, jopa ajoneuvot aiheuttaa harmaita hiuksia. Monesti jo juossut suoraan tankin lähelle kun ei yksinkertaisesti huomaa sitä
 
Omaan makuun Firestorn parasta BR mitä pelannut, mutten siltikään kovasti välitä. Onneksi nuo tavoitteet saa tavan Conquestissa suoritettua melkein kokonaan, ei tarvi liikaa hakata päätä seinään. Kuolen koko ajan kun jo lihasmuistissa se kuinka monta kutia tarvitsee tappamiseen ja sitten kun ottaa sormeen liipaisimelta niin vihu onkin vielä pystyssä...

En tiedä mainittiinko jo mutta Lahti-Saloranta tulossa lähiviikkoina, saa Supportillekin suomalaisen pyssyn. Ei tarvi enää kuin Pystykorvan ja jonkun Assaultille niin olisi koko sarja.

Boinsit tulossa myös, toivotaan että edes sitä kautta saataisiin suomalaiset univormut.
 
Tullut taas viime aikoina pelattua Battlefieldia enemmän. Ei kyllä riitä ymmärrys miten tässä pelissä on pc:lläkin niin paljon huonoja pelaajia edelleen. Tai sitten matchmaking kusee poikkeuksellisen usein ja pistää kaikki noobit hyviä vastaan.

Firestorm on ehkä paras Battle Royale mitä olen pelannut ja luonnollisesti tykkään siitä kun olen siinä semihyvä. 7h peliaikaa statistiikkojen mukaan ja 4 solo voittoa ja 6 squad voittoa. Solo on ehdottomasti parasta kunhan varmistaa että jokaista gunfightia ennen on vähintään 50 armoria niin kyllä se vastustaja kuolee.
Hyvä kun squadikaan ei toimi jostain syystä, välillä kaverin kanssa ollaan kaksistaan se squad. Toistaiseksi ei mitään merkitystä asialla kun voittoja tulee muutenkin. Toki kaikista ärsyttävin asia on tuo äärimmäisen paska loottisysteemi.

Onko se sitten niin että tämä on vain niin casual peli ja oikeasti hyvät BR-pelaajat pelaavat esim. PUBGia :tup:
 
Pubgia ja tätä pelanneena huomasin ihan saman, kyllä tässä on paljon helpompi voittaa erä solossa. Johtuuko sitten pienemmästä pelaajamäärästä 64 vs 100, tai ehkä enempi uusia BR pelaajia?
 
Ihan pers-mutulla sanon, että tässä br:ssä jengi (ainakin toistaiseksi vielä) hakee aktiivisesti kosketusta ja rähinää. Eli loppumähinöihin pääsee ken vaan väistelee pauketta 15 minuuttia, eli siinä mielessä kai helppoa?
 
Kyllä ainakin omalta kohdalta mielenkiinto loppuu jos on ns. liian helppoa. Ja takaisin pubg :cigar2:
 
Pubgia ja tätä pelanneena huomasin ihan saman, kyllä tässä on paljon helpompi voittaa erä solossa. Johtuuko sitten pienemmästä pelaajamäärästä 64 vs 100, tai ehkä enempi uusia BR pelaajia?
Niin. On mulla varmaan 20 soolovoittoa pubgissa silloin kun pelasin mutta yli vuoteen ei ole nyt tullut pelattua kunnolla. Samaa tosiaan olen pohtinut. Mutta onhan tämä huomattavasti helpompi peli muutenkin.

Ihan pers-mutulla sanon, että tässä br:ssä jengi (ainakin toistaiseksi vielä) hakee aktiivisesti kosketusta ja rähinää. Eli loppumähinöihin pääsee ken vaan väistelee pauketta 15 minuuttia, eli siinä mielessä kai helppoa?
Onhan tuokin totta. Mutta en itse näe mitään ideaa siinä. Omat pelit on tällä hetkellä Firestormissa sitä, että hae ase ja tapa kaikki vastaantulijat. Viime soolopeli oli 15 tappoa eli toimintaa kyllä riitti. Peruspeli on kyllä enemmänkin itelle 5-10 tappoa. Tuo 15 tapon peli taisi kestää hieman alle 20 minuuttia eli pelitkin kestää vähemmän aikaa kuin esim. pubgissa. Huomattavasti vähemmän taktista toimintaa, passaa minulle.

Kyllä ainakin omalta kohdalta mielenkiinto loppuu jos on ns. liian helppoa. Ja takaisin pubg :cigar2:
Ehkä tietyn ajan kuluttua. Täytyy nyt ehkä kokeilla farmata nuo Firestorm dogtagit. Pelasin pubgia kavereiden painostuksesta vklpna ja oli kyllä ihan helvetin vaikeaa pelata. Tuntu, että ei minkäänlaista palautetta osuuko luodit vai ei ja aivan älytöntä q e rämppäystä. Tyypit pelannut sitä ehkä jopa 2000h niin jaksaa istua siellä jossain helvetin talossa 5 minuuttia hiirenhiljaa ja muutenkin vastaantulleet pelaajat olivat hyvin kärsivällisiä. Tässä ei onneksi sitä ongelmaa ole. Ehkä täytyy palata kyseiseen peliin taas joskus, onpahan opeteltavaa :D
 
Onko se sitten niin että tämä on vain niin casual peli ja oikeasti hyvät BR-pelaajat pelaavat esim. PUBGia :tup:
Ei, PUBG on ollut jo yli 2 vuotta ulkona, Firestorm viikon. @Nickname97 tiivistit itse tossa ylempänä aika hyvin.
Kyllä mä muistan sillon kun PUBG:a aloittelin pelaamaan, niin aika helposti niitä voittoja tuli. Nyt kun en reiluun vuoteen ollut jaksanut siihen kikkareeseen enää koskea ja kävin kokeilemassa, niin aika helisemässä sitä on. Tuntuu että sitä pelaa jotenkin niin fanaattinen ryhmä ja itse en siedä sitä cämppimistä ja jatkuvaa bullshitiä mitä peli tarjoaa.
TLDR; tuntuu että on pois oppinut tosta PUBG:n cämppi, oneshot, spray down pelleilystä ja samalla ase balanssit on muuttuneet niin hirveästi, että vaikea pysyä perässä. PUBG:ssa tulee ottaa myös huomioon peeker advantage, jäätävä desyncci ja hv pelimekaniikat, mitä pitää osata käyttää hyödykseen.
Battlefield on aina ollut casualia, PUBG taas eSports ready :kahvi:
 
Niin. On mulla varmaan 20 soolovoittoa pubgissa silloin kun pelasin mutta yli vuoteen ei ole nyt tullut pelattua kunnolla. Samaa tosiaan olen pohtinut. Mutta onhan tämä huomattavasti helpompi peli muutenkin.


Onhan tuokin totta. Mutta en itse näe mitään ideaa siinä. Omat pelit on tällä hetkellä Firestormissa sitä, että hae ase ja tapa kaikki vastaantulijat. Viime soolopeli oli 15 tappoa eli toimintaa kyllä riitti. Peruspeli on kyllä enemmänkin itelle 5-10 tappoa. Tuo 15 tapon peli taisi kestää hieman alle 20 minuuttia eli pelitkin kestää vähemmän aikaa kuin esim. pubgissa. Huomattavasti vähemmän taktista toimintaa, passaa minulle.


Ehkä tietyn ajan kuluttua. Täytyy nyt ehkä kokeilla farmata nuo Firestorm dogtagit. Pelasin pubgia kavereiden painostuksesta vklpna ja oli kyllä ihan helvetin vaikeaa pelata. Tuntu, että ei minkäänlaista palautetta osuuko luodit vai ei ja aivan älytöntä q e rämppäystä. Tyypit pelannut sitä ehkä jopa 2000h niin jaksaa istua siellä jossain helvetin talossa 5 minuuttia hiirenhiljaa ja muutenkin vastaantulleet pelaajat olivat hyvin kärsivällisiä. Tässä ei onneksi sitä ongelmaa ole. Ehkä täytyy palata kyseiseen peliin taas joskus, onpahan opeteltavaa :D

Sehän se onkin kun pelityylejä monenlaisia, edelleenkin tulee pelattua monenlaisilla tyyleillä, välillä tryhardataan 20 peliä putkeen sinne top 5 ja välillä mennään aseet laulaen minne päästään. Mutta sehän se onkin pelin suola ja varsinkin kun muuttujia on edelleen niin helevetisti.
 
Onko kaikki aseet noiden aloitusaseiden kanssa yhtä tuhnuja vai saako tuossa kenties tehokkaampia tussareita käyttöönsä, kun jaksaa pelata ne auki?
Varsinkin tuo medicin hernepyssy tuntuu jotenkin tehottomalta.
Enhän minä mikään hyvä pelaaja ole, mutta hieman masentaa tuo kolme tappoa ja kymmenen kuolemaa meininki.
Pelaan toki 4G:llä, joten nopeissa tilanteissa tulee aina luodit naamaan, mutta ei tuo ihan niin paha efekti ole kuin esim. BF3:ssa.
Vai pitäisikö tässä vain opetella pelaamaan?

-Kyl toi aloitustussarit on ihan kohtuullisen tehokkaita, varsinkin Assault -luokan aloittava Sturmgehwer on kyllä loistava.

-Kannattaa harjoitella pelaamaan rautatähtäimillä, luokasta viis. Joku täällä vinkkasi asiasta joskus talvella ja ainakin itsellä toimii loistavasti, kiitos vain!

Pelin "medium range" tähtäimet, "RCO" / "reflex sight" -tyyppiset kannattaa skipata täysin. Käytin moisia ennen ja ne tosiaankin kaventaa näkökenttää sekä viittä vaille iholla niistä on vain haittaa. Nykyään medium-to-close range mähinä onnistuu paljon paremmin. Epäilisin että syynä on puhtaasti se ettei tässä pelissä ole juuri minkäänlaista, edes etäisesti realistista luotien aerodynamiikkaa joka vaatisi em. tähtäimiä. Korkeintaan "bullet drop".

-4G tai mikään muukaan "mobiilinetti" - ei kiitos. Jouduin "pakon edestä" pelailemaan BF1:stä sellaisella joskus vuosi takaperin kuukauden verran ja ei siitä tullut yhtään mitään. Vaikka pingi oli näennäisen hyvä, jotain 40-60, niin aina tuntui pvp -tilanteissa että vihu teki kaiken ensin. Kääntyi ensin, nosti aseensa ensin, vaihtoi lippaansa ensin, whatever keksit. Itse tulit aina ikään kuin jälkijunassa. Ja siis vuorokauden ajalla ei ollut mitään väliä (eli sillä kuinka "ruuhkainen" tukiasema oli). Ei enää ikinä... Ja en siis todellakaan ole mikään pro, keskiverto FPS-pelaaja at most.

EDIT: Ja siis näissä BF1 & BF5 lienee käytännössä identtinen nettikoodi.
 
Viimeksi muokattu:
250 tuntia on tullut näköjään tätäkin hakattua. Nyt ei enää oikein nappaa samat kentät... Jotain uutta kaipais. Firestormia muutaman pelin jaksoin testailla. Vihaan kämppimistä ja kun olen seurannut noita otteluita loppuun asti niin näyttäs olevan täyttä kyttäämistä ja laidan kiertämistä lopussa. Ei sovi oikein minulle.
 
-Kyl toi aloitustussarit on ihan kohtuullisen tehokkaita, varsinkin Assault -luokan aloittava Sturmgehwer on kyllä loistava.

-Kannattaa harjoitella pelaamaan rautatähtäimillä, luokasta viis. Joku täällä vinkkasi asiasta joskus talvella ja ainakin itsellä toimii loistavasti, kiitos vain!

Pelin "medium range" tähtäimet, "RCO" / "reflex sight" -tyyppiset kannattaa skipata täysin. Käytin moisia ennen ja ne tosiaankin kaventaa näkökenttää sekä viittä vaille iholla niistä on vain haittaa. Nykyään medium-to-close range mähinä onnistuu paljon paremmin. Epäilisin että syynä on puhtaasti se ettei tässä pelissä ole juuri minkäänlaista, edes etäisesti realistista luotien aerodynamiikkaa joka vaatisi em. tähtäimiä. Korkeintaan "bullet drop".

-4G tai mikään muukaan "mobiilinetti" - ei kiitos. Jouduin "pakon edestä" pelailemaan BF1:stä sellaisella joskus vuosi takaperin kuukauden verran ja ei siitä tullut yhtään mitään. Vaikka pingi oli näennäisen hyvä, jotain 40-60, niin aina tuntui pvp -tilanteissa että vihu teki kaiken ensin. Kääntyi ensin, nosti aseensa ensin, vaihtoi lippaansa ensin, whatever keksit. Itse tulit aina ikään kuin jälkijunassa. Ja siis vuorokauden ajalla ei ollut mitään väliä (eli sillä kuinka "ruuhkainen" tukiasema oli). Ei enää ikinä... Ja en siis todellakaan ole mikään pro, keskiverto FPS-pelaaja at most.

EDIT: Ja siis näissä BF1 & BF5 lienee käytännössä identtinen nettikoodi.


Itse pelaan 4g liittymällä enkä ole huomannut eroa 350 Megan kaapeliin joka oli aikasemmassaa kämpässä,

Tuosta näkee statsit että on sitä muutama tunti pelattu
c0lk0n1's Battlefield 5 Overview Stats - Battlefield Tracker

Suosittelen kokeilemaan ja muokkaamaan eri tähtäimiä. Tähtäinten pisteiden värejä voi esimerkiksi muokkaamaan itselleen sopivammaksi.

Ja luodeista, bullet droppi on silmillä nähtävää, sekä luotien nopeus vaihtelee aseittain.
 
Mullakaan ei kyllä mitään ongelmaa Elisan 4g liittymällä. Mitään eroa en ole huomannut kiinteään verrattuna.
 
Nykypäivänä 4G liittymä varmaa toimii ihan yhtä hyvin jos tukiasema on lähellä ja ei oo ihan ihan hirveästi kaistan käyttäjiä. Tällä hetkellä suosin edelleen kiinteää nettiä, ehkä siksi kun ei ole tullut vertailtua noita keskenään.. No, kiinteällä netillä pusketaan päälle 6 k/d ja päälle 600 spm näin vertailu vuoksi.. Tuskin sillä kyllä vaikutusta mihinkään.. :) Tuohon k/d vaikuttaa hyvinkin se kun porukalla pelaan yleensä aina, soolona harvemmin.

Voisi jopa lähitulevaisuudessa harkita tuon kiinteän liittymän siirtämistä 4G liittymään. Ainakin Elisalta tukiasema lähellä taloutta. Vissiin vähän halvempikin kuin kiinteä.
 
Viimeksi muokattu:
-Kyl toi aloitustussarit on ihan kohtuullisen tehokkaita, varsinkin Assault -luokan aloittava Sturmgehwer on kyllä loistava.

-Kannattaa harjoitella pelaamaan rautatähtäimillä, luokasta viis. Joku täällä vinkkasi asiasta joskus talvella ja ainakin itsellä toimii loistavasti, kiitos vain!

Pelin "medium range" tähtäimet, "RCO" / "reflex sight" -tyyppiset kannattaa skipata täysin. Käytin moisia ennen ja ne tosiaankin kaventaa näkökenttää sekä viittä vaille iholla niistä on vain haittaa. Nykyään medium-to-close range mähinä onnistuu paljon paremmin. Epäilisin että syynä on puhtaasti se ettei tässä pelissä ole juuri minkäänlaista, edes etäisesti realistista luotien aerodynamiikkaa joka vaatisi em. tähtäimiä. Korkeintaan "bullet drop".

-4G tai mikään muukaan "mobiilinetti" - ei kiitos. Jouduin "pakon edestä" pelailemaan BF1:stä sellaisella joskus vuosi takaperin kuukauden verran ja ei siitä tullut yhtään mitään. Vaikka pingi oli näennäisen hyvä, jotain 40-60, niin aina tuntui pvp -tilanteissa että vihu teki kaiken ensin. Kääntyi ensin, nosti aseensa ensin, vaihtoi lippaansa ensin, whatever keksit. Itse tulit aina ikään kuin jälkijunassa. Ja siis vuorokauden ajalla ei ollut mitään väliä (eli sillä kuinka "ruuhkainen" tukiasema oli). Ei enää ikinä... Ja en siis todellakaan ole mikään pro, keskiverto FPS-pelaaja at most.

EDIT: Ja siis näissä BF1 & BF5 lienee käytännössä identtinen nettikoodi.

Itse jo ehdin tykästymään optisiin tähtäimiin. Tosin vasta yksi auki, mikäli ei lasketa reconin surkeaa kiikaritähtäintä, jolla ei erota kohdetta edes 300 metrin päästä ja luotikin tippuu yli kymmenen metriä tuolla matkalla, joten ballistiikka on joltain muulta planeetalta.

Itse en saa järkevään hintaan kiinteää nettiä ja ei kiinnosta maksaa satoja euroja vuodessa satunnaisesta pumpum-pelaamisesta.
Viimeeksi oli kiinteä netti BC2:n aikoihin ja ensimmäiseksi sijoittuminen oli jokseenkin helppoa.
BF3:ssa olen sijoittunut ensimmäiseksi muutaman kerran usean sadan tunnin aikana ja tuo lagaaminen on tullut varsin tutuksi. 1 vs 1 tilanteissa ei vaan yksinkertaisesti pärjää juuri ikinä vaikka näkemäsi perusteella avaat ensimmäisenä tulen.
Tiedän siis varsin hyvin, että 4G on totaalinen nou nou, mutta pitää tyytyä vaan pelaamaan harkitusti ja vältellä joutumasta kaksintaisteluun ym. nopeisiin tilanteisiin. En viitsinyt asiaa korostaa, koska aina löytyy joku joka väittää kaiken toimivan mobiiliverkolla aivan mahtavasti.
Reconilla voisi ehkä pärjätä paremmin, mutta taitaa mennä ikä ja terveys, että tuolle luokalle saa toimivat kamat auki.

Pingillä ja vuorokauden ajalla ei tosiaan ole mitään merkitystä, jos käytössä on 4G.
Ainut mahdollisuus tappaa tehokkaasti porukkaa on jatkuva kämppiminen tai sitten poimit tappoja jo miltei valmiiksi tapetuista äijistä.
Ehkä tuo tuosta vielä hieman helpottuu kunhan oppii kartat ulkoa. Muutamassa tunnissa en ainakaan itse pysty noita sisäistämään.
Toistaiseksi en tykkää kuin parista kartasta, joten voihan se olla, että kyllästyn tähän nopeasti.

Ja kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin mielestäni tässä ei ota ihan niin pahasti turpaan 4G:lläkään verrattuna esim. BF3:een. Tosin siinäkin homma toimi välillä täysin päinvastoin ja minua syytettiin monesti huijariksi, koska vastustaja ei saanut lagaamisen takia minua tapettua.
Ehkei tuo parempia pelaajia häiritse, mutta itse en osaa niin hyvin pelata, etteikö tuo netin tyyppi vaikuttaisi pelityyliin.

Tokihan tässäkin pärjää paljon paremmin, jos sattuu olemaan voittavalla puolella, mutta harvemmin olen ollut. Ja varsinkin toimivaan squadiin pääseminen tuntuu olevan lottovoitto ainakin tähän mennessä. Ja välillä ei pääse edes huonompaan squadiin, joten pisteet pitää kerätä aivan itse.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa että en normaalisti tykkää battle royale peleistä mutta jostain syystä tämä Firestorm vaikutti ihan hyvältä parin matsin jälkeen.
 
Firestormin julkaisun jälkeen tullut pelattua melkein pelkästään sitä ja suurimmaksi osaksi squadia. Hyvällä porukalla tuo on hauskaa. Soolo sen verran enemmän kämppimistä että jäänyt vähemmälle. Meidän porukkaan uskaltaa liittyä jos seuraa kaipaa: https://discord.gg/vUKjams

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


BF4 aikaan tuli kans kokeiltua 4G:tä ja ruuhka-aikana ping hyppi niin paljon että tuo jäi vain kuukauden kokeiluksi.
Mulla spm ja kpm on viime aikoina laskenut reippaasti firestormin takia. Olisi ollut ihan hyvä että olisivat tehneet kokonaan omat statsit tuolle game modelle. Eipä tuo kuitenkaan omaa pelaamista ole haitannut.
 
Itse pelaan 4g liittymällä enkä ole huomannut eroa 350 Megan kaapeliin joka oli aikasemmassaa kämpässä,

Tuosta näkee statsit että on sitä muutama tunti pelattu
c0lk0n1's Battlefield 5 Overview Stats - Battlefield Tracker

300h ja 3.5kd mennää Elisan 4g liittymällä.
Edit: Väitteelle pohjaa Hytarz's Battlefield 5 Overview Stats - Battlefield Tracker


Mullakaan ei kyllä mitään ongelmaa Elisan 4g liittymällä. Mitään eroa en ole huomannut kiinteään verrattuna.

Ootte liian pro -pelaajia :btooth:

Meikä asui mainitsemani "pakollisen 4G-testin" aikaan Helsingin ytimessä, Töölössä... Heti kun asuntoon saatiin kuntoon edes hitain kaapelinetti niin oma "pelitaso" nousi normaalille levelille eli näissä DICE:n peleissä (BF1 & BF5) K/D pyörii siinä 1,2-1,5 kieppeillä. Toki pelaan paljon ihan vain jonneillen puukon kanssa ja sitä rataa, trollaan jengiä omaksi huvikseni sekä eritoten hakkaan medikkiä. En oikein ole sellainen pelaaja, joka miettii näitä eri FPS-pelien K/D ym. statistiikkoja. Koska parhaimpana päivänäkin olen vain "keskiverto-" tason harrastelija :beye:
 
Itelläkin on 50 megan 4G netti mutta käytän sitä vain jos on pakko. Saan tässä pelissä 44 ping tuolla meidän kiinteällä netillä ja näkyy harvemmin sitä keltaista palluraa, joka ilmaisee variable pingiä. 4g:llä vajaa 50-60 ping, mutta keltaista palluraa saa katella 90 % ajasta. Ei ole omiin statseihin kieltämättä vaikuttanut hirveästi (2.50 KD, 20k tappoja, 550 SPM, 9 pv peliaikaa) mutta kyllä se on kiinteä netti for the win. Saahan sitä moneen asuntoon ilmaiseksi vähintään 10 megan netin, mitä nyt kytkentämaksu pitää maksaa.

Enemmän niihin statseihin vaikuttaa kenen kanssa pelaa. Itsellä tuosta 9 pelatusta päivästä yksin randomien kanssa pelailua on vähintään 7 päivää. Toki olen myös keskittynyt erityisen paljon hankkimaan kultaisia aseita, kaikki assaultin ja medicin aseet on kultaisella sekä lähes kaikki supportin aseet mutta snipuista vain kaksi. Voi kun ois 90% ajasta osaava squadi niin olis yhtä hyvät statsit kuin esim. Moksulla. Tuskinpa sen väliä, jostain aivan helvetin tyhmästä syystä ei ole kuin joku epävirallinen leaderboards eikä pelin sisällä ole omaa..

Millois se @Moksu-FIN ja kumppanit on discordissa paikalla? Katson melko usein kanavaa mutta harvoinpa siellä näkyy ketään millään kannuilla.
 
^ Alkuun oli porukkaa lähes jatkuvasti paikalla. Ennen Firestormia ollut aika hiljaista, lähinnä odottava vaihe pelissä. Nyt firestormin tultua, porukkaa jälleen näkynyt. Pääasiassa iltaisin kyllä.
 
4G:llä täälläkin pelataan ilman suurempia ongelmia. Kellonajalla ei ole suuremmin merkitystä pingiin, pyörii lähes aina siina 65:n molemmin puolin. Ainoa mikä enemmän vaikuttaa on kun joku muu katsoo esim. Netflixiä samaan aikaan. Kaista ei pitäisi loppua kesken mutta viiveisiin vaikuttaa.

Voisihan se kiinteä parempi olla tältä osin, mutta kun täälläpäin on tasan yksi vaihtoehto operaattorille ja paras mahdollinen yhteys on 8/1 ADSL kovemmalla hinnalla kuin nykyinen 150M 4g niin ei kiitos :D

Onko kellään kokemuksia näistä hybridiliittymistä nettipelaamisessa?
 
• Fixed a bug that would cause the game to hang if the player mashed all the keyboard and mouse buttons while in the key binding menu. The player that found this must have eaten too much pineapple pizza.

No nyt :rofl:
 
Miten näin iso firma lähtee toteuttamaan peliin live service mallia, mutta lisää maksullisen sisällön vasta 5kk pelin julkaisun jälkeen :rofl:

Sen oli tarkoitus tulla jo ajat sitten. Mutta kun company coinit bugasi, niin vetivät jäihin.
Erittäin fiksu veto.

Koska vaihtoehto olisi ollut tuoda oikean rahan valuutta kylkeen samalla kun cc ei toimi. Sen jälkeen olisi ollut iso kohu siitä, miten pelaajat käytännössä ”pakotetaan” käyttämään oikeaa rahaa, kun pelin sisäinen valuutta ei toimi oikein.

Lisäksi kun siellä on ollut aika paljon tärkeämpää korjattavaa tässä välissä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 841
Viestejä
5 053 750
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom