Battlefield V

suakid kaikk ilopetti tas ja oon yksi,,,niin ? eli mitä vittua ..
tää on ihan sama k pannaan kaikki samaan huoneseen ja aletaan ampua ;) täskin oli yks meleko veriso, eenen jossta oli yks pyöree huone je toinene oli neliskuluimanene , nanahahaha...
 
Huomautus: Tiivistäthän sanottavasi jatkossa mielellään samaan viestiin. Vältetään yhden lauseen mittaisia viestejä jos mahdollista.
OK juu ootin paikallana 15 min ja halulikolla 2m oven vieressä ja 2 kertaa kaveri ja ei kuollu ;) oisko tää tässä ???
 
Kannattais ea:n ja kumppaneiden miettiä pelin kehittämistä ”enemmistön kannalta”
Peliin kannattais tuoda sitä mitä valtaosa 80-90% pelaajista haluaa.
Tässä sirkuksessa vaikuttaa vahvasti että yritetään jokaista pelaajakuntaa tyydyttää. Battleroyaleaki on vissiin kuitenkin hyvin hyvin pieni prosenttimäärä ketkä sitä pelaa, tai ylipäätäsä toivo pelimuodoksi.
Vahvasti uskon, että pelin elinajan aikana päivitetään juuri tämmösellä typerällä tavalla ja tarjotaan sisältöä jota valtaosa pelaajista ei ensimmäisenä ole edes toivoneet.
Liikaa on uria avattu kehittäjien osalta peliin ja nyt yritetään pitää kaikki langat käsissä ja pelin perusta/ydin asiat unohtuu.
 
Solo squad näköjään mahdollinen tässäkin, ainakin tuurilla. Joinasin yksin squad peliin. No sitä ei kauaa kestäny kun ajoin rollsilla liian kovaa ja se räjähti :D
 
Olis tosiaan saaneet jättää tän firestormin kokonaan pois ja uusia mappeja/muuta lisäsisältöä tämän tilalle.

Vieläkin ihmettelen että missä viipyvät jenkit?
 
Olis tosiaan saaneet jättää tän firestormin kokonaan pois ja uusia mappeja/muuta lisäsisältöä tämän tilalle.

Ennemmin olisin jättänyt singleplayerin tai sen täysin turhan ja naurettavan surkean co-opin. Kumpikaan noista ei tuo juuri mitään arvoa tälle pelille.

Vieläkin ihmettelen että missä viipyvät jenkit?

Saisivat kyllä tulla piakkoin Japanin ohella. Eipä toki Neuvostoliittokaan olisi pahitteeksi. Vaan eipä ole kuulunut mitään.
 
Koittakaahan nyt jo sisäistää että battle royale on tullut peleihin jäädäkseen... Se on yksi uusi pelimuoto siinä missä deathmatchit ja lipunryöstötkin, eikä ole teiltä pois jos ette itse siitä tykkää. Itselleni tämä on todella virkistävä vaihtoehto perusbäfän hektisiin pelimuotoihin. Ei viholliskontaktin tarvitse olla jatkuvaa, että peliä on jännä pelata. Välillä ehtii vähän miettiäkin minne ollaan menossa ja mitä kautta hyökätään.
 
Ihmeen vähän talvisotaa tai Suomen hommeleita näissä isoissa peleissä näkynyt, tarinoita sais ammennettua toki vaikka kuinka.

Ei ihme ettei esim. Finnisches Freiwilligen-Bataillon der Waffen-SS (osa SS-divisioona Wikingia) näy sentään vaikka melkosen värikästä menoa ollut aikoinaan.
 
Ihmeen vähän talvisotaa tai Suomen hommeleita näissä isoissa peleissä näkynyt, tarinoita sais ammennettua toki vaikka kuinka.

Ei ihme ettei esim. Finnisches Freiwilligen-Bataillon der Waffen-SS (osa SS-divisioona Wikingia) näy sentään vaikka melkosen värikästä menoa ollut aikoinaan.


Koska oli niin pieni juttu koko sodassa. Suurin osa maailmalla ei edes tiedä koko talvisodasta.
 
No tässä pelissähän piti DICEn mukaan olla juuri näitä vähemmän tunnettuja taisteluita? :confused:

Totta, olihan siellä Ranskan siirtomaan poijjaat ja Norjaa. Just sen takia kävi mielessä että milloin Osasto Törni marssii valokeilaan ja näyttää kuinka hommat hoidetaan :)
 
Koska oli niin pieni juttu koko sodassa. Suurin osa maailmalla ei edes tiedä koko talvisodasta.

Ei tosiaankaan mikään populäärikulttuurin kukkanen mutta tuo on kyllä alan ihmiselle tuttu pitkälti, talvisodan henki tunnetaan toki. Jenkkien sotahullujen sniperfoorumeilla törmää äkkiä Häyhään ja kumppaneihin. Mutta noin yleisesti ei mikään tunnettu asia ja tiedä sitten millä maustein missäkin kirjoissa liikkuu.
 
Ja toki Ruotsissa talvisota tunnetaan hyvin niin suorastaan ihmettelen ettei Dice ole saanut inspiraatiota.
 
Taidan tietää jo vastauksen:D
Kyllä se itelle olisi ainakin vähän hänmentävää vaikka kyseessä onkin peli:confused:

Voi olla joo :D Menneisyyden takia aina pahiksena kaikissa. Ja voi olla tosiaan kyseenalaista alkaa fanittaman jotain maata joka ollut tavallaan liittolaisena mukana. Vaikkakin tais nuo rosvoilut ja hirveydet tulla yllätyksenä siihen aikaan. En ihmettelis jos sen vuoksi ei suomen suorituksia samassa valossa hehkutetakaan popkulttuurissa (leffat/pelit)
 
Kannattais ea:n ja kumppaneiden miettiä pelin kehittämistä ”enemmistön kannalta”
Peliin kannattais tuoda sitä mitä valtaosa 80-90% pelaajista haluaa.
Tässä sirkuksessa vaikuttaa vahvasti että yritetään jokaista pelaajakuntaa tyydyttää. Battleroyaleaki on vissiin kuitenkin hyvin hyvin pieni prosenttimäärä ketkä sitä pelaa, tai ylipäätäsä toivo pelimuodoksi.
Vahvasti uskon, että pelin elinajan aikana päivitetään juuri tämmösellä typerällä tavalla ja tarjotaan sisältöä jota valtaosa pelaajista ei ensimmäisenä ole edes toivoneet.
Liikaa on uria avattu kehittäjien osalta peliin ja nyt yritetään pitää kaikki langat käsissä ja pelin perusta/ydin asiat unohtuu.

Sillä perusteella, että Firestormissa saa uuden pelin käyntiin sekuntien sisällä jonotuksesta sanoisin, että olet väärässä "hyvin pienen prosenttimääräsi" suhteen :)
 
Itselle aina riittänyt 64p conquest. Alusta asti sitä pelannut, eikä muita muotoja ole tarvinnut, toki joskus netissä joutunut puoliväkisin rushiin tms. Sen haluaisin nähdä että max pelaajamäärää vihdoin saataisiin ylöspäin tuosta 64:stä, siihen päästiin sentään jo vuosituhannen alussa.
 
Omata mielestä tuo Firestorm on ihan hyvä. Soolona kohtalaisen turhauttavaa, koska peli kannustaa passiiviseen pelaamiseen. Askelten äänet kuuluvat niin hyvin että se joka istuu kauemmin paikallaan saa yllättäjän edun itselleen. Myös armour plateja on saatavilla liian vähän. Jos joudut useampaan taisteluun ennen loppua, voi olla että sulla on vain 150hp ja vihollisella täydet 300. Omasta mielestä tapetulta viholliselta poimittu vest saisi olla valmiiksi täysillä palkeilla. Tällä tavalla voisi lopussa taktikoida ja vaihtaa huonompaan vestiin jos armour platet ovat loppu.

Squadi onkin hauskaa kavereiden kanssa. Randomeiden kanssa tuosta ei tule oikein mitään, kun apexin tapainen ping systeemi puuttuu.

Ihan hyvä toteutus, jos lootti ongelmat jätetään huomioimatta. Toki tuolta pienempiäkin ongelmia löytyy, mutta ei mitään turhan vakavaa. Pitemmällä aikavälillä vaihdan todennäköisesti apexin puolelle, jos haluan BR pelejä pelata.

Löytyykö tästä jotain report nappulaa tuollaisia varten? Esim. pubgissa noita voi raportoida.
Originin löytyy report nappula pelaajan profiilin oikeasta yläkulmasta.

Solo squad näköjään mahdollinen tässäkin, ainakin tuurilla. Joinasin yksin squad peliin. No sitä ei kauaa kestäny kun ajoin rollsilla liian kovaa ja se räjähti :D
Jos aloitat squad moden niin alkuun se etsii pelaajia squadiin. Tuona aikana voit skipata muiden pelaajien etsimisen klikkaamalla uudestaan sitä liittymispainiketta. Siinä lukee jotain "skip" yms.
 
voi v** et voi palaa käämit tuossa uudessa versiossa stna. Solona eka 15min käppäilet ja sit joku homppeli kyttää nurkan takana! p**stä
 
En kyl ymmärrä miksi damage ei vain voi olla sama kuin normi pelissä.
Parhaimmillaan joudut tekemään damagea ”kolmen vihun” verran joka on aivan typerää.
Jos osut ni toinen kuolee, silleen se normi pelissäkin on ja saisi olla tässäkin. Nykyinen damagen määrä in aivan liian iso.

Ärsyttää myös bugi viimeisen pätsin jälkeen. Jos sukellat, pintaan et enää pääse..
 
En kyl ymmärrä miksi damage ei vain voi olla sama kuin normi pelissä.
Parhaimmillaan joudut tekemään damagea ”kolmen vihun” verran joka on aivan typerää.
Jos osut ni toinen kuolee, silleen se normi pelissäkin on ja saisi olla tässäkin. Nykyinen damagen määrä in aivan liian iso.

Ärsyttää myös bugi viimeisen pätsin jälkeen. Jos sukellat, pintaan et enää pääse..
100hp suosii liikaa kämppereitä. Jos vihollinen istuu puskassa niin eihän siihen kerkeä edes reagoida kun 100hp on mennyt.
 
100hp suosii liikaa kämppereitä. Jos vihollinen istuu puskassa niin eihän siihen kerkeä edes reagoida kun 100hp on mennyt.

Suosii toi pelimuoto nyttenkin kämppereitä. 98% peleistä pääset top 5:een jos vaan menet reunaa pitkin ja kämpit. Tai satut tippumaan keskelle ja kämpit. Ei tuo kauheasti muuttais.

Mg42 on tässäkin ihan älytön kämppijän unelma. Siinä ei oo väliä vaikka ois 500 damagea, kun toinen kuolee silti heti.
 
BattlefieldV bugi.jpg


Hauska clitch / bugi sattui kohdalle tänään. Pelailin medicciä as usual ja menin nostamaan kahta todella lähekkäin kuollutta jannua. Siihen tuli toinen medikki nostamaan toista. Tapahtuman jälkeen mulla oli jonkun LMG (Bren?) aseena, mutta koko muu inventory oli täysin mun oman medic classin mukainen. Bonarina pystyin rakentamaan ingame juttuja Support -classin nopeudella (työkaluboksi).

Loppumatsi menikin sitten aika kevyesti holosighti-LMG:llä heiluessa :btooth:

Discordkavereiden (jonnejen) nimet sutattu pyynnöstä :beye:
 
BattlefieldV bugi.jpg


Hauska clitch / bugi sattui kohdalle tänään. Pelailin medicciä as usual ja menin nostamaan kahta todella lähekkäin kuollutta jannua. Siihen tuli toinen medikki nostamaan toista. Tapahtuman jälkeen mulla oli jonkun LMG (Bren?) aseena, mutta koko muu inventory oli täysin mun oman medic classin mukainen. Bonarina pystyin rakentamaan ingame juttuja Support -classin nopeudella (työkaluboksi).

Loppumatsi menikin sitten aika kevyesti holosighti-LMG:llä heiluessa :btooth:

Discordkavereiden (jonnejen) nimet sutattu pyynnöstä :beye:

Mikä siis tässä oli bugi tms? Vaihdoit nosto tilanteessa toisen aseen vahingossa, jolloin tietty pysyt medicinä normaalisti. Usein vaihdan paremman aseen kuolleelta.
Ja oliko se rakentelu oikeasti nopeampaa? Sitä on viime pätseissä nopeutettu aika paljon joka luokalle.

Vai siis ase pysyi vaikka kuolit välissä kokonaan?
 
BattlefieldV bugi.jpg


Hauska clitch / bugi sattui kohdalle tänään. Pelailin medicciä as usual ja menin nostamaan kahta todella lähekkäin kuollutta jannua. Siihen tuli toinen medikki nostamaan toista. Tapahtuman jälkeen mulla oli jonkun LMG (Bren?) aseena, mutta koko muu inventory oli täysin mun oman medic classin mukainen. Bonarina pystyin rakentamaan ingame juttuja Support -classin nopeudella (työkaluboksi).

Loppumatsi menikin sitten aika kevyesti holosighti-LMG:llä heiluessa :btooth:

Eikös tuo aseiden maasta nostaminen ole ihan day 1 feature ollut tässä.
 
Tunnistaako peli jos jäät kämppimään niitä resupply pointseja (A,B,C) mitä alkaa ilmestymään jossain kohtaa peliä? Tuntuu ettei ikinä tule siihen paikkaan jonka lähellä itse puskassa odottelet.
 
Ei tässä pelissä ole koskaan luokka vaihtunut, pelkät aseet vain. Vanhoissa peleissähän poimittiin koko kitti, tässä vain aseet.

Voina *ittu :D :dead: En ole tyyliin ikinä ottanut maasta jotain LMG:tä tai semiautoa kun olen pelaillut medicciä ym. Olen kuvitellut että koko sun "kitti" tosiaan vaihtuu samalla.
 
Nyt pari iltaa pelanneena täytyy myöntää, että on viihdyttävin battle royale kokemus puutteistaan ja virheistään huolimatta. Jotenkin sopivan tasapainoinen camppimisen ja liikkumisen suhteen. Voi toki johtua siitäkin, kun on vielä niin tuore tapaus. Edelleen kyllä kaipaa sitä koko karttaa ja 100 pelaajaa.
Onko nuo tier aseet aina samanlaisia? Esim Gewehriin kaipaisin epicillä parempaa tähtäintä kuin holo sightia, kai tässäkin voisi aseiden customointi olla, mutta menee näinkin.
 
Suosii toi pelimuoto nyttenkin kämppereitä. 98% peleistä pääset top 5:een jos vaan menet reunaa pitkin ja kämpit. Tai satut tippumaan keskelle ja kämpit. Ei tuo kauheasti muuttais.

Mg42 on tässäkin ihan älytön kämppijän unelma. Siinä ei oo väliä vaikka ois 500 damagea, kun toinen kuolee silti heti.
Mutta eipä tämän tarvi enää yhtää enempää suosia niitä :D
 
Mutta eipä tämän tarvi enää yhtää enempää suosia niitä :D

Hyvin se PUGBissakin toimii et on käytännössä laaki ja vainaa, tähän riittäis normi bäfän damage.

Tosin damagea isompi ongelma on noi tähtäimet. Scopeja lukuunottamatta käytän vain rautatähtäimiä ja nuo linssit on ihan kamalia, mutta paremmassa aseessa ne tulee väkisin mukana.
 
Löytyykö tästä jotain report nappulaa tuollaisia varten? Esim. pubgissa noita voi raportoida.
Pelissä ei taida olla mutta origin profiilin kautta voi laittaa reportin. Kävin tuolle hepulle laittamassa matsin jälkeen. Tiedä sitten miten origin niitä käsittelee....

EDIT:
Moksu-FIN olikin jo vastannut tossa ylempää
Originin löytyy report nappula pelaajan profiilin oikeasta yläkulmasta.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hemmetti sentään, että nuo ylikestävät viholliset syö peli-iloa rotan lailla. Jos voisin, antaisin napakan potkun kiveksille sille pelisuunnittelijalle, jonka mielestä on hieno idea että viholliseen pitää pumpata lippaallinen lyijyä ennenkuin kaatuu. :mad:
 
Voi hemmetti sentään, että nuo ylikestävät viholliset syö peli-iloa rotan lailla. Jos voisin, antaisin napakan potkun kiveksille sille pelisuunnittelijalle, jonka mielestä on hieno idea että viholliseen pitää pumpata lippaallinen lyijyä ennenkuin kaatuu. :mad:

Mua sapettaa näissä tämä myös, aina pelattu CoDeissakin HCtä niin ei millään jaksa hypi-pompi-sinkohippaa. Ja tot’maar itte kerää eniten osumia kun pelimuoto/tyyli ei ole tuttua.
 
Itelle tämä Firestorm kyllä maistuu. Solo on vähän turhan kämppipainotteista, mutta squadina oikein hauskaa ja random tuntemattomienkin kanssa tiimityöskentely toimii paljon paremmin kuin perus conquestissa, koska karkeasti arvioiden joka toisessa pelissä tulee squadiin porukkaa, jotka käyttää voicea siinä missä conquestissa tuota tapahtuu aniharvoin.
 
Aerodrome karttana. Me hyökätään A:ltä päin.

Omat kokeilee koko pelin saada C:tä. Me juostaan B -> F -> E -> D, ja omat yrittää C:tä. Sit ne saa sen ni ne jää sinne C:lle istumaan, eikä yritä edetä. Sit ne hävii sen C:n ja meil on F ja E, mutta ne pyrkii sieltä A:lta vaan C:lle ja turpaan tulee kokoajan.

Joku kolme tais tajuta, että F:ltä ja E:ltä vois lähtee kans, mut 98% tiimistä kokeilee sieltä A:lta C:lle ja ei onnistu.

Miten tyhmä pitää oikeesti olla, että koko pelin yrittää samaa eikä onnistu ja sit ne ei tajua kokeilla jotain toista vaihtoehtoa?
Kuinka putkiaivonen ajattelumalli pitää olla?

Sit ne kokeilee koko pelin C:tä ja hävitään 1 vitun pisteellä, kun niillä ei äly riitä mihinkään muuhun.

:sangry:

Sit välillä on sellasia tilanteita, että kuus äijää käppää jotain aluetta ja siellä on yks vihollinen ja nää omat vaan istuu siellä eikä eti sitä. Sit ne saa sen alueen käpättyä ja lähtee menee ja se yks vihu käppää sen takasin. Mikä logiikka siinäkin on? Vähän ku jenkit vietnamin sodassa.

edit: hyvä peli, mutta suurin osa pelaajista vois siirtyä suosiolla yksinpelien pariin.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin se PUGBissakin toimii et on käytännössä laaki ja vainaa, tähän riittäis normi bäfän damage.
Juu ei tätä peliä tarvii mihinkään Blueballsin PUBG:iin verrata. Käytännössä myös siinä pelissä oot laaki ja vainaa vaikka olet päässyt jo suojaan ja välillä et kerkeä edes näkemään vihollista kun tulee päälle. Mä nautin tämän pelin TTK:sta huomattavasti enemmän ja juuri siitä syystä koska netcode on täyttä rautaa, animaatiot ja fysiikat mukaan lukien. PUBG:ssa kun pääset selkään olet usein voittanut, tässä pelissä saat vielä mahdollisuuden. Hands down paras BR kokemus mitä markkinoilla tällä hetkellä puhtaasti pelillisesti imo.
 
Juu ei tätä peliä tarvii mihinkään Blueballsin PUBG:iin verrata. Käytännössä myös siinä pelissä oot laaki ja vainaa vaikka olet päässyt jo suojaan ja välillä et kerkeä edes näkemään vihollista kun tulee päälle. Mä nautin tämän pelin TTK:sta huomattavasti enemmän ja juuri siitä syystä koska netcode on täyttä rautaa, animaatiot ja fysiikat mukaan lukien. PUBG:ssa kun pääset selkään olet usein voittanut, tässä pelissä saat vielä mahdollisuuden. Hands down paras BR kokemus mitä markkinoilla tällä hetkellä puhtaasti pelillisesti imo.

No lähtökohtaisesti vertaan normi moninpelin puolelle. Siellä TTK on täydellinen. Vaikka tulis selkään, osaava kyllä napsii siitä voiton.
Ja jos päästät jonkun selkään, on syytäkin ottaa osumaa.

Se, että täytyy ”tappaa kolme vihua” saadakseen yhden on ihan liikaa. Joku 1,5x max ois ok.
 
On se ehkä vähän laiska tapa vaan lyödä armorit suoraan healthiksi. Voisihan tossa olla joku damage reduction homma, mutta näillä mennään. Toivotaan, että tälle riittäisi tukea ja kehitystä myös jatkossa. Nähtäväksi jää, kun base gamekin on melko yllätyksetön ja tylsä päivitysten osalta.
 
Itsekin Firestormia kokeilleena voin sanoa, että tämä pelimuoto ei vain toimi omalla kohdallani. Itse BR on ihan jees, mutta Battlefieldissa tuntuu aivan liian hidastempoiselta koko meininki (Apex Legendsissä se taas toimii). Porukassa se maistuu hieman paremmalta. Hommat siis jatkuu normaalisti Breakthroughin tai Grand Operationin muodossa. Yleisesti pelkkää Conquestia en ole juurikaan hakannut, koska mielestäni jotkut kartat alkaa olemaan jo liia isoja siihen meininkiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 088
Viestejä
4 589 284
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
engh123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom