Battlefield V

Kokeiltu ei auta eilen alkoi jo päätä särkeen toi nykiminen :(
Mulla on melkein sama kokoonpano, paitsi en oo kellotellu prossua yhtään. Aika korkeelle oot saanu Ryzenin menemään. Suosittelen vaan poistamaan pelin kaikkine tiedostoineen ja asentamaan uusiksi.
 
Mulla on melkein sama kokoonpano, paitsi en oo kellotellu prossua yhtään. Aika korkeelle oot saanu Ryzenin menemään. Suosittelen vaan poistamaan pelin kaikkine tiedostoineen ja asentamaan uusiksi.

Noku tämäkin on tehty kahdesti emt sit löytyiskö jostain jotkut hyvät grafiikka asetukset jolla toimisi paremmin. mtn virransäästöjä ei ole päällä. ja kellotellu löysät pois menis varmaa vielkin enemmän paremalla jäähyllä

Ja fullscreenillä peli.
 
Noku tämäkin on tehty kahdesti emt sit löytyiskö jostain jotkut hyvät grafiikka asetukset jolla toimisi paremmin. mtn virransäästöjä ei ole päällä. ja kellotellu löysät pois menis varmaa vielkin enemmän paremalla jäähyllä

Ja fullscreenillä peli.
Lämmöt ja voltit kaikki ihan sallituissa rajoissa? Sekin voi aiheuttaa stutteringia, kokeilehan ilman kellotuksia.
 
Squadina tuota firestormia pitää pelata. Tuleva duo voi olla myös hyvä. Soolona tosiaan ihan liikaa istumista.

En tajuu miten tää peli voi tökkiä.. ryzen 2600 @4.2ghz 16gb dd4 3200 ja gtx 1070 ja ihan jäätävää pätkimistä pelissä ja ei yhtään sulavaa.. Liekö vaan jätettävä pelaamatta :/
Ootko kokeillu rajoittaa fps? Future frame rendering kannattaa myös kokeilla on/off.
 
Millä resoluutiolla pelailet ja millä asetuksilla? Future frame rendering päällä? (Laita päälle jos ei ole).

on päällä ja off myös kokeiltu js high:lla pelaan. outoa et aikaisemmin toi toimi mut nyt alko ihme sutterointi ja lagiminen.. niin ja 144hz on näyttö.
 
Itsellä 64 pelaajan servuilla ajoittain pientä nykimistä i5 9600K:n kaikkien kuuden ytimen hakatessa 100%. Nykiminen tapahtuu onneksi yleensä vain spawnipaikkaa valitessa tai heti spawnaamisen jälkeen. Oikein kovissa räjähdyksissä tosin huomaa FPS:n hetkellisen tippumisen Freesyncistä huolimatta. Muistien päivitys 2800Mhz -> 3400Mhz auttoi jonkun verran.

Todella raskas peli prossua kohtaan, mutta niin oli aikanaan myös BF1. Muistelen, että DX12:n kanssa oli jotain ongelmia aiemmin, niin DX11 ollut käytössä. Pitää kokeilla uudestaan, jos nyt toimisi paremmin.
 
Vähän sitä pelkäsinkin ekalla pelikerralla ja nyt se alkaa muutaman kymmenen kerran jälkeen tuntumaan siltä että tuo mappi on kyllä liian pieni. Aika nopeasti nuo paikat tulee tutuksi ja sitten pelit pyörii liian tutuissa maisemissa. Toivottavasti uuteen mappiin ei mene liian kauan.
 
V1 ei tuhoa moninpelissä omia, mutta firestormissa toisin. :D :D

Kaveri: ”tulkaa pois sieltä”
Minä: ”ei se varmaan omia tuhoa”
Kaveri: ”sainko mä neljä kerralla?!?!?”
Minä: ”*repeilyä ja hajoilua* joo, yhden vihun ja kaikki muut sun squadista”

 
Toistaiseksi annan arvosanaksi saman kuin kd ration, eli 0/10. Aseet tuntuu olevan hernepyssyjä ja saat ampua sata lipasta viholliseen hit markkeineen, eivätkä kuole. Sitten viholliset ampuu yhellä bren laukauksella sut hengiltä, vaikka ois täydet healthit ja armoriakin.:bored: Jotain outoa tässä nettikoodissa oltava.:beye:
 
Toistaiseksi annan arvosanaksi saman kuin kd ration, eli 0/10. Aseet tuntuu olevan hernepyssyjä ja saat ampua sata lipasta viholliseen hit markkeineen, eivätkä kuole. Sitten viholliset ampuu yhellä bren laukauksella sut hengiltä, vaikka ois täydet healthit ja armoriakin.:bored: Jotain outoa tässä nettikoodissa oltava.:beye:
Onko aiemmat battlefieldit pelaamatta? Ihan yhtä hyvin toimii, nettikoodissa ei ole mitään outoa. E: toki nuo armorit vaikuttaa, mutta päähän kun tähtää niin kyllä jengi lakoaa melko nopeasti.
 
Nyt lähti peli toimimaan jotenkin ndivia asetuksissa oli taas virransäästö pääll'ä sekä tuo g-sync ei toiminut tällä freesync näytöllä heti kun otti pois niin säästyi pää. Myöskin joutui tuohon 4g liittymään ostamaan kiinteän ip osoitteen niin alkoi jtn tapahtumaan.. Mutta saa silti linkata tai suositella jtn toimivia graffa asetuksia että mitkä asetukset olis järkevintä karsia pois?
 
Nyt lähti peli toimimaan jotenkin ndivia asetuksissa oli taas virransäästö pääll'ä sekä tuo g-sync ei toiminut tällä freesync näytöllä heti kun otti pois niin säästyi pää. Myöskin joutui tuohon 4g liittymään ostamaan kiinteän ip osoitteen niin alkoi jtn tapahtumaan.. Mutta saa silti linkata tai suositella jtn toimivia graffa asetuksia että mitkä asetukset olis järkevintä karsia pois?

Kannattaa kokeilla vsync->disabled jos ei se ole jo. Itsellä toi vsyncci on aiheuttanut sietämättömiä lagipiikkejä molemmisaa BF1 ja BFV. Käytännössä siis n. sekunnin mittaisia jäätymisiä kun fps putosi dxr päällä 90->10 tai dxr pois päältä 120->30. Teki samaa vsyncci päällä niin vanhalla 1070 kuin uudella 2080. Kaikenlaisia graffaasetuksiakin on tullut testailtua mutta tällä hetkellä mennään resolution scale 100, dx12 päällä, dxr pois, high ja ultran välillä tulee vaihdeltua fiiliksen mukaan. Kyllä tuo ultrallakin pyörii ihan hyvillä frameilla mutta high asetuksilla hieman smoothimmin.

Täällä myös 4G, toiminut ihan hyvin ilman kiinteääkin ip:tä. Kuinkas tuo kiinteä ip on tilannetta muuttanut?
 
Mielenkiintoista. Itse hankin vastikään G-Sync yhteensopivan Freesync-näytön eikä ole käynyt mielessäkään. Pitääpä ottaa ja kokeilla.
 
Nyt lähti peli toimimaan jotenkin ndivia asetuksissa oli taas virransäästö pääll'ä sekä tuo g-sync ei toiminut tällä freesync näytöllä heti kun otti pois niin säästyi pää. Myöskin joutui tuohon 4g liittymään ostamaan kiinteän ip osoitteen niin alkoi jtn tapahtumaan.. Mutta saa silti linkata tai suositella jtn toimivia graffa asetuksia että mitkä asetukset olis järkevintä karsia pois?
Graffa-asetukset ovat aika henkilökohtainen valinta. Mulla näyttää esimerkiksi tältä:
Screenshot_1.png Screenshot_3.png Screenshot_2.png
 
Tuolla on ketju missä kinastellaan gsync näytön säädöistä. Itse hoidan Gsync näytöllä säädöt näin, esim. Rivalla rajoittaa hertsit 3-5 alle virkistystaajuuden. Silloin vsync ei mene ikinä päälle ja gsync hoitaa homman. Itellä 165 näyttö ja limiitti on rajotettu 161. Fast sync käsittääkseni toimii vasta jos fps huitelee lähempänä 300 tolla mun näytöllä. Eli Fps pitää olla melkein tuplat mitä on näytön virkistystaajuus.
 
Rivalla rajoittaa hertsit 3-5 alle virkistystaajuuden.
Näin tosiaan Battlenonsense kehoittaa toimimaan. Ehkäpä kaveri jotain asiasta tietää kun on jollain high-fps kameralla noita näyttöjä ja virkistystaajuusjuttuja tutkinut.

Ja battlefieldin kanssa rivatunerilla rajoittaminen saman tyypin mukaan parempi vaihtoehto kuin pelin omalla rajoittimella. Joissain toisissa peleissä kannattaa käyttää pelin omaa fps rajoitinta.
 
Näin tosiaan Battlenonsense kehoittaa toimimaan. Ehkäpä kaveri jotain asiasta tietää kun on jollain high-fps kameralla noita näyttöjä ja virkistystaajuusjuttuja tutkinut.

Ja battlefieldin kanssa rivatunerilla rajoittaminen saman tyypin mukaan parempi vaihtoehto kuin pelin omalla rajoittimella. Joissain toisissa peleissä kannattaa käyttää pelin omaa fps rajoitinta.
Huomasin et olin kirjottanu vähän liian hätäisesti. Fps on säädetty Rivalla 161, eli 4 alle näytön virkistystaajuuden.
 
Pelin vaikein asia taitaa edelleenkin olla karttaan katsominen. Tai ymmärtäminen.

Juoksen cäppipaikalle. Kartassa näkyy vihollinen. Takaa juoksee oma. Odotan sitä, että tapetaan se vihu yhessä. Vihollinen näkyy vieläkin kartalla, on kiven takana. Oma juoksee tyynesti ohi ja se vihu ampuu sen siihen. :tup:

Sit Rotterdamissa pidettiin squadin kanssa C:tä, viholliset hyökkäs E:n puolelta. Yks vihollinen koko pelin ajan (conquest, ~20min) tuli C:lle siitä lähemmästä spawnipaikasta. Se hyppäs veteen ja ui siihen tikkaille ja kuoli kun tapettiin se siihen.
Se teki sitä koko pelin.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.

Onko tässä botteja pelaamassa vai voiko noin idiootti olla oikee ihminen? Sentään oli tällä kertaa vihollisten puolella.
 
Pelin vaikein asia taitaa edelleenkin olla karttaan katsominen. Tai ymmärtäminen.

Juoksen cäppipaikalle. Kartassa näkyy vihollinen. Takaa juoksee oma. Odotan sitä, että tapetaan se vihu yhessä. Vihollinen näkyy vieläkin kartalla, on kiven takana. Oma juoksee tyynesti ohi ja se vihu ampuu sen siihen. :tup:

Sit Rotterdamissa pidettiin squadin kanssa C:tä, viholliset hyökkäs E:n puolelta. Yks vihollinen koko pelin ajan (conquest, ~20min) tuli C:lle siitä lähemmästä spawnipaikasta. Se hyppäs veteen ja ui siihen tikkaille ja kuoli kun tapettiin se siihen.
Se teki sitä koko pelin.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.
Spawnas, ui 8 metriä, nousi tikkaita, kuoli.

Onko tässä botteja pelaamassa vai voiko noin idiootti olla oikee ihminen? Sentään oli tällä kertaa vihollisten puolella.


Ite oon silmällä pitäen seurannu muutamaa breakhtrougin panzerstormin erää jossa toimitaan hyökkäävänä osapuolena...CAPTURE OBJECTIVE IN THE SECTOR. Huomannu erittäin kirkkaasti miten yks pieni immeinen voi muuttaa pelin suuntaa radikaalisti. Jatkuvasti jumitetaan alkujaan ekalla sektorilla. Kukaan ei pääse millään etenemään ja Valtaosa porukasta jää sniputtaa. Ei siinä sniputtamisessa, mutta miten on niin tonttuja ja taukkeja ettei tajuta käyttää savuja. Allekirjottaneen ei oo tarvinu ku valikosta valita medic ja alkaa nakkelemaan/ampumaan muutamia savukranuja. Ei mee aikaakaan ku kuulu CLEAR TO SECTOR....SECTOR SECURED.
Ite hoksannu panzerstormissa savuttamisen olevan avain voittoon. Ite joudun aina nakkeleen niitä:facepalm::D
 
Oon tykästyny tosta bf4:a ja pelannu viimepäivinä sitä enempi.
Kuulin kauan sitte suositusta suomalaisesta ”otsalaukaus” serveristä.
Osaako joku sanoa onko tätä enää elävien kirjoissa ja mikä tämän nimi oli tarkalleen.
 
Oon tykästyny tosta bf4:a ja pelannu viimepäivinä sitä enempi.
Kuulin kauan sitte suositusta suomalaisesta ”otsalaukaus” serveristä.
Osaako joku sanoa onko tätä enää elävien kirjoissa ja mikä tämän nimi oli tarkalleen.
Joo tuolla on tullu pelattua aikoinaan aika paljon. On vielä elävien kirjoissa, mutta en tiiä kuinka usein saavat tuon servun käyntiin.
Niskalaukaus: [NKLK] Niskalaukaus K-18 | No FLIR/IRNV | MCMXVII | - Multiplayer - Battlelog / Battlefield 4
 
Firestormissa peli on kaatunut nyt jo 3 kertaa, heittää vaan työpöydälle ilman mitään virheilmoituksia. GPU ja CPU kellotettu kevyesti, voiko johtua siitä? Lämmöt pysyy kurissa ja muistit menee vakioasetuksilla.
Onko muilla vastaavaa? Muistaakseni kerran teki saman conquestissa, mutta silloin oli eri GPU käytössä. Myös uusin Tomb Raider kaatui kerran työpöydälle.
 
Firestormissa peli on kaatunut nyt jo 3 kertaa, heittää vaan työpöydälle ilman mitään virheilmoituksia. GPU ja CPU kellotettu kevyesti, voiko johtua siitä? Lämmöt pysyy kurissa ja muistit menee vakioasetuksilla.
Onko muilla vastaavaa? Muistaakseni kerran teki saman conquestissa, mutta silloin oli eri GPU käytössä. Myös uusin Tomb Raider kaatui kerran työpöydälle.

Itsellä samaa kun muistit oli liian kireellä, myös näyttis kaataa itsellä pelin parin tunnin pelailuiden aikana varmasti jos liikaa kelloja
 
erikoinen bugi(?) eilen firestormissa yhdellä rundilla. hyppäsin koneesta ja näin kartalla viholliset punaisina täplinä ihan ympäri karttaa. vielä maassa aseita kerätessä kurkin karttaa ni näkyi punaisia täpliä ihan ympäri ämpäri. harmi kun kuolin heti alkuun, toki viholliselle jonka kartalla näin, olis ollu mielenkiintoista seurata olisiko näkynyt koko erän.
 
erikoinen bugi(?) eilen firestormissa yhdellä rundilla. hyppäsin koneesta ja näin kartalla viholliset punaisina täplinä ihan ympäri karttaa. vielä maassa aseita kerätessä kurkin karttaa ni näkyi punaisia täpliä ihan ympäri ämpäri. harmi kun kuolin heti alkuun, toki viholliselle jonka kartalla näin, olis ollu mielenkiintoista seurata olisiko näkynyt koko erän.

Sama tuli itselleni viikonloppuna pelatessa. Ihmettelin kun hyppäsin koneesta, että mikä uusi päivitys tähän on tullut, kun kaikki näkyy pieninä punaisina rinkuloina kartalla.
 
Eikö tässä oo ainakin joku spottauscheatti, että kaikki viholliset näkyy spottaantuneena? Mietin, että oiskohan jollain ollu päällä se ja se aiheutti sen.
 
Firestormin puolella on duo game mode muutaman päivän testissä.

Eikö tässä oo ainakin joku spottauscheatti, että kaikki viholliset näkyy spottaantuneena? Mietin, että oiskohan jollain ollu päällä se ja se aiheutti sen.
Firestormissa yksi aimbotteri tullu vastaan, mutta tuota spottaus cheattiä en ole nähnyt. Redditissä porukka on kyllä siitä valittanut. Lähtisin suosiolla pelistä, jos kartassa näkyy viholliset heti hypätessä :D

Käsittääkseni firestormissa on myös bugi, jos ammut lmg:llä vihollisia niin supressionin takia viholliset näkyvät kartassa kaikille pelaajille.

Pari päivää sitten hajosi tekstuurit aika loistavasti. Oon tosiaan talon sisällä tuossa kuvassa.
Screenshot_1.png
 
Viimeksi muokattu:
Piti kokeilla Ray Tracingia GTX 1070:lla tässä, kun nyt se on mahdollista.

Kaikki ultralla ja RT mediumilla pyöri muuten aika hyvin 60-90FPS, mutta etenkin sisätiloissa tuli välillä kamalia pudotuksia ja FPS saattoi mennä alle 40:n. En myöskään äkkiseltään huomannut mitään mullistavaa, mitä nyt hanki kimalteli ihan kivasti kuunvalossa. Ilman Ray Tracingia jatketaan, kunnes on kortti, joka siihen pystyy :D
 
Tänään pitkästä aikaa kokeilin ja voi luoja miten tökkivää paskaa edelleen. Loppui sessio kun peli kaatui. Koskahan ne korjaa tämän. Samaten ärsytti pelatessa kun ukko jää kiinni joka saakelin kiven murikkaan maassa eikä osaa hypätä minkään yli.
 
On spottauscheatti tosiaan ja vaikuttais olevan hyvin yleinen. Dicen työntekijä varmisti asian viime viikolla:
I was playing Firestorm and could see enimies, is this normal? : BattlefieldV

Tähän törmää ihan jatkuvasti Firestormissa. Eilen yhden soolopelin hävisin siten, että tapoin kolmanneksi tulleen, joka oli spotattuna mun ruudullani vaikka en flarea käyttänyt. Tokaksi tulin ja kaikesta päätellen huijari voitti, koska se puolestaan ei ollut spotattuna samaan aikaan.

Voisivat vaikka poistaa koko spottausominaisuuden firestormista jos ei tuosta muuten eroon päästä.
 
Piti kokeilla Ray Tracingia GTX 1070:lla tässä, kun nyt se on mahdollista.

Kaikki ultralla ja RT mediumilla pyöri muuten aika hyvin 60-90FPS, mutta etenkin sisätiloissa tuli välillä kamalia pudotuksia ja FPS saattoi mennä alle 40:n. En myöskään äkkiseltään huomannut mitään mullistavaa, mitä nyt hanki kimalteli ihan kivasti kuunvalossa. Ilman Ray Tracingia jatketaan, kunnes on kortti, joka siihen pystyy :D
Pitikö tuon tulla kaikille 10-sarjan? Itsellä ei löydy graffa valikoista ollenkaan 1080 ti kortilla.
 
Pitikö tuon tulla kaikille 10-sarjan? Itsellä ei löydy graffa valikoista ollenkaan 1080 ti kortilla.
Päivitä uusimmat ajurit näyttikseen. Pitäisi toimia GTX 1060:lla ja nopeammilla. Pelissä vaatii tosin DX12:n, että sai päälle.

EDIT: Olin hidas.
 
Firestormissa peli on kaatunut nyt jo 3 kertaa, heittää vaan työpöydälle ilman mitään virheilmoituksia. GPU ja CPU kellotettu kevyesti, voiko johtua siitä? Lämmöt pysyy kurissa ja muistit menee vakioasetuksilla.
Onko muilla vastaavaa? Muistaakseni kerran teki saman conquestissa, mutta silloin oli eri GPU käytössä. Myös uusin Tomb Raider kaatui kerran työpöydälle.
Mulla on tapahtunut 3 kertaa varmaan. Aina jossain "hyvässä kohdassa", taistelu ja lataus etc. Normi peli pysyy vakaana kyllä. Toki näyttis on hiukan kellotettu, en usko että vaikuttaa, mutta kokeillaan laskea.
 
upload_2019-4-12_18-14-44.png
upload_2019-4-12_18-15-47.png

On jo. Ei mitään vaikutusta

E: Kokeilin jo puhdasta asennustakin ajureille ja poistin BF V conffi kansion. Ei silti.
No sit en kyllä osaa sanoa mikä on etteikö toimisi. Vois periaatteessa kokeilla poistaa originin cache jos se auttausi.
 
On spottauscheatti tosiaan ja vaikuttais olevan hyvin yleinen. Dicen työntekijä varmisti asian viime viikolla:
I was playing Firestorm and could see enimies, is this normal? : BattlefieldV

Tähän törmää ihan jatkuvasti Firestormissa. Eilen yhden soolopelin hävisin siten, että tapoin kolmanneksi tulleen, joka oli spotattuna mun ruudullani vaikka en flarea käyttänyt. Tokaksi tulin ja kaikesta päätellen huijari voitti, koska se puolestaan ei ollut spotattuna samaan aikaan.

Voisivat vaikka poistaa koko spottausominaisuuden firestormista jos ei tuosta muuten eroon päästä.
Ei kannata sekottaa normaalia flaren käyttämistä ja spottaus cheattiä. Eli sun tapauksessa "pelaaja1" ampui flaren taivaalle. Näit "pelaaja1" flaren avulla "pelaaja2" ja sait siitä tapon. Lopulta "pelaaja1", joka ampui flaren taivaalle, tappoi sut.

But to answer the question, that is how the spotting flare works in firestorm afaik, everyone except the user are revealed to each other.

Eli nuo random spotit kartassa johtuu siitä, kun muut pelaajat käyttävät spot flarea. Toki jos kartalla on paljon spotteja tai ne pysyvät siellä normaalia kauemmin niin kyseessä on huijari.

LMG:n supression ei taida spotata muille vihollisille, niin kuin virheellisesti luulin.
 
Ei kannata sekottaa normaalia flaren käyttämistä ja spottaus cheattiä. Eli sun tapauksessa "pelaaja1" ampui flaren taivaalle. Näit "pelaaja1" flaren avulla "pelaaja2" ja sait siitä tapon. Lopulta "pelaaja1", joka ampui flaren taivaalle, tappoi sut.
Oho.. toimiiko tosiaan noin. Oletin, että tuo spottaa vain omalle tiimille. :oops:

No tuo selittääkin kyllä paljon.
 
Mulla on tapahtunut 3 kertaa varmaan. Aina jossain "hyvässä kohdassa", taistelu ja lataus etc. Normi peli pysyy vakaana kyllä. Toki näyttis on hiukan kellotettu, en usko että vaikuttaa, mutta kokeillaan laskea.

Nyt kun sanoit niin itellä on jokainen crash tapahtunut juuri kun on ollut ampumassa vihollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 072
Viestejä
4 588 782
Jäsenet
75 561
Uusin jäsen
Huvimaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom