-Kyl toi aloitustussarit on ihan kohtuullisen tehokkaita, varsinkin Assault -luokan aloittava Sturmgehwer on kyllä loistava.
-Kannattaa harjoitella pelaamaan rautatähtäimillä, luokasta viis. Joku täällä vinkkasi asiasta joskus talvella ja ainakin itsellä toimii loistavasti, kiitos vain!
Pelin "medium range" tähtäimet, "RCO" / "reflex sight" -tyyppiset kannattaa skipata täysin. Käytin moisia ennen ja ne tosiaankin kaventaa näkökenttää sekä viittä vaille iholla niistä on vain haittaa. Nykyään medium-to-close range mähinä onnistuu paljon paremmin. Epäilisin että syynä on puhtaasti se ettei tässä pelissä ole juuri minkäänlaista, edes etäisesti realistista luotien aerodynamiikkaa joka vaatisi em. tähtäimiä. Korkeintaan "bullet drop".
-4G tai mikään muukaan "mobiilinetti" - ei kiitos. Jouduin "pakon edestä" pelailemaan BF1:stä sellaisella joskus vuosi takaperin kuukauden verran ja ei siitä tullut yhtään mitään. Vaikka pingi oli näennäisen hyvä, jotain 40-60, niin aina tuntui pvp -tilanteissa että vihu teki kaiken ensin. Kääntyi ensin, nosti aseensa ensin, vaihtoi lippaansa ensin, whatever keksit. Itse tulit aina ikään kuin jälkijunassa. Ja siis vuorokauden ajalla ei ollut mitään väliä (eli sillä kuinka "ruuhkainen" tukiasema oli). Ei enää ikinä... Ja en siis todellakaan ole mikään pro, keskiverto FPS-pelaaja at most.
EDIT: Ja siis näissä BF1 & BF5 lienee käytännössä identtinen nettikoodi.
Itse jo ehdin tykästymään optisiin tähtäimiin. Tosin vasta yksi auki, mikäli ei lasketa reconin surkeaa kiikaritähtäintä, jolla ei erota kohdetta edes 300 metrin päästä ja luotikin tippuu yli kymmenen metriä tuolla matkalla, joten ballistiikka on joltain muulta planeetalta.
Itse en saa järkevään hintaan kiinteää nettiä ja ei kiinnosta maksaa satoja euroja vuodessa satunnaisesta pumpum-pelaamisesta.
Viimeeksi oli kiinteä netti BC2:n aikoihin ja ensimmäiseksi sijoittuminen oli jokseenkin helppoa.
BF3:ssa olen sijoittunut ensimmäiseksi muutaman kerran usean sadan tunnin aikana ja tuo lagaaminen on tullut varsin tutuksi. 1 vs 1 tilanteissa ei vaan yksinkertaisesti pärjää juuri ikinä vaikka näkemäsi perusteella avaat ensimmäisenä tulen.
Tiedän siis varsin hyvin, että 4G on totaalinen nou nou, mutta pitää tyytyä vaan pelaamaan harkitusti ja vältellä joutumasta kaksintaisteluun ym. nopeisiin tilanteisiin. En viitsinyt asiaa korostaa, koska aina löytyy joku joka väittää kaiken toimivan mobiiliverkolla aivan mahtavasti.
Reconilla voisi ehkä pärjätä paremmin, mutta taitaa mennä ikä ja terveys, että tuolle luokalle saa toimivat kamat auki.
Pingillä ja vuorokauden ajalla ei tosiaan ole mitään merkitystä, jos käytössä on 4G.
Ainut mahdollisuus tappaa tehokkaasti porukkaa on jatkuva kämppiminen tai sitten poimit tappoja jo miltei valmiiksi tapetuista äijistä.
Ehkä tuo tuosta vielä hieman helpottuu kunhan oppii kartat ulkoa. Muutamassa tunnissa en ainakaan itse pysty noita sisäistämään.
Toistaiseksi en tykkää kuin parista kartasta, joten voihan se olla, että kyllästyn tähän nopeasti.
Ja kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin mielestäni tässä ei ota ihan niin pahasti turpaan 4G:lläkään verrattuna esim. BF3:een. Tosin siinäkin homma toimi välillä täysin päinvastoin ja minua syytettiin monesti huijariksi, koska vastustaja ei saanut lagaamisen takia minua tapettua.
Ehkei tuo parempia pelaajia häiritse, mutta itse en osaa niin hyvin pelata, etteikö tuo netin tyyppi vaikuttaisi pelityyliin.
Tokihan tässäkin pärjää paljon paremmin, jos sattuu olemaan voittavalla puolella, mutta harvemmin olen ollut. Ja varsinkin toimivaan squadiin pääseminen tuntuu olevan lottovoitto ainakin tähän mennessä. Ja välillä ei pääse edes huonompaan squadiin, joten pisteet pitää kerätä aivan itse.