Battlefield V

Et vissiin bäfää pelannut silloin ennen konsolisaatiota (BC)?


Tämä peli tuntuu suoralta jatkumolta siihen aikaan kun Battlefield oli selvästi oma juttunsa, juuri sopiva sekoitus kaaosta ja "realismia" eli vähän taitoakin vaativaa pelaamista.

Ei oo varmaan sitten 2142 ollut tällaista tunnetta pelatessa Battlefieldia.

Ja joku ykkönen nyt on varmaan paskin BC2 jälkeen. En tarkoita että olisivat huonoja pelejä, minulle nyt huonoa bäfää ole olemassakaan, mutta heikoimpia ovat selvästi, juuri sen ultra-kasuaalin otteen takia.

Tämä vitonen tarjoaa jälleen Battlefieldiin taitoon perustuvaa tappelua, hieman haastetta ja silti saman vanhan kaaoksen josta BF tunnetaan.

Mutta kuvaa asennettasi aika hyvin tuo BF:n haukkuminen bunnyhopping jonnejuoksentaräiskinnäksi... Se ei ole koskaan ollut Battlefieldin se juttu. Vaikka viime peleissä flirttaillut sillä onkin.

Pelasin bäfästä vain seuraavat versiot:

Battlefield 1942
Road to Rome
Vietnam

Sitten kun tuli sitä modernia ohjus / automaattiaseet kaikilla / homing guidance -paskaa niin lopetin siihen, eli BF2 kokeilin mutta annoin olla. BF3:lle annoin pidemmän mahdollisuuden ennen kuin annoin olla. Pelailin mielummin jo mainittuja pelejä kuten America's Army ja RO.

BF1 oli taas hauskaa WW1 pumpumia.

Missä vika :btooth:
 
Medicille pitäs kyllä saada joku puolautomaattikivääri niin jengi viittis käyttää niitä avoimissakin mapeissa.
Hurjempi medicci ei tietenkää tyydy niihin steneihin sun muihin, vaan heti ku mahdollista nii nostaa ensimmäisen pyssyn ku maasta löytyy. Tässä kun silleen fiksusti kuitenkin, että tuo classi ja kitti muuten pysyy samana, pyssy vaan vaihtuu.
 
Muuten toi muurien, vallien, konekiväärien, yms rakentaminen on hyvä idea kyllä, mutta en ole itse ehtiny juuri ollenkaan sitä tehdä. Okei, saatan joillekin lipuille rakentaa ammo/medic pesäkkeen, mutta se jää oikeastaan siihen. Jos lipulla ei ole vihollisia, niin silloin ehtii jotain rakennella, mutta tämäkin lähinnä extra pisteitä varten :rofl: Unohtanut muutenkin rakentaa lähinnä siksi, ettei edellisissä Battlefieldeissä ollut moista. Myös toi kranaattien takaisinheitto ja ampuminen ilmaan on vielä jäänyt tekemättä.

BF3, BF4, BF1 on mennyt aikalailla samanlaisella pelityylillä, aika suoraviivaisella menolla A paikkaan B, eli hyvin aggreesiivinen pelityyli, koska aimitaito sallii sen. Tähän lisäten toki taktiikkaakin. Kuitenkin historiaa löytyy maajoukkuetason pelurista. Mutta enhän mä enää samantasoinen pelaaja.

Tämä BF V on kuitenkin aika paljon erilainen. Suoraviivaisuus ei enää toimi, on pakko käyttöö paljon savuja ja hyödyntää entistä enemmän tiimipeliä. Missään aukeella ei enää kannata juosta ilman suojaa, tämänkin oppinut tässä kantapään kautta. Täytyy hyödyntää suojia ja yrittää mennä sivusta. Jotkut mapit on myös todella "sekavia". Vihuja saattaa olla niin monessa eri paikassa, ettei ilman järkevää etenemistä kannata pitää edes vaihtoehtona.
 
Viimeksi muokattu:
Hurjempi medicci ei tietenkää tyydy niihin steneihin sun muihin, vaan heti ku mahdollista nii nostaa ensimmäisen pyssyn ku maasta löytyy. Tässä kun silleen fiksusti kuitenkin, että tuo classi ja kitti muuten pysyy samana, pyssy vaan vaihtuu.

Onko näin? En ole vissiin sitten pysynyt ihan kaikessa muutoksissa perässä. Kiitos vinkistä, tätä täytyykin hyödyntää.

Itse en käytä lainkaan noita hidas ROF medicin pyssyjä, niistä saa vain verenpaineen nousemaan. Suomi KP upattuna on toistaiseksi ainut hyvä minkä ole saanut unlokattua. Vetää duelissa kovaa ja jopa med rangelle ihan kelpo.

Muuten, saako squad leader jonkun verran enemmän pisteitä kuin sen jäsenet? Ainakin tuntuu siltä. Ja liideri myös saa kunnian itselleen ampua V1 raketteja muiden niskaan. Mun mielestä olisi voinut jäädä toi V1 kokonaan pois pelistä. Mennyt jotenkin tähän CoD touhuun, että ammutaan pisteillä pommeja vihujen niskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa 10h triali olemaan lopussa ja edelleen erittäin sekavat fiilikset tässä. Aihio on todella hyvä, parasta bäfää vuosiin. Tiimipelaaminen on aika isossa roolissa kuten pitääkin, ei ole sellaista päätöntä juoksentelua mitä edeltäjä oli. Aseet tuntuvat hyviltä. Rakentelu hauska lisä. Mapit pääosin ihan ok.

Mutta sitten negaa.. no itseä häiritsi jo betassa ja mainitsin siitä jo tuolloin, mutta ajoneuvot tuntuvat edelleen aika turhilta. En tiedä johtuuko siitä ettei jengi (vielä) osaa niitä käyttää vai mitä, mutta todella harvoin tulee kuoltua vaikkapa tankkeihin. Lentokoneisiin ei varmaan kertaakaan tuon vajaan 10h aikana, edes siinä lumivuoristomapissa. Tässä isoin syy on varmasti se, että ajoneuvoja on lähtökohtaisesti aivan liian vähän (pelannut vain 64p Conquestia).

Bugeja on aika paljon, huomaa kyllä että vähän pakon sanelemana julkaistu jo nyt, olisivat voineet johonkin kevääseen asti vielä hioa kuntoon. Pari kertaa joutunut lähtemään kesken pelin pois kun spawnausikkuna bugannut eikä antanut spawnata. Ja yksi asia mikä ihmetyttää on nuo valikot. Miten tuon kokoluokan firma saa aikaiseksi noin epäkäytännölliset menut? Onneksi niitä nyt ei tarvitse hirveästi käyttää.

Kyllähän tämä varmasti tulee ostettua, nytkin jo ihan pelattava ja lisää sisältöä pitäisi tulla jatkuvalla syötöllä ja ilmeisesti pätsejäkin tulossa vähintään kuukausittain.. suunta ainakin on oikea.
 
^ Meikäläinen kuoli lauantaina pelisessioilla lentokoneeseen melkein yhtä paljon kuin BF1, joten jommalla kummalla oli tuuria ;)
 
Jotenkin kyllä hölmöä, että tuli testattua peliä jo se 10h ja nyt pitää taas varrota pelaamaan pääsemistä vaikka tuli peli ostettua.. Etenkin kun tietää, että moni muu pelaa jo ja peli piti virallisesti julkaista jo kuukausi sitten. Ehkä hölmöimpiä julkaisutyylejä koskaan, etenkin kun yhdistää nuo 3 eri julkaisuaikaa vielä siihen kuukauden viivästymiseen.

Edit: Lasketaankos muuten muualta kuin suoraan Originista tehdyt ostot preorderiksi? Rekisteröin jo muualta saadun koodin Originiin mutta en ainakaan BF1 saanut niitä preorderin bonusaseita.
 
Viimeksi muokattu:
Asensin Freedome trialin ja pistin itseni Melbourneen. Nyt sanoo Origin että aukeaisi 15.00 tänään. Se vaan, että voiko tuota sitten pelata sen jälkeen ilman VPN:ää vai meneekö taas lukkoon kun sen ottaa pois päältä...?
 

No tässä pelissä kyllä erottaa hyvät ja huonot. Mutta moni muukin vaikuttaa kuin pelkästään se, että osaatko ampua ja liikkua järkevästi. Kyseessä ei kuitenkaan ole CS. Vaikka itse osaisi, on tiimin rooli suurempi kuin aikaisemmin.

Ja sitten jos on jatkuvasti teurastetun puolella, mielenkiinto hiipuu nopeasti.

Tankilla on muuten lähes mahdotonta soolona enää palloilla. Tulee takkiin ja nopeasti. Tiimin kanssa lähes välttämätön edetä.
 
Tämänkin ole jo aiemmin tähän lankaan kirjoittanut, mutta jos oma squadini on jossai muualla kuin itse olen, niin yleensä löytyy joku muu squadi lähistöltä, jonka mukaan sitten lyöttäydyn. Aika mukavasti näinkin voi edetä kartalla ja supportt/medicci on myös yleensä saatavilla. Itseasiassa tuhoisin setti olikin tämmönen kahden squadin hybridi Fjellissä viikonloppuna...

Aika paljon on 'uutta' opittavaa itse pelissä ja mäpeissä. Melko surullista, että jengi dumaa parin tunnin kokeilun jälkeen pelin täysin, koska kaikki ei enää toiminut oletetulla tavalla tai sitten vaan yritti pelata väärin.
 
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
 
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?

Pelistä pelkkä "headphones" ja windowsin puolelta sitten äänikortin softasta virtual surround käytössä. Luota omiin korviisi ja testaile eri asetuksia, ei se nyt sen vaikeampaa ole. Käytä sitä millä erotat suunnat parhaiten.
 
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
3D headphones itsellä ja hyvin kuuluu askeleet ja paikantaminen helppoa. War tapes on semmonen tunnelman kohottaja jos haluaa eläytyä peliin ja larpata toista maailmansotaa kunnolla.
 
3D headphones itsellä ja hyvin kuuluu askeleet ja paikantaminen helppoa. War tapes on semmonen tunnelman kohottaja jos haluaa eläytyä peliin ja larpata toista maailmansotaa kunnolla.

Voikohan war tapes käyttää virtual 7.1 kanssa? Itse haluan mahd realistiset äänet
 
Mitähän ääni asetusta tässä pitäisi käyttää, mitä muut käyttää kuullokkeilla?

Itsellä 7.1 virtual kuullokkeet käytössä enkä haluaisi disablea pelkästään tämän takia pois käytöstä.

War tapes, 3D?
3D Headphones käytössä sennheiser G4ME Zero + GSX 1000 kombon kanssa.
 
Mutta sitten negaa.. no itseä häiritsi jo betassa ja mainitsin siitä jo tuolloin, mutta ajoneuvot tuntuvat edelleen aika turhilta. En tiedä johtuuko siitä ettei jengi (vielä) osaa niitä käyttää vai mitä, mutta todella harvoin tulee kuoltua vaikkapa tankkeihin. Lentokoneisiin ei varmaan kertaakaan tuon vajaan 10h aikana, edes siinä lumivuoristomapissa. Tässä isoin syy on varmasti se, että ajoneuvoja on lähtökohtaisesti aivan liian vähän (pelannut vain 64p Conquestia).

Imo ajoneuvoja on nyt aika sopivasti, niitä joutuu varomaan mutta ne eivät yksinään pääse ratkaisemaan tai hallitsemaan koko mappia. Lentokoneilla jotkut pääsevät siltikin vetämään 60-0 ratioita matseissa kun AA-tykit eivät ole enää tulita vähän sinnepäin ja koneet tippuu vaan niilläkin saa näköjään tähdätä tarkemmin jotta kudit osuvat oikeasti merkittävällä vahingolla. Tankkeja monet pelaavat todella varovasti nykyään, en tiedä johtuuko sitten tuosta resupply tilanteesta niidenkin kohdalla vai mistä mutta monesti tankit jäävät istumaan kauemmaksi ja ampuvat sieltä roikkuja lipuille tai milloin minnekkin. Toki tämänkin tavallaa ymmärtää kun katsoo paljonko jengi pelaa assaultilla, ja jopa smurffilauma assaultteja saa joskus sen tankin tuhottua:D
 
VPN päällä Origin käyntiin niin peliä voi pelata ilmankin VPN:ää. Jos käynnistää Originin uusiksi niin peli taas lukossa.
 
Imo ajoneuvoja on nyt aika sopivasti, niitä joutuu varomaan mutta ne eivät yksinään pääse ratkaisemaan tai hallitsemaan koko mappia. Lentokoneilla jotkut pääsevät siltikin vetämään 60-0 ratioita matseissa kun AA-tykit eivät ole enää tulita vähän sinnepäin ja koneet tippuu vaan niilläkin saa näköjään tähdätä tarkemmin jotta kudit osuvat oikeasti merkittävällä vahingolla. Tankkeja monet pelaavat todella varovasti nykyään, en tiedä johtuuko sitten tuosta resupply tilanteesta niidenkin kohdalla vai mistä mutta monesti tankit jäävät istumaan kauemmaksi ja ampuvat sieltä roikkuja lipuille tai milloin minnekkin. Toki tämänkin tavallaa ymmärtää kun katsoo paljonko jengi pelaa assaultilla, ja jopa smurffilauma assaultteja saa joskus sen tankin tuhottua:D

Tankilla on pakko pelata varovaisesti kun kaksi assaultia tuhoo tankin silmänräpäykessä. Yksikin assaultti jos onnistuu hiippailemaan dynamiitin kanssa lähelle.
 
Tankilla on pakko pelata varovaisesti kun kaksi assaultia tuhoo tankin silmänräpäykessä. Yksikin assaultti jos onnistuu hiippailemaan dynamiitin kanssa lähelle.
Tämäkin on kyllä ihan totta, ei tullut edes ajatelleeksi että tuohan vaikuttaa aika paljon. Suora seuraamus siitä, että samalle classille on annettu pelin parhaimmat pyssyt ja sinko. Vertaa vaikka vanhaan kunnon BF2:een, jossa anti-tank classilla oli sysipaska SMG ja engineerillä haulikko. Mutta on tuo kaiketi parempi ratkaisu kun se, että vaikkapa medicillä olisi kunnon pyssyt kuten ykkösessä.
 
Tämäkin on kyllä ihan totta, ei tullut edes ajatelleeksi että tuohan vaikuttaa aika paljon. Suora seuraamus siitä, että samalle classille on annettu pelin parhaimmat pyssyt ja sinko. Vertaa vaikka vanhaan kunnon BF2:een, jossa anti-tank classilla oli sysipaska SMG ja engineerillä haulikko. Mutta on tuo kaiketi parempi ratkaisu kun se, että vaikkapa medicillä olisi kunnon pyssyt kuten ykkösessä.

Mun mielestä medicillä vois kyllä olla noi puolautomaattikiväärit kuten BF1:ssä. Olis vähän tasapainoisempaa niin assaultille jäis sitte ne "rynkyt". SMG:t ja haulikot vois olla vaikka joka classilla mun puolesta.
 
Kivasti pyörii tämä DX12 ryzenillä ffr off. Pieniä nykäsyjä tulee mutta suht harvoin, ei enempää kuin DX11:llä jolla tuli trialitunnit pelattua.
 
Imo ajoneuvoja on nyt aika sopivasti, niitä joutuu varomaan mutta ne eivät yksinään pääse ratkaisemaan tai hallitsemaan koko mappia.

Olen ehkä vähemmistössä mutta imo tankin pitäisi olla hieman "OP" ja hyvän tankkerin pitäisi pystyä jopa hallitsemaan peliä JOS vihollisjoukkue ei halua yhdessä pelata tätä vastaan. Esim. BF1:ssä käy monesti niin, että tankilla voi rynniä miten huvittaa vihollisista yli kun siellä korkeintaan se yksi assaultti koittaa tuhota sitä tankkia. Ihmiset tykkäävät yleensä ennemmin itkeä chattiin siitä heidät tuhoavasta tankista kuin oikeasti yrittää päästä eroon sitä.

Tässä BF V:ssä voisin kärjistetysti sanoa, että tankin pitää varoa minua (assaulttina) eikä toisinpäin. Tankit ottavat aiempaa enemmän osumaa AT-kamppeista ja samaan aikaan tekevät itse vähemmän vahinkoa päätykillä. Varmaan eka bäfä, missä tankin pystyy tuhoamaan soolona ilman mitään ongelmia tai riskiä. Kiertää vain päätykin taakse niin kerkee hyvin losauttaa sen tankin kumoon ennenkuin piippu edes kääntyy kohti. Eihän noihin tarvitse yleensä kuin sen 2 panzerfaustia niin homma on hoidettu. En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä miksi yhden assaultin pitäisi muka saada se tankki kumoon. Kyllä niiden tankkien kuuluisi sen verran tehokkaita olla, että niitä vastaan tarvitsisi hieman tiimityötä.

Mun mielestä medicillä vois kyllä olla noi puolautomaattikiväärit kuten BF1:ssä. Olis vähän tasapainoisempaa niin assaultille jäis sitte ne "rynkyt". SMG:t ja haulikot vois olla vaikka joka classilla mun puolesta.

Mikähän sai Dicen muuttamaan mieltään tämän suhteen.. Alphassahan tosissaan Gewehr 43 oli medicin ase mutta betaa varten se siirrettiin assaultille. Olen kanssa samaa mieltä, että assaultille riittäisi kyllä AR:t ja nuo kertatulet voisi olla medicillä. Tai sitten vaihtoehtoisesti voisivat vain olla yhteisiä näiden kahden classin kesken, ei kait sekään nyt haittaisi.

Muutenkaan en tavallaan tykkää tuosta ideasta, että assault on periaatteessa se ultimaattinen "tuhoaja-classi", joka pärjää kaikkea vastaan. BF1:ssä sentään assault pärjäsi jalkaväkeä vastaan vain lähietäisyydellä, tässä se hallitsee kaikkia etäisyyksiä ongelmitta. Assaultilla voisi olla nuo dynamiitit, GL:t jne. jalkaväkeä ja rakennuksia vastaan toimivat mutta omasta mielestäni peliin sopisi ihan hyvin vielä viides classi eli AT-mies, joka sitten saisi nuo singot sun muut paremmat AT-vehkeet.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tässä pelissä oo taaskaa mitää järkeä kun tulee pelkkää häviöö jatkuvasti. Pitihän se jälleen quittaa ku yks lippu meillä ja jo pelkästää lentokoneet raiskaa basessa.
 
Tankilla on pakko pelata varovaisesti kun kaksi assaultia tuhoo tankin silmänräpäykessä. Yksikin assaultti jos onnistuu hiippailemaan dynamiitin kanssa lähelle.

Miten tankki kannattaa tuhota? Tuntuu etten saa mistään kulmasta tai suunnasta saatika dynamiitilla mitään vakavempaa tuhoa aikaiseksi?
 
Vanha c4 sääntö pätee tähänkin että kannattaa 2 dynamiittia heitää ja sitten vasta pasauttaa.
 
Juh, tornin saa lamautetta, ketjut saa tuhottua. Kai noissa joku ajastin on että saa kuntoon?

Itse tykkään tällaisista tankeista, aiemmissa alkoi se tankkigriiffaaminen kyllästyttämään. Pelitasapainossa on jotain pielessä kun tankilla vetelee jotain 100 k/d... Tämä ei ole oikeaa elämää tai mitään yltiörealistista menoa, vaan peli ennen kaikkea. Tasapaino on tärkeää.
 
Pelitasapainossa on jotain pielessä kun tankilla vetelee jotain 100 k/d...

Niin on. Nimittäin pielessä on se tiimityön puute tankin tuhoamiseksi. Ei käsittääkseni missään bäfässä ole ollut vaikeaa tiimityöllä ottaa tankkia alas mutta toki varomattomien sooloilijoiden taival on päättynyt aiemmissa peleissä nopeasti. Tasapaino on tärkeää ja tässä uusimmassa tankit eivät kyllä ole tasapainossa vaan ne vaativat oikeasti buffia.
 
Miten tankki kannattaa tuhota? Tuntuu etten saa mistään kulmasta tai suunnasta saatika dynamiitilla mitään vakavempaa tuhoa aikaiseksi?
Tankit ovat takaa heikoimmillaan ja edestä kestäviä. Ammu singolla mahdollisimman kohtisuorasti tankkiin.
Et tee melkein mitään damagea, jos ammut loivassa kulmassa vaikka kylkeen.
Jos taas ammut takaa kohtisuorassa, niin tankki saattaa tippua kahella osumalla.
Paras keino on päästä tankin taakse tai kylkeen huomaamatta ja laittaa ensin dynamiitin tai pari, jonka jälkeen ammut singolla loppuun.

Esimerkki nelosesta kun en nyt parempaa nopeasti löytänyt.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://i.imgur.com/76zqsb8.png&imgrefurl=http://forum.symthic.com/battlefield-4-technical-discussion/6736-visualization-of-vehicle-incoming-damage-multipliers-angle/&docid=hNOaERybv8W8nM&tbnid=vFGNPFnINL5dGM:&vet=10ahUKEwi34o_LleHeAhWqiIsKHUxcCrMQMwg-KAEwAQ..i&w=421&h=579&bih=938&biw=1920&q=bf4 tank angle&ved=0ahUKEwi34o_LleHeAhWqiIsKHUxcCrMQMwg-KAEwAQ&iact=mrc&uact=8
 
Musta noille tankeille voisi ihan hyvin lisätä vähän splash damagea tykin kudeille ja lisätä myös kutien määrää. Muutaman kerran jossain Twisted Steelissä käynyt niin, ettei meinaa päästä etenemään ekaa lippua pidemmälle kun kukaan ei rakenna niitä supply stationeita.
Tankkien kesto taas on omasta mielestä ihan fine nyt. Jos yksinäinen assault pääsee lasauttamaan kahdesti 90 asteen kulmassa panzerfaustilla takapanssariin, löytyy syyllinen jostain ihan muualta kun pelitasapainosta. Kestäviähän nuo takapanssarit tässä on verrattuna BF42, jossa suurin osa tankeista räjähti takaapäin yhdestä osumasta :D BF2:ssa tankit hajosivat myös kahdesta telaketjuosumasta, eli kyllä aiemmissakin Battlefieldeissä on yksittäinen inffi tankkeja pystynyt tuhoamaan mikäli on itsensä tankkiin nähden hyvään asemaan saanut.
 
Onko tässä jo Hardcore servut vai tuleeko vasta myöhemmin? Onkos mitään tietoa onko hc samanlaista kuraa ku Bf1 vai samanlaista ku bf4 Vähän kahdenvaiheilla hommaisko tätä. Kaikki tähänasti julkastut bäfät löytyy kyllä, mutta tuo 1 laski mielenkiinnon sarjaan kokonaan.

Betaa tästä tuli pelattua ja oli ihan viihtyisää, mutta toisaalta viihdyin myös Bf1 betassa kun kuvittelin koko version sisältävän samanlaisen hc ku aiemmissa.
 
Jostain syystä omalla kohdalla inffinä pelatessa noi tankit on ollut täyttä painajaista... Helposti kuolee myös siihen isoon kanuunaan... Pitää yrittää skarpata niiden havaitsemista tms...
 
Onko täällä kukaan nauttinut tankeilla pelaamisesta? Tuntuu että suurimmalta osin kaikki puhuvat tankeista inffipelaajan näkökulmasta. Omassa peliporukassa ei lähes kukaan pelaa tankeilla. Enkä vieläkään ole nähnyt tankkia top5 pisteissä.

Tällä hetkellä tankeilla pysytellään aika kaukana lipuista, koska lähempänä joku assaultti pääsee kumminkin yllättämään.

Btw statsit löytyy nyt myös netistä: Battlefield V Stats, Leaderboards & More! - Battlefield Tracker

E: Kiinnostaisi tosiaan tietää mikä tankki on tuntunut parhaimmalta ja minkälaisilla päivityksillä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä kukaan nauttinut tankeilla pelaamisesta? Tuntuu että suurimmalta osin kaikki puhuvat tankeista inffipelaajan näkökulmasta. Omassa peliporukassa ei lähes kukaan pelaa tankeilla. Enkä vieläkään ole nähnyt tankkia top5 pisteissä.

Tällä hetkellä tankeilla pysytellään aika kaukana lipuista, koska lähempänä joku assaultti pääsee kumminkin yllättämään.

Btw statsit löytyy nyt myös netistä: Battlefield V Stats, Leaderboards & More! - Battlefield Tracker

E: Kiinnostaisi tosiaan tietää mikä tankki on tuntunut parhaimmalta ja minkälaisilla päivityksillä.

Tankit tuntuvat nyt oikeasti tankeilta, mikä on mielestäni hyvä. Tällä tarkoitan sitä, että tankki tuntuu raskaalta, pitää ääntä ja on hieman "kankea" eli esim. tykillä kestää kääntyä (imo hyvä homma) ja kiihtyminen/jarruttaminen ei tapahdu hetkessä. Yleinen fiilis tankeissa siis todella hyvä vaikka hieman häiritsee, että 3rd person näkymässä crosshair laahaa tykin suuhun nähden perässä tykkiä kääntäessä. Sen sijaan tankki ei enää tunnu tehokkaalta ainakaan BF1:n St. Chamondin jälkeen. Konekivääri toki niittää porukkaa siinä missä edellisessäkin pelissä, ellei jopa vähän paremmin, mutta tuo päätykki on lähinnä surullinen tapaus. Pitää käytännössä saada suoraosuma tai se ei tapa jalkaväkeä kerrasta ja muutenkin tankin panokset voisivat olla hieman nopeampia. Puolen metrin päähän kun osut jalkaväestä niin tekee oikeasti splash damagea jotain 10-30. Käytännössä siis suojan taakse on lähes turhaa ampua. Tankkikuskin näkökulmasta tankit olisivat tässä oikein hyvät, kunhan päätykkiä buffataan. Esim. panzerfaust on tehokkaampi jalkaväkeä ja myös toisia ajoneuvoja vastaan kuin nuo tankkien päätykit ja siinä ei ole mitään järkeä.

Sitten taas jalkaväen näkökulmasta tankit saa huomattavasti helpommin (yksin) kumoon kuin ykkösessä. Ehkä välillä jopa liiankin helposti. Tosin en tiedä ovatko nuo tankkimekaniikat hieman rikkikin tällä hetkellä, kun tuo panzerfaust tuntuu tekevän damagea vähän miten sattuu. Tuolla BF-foorumilla on ollut tästä aika paljon puhetta.
 
IMO tankit on liikkuvia ruumisarkkuja,johtunee siitä että pelaajista melko suuri osa pelaa assaultilla,parhaat aseet vissiin.
Mennyt itsellä pelkästään inffisotimiseen mikä jo ajatuksena hiukan kyllästyttää,pitkiä matkoja juoksennella isoissa mapeissa.
BF3 ja 4 on monipuolisempia missä voi tehdä ja keksiä kaikenlaista.Voi pelata tankeilla,taistelukopuilla,mobila AA,IFV,kuljetuskopulla takalipuille,taksijetillä takalipulle ja muutakin,ei tylsisty kun on kaikenlaista.
BF3 pelasin 1000h ja BF4 800h,en millään näe että jaksaisin jynssätä inffinä tuolaisia tuntimääriä.
 
Ei tässä pelissä oo taaskaa mitää järkeä kun tulee pelkkää häviöö jatkuvasti. Pitihän se jälleen quittaa ku yks lippu meillä ja jo pelkästää lentokoneet raiskaa basessa.

Lähtihän se lopulta ja voittoja taisi tulla loppupeleissä enemmänkin. Huomasin myös, että mitä enemmän tätä hakkaa, sitä paremmin pääsee kyllä jyvälle pelistä.

Tuli taas vähän testailtua uusia aseitakin; M1A1 Karbiini on toistaiseksi kyllä uusi lemppari Assaultilla. Sillä saa aika sairaan tulinopeuden kun naputtelee tarpeeksi kovaa. Siihen kun laittaa 3x tähtäimen kiinni niin se on aika voittamaton keskimatkalle. Sittenku laittaa oikeat upit kiinni niin tekee duelissakin ihan pelattavan aseen. Sturmgewehr 1-5 toimii sitten edelleen yhtenä parhaimpana dueliporana. Gewehriä en ole vielä kokeillut sitten betan, mutta oletettavasti se on edelleen hyvä pitkälle matkalle. M1907 kanssa kokeilin, mutta en päässyt tähän kiinni vielä. Toimii kyllä duelissa hyvin ja vähän pidemmällekin naputuksella. Taisin saada auki seuraavankin semi-auto kiväärin, mutta täytyypi testa myöhemmin.

Medicilla tuli myös porailtua ja samalla todettua, että pelkästään savut kiväärikranaattina ei tule riittämään, joten otin myös savukranaatit mukaan. Eipä sillä yhdellä fragilla paljoa mitään tee vrt kahteen savukranaattiin. Ne auttaa selvästi lisää nostamisessa ja taktisemmassa hyökkäämisessä. Esimerkkinä sain lippualueelta yksin koko sivuston savuihin, pääsin kiertämään takaviistosta kylkeen ja antaa upatun Suomi KP:n hoitaa loput. No en mä kaikkea yksin tehnyt, kyllä siinä tiimi oli mukana :) Toi Suomi KP taitaa pysyä mun medicin ykkösaseena kunnes saan noita viimeisiä auki. Sten ja MP40 ei vain toimi mun mielestä, liian hidas tulinopeus dueliin, pitäisi päihin ampua. Vähän kauemmaksi sitten tosin ovat tarkkoja. Näihin SMG varmaa tulee tulevissa pätseissä jotain muutoksia, mutta näin menen toistaiseksi.

Supportilla toi eka ase on tuntuu olevan edelleen yksi parhaimmista (en nyt muista nimeä?). Todella tarkka, hyvä tulinopeus, hyvä kauaksi ja duelissa. Ainut miinus on lippaan koko. Tähänkin oikeat upit ja toimii erinomaisesti. Saapi nähdä milloin vaihdan seuraavan. Pitää niitä viimeisiä saada auki.

Tankilla ei juuri tullut pelattua. Sitä kun en jää odottamaan jos kuolen. Otan vaan jos sattuu olemaan vapaana. Muutenkin tankilla on aika haastavaa pelata. Täytyy pysytellä takana tai edetä tiimin kanssa. Sen verran helppo tuhota. Kyllä silläkin tappoja saa kun oikein pelaa. Pitää kyllä tutustua myöhemmin lisää tuohon tankkeiluun.

Grand Operations kyllä lemppari pelimoodi tällä hetkellä. Conquestia myös jonkun verran pelannut, mutta se tuntuu sen verran sekavalta, ettei sitä ole jaksanut niin paljoa mättää. Frontlines jäänyt vielä toistaiseksi kokonaan pois, mutta sitäkin varmasti tulee hakattua kunnes saa kunnon squadin kasaan ;)

Jos täällä on vähintään semihyviä pelaajia PCllä, jotka haluavat pelata tiimissä, laittakaa kaverikutsua tulemaan. Meikäläisen nimi Leilebule :)


Tässä muuten mun YouTube kanava. Oon väsäillyt pikkupätkiä parhaimmista paloista ja tehnyt videoo. Tästä BF V tulen tekemään samanlaisia:


Lisää mietteitä myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Tankit tuntuvat nyt oikeasti tankeilta, mikä on mielestäni hyvä. Tällä tarkoitan sitä, että tankki tuntuu raskaalta, pitää ääntä ja on hieman "kankea" eli esim. tykillä kestää kääntyä (imo hyvä homma) ja kiihtyminen/jarruttaminen ei tapahdu hetkessä. Yleinen fiilis tankeissa siis todella hyvä vaikka hieman häiritsee, että 3rd person näkymässä crosshair laahaa tykin suuhun nähden perässä tykkiä kääntäessä. Sen sijaan tankki ei enää tunnu tehokkaalta ainakaan BF1:n St. Chamondin jälkeen. Konekivääri toki niittää porukkaa siinä missä edellisessäkin pelissä, ellei jopa vähän paremmin, mutta tuo päätykki on lähinnä surullinen tapaus. Pitää käytännössä saada suoraosuma tai se ei tapa jalkaväkeä kerrasta ja muutenkin tankin panokset voisivat olla hieman nopeampia. Puolen metrin päähän kun osut jalkaväestä niin tekee oikeasti splash damagea jotain 10-30. Käytännössä siis suojan taakse on lähes turhaa ampua. Tankkikuskin näkökulmasta tankit olisivat tässä oikein hyvät, kunhan päätykkiä buffataan. Esim. panzerfaust on tehokkaampi jalkaväkeä ja myös toisia ajoneuvoja vastaan kuin nuo tankkien päätykit ja siinä ei ole mitään järkeä.

Sitten taas jalkaväen näkökulmasta tankit saa huomattavasti helpommin (yksin) kumoon kuin ykkösessä. Ehkä välillä jopa liiankin helposti. Tosin en tiedä ovatko nuo tankkimekaniikat hieman rikkikin tällä hetkellä, kun tuo panzerfaust tuntuu tekevän damagea vähän miten sattuu. Tuolla BF-foorumilla on ollut tästä aika paljon puhetta.

Onhan siellä tankkien kehityspuissa niitä, että tykki räjähtää laajemmalti ja tekee laajemmalti tuhoa jalkaväkeen. Et puhuuko kaikki asiasta valittavat oletustankeista, vai onko se yhtä huono kehitetyllä tankilla?
 
10h testijakso menossa josta 2h itse peliä alla ja aivan huikee kokemus alkumetrit.
immersio parasta mitä pelistä saanut
kontrollit että hahmon liikehdintä omaan makuun bueno.
parempi kun bf1.
saundit on hunajaa korvalle
alku tutoriaali oli hienosti toteutettu!
itteäni ei edes kuolemat haitannut, mitä täällä kun lukee. nopeasti pääsee takaisin rintamalle. välillä omat wannabe medicit väkisin herättämässä se on ihan kaunis hetki, että miestä autetaan hädässä..
tänään ostamaan fyysinen muovijätekopio kerran selkee tarjoushinta. hakkaa päälle!
 
Kyllähän se tosiaan on ihan vastustajasta kiinni jos tankki tekee tuhoa. BF1:ssä pelattiin kaverin kanssa kaksistaan tankilla ja kun kukaan ei tehnyt asialle mitään niin conquestin lopuksi molempien statsit oli jotain 30/0. Tässä kun painotetaan enemmän tiimipelaamista niin vähän jännä että tankin saa yksikin assault pudotettua.
 
10h testijakso menossa josta 2h itse peliä alla ja aivan huikee kokemus alkumetrit.
immersio parasta mitä pelistä saanut
kontrollit että hahmon liikehdintä omaan makuun bueno.
parempi kun bf1.
saundit on hunajaa korvalle
alku tutoriaali oli hienosti toteutettu!
itteäni ei edes kuolemat haitannut, mitä täällä kun lukee. nopeasti pääsee takaisin rintamalle. välillä omat wannabe medicit väkisin herättämässä se on ihan kaunis hetki, että miestä autetaan hädässä..
tänään ostamaan fyysinen muovijätekopio kerran selkee tarjoushinta. hakkaa päälle!

Samaa mieltä. Täysin tuntematon (Medica tai muu) varsinkin jos on samassa squadissa ja tulee mukana, herättää mähinän keskellä ja homma jatkuu, ansaitsee kyllä kaveripaikan squadissa.
 
Kyllähän se tosiaan on ihan vastustajasta kiinni jos tankki tekee tuhoa. BF1:ssä pelattiin kaverin kanssa kaksistaan tankilla ja kun kukaan ei tehnyt asialle mitään niin conquestin lopuksi molempien statsit oli jotain 30/0. Tässä kun painotetaan enemmän tiimipelaamista niin vähän jännä että tankin saa yksikin assault pudotettua.

Tässä BF V on tankilla jo senkin takia hankalampaa kun 3D spottaus poistettu. Sinänsä assaultit ei tee sen enempää tuhoa kuin muussakaan battlefieldeissä, mutta tankilla palaaminen haastavampaa kun joutuu lähtemään pidemmälle korjaamaan sitä ja ammoja ei ole loputtomiin.

Eilen saatiin jo kahden assaultin voimalla tankit ihan solmuun. Itse en ole päässyt tankilla oikein vetää "raiskaamista" vielä kun vihuilla hyvät assaultit, mutta eiköhän sitäkin kohta :) Vaikka onkin vaikeampaa.

BF1 oli niin paljon helpompaa tankilla lahtaa vihuja, etten lähtisi vertaamaan. Sitten kun vielä heavy tankkiin mahtu se 5 henkilöä joilla puolet on korjaus mukana. Parhaimmillaan meni varmasti jotai 70-0.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 064
Viestejä
5 061 534
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom