Battlefield V

Omia huomioita pelistä näin muutaman kymmenen pelitunnin testailun jälkeen (CQ).
Assault-kitti M1907:lla vaikuttaa omaan käteen aika ylivoimaisesti sopivimmalta. Muita kittejä ei tule enää juuri käytettyä koska ammoa ja laastareita saa lipuilta ja randomeita jeesiessä pääsee vain hengestään.
Niin ja toivottavasti kaikki pommikonepilotit saavat kivessyövän.

Ja tässä vielä kolmelle tyypille koodit:

Koodi:
http://www.origin.com/store/origin-access/refer-a-friend/redeem/UjMrQTJmcz0jTSMxMDAwMDAyNTU2Njk5
 
BF V yksinpeliä 1440p kaikki ultralla. ainoot mitä pois päältä on nää film grainit jne ja future time rendering.

5-11-2018, 16:45:58 bfv.exe benchmark completed, 39301 frames rendered in 504.891 s
Average framerate : 77.8 FPS
Minimum framerate : 0.9 FPS
Maximum framerate : 104.6 FPS
1% low framerate : 55.9 FPS
0.1% low framerate : 0.9 FPS

Noi 0.9 dopit tais tulla kun alko välivideo niin siinä tökkäs enkä ihan siihen kerenny pysäyttää.
Eikös tuo future frame rendering tuonut aika hyvän boostin fps:ään?
 
Eikös tuo future frame rendering tuonut aika hyvän boostin fps:ään?

En ainakaan itse huomannut merkittävää eroa. Tosin tuo taisi bugittaa joillakin. Muutenkin fps määrät olivat hyvin vaihtelevia ja tuntuivat tosi alhaisilta. 1080Ti ja 3440x1440 antoi low asetuksilla joissain mapeissa 40-70fps ja toisissa 70-100fps. Esimerkiksi siinä tuhoutuneessa Rotterdamin kartassa fps oli aivan järkyttävä. Hamadassa taas pyöri paremmin. En kyllä oikein muutenkaan ymmärrä miten tuo oma fps oli niin heikkoa, kun GPU:lle raskaammalla 4K resolla tehdyt benchmarkit netissä antavat ultrallakin 60+ fps.
 
Ne benchmarkit on otettu siitä single player kampanjasta. Sehän on ihan eri, kuin itse multiplayer.
 
Nojoo, toki noin. Silti oletin vähän parempaa suorituskykyä. Onko muilla kokemusta 3440x1440 ja 1080Ti tästä pelistä? Mitä nyt kyselin tuolle pelatessa niin moni kehui, että pyörii hyvin ja käsittääkseni oli jopa yhtä hyvää tai parempaa suorituskykyä kuin ykkösessä. Itselläni taas selkeästi heikompaa.
 
Oisko jollain jäänyt refulinkkiä käyttämättä? Kiinnostaisi testailla pelailua vuosien jälkeen kun sain koneenkin kasaan tänään. :D
 
Helvetin raivostuttavaa pelata tuota twisted steeliä kun porukka istuu vaan sillalla eikä cappaa yhtään lippua...
 
Helvetin raivostuttavaa pelata tuota twisted steeliä kun porukka istuu vaan sillalla eikä cappaa yhtään lippua...

Sen mitä mä oon sitä pelannu ni muuta ei tehdäkään kuin sahataan sillan lippuja edestakas ja saa rauhassa ottaa haltuun kaikkia muita lippuja.
 
Taitaa olla RTX off ainakin tällä hetkellä :D


Mä en oo kyllä yrittämälläkään saanut vielä noin alhaisia 1440p tuloksia.
Täytyypä pelailla huvikseen noi kaikki päällä yksinpeli läpi ja vähän moninpelia ja seurailla tuloksia.
Normisti kyllä moninpelissa ei oo noi mitkään päällä :D
 


Hmm oonko mä hulluksi tulossa vai juokseeko tää mun ukko tökkivästi??
Ihan ku se nykäsis aina välillä.

Jos näin on, niin mistähän voisi etsiä onkelmaa?

HT on/off ei vaikuttanut mitenkään asiaan.

PUBG ei mitään ongelmia.
Rising Storm 2 oli saman tyylinen ongelma, mutta sitten jossain pelin päivityksessä se korjaantui itsestään.

7700k @ 4.9
2080ti
16gb @ 2500mhz
 
Nyt on bäfä korkattu asetuksien säädöllä. Törmäsin semmoseen ilmiöön, että DX11 päällä future frame rendering (FFR) off ei toimi kunnolla eli fps on ~60. DX11 ja FFR on -> fps nousee yli 120 ja input lag nousee tietysti. Testasin sitten DX12 FFR off ja näyttäis toimivan yli 120 fps. Jotakin mätää on tuossa DX11 ja future frame rendering off kombinaatiossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Näyttääkö tämä muilla perkeleen kirkkaalta? Tuntuu, että joka mapissa saa olla säätämässä brightnessia.
 
Näyttääkö tämä muilla perkeleen kirkkaalta? Tuntuu, että joka mapissa saa olla säätämässä brightnessia.

Onhan noissa mapeissa melkoista eroa, kun toiset ovat melko tummanpuhuvianja toisissa tosi räikeitä ja kirkkaita värejä. Itseäni nyt ei hirveesti ole tosin häirinnyt mutta kyllä joku tuolla BF-foorumilla valitteli samaa säätötarvetta.
 
100 meganen kiinteä. Voi tosian johtua siitä jotenkin, koska edellisessä kämpässä CSGO ei ongelmia, tässä kämpässä lagaan kuulemma (en pelaa enää tosin).
Mutta PUBG ei ole mitään ongelmia lagin suhteen, ja PUBG kun katsoo network stats niin ei ole lossia jne.
Blackout ei myöskään ongelmia.

Kokeilin nyt single playerii BF5 eikä ongelmaa ole, joten jotain nettiin liittyvää se nyt sitten on.

En pääse käsiks modeemin asetuksiin ite, pitänee kysästä vuokraisännältä josko vois säätää asetuksia / port forward, josko se auttais.
Insurgencyssä oli tosiaan sama ongelma, juostessa lagas tuollalailla myös, mutta se korjaantu ihan itekseen.
 
Nyt on bäfä korkattu asetuksien säädöllä. Törmäsin semmoseen ilmiöön, että DX11 päällä future frame rendering (FFR) off ei toimi kunnolla eli fps on ~60. DX11 ja FFR on -> fps nousee yli 120 ja input lag nousee tietysti. Testasin sitten DX12 FFR off ja näyttäis toimivan yli 120 fps. Jotakin mätää on tuossa DX11 ja future frame rendering off kombinaatiossa. Onko muilla ollut vastaavaa?
Täällä bingo!
Mulla on 1080Ti ja 8700k. FPS pyörii 70 - 95 ja gpu usage 60-80% DX11 ja Future frame rendering off.
 
Kylläpä on Rotterdam aivan helvetin kaunis RTX päällä! FPS oli vaan alimmillaan 3440x1440-resolla 35 ja DX12-nykimisillä höystettynä aika pelikelvoton kokemus :D Mutta tästä se ray tracingin aikakausi peleissä lähtee, parempaa luvassa ja sitä odotellessa :geek:
 
Itse en pääse dx12 testaamaan moninpelissä koska se on jostain syystä estetty trialissa. Toimiiko siinä tosiaan paremmin tuo ffr off kuten @luujauho sanoi?

edit: ilmeisesti myös resetera foorumilla pari käyttäjää testaillut että dx12/FFRoff > dx11/FFRoff
 
Nojoo, toki noin. Silti oletin vähän parempaa suorituskykyä. Onko muilla kokemusta 3440x1440 ja 1080Ti tästä pelistä? Mitä nyt kyselin tuolle pelatessa niin moni kehui, että pyörii hyvin ja käsittääkseni oli jopa yhtä hyvää tai parempaa suorituskykyä kuin ykkösessä. Itselläni taas selkeästi heikompaa.

Eilisen päivityksen ja uusimman Nvidia ajurin jälkeen fps pyörii satasen paremmalla puolella dx12:lla, ffr off.
upload_2018-11-15_20-59-52.png
 
Siinä erä multiplayer Rotterdamia 1440p kaikki ultralla ja dxr päällä.

15-11-2018, 21:33:19 bfv.exe benchmark completed, 90084 frames rendered in 1569.234 s
Average framerate : 57.4 FPS
Minimum framerate : 19.7 FPS
Maximum framerate : 95.5 FPS
1% low framerate : 34.1 FPS
0.1% low framerate : 1.9 FPS
 
Siinä erä multiplayer Rotterdamia 1440p kaikki ultralla ja dxr päällä.

15-11-2018, 21:33:19 bfv.exe benchmark completed, 90084 frames rendered in 1569.234 s
Average framerate : 57.4 FPS
Minimum framerate : 19.7 FPS
Maximum framerate : 95.5 FPS
1% low framerate : 34.1 FPS
0.1% low framerate : 1.9 FPS
About samaa tasoa itsellä 3440x1440 resoluutiolla, nuo satunnaiset dibit ne tekee pelaamisen vaikeaksi. Sikäli mikäli DLSS tuo about tuon 36% parannuksen kuten tuossa ekassa testissä vaikuttaa niin tuohan on jo miltei pelattava G-Syncin kanssa.
 
Jännä: FFR ei tosiaan tee mitään eroa ruudunpäivitykseen DX12 + RTX ON. En kyllä huomaa mitään input lagia DX11:llä kun FFR on päällä; fps keikkuu 3440x1440-resolla 125 % resolution scalella välillä 80-100. Ilman FFR:ää fps on DX11:llä välillä alle 60. Kaikissa testeissä kaikki asetukset ultralla.
 
Hamadassa helvetin paljon korkeampi fps kuin Rotterdamissa DXR päällä. Johtuu varmaan siitä ettei siellä aavikolla ole mitään heijastavia pintoja :D
 
Onko muilla ongelmia pelin käynnistyksessä? Ite kun käynnistän pelin originista, niin kerran välähtää ruutu ja sit se on taas siinä samassa kohtaa missä olikin ku yritti käynnistää peliä... Bäfä versio on deluxe.
 
Hmm, minkälainen nettiyhteys sulla on, ootko tarkkaillu et tuleeko lossia tai katoaako paketteja matkalla? Muistaakseni mulla on ollu tuota samaa ongelmaa joissain Battlefieldeissa satunnaisesti ja tais olla BFV:n betassakin jos en väärin muista.

Tuossa jonkun toisen samanlaista ongelmaa, tuolla joku ehdotti että kokeilee komentoa: RenderDevice.RenderAheadLimit 2 (def. 3)
Uneven/Choppy running speed

Ei näytä tuo komento toimivan tässä viitosessa.
Otin uuden videon jossa on päällä noi network statistiikat:



Väsäilin portforwardingia, mutta en ainakaan vielä saanut sitä varmaankaan toimimaan vaikka staattisen IP:n laitoin ja asetuksiin sen IP ja portit..argh!
Pitänee kattoa miten tuo DMZ homma toimisi.
 
Kävi joku bugi ja ruutu oli täydellä kirkkaudella. Asetuksista kirkkaus 0% niin pystyi pelaamaan pelin loppuun. Seuraavassa pelissä oli taas normaali.

9 peliä tänään pelasin, voittoja 0/9 :kahvi: Meni sen verran jo tunteisiin että pitää tältä illalta lopettaa.
 
Siis onko toi niin, että jos on iso johto, ni viholliset saa vallattua alueet conquestissa sekunnissa?
Jos joo ni on kyllä aika tyhmää tasottamista imo.

1 voitto ja 3 häviöö. Jatkuu mihin B1 jäi.
 
Ainakin cäppää lippua nopeammin, mitä lähempänä itse lippua on. (Sori, jos on itsestäänselvyys jo)
 
Medicillä pelaamisesta olen pitänyt eniten tähän asti. Aseet eivät assaultille pärjää, mutta ovat kuitenkin ihan ok. Loadoutissa lisäksi savukranaatit ja savukranaatinheitin. Erittäin mukava nostella porukkaa, kun voi melkein aina heittää jotain suojaa ympärille. Lisäksi tuolla määrällä voi savuttaa isonkin aukean alueen ja juosta savujen läpi lipulle. Välillä oman tiimin jäsenetkin ovat tajunneet tulla perässä :D

Kannattaa laittaa testiin :tup:
 
Medicillä pelaamisesta olen pitänyt eniten tähän asti. Aseet eivät assaultille pärjää, mutta ovat kuitenkin ihan ok. Loadoutissa lisäksi savukranaatit ja savukranaatinheitin. Erittäin mukava nostella porukkaa, kun voi melkein aina heittää jotain suojaa ympärille. Lisäksi tuolla määrällä voi savuttaa isonkin aukean alueen ja juosta savujen läpi lipulle. Välillä oman tiimin jäsenetkin ovat tajunneet tulla perässä :D

Kannattaa laittaa testiin :tup:

On kyllä ollut ilo huomata miten moni medic on tajunnut noiden sivujen käytön ja käyttävät myös sitä revaukseen.
Etenki jos on useampi äijä kuollut, niin tuo on todella hyvä siinä.
 
Missä ne voittajat on kun tuntuu että kaikki on aina häviävällä puolella :D nimim. 2/10.
 
Itelläki meinas mennä tunteisiin eilen kun pelailin grand operationsia. Kaikki pelaa scouteilla ja ampuilevat toisiaan poteroista. Ite yritin medicillä tetsailla objektiiveille yksikseen ja eihän siitä mitään tullut. Lopuksi vielä operaatio bugasi ja ei loppunut koskaan. Musat soi niinkuin kohta loppuisi, tiketit / aika nollissa ja sota vain jatkui ja jatkui...
 
Onko muilla sellaista ongelmaa, että DX12 päällä FPS on alkuun hyvä, mutta heti kun alkaa tapahtumaan ruudulla, GPU ja CPU suorittimet pyörii siellä 30% - 70% välillä, eli käytännössä mahdoton pelata. Tossa yhdessä single playerin tehtävässä testasin. Krafiikat Low paitsi Mesh Ultra ja AA High). DX11 ei ole mitään ongelmia, mutta FPS taas pyörii siellä alle 100, koska CPU ja CPU pyörii vakiona siellä 60-70%

Speksit: 6700k @ 4.5ghz, GTX 980.

Että pelasin sitten DX11 tai DX12 päällä, kone käy vajailla tehoilla, ja DX12 päällä peli on käyttökelvoton..

Mikä tähä auttaa?

EDIT: Tosiaa Future Frame Rendering pois päältä tämä ongelma. Heti kun laittaa päälle niin peli käy täydellä teholla.. Pelaisin kuitenkin mielummin ilman sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Odottelisin kuitenkin näiden pyörimisongelmien kanssa sitä "virallista" julkaisua. Eikös ollut puhetta, että sillon tulisi joku isompi day 1 patchi missä olisi näitä korjailtu? Ei kuulosta kyllä hyvältä näiden fps ongelmien kanssa itseäni ajatellen, kun tänään meinasin pikkusen kokeilla ja myllynä on i7 5700HQ ja gtx 965m, eli läppärillä mennään... Noh, sittenhän se selviää miten jaksaa pyörittää. BF1 ja BFV beta pyöri 1080p kaikki lowilla kuitenkin siellä 50-70 fps, joka itselle riittää. Ainakin vielä.
 
Lukenut täysin samaa ongelmaa on ihmisillä, joilla 8700k ylikellotettuna ja 1080Ti näytönohjain sekä Battlefieldin forumilta, että Redditistä. Eli nyt ei oo kyllä kyse siitä, etteikö rauta kestä.

Tossa on joku muu vika sitten. Itse pelihän on tarkoitettu pelattavaksi seuraavaksi kahdeksi vuodeksi ainakin ja sitä myötä pelimoottori on myös tuunattu tulevaisuutta varten, eikä muutamaa sukupolvea vanhemmille SER-kamoille.
 
Onko muilla sellaista ongelmaa, että DX12 päällä FPS on alkuun hyvä, mutta heti kun alkaa tapahtumaan ruudulla, GPU ja CPU suorittimet pyörii siellä 30% - 70% välillä, eli käytännössä mahdoton pelata. Tossa yhdessä single playerin tehtävässä testasin. Krafiikat Low paitsi Mesh Ultra ja AA High). DX11 ei ole mitään ongelmia, mutta FPS taas pyörii siellä alle 100, koska CPU ja CPU pyörii vakiona siellä 60-70%

Speksit: 6700k @ 4.5ghz, GTX 980.

Että pelasin sitten DX11 tai DX12 päällä, kone käy vajailla tehoilla, ja DX12 päällä peli on käyttökelvoton..

Mikä tähä auttaa?

EDIT: Tosiaa Future Frame Rendering pois päältä tämä ongelma. Heti kun laittaa päälle niin peli käy täydellä teholla.. Pelaisin kuitenkin mielummin ilman sitä.
Mulla täysin samaa 1080Ti + 8700k setillä.
 
Vähän tarkennan tätä ongelmaa

6700k @ 4.5ghz ja ylikellotettu GTX 980.

DX11/Low:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii siellä 60-70%. FPS pelissä 80-110 paikasta riippuen.
FFR ON. GPU ja CPU pyörii siellä 100%. FPS pelissä todella hyvä.

DX11/Ultra:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii muutaman prosentin enemmän vrt Low kraffoihin. FPS pelissä 60-80 paikasta riippuen.
FFR ON. En ole ehtinyt vielä testaamaan. Katson myöhemmin.

DX12/Low:
FFR OFF. GPU ja CPU pyörii siellä 100%. FPS pelissä todella hyvä, kunnes alkaa mähinä ruudulla, jolloin GPU ja CPU hyppii aivan älyttömästi ja FPS droppailee niin ettei pysty pelaamaan.
FFR ON. Testaan myöhemmin jos tarve.

DX12/Ultra:
FFR OFF. Testaan myöhemmin jos tarve.
FFR ON. Testaan myöhemmin jos tarve.

FFR OFF ja ei ole väliä onko kraffat Low vai Ultra, FPS ero on aika pieni.
FFR OFF ja DX12 setti toimii hyvin kunnes alkaa räiskintä.

Broidilla sama prosessori ja GTX 1080. Eli tehokkaampi setti kuin mulla. Hänellä toimii peli huonommin (FFR OFF ja DX11) kuin meikäläisellä.

Kyllä nää ongelmat johtuu nyt tästä pelistä. Jotkut pystyy pelaa siedettävästi ja jopa hyvin FFR OFF asetuksella, toiset taas ei voi pelata ollenkaan näin ja pakko FFR ON.

Pätsiä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Missä ne voittajat on kun tuntuu että kaikki on aina häviävällä puolella :D nimim. 2/10.
Itsellä taas erittäin tasaista, varmaan juuri pelin liian aggressiivisen tasapainotuksen takia, millohan siihen oli tulossa parannusta vai tuliko jo viime päivityksessä.

LWvvhwq.png

edit: Näyttääkö muilla muuten pelin sisällä time played statistiikan väärin? o_O Origin näyttää kyllä oikeaa 36h pelattua.
 
Vähän tarkennan tätä ongelmaa

Mistä päättelet että kyseessä on ongelma? FFR OFF tarkoittaa että GPU odottaa CPU:n syöttämiä freimejä laskettavaksi. Silloin GPU:n kuorma tippuu, koska CPU ei pysty syöttämään sille enempää laskettavaa. FFR ON, CPU:ta ei jäädä odottelemaan ja näyttis saadaan täydelle kuormalle, mutta inputlag kasvaa samalla hieman.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 355
Viestejä
4 592 954
Jäsenet
75 624
Uusin jäsen
Hurm0s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom