Battlefield V

Mielenkiinnolla odotti alphan jälkeen tätä betaa ja etenkin tuota uutta mappia, että selviää miten paljon omaan kokonaismielipiteeseen alphassa vaikutti tuo mappi, joka ei ollut mieleen ollenkaan. Varsin nopeasti Rotterdamia tahkotessa alkoi tuntua, että tällä pelillä on kyllä potentiaalia olla paras Battlefield aikoihin. Vaikka muutama asia tässä pelissä ottaakin pannuun.

+ Aseiden tuntuma on saatu aikalailla nappiin. Tämä on itselle se tärkein yksittäinen asia ja tässä BF1 oli mielestäni pelisarjan heikoimpia.
+ Uudelle revive systeemille myös plussaa. Järkevöittää huomattavasti medicien toimintaa kun enää ei yhdellä klikkauksella herätetä kaveria välittömästi henkiin. Harvemmin enää joutuu laput silmillä juoksevien medicien herättämäksi keskelle avomaastoa(välittömästi uudelleen ammuttavaksi) kun epäkelvot medicit kuolevat nyt itse jo kesken herätysanimaation.
+ Tempo on muutoinkin hieman BF1:stä hitaampi. 64 pelaajan conquest ei enää tunnu aivan yhtä kaoottiselta ja aivottomalta säntäilyltä.

- Sekava UI. Aseiden ulkonäköä muutetaan armorystä, mutta aseiden upgradet löytyvät companyn alta? Server browser tuntuu olevan piilotettuna jossain 7:n klikkauksen päässä päänäkymästä(wtf)
- Edelleen oikein missään vaiheessa ei tunne pelaavansa toiseen maailmansotaan sijoittuvaa peliä. Alkaen omituisen futuristisista valikkografiikoista, palkkasotureilta näyttäviin hahmoihin.
- Edellistä aihetta liipaten samat aseet molemmilla osapuolilla. Joo, on nykyään ollut tapana tehdä näin muissakin peleissä, mutta miksi? Ei vaan haluta nähdä vaivaa säätää epäsymmetrisiä osapuolia balanssiin? Sarjan vanhemmissa peleissä oli hienoa se, että omaa pelitapaa saattoi aavistuksen joutua hienosäätämään tiimin mukaan.
 
- Edellistä aihetta liipaten samat aseet molemmilla osapuolilla. Joo, on nykyään ollut tapana tehdä näin muissakin peleissä, mutta miksi? Ei vaan haluta nähdä vaivaa säätää epäsymmetrisiä osapuolia balanssiin? Sarjan vanhemmissa peleissä oli hienoa se, että omaa pelitapaa saattoi aavistuksen joutua hienosäätämään tiimin mukaan.
Tämä. Esim Vietnamissa oli täysin erilaiset osapuolet, esim jenkeillä enemmän koptereita jne, kun taas nva:lla oli sa-7 ohjukset.

Se että joka jätkällä on sarjatuliaseet ei oikein sovi ww2 teemaan ja tekee pelistä enemmän adhd-jonne pelin.
 
Kaipa tarkoitus on massoille myydä mukava paukuttelupeli. Harmi että BF2:n Forgotten Hope 2 -modia parempaa ei vielä ole ja pelaaminenkin on tehty nykyään vaikeaksi...
 
No noinhan se meni I:ssäkin ja söi kyllä immersiota toisilta rotan lailla. Kuka nyt pulttilukkosta asetta haluaa käyttää, eiks niin Dice? Pitää olla vähintää puoliautomaatti ja lonkalta vedetään osumia sadasta metristä.:wtf:
 
Varmaan haluttu, että pistooliin voi aina tukeutua, sen ollessa kuitenkin niin heikko ettei mene pääaseesta.
Olenkohan ainoa, mutta se aloituspistooli tuntuisi olevan päin vastoin aivan jumalattoman tehokas - häviän 1v1 lähitaistelussa lähes aina pistoolille, jos oma ase on joku kivääri. Äkkiseltään sanoisin, että pistooli tiputtaa kolmesta kudista ja tuntuu, että tästä johtuen aika moni juoksee taloissa nimenomaan pistoolin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
No noinhan se meni I:ssäkin ja söi kyllä immersiota toisilta rotan lailla. Kuka nyt pulttilukkosta asetta haluaa käyttää, eiks niin Dice? Pitää olla vähintää puoliautomaatti ja lonkalta vedetään osumia sadasta metristä.:wtf:
Nii, kyllähä tuo StG44 varmasti on kertatulella tarkka pyssy ollutkin. Ja saahan V:ssä vaihettua kertatulen ja sarjatulen välillä V painiketta painamalla. Tosin kun useamman osuman vaatii, että vihu kuolee, niin jossain tilanteissa tuo melko tehotonta. Pulttilukkoisella ainaki .FH2 modissa modissa pelaaminen uskomattoman täydellistä, ku ei tsrvi kolmea kertaa osua vaan kerta yleensä riittää. Mutta samalla myös sarjatuliaseet ovat harvinaisempia mutta ylivertaisia esim. rakennusta vyöryttäessä.

Tiiä sitten tuosta henkiinherättämisestä, vois olla että kun joku tankki taikka oikein iso pyssy pamauttaa hrngiltä, niin ei voisi enää herätellä. Näin oli muistaakseni BF2:ssa.
 
Pari tuntia lisää ja ehkä tuo vähän paremmin maistuu. Gewer 43 on aika jees, varsinkin kun BF1:ssä tuli pelattua paljon Selbstladerilla. Classien toimintaa (PC) tuli ihmeteltyä ja vähitellen niistä pääsee jyvälle. Alla miten mielestäni hommat pelaa:
  • Lifebar on jaettu muutamaan osaan. Life regen ei nosta 100%:iin vaan lähimpään pykälään. Onko nuo sitten 50% / 75%... en ole varma
  • Medic voi herättää kenet vain. Lisäksi jokainen classi voi herättää vain oman squadinsa jäseniä, mutta mediciä hitaammin. Nappi on E.
  • Jokaisella classilla voi olla yksi laastari kannossa. Health barin vieressä näkyy joko 0 tai 1. Tällä hoidetaan self heal painamalla 5. Alussa laastareita on 0.
  • Medicillä löytyy taskuista loputtomasti laastaria self healiin (laastarin numeroa 0 tai 1 ei tainnut näkyä lifebarin vieressä)
  • Medic / support heittelee laastaria / ammoa 3 napista. Self heal / self rearm toimii näillä pitämällä 3 pohjassa
  • Laastaria / ammoa lentää vain niille, kenellä on tarvetta. Paketteja on 3 ja ne regeneroituvat lyhyen ajan sisällä
  • Medic voi ilmeisesti healin lisäksi heittää jokaiselle yhden laastarin varastoon self healia varten, siksi niitä paketteja kannattaa viskoa koko ajan
  • Supportilla vähän sama homma, koska porukka aloittaa vajailla kudeilla, ammoa kananttaa viskoa koko ajan
  • Mediboxi / ammobox jätetään maahan 4 napilla ja sieltä voi E:llä nostaa kamaa. Näissä ei ole auraa. En tiedä saako ammoboxista räjähteitä
  • Kiinteistä medibox / ammobox lavoista saa ilmeisesti keiken healin ja ammon täyteen E napilla, myös räjähteet. Lisäksi niistä saa napattua self heal laastarit. Näissäkään ei taida olla auraa.
  • Medic ei voi medibox lavaa painaa, koska siihen ei ole tarvetta, support taas saa ammobox lavalta räjähteet
  • Kaikki classit osaavat rakentaa T napin kautta löytyvillä työkaluilla ennalta määrättyihin paikkoihin. Rakennusaika on ilmeisesti 6 "napsua" ja supportilla vain 3 "napsua"
  • Support osaa rakentaa esteitä, korokkeita ja aseita, muut eivät
  • Support osaa korjata kiinteitä aseita ja ajoneuvoja T napin työkalulla. Osaavatko muut?
  • Kuolleet tiputtavat ammoa ja heidän aseen voi nostaa (olikohan E vai R), ei kittiä
  • Squad leader kerää pisteitä ja ne voi käyttää B napista löytyviin kykyihin (supply drop / tankki / V1 raketti / yms...). Valinnan jälkeen ominaisuus tähdätään ja aktivoidaan jonnekin.
  • Tankki on melko hidas ja 2.ampujan kk kattaa vain sektorin eteen. Päätorni kääntyy 360, mutta on hidas kääntymään. Assault dynyineen voi aika rauhassa jallittaa tankkia läheltä, siksi tankki tarvitsee jalkaväen mukaansa. Yksi assault yhdellä "latauksella" ei saa tankkia hengiltä
Edelleen häiritsee se, että tiimipeli on lähes olematonta ja "järkevät" tiimit yleensä lukossa, vapaissa sitten mukavat 3 sniperia. Noh... kun ottaa tavaksi, ettei herätä / healaa / re-armaa yhtään omaa sniperia, niin ei pilaa snipereilta sitä heidän haluamansa lone wolf kokemusta. Välillä niille omille voi kyllä käydä heittämässä savut silmille :)

Omien kavereiden kanssa pelaaminen on täysin hajalla. Ihan sama koittaako muodostaa squadia Originissa tai pelin sisällä "Originissa". Kaverien kutsuminen squadiin tai jo peliä pelaavan peliin liittyminen Originissa tai pelin sisällä "Originissa" ei toimi ollenkaan. Satelee kaiken maailman virheilmoja. Sitten jos jossain vaiheessa pääsee pelaamaan, joltain kaverilta, kuka ei ole edes laitanut invitea, alkaa satamaan loputtomia inviteja squadiin. Jos voittaa lotossa ja pääsee samaan squadiin neljän kaverin kansa, kohta huomaakin että koko squadi onkin jostain syystä hajotettu.

Ja tuo varustelu UI on kyllä aivan perseestä. DICE:n resursseilla ei luulisi olevan vaikeaa rakentaa selkeää ja nopeasti sekä pelin aikanakin toimivaa varustelu UI:ta, missä unlockitkin pelaa kesken pelin. Lisäksi jokaisessa laitteessa olisi hyvä olla tieto kuinka paljon ja mitä se tekee ja millä napeilla, kuten niin monessa pelissä on nähty. Esimerkkinä vaikka nyt medicin laastarit. Kuinka paljon ne healaa, miten ne toimii ja mikä nappi painallus/pohjassa pitäminen. Poistaa aika paljon jengin turhautumista, kun on lyhyesti selitetty hommat. Kestää varmaan sen muutaman tunnin yhdeltä DICE:n työntekijältä kirjoittaa ja julkaista nuo tiedot tuonne UI:iin.
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia lisää ja ehkä tuo vähän paremmin maistuu. Gewer 43 on aika jees, varsinkin kun BF1:ssä tuli pelattua paljon Selbstladerilla. Classien toimintaa (PC) tuli ihmeteltyä ja vähitellen niistä pääsee jyvälle. Alla miten mielestäni hommat pelaa:

Hyviä pointteja ja selkeästi artikuloitu. Ainakin paremmin mitä itse peli osasi minulle kertoa :happy:
 
Nyt sain vihdoin yhden matsin pelattua ilman kitinää ajureiden kaatumisesta, ja heti matsin loputtua ajurit (ainakin pelin mielestä) kaatuivat ja tällä kerralla niinkin pahasti, että en saanut konetta edes buutattua ilman fyysisen reset-napin käyttöä. Ei tätä taida enempää uskaltaa testata, mikä on sääli, koska ei tämä hassummalta vaikuta.
Konetta kellotettu? Jos on, niin kellotuksia alemmaksi tai kokonaan pois.
 
Vaikea kyllä käsittää tätä pelin UI:ta BF1:stä lähtien. Luulisi että tuollaisella isolla pelitalolla olisi hallussa prosessit miten sujuvasti toimivat käyttöliittymät ja palvelinselaimet tehdään ja resursseja hioa ne kuntoon, mutta kyllähän tuo kokemus tuntuu enemmän joltain kesäsvenssonin taideprojektilta.
Tämä tuhannesti. En ole yhtä sekavaa räpellystä nähnyt aikoihin. Kontrollit jne on sentään laitettu ihan toimivasti, mutta kaikki muut valikot ovat ihan sitä itseään. Jotain on pahasti pielessä, jos pitää katsella netistä tutorialeja ja lueskella käyttäjien omia huomioita että ymmärtää edes miten pelin UI ja valikot toimivat ja mitä siellä on tarjolla. :D
 
Mikä v...u tässä on että välillä lentää pihalle????
Toi käyttää höhlästi origin systeemiä squadiin ja squad leader voi valita "quit with squad" eli lievää kettuilua siltä yhdeltä kun lentää koko squad pihalle samalla. Toivottavasti korjaavat julkaisuun.
 
Toi käyttää höhlästi origin systeemiä squadiin ja squad leader voi valita "quit with squad" eli lievää kettuilua siltä yhdeltä kun lentää koko squad pihalle samalla. Toivottavasti korjaavat julkaisuun.

Ainakin pleikalla täytyy hyväksyä poistuminen. Eli ei lennä leaderin takia.
 
Toi käyttää höhlästi origin systeemiä squadiin ja squad leader voi valita "quit with squad" eli lievää kettuilua siltä yhdeltä kun lentää koko squad pihalle samalla. Toivottavasti korjaavat julkaisuun.

Ainakin pleikalla täytyy hyväksyä poistuminen. Eli ei lennä leaderin takia.
Joo huomasin tuo squad leaderina, mutta näköjään ei pysty vaikuttamaan PC:llä, jos squad leader päättää poistua...
 
Olenko ainoa, jolla on taas koko päivän ollut originin friends-list offline?

Tekee elämästä paljon vaikeampaa jos haluaa kaverien kanssa pelata.
 
Kyllä tää hiukan paremmalta maistuu nyt pienen pelailun jälkeen. Rotterdami on heittämällä lumikenttää parempi, melkein tekee mieli vaihtaa servua kun rotterdam vaihtuu. Peli kyllä huutaa jotain HC-modea mistä voitais jättää refleksitähtäimet ym. jonnepaska pois.

Oliko tässä joku asetus millä saa vähennettyä tuota achievmenttien ja datan läiskettä ruudulla?
 
Rotterdami on heittämällä lumikenttää parempi, melkein tekee mieli vaihtaa servua kun rotterdam vaihtuu.

Ai. Itselläni ei ole vissiin tullut vastaan yhtäkään CQ-servua, joka vaihtaisi karttaa. Tuolla kun on se betan shock troops -haastehommeli niin sieltä ainakin nuo Rotterdamiin liittyvät tehtävät tuntuvat vievän pelkkää Rotterdamia pyörittäviin servuihin. Kannattaa kokeilla jos ei Narvik maita, ottaa tuolta servun esim. sen "shock and awe" -haasteen kautta.
 
Itselläni ei ole vissiin tullut vastaan yhtäkään CQ-servua, joka vaihtaisi karttaa.

Tuolta Advancedin kautta olen valinnut 64 pelaajan sakuservuja. Niillä tuntuu vaihtuvan rundin välein. Täytynee koittaa nyt tuota Shock Troopsia kun peli vaihteeksi kaatui.
 
Kai se tämäki bäfä on pelattava tällä I5-3570K:lla kun kerran jotenkin pyörii, jos ei sitte tee bäfä1:siä että betan jälkeen pyörii huonommin.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuo DLC on kyllä huvittava. DLC --> sensuroitu mutta FREE DLC --> on ok. Mitä v*ttua nyt oikeasti? Tuokin varmaan siksi, kun jengi on haukkunut EA:ta noista eikä kyseinen lafka kestä mitään kritiikkiä. Ja tuo, että sana "nazi" on kanssa sensuroitu tällaisessa WW2-aiheisessa pelissä. Melkoista meininkiä. Ei vissiin tarvitse enää paljoa chatissa puhua, kun EA ja DICE päättävät mikä sana on K18 pelissä oikein ja väärin. Kenenköhän mielestä tuollaisetkin sensuurit olivat hyvä idea kun firmaa muutenkin tunnutaan tarkkailevan mediassa oikein suurennuslasin kanssa. Vaatii jo taitoa kerätä näin paljon kyseenalaista PR:ää.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo DLC on kyllä huvittava. DLC --> sensuroitu mutta FREE DLC --> on ok. Mitä v*ttua nyt oikeasti? Tuokin varmaan siksi, kun jengi on haukkunut EA:ta noista eikä kyseinen lafka kestä mitään kritiikkiä. Ja tuo, että sana "nazi" on kanssa sensuroitu tällaisessa WW2-aiheisessa pelissä. Melkoista meininkiä. Ei vissiin tarvitse enää paljoa chatissa puhua, kun EA ja DICE päättävät mikä sana on K18 pelissä oikein ja väärin. Kenenköhän mielestä tuollaisetkin sensuurit olivat hyvä idea kun firmaa muutenkin tunnutaan tarkkailevan mediassa oikein suurennuslasin kanssa. Vaatii jo taitoa kerätä näin paljon kyseenalaista PR:ää.
Siellä on joku vihapuhetyöryhmä perustettu niinkuin nyt on tapana AAA-peleissä :D tietää ainakin mihin ne rahat menee mitkä olisi voinut vaikka siihen UI:hin käyttää.
 
En tiiä onko bugi, mutta äärettömän raivostuttava.
Ammuin vihollista pistoolilla ja loppu panokset lippaasta, menin puukottamaan sitä, mutta viiminen minkä näin oli että se vihollinen puukotti mut ja mun äijällä oli ase ja lipas kädessä, kun se koitti ladata asetta. Ja en siis alkanu lataamaan ite, vaan menin suoraan puukottamaan.
B1:ssä kun puukotti, ni se puukotti.

Toinen bugi oli että kuolin ja sit medicci tuli ja revives (ihme), mutta en nousukkaan ylös, vaan se rupes spectaamaan kaveria ja se näki, että seison siinä vaan paikallaan. Ite näin vaan sen spawnispectausjutun. Sit vihollinen ampu mut ja peli meni siihen karttaspawnimoodiin, mutta en nähny muuta kun sen kartan. Ei hiirtä, ei nappuloita ei mitään. Piti käynnistää peli uusiks.

Se menukin on aika buginen vielä.
 
Samoiten ärsyttävä juttu, että kun olet support (kai lie tapahtuu muillakin bipodia käyttävillä) ja siinä tiimellyksessä menet maaten ja alat räiskimään nappi pohjassa, niin silti se homo kaivaa ne jalat siihen piipun alle ja mielestäni, ihan perstuntumalla, se myös ampuu ne panoksetkin taivasta kohti kun se piippu hetken aikaa sojottaa ylöspäin kun vetää ne jalat esiin. Ja jos ei, niin kuitenkin se aseen grafiikka vie sillä liikkumisellaan tilaa näytöltä ettei tiedä mihin vittuun sitä panoksensa sylkee.
 
Voiko tuolle Narvikin Operationin toisessa päivässä olevalle Brittien pommi/hyökkäyslentokoneelle tehdä tässä betassa mitään? Käytin pitkän aikaa AA-tykkien tai minkä tahansa etsimiseen, mutta enpä niitä löytänyt. En löytänyt supportilla yhtään AA rakennussaittiakaan, joten niitäkään ei kai ole?
Pikkaisen rasittavaa kun lentsikka vetää rinkiä lippujen yllä ja pudottaa pommilastia jatkuvalla syötöllä koko kierroksen ajan.

Koko päivän ja illan taas friends-lista offline. Sitten kun ruuhka vissiin alkaa hellittää siinä yö neljän lähistöllä niin johan friends-lista tulee onlineen. Servulle jonottaessa tulee vähintään pariin kertaan connection to EA disconnected tms ja hoplaa jonon perälle. Samaten kun lopulta pääsee kaverin kanssa samaan squadiin, niin varmasti tulee CTD jossain vaiheessa ilman mitään ilmoituksia.

Ei tästä betan nauttimisesta ainakaan liian helppoa tehdä.
 
En tiiä onko bugi, mutta äärettömän raivostuttava.
Ammuin vihollista pistoolilla ja loppu panokset lippaasta, menin puukottamaan sitä, mutta viiminen minkä näin oli että se vihollinen puukotti mut ja mun äijällä oli ase ja lipas kädessä, kun se koitti ladata asetta. Ja en siis alkanu lataamaan ite, vaan menin suoraan puukottamaan.
B1:ssä kun puukotti, ni se puukotti.

Melee tuntuu kusevan urakalla muutenkin. Pari hienoa esimerkkiä:

Hiivin portaikossa camppailevan sniperin taakse ja tökkäsin puukon selkään. Ei tullut takedownia, sniper lähti juoksemaan eteenpäin, juoksin perässä puukolla sniperin selkää takoen. Ei takedownia, näytti tulevan osumia mutta lopputulos oli se että kaiffari viimein kääntyy ja oneshottaa minut pistoolilla.

Toisella kertaa väijytin kuormalavan takana kyykistelevää sälliä mutta tyyppi lähtikin yllättäen liikkeelle sille puolelle jolta olin lähestymässä. Kerkesin reagoimaan ensin ja aloin jo ampumaan, sitten se onnistuukin tekemään melee takedownin. Suoraan edestä muutaman askeleen päästä samalla kun nakutin LMG:llä kaveria naamaan. :rage:
 
Vaikka lupasin itselleni, että en koske tikullakaan betaan, vaan odottelen kokoversion ilmestymistä niin heikkoina yöntunteina se pitikin ladata.

1-2 tuntia Rotterdami karttaa kahlasin ja fiilistelin. Hyvältä vaikuttaa aluksi, kun en antanut isoa painoa bukeille, vaan ainoa tärkeä paino laadulle on että onko siinä sodan tuomaa räjähtävää fiilistä. Bukeja lupasin syynätä myöhemmin.

Tykkään kun lähes kaikki rakennukset menee paskaksi, mut liian nopeasti loppuu huvi kun kudit loppuu. Vielä ei oo skillit niin hyvät että luoti per jäbä. Siinä on sellanen olo kun kersalta olis tikkari viety kädestä.
Liian isoa painoarvoa laitettu tuolle ammusmäärälle pelissä. Onhan se kiva että täydennystä saa mutta tuo tappaa taktikoinnin ja hauskuuden. Oma tyylini on pelata siten että tykkään tarvittaessa antaa hyökkääville kamuille vähän suojatulta niin nyt joutuu kattoa vierestä kun niitä niitetään katuun. Siinä ei olis nyt tarvinnu kun 2-3 lipasta enemmän tohon max.määrään lisätä.

Muuten aika siisti raakile ja jopa toimii 8gb muistilla ja 1050 4gb näyttiksellä.
 
Mikä on pelattavasti ja millä resolla?
Ei anna/en löydä fps couteria, mutta 1055t cpu, 8 gigaa ramia ramia ja r9 380 4GB näyttis. Fullhd reso, graffoista karsittu joitain silmänkarkkeja pois, dx11 (12 kaatuu). Arviolta melko tasainen 60fps, jossain voi mennä yli (60hz näyttö). Jossain kun tosi kovasti samanaikaisesti poksahtelee tai kartassa säätila muuttuu, voi tulla hetkellinen droppi pariksi sekunniksi, että fps 15-30. Ei voi kuin ihmetellä, miten yllättävän hyvin peli toimii vahallakin raudalla. VS esim. FarCry5 ,joka ei edes käynnisty käskykantojen vuoksi.

Eikä tota edes ole kellotettu.

Edit: perfoverlary.drawfps 1 antaakin sen.
 
Viimeksi muokattu:
Voiko tuolle Narvikin Operationin toisessa päivässä olevalle Brittien pommi/hyökkäyslentokoneelle tehdä tässä betassa mitään? Käytin pitkän aikaa AA-tykkien tai minkä tahansa etsimiseen, mutta enpä niitä löytänyt. En löytänyt supportilla yhtään AA rakennussaittiakaan, joten niitäkään ei kai ole?
Pikkaisen rasittavaa kun lentsikka vetää rinkiä lippujen yllä ja pudottaa pommilastia jatkuvalla syötöllä koko kierroksen ajan.

Kyllä mun lentokone ainakin tiputettiin AA:n toimesta toisena päivänä. En kyllä valitettavasti osaa sanoa missä se tarkalleenottaen on.
 
Kertokaa nyt samalla miten ensimmäisen päivän räjäytykset vaikuttaa toiseen päivään? En huomannut mitään vaikutusta.
 
Kertokaa nyt samalla miten ensimmäisen päivän räjäytykset vaikuttaa toiseen päivään? En huomannut mitään vaikutusta.

Muuttaa hyökkääjien käytössä olevaa ticket-määrää. Mitä enemmän saa tykkejä matalaksi niin sitä enemmän saa tickettejä.
 
Narvik vaikutti myös hyvältä, tosin niin paljon avonaista tilaa että menee hiippailuksi koko touhu.

+ oli tuo aseiden modaaminen ja räätälöinti mieleisekseen. Tässä oltiin hyvin viety eteenpäin ideaa BF1:stä
+ hyvin jaksaa grafiikka pyöriä, kun kokeeksi heitin asetukset high-asetuksille, 60fps rajoitin päällä pyörii tasaiset 50-60fps, fullhd reso.
- välillä fps tippuu nollaan tämä ei jaksa yllättää, kun bf1 teki ihan samaa, mutta tämä on enemmän satunnaista
 
Hmmm :think:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Noniin, poliittinen korrektius näemmä levelillä: Sweden. Alkaa mennä tämä touhu pelin ympärillä niin naurettavaksi että taidan äänestää lompakolla ja jättää suosiolla kauppaan, eihän EA meidän kouluttamattomien rahoja kaipaa.
 
Muuttaa hyökkääjien käytössä olevaa ticket-määrää. Mitä enemmän saa tykkejä matalaksi niin sitä enemmän saa tickettejä.

No onpa typerää. Se määrä on ylipäätään todella iso ja ne mitä päivien välillä saa lisää on aika pieni määrä.
Olen pelannut ehkä 15 operaatiota, eikä kertaakaan puolustus ole ollut lähelläkään voittaa.

Tuo pitäis olla niin, että kunnon puolustuksella olisi esim enemmän sektoreita toisena päivänä tms.
 
Mulla ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku random jonne tuonne teamchattiin oksentaa, ne jutut mitkä jää sensuuriin on tuskin olleet mitään kuulemisen arvoisia muutenkaan. Mutta aika mielenkiintoista että jotkut jaksavat tuostakin mielensä pahoittaa, pelissä kun on oman nopean testailun perusteella aika paljonkin ihan oikeita ongelmia kuten noi iäisyyden kestävät pakotetut animaatiot yhdistettynä selittämättömiin instakilleihin.
Kukkuloilla viihtyvät tarkk' ampujat eivät näyttäis olevan kovin pitkäikäsiä minkä koen positiivisena asiana ja kranaattispämmi loistaa poissaolollaan. BF1 pelailut loppui n. 20h jälkeen tämän vuoksi.
 
kuten noi iäisyyden kestävät pakotetut animaatiot yhdistettynä selittämättömiin instakilleihin.
Mitkä animaatiot? Ainakin kaikki helan, ammojen jne ottamiset ja reviven animaatiot on todella tervetulleita ja jopa liian lyhyitä vieläkin.

Bugien vuoksi kyllä esim Sten tappaa välillä tasan yhdestä kudista, mutta se nyt on normi beta touhua eikä bugeihin jaksa kiinnittää huomiota.
 
Mulla ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku random jonne tuonne teamchattiin oksentaa, ne jutut mitkä jää sensuuriin on tuskin olleet mitään kuulemisen arvoisia muutenkaan. Mutta aika mielenkiintoista että jotkut jaksavat tuostakin mielensä pahoittaa, pelissä kun on oman nopean testailun perusteella aika paljonkin ihan oikeita ongelmia kuten noi iäisyyden kestävät pakotetut animaatiot yhdistettynä selittämättömiin instakilleihin.

Mieti nyt vaikka siltä kantilta, että resursseja laitetaan ennemmin tuollaiseen turhaan puhefiltteriin kuin itse pelin pelattavuuden kehittämiseen. Nuo pitkät animaatiot eivät kyllä ole mikään "oikea ongelma" vaan ihan tervetullut ominaisuus. Miksi esimerkiksi reviven tai ajoneuvosta poistumisen pitäisi tapahtua välittömästi? Hillitsee vähän niiden asioiden hyväksikäyttöä.
 
10h betan hakkaamisen jälkeen ensivaikutelmat ovat aikalailla samat kun ykkösestä: tavallaan ihan ok, mutta jotain puuttuu.

Unlock/upgrade systeemi aivan järjetön, aseisiin saa pari kosmeettista palikkaa tai maalia joilla ei ole mitään merkitystä (pl. tähtäimet) mutta sitten on joku maaginen "upgrade"-puu jolloin ase yhtäkkiä muuttuu paremmaksi tuosta vaan, ilman mitään kompromisseja.

Ajoneuvot tuntuvat taas olevan sellaisia, ettei niistä tarvitse edes välittää (omat kokemukset rajottuvat Conquestiin). Ei synny tilanteita kuten esimerkiksi kolmosessa, että yksi kopu tai tankki dominoi koko matsia. Tämäkin on tavallaan ihan hyvä juttu, mutta kyllä ajoneuvoilla joku preesens pitäisi olla Battlefieldissä. Tuona 10h aikana ehkä noin viisi kertaa kuollut tankkiin.

Myöskään tuo ominaisuus että squadleader voi spawnata jotain tultasyökseviä tankkeja ei oikein nappaa. Ei mielestäni kuulu siihen, mitä Battlefield pohjimmiltaan on. Tulee mieleen jotkut CoDin killstreakit. Toki plussaa siitä, että koittaa hieman edistää tiimipelaamista.

Talvimappi aika järkyttävä Conquestissa, lippujen etäisyydet aivan liian pienet noin avoimeen kenttään. Rotterdam taasen ihan jees.

Vähän siinä ja siinä viitsiikö tätä ostaa, ei kovin suurta luottoa ole että DICE jotain suuria parannuksia ennen releasea tekisivät. Mutta kyllä tämä ykköstä parempi on ainakin omaan makuun.
 
Mulla ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitä joku random jonne tuonne teamchattiin oksentaa, ne jutut mitkä jää sensuuriin on tuskin olleet mitään kuulemisen arvoisia muutenkaan. Mutta aika mielenkiintoista että jotkut jaksavat tuostakin mielensä pahoittaa, pelissä kun on oman nopean testailun perusteella aika paljonkin ihan oikeita ongelmia kuten noi iäisyyden kestävät pakotetut animaatiot yhdistettynä selittämättömiin instakilleihin.
Kukkuloilla viihtyvät tarkk' ampujat eivät näyttäis olevan kovin pitkäikäsiä minkä koen positiivisena asiana ja kranaattispämmi loistaa poissaolollaan. BF1 pelailut loppui n. 20h jälkeen tämän vuoksi.
Minä laitan sen ulinachatin aina piiloon, jos vain pelissä sellainen mahdollisuus on. Siitä huolimatta onhan tuollainen sjw-tyyppinen sensuuri ihan skeidaa ja kuvastaa ikävästi tekijöiden muuta ajatusmaailmaa.
 
Tankit menettelevät nykyisenään vaikka hieman voisi ehkä buffata. Tuntuu, että ne ovat kaikinpuolin heikompia kuin BF1:ssä mutta samaan aikaan niiden tuhoamiseen on entistä paremmat konstit. Tankeissa kuitenkin rajalliset panokset, vaikeampi korjata, hitaat tykkitornit ja tuntuu siltä, että tuo päätykki ampuu älyttömiä roikkuja ja tekee aiempaa vähemmän damagea. Melkein saa olla täysosuma jalkaväkeen, että menee sillä kumoon. Voisi olla hieman nopeampi se tankin kuti ja vähän laajempi yhden tapon räjähdysalue. Lentokoneet sen sijaan ovat ihan vitsi imo. Toki vaikea arvioida tilannetta betan perusteella, kun ei tiedä miten nuo päivitykset kasvattavat näiden toimivuutta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 885
Viestejä
5 054 857
Jäsenet
80 996
Uusin jäsen
Anto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom