Battlefield V

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
7
Tai asetuksia alas.




Prossu&muistit ei ole erityisen vahvat, joten en tiedä onko kamalasti järkeä pelkkää näyttistä päivittää. Jos peli stutteroi eli tökkii ja pätkii niin ehkäpä prossu/muistit rajoittaa menoa.
Onko järkeä sitten vaihtaa prossu ja muistit tekeekö paremmaksi? muut pelit kyllä pyörii kuin unelma esim black ops 4 voiko muistit ratkaista nuin paljon?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Mihinkäs nuo konffit lykätään tässä? Viimeksi joskus bf3 aikana säätänyt ja nyt ei kyllä googlaamallakaan osunut heti silmään.

E: Asia kunnossa.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
915
Otan ihan kaiket neuvot vastaan mitä parempaan pelikokemukseen on mahdollista käyttää. Kehtaatteko heittää komennot yms.
RenderDevice.RenderAheadLimit 2 oli millä oletuksen [1] sijaan peli vähän paremmin pyki. Konsoliin siis tuo heittää ja jos se toimii, niin pysyvä tallennus pelin hakemistoon user.cfg tiedostoon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
35
Kokeillaan vaihtaa nuo muistit nyt ensin ja sit jos tökkii niin näyttis kun en kaikilla herkuilla edes pelaa :)


Edit: tollanen kitti lähti tiluuseen Kingston 16GB (2 x 8GB) HyperX Fury, DDR4 3200MHz, CL18, 1.2V, musta - 159,00€


Palj
Kannattaa koittaa dx11 asetuksella. Mulla on ryzen 1600 ja vega56. Peli on diashowta, vaikka olis low grafiikat dx12 asetuksella. Erikoista on että vaikka fps on yli 100, niin kokemus on kuin fps olisi 10. Dx11 päällä peli on täysin sulava, mutta fps kärsii tuosta ikävästi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 037
Ne asetukset tosiaan kandee käydä kunnolla läpi ennenkuin osia ostelee. se DX11/DX12 ja Future frame rendering jne.

Ei noi muistit välttämättä kovin suurta eroa tee. Itse lähinnä arvailen kun ei kokemusta vastaavasta koneesta.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
135
Tuli ostettua käytettynä kone jossa ryzen 1600 16gb ddr4 2666mhz ja gtx 1060 mutta peli tökkii ja pahasti peli kyllä asenettu vanhalle sampan 1TB hdd:lle mut vaikuttaako se vai mitä kannattaa tehdä? toiselle foorumilla ehdottivat prossun vaihtoa 2700:seen. Mutta kumpi päivitykseen prossu vai näyttis?
Itsellä sama setti (paitsi muistit 3000 ja prossu R3 1200X kellotettuna 4Ghz) Mediumina pelaan ja FPS 80-144 DX10, voin laittaa muutkin conffit jos tarvitset.

Tosin tilasin eilen Ryzen5 2600, että ens viikolla selviää miten prossu vaikuttaa tässä kokoon panossa.
Tuossa vielä linkki jossa on ihan hyviä neuvoja, miinus puolena on, että tämä jamppa ei kerro mitä noi sen tekemät muutokset oikeasti tekevät.

 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Onkohan muilla ollu vastaavaa ongelmaa, jos näyttö 100Hz niin ei mee kirveelläkään full screeniin, 60Hz niin toimii ok??

Edit: Kaikki muut pelit toimii ihan normaalisti full screen ja näyttö kellotettuna 100Hz, paitsi nuo vitun Pällifieldit...argh. :mad:

Edit 2: Nyt lähti toimimaan kun laitto pikakuvakkeen ominaisuuksista ruksin "disable fullscreen optimizations" kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
BC2 oli toimiva, edistyksellinen, tunnelmallinen, audiovisuaalisesti upea, tasapainoinen, tiimityötä painottava ja ennen kaikkea hauska. Päättömästä Conquest-juoksentelusta en ole koskaan pitänyt, mutta BC2:ssa sekään ei liiemmin ahdistanut, mutta eniten pidin silti siinäkin mainiosta Rush-pelimuodosta. Suurin valitus tulee kehnosta hitregistä ja snipereista jotka ovat syöpää jokaisessa pelissä, mutta jostain syystä niitä pitää silti roikottaa mukana.

BF3 ja BF4 jatkoivat suoraan siitä mihin BC2 jäi, mutta hauskuus jäi matkasta ja samoin kasa ominaisuuksia. Dynaamisesti hajoavan maaston tilalle tuli jotain helkutin skriptattua Levolution-pasketta jne. Conquestiakin painotettiin enemmän ja se varmaan oli joidenkin mieleen, mutta ei minun.

Ei ole hirveästi noiden viimeisimpien tuotosten jälkeen luottoa DICEn/EA:n tekemisiin, mutta toivotaan parasta.
BC2:ssa sniputtajia oli kuitenkin rajattu määrä. Muistaakseni 2 per tiimi korkeintaan ja se oli hyvä juttu. Itse aiankin mustan BC2:sen olevan se ensimmäinen nettiräiskintä mikä vei tunteja vuorokaudesta kiitettävään tahtiin. Kentätä oli timanttia ja onnistumisen rimu rajaton kun joskus sattu porukkaan oikeen hyvä balanssi ja homma rokkas hienosti. Vieläkin tekis mieli kokeilla mutta muut pelit vievät aikaa liikaa ja uskallusta ei ole enää...BC3:nen voidaan jo etukäteen julistaa paskakasaksi koska nämä viimeisimmät BF:t ovat olleet ihan hirveää kuraa laitaa lukien. Jokainen on tullut hommattua mutta peliajat ovat jääneet muutamaan tuntiin per peli. Ei maistu se säheltäminen yhtään...
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Battlefieldejä tullu pelattua vuodesta 08 ja aina CONQUESTIA pelimuotona
Tänään kokeilin BFV:a Breakthrough pelimuotoa ja todella positiivinen kokemus ja vastaanotto oli, erät oli mukavan nopeatempoisia ja rajuja. Rotterdamin willemsbridgen pisteellä oli erikoisen kovat yhteyden otot.:D
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
59
Onko muilla ollut Ongelmia kaatuilun kanssa, välillä peli toimii ihan normaalista että pystyy kavereiden kanssa monta tuntia pelaamaan. Sitten seuraavana päivänä kaatuilee 1-3 minuutin päästä kun servulle on connectannut ja mitään kaatumis ilmoitusta ei ole kertaakaan tullut. Muistaakseni BF1 teki jo samaa. Muut pelit ovat toimineet normaalisti.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Tuli ostettua käytettynä kone jossa ryzen 1600 16gb ddr4 2666mhz ja gtx 1060 mutta peli tökkii ja pahasti peli kyllä asenettu vanhalle sampan 1TB hdd:lle mut vaikuttaako se vai mitä kannattaa tehdä? toiselle foorumilla ehdottivat prossun vaihtoa 2700:seen. Mutta kumpi päivitykseen prossu vai näyttis?
Ryzenit tykkää nopeasta muistista. Koita jos muistit kulkee korkeammilla taajuuksilla tai kiristä latensseja.
1060 kannattaa myös ottaa kaikki kellot irti mitä saa, varsinkin muisteista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Onko muilla ollut Ongelmia kaatuilun kanssa, välillä peli toimii ihan normaalista että pystyy kavereiden kanssa monta tuntia pelaamaan. Sitten seuraavana päivänä kaatuilee 1-3 minuutin päästä kun servulle on connectannut ja mitään kaatumis ilmoitusta ei ole kertaakaan tullut. Muistaakseni BF1 teki jo samaa. Muut pelit ovat toimineet normaalisti.
Aina kun ehdin pelaamaan niin yleensä kaatuu kerran. Useimmiten tapahtuu jos / kun menee muuttelemaan aseen päivityksiä kesken pelin, mutta nyt tuota on tapahtunut ihan heti aloittaessa menuissakin. Tämän jälkeen toisella käynnistyksellä ei ole kaatunut muistaakseni kertaakaan ja parinkin tunnin sessiot kestänyt eli ei liene rautaongelmaa.
 

Subv1sa

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 116
Onko muilla ollut Ongelmia kaatuilun kanssa, välillä peli toimii ihan normaalista että pystyy kavereiden kanssa monta tuntia pelaamaan. Sitten seuraavana päivänä kaatuilee 1-3 minuutin päästä kun servulle on connectannut ja mitään kaatumis ilmoitusta ei ole kertaakaan tullut. Muistaakseni BF1 teki jo samaa. Muut pelit ovat toimineet normaalisti.
Itellä ei oo vielä kertaakaan kaatunut.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 378
Oletko kellottanut konetta tms...itselläni jos nostaa kellot yli 4.5ghz niin antaa muutaman minuutin olla valikoissa ja kaatuu sitten työpöydälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Kuinka päin helvettiä aloituspawnit voi Aerodromen dominationissa olla? Brittispawni A-halliin ja munaravia ulos kohti B-lippua vuorten puolelta, niin ulkopuolella on Mg-42 Bipodilla jo viritelty odottamaan. Saksalaiset spawnaa kuitenkin juurikin toiselle puolelle. Komeesti ehti 10 sekunissa tuohon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 462
Suomi KP oli ilo hankkia kullalle, siitä suositus. Ja toinen suositus Geherw 1-5 koska se nerfataan, nyt saisi helposti kullalle.
On nuo medicin aseet ihan käyttökelpoisia. Sten, Suomi KP, MP40 ja MP28 tällä hetkellä kultaisena mediciltä. Hyvin toimii.
Suomi-KP mastery VI assigment olisi edessä. Onko suositella karttaa/pelimuotoa, että missä kannattaisi vetää? Kumman tuossa pitää olla nyt objectivella; minun, vihollisen vai molempien?
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
915
Tuli ostettua käytettynä kone jossa ryzen 1600 16gb ddr4 2666mhz ja gtx 1060 mutta peli tökkii ja pahasti peli kyllä asenettu vanhalle sampan 1TB hdd:lle mut vaikuttaako se vai mitä kannattaa tehdä? toiselle foorumilla ehdottivat prossun vaihtoa 2700:seen. Mutta kumpi päivitykseen prossu vai näyttis?
Ryzenit tykkää nopeasta muistista. Koita jos muistit kulkee korkeammilla taajuuksilla tai kiristä latensseja.
1060 kannattaa myös ottaa kaikki kellot irti mitä saa, varsinkin muisteista.
No, täällä on sampan 3200 b-die muistit stiltin safe asetuksilla samalla seepulla ja tosiaan peli toimi niinkuin tykkäsi. Aikasemmin tökitin 1060 vastaavalla 390:llä ja vasta vega 56 päivityksen jälkeen huomasin että tälle pökäleelle on aivan sama mitä rautaa sinne laittaa: jos se ei toimi kunnolla niin se ei toimi. Sitten vaan kokeiltava millä säädöillä pääsee lähimmäks siedettävää kokemusta.

Digital Foundry sai RTX 2060 videollaan vähän tuota randomiutta talteen. Äkillinen 10-20 droppi siinä kuin hetki sitten toimi sulavasti, stutteria. Pelin uudelleenkäynnistys, FPS palautuu aiemmalle tasolle. Eli kyllä pelissä itsessään on vielä paljon parantamisen varaa, mihin on minusta aika turhaa lähteä lisää rautaa heittämään ratkaisuksi. Ehkä sitten kun suorituskyky parannukset on tehty eikä vieläkään pyöri kunnolla (jos niitä koskaan tulee). Sitten noissa tekstuurien laaduissa vaikutti olevan iso ero kans pyörimiseen, ehkei sitä ultraa kannata käyttää jos pelaa alle RTX 2060 tasoisella raudalla.

Mutta tosiaan... ensin säädöt siedettävästi kohdalleen, sit kokeilla tekeekö windowsin koko näytön optimoinnin poisto mitään eroa, sekä kokeilla tuota renderdevice.renderaheadlimit komentoa konsolissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 460
Suomi-KP mastery VI assigment olisi edessä. Onko suositella karttaa/pelimuotoa, että missä kannattaisi vetää? Kumman tuossa pitää olla nyt objectivella; minun, vihollisen vai molempien?
Ainakin tuo konekiväärien "kill 10 enemies in objective areas" tarkoittaa sitä, että sen vihun pitää olla siellä. On kyllä heikosti muotoiltu nuo haasteiden sisällöt. Välillä selviää oikeasti vasta testaamalla, että mitäs hittoa tässä pitää tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 460
Customoi ase hipfire ystävälliseksi mikäli ei jo ole.
On se 20 hipfire tappoa objectiven sisällä hipfirellä silti melko paljon. Muistelisin tuon vielä vaativan vihollisen oloa capissa, joten niitä tappojakaan ei voi hakea ihan mistä sattuu. Eniten ärsyttää juuri nuo tehtävät missä vihollisen pitää olla siellä capissa, nuo on kaikista vaikeimpia kun viholliset tuntuu olevan juuri siinä ulkopuolella. En toki tiedä onko tuo konkassa helpompaa mutta brealthrough:ssa ainakin puolustajana on vaikea saada tuollaisia tehtyä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Juu, mutta ne pitää tappaa Hip Firella. Tuo ei ole ikinä minulle sopinut ja tuohon joutuu keskittymään todella paljon.
No mutta sitä suuremmalla syyllä tuo sinun kysymäsi asia on ns. yhdentekevä, sillä aika hemmetin isolla todennäköisyydellä olette molemmat siellä objectivella, jos SMG ja hipfire tapot kyseessä. Ei nyt ihan helposti tule tilannetta, missä tappaisit hemmetisti vihuja hipfirellä siten, että vain toinen on objectivella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 462
No mutta sitä suuremmalla syyllä tuo sinun kysymäsi asia on ns. yhdentekevä, sillä aika hemmetin isolla todennäköisyydellä olette molemmat siellä objectivella, jos SMG ja hipfire tapot kyseessä. Ei nyt ihan helposti tule tilannetta, missä tappaisit hemmetisti vihuja hipfirellä siten, että vain toinen on objectivella.
Tulee, esim Aerodomen C-lippu jossa olen tehnyt useita muita assigmentteja. Objectiven raja taitaa kulkea molemmin puoli hallia kulkevissa käytävissä. Tästä syntyy usein tilanne että hyökkääjänä ammut objectivelle kun et ole itse objectivella ja puolustajana ammut objectivelta vihollisia jotka eivät vielä ole objectivella. Tuo on toki yksittäinen objective, mutta silti. Varmaan Breakthrouhtissa käyn vääntämässä tuon, siellä kun pelit ovat useimmiten tavallista pidempiä ja assigment on helpompi vain kahden objectiven johdosta.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
155
Onko joku tietonen löytyykö bf1 tai 5:a
Serveri jossa pyöris kerta toisesa jälkee sama mappi?
Esim hamada tai rotterdam 24/7.

Bf2 oli näitä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 037
Onko joku tietonen löytyykö bf1 tai 5:a
Serveri jossa pyöris kerta toisesa jälkee sama mappi?
Esim hamada tai rotterdam 24/7.

Bf2 oli näitä.
BF1:ssä oli vuokrattavia servereitä joihin jotkut ylläpitäjät tuollaisia laittoi. Dicen servereillä ei ollut kuin playlistejä.

BFV:ssä ei ole vuokrattavia servereitä ja servereillä pyörii sama playlist kaikilla. Eikä voi esim. findata vain tiettyjä karttoja tai server browserissa näe kuinka pitkään karttaa on pelattu. Surkea systeemi jos haluaa pelata vain osaa kartoista.

Ei luulisi olevan kovin työlästä väsätä jotain tuollaisia ratkaisuja, mutta ei taida Diceä kiinnostaa, kun BF1:ssä oli koko elinkaaren sama surkea systeemi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 462
Ei ainakaan allekirjoittaneella tule mitään tästä Hip Fire assigmentista :D Kauas ei voi ampua, lähelle ei pääse ja peli menee kämppimiseksi. Ensimmäinen ja viimeinen SMG jonka tulen kultaiselle vetämään.
 
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
198
Ei ainakaan allekirjoittaneella tule mitään tästä Hip Fire assigmentista :D Kauas ei voi ampua, lähelle ei pääse ja peli menee kämppimiseksi. Ensimmäinen ja viimeinen SMG jonka tulen kultaiselle vetämään.
Mutta tässä on se piilotettu requirement 60 hipfire tappoa yhteensä! :)

Itsellä on nyt tänä päivänä kaikki assaultin ja medicin aseet kultaisella. Suomi KP:n sain kultaiseksi tavallaan tuurilla. Lurkkasin makaamalla Narvikissa B-lipun lähettyvillä siinä sähköjakaajan näköisen tönön vieressä. Ammuin junan alta porukkaa jalkoihin hipfirellä ja sain joku 12 tappoa putkeen ennen kuin loppui ammukset ja piti mennä pistoolilla riehumaan. Pelimuotona Grand Operations, Day 2 eli mitä se nyt olikaan.

Kysytään vielä sellaista eli pelaatteko DX11 vai DX12? Entä onko future frame rendering päällä vai pois?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Smg:llä saa eniten tuhoa aikaan dominationissa tietyissä mapeissa. Esim. Devastation, Narvik ja Hamada pelaan käytännössä aina smg:llä ja tuolla se on kätevä kunhan välttää luonnollisesti aukeita.
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
205
Olki mielenkiintoinen matsi kun omalla puolella 15 henkilöä ja vastapuolella 24 henkilöä ja peli ei antanut vastapuolelta vaihtaa tiimiä että olisi saatu tasaiset joukkueet. On muuten ensimmäinen peli 32 vuoden pelihistorian aikana mikä lahoaa päivä päivältä enemmän käsiin. Jännittää kuin pikkupoikaa jouluna että mitähän uusia bugeja dice meille on uuteen pätsiin saanut väsättyä.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Toissapäivänä meni Battle 3 asennuskeen ja huh kun tuntu hyvältä sotimiselta verrattuna tohon ADHD-juoksusimulaattoriräiskintään verrattuna.

Ja tuo battlelog nettisivu mikä ennen oli...paljon on menty kyllä taaksepäin, RTX-demolta tuo lähinnä tuntuu sisältöä kun vertaa.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Pelaan nykyisin pelkkää frontlinea, koska mapit sopii siihen niin hyvin ja ei ole pelkkää kaaosta. Tykkään pelistä ja etenkin gunplaystä edelleen todella paljon, mutta muuttaisin pelistä monen monta asiaa jotka tois peliin enemmän tiimipelaamista ja vähentäisi tappojen perässä juoksua.

1: Scoreboardilta K/D pois. Tilalle pelkät pisteet, että hahmoluokan pisteet. Päävalikossa voisi näkyä koko pelihistorian KD ja vaikka roundin lopussa molempien puolien parhaat tappajat tai vähiten kuolleet tms. Tai jopa eniten pelastustappoja tehneet.

2: Pisteytys täysin uusiksi. Rakentelusta moninkertaiset pisteet. Medicillä revauksesta samoin. Snipulla spottauksesta, supportin tulituesta jne. Eli siten, että jokaisen hahmoluokan rooli korostuisi kun scoreboard näyttä pisteet ja omalla roolilla täytyy tehdä kunnolla töitä jotta pisteitä saa. Ja esim medicille savujen käytöstä jotain bonusta jollain kaavalla.

3: Pisteytys isolla mittakaavalla myös. Lippujen valtauksesta ja etenkin pommin asetuksesta/räjähdyksestä ihan jotain muuta kuin 300 pistettä. Ja jos joku purkaa/asettaa pommia ja tapat sen, niin myös isosti pisteitä. Myös lippua vallatessa/puolustaessa lippualueen tapoista selvästi enempi pisteitä, samoin kuin esim just savuista, revauksesta, ammoista jne.

4: Rakennelmien täytyy kestää enemmän. Kukaan ei rakenna mitään kun lentokone tuhoaa koko lipun kerralla. Samoin nyt niihin menee yks kranu ja ei hidasta ketään.

5: Rakennelmia selvästi enemmän ja uusiin paikkoihin. Enemmän juoksuhautoja jne snipujen välttelyreittejä, joilla oikeasti käännetään peli. Kukaan ei myöskään raahaa niitä tykkejä autojen perässä, joten niiden rakentelumahdollisuus muuallekin luin Twisted steeliin typerään paikkaan.

6: Kun kuolet, niin ruudulle ihmiskeho, joka näyttää osumakohdat. Montako kutia tuli, moneltako pelaajalta ja paljonko mikäkin aiheutti damagea. Suurinosa insta killistä on niitä kun useampi ampuu ja/tai sulla ei oo helat täysillä. Tuo auttais ymmärtämään paremmin.

Suurinosa noista olisi pelkkää numeroiden muuttelua koodiin, joka ei toisi edes bugeja tms.
Näiden lisäksi pari asiaa skineistä ja tähtäimistä:

1: Ensinnäkin ei joka aseelle samoja tähtäimiä. Eri aseisiin eri tähtäimet ja esim assaultilla kokonaan pois 3x tähtäimet. Esim selbstlader on ihan op. Luodit menee luotisuoraan satojen metrien päähän sillä tarkkuudella, että se on parempi kuin yksikään snipu jossa luodit tippuu selvästi. Toisaalta sillä pärjää lähelläkin. Medicin aseille enemmän tehoa edelleen ja balansointia muutenkin. Mut erityisesti tähtäimet eri aseille ja varsinkin eri luokille uusiksi.

2: Tässä pelissä voisi olla oikeasti potentiaalia mikromaksuilla. Mutta ei niin et kaikille aseille on täysin samat skinit. Voisi toki olla yleisskinit, mutta lisäksi ase ja luokkakohtaisia skinejä joita voi ostaa CC:llä, että rahalla.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
Tällä viikolla pitäisi tulla patchi, sekä toki muutosloki.
Parin DICE työntekijän Twitterin puolella listattu previewnä joitain muutoksia.

Voi lukea täältä ja täältä suoraan Twitterissä, tai alla screenshotteina.

upload_2019-1-14_11-21-51.png


upload_2019-1-14_11-21-51.png


upload_2019-1-14_11-22-24.png

Pisti silmään tuo että Panzerfaust on nyt 1-shot kill lentokoneita vastaan.

Se taas kuulostaa hyvältä, että bipod + crouch/prone vertical recoil reduction stack poistuu. Ehkä ne makaavat supportit ei enää ole ihan niin lasereita.

SMG buffia, medicit kiittää. Saavat medium rangelle parannusta. :tup:

Jaqub tuossa totesi että varsinainen muutosloki on 10 sivua pitkä. :D
 
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
205
Pelaan nykyisin pelkkää frontlinea, koska mapit sopii siihen niin hyvin ja ei ole pelkkää kaaosta. Tykkään pelistä ja etenkin gunplaystä edelleen todella paljon, mutta muuttaisin pelistä monen monta asiaa jotka tois peliin enemmän tiimipelaamista ja vähentäisi tappojen perässä juoksua.

1: Scoreboardilta K/D pois. Tilalle pelkät pisteet, että hahmoluokan pisteet. Päävalikossa voisi näkyä koko pelihistorian KD ja vaikka roundin lopussa molempien puolien parhaat tappajat tai vähiten kuolleet tms. Tai jopa eniten pelastustappoja tehneet.

2: Pisteytys täysin uusiksi. Rakentelusta moninkertaiset pisteet. Medicillä revauksesta samoin. Snipulla spottauksesta, supportin tulituesta jne. Eli siten, että jokaisen hahmoluokan rooli korostuisi kun scoreboard näyttä pisteet ja omalla roolilla täytyy tehdä kunnolla töitä jotta pisteitä saa. Ja esim medicille savujen käytöstä jotain bonusta jollain kaavalla.

3: Pisteytys isolla mittakaavalla myös. Lippujen valtauksesta ja etenkin pommin asetuksesta/räjähdyksestä ihan jotain muuta kuin 300 pistettä. Ja jos joku purkaa/asettaa pommia ja tapat sen, niin myös isosti pisteitä. Myös lippua vallatessa/puolustaessa lippualueen tapoista selvästi enempi pisteitä, samoin kuin esim just savuista, revauksesta, ammoista jne.

4: Rakennelmien täytyy kestää enemmän. Kukaan ei rakenna mitään kun lentokone tuhoaa koko lipun kerralla. Samoin nyt niihin menee yks kranu ja ei hidasta ketään.

5: Rakennelmia selvästi enemmän ja uusiin paikkoihin. Enemmän juoksuhautoja jne snipujen välttelyreittejä, joilla oikeasti käännetään peli. Kukaan ei myöskään raahaa niitä tykkejä autojen perässä, joten niiden rakentelumahdollisuus muuallekin luin Twisted steeliin typerään paikkaan.

6: Kun kuolet, niin ruudulle ihmiskeho, joka näyttää osumakohdat. Montako kutia tuli, moneltako pelaajalta ja paljonko mikäkin aiheutti damagea. Suurinosa insta killistä on niitä kun useampi ampuu ja/tai sulla ei oo helat täysillä. Tuo auttais ymmärtämään paremmin.

Suurinosa noista olisi pelkkää numeroiden muuttelua koodiin, joka ei toisi edes bugeja tms.
Näiden lisäksi pari asiaa skineistä ja tähtäimistä:

1: Ensinnäkin ei joka aseelle samoja tähtäimiä. Eri aseisiin eri tähtäimet ja esim assaultilla kokonaan pois 3x tähtäimet. Esim selbstlader on ihan op. Luodit menee luotisuoraan satojen metrien päähän sillä tarkkuudella, että se on parempi kuin yksikään snipu jossa luodit tippuu selvästi. Toisaalta sillä pärjää lähelläkin. Medicin aseille enemmän tehoa edelleen ja balansointia muutenkin. Mut erityisesti tähtäimet eri aseille ja varsinkin eri luokille uusiksi.

2: Tässä pelissä voisi olla oikeasti potentiaalia mikromaksuilla. Mutta ei niin et kaikille aseille on täysin samat skinit. Voisi toki olla yleisskinit, mutta lisäksi ase ja luokkakohtaisia skinejä joita voi ostaa CC:llä, että rahalla.
Omenaraato voisi heittää työhakemuksen dicelle sisään. Noilla parannuksilla battlefield V olisi juuri sellainen mitä sen suurin osa pelaajista tuntuisi haluavan olla, itse mukaan luettuna. Tiimityöskentely ja rakentelu pitäisi palkita paremmin. Valloitetun lipun puolustuksesta saatavat pisteet on kuitattu yhdellä tapolla niin eipä ole ihme ettei sinne lipulle koskaan ketään jää puolustamaan. Matsin voittamisestakaan ei hyödy mitään muuta kuin saa tilastoja nätimmäksi. Levelcappi on aivan naurettava, joko se olisi pitänyt tehdä hitaammaksi saavuttaa tai sit suoraan ainakin se level 100 sinne. Aseiden parannukset aukeavat liian helposti. Neloslevun jälkeen saa jotain turhanpäiväisiä maalauksia mitkä ei vaikuta itse peliin millään tavalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 460
Itse ottaisin scoreboardiin tylysti mallia Red Orchestra 2:ssa. Siinä ilmoitetaan scoreboardissa kaikessa yksinkertaisuudessaan tapot, tiimipisteet ja yhteispisteet. Eli juuri ne kaikki tärkeät asiat. En ymmärrä miksi tuo K/D on niin hyvin esillä näissä bäfissä, kun se on ihan turha statsi. Sitten nuo sankarit lesoilee servuilla K/D statseillaan vaikka eivät osaa edes PTFO. K/D kuuluu TDM ja DM tyyppisiin pelimuotoihin, ei pelimuotoihin joissa voitto ei tule suoraan tappojen kautta. Eli bäfässäkin voisi ihan hyvin ilmoittaa vain tapot, tiimityöpisteet (healit, rakentelut, capit jne) ja sitten näistä jokin yhdistelmä. Ja joo, mielestäni melkein kaikkia tiimityöhön liittyviä pisteytyksiä voisi kasvattaa. Ja erityisesti tuota capin puolustusta. Esimerkiksi breakthrough:ssa on hyvin tyypillistä, että porukka valtaa yhden niistä 2-3 capista ja sitten jättää sen tyhjäksi. Sitten sillä välin kun hyökätään toiselle capille niin vihollistiimi ei tarvitse kuin 2 pelaaja valtaamaan sen toisen capin takaisin.. Monesti edes se yhden squadin jääminen vallatulle capille riittäisi puolustukseen.

Esimerkkinä RO2:ssa saa yhdestä taposta sen yhden pisteen. Pelkillä tapoilla siis jää hyvin helposti scoreboardin pohjalle. Puolustustapoista (eli tapat ollessasi capissa) saat muistaakseni 3 ylimääräistä pistettä. Jos taas tapat capissa olevan vihun niin saat hyökkäystapoista 3 ylimääräistä pistettä. Jos taas olette molemmat capissa niin saat molemmat eli 6 pistettä. Näin ollen se capissa olo tai cappiin pyrkiminen on aina huomattavasti tärkeämpää. Vastaavasti jos olet Squad Leader ja joku spawnaa suhun niin saat yhden pisteen eli saman kuin tapot. Vaikka tapot on tuossa pelissä jopa tärkeämpiä kuin tässä niin silti niistä palkitaan vähemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Huomannut että välillä featuroi toi matchmaking. Pari päivää sitten mentiin omassa squadissa peliin, niin heitti ja alotti pelin 2v32 eikä peliin joinannu ketään enää.
Machmaking tosiaan laittaa pelaajat yleensä vasta alkaviin matseihin. Jos servun pelaajamäärät tippuvat alle 40 ja matsin alussa servulle ei tule porukkaa, on suuri mahdollisuus että servu "kuolee". Noin kävi tuossa matsissa, josta laitoin kuvan. BF1 oli tätä ongelmaa huomattavasti enemmän. Omasta mielestä balanceri oli siinä vielä huonompi.

1: Scoreboardilta K/D pois. Tilalle pelkät pisteet, että hahmoluokan pisteet. Päävalikossa voisi näkyä koko pelihistorian KD ja vaikka roundin lopussa molempien puolien parhaat tappajat tai vähiten kuolleet tms. Tai jopa eniten pelastustappoja tehneet.

6: Kun kuolet, niin ruudulle ihmiskeho, joka näyttää osumakohdat. Montako kutia tuli, moneltako pelaajalta ja paljonko mikäkin aiheutti damagea. Suurinosa insta killistä on niitä kun useampi ampuu ja/tai sulla ei oo helat täysillä. Tuo auttais ymmärtämään paremmin.
Battlenonsense on tosiaan tehnyt molemmista hienot konseptit. Jos ei satu olemaan ennestään tuttuja:
Screenshot_1.png
Screenshot_2.png
Tappojen pitää olla näkyvissä, koska ne ovat aika suuri merkki siitä kuinka hyvin pelaaja on tehnyt työnsä. Tapot kuitenkin vähentävät tikettejä. Erityisesti tankkien ja pilottien tapot kertovat aika hyvin sen kuinka hyvin ovat tehneet työnsä. Pisteet eivät välttämättä tätä kerro.

Kuolemien ei tosiaan tarvitsisi näkyä scoreboardissa.

Pisti silmään tuo että Panzerfaust on nyt 1-shot kill lentokoneita vastaan.

Se taas kuulostaa hyvältä, että bipod + crouch/prone vertical recoil reduction stack poistuu. Ehkä ne makaavat supportit ei enää ole ihan niin lasereita.

SMG buffia, medicit kiittää. Saavat medium rangelle parannusta. :tup:
Tuossa on tosiaan aika hyviä päivityksiä. Nyt panzerfaus tekee reilut 80 damagea pienempiä lentokoneita vastaan. Bomberit kuitenkin tippuu yhestä. En näe tässä oikein järkeä että iso, hidas ja kestävä bomberi tippuu yhestä. Pienemmät koneet, joihin on muutenkin vaikea osua, kestävät osumat helposti

Levelcappi on aivan naurettava, joko se olisi pitänyt tehdä hitaammaksi saavuttaa tai sit suoraan ainakin se level 100 sinne. Aseiden parannukset aukeavat liian helposti. Neloslevun jälkeen saa jotain turhanpäiväisiä maalauksia mitkä ei vaikuta itse peliin millään tavalla.
Taisin lukea redditistä että maksimi rankin saavuttamisen ei pitänyt olla niin nopeasti saavutettavissa. Taisivat tehdä pienen virheen tässäkin asiassa :D
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
En ymmärrä miksi tuo K/D on niin hyvin esillä näissä bäfissä, kun se on ihan turha statsi.
Ei se siinä mielessä ole turha että jokainen kuolema vähentää oman puolen tikettejä ja täten vaikuttaa pelin lopputulokseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 460
Ei se siinä mielessä ole turha että jokainen kuolema vähentää oman puolen tikettejä ja täten vaikuttaa pelin lopputulokseen.
No toki sillä on vaikutusta mutta se vaikutus on esim. huomattavasti pienempi kuin tuossa mainitsemassani RO2:ssa ja silti kyseisessä pelissä ei nähty (onneksi) tarpeelliseksi näyttää tuota death -tilastoa. Sen death -tilaston näyttäminen ja KD:n korostaminen saa mielestäni aikaan paljon enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Osa pelaa esimerkiksi yliturvallisesti, kun pelätään noita kuolemia tilastossa. Muutenkin nuo deathit on aika vääristyneet siinä mielessä, että eihän sulle kirjaannu niitä jos porukassa on hyvä medicci nostamassa henkiin (=saat kuolla miten lystää ja voit saada silti 30-0 scoren). Sitten taas jos ei ole medicciä niin jokaisesta kuolemasta tulee tilastomerkintä. Ja ei se pelkkä kuolemien määrä kerro yhtään mitään loppupeleissä. Onhan se nyt ihan eri asia kuolla tankin tuhoamisen yhteydessä kuin tulla vaikka counter-sniputetuksi. Tai vastaavasti esim. 0 tappoa ja 10 kuolemaa kerännyt medicci voi olla tiimin kannalta pirun hyvä, jos se nosti pelin aikana 30 tyyppiä takaisin henkiin. Noita kuolemia tulkitaan ihan liian mustavalkoisesti ja siksi olisi vain parempi, ettei niitä näkyisi ollenkaan. Ei niiden rooli ole niin tärkeä, että niitä tarvitsisi erikseen esitellä (pl. TDM). Tuo @Moksu-FIN yllä laittama Battlenonsensen kuva on juuri se, mitä scoreboardin pitäisi olla. Nykyisessä scoreboardissa on turhaan nuo kuolemat ja siitä puuttuu tuo squad -osuus, mikä on ihan älytöntä. Peli kannustaa squadina pelaamiseen mutta silti kaikki ovat yksilöinä eivätkä squadeina scoreboardissa.

Edit: Niin ja esim. tuossa RO2:ssa territories on yleisin pelimuoto ja se on hyvin lähellä BFV:n breakthroughta. Isoimpana erona ehkä se, että RO2:ssa myös puolustajien kuolemia lasketaan. BFV:ssähän breakthroughssa ei ole mitään merkitystä puolustajien kuolemilla ja silti ne kirjataan scoreboardiin.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ei se siinä mielessä ole turha että jokainen kuolema vähentää oman puolen tikettejä ja täten vaikuttaa pelin lopputulokseen.
Niin konkassa. Joskin siinäkin nykyisin selvästi pienemmässä roolissa tapot.

Mutta esim frontlines. Ennen pommeja ei siinä välillä ole mitään väliä montako kertaa kukakin kuolee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 462
Miten tässä voi yrittää joinata kaverin serverille jos serveri/squad on täynnä? Esim äsken yritin joinata Moksun peliin niin kaverilistalta "Join game" klikatessa tulee ilmoitus että "Failed to join Squad, Squad is full". Mistään en voi laittaa itseäni manuaalisesti queueen juuri tuolle serverille sillä Moksun peli ei näy edes Platoonin kautta. Vastaavasti toisen kaverin pelaaminen näkyy aina pelin etusivulla, jolloin queue onnistuu.
 
Liittynyt
14.01.2019
Viestejä
39
Meni 90 euroa hukkaan tähän paskaa
kentät ovat rajoitettuja ei voi mennä kukkulalle kiväärin kanssa
tarkkuuskiväärit ovat huonoja metrit pitää itse säätää
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 506
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom