Battlefield V

1: Flaret saat ammuttua helposti alas, joten sulla ei ole spottia kartalla. Pään päällähän ei enää kolmiota ole, ellet ole metrin parin päässä ja katso täysin suoraan kohdetta. Poistui jo 1-2 pätsiä sitten.
2: kahdella luokalla on erillinen kyky, jos ammut ja osut, vihu spottaantuu. Ei ole iso ongelma ja saa kyllä niin ollakin. Se spotti ei kauaa kestä, eikä tuo pään päälle mitään.
3: tuo teksti ei todellakaan ole kuolemaksi, vaan antaa vihjeen et liiku pois. Ja heti kun spotti katoa, pääseekin kiertämään sua metsästäneiden selkään. Tuosta on vain apua.
4: Savujen läpi näkyminen oli bugi, jota ei ole pitkään aikaan ollut, vaikka olisit spotattuna. Mutta kun katsot missä vaikkapa ruumis on, ei ole vaikeaa ampua sokkona siihen josko medic tulisi paikalle.

Spottaus systeemi on nykyisellään ihan hyvä ja osaava recon on oikein hyödyllinen joukkueelle flareineen, toisin kuin ne basessa maksavat, jotka ei voi edes flarella spotata.
1. Ei pidä paikkansa. Spotattujen vastustajien doritot paistaa kauas, ja edelleen savujenkin läpi. Huomaa, ettei vastustaja ole metrin päässä. Ja ei ne flaretkaan ole kauhean helposti alas ammuttavia, kun ne edelleen voi tiputtaa stratosfääriin.
2. Toisen luokan tarvitsee vain suppressaa, ei osua.
3. Teksti ei ole ongelma, vaan sen aiheuttaja. Spotattujen vastustajien tappaminen on aivan liian helppoa, punaisen timantin ampuminen kun ei vaadi erityisiä taitoja tai strategiaa. Suojasta poistuminen ennen doriton häviämistö on itsemurha, sillä este piilottaa doriton, ja suoja auttaa sokeasti kilometrin päästä ampuvia vastaan.
4. Katso nro. 1.
 
1. Ei pidä paikkansa. Spotattujen vastustajien doritot paistaa kauas, ja edelleen savujenkin läpi. Huomaa, ettei vastustaja ole metrin päässä. Ja ei ne flaretkaan ole kauhean helposti alas ammuttavia, kun ne edelleen voi tiputtaa stratosfääriin.
2. Toisen luokan tarvitsee vain suppressaa, ei osua.
3. Teksti ei ole ongelma, vaan sen aiheuttaja. Spotattujen vastustajien tappaminen on aivan liian helppoa, punaisen timantin ampuminen kun ei vaadi erityisiä taitoja tai strategiaa. Suojasta poistuminen ennen doriton häviämistö on itsemurha, sillä este piilottaa doriton, ja suoja auttaa sokeasti kilometrin päästä ampuvia vastaan.
4. Katso nro. 1.
Jos sä spottaat, siinä on kolmio pään päällä, mutta muut ei sitä näe. Ja sekään ei tule flaresta/kiikarista enää nykyisin, vaan esim snipulla osuman jälkeen. Tässä alkuvuodesta vielä tuli kun ne lisäsi sen, mutta poisti heti seuraavasta. Savun läpi ei enää näy, tänään viimeksi testattu. Sekin korjattiin jo ennen 6.2 päivitystä.
Näin ainakin ps4:lla ja ollut nyt jo tovin aikaa kun se meni ihan naurettavaksi talvella.
 
Laitetaampa pitkästä aikaa tänne video. Ensimmäinen klippi todistaa kuinka hajalla firestorm on tällä hetkellä. 4vs2 koodareita vastaan ja kaikki tyypit downissa. Puukoilla piti hakea voitto :rofl2:

 
pelaatko normaalia conquestia vai onko tuo firestorm se sun juttu?
Aiemmin tuli pelattua perus conquestia, mutta ttk säätämiset ja muut paskat päivitykset vei siitä mielenkiinnon. 6.2 päivityksen myötä on tullut taas kokeiltua conquestia ja ihan ok hyvältä tuntuu. Firestorm on vaan mukavaa porukassa ja pidän myös siitä että pelissä on panosta enemmän. Kuolet niin pitää odottaa 5min uutta matsia :rofl2:
 
Pitäis varmaan asentaa takas ja käydä kokeilemassa jossain vaiheessa taas jos on jotain puoli-HC servuja kuten BF1?
Ei ole vielä mahdollista luoda HC-servuja, mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa (Soon™):

Lähinnä nuo custom servut mahdollistavat tällä hetkellä sen että voi pelata noita time limited moodeja (frontlines, outpost & rush) sekä admin voi potkia perseilijät pois ja tietysti määrittää haluamansa kartta kierron.
 
Jos sä spottaat, siinä on kolmio pään päällä, mutta muut ei sitä näe. Ja sekään ei tule flaresta/kiikarista enää nykyisin, vaan esim snipulla osuman jälkeen. Tässä alkuvuodesta vielä tuli kun ne lisäsi sen, mutta poisti heti seuraavasta. Savun läpi ei enää näy, tänään viimeksi testattu. Sekin korjattiin jo ennen 6.2 päivitystä.
Näin ainakin ps4:lla ja ollut nyt jo tovin aikaa kun se meni ihan naurettavaksi talvella.
1583783322009.png
1583783363500.png


Pelataankohan me sitten eri peliä, sillä kyllä minulla doritot vilkkuu aika kovilla etäisyyksilläkin, ilman että olen itse ketään spotannut.
 
Tuo on hyvä että näkyy tuo merkki, helpottaa pelaamista tosi paljon. Onhan tuo kivempaa nähdä selkeästi kohteen, eikä tarvi enään tihrustaa niitä pieniä kakkakikkareita.
Aivan liian helpoksi tekee pelin. Ihan älytöntä, kun muutenkaan ei vaikeuksia nähdä esim. snipuja, kun useamman tuhannen luumenin taskulamput loistavat kartan halki. 3D spotting on pahinta syöpää, jota tässä pelissä on, aina heti olemattoman huijaukseneston kanssa.
 
When can you fix this? Presently we expect this gets fixed on Tuesday, early next week, and it will be a backend update. You won't need to do anything, this is just a case of waiting for us to get things back in order. Once it's fixed, the next rank up you do in game will trigger the restoration. If you're max rank in something, a simple round completion will trigger the restoration.

Joo'o, bugfix oli tänään backendissä 11-13 suomen aikaan. Ainakin tuo note on nyt hävinnyt. Mutta ilmeisesti oli huono bugfix kun edelleen samaa virhettä tuuppaa.

EDIT: 3 rundia kun on pelannut niin 1 toimi raportti ja 2 ei.
 
Viimeksi muokattu:
Parina päivänä muutama rundi ja neljä varmaa aimbottia sekä muita epämääräisyyksiä.
Todennäköisesti joka pelissä on joku huijari, mutta ne ei sentään tyhjennä serveriä yhtä nopeasti kuin nuo aimbottijonnet.

Miten nuo äijät näkyy lentokoneesta?
Ryömin keskellä puskaa ja minua ei ollut spotattu niin sama sankari teki ainakin kaksi täsmäiskua päähäni.

Menee muutenkin hermo noiden lentokoneiden kanssa, kun yksi taitava pilotti riittää perseraiskaukseen eli balanssi menee ihan vituilleen.
AA:t saisi olla ehkä hieman tehokkaampia tai kestävämpiä lentokoneita vastaan.
Noihin pitää osua miljoona kertaa ja lentokoneen ydinpommeilla räjähtää jokainen kohde yhdellä pommilla.
 
Aloitin taas pelaamisen niin eiköhän heti osunut huijari peliin, 100-2 ... Miksi joku jaksaa huijata ja eipä taida EA kiinostaa paskaakaan estää huijaamista...
 
Ei muuta, kun älkää ostako enää origin pelejä, jos niitä ei kiinnosta pelaajien viihtyvyys tai pelin toiminta siis ohjelman poisto koneelta kokonaan. Itse en enää meinaa hankkia mitään.
 
Juu, ei koodi pelaajat Ea/Dice kiinnosta. Kunnollinen RSP kaikilla mahdollisilla säädöillä auttaisi hieman, mut ei näytä sitäkään tulevan.
 
Viime patchissa lentokoneiden raketit sai liian kovat vahingot, ja sellaisen kolmen viikon jälkeen bugi on yhä korjaamatta. Jos konfiguraatiopatchin sisällelaitossa menee kuukausi tai enemmän, mitä toivoa koko pelillä voi olla? Eihän niitä kiinnosta paskaakaan.
 
Jokohan ne seuraavan BF:n kohdalla tajuaisi, että ois ehkä parempi julkaista koko peli kerralla ja ehjänä. Eikä niin että ripotellaan pitkin vuotta päivityksiä, pelimuotoja ja toivotaan että sitten vuoden päästä julkaisusta peli on ehkä pelattavassa kunnossa.

Ja toinen juttu mitä en voi käsittää, mikä siinä on niin vaikeaa siirtää toimiva juttuja edellisosasta seuraavaan peliin. Vois olla jo kohtuu hyvin toimiva peli jos aina ois vaan paranneltu edellisestä osasta, eikä alotettu puhtaalta pöydältä miettimään että miten se bipod oikein pitikään toimia.
 
Marraskuun jälkeen kolme peliä ja ekassa pelissä bleeding bugi ettei pysty spawnata enää, tokassa pelissä kaikki napit lopetti toimintansa, ja kolmannen pelin alussa menu meni rikki.


Mitään bugia ei oo korjattu. :tup:
 
Marraskuun jälkeen kolme peliä ja ekassa pelissä bleeding bugi ettei pysty spawnata enää, tokassa pelissä kaikki napit lopetti toimintansa, ja kolmannen pelin alussa menu meni rikki.


Mitään bugia ei oo korjattu. :tup:

Marraskuun jälkeen satoja pelejä, eikä kertaakaan yhtään noista esimerkeistä ole tapahtunut. :syes:
 
Pelataankohan me sitten eri peliä, sillä kyllä minulla doritot vilkkuu aika kovilla etäisyyksilläkin, ilman että olen itse ketään spotannut.
Muistin tän keskustelun taas eilen illalla pelatessa ja mulla ei ps4 pro:lla näy noin. Esim savun läpi ei näy mitään, on sen spottauksen suorittanut kuka tahansa ja millä keinoin tahansa. Minimapissa kyllä näkyy.

Ja kun se kyllä näkyi talvella sen yhden päivityksen myötä ja nimenomaan poistui pari pätsiä sitten. Oisko sit heittänyt jonkun asetuksen eri asentoon, joka kyllä tuntuu oudolta.
Tuota spottausta kun kirottiin kavereiden kanssa silloin kun se tuli ja oltiin tyytyväisiä kun se poistui. Outo homma. Enpä kyllä takaisin noista asetusta laita jos sellainen siellä on muuttunut itselleen.
 
Nyt kun marraskuun jälkeen oon pelannu parina päivänä, ni huomasin että jalkaväkimiinoihin on tullu jotkut ihme narut seinästä seinään.

MIKSI?

Onko ihmiset niin sokeita, ettei ne nää niitä? Miks ne ei suoraan oo jotain kirkkaita esineitä siinä maassa, että varmasti osaa väistää ne? Tai miks siinä on ylipäätään miinat, jos niistä on tehty sellasia ettei niistä oo mitään hyötyä?

Joskus aiemmin kun miinoja nerffattiin, ni mietin täällä, parempi miinojen tilallla nykyään olis sellanen laite että kun laittaa sen maahan, niin jos siitä vihollinen juoksee ohi, ni se pitää sellasta ääntä, että muut kuulee että siellä menee vihollinen. Olis paljon parempi ku nykyset miinat.

Ottaisivat ennemmin pois ne, kun tekee niistä hyödyttömiä.
 
Onko noissa lentokoneissa joku pikakorjaus. Ammuin 160 yksikköä damagea läheltä niin nopeasti kuin AA:sta kuulaa lähtee ja kone tiputti vaan murkulan niskaan jatkaen lentoa.
Tuli 15 sekunnin päästä takaisin ja tiputti täsmämurkulan taas niskaan, vaikka olin vaihtanut jo paikkaa ja en ollut spotattuna.
Ei noita saa näköjään enää AA:llakaan alas.
Aikaisemmin tippui vastaavalla sarjalla, mutta ilmeisesti ei enää.
 
Onko noissa lentokoneissa joku pikakorjaus. Ammuin 160 yksikköä damagea läheltä niin nopeasti kuin AA:sta kuulaa lähtee ja kone tiputti vaan murkulan niskaan jatkaen lentoa.
Tuli 15 sekunnin päästä takaisin ja tiputti täsmämurkulan taas niskaan, vaikka olin vaihtanut jo paikkaa ja en ollut spotattuna.
Ei noita saa näköjään enää AA:llakaan alas.
Aikaisemmin tippui vastaavalla sarjalla, mutta ilmeisesti ei enää.
Jaa a.
Kokeilin viimeisen patchin jälkeen pelata ja noi lentokoneet kyllä lenteli miten lystää.
Sain viimeinkin tankin alle ja lähdin omasta tukikohdasta putputtamaan kohti vihuja.
Ajelin 10 metriä ja tuli lentsikka, täsmäpommitti tankin huitsinvittuun ja lenteli pois vailla huolen häivää.
Uninstalloin kovolta ton kikkareen.
Jos saavat toimivan cheattieston, balansoinnin yms. niin voin ehkä joskus vielä kokeilla.
Nykyisellään ei jaksa masentua tuon parissa.
 
Onko muilla mennyt HDR vituralleen tässä pelissä? Mitään asetuksia en ole muuttanut ja kaikki näyttää ylivalottuneelta ja kun hyppään työpöydälle, niin ihan kuin kirkkaus olisi sielläkin räjähtänyt tappiin. Muut HDR-pelit toimivat kunnolla.
 
Terve taas. Kannattee aina liittyä sellaiseen serveriin mihin on isoin jono ja odotella kiltisti. Aika usein serverit joissa on tilaa, niin siellä on xiitteri.

Tuo pätee myös perseraiskausbalanssiin, joka johtuu usein yhdestä tai kahdesta taitavasta pilotista, joita on erittäin hankala saada tippumaan. Tai vastaavasti yhdellä taitavalla squadilla saa käännettyä balanssin perseraiskaukseksi.
Miltei aina tulee jonotettua hyvän rundin toivossa.

Pitäisi olla joku HC-serveri, johon pääsee vain statseilla x, jolloin kaikki lahjakkaat pelaajat haluasivat pelata siellä ja me huonot pelaajat voisimme pelailla muita huonoja vastaan.
Lentokoneet olisivat silti jatkuva riesa. AA:lle lisää tehoa tai sitten max. 30 lentokonetappoa per rundi/pelaaja voisi toimia.
 
Mie tuossa tänään päätin olla mun squadilaisen toverina kokoajan engineerinä ku se ajo tankilla. siellä vaa pronesin ja suojassa hengailin vaa ainoana tarkotuksena välttää että kukaan näe mua ja korjata vaa sitä tankkia. Se peli lopulta päätyi siihen että vastustaja ampu v1:n suoraan siihen tankkiin, sitä ei enään korjattu :D 57 tappoa se sai ennenku sen tankki meni rikki.

Itse pysyn kaukanan omista tankeista, koska minun pelaamissani kartoissa ne yleensä tuhotaan lentokoneilla hyvinkin nopeasti.
Välillä tankkien elinkaari lasketaan sekunneissa.

Piloteilla on yleensä rundin lopussa 40-100 tappoa ja pari kuolemaa.
 
Tosta balanssista.

Esim devastationissa jos 4 pelaajan squadilla pelataan ja päätetään, että ollaan vaikka B:llä. Mikäli vastustajilla on 32 idioottia (aika usein on) ja ne juoksee lipulta lipulle ympyrää ja kun ne päätyy B:lle häröpallona, niin ne tuhotaan ja se ympyrän juoksu alkaa alusta.

Tollanen neljän pelaajan "pidetään B" tyyli public pelissä saa sen pelin näyttämään perseraiskausbalanssilta ja peli voi päättyä vaikka 500-0, kun vastustajat aivottomina tekee sitä samaa 20min ja aina kuolee.

Hauskinta on kattoa, jos omassa tiimissä on kans niitä jotka juoksee ympryää, ni ne omatkin tulee ryminällä sinne B:lle, vaikka se on meillä jo eikä siellä oo vihollisia... et miks vatussa ne tulee ees sinne, vaikka se on 100% meillä? :zoom:

Mut, niinkin yksinkertaisen asian, kuin kartan katsominen tuntuu olen 90% pelaajista liian vaikeeta.
 

Molemmat 100% huijareita. Aimbot ja WH ainakin. Saa raportoida.

edit: aika mielenkiintosta, että kestää tosi kauan löytää serveri (yksin pelaan atm), vaikka on tälleen iltasella paljon vajaita servereitä. Ei taida löytyä tarpeeks huonoja pelaajia samalle puolelle, ni pitää kerää hetki :whistling:
 
Viimeksi muokattu:

Molemmat 100% huijareita. Aimbot ja WH ainakin. Saa raportoida.

edit: aika mielenkiintosta, että kestää tosi kauan löytää serveri (yksin pelaan atm), vaikka on tälleen iltasella paljon vajaita servereitä. Ei taida löytyä tarpeeks huonoja pelaajia samalle puolelle, ni pitää kerää hetki :whistling:
Eile oli breakthrougin Arrasissa tää Mrbotzero. Juuri hyvällä mallilla peli niin tämä tuli ja pilas kaiken. servu tyhjeni välittömästi ku sniperillä veteli seinien läpi:(
 
onko teillä viime päivinä peli kaatunu työpöydälle, ilman mitään ilmotusta mistään viasta?
 
Uskomatonta miten ne ei oo saanu korjattua sitä "Could Not Fetch Your Report" juttua. Tyyliin 8 peliä kymmenestä ei pysty näyttää statistiikkaa pelin jälkeen.
Miten sekin on niin vaikeeta?

Ollaa nyt pelailtu normaalista poiketen breakthrough modee ja hauska huomata kuinka joillekin ihmisille jo kaks lippua on liikaa ymmärrettäväks.
Helposti pystyy flänkkää kauemmalle lipulle ja kerkee valtaa sen ennen kun viholliset tajuaa että sinnekin pitäis mennä.
Siellä ne taistelee järjestyksessä ekalla lipulla kovasti, mutta jättää selustan kokonaan auki.

Helpommin tulee voittoja breakthrough modessa, ku conquestissa... mikä on hassua ku breakthroughssa on kuitenkin vaan ne kaks lippua mitä pitää puolustaa.

edit: tarpeeks monta peliä kun putkeen pelaa, niin tää peli balansoi omalle puolelle sellasia pelaajia jotka ei osaa edes kävellä eteenpäin ja ampuu omia. :tup:
Ja 99% peleistä tuntuu menevän niin, että omalla puolella kukaan ei osaa tuhota tankkeja ja vastustajien puolelle on päätyny ne pelaajat, jotka osaa tuhota tankkeja.
Ja tärkeintä on istua sillalla. Jos on jossain kartassa silta, niin siellä istutaan tapahtu mitä tahansa. En yleisesti toivo pahaa ihmisille, mutta sellaset pelaajat vois vaikka hyppää sieltä sillalta alas pää edellä.

Jotenkin hassua, että oli monta kuukautta ettei pelattu tätä peliä ollenkaan ja kun taas pelattiin, ni vastustajana oli sellasia laamoja, ettei tosiakaan, mutta taas kun on pelannu vähä enemmän, ni jostain syystä ne laamat löytyy aina omalta puolelta.

edit2: savutkin tuntuu olevan suurimmalle osalle jotain taikuutta, ettei ne ees tiedä että tässä voi heittää savuja. Monesti ei vaan pääse eteenpäin ellei heitä savuja...ja sitten nää keharit tekee sitä koko pelin ja häviää. Eikä varmaan raukat ymmärrä mitä siinä tapahtu.

Toinen on että jos kartassa on vaikka 6 eri paikkaa mistä pääsee lipulle, niin nää idiootit pyrkii siitä samasta saatanan kolosta koko pelin ja ainoo mitä ne saa aikaseks on oma kuolema. Ei mitään hajua että VOIS VAIKKA KIERTÄÄ.

Käy vähän sääliks sellaset putkiaivot joilla ei oo oikeen otetta siitä mitä tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kenelläkään tapahtunut sitä, että peli hyppää taistelun tiimellyksessä windowsin työpöydälle? Kokeilin äsken muutaman pelin ja alkoi jo hieman ärsyttämään, kun yhden kentän aikana mentiin monta kertaa ihan varoittamatta työpöydälle. Peli toimi taustalla kuitenkin ihan ookoo, eli takaisin pääsi saman tien. Muuten onkin mennyt kyseisen pelin kanssa hyvin, eli kaatumiset yli vuoden pelihistorian aikana voi laskea yhden käden sormilla.
 
Onkos kenelläkään tapahtunut sitä, että peli hyppää taistelun tiimellyksessä windowsin työpöydälle? Kokeilin äsken muutaman pelin ja alkoi jo hieman ärsyttämään, kun yhden kentän aikana mentiin monta kertaa ihan varoittamatta työpöydälle. Peli toimi taustalla kuitenkin ihan ookoo, eli takaisin pääsi saman tien. Muuten onkin mennyt kyseisen pelin kanssa hyvin, eli kaatumiset yli vuoden pelihistorian aikana voi laskea yhden käden sormilla.
Mulla oli eilen koko illan tota, tapahtu pahimmillaan noin kymmenen minuutin välein. Originissa oli joku vikana. Itellä ratkes ku poistin originin ja latasin uudestaan. Tänään ei oo uudelleen lataamisen jälkeen tapahtunu enää kertaakaan.
Testasin eilen alku yöstä huvikseen steamin peleillä, ei tapahtunu kertaakaa tota työpöydälle pomppaamista, vika ilmeisesti originissa.
 
Onkos kenelläkään tapahtunut sitä, että peli hyppää taistelun tiimellyksessä windowsin työpöydälle? Kokeilin äsken muutaman pelin ja alkoi jo hieman ärsyttämään, kun yhden kentän aikana mentiin monta kertaa ihan varoittamatta työpöydälle. Peli toimi taustalla kuitenkin ihan ookoo, eli takaisin pääsi saman tien. Muuten onkin mennyt kyseisen pelin kanssa hyvin, eli kaatumiset yli vuoden pelihistorian aikana voi laskea yhden käden sormilla.

Joo teki itselläkin tuota aina muutaman pelisession välein, veikkaan syylliseksi origin in-game overlayta. Ratkaisin ongelman poistamalla sekä pelin että originin koneelta.
Jäi kaiken kaikkiaan niin paha maku suuhun tästä pelistä kehittäjien ja ea:n suoranaisen valehtelun jälkeen että taidan pistää koko dicen ja niiden tulevat julkaisut boikottilistalle.
 
Mulla oli eilen koko illan tota, tapahtu pahimmillaan noin kymmenen minuutin välein. Originissa oli joku vikana. Itellä ratkes ku poistin originin ja latasin uudestaan. Tänään ei oo uudelleen lataamisen jälkeen tapahtunu enää kertaakaan.
Testasin eilen alku yöstä huvikseen steamin peleillä, ei tapahtunu kertaakaa tota työpöydälle pomppaamista, vika ilmeisesti originissa.

Siitä sen arvelinkin johtuvan. Tuntuu siltä, että originissa on kaiken aikaa jotain hämminkiä muutenkin. Pitää huomenna testailla ja asentaa uudelleen, jos vielä kettuilee. Kiitos vinkistä!
 
Joo teki itselläkin tuota aina muutaman pelisession välein, veikkaan syylliseksi origin in-game overlayta. Ratkaisin ongelman poistamalla sekä pelin että originin koneelta.
Jäi kaiken kaikkiaan niin paha maku suuhun tästä pelistä kehittäjien ja ea:n suoranaisen valehtelun jälkeen että taidan pistää koko dicen ja niiden tulevat julkaisut boikottilistalle.
Jännä homma taas, että kolmatta kuukautta on sisällön tuottaminen peliin ollu nyt hiljaisempaa mitä ikinä koko elinkaaresa aikana. Viikko palkintoina ei ole ollut oikein mitään aseitakaan. Onkohan siellä nytten hiljattain lyöty hanskat tiskiin pelin kehittäjien osalta.
 
Jännä homma taas, että kolmatta kuukautta on sisällön tuottaminen peliin ollu nyt hiljaisempaa mitä ikinä koko elinkaaresa aikana. Viikko palkintoina ei ole ollut oikein mitään aseitakaan. Onkohan siellä nytten hiljattain lyöty hanskat tiskiin pelin kehittäjien osalta.
Veikkaanpa että devit on jo kovaa vauhtia leikkaamassa ja liimaamassa uutta peliä kasaan koska nykyinen lypsylehmä ei tuota riittävästi rahaa.

Pacificin julkaisun aikaan jaksoin vielä uskoa että tämäkin peli voisi vielä tehdä "bäfä neloset" mutta pakko oli tunnustaa tosiasiat ja heittää hanskat tiskiin koska käytännössä mitään isoja pelillisiä korjauksia ei ole saatu tehtyä. Vuodenvaihteen asebalanssifarssi oli ihan käsittämätön tapaus mutta senkin jaksoin sinnitellä vähän kerrallaan pelailemalla vaikka meidänkin discord-porukasta jäi pelaamaan enää kaksi.
Ei tiimien balansointia, ei anticheattia, premium-kusetus, firestorm ja niin edelleen, en jaksa edes muistella kaikkia niitä pettymyksiä mitä tämä peli minulle tuotti ja ehkä niin on parempi.
 
Veikkaanpa että devit on jo kovaa vauhtia leikkaamassa ja liimaamassa uutta peliä kasaan koska nykyinen lypsylehmä ei tuota riittävästi rahaa.

Pacificin julkaisun aikaan jaksoin vielä uskoa että tämäkin peli voisi vielä tehdä "bäfä neloset" mutta pakko oli tunnustaa tosiasiat ja heittää hanskat tiskiin koska käytännössä mitään isoja pelillisiä korjauksia ei ole saatu tehtyä. Vuodenvaihteen asebalanssifarssi oli ihan käsittämätön tapaus mutta senkin jaksoin sinnitellä vähän kerrallaan pelailemalla vaikka meidänkin discord-porukasta jäi pelaamaan enää kaksi.
Ei tiimien balansointia, ei anticheattia, premium-kusetus, firestorm ja niin edelleen, en jaksa edes muistella kaikkia niitä pettymyksiä mitä tämä peli minulle tuotti ja ehkä niin on parempi.

Pitkään sinnittelit kuitenkin.

Pacificin jälkeen alkoi jo näyttää lupaavalta, vielä kun anticheat ja balansointi olisi saatu ja muutamat bugit (tyyliin alusta asti olleet, köh) jos olisivat korjattu niin pelillä olisi ollut jopa tulevaisuus. Sitten läpsähti naamaan torttu numeroltaan 5.2 jolloin kävi ilmiselväksi että tätä peliä kehittää täydelliset imbesillit jotka eivät tiedä a) mitä pitäisi tehdä tai b) osaa tehdä sitä mitä pitäisi. Henkilökohtaisesti pidän aika varmana molempia. Parin viikon yrittämisen ja itsetutkiskelun jälkeen päädyin myös tuohon samaan ratkaisuun, BF ja Origin lähtivät kuikkaan. Ei tämä ole sen vitutuksen ja jatkuvien pettymysten arvoista.

Tulevaisuutta pelisarjalla tuskin on, täytyy vaan hyväksyä että sitä vanhaa DICEä ei enää yksinkertaisesti ole. Tämä uusi on täyttä paskaa.

Ja joku kuitenkin tulee kommentoimaan että m-m-m-muh DICE, EA:n syytä kaikki. Ennakoin nyt sen verran että hoidetaan sekin alta pois, säästetään kaikkien aikaa. Faktaa on että vaikka EAn pukumiehet kuinka istuisivat lompakon päällä esittäen vaatimuksia pelin suhteen, vastuu pelin kehittämisestä on viime kädessä DICEllä, ja ainoastaan DICEllä. Ei ne rahamiehet ole niin tyhmiä että tappaisivat lypsävän lehmän sen takia että se sattuu olemaan väärää sukupuolta tai muuten vaan pitäisi päästä piirtämään maailmaa oman mielensä mukaan. Jos ei tätä pysty hyväksymään niin aika miettiä miksi näin on. Tukholma-syndroomastakin voi toipua vaikka se onkin pitkä tie niinkin raskaan henkisen kärsimyksen jälkeen kuin mitä BF5 on ollut.
 
On kiva muistella menneitä. Luetellaa asioita mitkä on jääny mieleen. No vaikka se kun kuoli, jäi ruutuun punainen siluetti ja se oli siinä keskellä ruutua aina. Mutta sen sai pois kun esciä ja kävi Squad-ruudussa ja takasin peliin. Sit ammuslaatikot ennen suoraan heitettiin, sit siihen tuli se että ne piti ottaa ensin käteen ja sitten vasta heittää. Tosin ne ammuslaatikot aina tippu siltojen läpi maan alle tai minnelie. Bipod ei koskaan asettunu, ei siis mitenkään. Spawn beaconia asetellessa aina sai turhaantua että sen sai edes jotenkin maahan asenneltua että löysi tarpeeksi tasaista.

Tuleeko sulla mieleen mitään valittamista joka turhautti muinoin?

Onhan noita vaikka mitä, mutta jos pelin rikkoville bugeille ei tehdä mitään ja samaan aikaan pusketaan ulos maksullisia skinejä koska live content ja we don't have the tech niin onhan tuo surkuhupaisaa menoa.
Kylvän rahani jatkossa muiden taskuihin.
 
"we will release one more standalone update this summer that brings with it some new content, weapons, and game tweaks. We are targeting June for this update."

Kesällä sitten lisää sisältöä viimeisen kerran, taitaa itärintama jäädä haaveeksi? :hmm:
 
Alkaahan tämä peli tuossa vaiheessa pikkuhiljaa lähentelemään 2 vuoden ikää mutta erikoista silti, jos tuki loppuisi jo tuolloin. Seuraavan Battlefieldin on ilmoitettu kuitenkin tulevan vasta välillä 'Q2/2021-Q1/2022' eli todennäköisesti loppuvuodesta 2021. Menisi reilusti yli vuosi siten, että ei ole mitään uutta sisältöä Battlefieldin osalta. Ainakin omalta osalta tuli muutenkin hieman sellainen, "ai nytkö se tuki jo loppuu" tunne. Pelin lisäsisällöt tuntuivat lähtevän kunnolla käyntiin vasta Pacificin myötä, mikään sitä aiempi ei ole jäänyt kunnolla mieleen. Melkoinen pettymys kyllä, jos itärintama jäisi tyystin uupumaan WW2 pelistä ja ei varmaan ole kauhean hyvää PR:ää seuraavaa bäfää ajatellenkaan.
 
Alkaahan tämä peli tuossa vaiheessa pikkuhiljaa lähentelemään 2 vuoden ikää mutta erikoista silti, jos tuki loppuisi jo tuolloin. Seuraavan Battlefieldin on ilmoitettu kuitenkin tulevan vasta välillä 'Q2/2021-Q1/2022' eli todennäköisesti loppuvuodesta 2021. Menisi reilusti yli vuosi siten, että ei ole mitään uutta sisältöä Battlefieldin osalta. Ainakin omalta osalta tuli muutenkin hieman sellainen, "ai nytkö se tuki jo loppuu" tunne. Pelin lisäsisällöt tuntuivat lähtevän kunnolla käyntiin vasta Pacificin myötä, mikään sitä aiempi ei ole jäänyt kunnolla mieleen. Melkoinen pettymys kyllä, jos itärintama jäisi tyystin uupumaan WW2 pelistä ja ei varmaan ole kauhean hyvää PR:ää seuraavaa bäfää ajatellenkaan.
Surullinen homma jos sisältö tyssää ens kesänä.
Saa nähä pysyykö pelaaja kunta aktiivisena kuitenkin pelin parissa. Vissiin aina valtaosa pelaajista pysyny ”uusimmassa battlefieldissä”
 
Missä kaikki Firestorm pelaajat? Ekaa kertaa olisin halunnut sitä kokeilla mutta noin 10 minuuttia yrittänyt löytää soolo mode matseja mutta ei löydy yhtään?

Warzone on suosituin Battle Royale tällä hetkellä mutta luulin että olisi paljon Battlefield faneja jotka eivät call of dutyyn koske.

Nyt löytyi peli mutta peli kaatui kun vaihdoin resolution scalea. :( Origin meni myös jumiin.
 
Viimeksi muokattu:
Monet muista Battle Royaleista ovat joko erikseen ostettuja pelejä tai täysin ilmaisia, kun taas tuo Firestorm on sidottuna tähän BF V:hen. Olisi pitänyt rehellisesti sanottuna julkaista erikseen Originista ladattavana pelinä, joko kaikille ilmaiseksi tai sitten erikseen ostettavaksi ja BFV omistajille ilmaiseksi. Varmaankin nuo joulukuun TTK kikkailut tappoivat viimeisenkin innon pelaajilta tuohon Firestormiin. Tuolla kuitenkin on ymmärtääkseni samat asemekaniikat kuin pääpelissäkin. Eli kun pääpelissä sen 100hp kanssa tuntui välillä tuskaiselta niin voin kuvitella millaista se meno on tuolla ollut kaikenmaailman ylimääräisten armoreiden kanssa, joiden avulla voi kokonaisuudessaan ottaa jopa 300 damagea ennen kuolemaa...
 
Olin siinä uskossa, että DiCElta tulee uusien konsoleiden julkaisuun uusi peli. Onko se sitten Star Wårs? Kovasti oli toiveet Battlefield kutosessa, mutta yllättävän äkkiä tässä aika juoksi ja nyt tiputetaan vitonenkin pois...
 
Tuli tänään kokeiltua tätä ekaa kertaa sitten sen jälkeen kun korjasivat sössimänsä damagekuviot. Vihdoin tässä on taas jotain pelattavaa. Tosin vieläkään kukaan ei osaa tuhota tankkeja.
 
Tämän vuoden puolella tullut pelattua enemmän BF4 kuin tätä. Ihme sekoilua päivityksestä seuraavaan. Ihan kuin vanhemmat yrittäisivät tehdä sitä, mitä luulevat teinien pitävän coolina. Ja sitten ihmetellään, kun mikään ehdotettu ei kelpaa.

Ensin luvattiin kultaa. Ennen julkaisua oltiin jo kuitenkin siinä tilanteessa, että pelaajat haukkuivat pelin täysin. Jotenkin tuntuu, että yrittävät väkisin välttää toimivaksi konseptiksi osoittautunutta tietä. Miksei BF voisi olla sitä mitä ennenkin ja kokeilla näitä muita älyttömyyksiä jossain muussa tekeleessä ja huomata ne siellä huonoiksi. Ei pelaajat nyt ihan hirveitä vaadi. BFV olisi voinut olla hiottu versio BF1:stä. Ehkä hieman BF4-vivahteita mukaan. BF4:ssä oli kiva kehitellä aseita ja pysyi peli mielenkiintoisena senkin puolesta.

Firestorm on (ainakin omasta mielestä) täyttä kuraa. Kehitys jätetty jotenkin puoleen väliin ja maksullisuus haukkaa pelaajamääriä siinä määrin, ettei pelaajia ole tarpeeksi pelissä. Luulisi heidän tajunneen tuon skinikaupan käyvän kuumana juuri BR-pelimuodoissa. Odotukset olivat aivan tapissa tätä odotellessa ja jäi sitten kolmeen peliin.

Pelastaisiko BFVI tämän sarjan? Toivotaan! Pelisarja ollut rakas ihan alusta asti (varsinkin BF2 ja BC1/2 ajoilta), mutta jotenkin masentaa nähdä pelisarjan ajautuneen näin syvään kuoppaan, johon moni pitkäaikainenkin fani käy sylkäisemässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 793
Viestejä
4 547 336
Jäsenet
74 849
Uusin jäsen
ookooo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom