Battlefield V

Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
3, 4 ja onea pelanneena tämä 5 on näistä kaikista erilaisin. Menty HC/classic suuntaan melko paljon ja pelin tempo hidastunut. Ei ole omasta mielestä niin ADHD menoa mitä nuo edeltävät. 4 ja onea tuli pelattua paljon ja keikuttua lähes aina top 5 omassa tiimissä. Nyt ku betaa alkoi pelaamaan niin tuntui, että pelitapaa piti muuttaa aika paljonkin, että pärjäsi. 10 h jälkeen alkoi peli sujua itselläkin. Paljon hyviä asioita tässä uudessa, mutta myös moitteita toki löytyy. Tuo, että peliä on uudistettu ei itseäni haittaa. Jos edellisiä on ikävä, niin kyllähän sieltä edelleen pelaajia löytyy. Bf4 tulee itselläkin käytyä lähes viikottain pelaamassa.

Ps. Tämä pelihän ei ole vielä valmis, ja ostoon menee itsellä, jos menee, vasta kun julkaistu ja näkee millainen tuotos tästä kehkeytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Omasta mielestä BF3 on frostbite Bäfistä nopeatempoisin ja BFV tai BF1 hidastempoisin.

Liikkumisnopedet:
BF3: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF4: kävely 4m/s, juoksu 6,5 m/s ja perkillä juoksu 7,15m/s
BF1: kävely 3,4m/s, juoksu 6,035m/s

BF1 ja BFV on lisäksi peliä hidastavia animaatioita. BFV tempoa hidastaa myös pieni panosmäärä ja hitaat revivet.
Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?
Tuntuu jotenkin betan perusteella että nuo sivuttaisaskellukset on julmetun nopeat ja vielä jollain lailla jättää vastustajan animaatiota jälkeen. Tosin nettikoodi oli niin käyttökelvoton koko betan ajan ettei voine hirveitä oletuksia vielä sen perusteella vetää.

Eikös CTE aikanaan korjannut nelosesta tuon sivuttaisaskelspämmin kokonaan kuntoon, vai muistanko ihan väärin?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?
Olihan tuossa betassa ihan selvä ADAD liikkeen hidastus käytössä. Ukko tahmasi kyllä liikkeensä onneksi todella nopeasti jos koetit ADAD tehdä, mutta valitettavasti ei tainnut välittää jos teki esim nopeaa WASDWASD pyörimistä
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Olihan tuossa betassa ihan selvä ADAD liikkeen hidastus käytössä. Ukko tahmasi kyllä liikkeensä onneksi todella nopeasti jos koetit ADAD tehdä, mutta valitettavasti ei tainnut välittää jos teki esim nopeaa WASDWASD pyörimistä
En itse tuota harrasta, joten ei tullut kokeiltua. Vastustajat vaan aika yllättävän usein tuota teki lähietäisyydellä ja silloin edes yksittäisen hitmarkkerin saaminen oli kuin lottovoitto. Johonkin se hitboxi aina tuossa tilanteessa katosi ja siihen vielä päälle joutui sietämään ihmeellistä vihumodelin skippailua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Nimenomaan. En tiedä sitten johtuuko Steamin vallanneesta "Early access" villityksestä, mutta porukka odotti jo Alphasta valmista peliä? Sitten kitistiin kun on paska, mikään ei toimi ja ei tällästä voi julkasta vaikka Alpha buildi oli toukokuulta :facepalm: Noh, se on varmaan nykymaailma ja omasta mielestä Early Access mikä pilannu tälläsen "vanhanaikaisen" Alpha/Beta testausvaiheen.

Itse jään odottelemaan mahdollista toista betaa ja tunnustelen vielä lompakon nyörejä, koko kuvaa katsellessa kuitenki vaikuttaa minulle toimivalta mätöltä jälleen.
BFV betassa oli 3 pahemman luokan bugia: Critical revive bug, squadien sekoilu/peliin liittyminen ja lähialueen äänien puuttuminen välillä. On niillä ainakin hyvin aikaa korjata nuo bugit jos vertaa BF4. Sen beta oli varmaan pahemmin hajalla ja peli julkaistiin vielä saman kuukauden aikana kun beta loppui.

Olikohan jossain vitosen ADAD -liikkumisesta mitään juttua?
Tuntuu jotenkin betan perusteella että nuo sivuttaisaskellukset on julmetun nopeat ja vielä jollain lailla jättää vastustajan animaatiota jälkeen. Tosin nettikoodi oli niin käyttökelvoton koko betan ajan ettei voine hirveitä oletuksia vielä sen perusteella vetää.

Eikös CTE aikanaan korjannut nelosesta tuon sivuttaisaskelspämmin kokonaan kuntoon, vai muistanko ihan väärin?
Muistaakseni tuo on korjattu nelosesta ja ykkösestä. Tällä kertaa ovat ottaneet opiksi ja tajusivat lisätä korjauksen jo betaan.
In this Open Beta, we are taking steps to keep ADAD spam in check by adding a new “exhaust” system and we will keep tuning it moving forward alongside some adjustments to animations. Our goal is to improve the tracking of soldiers in combat while retaining a high degree of movement responsiveness to ensure that players always feel in control.

"Added an “anti-ADAD spam” system based on the amount of direction changes done by the player in real time, this will gradually lower the accelerations of the player after two quick consecutive direction changes but will not impact the general movements when the player is normally moving around in the world."
Levelcapilta iha hyvä video:
 
Viimeksi muokattu:

rewind

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
915
Enemmän panoksia, nopeampi bleed out ja paremmin näkyvät vihulaiset :facepalm:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
En kokenut kyllä lainkaan ongelmia vihujen tunnistamisessa, vaikka onkin BF4:ssä se nelinumeroinen määrä softcore tunteja.
Ei jatkoon multa tuo idea, vaikka voisi kuvitella että juuri mun kaltainen sitä kaipaisi.

Bleed out, en tiedä. En kokenut överipitkäksi.

Panoksista, siinä haluaisin vähän lisää. En nyt tarkoita sitä, että pitäisi olla kammo määrät.
Olikohan se muuten Battle(non)sense joka ehdotti että voisi olla perk millä saa spawniin enemmän. Ideana että sillä on toki jokin miinus myös.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
432
Toi pelimekaniikka, johon omasta mielestäni ei ole tarpeeksi puututtu on toi aseiden upgrade systeemi. Upgrade, upgrade, upgrade aseelle. Sen jälkeen ei mitään. Aikaisemmissa osissa, lähinnä bf4, tuli kokeiltua paljon eri piippu, kahva ja tähtäinyhdistelmiä.. Itsellä se fiilis siitä, et oikealla yhdistelmällä omalla pelityylillä vois peitota vihollisen oli jännää. Tämä aspekti pelistä on riisuttu ihan täysin. Ei ole mitään syytä hinkata tunteja toisensa jälkeen kun se edistymisen tunne puuttuu kokonaan. Ja en, en todellakaan halua avata mitään skinejä aseille.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Mielestäni vihut näkyi nyt ihan tarpeeksi hyvin. Ei tarttis helpottaa ollenkaan.

Samoten toi ammusmäärä.. Sehän pani miettimään, että spawnaatko kaverin selkään vähemmillä panoksilla vai baseen tai ammo -ja healthboxin viereen jollain saat heti täyden loadin.

Jonnet ei vaan opetellu pelaamaan ja itkun takia sit DICE nöyrtyy.. :(
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Joku noita pointteja ja tulevia/pending muutoksia olikin listannut redditissä tai jossain tuossa joku aika sitten.

Kuvat poistettu, en osaa käyttää intternet.

Ja tuosta leveldäpin videosta: Mikäköhän ihmeen crusade lvlcäpillä on tällä kertaa manual leaningiä vastaan?
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Joku noita pointteja ja tulevia/pending muttoksia olikin listannut redditissä tai jossain tuossa joku aika sitten.






Ja tuosta leveldäpin videosta: Mikäköhän ihmeen crusade lvlcäpillä on tällä kertaa manual leaningiä vastaan?
Siinä ilman SSL:ää samat kuvat, niin näkyy kaikille muille. :)





 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Tuossa vielä jotain parhaita pätkiä mitä tuli kuvattua betan aikana. Katsokoon ketä kiinnostaa.


Parista pätkästä puuttuu äänet, koska shadowplay ei tykkää äänilähteen vaihtamisesta kesken pelin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Tuossa vielä jotain parhaita pätkiä mitä tuli kuvattua betan aikana. Katsokoon ketä kiinnostaa.


Parista pätkästä puuttuu äänet, koska shadowplay ei tykkää äänilähteen vaihtamisesta kesken pelin.
Herra isä, että tuossa ruudulla on värikästä kilkettä ja tavaraa. Vai onko tuo joku 720p jossa ylisuuri hudi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
No eipä siinä nyt niin kauheasti mitään maagista ruudulla näy, joten ei siinä silleen mitään rampauta.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Katselin tuossa suosituksia kokoonpanon suhteen:

"Battlefield 5 Recommended Requirements
  • CPU: Intel Core i7 4790 / AMD Ryzen 3 1300X or equivalent
  • CPU SPEED: Info
  • RAM: 12 GB
  • OS: 64-bit Windows 10
  • VIDEO CARD: DirectX 11.1 Compatible video card 4GB AMD Radeon RX 480 / 3GB NVIDIA GeForce GTX 1060)
  • SOUND CARD: Yes
  • FREE DISK SPACE: 50 GB"

Itsellä i5 2500k prosessori, niin katsoin youtubesta, että pitäisi riittää ihan hyvin tämän pelailuun.
Epäselväksi on jäänyt, että riittäisikö prosessorin kaveriksi gtx 1060 vai onko esim 1070TI tavallaan liian tehokas tuolle prosessorille tähän peliin?

Edit: Itseasissa ilmeisesti i5 2500k on ihan hyvä vielä tänäkin päivänä ja 1070TI ei ole liian hyvä ko. prosessorille. :

 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
1080p 60hz näytöllä toi 1060 riittänee ihan hyvin. Jos asetuksia laskee niin jopa 1080p 100hz+ näytöllekin ehkä riittää. Itse pelailin tota betaa 1060:llä 1440p 144hz näytöllä ja kun laskin grafiikka asetukset ihan sumuksi, resolution scale 70-80, niin sinne 100fps tuntumaan päästiin.

Itsellä kyllä aiemman koneen 2500k:lla dipattiin prosessorin takia jo BF1:ssä 50fps tuntumaan välillä. Kuvittelisin että BFV on vaativampi prossulle, mutta varmaksi en osaa sanoa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
254
Itsellä 6600K @ 4,6GH ja 1070Ti, 144hz näytöllä aika tuskaa ollut BF1 loppuaikoina ja sama BF V kanssa. Prossu huutaa 100% kokoajan ja näytönohjaimen usage pyörii 40-70% alueella. Asetuksia värkkäämällä ja tweakkaamalla saanut suht sulavan pelikokemuksen aikaiseksi, mutta vähän syö kyllä miestä ku näyttis ei pääse loistamaan. Kesimääräsesti aika hyvin 100fps ja päälle, mutta esim Narvik C-flagi taistelut tuntuivat tahmaavan joka kerta 60fps tienoilla. I7:aa tässä katsellut, mutta jäänyt vielä haaveeksi, pitäisi parantaa huomattavasti sulavuutta vaikka vain threadit tuplaantuu.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
254
Mielenkiintoista sanoa 60fps tahmaamiseksi...
Kun se droppaa sieltä 100 päältä -> 60 ja syynä prossupullonkaula niin se on tahmaista :D Kyllä varmaan 60fps jos lukitsis nii ei huomais nii pahasti mutta siinä taas ei ole mitään järkeä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Juu kyllä se yllättävän tahmaiselta tuntuu kun silmä on tottunut 90fps+ sulavuuteen. Kun taas pelaa sillä 60hz monitorilla pidempään niin ei tunnu tahmaiselta. Tottumusjuttu.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
781
Juu kyllä se yllättävän tahmaiselta tuntuu kun silmä on tottunut 90fps+ sulavuuteen. Kun taas pelaa sillä 60hz monitorilla pidempään niin ei tunnu tahmaiselta. Tottumusjuttu.
Joo jännä kyllä miten nopeasti sitä tottuu korkeampiin hertseihin. Ite muutaman kuukauden pelas 120hz ja nyt liitännällis teknisistä syistä olen jumissa @60hz niin kylläpä tökkii kuva, mutta taas pikku hiljaa siihen tuntuu tottuvan.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Itsellä kyllä aiemman koneen 2500k:lla dipattiin prosessorin takia jo BF1:ssä 50fps tuntumaan välillä. Kuvittelisin että BFV on vaativampi prossulle, mutta varmaksi en osaa sanoa.

Joo,

Tätä tapahtui BF1:ssä että freimit dippas välillä 50fps:n paikkeille i5 prossulla. Mullakin oli gtx 1080 niin tuntui tosissaan, että jää kortti vähän paitsioon kun prossu ei hanskaa hommiaan. No vaihdoin i7 4790k ja ongelma korjaantui tuolla. Tosin näitä kummallisia korkeista freimeistä dippauksia tapahtuu edelleen BF1:ssä vaikka nyt ei mennäkkään alle 60fps:n ja tuon freimien droppaus stutteroinnin kyllä tuntee ihan 60Hz näytölläkin. Taitaa olla ihan enginen ominaisuuksia tuo ja sitä ei olla saatu BF1:ssä korjattua.

BF V:n betassa en taas huomannut, että vastaavaa olisi tapahtunu i7 4790k prossun kanssa. Eli ilmeisesti jotain ollaan saatu korjattua/parannettua.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Vähän vaikuttaa siltä, että Beta 2 tulee vasta 20.11.2018... pitkältä tuntuu odotus.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Njaahas, sitä vähän suunnitellaan dicellä taas ojaan pakittamista. Toivottavasti keksivät jonkin järkevämmän tavan solttujen näkyvyyden parantamiseen, koska tämä BF3 art direction -idea tuntuu aika lailla puhtaasti pirulliselta rölläykseltä.

 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
En kyllä myöskään kokenut mitään ongelmaa tunnistaa vihuja, ja näin vaikka taikakolmioilla tullut itse pelattua vuosia.
Turhalta muutokselta vaikuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Joo huonompaan suuntaan tuokin muutos. Tuommonen filtteri pelkästään haittaa yleistä ilmettä. Olisivat mielummin korjanneet ne yksittäiset ongelmapaikat.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dea
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
44

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ei ole enää DLCeitä (live service?)! Tai eivät ainakaan sillä nimellä kulje. Ja vain 30 pääasetta julkaisun aikaan, joista iso osa BF1stä? Haiskahtaa laiskuudelta. Onkohan juurikaan enemmän kuin Battlefield 1 julkaisun aikaan. Luulisi toisen maailmansodan tarjoavan paljon laajemman valikoiman aseita kuin ensimmäisen maailmansodan.
Sisältöhän tulee pilkuhiljaa aikajärjestyksessä, muut maat liittyy myöhemmin peliin mukaan jne, joten myös aseet lisääntyy samaa tahtia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Kunhan sitä sisältöä oikeasti valuu viikoittain niin omasta mielestä ei mitään väliä vaikka varusteiden määrä olisi alussa vähän köyhä. Tärkeintä ainakin itselleni on, että peli on mahdollisimman hyvä pelattavuudelta ja perusmekaniikat on hiottu kuntoon. Sen jälkeen kun ydinasiat on kunnossa on helppo lisätä aseita, karttoja, kosmetiikkaa jne. "ylimääräistä". Tietysti snadisti jännittää kuinka aktiivisesti DICE onnistuu oikeasti pukkaamaan sitä lisäsisältöä tuon live servicensä avulla.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
44
Sisältöhän tulee pilkuhiljaa aikajärjestyksessä, muut maat liittyy myöhemmin peliin mukaan jne, joten myös aseet lisääntyy samaa tahtia.
Tiedän, mutta on tuolla sodan alkupuolellakin aika paljon erilaisia aseita joita voisi käyttää.

Kunhan sitä sisältöä oikeasti valuu viikoittain niin omasta mielestä ei mitään väliä vaikka varusteiden määrä olisi alussa vähän köyhä. Tärkeintä ainakin itselleni on, että peli on mahdollisimman hyvä pelattavuudelta ja perusmekaniikat on hiottu kuntoon. Sen jälkeen kun ydinasiat on kunnossa on helppo lisätä aseita, karttoja, kosmetiikkaa jne. "ylimääräistä".
Ei taida viikoittain tulla jos pelin pitäisi kestää suunnilleen yhtä kauan kuin Battlefield 1. Luulen, että muutama DLC vuoteen korkeintaan, kuten BF1.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Ei taida viikoittain tulla jos pelin pitäisi kestää suunnilleen yhtä kauan kuin Battlefield 1. Luulen, että muutama DLC vuoteen korkeintaan, kuten BF1.
Eikö tässä pelissä ideana ollut nimenomaan tuoda pienessä määrin sisältöä tasaisemmin väliajoin kuin aiemmin. Eli ei mitään suuria paketteja 3-6kk välein vaan jatkuvasti vähän lisää niinkuin kaikki muutkin nykyaikaiset pelit tekevät (esim. PUBG ja Fortnite). Toki tuo viikon välein on vähän turhan tiiviisti ellei sitten julkaista vain nopeasti kyhättyä kosmetiikkaa.

Mutta tuosta aselistauksesta sen verran, että ainakin omaan silmään on hyvin saksalaispainoitteinen. Ja hauska tuo "Suomi KP/-31 – Very hard to control, fast firing SMG. It starts off a bit weak, but benefits more than other SMGs from progression.". Kyseinen ase on kuitenkin tunnettu hyvästä hallittavuudestaan. Eihän noita toki täysin tosielämän mukaan tehdä mutta hieman voisi vähentää kyseisen aseen kohdalla potkimista tai edes buffata jotenkin toisin.
 
Viimeksi muokattu:

dea

Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
256
Noin 3kk välein vaihtuu aina "Tides of War" minkä mukana tulee uusia mappeja yms. Sitten viikottain/kuukausittain tulee pienempiä lisäyksiä esim. Assignmenteja, medaleita yms. Ihan hyvä lista alkuun. Porukka kuitenkin käyttää vaan paria parasta asetta kun vähän aikaa on pelattu.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nämä etenemissuunnitelmat, kun peliä meinataan pidempään jälestä päin päivitellä, tarkoittavat vain että peli on julkaisussa kesken. Valmis peli on aina parempi. Päivityksien kanssa kehittäjät voivat rauhassa tehdä sisältöä loppuun, mikä on auttamatta kesken vielä julkaisussa. Hyvin harvoin näitä myöhemmin saapuvia päivityksiä mainostavat pelit tarjoavat oikeasti jo perustavan laatuisen paketin päälle vielä jotain todella hyvää, mutta sanoisin poikkeuksena vaikka Dota 2:n, joka on muuttunut matkan varrella paljonkin. Onko sitten pelin muuttuminen ajan varrella aina hyvä asia? Ei silloin jos tykkäsi siitä millainen peli alunperin julkaisussaan oli, mutta aina voi olla sitäkin mieltä että peli on vain parantunut.

En hirveästi itse liputa etenemissuunnitelmia ja jatkuvaa päivittelyä, mutta laajennokset ovat minusta hyviä, jos ne tarjoavat kerralla runsaasti merkittävää sisältöä. Niistä voi maksaakin sitten kerralla enemmän ja ne harvemmin pirstaloivat moninpelien pelaajakuntia liian pieniksi. Luulenpa vielä että pelifirmat tienaavatkin enemmän, jos alkaa laskemaan vaikka 30 € hintaisen laajennoksen tarjoamaa sisältöä suhteessa tuotantokustannuksiin. Laajennokset, kuin myös mitkä tahansa päivityksetkin, tehdään lopulta valmiin pohjan päälle.

Tässä laskutoimituksena Battlefieldin mennyt malli, missä neljä karttaa taisi maksaa sen viisi euroa, vaiko kymmenen? Jos viisi euroa, niin 30 € laajennos missä olisi kymmenen karttaa, tuottaisi firmalle enemmän, mitä myydä neljän kartan paketteja viidellä eurolla. Myymällä neljä karttaa kympillä saa pelaaja kaksitoista karttaa summalla 30 €, eli enemmän mitä laajennoksella, mutta matkalla on pirstaloitu pelaajakuntaa, eli kärsitään lievä imagotappio ja rahaakin saatetaan tienata lopulta vähemmän, jos kaikki eivät ostakaan yhteensä kolmea kymmenen euron pakettia. Luulen myös että isompaa laajennosta on helpompi markkinoida houkuttelevammin, eli valitettavasti näiden uusien myyntimallien kanssa ei voita oikein kukaan.

Vastalauseena voisi heittää että ilmaisten päivitysten kanssa voittaa pelaaja ja tätä on vaikea kieltää, mutta kaikki riippuu toki siitä onko itse myytävä pääpeli kovin kattava alun alkujaan ja millaista sisältöä ne ilmaiset päivitykset sitten lopulta tarjoavat. Toinen vastaheitto on että sisältöön pääsee nopeammin käsiksi kun se pirstaloidaan, eli ne neljä uutta karttaa saa nopeammin kuin odottamalla kaikkien kymmenen valmistuvan laajennosta varten, mutta sitten tulee taas se seinä vastaan, että moniko on halukas ostamaan noita pieniä paketteja? Yksinpeleissä nämä pienet paketit (DLC) eivät tuota suurempaa vahinkoa, mutta moninpeleissä monesti kyllä. Silti luulen että yksinpeleissäkään ne eivät ole yhtä hyvin rahaa tuottavia kuin selkeät kattavat laajennokset.

Viimeisenä tulee mieleen että voivathan ilmaiset päivitykset olla vastaus nykypäivän todella pitkittyneille pelien kehitys sykleille, millaisten avulla voidaan saada ylipäätään jotakin pihalle kohtuullisessa ajassa. Näkisin, jos tilanne on todella tämä mainittu, että tässä tapauksessa pelin grafiikasta pitäisi karsia ja keskittyä enemmän sisältöön, kun kerran suurinosa kehitysajasta tiedetysti menee grafiikoiden hiomiseen. Ei ole yksinkertaisesti järkevää lähteä kehittämään todella pitkällisiä projekteja vain hyvien grafiikoiden tähden, koska olemme nähneet miten tällainen vaikuttaa pelien kuntoon julkaisussa ja miten usein kongreettista sisältöä on jouduttu tämän vuoksi karsimaan. Kaiken päälle monesti ihan niitä grafiikoitakin on karsittu julkaisuun mennessä, eli pitäisikö budjetit ja näkemykset valmiin pelin ominaisuuksista olla hieman maltillisempia ja keskittyä olennaiseen, että maailmassa olisi lopulta enemmän hyviä pelejä.

Battlefield V:n kehitys on nyt tällainen tämän päivän sekasotku, millaista ei olisi alkujaankaan kannattanut alkaa tekemään ja minkä pelkkä markkinointi- ja myyntimalli on pahasti pielessä.

EDIT. Lihavoin korjatun kohdan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
14
Osaako joku minua fiksumpi sanoa, mistä mahtaa johtua pelin jatkuva stuttering ja fps-droppailu PC:llä? BF1:ssa oli tismalleen sama ongelma, ja hetken jo ehdin herättelemään toivoa, että BFV olisi korjannut ongelman. Noita suosituimpia jipposkonsteja olen kokeillut, eivätkä ne tuoneet helpotusta tilanteeseen.

Onhan mulla vanha prossu, muttei mikään hernepyssy kuitenkaan. FPS pyöri siinä 30-40 välillä, eikä loweilla tai ultralla ollut minkäänlaista vaikutusta tähän.

Setti: i5 3570K ja GTX 1060 6GB. Kaikki pelaa kuten pitääkin, ja virtalähdekin on riittoisa (750W). Voiko todellakin olla, ettei neljä pyttyä riitä rullaamaan peliä kelvollisesti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Bäfät on oikeasti aika ahneita CPU:n suhteen eli voi oikeasti olla jo pullonkaulana tuo i5. Vanhat 4c/4t i5:t eivät taida enää näissä riittää tarpeeksi hyvin. Vanhoilla i7 pyörii vielä kohtuullisen hyvin ilmeisesti hyperthreadingin ansiosta. Tosin voi osittain johtua ihan betastakin.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
14
Bäfät on oikeasti aika ahneita CPU:n suhteen, että voi oikeasti olla pullonkaula tuo i5. Vanhoilla i7 pyörii vielä kohtuullisen hyvin ilmeisesti hyperthreadingin ansiosta mutta nuo i5:t ei tunnu tarjoavan sulavaa kokemusta. Toki sitten osittain voi johtua myös ihan betasta mutta syyttäisin osoittavaa sormea prossuun, 4c/4t ei enää riitä.
Tätä itsekin olen pelännyt. Tuntuu kuitenkin käsittämättömältä, että esim. Witcher 3 pyörii ultra/high-asetuksilla sulavasti 60fps, mutta sitten tällaisessa takapihan kokoisessa "sotasimulaatiossa" tulee ongelmia. Tekisi mieleni sanoa, että paskaa optimointia. Toisaalta on kaiketi myönnettävä, että vanha kehäraakki on tulossa elinkaarensa päätepysäkille.

Ps. YouTubesta bongasin muutama videon tällä samalla setillä. Niissä pyöri ultralla tasaisesti 60fps. Toisaalta prossut olivat ilmeisesti kovasti kellotettuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Onko tuo sun settisi mitenkään ylikellotettu tai katsoitko millään ohjelmalla prossun ja näyttiksen käyttöprosentteja?
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
14
Onko tuo sun settisi mitenkään ylikellotettu tai katsoitko millään ohjelmalla prossun ja näyttiksen käyttöprosentteja?
Kaikki tehdasasetuksissa, kellottamattomina. En oo sen paremmin tutkinut. Levyasema huusi satasella hoosiannaa pelatessa, mutta sen sain kuriin pienellä hienosäädöllä. Valitettavasti tuo ei vaikuttanut millään tavalla näihin fps-ongelmiin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
464
Itselläni loppui BF1:n stutteri siirtyessäni i5 6500 -> i7 8700, joten uskoisin tosiaan ydinten lisäämiseen tässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Osaako joku minua fiksumpi sanoa, mistä mahtaa johtua pelin jatkuva stuttering ja fps-droppailu PC:llä? BF1:ssa oli tismalleen sama ongelma, ja hetken jo ehdin herättelemään toivoa, että BFV olisi korjannut ongelman. Noita suosituimpia jipposkonsteja olen kokeillut, eivätkä ne tuoneet helpotusta tilanteeseen.

Onhan mulla vanha prossu, muttei mikään hernepyssy kuitenkaan. FPS pyöri siinä 30-40 välillä, eikä loweilla tai ultralla ollut minkäänlaista vaikutusta tähän.

Setti: i5 3570K ja GTX 1060 6GB. Kaikki pelaa kuten pitääkin, ja virtalähdekin on riittoisa (750W). Voiko todellakin olla, ettei neljä pyttyä riitä rullaamaan peliä kelvollisesti?
Löytyykö 16gb muistia? Itellä vaan 8 ja jotkut pelit nyt vaan haukkaa nykyään hiukan enemmän (esim wildlands). En huomannut katsoa muistin käyttöä pelin aikana mutta itsellä tuli sellasia droppeja mitkä luultavasti johtui muistin vähyydestä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
254
Noin vanha kerroinlukittu I5 alkaa jo olemaan todella paha pullonkaula. Oma I5-6600K @ 4,6GHz jaksaa jotakuinki pyörittää 100fps, mutta fps pomppii tilanteesta riippuen 55-120 alueella. On kyllä vaan erikoista että et edes 60 saa. Onko sulla miten paljon taustalla pyörimässä muuta turhaa? Ite aina sulkenu kaiken ylimääräsen taustalta ja Windowsista on tweakattu ja poistettu käytöstä kaikenlaista turhaa paskaa. Ja tuohon Witcher 3 vs BF V vertailuun, Bäfä on moninpeli jossa max 64 pelaajaa mähisee keskenään. Tämä asia vaatii juurikin sitä prossun laskelmointia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 675
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom