- Liittynyt
- 22.10.2017
- Viestejä
- 4 478
Mun mielestä se on aika fifty sixty miten menee ku molemmin puolin yleensä noita samoja, ni toinen voittaa tolla taktiikalla. [emoji23][emoji3]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mun mielestä se on aika fifty sixty miten menee ku molemmin puolin yleensä noita samoja, ni toinen voittaa tolla taktiikalla. [emoji23][emoji3]
Mä oon huomannut saman. Itse pelaan Conquestia pääasiassa ja tuntuu että joillekin se enemmän jotain TD tyyliä...Se on jo hyvä tuuri jos molemmilla puolilla on yhtä paljon tyhmiä, kun mun peleissä ne on vaan mun puolella.

Ja sen kerran kun on voittajien puolella, ni peli disconnectaa, eikä pääse enää onlineen ollenkaan.![]()
Mulla teki tuota samaa kunnes vaihdoin tehokkaamman pci wlanin. Kun ei jaksa vetää piuhaa 20m pitkin seiniä ja kattoja..Ja tuo bugi kun jäi vaan musta ruutu latailemaan selkeni että johtui siitä että käytti lmg 1907:aa kierroksen lopussa..kun vaihtoi asetta niin ny toimii..ihme paska dice bugi..ovat tietoisia mutta ei kai niitä kiinnosta bfv:n takia..
Mitä tää juttu on, että porukka menee yhtenä isona klönttinä conquestissa? Äsken pelasin Nivelle Nights karttaa ja valehtelematta 25 pelaajaa omasta tiimistä kierti karttaa ympäri yhtenä pallona.... Ei ole ainakaan mikään voittava taktiikka....
En ainakaan muista, että aikaisemmin olisin moiseen syöpään törmänny...
Mitä tää juttu on, että porukka menee yhtenä isona klönttinä conquestissa? Äsken pelasin Nivelle Nights karttaa ja valehtelematta 25 pelaajaa omasta tiimistä kierti karttaa ympäri yhtenä pallona.... Ei ole ainakaan mikään voittava taktiikka....
En ainakaan muista, että aikaisemmin olisin moiseen syöpään törmänny...
Niin pitkään kun conquestissa näytetään tappojen määrä niin se on pelkkää tdm lipuilla varustettuna. Jos peli näyttäisi tappojen sijaan kuka on vallannut ja puolustanut eniten lippuja niin tappojen metsästäjät saattaisi siirtyä sinne tdm:n pariin.
Kyllähän se noi näyttää? Usein komeilen ykkösenä valloitettujen lippujen kohdalla
Koko pelissä K/D ratio on on täysin väärä mittari.
Pitäis olla just lippuihin liittyvät statsit, sekä omaan hahmoluokkaan kuuluvia statseja. Eli medicin, supportin jne jutut mitä myös pelin jälkeen niissä top jutuissa komeilee.
Alkais jengi pelailee enempi omaa tehtävää. Jollei itse medic ole, ei ole kukaan muukaan. Supportit auttaa itseään, ei muuta.
Ite tykkään medicinä mennä silleen, että omaa henkeä tärkeämpää on saada useampi eloon.
Itse kyllä autan tiimiä supporttina..
Toki niitä löytyy, mutta ehkä yks kymmenestä. Loput parantaa itseään ja antaa ammuksia itselleen, eikä jeesaa muita.
Eipä tuo tosissaan auta, kun scoreboardissa näkyy kaikista parhaiten pelkkä K/D. Onhan tuolla toki score mikä on se "tärkein statsi" mutta eipä se montaa kiinnosta. Aika usein on vielä niitä hienoja hetkiä, kun joku jantteri huutelee tiimin keskivaiheilta tappion jälkeen "shit team" ja sitten kun sille toteaa, että ei sekään mikään hyvä ollut niin alkaa tuo K/D urputus. "Mun K/D on parempi ku sun noob" vaikka scorea on kolmannes eikä tehnyt siis pelin aikana mitään järkevää..
Voisi tuo KD:n poistaminen yhtälöstä toimia kuten COD WW2 war modessa on kuolemien näkyminen ja tappojen sekä kuolemien laskeminen poistettu. Nuo ei siis kirjaudu mihinkään tilastoihin vaan pelkät scoret.
KD:llä on väliä TDM:ssä mutta conquestissa se ei palvele pelimuotoa yhtään koska tarkoitus ei ole kerätä tappoja vaan valloittaa lippuja. Lipuille ei uskalleta hyökätä kun pelätään että kuollaan ja ratio tippuu ja koko pelimuodon idea jää toteutumatta. Toinen pelimuodon pilaaja on se että puolet joukkueesta on snipuja. Istutaan samassa puskassa koko pelin ajan ja kerätään tappoja mutta omaa joukkuetta se ei auta oikeastaan yhtään.Kuinka mahtaisi käydä pelaajamäärien, jos kuolemat ja tapot eivät tilastoidu? Kyllä tuolla kilratiolla merkitystä on. Ainakin omalla kohdalla mieliala on pelin jälkeen parempi jos kilratio on yli yhden. No mä olenkin tälläinen yksinäinen susi![]()
KD:llä on väliä TDM:ssä mutta conquestissa se ei palvele pelimuotoa yhtään koska tarkoitus ei ole kerätä tappoja vaan valloittaa lippuja. Lipuille ei uskalleta hyökätä kun pelätään että kuollaan ja ratio tippuu ja koko pelimuodon idea jää toteutumatta. Toinen pelimuodon pilaaja on se että puolet joukkueesta on snipuja. Istutaan samassa puskassa koko pelin ajan ja kerätään tappoja mutta omaa joukkuetta se ei auta oikeastaan yhtään.
Tapoilla on aika suurikin merkitys conquestissa. Matsin jälkeen ilmoitetaan tiimien pisteet lipuista ja tapoista. Näitä jos hiukan enemmän seuraa, niin yleensä jotain 30-50% tiimin pisteistä tulee tapoista.KD:llä on väliä TDM:ssä mutta conquestissa se ei palvele pelimuotoa yhtään koska tarkoitus ei ole kerätä tappoja vaan valloittaa lippuja. Lipuille ei uskalleta hyökätä kun pelätään että kuollaan ja ratio tippuu ja koko pelimuodon idea jää toteutumatta. Toinen pelimuodon pilaaja on se että puolet joukkueesta on snipuja. Istutaan samassa puskassa koko pelin ajan ja kerätään tappoja mutta omaa joukkuetta se ei auta oikeastaan yhtään.

Toisaalta hän voi myös olla medic, joka on säätänyt kymmenkertaisesti nuo omat tikettinsä.Jos pelaajalla on tosi huono KD esim 3/40 ja tämä KD on voinut tulla vaikka väkisin lipulle tunkemalla, niin tosiasiassa tämä pelaaja on tehnyt omalle
tiimille hallaa koska tiimi on menettänyt paljon ticettejä.
Toisaalta hän voi myös olla medic, joka on säätänyt kymmenkertaisesti nuo omat tikettinsä.
Jotenkin hassu keskustelu, että KD:lla ei muka olisi merkitystä conquestissa. KD:han loppujen lopuksi kuitenkin ratkaisee kaiken kun kaksi tiimiä keskenään taistelee lipuista. Ei squad A, jonka pelaajien KD on keskimäärin alle 1, saa vallattua lippua squad B:ltä, jonka pelaajien KD on keskimäärin yli 2 käytännössä koskaan, vaikka kuinka piikittelisi kavereita henkiin.
Jos "KD pelaajilla" tarkoittaakin vain kukkuloilla kykkiviä snipereita, jotka eivät käytännössä osallistu peliin lainkaan, kannattaisi se varmaankin mainita...
Enhän mä missään sanonutkaan, ettei olisi mitään hyötyä, että squadissa on useampia eri classeja? Mutta loppujen lopuksi tuo lipunvaltaustilanne kuitenkin päättyy siihen kun toinen squad saa toisen tapettua. Ei auta vaikka kuinka medic herättää henkiin, tai snipu ampuu flareja, jos ei saa tapettua kaikkia niitä vihuja.Mutta jos edes etäisesti peliä osaava joukko on lipulla. Ei sitä vallata ilman toimivaa mediciä, supportia ja snipua. Kun kaikki menee kd perässä, tappio tulee.
Erityisesti tämä korostuu operationissa, mutta sama pätee lipunvaltauksessakin.
Enhän mä missään sanonutkaan, ettei olisi mitään hyötyä, että squadissa on useampia eri classeja? Mutta loppujen lopuksi tuo lipunvaltaustilanne kuitenkin päättyy siihen kun toinen squad saa toisen tapettua. Ei auta vaikka kuinka medic herättää henkiin, tai snipu ampuu flareja, jos ei saa tapettua kaikkia niitä vihuja.

Miten tämä liittyy tähän meidän käymään keskusteluun? Pointtini oli vain se miten KD vaikuttaa ja lopulta määrää miten lipunvaltaustilanne päättyy. Muu on vain "lipun lakaisemisen" tukitoimia. Toki tärkeitä, mutta silti vain tukitoimia.Ei toki, mutta porukkaa ei kiinnosta lipun valtaus. Eikä edes oman tiimin voitto. Ainut on oma kd, jonka seurauksena usein koko peli on ihan sontaa. Kd kun ei näkyis missään statseissa, vaan ranking perustuisi oman roolin hommiin, niin nämä huomionkipeät virtuaalipippelin kasvattajat tekis sitä mitä pitää.
Ite pelaan eniten scouttina ja scouttina muissa pelaajissa eniten ärsyttää supportit, jotka käyttää niitä isoja panoslaatikoita.
Oma pelityyli on aika rampa, jos en saa spottiflareja käytettyä ja mikään ei oo raivostuttavampaa, kun joutua odottamaan niitä flareja jonkun laatikon vieressä mikä on keskellä avointa aluetta ja toivoa, ettei kukaan ammu siihen.
Sit siellä on jotain 10 supporttia ja kaikki käyttää niitä isoja laatikoita ja meet sellasen viereen, ni se hävii siitä. Sit juokset seuraavalle, ni seki hävii siitä. Enkä yhtään flarea saanu ja tärkeet alueet on ilman spottiflareja.
Assaultitkin hyötyis siitä, että käytettäis niitä pieniä ammopäkkejä.
Miten tämä liittyy tähän meidän käymään keskusteluun? Pointtini oli vain se miten KD vaikuttaa ja lopulta määrää miten lipunvaltaustilanne päättyy. Muu on vain "lipun lakaisemisen" tukitoimia. Toki tärkeitä, mutta silti vain tukitoimia.
Jos "KD pelaajilla" tarkoittaakin vain kukkuloilla kykkiviä snipereita, jotka eivät käytännössä osallistu peliin lainkaan, kannattaisi se varmaankin mainita...
Koko keskustelu on ollut siitä, että scoreboard elää hyvin pitkälti KD osalta. Ei siitä, etteikö itse KD olisi oleellinen.
Kun nykyinen systeemi tarkoittaa sitä, että iso massa pelaa pelkkää KD:ta ja elää sen mukaan.
Kun toisella tavalla KD olisi siellä taustalla toki tärkeä, mutta pelis pelattais sitä mitä siinä yritetään. Joukkueena jossa jokaisella on rooli.
Itse olen täysin eri mieltä. Supporttien iso ammo packit on huomattavasti parempia, koska ne antavat panoksia mahdollisesti suurelle porukalle kerralla, kun taas niitä pieniä ammo packejä voi kerrallaan vain yhdelle antaa. Ja kun sen pienen ammo päckin käyttää niin sittenpä ei ole enää lisää ammoja tulossa mikäli supportti häippäs. Ja ne pienet ammo päckit ei edes täytä kaikkia tarpeita (panokset, flaret, nadet), vaan esim. pelkästään panokset. Isot päckit täyttää kaikki kun hetken kehtaa päckin vieressä ootella.
Kyllähän se 40/0 snipu vaikuttaisi positiivisesti oman tiimin voittomahdollisuuksiin. Lähes 100% snipuista nyt vaan ei ole niitä 40/0 kavereita.Kyllä osaavasta sniperistä kukkuloilla voi olla tiimille paljonkin hyötyä. Sniperi voi auttaa lipun valloituksessa tai puolustuksessa napsimalla lipulle pyrkiviä tai lipulla olevia
vihollisia. Silloin muiden tiimiläisten on helpompi valloittaa tai puolustaa lippua. Kahden sniperin kaksintaistelu kilometrin päässä toisistaan ei kyllä hirveästi auta tiimiä,
mutta sama tilanne on silloin vastapuolellakin. Ja jos sniperin kilratio on vaikka 40/0 niin kyllä hän on aika paljon edesauttanut mahdollista voittoa. Edellyttäen ettei
ammuttuja ole herätetty henkiin. Sniputtaminen on välillä hauskaa puuhaa. Tämä on kuitenkin vain peli ja ainakin itse pelaan tätä hauskuuden takia.
Kyllähän se 40/0 snipu vaikuttaisi positiivisesti oman tiimin voittomahdollisuuksiin. Lähes 100% snipuista nyt vaan ei ole niitä 40/0 kavereita.
Kyllä niitä yleensä tuntuu suht saman verran olevan molemmissa tiimeissä. Mua ei kummankaan tiimin sniput varsinaisesti ärsytä. Siinähän pelaavat omaa Vasily Zaitsev simulaattoriaan pääosin sen muiden pelaaman conquestin ulkopuolella. Harvemmin sitä snipun ampumana kuolee.Aika yleisesti tässä pelissä vastapuolella on lähes sama snipumäärä kuin omalla puolella. Joten eikö peli ole silloin aika hyvin balanssissa? Jos sniput ovat huonoja omalle tiimille, niin eikö sellaisen pelin
pitäisi aina oma tiimi voittaa, jos pelkästään vastapuolella on snipuja? Chatin perusteella ne vastapuolen sniput tuntuvat arsyttävän paljon enemmän kuin omat.
Niin jos siellä on se 10 supporttia, ni niistä vois ees 5 käyttää niitä pieniä ammopäkkejä. Ei siitä oo mitään hyötyä jos yhdessä huoneessa on vaikka kolme niitä isoja ammopäkkejä.
Ja kyllä mulla ainakin tulee flaret heti kun saan pienen ammopäkin. Ja kranaattejakin saan. Assaultti saa ne niiden räjähteet kanssa heti. Ei tarvii odotella, niinku isolla päkillä.
Esim jos pitää jotain junaa tuhota, ni assaulttina on kanssa raivostuttavaa odottaa niiden isojen päkkien kanssa, että saa niitä Anti-Tank Grenadeja. Pienillä saa heti ja voi heitellä niitä odottelematta.
Ja se odotteleminen on just sitä turhaa touhua kun hyökkää. Pienillä ei tarvii odotella ja niitä voi heitellä pidemmälle.
edit: käytännössä pienestä päkistä on enemmän hyötyä, ku isosta.
Kyllä niitä yleensä tuntuu suht saman verran olevan molemmissa tiimeissä. Mua ei kummankaan tiimin sniput varsinaisesti ärsytä. Siinähän pelaavat omaa Vasily Zaitsev simulaattoriaan pääosin sen muiden pelaaman conquestin ulkopuolella. Harvemmin sitä snipun ampumana kuolee.
E: niinhän tuo tuppaa menemään, että jos toinen tiimi on täynnä snipuja niin se tiimi myös häviää.
Jep! Samaa kuulee jatkuvasti myös RushissaTästä tuli mieleen, että aika hauskoja ne tyypit, jotka inisee Operationsissa, että puolustajajoukkue vaan cämppii. Sehän se idea onkin, että puolustustiimi puolustaa ja cämppii. Ja cämppäävät sniput on helppo pelata ulos smokeilla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.