Baldur's Gate 3

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu Aloitettu
Olikohan 100 vuotta välissä, mutta jotain kiinnikkeitä kuitenkin, että päätyivät käyttämään Baldur's Gate nimeä. Jossakin näin maininnan että Minsc olis jollain tavalla mukana, mutta tiedä sit miten tuo 100v humanilla menee.
 
Varmaan ihan niinkuin moderneissa Divinity-peleissä. Eli hyvin.

En tykkää reaaliaikavirityksistä, kun taistelut on kauheaa koheltamista joissa hahmotkin buildaa lähinnä niin, että ne pärjäävät mahdollisimman hyvin autopilotilla.

Tätä odotellessa kannattaa kokeilla Pillars of Eternity II: Deadfireä. Siinä oli aluksi reaaliaikainen taistelu pausella, josta en juurikaan pitänyt, mutta lisäsivät myöhemmin vuoropohjaisen ja nyt maistuu.
 
Olikohan 100 vuotta välissä, mutta jotain kiinnikkeitä kuitenkin, että päätyivät käyttämään Baldur's Gate nimeä. Jossakin näin maininnan että Minsc olis jollain tavalla mukana, mutta tiedä sit miten tuo 100v humanilla menee.

Äkkiäkös Minscistä ois joku "kuolematon" puolijumala tai pullonhenki leivottu. Tai vaikkapa Lichiksi muuttunut Minsc vihuna, ai että
 
Tuskin tähän suurin osa BG-faneistakaan pettyy. Ainakaan ne ketkä ei ota tätä liian vakavasti.
No en voi kun puhua omasta puolesta, 3k tuntia BG:tä, enkä tule tätä ostamaan elleivät RtWP:tä aikaseksi saa. Prejulkistus suurin selkäänpuukotus koko pelihistorian aikana.
 
No en voi kun puhua omasta puolesta, 3k tuntia BG:tä, enkä tule tätä ostamaan elleivät RtWP:tä aikaseksi saa. Prejulkistus suurin selkäänpuukotus koko pelihistorian aikana.

Kuten sanoin.. ne ketkä ei ota tätä liian vakavasti.. :whistling:
 
No vaikea sanoa mitä Baldur's Gate fanit tästä hyötyvät? Odottelevat samaa tunnelmaa? Voin sanoa, että jos tekijät ovat erit, tarina on eri, ja koko taistelumekaniikka on eri, niin hyvää onnea vaan tunnelman odottamiseen...
 
Ainahan se on "pelkkä rahastus" jos ei tehdä täysin samaa peliä kuin se vanha ja "oikea" peli. Itse en kyllä ymmärrä miksi pitäisi tehdä sama peli uudelleen kun EE:tkin on jo tehty. Mutta tätähän se aina on, joku "puristi" pettyy kun peliä muutetaan.
 
Ainahan se on "pelkkä rahastus" jos ei tehdä täysin samaa peliä kuin se vanha ja "oikea" peli. Itse en kyllä ymmärrä miksi pitäisi tehdä sama peli uudelleen kun EE:tkin on jo tehty. Mutta tätähän se aina on, joku "puristi" pettyy kun peliä muutetaan.
Lähinnä tässä vielä itseäkin mietityttää, että mitä "baldursgeittiä" tässä nyt enää on jäljellä. Taistelusysteemi on eri, eikä tarinakaan oikein pääse Bhaal sagasta jatkumaan.

Ihan hyvä peli tästä varmasti tulee, mutta vieläkin vähän epäselvää miten se liittyy pelisarjaan.(toivottavasti olen väärässä)
 
Siege of Dragonspear oli lähes täydellinen lisäri Baldur's Gateen, sopi saumattomasti peruspeliin ja tukki aukon ykkösen ja kakkosen välillä. Joo ei anneta Beamdogille avaimia, kun DOS yleisö ja raha, mikä on täysin päivänselvää ja läpinäkyvää. Ihan hyvin olisivat voineet valjastaa vaikka Pathfinderin tekijät, mutta kun se viimeinenkin penninpyörylä vittu ratkaisee.
 
Viimeksi muokattu:
Siege of Dragonspear oli lähes täydellinen lisäri Baldur's Gateen, sopi saumattomasti peruspeliin ja tukki aukon ykkösen ja kakkosen välillä. Joo ei anneta Beamdogille avaimia, kun DOS yleisö ja raha, mikä on täysin päivänselvää ja läpinäkyvää. Ihan hyvin olisivat voineet valjastaa vaikka Pathfinderin tekijät, mutta kun raha vittu ratkaisee.
Siege of Dragonspear sai kyllä todella paljon paskaa niskaan kun se tuli ulos ja samoin nuo EE versiot
 
Baldur's Gate 2 on yksi kaikkien aikojen suosikeista ja silloin jo ajattelin, että voi kun olisi samanlainen taistelu kun Fallouteissa, niin olisi täydellinen. Nyt se sitten tulee, niin tämä on ehkä odotetuin peli ikinä.
 
Täällähän on kova meno. Tietääkseni Wizards of the Coast tarjosi itse BG3:sta Larianille tehtäväksi. Siis se pulju joka omistaa D&D oikeudet ja kehittää ko. "franchisea". Ilmeisesti pitivät niin paljon Divinitystä, että katsoivat studion olevan paras tekemään legendalle jatko-osan. Good enough for me.

DOS kakkonen oli muuten ihan perhanan hyvä peli. Vaikka pidän BG2 yhtenä parhaimmista peleistä ikinä, niin ei sen rtwp ollut kovin kummoinen tekele. Mätöt oli yhtä sekasotkua, tosin hyvänä puolena niissä ei mennyt kauaa.

Yllä kysyttiin, että mitä Baldur's gate fanit tästä hyötyvät? Itse ainakin toivon, että sieltä tulisi helvetin hyvä peli. Se riittäisi meikäläiselle.
 
Tuo oli tapetilla redditin AMA:ssa että kuinka peli liimautuu aikaisempiin Baldur’s Gate peleihin.

“We really don’t want to spoil anything but we wouldn’t call it Baldur’s Gate 3 if there wouldn’t be a link,” Vincke said. “Let me just say that we touch upon the story of BG 1 & 2 in a meaningful way, there are returning characters and what happened in BG 1/2/tob leads to what happens into BG3. You won’t necessarily see that at the start of the adventure but you will understand once you get further into the game.”

 
Täällähän on kova meno. Tietääkseni Wizards of the Coast tarjosi itse BG3:sta Larianille tehtäväksi. Siis se pulju joka omistaa D&D oikeudet ja kehittää ko. "franchisea". Ilmeisesti pitivät niin paljon Divinitystä, että katsoivat studion olevan paras tekemään legendalle jatko-osan. Good enough for me.

Tuosta oli vastikään jossain artikkeli. InXile, Obsidian ja Larian on kaikki yrittäneet 10 vuotta saada oikeudet Wizardsilta. Divinity kakkosen jälkeen WotC oli sitten lähestynyt Lariania omatoimisesti.

edit:
 
Täällähän on kova meno. Tietääkseni Wizards of the Coast tarjosi itse BG3:sta Larianille tehtäväksi. Siis se pulju joka omistaa D&D oikeudet ja kehittää ko. "franchisea". Ilmeisesti pitivät niin paljon Divinitystä, että katsoivat studion olevan paras tekemään legendalle jatko-osan. Good enough for me.

Yllä kysyttiin, että mitä Baldur's gate fanit tästä hyötyvät? Itse ainakin toivon, että sieltä tulisi helvetin hyvä peli. Se riittäisi meikäläiselle.
Jep koska raha, DOS fanipohja on kevyesti suurin tällä hetkellä. Baldur's Gate faneille ei edelleenkään tässä tule olemaan juuri mitään, ehkä jotain siltoja tekosyynä jotta voidaan edes etäisesti kutsua Baldur's Gateksi. Et voi olla Baldur's Gate fani, jos et pidä tarinasta, hahmoista tai pelimekaniikasta. Tässä mitään noista ei tulla kunnioittamaan.
 
Jep koska raha, DOS fanipohja on kevyesti suurin tällä hetkellä. Baldur's Gate faneille ei edelleenkään tässä tule olemaan juuri mitään, ehkä jotain siltoja tekosyynä jotta voidaan edes etäisesti kutsua Baldur's Gateksi. Et voi olla Baldur's Gate fani, jos et pidä tarinasta, hahmoista tai pelimekaniikasta. Tässä mitään noista ei tulla kunnioittamaan.

Sulla on varmaan parempi tietotoimisto kuin muilla, jopa vissiin kuumalinja larianin toimistolle..
 
Jep koska raha, DOS fanipohja on kevyesti suurin tällä hetkellä. Baldur's Gate faneille ei edelleenkään tässä tule olemaan juuri mitään, ehkä jotain siltoja tekosyynä jotta voidaan edes etäisesti kutsua Baldur's Gateksi. Et voi olla Baldur's Gate fani, jos et pidä tarinasta, hahmoista tai pelimekaniikasta. Tässä mitään noista ei tulla kunnioittamaan.
Eli oletan että sinä et tule ostamaan tätä peliä ainakaan näiden kommenttien perustella ?
 
Itse muistan jotain juonentynkää BG2:sta ja en varsinaisesti pitänyt hirveästi pelistä aikoinaan (taisinkin vaihtaa sen kaverin kanssa silloin johonkin toiseen).
BG3 odottelen samalla tavalla kuin mitä tahansa muuta peliä, neutraalisti. Kun peli on julkaistu ostan sen jos se vaikuttaa kiinnostavalta. Jos ei vaikuta, jätän ostamatta.

Melko erikoisesti ihmisillä välillä menee tunteisiin tieto_kone_pelit...
Ajat muuttuu, ostava yleisö muuttuu, tietotekniikka muuttuu näin 20 vuodessa.
 
Ei, eikä myöskään taistelumekaniikka ole sama, käytännössä DOS3 Baldur's Gaten skinillä. Paistaa selvä rahastus, voivat myydä kaksi peliä DOS faneille.
Kuten sanoin tämä on DOS faneille, joten tuskin petyt.
No en voi kun puhua omasta puolesta, 3k tuntia BG:tä, enkä tule tätä ostamaan elleivät RtWP:tä aikaseksi saa. Prejulkistus suurin selkäänpuukotus koko pelihistorian aikana.
No vaikea sanoa mitä Baldur's Gate fanit tästä hyötyvät? Odottelevat samaa tunnelmaa? Voin sanoa, että jos tekijät ovat erit, tarina on eri, ja koko taistelumekaniikka on eri, niin hyvää onnea vaan tunnelman odottamiseen...
Siege of Dragonspear oli lähes täydellinen lisäri Baldur's Gateen, sopi saumattomasti peruspeliin ja tukki aukon ykkösen ja kakkosen välillä. Joo ei anneta Beamdogille avaimia, kun DOS yleisö ja raha, mikä on täysin päivänselvää ja läpinäkyvää. Ihan hyvin olisivat voineet valjastaa vaikka Pathfinderin tekijät, mutta kun se viimeinenkin penninpyörylä vittu ratkaisee.
Täysin aiheettomasti sen ajan SJW mulkuilta.
Jep koska raha, DOS fanipohja on kevyesti suurin tällä hetkellä. Baldur's Gate faneille ei edelleenkään tässä tule olemaan juuri mitään, ehkä jotain siltoja tekosyynä jotta voidaan edes etäisesti kutsua Baldur's Gateksi. Et voi olla Baldur's Gate fani, jos et pidä tarinasta, hahmoista tai pelimekaniikasta. Tässä mitään noista ei tulla kunnioittamaan.
Itselle se tärkein Baldur's Gatessa on pelimekaniikka, sitten tarina ja hahmot. Tämä ei ole Baldur's Gate 3 itselle, joten aika kaukana ollaan tällä haavaa ostoaikeista.
Kuin myös se, että Divinity fanit odottavat kuin kuuta nousevaa.
Minkä ihmeen asian spämmääminen, taitaa eriävät mielipiteet ja dialogi olla ihan vieras käsite?
No vitutus ei ole laantunut, ja se varmaan näkyy viesteissä. Ansaitusti.
Asia ja mielipide tuli jo parin ekan viestin myötä selväksi, eikä keskustelu toistamalla enää mihinkään etene.
 
Hyvältä kyllä näytti ja kuulosti. UI oli muuttunut aika paljon siitä aiemmasta Divinityn tapaisesta.

Kertojan ääni Amelia Tyler eli Malady DOS2:sta. :hungry:
 
Onkohan Kevin Michael Richardson jossain muissa hommissa? On meinaan sitten se ainoa oikea BG:n kertojan ääni. Tästä en peräänny :D

Mahtaakohan tuon kanssa vielä pärjäillä i7-2600K:lla?
E: ...jaa eihän tuo recommended i7-4770K ole paljon paskaakaan nopeampi. Alkaa vähän jo ymmärtämään miten vähän nuo intelin prossut on vuosien aikana parantuneet.
 
Onkohan Kevin Michael Richardson jossain muissa hommissa? On meinaan sitten se ainoa oikea BG:n kertojan ääni. Tästä en peräänny :D

Mahtaakohan tuon kanssa vielä pärjäillä i7-2600K:lla?
E: ...jaa eihän tuo recommended i7-4770K ole paljon paskaakaan nopeampi. Alkaa vähän jo ymmärtämään miten vähän nuo intelin prossut on vuosien aikana parantuneet.
Koska recommended täytytyy olla vielä perusasetuksilla niin jos olet edes 10% ylikellot lyöny niin hyvin menee.
 
2600k on vielä sen verran väkevää sekä vielä vakiona löysäksi asetettua sukupolvea, että vähintään kellottamalla peli pyörinee suositellusti.
 


Swen oli tunnin verran jossain Twitchin ohjelmassa vastailemassa kysymyksiin pelistä & kehityksestä.
 
Viikon viivästys early accessiin.

Screenshot_20200924-083738.jpg
 
Onneksi viivästyy vain viikolla. Pakko se on laittaa heti tulille.
 
Mikähän on Baldur's Gate 3 budjetti? Larianin ei ole tarvinnut mitään
joukkorahoitusta aloittaa.
Tulee ehkä tämäkin early access ostettua ja kokeiltua, samoin kuin Original
Sin 1&2 sekä Pillars of Eternity 1&2.

Baldur's Gate 2:n julkaisusta tullut 20 vuotta syyskuun lopulla.
Tässä vielä vähän muistelua, näyttää kuitenkin olevan sarjan ainut ketju täällä.
Aloitin Baldur's Gate 2:n 2001 ilman aiempaa tietoa dnd:stä ja aiemmat pelit
olivat tyyliin Diablo 2 ja Unreal Tournament, niin BG 2:n säännöissä oli
oppimista kerrakseen.

Ykkösesta on jäänyt mieleen ne cgi cutscenet (ei ee editionion sarjakuvat) ja
myös low lvl low magic maailma. lvlcap oli 8-10(saattoi muuttua
Dragonspearissa, en ole pelannut) ja alussa joku kobolt pitkäjousella pystyi
kerrasta tappamaan hahmon (ainakin Nashkel mines jäänyt mieleen).
lvl 1 fighter saattoi saada jopa 14hp + haarniska kun maagilla vain 4-6hp?.
Taikoja ei muutenkaan montaa pystynyt käyttämään kun vasta lopussa, myös se pause ei
pysynyt päällä silloin kun taistelun keskellä inventaariota katsoi.
Siinä tuli vähän kiire jos hahmo sai myrkytyksen ja sitten joutui inventaariosta
etsimään vastamyrkkypulloa.
Pelailin tämän läpi ainakin maagilla että pystyisin sitten myöhemmin
jatkamaan samalla hahmolla Bg2:ssa (~15 vuotta sitten).

Kakkosesta jäänyt mieleen tietenkin tarina mistä voisi kirjoittaa paljonkin
mutta jätän sen nyt väliin. Dual/multi class ja sääntövaatimukset (gnome
maagi pystyi olemaan vain illusionist, duidi vain true neutral human/half elf
ym). Kangaxx, Firkraag, Twisted rune ja muut ainakin ekoilla kerroilla kovat
viholliset. Taikasysteemi joka oli mahtava ja ehkä vähän sekava, oli
suojataiat (Protection from normal/ magical weapons, Globe of
Invulnerability, Spell Immunity) ja niiden vastataiat (Khelben's Warding
Whip, Ruby Ray of Reversal, Secret Word, Spell Strike) myös Spell sequencer,
Spell trigger, Chain contigency, joihin pystyi tallentamaan taikoja myöhempää
varten, jos vaikka hahmoon iski stun tai fear. Efectit kuten Timestop taika
muutti ruudun harmaaksi, tälläistä ei myöhemmissä Biowaren peleissäkään nähty.
Myöhemmin pelasin myös käyttäen weidu,shs,g3 modeja vaan taitaa tästäkin olla
jo ~10 vuotta.

Löytyy levyiltä asenettu "classic" versio vielä yhdeltä koneelta, pitäisi varmaan kokeilla..
 
Mikähän on Baldur's Gate 3 budjetti? Larianin ei ole tarvinnut mitään
joukkorahoitusta aloittaa.
Tulee ehkä tämäkin early access ostettua ja kokeiltua, samoin kuin Original
Sin 1&2 sekä Pillars of Eternity 1&2.

Baldur's Gate 2:n julkaisusta tullut 20 vuotta syyskuun lopulla.
Tässä vielä vähän muistelua, näyttää kuitenkin olevan sarjan ainut ketju täällä.
Aloitin Baldur's Gate 2:n 2001 ilman aiempaa tietoa dnd:stä ja aiemmat pelit
olivat tyyliin Diablo 2 ja Unreal Tournament, niin BG 2:n säännöissä oli
oppimista kerrakseen.

Ykkösesta on jäänyt mieleen ne cgi cutscenet (ei ee editionion sarjakuvat) ja
myös low lvl low magic maailma. lvlcap oli 8-10(saattoi muuttua
Dragonspearissa, en ole pelannut) ja alussa joku kobolt pitkäjousella pystyi
kerrasta tappamaan hahmon (ainakin Nashkel mines jäänyt mieleen).
lvl 1 fighter saattoi saada jopa 14hp + haarniska kun maagilla vain 4-6hp?.
Taikoja ei muutenkaan montaa pystynyt käyttämään kun vasta lopussa, myös se pause ei
pysynyt päällä silloin kun taistelun keskellä inventaariota katsoi.
Siinä tuli vähän kiire jos hahmo sai myrkytyksen ja sitten joutui inventaariosta
etsimään vastamyrkkypulloa.
Pelailin tämän läpi ainakin maagilla että pystyisin sitten myöhemmin
jatkamaan samalla hahmolla Bg2:ssa (~15 vuotta sitten).

Kakkosesta jäänyt mieleen tietenkin tarina mistä voisi kirjoittaa paljonkin
mutta jätän sen nyt väliin. Dual/multi class ja sääntövaatimukset (gnome
maagi pystyi olemaan vain illusionist, duidi vain true neutral human/half elf
ym). Kangaxx, Firkraag, Twisted rune ja muut ainakin ekoilla kerroilla kovat
viholliset. Taikasysteemi joka oli mahtava ja ehkä vähän sekava, oli
suojataiat (Protection from normal/ magical weapons, Globe of
Invulnerability, Spell Immunity) ja niiden vastataiat (Khelben's Warding
Whip, Ruby Ray of Reversal, Secret Word, Spell Strike) myös Spell sequencer,
Spell trigger, Chain contigency, joihin pystyi tallentamaan taikoja myöhempää
varten, jos vaikka hahmoon iski stun tai fear. Efectit kuten Timestop taika
muutti ruudun harmaaksi, tälläistä ei myöhemmissä Biowaren peleissäkään nähty.
Myöhemmin pelasin myös käyttäen weidu,shs,g3 modeja vaan taitaa tästäkin olla
jo ~10 vuotta.

Löytyy levyiltä asenettu "classic" versio vielä yhdeltä koneelta, pitäisi varmaan kokeilla..
Good times
 
Early access kuulostaa että se on joku alpha mistä puuttuu ~kaikki. Mutta joka paikassa release datena on nyt 6.10. Onko ollut mitään puhetta milloin se oikea release date on?
 
Early access kuulostaa että se on joku alpha mistä puuttuu ~kaikki. Mutta joka paikassa release datena on nyt 6.10. Onko ollut mitään puhetta milloin se oikea release date on?

Early access sisältää Larianin mukaan vain Act 1:n, eli sen pidemmälle ei voi pelata. Olettaisin ettei tuo kauaa ole ea:ssa, jos veikata pitää niin sanon että vuoden loppuun mennessä on koko julkaisu.
 
Early access sisältää Larianin mukaan vain Act 1:n, eli sen pidemmälle ei voi pelata. Olettaisin ettei tuo kauaa ole ea:ssa, jos veikata pitää niin sanon että vuoden loppuun mennessä on koko julkaisu.

DoS2 oli EA:ssa vuoden ja tämä on paljon isompi peli, todella yllättynyt olisin jos vähemmällä selvittäisiin. Loppuvuoden täydelle julkaisulle ei kyllä ole mitään toivoa..
 
Jaa jaa, paljon mahdollista. Itehän ostin Dosin vasta valmiina versiona.
 
Ottaen huomioon että molemmissa DoSseissa on ollut ns. enhanced edition tms. jossa asioita on tehty erilaiseksi, nii ei kyl itellä kiire ostella tätä. Ehtis edes pelaamaan ton kakkosen pitkästä aikaa läpi.
 
Jaaha, huomenna EA julkaisu ja 150gb vaatii kovotilaa mutta tuo on siis varmaan asennettu koko, toivottavasti latauskoko olis edes vähän pienempi.. :dead:
 
60 dollaria tulee maksamaan heti EA:n alussa eikä saatavilla mistään epävirallisista avainkaupoista t. Sven jossain haastattelussa :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom