Baldur's Gate 3

  • Keskustelun aloittaja Deleted member 3664
  • Aloitettu
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Itellä menee varmaan se pari tuntia jo sen hahmon luomiseen :D

Ei oikein nuo bugit haittais itseä ollenkaan, mutta en nyt ihan pelkän act ykkösen takia viitsi ostaa ainakaan vielä.
Selkäranka kesti sitten viikonloppuun asti.
Ekan hahmon nimi on sitten kai 59,99€.

E: Pitää varmaan vähän satsata nettiin, kun tämä taloyhtiön ilmainen kymppimeganen alkaa yskiä tuon BG3:n latauksen kanssa :D

E2: ...juu 4% ladattu ja tässä on kohta tunti latailtu...
Laitoin 100/100 netin tilauksen vetämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 624
Selkäranka kesti sitten viikonloppuun asti.
Ekan hahmon nimi on sitten kai 59,99€.

E: Pitää varmaan vähän satsata nettiin, kun tämä taloyhtiön ilmainen kymppimeganen alkaa yskiä tuon BG3:n latauksen kanssa :D

E2: ...juu 4% ladattu ja tässä on kohta tunti latailtu...
Laitoin 100/100 netin tilauksen vetämään.
Vinkki vitonen on vetää se puhelimessa oleva yleensä paljon nopeampi netti hetkeksi kiinni koneeseen usbilla ja imuttaa se sillä. Ihte tekee nykyään lähes jatkuvasti tuota, 10/10 riittää kyl pelaamiseen yms. käyttöön, mut isoimmat pelit menis niin pitkään, nii sit nopeutetaan puhelimen ylimääräsellä vauhilla. Eipä sille puhelimen nopealle netille muutenkaan ole käyttöä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Vinkki vitonen on vetää se puhelimessa oleva yleensä paljon nopeampi netti hetkeksi kiinni koneeseen usbilla ja imuttaa se sillä. Ihte tekee nykyään lähes jatkuvasti tuota, 10/10 riittää kyl pelaamiseen yms. käyttöön, mut isoimmat pelit menis niin pitkään, nii sit nopeutetaan puhelimen ylimääräsellä vauhilla. Eipä sille puhelimen nopealle netille muutenkaan ole käyttöä.
Kiitos, tämähän on näköjään 5-7 kertaa nopeampaa näin :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
938
Animaatiobugeja riittää kyllä korjattavaksi, melkein jokaisessa in-game cutscenessä/keskustelussa tapahtuu jotain outoa animaatioiden kanssa. Pahempia bugeja tullut vastaan vasta yksi, eli peli rupesi yhtäkkiä nykimaan huolella ja reagoi hiiren klikkauksiin 5sek viiveellä, ja lopulta kaatui. Yksi soft-lockki taisi myös olla, eli tilanne josta ei päässyt etenemään mitenkään -> pakko ladata save.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Jep, yhdessä cut-scenessä peli jäi jumiin täysin. Itseltä puuttui kaikki vastausvaihtoehdot joten -> load.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Täytyy muuten toivoa, että lopullisen julkaisun kanssa saa edes PDF-muodossa jotain ohjekirjoja ja muuta consept art -sälää.
Ainakin kakkosen laatikossa (muistaakseni ykkösen myös) tuli karttaa ja muuta hauskaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
BG2 keräilyversio oli aika meh. Paperinen kartta, t-paita, postikortteja ja soundtrack. Tosin siihen aikaan noi tais maksaa vaan kympin kaks enemmän kuin normi peli
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Olen pelannut BG1 ja BG2 nitten expansionit... Nevewinter Nights 1 ja Neverwinter Nighs 2 ja Neverwinter MMO ta (kunnes kyllästyin) ja kokeilin Pathfinder mutta en innostunut siitä hieman sandbox mainen tunnelma jäi siitä huuhailua minne pitää mennä jne.. Pillars of Eternity 1 jaksoin pelata läpi vaikka koko ajan ärsytti että ei ole DD. Pathfinder sääntöjä jotka on DD 3.5 lähellä minulla ei ole mitään vastaan.

En ollut innostunut Divinity Original Sin 2....

Baldurs Gate 3 kiinnostaa mutta ei vielä näin aikaisessa vaiheessa sitten kun on full release ja se perustuu Dungeon Dragons 5. Pääasia että ei ole Dungeon Dragons 4 minusta kehnoin DD versio julkaistu tuo DD 5 kuunteli DD4 palautetta ja meni back to the roots.

Ainoa Dungeons Dragons MMO mitä olen pelannut on Neverwinter MMO pelasin sitä noin 2 vuotta kunnes kyllästyin. Neverwinter MMO perustuu Dungeons Dragons 4 mutta se on Action MMO. Oli kyllä sen verran hankala tuo levelup 4 kanssa noitten valintojen kanssa että google ja joku guide... siis mikä on hyvä character build. Action MMO DD4 ärsyttävät pirteet muuten ei oikein näkynyt ärsyttävästi paitsi level up jne. Dungeons Dragons 4 on kaikista vaikeimmat säännöt ja sitten ne otti pois paljon random dice throwing.

Hyvä että tämä perustuu Dungeons Dragons 5.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Vähän on kyllä itsellä opettelua vielä ainakin tuon kameran kuvakulman kanssa. Hyvin tuntuu kuitenkin pyörivän 1440p ultrawidellakin, vaikka ei nyt ihan uusinta rautaa ole koneessa. Peli laittoi vielä ultra asetuksetkin päälle automaattisesti.
Taistelu on tässä ilmeisesti aika paljon taktisempaa kuin ykkösessä ja kakkosessa, kun onnistuin kuolemaan heti toisessa myllyssä :)
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
jotain 15h tätä nyt takana, party melkein lvl 5.. Graafisesti miellyttävä peli, tykkään tosta narrator systeemistä ja että saa "heittää d20" noihin checkkeihin. Early Access peliksi toimii paremmin kuin odotin, mutta tietenkin ongelmia on. Itseä ärsyttää eniten kamera jota ei saa zoomattua tarpeeksi kauas ja sitä on kankea pyöritellä. Muutama tapaus on että talon katolla olevat goblinit pystyivät ampua katosta läpi ja seinistä läpi eli line of sight linjassa on korjattavaa. Samoin inventaariota voisi vähän modernisoida. Ajattelin näistä tuonne steamin palstoille kirjoittaa pitemmän postauksen. Pari kertaa myös tullut tuo että dialogissa on jotain clippauksia ollut, mutta ei mitään pelaamista estävää.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
60
Miksi, MIKSI jokainen peli täytyy tehdä 3D:nä? Jopa peli mikä ei hyödy siitä mitenkään, päinvastoin.

Aikani tätä Dragon Agen kameraa käänneltyäni ja kirottuani, refundiin meni. BG2 tulille any day tämän sijaan.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 456
Miksi, MIKSI jokainen peli täytyy tehdä 3D:nä? Jopa peli mikä ei hyödy siitä mitenkään, päinvastoin.

Aikani tätä Dragon Agen kameraa käänneltyäni ja kirottuani, refundiin meni. BG2 tulille any day tämän sijaan.
Mitäs vikaa siinä 3d:ssä nyt sitten oikein on? Erittäin näyttävä peli tämä on grafiikoiltaan.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Eihän tuo ny mikää kömpelö ole, päinvastoin. Erittäin simppeli kamera käyttää. Hiiren rulla pohjaan ja kääntelee. How hard can it be? :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 207
No et kai nyt tosissasi ole sitä mieltä että tuollainen helvetin kömpelö kameran kääntely joka tilanteessa, että edes näkee minne on menossa, jotenkin kasvattaa pelielämystä vs. aiemmat?
Lähinnä hyötyä tuosta 3D:stä tulee taisteluissa kun korkeuseroja voi käyttää hyödyksi. Esimerkiksi tuolla linnassa taistelut oli erittäin helppoja kun ukot voi marssittaa tikapuita pitkin katonrajaan ja jousipyssyt aseiksi. Toisaalta sitten taas kylässä taistelut bugasivat kun goblinit olivat katoilla eikä kameraa pystynyt zoomaamaan tarpeeksi kauas jotta ne olisi nähnyt. Samoin liikkuminen vuoristossa on hankalaa juuri korkeuserojen takia.
Jotenkin vain Original sin 2:ssa kaikki toimi paremmin, ehkä kyse on vain optimoinnista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Lähinnä hyötyä tuosta 3D:stä tulee taisteluissa kun korkeuseroja voi käyttää hyödyksi. Esimerkiksi tuolla linnassa taistelut oli erittäin helppoja kun ukot voi marssittaa tikapuita pitkin katonrajaan ja jousipyssyt aseiksi. Toisaalta sitten taas kylässä taistelut bugasivat kun goblinit olivat katoilla eikä kameraa pystynyt zoomaamaan tarpeeksi kauas jotta ne olisi nähnyt. Samoin liikkuminen vuoristossa on hankalaa juuri korkeuserojen takia.
Jotenkin vain Original sin 2:ssa kaikki toimi paremmin, ehkä kyse on vain optimoinnista.
Kameran kanssa oli joo kaikennäköisiä ongelmia, mutta tässä vaiheessa saa kai muistuttaa että tää on demo pelistä, mikä julkaistaan joskus vuoden päästä.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Lähinnä hyötyä tuosta 3D:stä tulee taisteluissa kun korkeuseroja voi käyttää hyödyksi. Esimerkiksi tuolla linnassa taistelut oli erittäin helppoja kun ukot voi marssittaa tikapuita pitkin katonrajaan ja jousipyssyt aseiksi. Toisaalta sitten taas kylässä taistelut bugasivat kun goblinit olivat katoilla eikä kameraa pystynyt zoomaamaan tarpeeksi kauas jotta ne olisi nähnyt. Samoin liikkuminen vuoristossa on hankalaa juuri korkeuserojen takia.
Jotenkin vain Original sin 2:ssa kaikki toimi paremmin, ehkä kyse on vain optimoinnista.
Kokeilitko painaa oo:ta ja mennä tactical modeen, sillä selvisin kattokeissistä itse.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
No kyllä aikaisessa vaiheessa ostitte. Ymmärrän toki jos on pelihimo. Kuulin että on kohta (soon) tulossa valtava patch joka mm. tekee muutoksia itse sisältöön. Riski on iso että teidän vanhat save gamet ei toimi sen jälkeen kaikki pitää aloittaa alusta. Ei mitään uusia classes... mutta iso patch kyllä.

Minä aikonaan pelasin Neverwinter (Dungeons Dragons 4th edition) MMO Betassa ja sitten pelasin sitä noin 2 vuotta ennen kun kyllästyin siihen.

Te pelaatte nyt ALPHA versiota tulee muutoksia sisältöön siis teidän Act 1 sisältöön.


Minä en usko että Baldurs Gate 3 full release tulee ennen kuin vuoden 2021 loppua kohti. Toivottavasti ei myöhästy vuodelle 2022.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Oletan että kaikki pelin jo ostaneet tietää kyllä mitä early access tarkoittaa.
Kyllä tämä peli kestää useamman pelikerran, DoS2 alotin alusta varmaan 10 kertaa ja vain kahdesti pelasin läpi asti.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Olen nyt tätä pelannut sen verran että voin antaa review... En ole pelannut ihan läpi vielä mutta olen kokeillut sitä sun tätä.

HUOM Tämä on ALPHA kokemus... Gaming laptop kaatuilee niin paljon pelin kanssa että annetaan olla varsinkin jos on maximi grafiikat FULL HD.

Tällä koneella olen pelannut FULL HD (näyttöni native resolution on max FULL HD)
kaikki grafiikat maksimi ja peli on riitävän vakaa esim kerran jouduin latamaan kun hahmo juttui kiinni maastoon.

CPU: AMD Ryzen 5 2600X Processor in TURBO mode 4.2 Ghz
Socket-AM4, 6-Cores, 12-Threads

Motherboard: MSI X470 GAMING PLUS, Socket-AM4 Motherboard, ATX, X470, DDR4, 3xPCIe-x16,
CFX, 2x M.2, USB 3.1, Mystic Light RGB

GPU: Nvidia 1700 Titanium 8GB DDR5

RAM: 16 GB to be more exact:
G.Skill Ripjaws V DDR4 16GB KIT 3200Mhz
2x8GB, PC25600/3200Mhz, 16GVBK, CL 16

Power: Seasonic Focus+ 650W 80+ GOLD PSU ATX 12V, 80 Plus Gold, Modular

SSD: Samsung 860 EVO 500 GB, 2,5

HDD:Separately have none SSD hardrives one of them new:
Seagate Barracuda 2TB 3.5'' HDD
OS: Windows 10

Vielä se Domain minkä haluan luoda ei ole lisätty niin tein Wood Elf Cleric Light Domain:



Kokemus desktopissa:
+ Riittävän vakaa maksimi grafiikat FULL HD.
+ Riittävän hyvät grafiiikat.
+ Dungeons Dragons 5 vaati hieman sopeutumista ja en pidä että Cleric on nerfed to KINGDOM Come verrattuna esim. DD 3.5 mutta kai toimii jos osaa pelata.
+ Musiikki ja äänet hyvät.
+ Olen horror fani tämä kuva otettu minun laptopin kanssa ennen kun luovutin että peli kaatuilee sillä (valo johtuu että heitin Light spellin kun on pimeä paika en ole innostunut kantamaan soihtua)

+ Challenging! Vaikka vaikeustaso on nyt Normal ja sitä ei voi vaihtaa
niin mietin toki että ehkä yksi vaikeustaso yli Normal saisi minulle jo sen extreeme challenging tunnelman...
+ Peli tukee cooperative multiplayer ja yksinpeliä ja molemmat toimii.
Neutral: Pelissä ei ole PvP.
Neutral: Kuten sanoin Cleric on nerfed niin jos ei ole LIFE domain niin healing on hieman tehotonta... tämä korjantuu syömällä ruokaa pelissä. Voi jopa kesken taistelua syödä leipä mikä ei ole realistista mutta olkoon näin. Toki jos on riittävän high level healing spell niin jos puhutaan fast healing se voittaa ruoka syömisen. Tämän lisäksi voi hankkia healing potions.
Neutraali. Camera mode se vaatii hieman learning curve ja tottumista. On vaihtoehtona myös ottaa O tactical mode erikseen taisteluissa ja joskus otan niin tilapäisesti mutta näyttää paremalta ilman sitä.
Neutraali: Turn based combat, mutta sopii minulle.
Neutraali. Ympäristöä voi käyttää hyödyksi taisteluissa.
Neutraali: Pelistä puuttuu vielä joitakin classes ja esim Cleric Domainit Players Handbook pitäisi vielä lisätä.
Negaativiset asiat:
- Joskus immersio peliin voisi olla parempi. Menet rannalle niin törmäät esim näkymättömään muurin et voi edes varpaalla mennä merelle. Puhumattakaan ei ole sää tai vuorokausi tehosteita.
- GOG.com ja Larian studios yhteistyö on parantamisen varaa. Juuri nyt kaikki GOG.com pelaajat pelaa hieman vanhalla versiolla pelistä ei kaikista uusin versio.
Tämä kai korjantuu jossain vaiheessa.
- Gog Galaxy en ole innostunut siitä. Se käynnistyy automattisesti jos käynnistää pelin.

Haa my dream woman tehty pelin grafiikan kanssa:

Kasvot my dream woman pelin grafiikka (selitys Wood Elf half elf hänellä on make ja tatuointia:




Arvosanan mitä annan tähän mennessä? Noh 8/10, mutta parantamisen varaa on vielä ja tämä on niin aikainen vaihe ALPHA Early Access.

Koetin väittää spoilereita ja jos näytän yhden screenshotin Horror paikasta olkoon näin en kerro missä se Horror paikka on tai mitä mahdollisia vaaroja. En ole kokeillut multiplayer. Veljeni sanoi että on halukas pelamaan minun kanssa, mutta ei halua ostaa sitä 60 eurolla.

Jotkut pelaajat ovat valittaneet lian challenging (vaikeustasoa ei voi vaihtaa ALPHA se on Normal).... minä olen pelannut Pen and Paper Dungeons Dragons ja ei ole minusta way to challenging. Sanoin jopa että kiinnostaa pelata yksi vaikeustaso yli Normal sitten kun se julkaistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Pitää varmaan kokeilla vielä tätä uudestaan, kun saan uuden koneen kasattua.
Peli on nätin näköinen, mutta tuo kameran toiminta on musta aika kankeaa. Ehkä siinä on jotain mitä dos-pelaajat osaa käyttää hyvin, mutta ei ainakaan ilman tutoriaaleja auennut mulle oikein.
Tarinaa nyt en kovin pitkälle edes pelannut, joten siitä en oikein osaa sanoa vielä mitään. Tuo vuoropohjaisuus on itselle nyt ehkä vähän yhdentekevää, mutta on tässä muutenkin aika paljon opeteltavaa, jos pohjalla on vaan vanhat BG- IWD- ja NWN-pelit.

Toisille myös varmaan aika pieni juttu, mutta originaali kertoja olis pitänyt saada tähänkin.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Pitää varmaan kokeilla vielä tätä uudestaan, kun saan uuden koneen kasattua.
Peli on nätin näköinen, mutta tuo kameran toiminta on musta aika kankeaa. Ehkä siinä on jotain mitä dos-pelaajat osaa käyttää hyvin, mutta ei ainakaan ilman tutoriaaleja auennut mulle oikein.
Tarinaa nyt en kovin pitkälle edes pelannut, joten siitä en oikein osaa sanoa vielä mitään. Tuo vuoropohjaisuus on itselle nyt ehkä vähän yhdentekevää, mutta on tässä muutenkin aika paljon opeteltavaa, jos pohjalla on vaan vanhat BG- IWD- ja NWN-pelit.

Toisille myös varmaan aika pieni juttu, mutta originaali kertoja olis pitänyt saada tähänkin.
Minulle oli pieni learning curve alussa tuo camera mutta voit liikutella hiirtä ja jos painat hiiri nappia zoom in zoom out kun liikutat lisäksi kun pidät hiiren alhaalla voit kuin drive liikutat sitä esim vasemalle tai oikealle hiirtä samalla kun hiiri näppäin alhaalla sitä liikut ja katsot samalla+käytä keyboard nuolinäppäimiä myös tarvittaessa. Tämän lisäksi voi painaa O taisteluissa erikseen joka näyttää suoraan yläpuolelta jota joskus käytän sitä edes takaisin painat taas O niin se poistuu siitä tilasta.

Käytännössä kun menen eteenpäin minä pidän hiiri näppäintä alhaala ja liikutan sitä vasemalle tai oikealle niin näen pelimailman eri näkökulmista. On se hieman kankea kun pitää joskus katsoa maastoa mutta koska combat on turn based niin se toimii.

Liikkuminen toimii myös jos kartasta valitset kohdat esim maps ja siinne hiiri näpäytys niin hahmo koettaa juosta sinne.

Vähän vaikea selittää, mutta kyllä siihen tottuu.

Cameraa käyttäessä on myös joskus hyvä painaa HOME niin se menee sinne default paikkaan.

Käytännössä että saat parhaan mahdollisen kokemuksen kyllä se vaati että ohjaat sitä.

Early accessissä muuten maximi level on 4 ja koko pelissä luultavasti maksimi level on 10. Tässä minun hahmoni kun hänestä tulee level 4:
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Pitää varmaan kokeilla vielä tätä uudestaan, kun saan uuden koneen kasattua.
Peli on nätin näköinen, mutta tuo kameran toiminta on musta aika kankeaa. Ehkä siinä on jotain mitä dos-pelaajat osaa käyttää hyvin, mutta ei ainakaan ilman tutoriaaleja auennut mulle oikein.
Tarinaa nyt en kovin pitkälle edes pelannut, joten siitä en oikein osaa sanoa vielä mitään. Tuo vuoropohjaisuus on itselle nyt ehkä vähän yhdentekevää, mutta on tässä muutenkin aika paljon opeteltavaa, jos pohjalla on vaan vanhat BG- IWD- ja NWN-pelit.

Toisille myös varmaan aika pieni juttu, mutta originaali kertoja olis pitänyt saada tähänkin.
Suuri ero DD5th vs old DD... on se että DEX antaa ranged weapon sekä chance to hit and damage bonus with ranged weapon. Strength antaa vain melee weapons to hit chance ja damage.. Tuon lisäksi tuo INT ei samalla tavalla vaikut skillseihin kuten vanhoissa DD niin on vähemmän tärkeätä jos et sitten tee sellaist hahmoa joka todella tarvitsee INT esim Wizard.

Cleric on nerfed to KINGDOM COME. Voit esim heittää vain yhden en
chantmentin ja pitää sitä voimassa unless concentration failed... jos heität esim Bless... tämän jälkeen heität Shield of Faith niin dispel itse sen Bless loitsun pois heti ja vain Shield of Faith jää voimaan.

Voit esim heitää jos olet Cleric Bless... ja sitten muita loitsuja jotka eivät ole enchantment esim direct damage tai healing jne . niin Bless jää voimaan.

Cleric (on proficient Short Bow and Light Crossbow) ei ole proficient with LONG bow mutta Wood Elf on kyllä proficient... mutta olen ollut onnekas tuossa low magic worldissa minulla on Magical Long Bow+1 nyt...

Archery vs spellcasting? Noh ensinnäkin nuo direct damage spellit range ei ole sama kuin Longbow. Spellit kyllä antaa enemän damagea jos hyvät loitsut Cleric mutta ei ole rajaton määrä spellslots mutta sinulla on rajaton määrä "nuolia" pelissä ranged weapons.

Vaikka et loisi Cleric niin pelissä on Shadowheart female Cleric Trickery Domain NPC joka tule aika aikaisessa vaiheesa vastaan niin todennäköisesti otat hänet mukaan ryhmään.

Mitä tulee melee characters? Kannatta muistaa että mitä isompi strength sen paremmin ja kauemma voi hypätä ja ehkä jotkut feats voi auttaa ... ja strength
auttaa myös miten paljon jaksat kantaa.

Fighter melee voi olla kova voit hypätä esim jousiampujan viereen tai sellaista..

Tuossa on niin monta buildia ja en missään nimessä väittänyt että Cleric on paras mutta sellaista olen ohjannut niin tunnen sen parhaiten.

Tee se buildi mistä pidät ja aina voit aloittaa alusta jos ei maistu. Pelistä puuttuu vielä paljon classess esim Barbarian, Druid, Monk, Paladin ja Sorcerer eivät vielä ole pelissä.

Tee se hahmo mitä haluat ja mistä pidät: Cleric, Fighter, Ranger, Rogue, Warlock tai Wizard ovat tällä hetkellä valittavissa.

Peli ei tue multiclassing ja on epäselvää jos se tullaan edes lisäämään. Tämän lisäksi kannattaa muistaa että level cap koko pelissä kun julkaistu on todennäköisesti 10.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Ei kun korjataan. Kyllä pelissä voi ottaa multiclass.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
Jotkut pelaajat ovat valittaneet lian challenging (vaikeustasoa ei voi vaihtaa ALPHA se on Normal)
Vasta aloitin pelaamisen, ja olihan se alkuun pääseminen vaikeaa esim. miten ylipäänsä tehdään jotain, tai intellect devourerit joihin kuoli heti :D

Hauskoja tapahtumia on jo nyt ollut, vaikka on aivan alussa.
Yhdessä taistelussa ainakin seitsemällä hahmolla (omat+kolme muuta) yritin tappaa yhtä maassa makaavaa puolikuollutta aika kauan aikaa,
ja leirillä en osannut vaihtaa ryhmäläistä, joten yritin jutella Lae'zelin kanssa, joka vain höpisi ihan hulluja, ja kysyi jotain että haluatko varmasti nyt mennä nukkumaan, ja että hän voi sitten kyllä lopettaa päähenkilön ja kaikkien muiden tartunnan saaneiden hahmojen kärsimykset lopullisesti :D

Aivan huippupeli pitkästä aikaa :)
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Vasta aloitin pelaamisen, ja olihan se alkuun pääseminen vaikeaa esim. miten ylipäänsä tehdään jotain, tai intellect devourerit joihin kuoli heti :D

Hauskoja tapahtumia on jo nyt ollut, vaikka on aivan alussa.
Yhdessä taistelussa ainakin seitsemällä hahmolla (omat+kolme muuta) yritin tappaa yhtä maassa makaavaa puolikuollutta aika kauan aikaa,
B

Aivan huippupeli pitkästä aikaa :)
Hei annan neuvoja tässä että päsee alkuun.

Nautilus... alue...
A. Voit saada Lae Zel lisäkis tilapäisesti ally nimeltä "Us".
B. Oma ongelma minun Archer Clericilla ei ollut mitään jousispyyssyä alussa. Tein niin että Lae Zel antoi Short Bow minun Archer Cleric buidille... ja Lae Zel in melee combat.
C. Kun tähtään älä tähtään jonnekin jalkoihin vaan enemmän body tai head ja se antaa sinulle näyttää % mahdollisuuden että osut.
D. Healing paikkoja ne siniset laitteet on joissakin huoneissa.
E. Viimeisessä huoneesa Nautilus paikassa tee niin kuin Lae Zel käskee... ja ei kannata olla MEGALOMANIA ja koettaa taistella jotain pahempaa vastaan kuin ne pienet viholliset.

Ranta alue...
A. Mene suoraan eteenpäin ota Shadowheart Ally:ksi...
B. Intellect devourer naurettavan helppo minulle menin in stealth mode Hide ammuin jouspyssyllä perännyin ne koettaa savuuttaa... ammun taas, En joutunut edes käyttämään
loitsua vaikka olen Cleric voittaakseni Intellect devourerit
C. Älä luule että olet mahtava Conan Barbarian ja mene yksin tai vain Shadowheart kanssa esim Crypt alueelle silloin kuolet., mene sinne kun sinulla on FULL party siis sinut mukaanlukien teitä on 4 ja hyvä jos olet level 2 kun menet sinne sisään jos olet level 1 ja vain Shadowheart mukana tulet saamaan turpiin.

Crypt paikassa on hyvä olla Light spell Cleric loitsu tai käyttää soihtua. Tuo valo tuossa johtuu minun Light Spellistä...
D. Epärealistista, mutta voit syödä ruokaa kesken taistelua ja se antaa hieman healing riippuen mitä syöt.
E. Jos tulee jotain mahdottoman vaikeita ansoja niin voi tehdä kuten minä tein Crypt aluueella en tehnyt juuri siinä alueessa kaikki mutta tein kyllä ne pääasiat ja kaikki taistelut.
F. Jos olet mielestäsi tehnyt "kaikki" Crypt alueelle mutta ei ole tullut vastaan mitään SUPERNATURAL enemies niin et ole tehnyt kaikki. Jos et keksi miteen saat SUPERNATURAL encounter etsi google kautta joku guide... mutta oletko varma että uskallat :cool: ?! Be careful what you wish for!

Missä on muut NPC:t? En nyt viitsi antaa kaikkia spoilereita ja en kertonut mitä vihollisia on Crypt aluuella saat siellä haastettaa paljon enemmän kuin Intellect Devourerit. Crypt alue antaa experience points ja loot niin hyvä tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
ally nimeltä "Us"
"Us" onkin jo päässyt unohtumaan, koska se taisi kuolla siellä alussa harmillisesti.

Tuo Crypt onkin jäänyt kokonaan näkemättä, vaikka aika pitkällä on jo tullut käytyä. Täytyypä heti lähteä katsomaan.

Auntie Ethelin kanssa taistelu oli kyllä paras kokemus ikinä, vaikken tietysti voittanutkaan omilla level 3 hahmoilla level 5 pahista, jolla lisäksi oli 4 redcapia apuna.
Muutkin alueet ovat vielä kesken, mutta niissä on tullut jo muutaman kerran kokeiltua.

Käväisin myös siellä koko alueen lopussa, ja ilmestyi kartta, josta näki kuinka laaja Baldur's Gate 3:n täysversio sitten joskus tulee olemaan :D
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
:cool:
"Us" onkin jo päässyt unohtumaan, koska se taisi kuolla siellä alussa harmillisesti.



Tuo Crypt onkin jäänyt kokonaan näkemättä, vaikka aika pitkällä on jo tullut käytyä. Täytyypä heti lähteä katsomaan.

at vielä kesken, mutta niissä on tullut jo muutaman kerran kokeiltua.

Käväisin myös siellä koko alueen lopussa, ja ilmestyi kartta, josta näki kuinka laaja Baldur's Gate 3:n täysversio sitten joskus tulee olemaan :D
Level 3 voi Crypt tuntua helpolta tein sen kun olin level 2 ja minä taas en tehnyt Auntie Etheliä se on sidequest kuten myös Crypt paikka on.

"Us" on vain alussa Nautilus paikassa ja et ole mennettänyt mitään jos ei ole mukana jatkossa.

Se mitä forumeissa jotkut on valittanut missä on Easy vaikeustaso eka paikka taitaa olla kun pitää tappaa Goblin Leaders (jotka ovat joko Goblineita tai jotain muuta). Minä tapoin ne kaikki (ilman mitään none party apua) ja sitten myös teurastin sen jälkeen kaikki koko siinä Fortress (ilman mitään none party apua) mukaanlukien myös kaikki vartijat ulkopuolella.

Lisätään vielä se että kertaakaan en joutunut ottaaman load kun tapoin Goblin Leaders ja kaikki sen fortress ulkopuolella onnistui eka kerralla minulta. Olin level 3 kun tapoin leaders ja kun olin tappanut viimeisen minusta tuli level 4. Olin level 4 kun tapoin kaikki siinä Fortress pihalla.

Minä kaipaan taas kovempaa haastetta kuin Normal vaikeustaso mitä on. Forumeissa toki on niitä joka toivoo Easy vaikeustaso se ALPHA on Normal vaikeustaso.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Itellä jäi peli just tuohon Etheliin, ihan tolkuttoman vaikea normaalitasollakin.. :confused:
Onneks se save meni wipen mukana, vois jossain vaiheessa alottaa taas alusta ja rakentaa koko bändi vähän eri tavalla.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Kokeile level 2-3 hahmoilla taistelua täti Ethelin kanssa :D

Nexus mod sivustolla on modi, jolla saat haastetta reilusti lisää:
OIen jo level 4 ja kun Goblin leaders on killed tapahtuu muutoksia ei taida täti Ethel edes olla enää siinä kaupungissa.

En halua modeja asentaa sen verraan ärysttää jo gog.com ja Larian studios patchi yhteensopivuus jos olet gog.com voit olla tosi iloinen jos saat kaikki Larian studios patchit.

Yhdessä vaiheessa ihmettelin miksi minun NPC Shadowheart:ill on eri stats kun mitä muuta väiittää ja hänen stats päivitettiin joulukuussa 2020. Nyt minulla on oikeat statsit mutta gog.com päivityy kuin etana.


En halua asentaa mitään modeja pro release on jo ollut riittävästi update ongelmia ilman niitä.


Eihän tuo muuten oli kiinnostavin modi. Nykyään on olemassa modi jossa saat muut classes ne kyllä tulle kaikki BG3 jotka on Players Handbookenissa. Tosin ne on niin aikaisessa vaiheessa classes voi tulla muutoksia.

Ennen kun roll uuden hahmon saa tulla joko new classes tai new Cleric Domains official Larian patch mukana tai on päivietty niin että pakko luoda uusi vanhat save gamet ei toimi tai full release ja pakko aloittaa alusta.

Minua kiinnosta muut Cleric domainit ja sitten Paladin ja Druid esimerkkinä. Ei sen takia että ne ovat niin "hyviä" vaan mitä haluan pelata minun makuni.

En ole hardcore BG3 pelaaja on muita kiinostuksen koheita myös harrastukset ja muut pelit mutta ne mainitsimen on offopic niin en kerro niitä.

Jo mutta hyvä jossain vaiheessa koetan tuota Aunt Ethel taistelua ainakin jos luon uuden hahmon.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Muuten jos puhutaan huumorista mistä pidän se on usein sadistinen huumori.

Hauskin tapahtuma tähän mennessä tässä Baldurs Gate 3 pelissä minulla oli tämä:

Golblinit olivat vangineet Gnomen kylässä.

Koetin itse asiassa tuossa diplomatiaa niin että Gnome ei kuole tai tapeta...
Diplomatia onnistui Goblinit menivät pois.

Koetin sitten vapauttaa Gnomen mutta Goblinit olivat laittaneet sinne tavallaan kuin Booby Trap... kun koetin vapauttaa Gnomen niin Gnome kuoli erittäin koomisella tavalla:D. Aloin nauramaan ja en ottanut load vaan jatkoin matkaani vaikka se rescue Gnome meni ihan metsään hehe.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
Level 3 voi Crypt tuntua helpolta
Ei kyllä tuntunut :D Siinä alussa heti on tuliansa, ja pelihahmoni kuoli siihen. Jos yrittää revivify niin kuolee uudestaan, koska
maassa palava tuli polttaa ja tappaa heti, mitähän tuossa kannattaisi tehdä?
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Ei kyllä tuntunut :D Siinä alussa heti on tuliansa, ja pelihahmoni kuoli siihen. Jos yrittää revivify niin kuolee uudestaan, koska
maassa palava tuli polttaa ja tappaa heti, mitähän tuossa kannattaisi tehdä?
Älä yritä mennä sinne jotain käytävää pitkin suoraan Thiefling paikasta siellä voi olla enemmän traps.

Jos se trap on itse ovessa voi ehkä helposti ampua sen oven rikki tadaa no trap anymore.

Ainoa tuliansa joka tuntui minulta mahdottomalta Crypt paikassa oli se huone jossa tulee kaasua vihreätä sellaista lattiasta jos koetat avata sen yhden sarkofaagin...

Päätin lopulta että EN avaa sitä sargofagia vaikka siellä on joku maaginen aarre.

Tämän sijaan otin kaikki muuta tavarat siitä huoneesta se oli vain se yksi sargofaagi jossa tavallisesti ruumit ovat niin joka oli mission impossible trap.

Tuo huone ei muutekaan ole se main supernatural thing mistä puhuin kaikki taistelut voi muuten tehdä.

Mahdollisuus B.
Olet sekoittanut ja mennyt siihen käytävään joka on sen Thiefling paikan vieressä toinen tien Thiefling paikkan. Se EI ole Crypt. Siellä on hirveä Guardian statue joka syöksee tulta... mutta jos menit siine olet ihan väärässä paikassa. Guardian Statue voi tappaa jonka minä tein ja se ei ole mahdoton paikka.


Ei ole mitään muita tuliansoja mitä muistan tosin taisin disarm jonkun trapin. Viholliset voi kyllä tehdä niin että maa palaa. Viholliset voi syöstä tulta esim Mage ölytynnyriin tai käyttää joku flaming arrow. Tuo tuli ei ole paha sieltä voi JUMP ulos aluesta ja se tuli ei ole siellä kauan.

Crypt paikkaan pääsee ainakin 4 eri tietä
A. Suostuttelet mutta vaikea DC että huijaat valehtelet että sinut päästetään sisään ovesta siellä missä Shadowheart join eka kerran.
B. Menet yläkautta tapat vartiaat ja ammut jousipyssyllä alaas sen kivi neliön...

Katso kohta 7 min 30 sekuntia eteenpäin niin näet mistä kivestä joka tippuu ja tekee kuopan. Siihen kuoppan voi hypätä alaas taistelun jälkeen.
Tuo paikka on se yläkautta Crypt paikkaan mistä puhuin.
että tulee reikä menet alas reiästä ja tulet kuoppaan. Varoitus heti tämän kuopan jälkeen on haastava taistelu mutta sitä kautta taatusti ei ole olemassa traps!
C. Mene yläkautta tapat vartial ja et hyppää kuoppaan vaan menet ovesta yläosassa sisään ja ehkä tämä oli se paikka missä voit puhumalla päästä sisään huijaat.
D. Joku maanalainen käytävä, mutta siinä voi olla ennemän traps en muista missä se käytävä edes on suosittelen B pommin varmasti ei traps mutta saat kyllä haastavan taistelun!


Voi myös disarm trap ja se joka johtaa kannatta olla hyvä Perception että huomaa ansat ne pitää disarm tai välttää se sarkofaagi huone trap oli minusta mahdoton.

HUOM! En ole tuon youtube tekijän hardcore fani! Toisessa videossa hän näytti kuinka voi kuinka voi käyttää peli bugia hyväksi esim animate dead että on n Minotaurs mukana. Tein siitä valituksen forumeissa että poistakaa moinen bugi! Vastustan kaikkia bugeja jotka tekevät pelistä helpomman! Minulla toki ei ole mitään vastaan häntä hän onb tehnyt hyviä Lore videoita myös esim Zentarim, Harpers jne. En myöskään vihaan ärsynnyn vain jos joku tekee pelin helpoksi bugin kanssa.

Ampua kivi alas että se putoa ja tekee kuopan Crypt paikkaan onko se bugi? Ei ole pelintekijät ovat tehneet sen mahdolliseksi tarkoituksella ja se avaa tuon B reitin Cryptin.

Kai olet myös ymmärtänyt että jos sinulla on huono Perception skill niin anna jonkun NPC joka on sinun mukana jolla on parempi Perception johtaa?
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Baldurs Gate 3 LORE... videoita tässä joitakin.

Ensinnäkin jotkut Forumissa on valittaneet että Lae Zel on Evil ja epämukava?
Annas kun selitän:
A Lae zel on Fighter action counts and less talk!
B. Useimmat Githyanki on Evil God... Tiamat Dragon Goddess very Evil tai joku muu Evil God. Poikkeuksia on toki hieman.
C. Githyanki oli ja on edelleen vihollinen Mind Flayers.... voittaakseen Mind Flayers Githyanki lähetti yhden heistä puhumaan Tiamat Dragon Goddess in kanssa että voisivat saada hänet liittolaiseksi ja Githyanki alkaisi palvomaan enemmän tai vähemmän Tiamat. Tämä henkilö ei koskaan palannut luultavasti Tiamat joka on Evil Chaotic söi hänet. Se sanottuna Tiamat teki niin että Red Dragons yleisesti on vähintäin Neutral Gityankeja vastaan eivät hyökkää Gityanki kimppuun Red Dragonit ja tämän lisäksi jotkut Red Dragonit suostuivat taistelemaan Mind Flayers vastaan yhdessä Gityankien kanssa. Tiamat on kyllä todella Evil jumala, mutta selitys miksi monet Gityankit pitävät hänestä.
D. Laezel Charisma ei ole hyvä ja ei ole diplomaattinen.
E. Githyanki ei ole vasemmisto poliittisesti! Ei ole olemassa equal! The strong Githyanki can plunder the weak races hieman kuten Viikingit aikoinaan.

Minä pidän Lae zelista hyvä Fighter... vaikka koetan olla neutral tai Good usein niin on mukana.

The Emerald Enclave olen kohdanut he ovat usein Druideja, mutta varoitus voivat olla extreeme GREEN party the world first and humanoids are expendable.


The Harpers on taas hyvä järjestö, mutta ovat usein salaperäisiä. Voi olla että tapaat sellaisen Baldurs Gate 3 tietämättä että hän on Harper Agentti. Vertaa hieman esim. ei CIA agentti kerro että on CIA agentti.


The Evil Zhentharim... ehkä joskus tapaat esim Evil NPC party group ... voivat liityä esim. muiden evil kanssa jopa Goblinit voivat olla allies to Zhentarim. Toki kannattaa muistaa että ei kaikki evil ole Zhentarim jäseniä ja hyvin suuri mahdollisuus jos taistelet jotain NPC partya vastaan että eivät ole Zhentarim jäseniä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
Crypt paikkaan pääsee ainakin 4 eri tietä
-Lockpick the Ancient Door where you met Shadowheart (thieves' tools)
-Chapel entrance/hole in floor
-cliff path wooden hatch
-ornate door

Sitten salaisia paikkoja, yhdessä jo kävinkin, blighted village well, jossa vastaan tuli hämähäkkejä.

 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Minua kiinnostaa enemmän jos @dragon age nyt voitti kaikki viholliset mukaanlukien supernatural enemies Crypt paikassa? Minä tein se jo kun olin level 2. Mitä tulee spoilereihin vain osan niistä olen törmännyt ja joskus mennyt metsään. Tulin siihen Bugbear encounter Druid Enclave kautta jolloin tapahtui niin että Bugbear assasin onnistui tappamaan. Minä tapoin sitten sen Bugbear Assasin joka laskeutui alaas.

3 Ogrea olen tavannut.

Koetan välttää parhaita spoilerita en ole suurella vaivalla sanonut mikä on SUPERNATURAL enemies Crypt paikassa:).

Useimmat nuosta en ole tehnyt luulen että pääjuoni vie Underdark joka tapauksessa ei sinne tarvitse jotekin hypätä tai laskeutua ... sen jälkeen kun on tappanut Goblin Leaders ja tullut takaisin en ole pelannut pitkään aikaan juuri tätä peliä.

Ei tarvitse olla nero ymmärtääkseni mitä voi saada palkkioksi koira tai Owlbear jutusta. Kyseessä taitaa olla vain ingame Pet joka ei auta taistelussa joka voi saada into the camp. En muuten ole törmännyt siihen Owlbear voisin mennä takaisin sinne.... koiran huomasin. Minulla ei ole siis mitään young Owlbear pet.

Tuo young Owlbear on vähän kuin susi se voi syödä koiria... niin tuota joitakin riskejä jos pidät koirasta ja sinulla on koira ja young Owlbear camp paikassa.
 
Viimeksi muokattu:

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Minua kiinnostaa enemmän jos @dragon age nyt voitti kaikki viholliset mukaanlukien supernatural enemies Crypt paikassa? Vastaa ystävällisesti tähän kiitos heh @dragon age
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
Jos tarkoitat What is the worth of a single mortal life? vihollista, niin sinnehän se jäi tyytyväisenä vaeltelemaan :D Tuossahan vaikutti se mitä hänelle vastaa, ja en kyllä oikein olisi halunnutkaan alkaa taistelemaan :nb:
Mutta hän ilmestyy kyllä uudestaan Later on, he can be found back at your camp, jota en ole vielä nähnyt.

Ihmettelin tänään kauan aikaa, että miksi leirillä ei voinut enää nukkua ja palautua, vaan palautui aina samaan paikkaan missä oli ollutkin. Yritin jatkaa taisteluita silti, vaikka hahmot olivat jo puolikuolleita...
Ajattelin, että tämähän nyt on vain varmasti bugi tai pelissä oleva juttu jolla lisätään vaikeustasoa äärimmilleen, ja sille ei voi yhtikäs mitään :D
Sitten huomasin, että jos kartasta menet leiriin niin silloin käy noin. Mutta jos menet ylhäällä pienen kartan oikealla olevasta napista, niin sitten nukkuminen onnistuu.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Jos tarkoitat What is the worth of a single mortal life? vihollista, niin sinnehän se jäi tyytyväisenä vaeltelemaan :D Tuossahan vaikutti se mitä hänelle vastaa, ja en kyllä oikein olisi halunnutkaan alkaa taistelemaan :nb:
Mutta hän ilmestyy kyllä uudestaan Later on, he can be found back at your camp, jota en ole vielä nähnyt.

Ihmettelin tänään kauan aikaa, että miksi leirillä ei voinut enää nukkua ja palautua, vaan palautui aina samaan paikkaan missä oli ollutkin. Yritin jatkaa taisteluita silti, vaikka hahmot olivat jo puolikuolleita...
Ajattelin, että tämähän nyt on vain varmasti bugi tai pelissä oleva juttu jolla lisätään vaikeustasoa äärimmilleen, ja sille ei voi yhtikäs mitään :D
Sitten huomasin, että jos kartasta menet leiriin niin silloin käy noin. Mutta jos menet ylhäällä pienen kartan oikealla olevasta napista, niin sitten nukkuminen onnistuu.
Ahaa jo hän ei ole vihollinen ja jäi minulta myös vaeltemaan. Onnittelut selvisit SUPERNATURAL ja Crypt muista taisteluista.

Ei kesken taistelua pitäisi pystyä mennä nukkumaan muuten se on minusta bugi. Taistelujen välissä onnistuu kyllä.

Pieni varoitus muista että olet tikittävä time bomb se pääjuoni tosin siihen vaikuttaa enemmän kuinka paljon käytät sinun sensuroitu koska spoileri erikois kykyjä.

Jos nukut usein se lisää riskiä ehkä:). No en tiedä sitä mutta jos käytät kykyjä se pääjuoni niin se ainakin lisää riskiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 064
Kai olet myös ymmärtänyt että jos sinulla on huono Perception skill niin anna jonkun NPC joka on sinun mukana jolla on parempi Perception johtaa?
Mitä vaikutusta tuolla on?

Saitko Halsin druidin mukaasi taistelemaan avoimeen maailmaan? Onnistuin kyllä itse, mutta peli on buginen ja menee sitten vielä bugisemmaksi, joten se ei välttämättä kannata. Onnistuin myös huijaamaan Ethelin niin, että menin uunin toiselle puolelle ja sieltä sinne Ethelin salaiseen paikkaan ja takaisin. Saitko Defiled Templen lattiaa rikki, josta pääsisi Underdarkiin? Onko mahdollista saada Devil (Karlach) mukaan seurueeseen?
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Mitä vaikutusta tuolla on?

Saitko Halsin druidin mukaasi taistelemaan avoimeen maailmaan? Onnistuin kyllä itse, mutta peli on buginen ja menee sitten vielä bugisemmaksi, joten se ei välttämättä kannata. Onnistuin myös huijaamaan Ethelin niin, että menin uunin toiselle puolelle ja sieltä sinne Ethelin salaiseen paikkaan ja takaisin. Saitko Defiled Templen lattiaa rikki, josta pääsisi Underdarkiin? Onko mahdollista saada Devil (Karlach) mukaan seurueeseen?
En saanut häntä Halsin oli mennyt pois sieltä mahdollisesti sen takia että tapoin kaikki 3 Golbin Leaders mukaanlukien Drow ennen kun löysin missä Halsin oli ollut siellä oli vain jälkiä että Halsin in Bear form oli paennut sieltä.... tapasin Halsin sitten siellä Thiefling villagessa ja hän kiitti minua että olen tappanut Goblin Leaders niin että hän onnistui pakenemaan. En ole mennyt Underdarkin sitä tietä. En ole tavannut Devil paitsi mikä vaikutti unelta se kun Devil houkuttelee cure kansa. En tiedä voiko saada mukaan partyyn.
[/SPOILER]

Olet päässyt nyt siihen pisteseen mitä minäkin olen pelannut. En ole pelaannut läpi koko ALPHA. Jos nyt lopetetaan asenne olen kaikentietävä GURU joka on on pelannut pelin läpi. Muut saa nyt vastata spoileissa jos haluavat.
Mikä vaikutus on Perception skill? Huomaa helpommin ansat ja salaiset ovet ja mahdollisesti voi auttaa että et tule helposti yllätyteksi.

Esim jos Thief halua tappaa sinut ja hiipiä in Stealth mode niin Perception roll tehdään jos Thief pääse sinun taakse yllättämään.

Perception. Your Wisdom (Perception) check lets you spot, hear, or otherwise detect the presence of something. It measures your general awareness of your surroundings and the keenness of your senses. For example, you might try to hear a conversation through a closed door, eavesdrop under an open window, or hear monsters moving stealthily in the forest. Or you might try to spot things that are obscured or easy to miss, whether they are orcs lying in ambush on a road, thugs hiding in the shadows of an alley, or candlelight under a closed secret door.

Ainoa mikä tuossa ei ole sanottu tai unohdettu sanoa niin ansa voi olla hidden usein ja Perception auttaa niitten löytämiseen&huomaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Onpa kyllä hieno peli tulossa tässä! D&d fanina vuoropohjaisuus maistuu kyllä hyvin taisteluissa! Nopan heittely muuten onkin sitten kaksipiippuinen. Tulee latailtua saveja paljon kun ei noppa osu. Save vamen loadia jos pystyisivät optimoimaan niin olisi hieno! Joskin jossakin ennakkojutussa lueskelin että keskustelujen nopanheittelyn muutoksia mietitään kovasti savegamelatailun takia.

Peli näyttää omaan silmään hyvältä 1660ti:llä ja high presetillä 1440p:llä. Ja pyöriikin mainiosti. Pitäisi testata oikealla tietokoneella miltä ultra näyttää. Mutta tuntuu siis tämä peli rullaavan erinomaisesti huonommallakin raudalla.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Tuli vaatimaton 37 gigan päivitys tänään tähänkin:


En pastea koko wall of textiä tähän..
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
15
Mitä vaikutusta tuolla on?

Saitko Halsin druidin mukaasi taistelemaan avoimeen maailmaan? Onnistuin kyllä itse, mutta peli on buginen ja menee sitten vielä bugisemmaksi, joten se ei välttämättä kannata. Onnistuin myös huijaamaan Ethelin niin, että menin uunin toiselle puolelle ja sieltä sinne Ethelin salaiseen paikkaan ja takaisin. Saitko Defiled Templen lattiaa rikki, josta pääsisi Underdarkiin? Onko mahdollista saada Devil (Karlach) mukaan seurueeseen?
Jos pelaa mittään D&D nii Perception on yksi tärkeimpiä skillejä ja sillä välttyy tabletop kamppiksissakin monelta läheltä piti tilanteelta ja on todella vaarallista jos koko party rollaa päin peetä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 651
Vieläkään ei ilmeisesti ole Diveistä tuttua jaetun ruudun paikallista moninpeliä tässä saatavilla? Onko Larian antanut mitään vinkkejä milloin mahdollisesti tulee?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Silmäilin tuota early accessiä niin missäs vaiheessa se on? Mitä voi jo tehdä ja paljonko pelattavaa?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 487
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom