AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
498
En oikein tiedä onko tämä oikea keskustelualue, mutta kokeillaan.
Kaikki edellämainitut olisi tarkoitus sijoittaa taustalla näkyvälle "hirsiseinälle".
riippuu paljonko haluat ylipäätään musiikkia soitella ?
tarkoitan tällä sitä että jos et kuitenkaan omista hulppeaa c-kasetti/cd-levy/lp-levy kokoelmaa jota soitella niin todennäköisesti siis pärjäät vaikkapa streematulla musiikilla esim spotify/tidal jne ja tällöin sanoisin että et tarvitse vahvistinta ollenkaan.. (voit jättää olemassa olevan musiikki kokoelman vaikkapa koristamaan seiniä tms)
kevyiten pääset kiinni musiikkiin hankkimalla tällöin aktiivikaiuttimet esim genelecit ja sitten joku halpa parinsatkun tabletti jonka kautta streemattavat musat sitten soivat (spotify yms).
turha ostaa edes stereo vahvistinta jos sille ei ole todellisuudessa käyttöä ja sijoittaa rahat vähän parempiin aktiivikaiuttimiin joissa on jo valmiina vahvistin siis sisässä...

jos kuitenkin haluat liittää ulkoisen laitteen esim lp soittimen jossa on jo sisäänrakennettua riaa niin silloin esim tässä olisi oiva setti

ja sitten jos kuitenkin haluat väkisin kerryttää laitteistoa vanhanaikaisesti niin "halvin mahdollinen" pääte riittää kyllä normi ihmiselle normi luukutukseenkin saakka esim
ja kaiuttimet sitten sen mukaan paljonko mökää haluaa (keskimäärin mitä isommat kaiuttimet -> sitä alemmas bassot menevät jos laadusta ei vielä keskustella)
esim Klipsch R-620F -lattiakaiutin 399,00
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
6
riippuu paljonko haluat ylipäätään musiikkia soitella ?
tarkoitan tällä sitä että jos et kuitenkaan omista hulppeaa c-kasetti/cd-levy/lp-levy kokoelmaa jota soitella niin todennäköisesti siis pärjäät vaikkapa streematulla musiikilla esim spotify/tidal jne ja tällöin sanoin että et tarvitse vahvistinta ollenkaan.. (voit jättää olemassa olevan musiikki kokoelman vaikkapa koristamaan seiniä tms)
kevyiten pääset kiinni musiikkiin hankkimalla tällöin aktiivikaiuttimet esim genelecit ja sitten joku halpa parinsatkun tabletti jonka kautta streemattavat musat sitten soivat (spotify yms).
turha ostaa edes stereo vahvistinta jos sille ei ole todellisuudessa käyttöä ja sijoittaa rahat vähän parempiin aktiivikaiuttimiin joissa on jo valmiina vahvistin siis sisässä...

jos kuitenkin haluat liittää ulkoisen laitteen esim lp soittimen jossa on jo sisäänrakennettua riaa niin silloin esim tässä olisi oiva setti

ja sitten jos kuitenkin haluat väkisin kerryttää laitteistoa vanhanaikaisesti niin "halvin mahdollinen" pääte riittää kyllä normi ihmiselle normi luukutukseenkin saakka esim
ja kaiuttimet sitten sen mukaan paljonko mökää haluaa (keskimäärin mitä isommat kaiuttimet -> sitä alemmas bassot menevät jos laadusta ei vielä keskustella)
esim Klipsch R-620F -lattiakaiutin 399,00
Kiitos tästä. Lp-levyjen kokoelmaa ei kyllä voi kutsua hulppeaksi hyvällä tahdollakaan, mutta niiden soittaminen on kuitenkin olennainen osa tilan käyttötarkoitusta ja siellä tapahtuvaa fiilistelyä. Vahvistin ei toki ole välttämättömyys ja riittävän kokoiset aktiivikaiuttimet voisivat hyvin ajaa asian, jos liitännät ovat omaan käyttöön riittävät. Kaiuttimet ja kaikki muukin elektroniikka on tarkoitus asentaa seinällä, joten pienempi määrä laitteita on myös ehdoton plussa. Huone on melko suuri eli kaiuttimissa sopisi olla sen verran kokoa etteivät kuulostaisi aivan helistimiltä.

Jos asetan suunnittelun lähtokohdaksi esivahvistin + aktiivikaiuttimet combon, on ehdottomasi pari (Genelec + Yamaha) ainakin uutena ostettaessa hieman turhan tyyris. Kumpi mahtaa sitten olla järkevämpi ratkaisu, hankkia levysoitin, jossa on riaa valmiina vai erillinen esivahvistin joka ajaa saman tehtävän ennen äänen siirtämistä aktiivikaiuttimille.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Jengillä kyllä lukemisen tai ymmärtämisen kannalta haasteita.. Eka mainittiin sourceksi LP. toiseksi sorsaksi TV. Eli käytännössä vahvistimessa pitäisi olla phono-liitäntä sekä digitaalinen sisääntulo myös. Bonuksena, tuo linkitetty Klipsch on oletettavasti soundiltaan aika karmea sekä tuossa verkkiksen linkissä on hinta yhdelle (1) kappaleelle.

Itse kattoisin puutaloon jonkun tornimallin lattiakaiuttimen (jollaiset itsellä myynissä) ja integroidun vahvistimen jossa phono-liitäntä (RIAA) ja digitaalinen sisääntulo jolloin TV:n saa optisella piuhalla kiinni. Esimerkiksi Yamaha A-S301 -integroitu stereovahvistin, musta 399,00. Vastaavan hintaluokan Denon/Maranz olisi sitten myös striimausominaisuudet, mutta watteja vähemmän. Riippuu ihan mitä kaipaa...
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
498
Jengillä kyllä lukemisen tai ymmärtämisen kannalta haasteita.. Eka mainittiin sourceksi LP. toiseksi sorsaksi TV. Eli käytännössä vahvistimessa pitäisi olla phono-liitäntä sekä digitaalinen sisääntulo myös. Bonuksena, tuo linkitetty Klipsch on oletettavasti soundiltaan aika karmea sekä tuossa verkkiksen linkissä on hinta yhdelle (1) kappaleelle.

Itse kattoisin puutaloon jonkun tornimallin lattiakaiuttimen (jollaiset itsellä myynissä) ja integroidun vahvistimen jossa phono-liitäntä (RIAA) ja digitaalinen sisääntulo jolloin TV:n saa optisella piuhalla kiinni. Esimerkiksi Yamaha A-S301 -integroitu stereovahvistin, musta 399,00. Vastaavan hintaluokan Denon/Maranz olisi sitten myös striimausominaisuudet, mutta watteja vähemmän. Riippuu ihan mitä kaipaa...
kysyjähän mainitsi että lp soitin sekä töllö hankkimatta. itse ainakin oletin että sitten uudessa töllössä voisi olla ihan riittävä streemaus kyky juurikin yammun wxc esivahvariin -> ääni ulos geneistä. bonuksena töllöön saa kiinni myös lp soittimen ja siitä myös samaa kautta ääni geneille jos sietää sen että käyttää "töllöä esivahvistimena" :)
klipsch on aika kaamea kyllä mutta kysyjä ei maininnut siitä että onko hänellä minkälainen vaatimustaso kaiuttimien äänelaadulle (kaikki eivät ole kultakorvia).. myöskään budjetista ei aluksi ollut mitään mainintaa joten jostakin se on aloitettava.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
kysyjähän mainitsi että lp soitin sekä töllö hankkimatta. itse ainakin oletin että sitten uudessa töllössä voisi olla ihan riittävä streemaus kyky juurikin yammun wxc esivahvariin -> ääni ulos geneistä. bonuksena töllöön saa kiinni myös lp soittimen ja siitä myös samaa kautta ääni geneille jos sietää sen että käyttää "töllöä esivahvistimena" :)
klipsch on aika kaamea kyllä mutta kysyjä ei maininnut siitä että onko hänellä minkälainen vaatimustaso kaiuttimien äänelaadulle (kaikki eivät ole kultakorvia).. myöskään budjetista ei aluksi ollut mitään mainintaan joten jostakin se on aloitettava.
En ole kyllä ikinä kuullut, että tv:tä käytettäisi vinyylisoittimen esivahvistimena ja muutenkaan en ostaisi semmoista vinyylisoitinta, jossa on sisäänrakennettu RIAA. Lisäksi tila näyttää niin suurelta + puutalo, että noilla pikkugeneillä ei saa muuta aikaan, kuin päänsärkyä.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
498
En ole kyllä ikinä kuullut, että tv:tä käytettäisi vinyylisoittimen esivahvistimena ja muutenkaan en ostaisi semmoista vinyylisoitinta, jossa on sisäänrakennettu RIAA. Lisäksi tila näyttää niin suurelta + puutalo, että noilla pikkugeneillä ei saa muuta aikaan, kuin päänsärkyä.
olen itsekkin monesti soittanut cd levyjä bluray soittimella joka on kytketty suoraan töllöön josta hdmi menee vasta vahvistimelle.. nou problems sanoisin vaikka näin ei moni tee.. yhtä hyvin lp soittimenkin voisi kytkeä näin tai monella muullakin tavalla. ei ole olemassa vain sitä yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita vaikka "konsensus" tekisikin vain sen yhdellä tavalla :)
yhtähyvin voisin keittää vaikka spagettia vedenkeittimessä vaikka se ei ole siihen tehty mutta silti mahdollista :)

tilan koko on toki haasteellinen mutta niin on myös kysyjän budjetti ja se että haluaa kaiuttimet seinälle johon taas harvoin lattiakaiuttimet sopii kun taas seinä sijoitus on usein jopa parempi pienille kaiuttimille esim juuri geneille tässä tapauksessa siis. (kysyjähän toki ilmoitti seinäsijoituksesta vasta toisessa viestissään jota en voinut tietää kun suosittelin lattiakaiuttimia)
 

hazaski

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Kiitos tästä. Lp-levyjen kokoelmaa ei kyllä voi kutsua hulppeaksi hyvällä tahdollakaan, mutta niiden soittaminen on kuitenkin olennainen osa tilan käyttötarkoitusta ja siellä tapahtuvaa fiilistelyä. Vahvistin ei toki ole välttämättömyys ja riittävän kokoiset aktiivikaiuttimet voisivat hyvin ajaa asian, jos liitännät ovat omaan käyttöön riittävät. Kaiuttimet ja kaikki muukin elektroniikka on tarkoitus asentaa seinällä, joten pienempi määrä laitteita on myös ehdoton plussa. Huone on melko suuri eli kaiuttimissa sopisi olla sen verran kokoa etteivät kuulostaisi aivan helistimiltä.

Jos asetan suunnittelun lähtokohdaksi esivahvistin + aktiivikaiuttimet combon, on ehdottomasi pari (Genelec + Yamaha) ainakin uutena ostettaessa hieman turhan tyyris. Kumpi mahtaa sitten olla järkevämpi ratkaisu, hankkia levysoitin, jossa on riaa valmiina vai erillinen esivahvistin joka ajaa saman tehtävän ennen äänen siirtämistä aktiivikaiuttimille.
En suosittele sellaisia levysoittimia, joissa on sisäänrakennettu RIAA. Ne ovat yleensä huonoja levysoittimia esimerkiksi äänivarren osalta (ei säätöjä yms.). Budjettiratkaisuna suosittelen katsomaan käytettynä esimerksi Dual 505:ia. Käytettyjä myyvät liikkeet Classic Audio ja Hifidealer ovat siitä hyviä että ne säätävät ja tarkastavat käytetyt vehkeet, että niitä uskaltaa ostaa etänä.

Kaiuttimeksi suosittelisin tekemään itse kaiutinrakennussarjan Uraltonesta esimerkiksi Yksisilmäiset Veljekset (löytyy itseltä) tai jotkut muut. Nuita Yksisilmäisiä tuskin saa seinälle kokonsa (paitsi ehkä 8 tuuman versiot) puolesta eli tuohon käyttöön pitäisi valita muut. Jos itse koteloiden tekeminen ei ole vaihtoehto, itse ostaisin kaiuttimetkin käytettynä. Omasta mielestäni varsinkaan passiivikaiuttimissa ei ole kehitystä tapahtunut vuosikymmenissä, vaan hyvät monta vuosikymmentä vanhat kaiuttimet ovat vieläkin hyviä ja niitä myydään halvalla verrattuna uusiin. Toki käytettyihin voi joutua kondensaattoreita vaihtamaan, mutta ne ovat halpoja.

Vahvistimeksi katselin itse käyetettyjä myös, mutta ainakin sellaisia joissa DAC taitaa olla vähemmän myynnissä, ainakin noissa kahdessa liikkeessä, eli Tori.fi tai Hifiharrastajien myyntipalstaa pitäsisi lukea/seurata. Uutena tuo jo ehdotettu Yamaha vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
En suosittele sellaisia levysoittimia, joissa on sisäänrakennettu RIAA. Ne ovat yleensä huonoja levysoittimia esimerkiksi äänivarren osalta (ei säätöjä yms.). Budjettiratkaisuna suosittelen katsomaan käytettynä esimerksi Dual 505:ia. Käytettyjä myyvät liikkeet Classic Audio ja Hifidealer ovat siitä hyviä että ne säätävät ja tarkastavat käytetyt vehkeet, että niitä uskaltaa ostaa etänä.

Kaiuttimeksi suosittelisin tekemään itse kaiutinrakennussarjan Uraltonesta esimerkiksi Yksisilmäiset Veljekset (löytyy itseltä) tai jotkut muut. Nuita Yksisilmäisiä tuskin saa seinälle kokonsa (paitsi ehkä 8 tuuman versiot) puolesta eli tuohon käyttöön pitäisi valita muut. Jos itse koteloiden tekeminen ei ole vaihtoehto, itse ostaisin kaiuttimetkin käytettynä. Omasta mielestäni varsinkaan passiivikaiuttimissa ei ole kehitystä tapahtunut vuosikymmenissä, vaan hyvät monta vuosikymmentä vanhat kaiuttimet ovat vieläkin hyviä ja niitä myydään halvalla verrattuna uusiin. Toki käytettyihin voi joutua kondensaattoreita vaihtamaan, mutta ne ovat halpoja.

Vahvistimeksi katselin itse käyetettyjä myös, mutta ainakin sellaisia joissa DAC taitaa olla vähemmän myynnissä, ainakin noissa kahdessa liikkeessä, eli Tori.fi tai Hifiharrastajien myyntipalstaa pitäsisi lukea/seurata. Uutena tuo jo ehdotettu Yamaha vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
Tuolta löytyy myös käytettyä mukavasti:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Kaiuttimeksi suosittelisin tekemään itse kaiutinrakennussarjan Uraltonesta esimerkiksi Yksisilmäiset Veljekset (löytyy itseltä) tai jotkut muut.
Täältä ääni myös DIY kaiuttimille jos sen verran löytyy kädentaitoja että osaa ruuvin ruuvata ja liimaa turauttaa oikeaan kohtaan. Tuo on oikeasti helppo nakki. Jos halutaan oikeasti pätevä kaiutin joka tulisi kiinnittää seinälle, tai jopa jollain taulukoukulla seinään niin eipä noita kykeneväisiä oikein kaupasta löydä. Juuri saman asian kanssa painineena tein ite .Sijoitus akustisen valkokankaan taakse, 10" tuuman basso, 6" koaksiaali ja kaiuttimen vahvuus huimat 12cm.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Ihan mielenkiinnosta, mihin tuo yo. väite perustuu? :)
Minulla on itselläni RP mk1 sarjan Klipschit ja tiedän, että noissa vanhemman sarjan Klipscheissä olevia eroja ja puutteita. Eli se diskantti ja vaihevirheet varsinkin noissa torneissa. Mutta ei sinun minua tarvitse uskoa.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Täältä ääni myös DIY kaiuttimille jos sen verran löytyy kädentaitoja että osaa ruuvin ruuvata ja liimaa turauttaa oikeaan kohtaan. Tuo on oikeasti helppo nakki. Jos halutaan oikeasti pätevä kaiutin joka tulisi kiinnittää seinälle, tai jopa jollain taulukoukulla seinään niin eipä noita kykeneväisiä oikein kaupasta löydä. Juuri saman asian kanssa painineena tein ite .Sijoitus akustisen valkokankaan taakse, 10" tuuman basso, 6" koaksiaali ja kaiuttimen vahvuus huimat 12cm.
Ei päästä katsomaan tuota imgur linkkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Minulla on itselläni RP mk1 sarjan Klipschit ja tiedän, että noissa vanhemman sarjan Klipscheissä olevia eroja ja puutteita. Eli se diskantti ja vaihevirheet varsinkin noissa torneissa. Mutta ei sinun minua tarvitse uskoa.
Ei se uskon asia ole. Yleensä vain mukavampaa että edes jonkunmoinen perustelu tulee, eikä pelkkä perustelematon heitto joka ei käytännössä hyödytä ketään :p
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
498
Ei se uskon asia ole. Yleensä vain mukavampaa että edes jonkunmoinen perustelu tulee, eikä pelkkä perustelematon heitto joka ei käytännössä hyödytä ketään :p
gr-research on ainakin tehnyt monta kymmentä videota klipschin eri sarjan kaiuttimista joista liki kaikissa on taajuusvasteessa häikkää enemmän taikka vähemmän jonka luulisi myös kuuluvan vaikkei olisikaan kultakorva mutta toisaalta taas perus loudness purkkien omistavat taas käsittääkseni jopa tykkäävät klipschien "aggressiivisesta" soundista :) eli taas mennään makuasioihin siitä mikä sopii kenellekkin. :)
kannattaa katsoa esim tämä video jakosuotimen muokkaamisesta.


ja jottei menisi liikaa kaiutinasioihin niin tosiaan klipsit ovat siitä hyviä että niillä voi ajaa käytännössä millä tahansa vahvistimella koska ovat niin herkät. näistä siis saa "bang for the buck" lähes yhtä hyvin kuin cerwin vega kaiuttimista aikanaan. eli vahvistimeksi kävisi joku pieni kokoinen vahvistin esim jopa d-luokan pikku pääte jonka voi siis jopa piilottaa esim teeseitse kaiuttimen sisällekkin tms. toki liitännät sitten näissä ovat rajalliset eli erilaitteiden kytkemiseen tarvitaan kuitenkin jonkinlainen esivahvistin tms :)
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Ei se uskon asia ole. Yleensä vain mukavampaa että edes jonkunmoinen perustelu tulee, eikä pelkkä perustelematon heitto joka ei käytännössä hyödytä ketään :p
Minähän sanoin, että tiedän. Eli minulla on hyvä oma näkemys joka perehtyy omiin kokemuksiin ja omaan taustatyöhön. Siinä ei ole mitään uskonasiaa minun puolelta. Mitä saat irti tämmöisestä vänkäämisestä?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
gr-research on ainakin tehnyt monta kymmentä videota klipschin eri sarjan kaiuttimista joista liki kaikissa on taajuusvasteessa häikkää enemmän taikka vähemmän jonka luulisi myös kuuluvan vaikkei olisikaan kultakorva mutta toisaalta taas perus loudness purkkien omistavat taas käsittääkseni jopa tykkäävät klipschien "aggressiivisesta" soundista :) eli taas mennään makuasioihin siitä mikä sopii kenellekkin. :)
kannattaa katsoa esim tämä video jakosuotimen muokkaamisesta.


ja jottei menisi liikaa kaiutinasioihin niin tosiaan klipsit ovat siitä hyviä että niillä voi ajaa käytännössä millä tahansa vahvistimella koska ovat niin herkät. näistä siis saa "bang for the buck" lähes yhtä hyvin kuin cerwin vega kaiuttimista aikanaan. eli vahvistimeksi kävisi joku pieni kokoinen vahvistin esim jopa d-luokan pikku pääte jonka voi siis jopa piilottaa esim teeseitse kaiuttimen sisällekkin tms. toki liitännät sitten näissä ovat rajalliset eli erilaitteiden kytkemiseen tarvitaan kuitenkin jonkinlainen esivahvistin tms :)
Menee tosiaan taas väärään lankaan. Mutta omien kokemuksien mukaan hyötyvät huomattavasti laadukkaasta vahvistimesta. Herkkyys on mitattu Klipschin omilla metodeilla, joten se ei ole vertailukelpoinen sekä impedanssikäyrä on haastavanoloinen. Eli pikkupurkilla jaa paljon potentiaalia käyttämättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Siirtäisikö joku mode tämän kaiutinkeskustelun oikean topicin alle?

Minähän sanoin, että tiedän. Eli minulla on hyvä oma näkemys joka perehtyy omiin kokemuksiin ja omaan taustatyöhön. Siinä ei ole mitään uskonasiaa minun puolelta. Mitä saat irti tämmöisestä vänkäämisestä?
Siis tä? :D

Sun originaalipostaus, jota quottasin oli "Bonuksena, tuo linkitetty Klipsch on oletettavasti soundiltaan aika karmea..." ja tuohon täysin perustelemattomaan kommenttiisi pyysin perusteluita.
Sen jälkeen vasta edes auttavasti kommenttiasi perustelit... Ja tuohon perusteluusi olenkin jo ihan tyytyväinen. Saattaa jopa auttaa jotakuta :)

Tällä "vänkäämisellä" sain sulta kuitenkin irti jotain perustelua. Perustelematon kommentti nettifoorumeilla on yleensä aika tyhjän kanssa. Vai mitä sanot?

jkm sanoi:
Jengillä kyllä lukemisen tai ymmärtämisen kannalta haasteita
Koskee nähtävästi myös sinua? :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Itselle ei oikein avaudu miksi mitata yli kahden elementin kolmitiekaiutin 1m päästä ? Ymmärrän kyllä tuon mittaustavan per elementti vaikkapa jakosuodinta suunniteltaessa ja näin teen itsekin (tai mikki elementtiin liki kiinni) Tuon videon kommenteissahan oli tälläinen :

I just want to state I have the RP-8000F and just want to say I tested my speakers at 1m like he did and it showed the same hole he showed. I then tested the speakers at 3m which is my listening distance in my home theatre in all 3 front row seats and that same hole was gone.

No kukin toki tyylillään. Jos tuo vaimentuma vaikuttaa ikävältä ja tuollaista mörköä kuuntelee metrin päästä niin kannattahaan tuo korjaus tällöin suorittaa. Itse keksisin useammankin paremman vaihtoehdon tuohon 1m lähikenttäkuunteluun, mutta en keksi kovin montaa järeämpää kaupallista kaiutinta tuossa hintaluokassa. Etäisyyksien (kuuntelu / mittaus) kasvulla on aika jänniä vaikutuksia esim. lattia ja seinäheijasteiden, sekä akustiikan myötä.
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Siirtäisikö joku mode tämän kaiutinkeskustelun oikean topicin alle?



Siis tä? :D

Sun originaalipostaus, jota quottasin oli "Bonuksena, tuo linkitetty Klipsch on oletettavasti soundiltaan aika karmea..." ja tuohon täysin perustelemattomaan kommenttiisi pyysin perusteluita.
Sen jälkeen vasta edes auttavasti kommenttiasi perustelit... Ja tuohon perusteluusi olenkin jo ihan tyytyväinen. Saattaa jopa auttaa jotakuta :)

Tällä "vänkäämisellä" sain sulta kuitenkin irti jotain perustelua. Perustelematon kommentti nettifoorumeilla on yleensä aika tyhjän kanssa. Vai mitä sanot?



Koskee nähtävästi myös sinua? :)
Siis täh, sanoin mielipiteeni. En tiennyt, että sinulle pitää kaikki asiat näyttää valmiina, etkä kykene itse ottamaan yhtään asioista selvää. Seuraavaksi rupesit nälvimään minua uskonasioista ja loppuhuipennuksena yrität kääntää oman lukutaidottomuutesi minun puutteeksi. Loppuun pari hymiötä, jolla kuitataan kaikki. :):):)
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
6
Asiaa tarkemmin pohdittuani luovuin sisustusintoilijan ajatuksesta kiinnittää kaiuttimet seinälle. Huoneessa on kyllä tilaa lattialle sijoitettaville tornikaiuttimille, joista etenkin käytettyinä saa varmaankin parhaan vastineen rahoilleen. DIY- projekti voisi tulla myöhemmin kyseeseen, mutta tämän remontin ohessa saa jäädä tekemättä. Tästä ja tornikaiuttimien hankinnasta kuitenkin mahdollisesti myöhemmin enemmän asianmukaisessa kaiutinketjussa.

Yamaha A S301 on siis alustavasti ostoskorissa. Potentiaalisena miinuksena vahvistimen osalta tulee lähinnä mieleen bluetoothin puute, mutta spotifyt voi toki tarvittaessa ajaa vaikka television softan kautta.

Varaston perältä löytyy vielä vanhempi Pioneer levysoitin, jonka kunto täytynee testata vahvistimen hankinnan jälkeen. Uuden (käytetyn) hankinta saattaa silti olla tämänkin osalta edessä.

Kiitos kaikille näkemyksiään tarjonneille. Ensimmäinen osa kokoonpanosta on nyt valittu ja prosessin seuraavat vaiheet lienee tältä pohjalta helpompi toteuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Yamaha A S301 on siis alustavasti ostoskorissa. Potentiaalisena miinuksena vahvistimen osalta tulee lähinnä mieleen bluetoothin puute, mutta spotifyt voi toki tarvittaessa ajaa vaikka television softan kautta.
Ostat suoraan sellaisen jonka saat verkkoon kiinni.
Ihan nykyaikaa striimata/castata/jne. verkon yli eikä millään BTllä :)
Toki TV auttaa, mut se on sitten otinen asia haluatko että TV on kokoajan päälläkin vaikka musiikkia pelkästään soitatkin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Oisko vinkkejä miten saan MusicCastin pelittämään Alexan kanssa?

RX-V581 vahvistin. MusicCast äppi asennettu ja näkyy vahvistimen valikossa ok äpillä voi ohjata vahvistinta, mutta kun menen Amazon Alexa asetuksiin ja aukeaa nettisivu Connect ID: out.idp.yamaha.com niin jää pyörimään pallura keskelle näyttöä. Jos menen selaimesta tuohon osoitteeseen niin aukesi ja sain sähköpostiin linkin minkä avulla sain tunnuksen tehtyä, mutta sen jälkeen luki heti, että avaa äppi.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Amatööriltä pari kysymystä...

Saan Jamon 5-kanava setin käyttöön eli vahvistin pitäisi ostaa. Mitä mun kannattaa vahvistinta hakiessa ottaa huomioon?

Kuinka paljon vahvari tarvitsee happea? Tällä hetkellä aika rajattu tila tv-tasolla ja periaatteessa tv-tason oven taakse saisi mutta en halua ylikuumentumisia.

Toinen vaihtoehto on nostaa hyllylle tv:n yläpuolella mutta siinä tapauksessa haluaisin vahvarin olevan mahd. pieni, onko mitään käyttökelpoisia pieniä?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Tänään tuli vihdoin asenneltua nuo kaiuttimet ja otettua käyttöön tuo vahvistin.. että pääsisi nautiskelemaa.

IMG_20220921_174903.jpg



Noh, hyvinhän siihe asti meni kunnes vahvarin otti käyttöön.. liitännät meni ok, ja testit tuntui menevän ok, ja kaikki toimi kuten pitikin. Vahvistimena toimi "Denon AVR-X1700H -7.2-kanavainen AV-viritinvahvistin".

Liitännät tein tälläsillä banaaniliittimillä:
IMG_20220921_112754.jpg



IMG_20220921_135020.jpg


Tämän testin jälkeen, kun latasi sitten 100%:iin, niin vahvistin sammutti ittensä, ja vilkutti punaista valoa. Ihmettelin mikä homma, ja käynnistin uudestaan. Saman homman teki.
Tarkistin kaikki kaapelit että on kunnolla ja oikein kytketty, niissä ei vikaa. Otin myös ups:in takaa pois, suoraan pistokkeeseen vua.

Nyt käynnistäessä menikin suoraan tuon vaiheen ohi, ja pääsi jopa käyttämään tätä. Ihmeen hiljaiselta tuntui, kun piti volymiä säätää n. 35-50 että jotain selvää edes sai.. oli kytkettynä telkkariin hdmi earc liitännällä.
Käytin youtubea, koitin hieman musiikkia kuunnella. Ajattelin että jos siinä erilailla ois.. mutta volyymia piti yhä kovemmalle laittaa että kunnolla kuului, n. 65:neen. Jos oikeasti haluaisi nauttia ja vähän kovempaa edes kuunnella, niin ei riitä varmana 100..

Suljin telkkarista youtuben, niin vahvistin sammutti ittensä taas, ja vilkutti punaista valoa. Tässä vaiheessa soitin denonin tukeen, ja siellä ruvettiin ihmettelemään asiaa.. ja nyt vahvistin ei suostunut käynnistymään edes, kokoajan punaista valoa näytti. Ei antanut mitään signaalia telkkarille, ei pystynyt resetoimaan edes. Lähetinpa tämän sitten huoltohon suoraan..

Ei kovin hyvää kuvaa tämä Denon antanut, toivotaan että oli maanantai kappale.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Tänään tuli vihdoin asenneltua nuo kaiuttimet ja otettua käyttöön tuo vahvistin.. että pääsisi nautiskelemaa.




Noh, hyvinhän siihe asti meni kunnes vahvarin otti käyttöön.. liitännät meni ok, ja testit tuntui menevän ok, ja kaikki toimi kuten pitikin. Vahvistimena toimi "Denon AVR-X1700H -7.2-kanavainen AV-viritinvahvistin".

Liitännät tein tälläsillä banaaniliittimillä:





Tämän testin jälkeen, kun latasi sitten 100%:iin, niin vahvistin sammutti ittensä, ja vilkutti punaista valoa. Ihmettelin mikä homma, ja käynnistin uudestaan. Saman homman teki.
Tarkistin kaikki kaapelit että on kunnolla ja oikein kytketty, niissä ei vikaa. Otin myös ups:in takaa pois, suoraan pistokkeeseen vua.

Nyt käynnistäessä menikin suoraan tuon vaiheen ohi, ja pääsi jopa käyttämään tätä. Ihmeen hiljaiselta tuntui, kun piti volymiä säätää n. 35-50 että jotain selvää edes sai.. oli kytkettynä telkkariin hdmi earc liitännällä.
Käytin youtubea, koitin hieman musiikkia kuunnella. Ajattelin että jos siinä erilailla ois.. mutta volyymia piti yhä kovemmalle laittaa että kunnolla kuului, n. 65:neen. Jos oikeasti haluaisi nauttia ja vähän kovempaa edes kuunnella, niin ei riitä varmana 100..

Suljin telkkarista youtuben, niin vahvistin sammutti ittensä taas, ja vilkutti punaista valoa. Tässä vaiheessa soitin denonin tukeen, ja siellä ruvettiin ihmettelemään asiaa.. ja nyt vahvistin ei suostunut käynnistymään edes, kokoajan punaista valoa näytti. Ei antanut mitään signaalia telkkarille, ei pystynyt resetoimaan edes. Lähetinpa tämän sitten huoltohon suoraan..

Ei kovin hyvää kuvaa tämä Denon antanut, toivotaan että oli maanantai kappale.
Harmi. Tosin, yhden otannalla ei kannata tehdä yleistä päätöstä ;)
Huono tuuri, näin voi joskus käydä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Denonin uudet vahvistimet julkistettu. HDMI2.1 portteja luvataan olevan. EDIT: Dirac löytyy kahdesta top-spec mallista.


Audioholics conclusion näistä malleista:

The inclusion of Dirac Live and four subwoofer outs in the top models is certainly a HUGE deal, however, the news that stands out to me are the two lowest model Denon receivers. At $400, the AVR-S570BT and AVR-X580BT are two of the most affordable, yet advanced receivers available today. With 8K video, Variable Refresh Rate (VRR), Quick Frame Transport (QFT) and Auto Low Latency Mode (ALLM) for smooth, lag-free gaming, the two lowest models may be the biggest news from Denon. Best of all, ALL models support HDMI 2.1 with up to 40GBPS on EVERY input, not just one input like outgoing models.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Onko X6800H jäämässä pois mallistosta, kun nyt on julkaistu X3800H ja X4800H, vai tuleeko myöhemmin? Tuossa on kuitenkin melkoinen hintahyppy X4800H:sta sinne lippulaivaan ja välissä ei ole 11-kanavaista vahvistinta. Hinnat ovat aika mielenkiintoisia, kun verrataan aiempien mallien julkaisuhintoihin: X3700H maksoi 1200€ ja X4700H 1500€. Nyt X3800H maksaa 200€ enemmän kuin 4-sarja aiemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Onko X6800H jäämässä pois mallistosta, kun nyt on julkaistu X3800H ja X4800H, vai tuleeko myöhemmin?
Varmaan hyppää suoraan X4800H : sta tuohon -> https://www.denon.com/en-us/product/av-receivers/avr-a1h . Ihanan halpaa. Hieman erikoista tosiaan että hyppää 9 kanavaisesta (preamp 11) suoraan 15 kanavaiseksi ja välimalleja ei ole. Marantzilla homma menee tähän tyyliin :


Stereo 70s......Replaces NR1200.....Expected Q4 2023

Cinema 70s....Replaces NR1711.....Expected Q4 2022

Cinema 60......Replaces SR5015.....Expected Q4 2022

Cinema 50......Replaces SR6015.....Expected Q4 2022 (about vastaava kun Denonin 3xxx -sarja)

Cinema 40......Replaces SR7015.....Expected Q3 2023 (about vastaava kun Denonin 4xxx -sarja)

AV 10 + AMP 10 are the New Flagship Seperates.....Expected Q3 2023

Further additions and updates..........Expected 2024
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Varmaan hyppää suoraan X4800H : sta tuohon -> https://www.denon.com/en-us/product/av-receivers/avr-a1h . Ihanan halpaa. Hieman erikoista tosiaan että hyppää 9 kanavaisesta (preamp 11) suoraan 15 kanavaiseksi ja välimalleja ei ole. Marantzilla homma menee tähän tyyliin :


Stereo 70s......Replaces NR1200.....Expected Q4 2023

Cinema 70s....Replaces NR1711.....Expected Q4 2022

Cinema 60......Replaces SR5015.....Expected Q4 2022

Cinema 50......Replaces SR6015.....Expected Q4 2022 (about vastaava kun Denonin 3xxx -sarja)

Cinema 40......Replaces SR7015.....Expected Q3 2023 (about vastaava kun Denonin 4xxx -sarja)

AV 10 + AMP 10 are the New Flagship Seperates.....Expected Q3 2023

Further additions and updates..........Expected 2024
Tämä alkaa olemaan jo väsynyt keino korottaa hintoja uudistamalla malliston nimityksiä. Henkilökohtaisesti esim. 8K ja kaikki siihen liittyvä evvk vielä moneen vuoteen. Oma SR6011 vielä porskuttaa ja aika surulliselta näyttää lähituöevaisuus mitä tulee päivitettävään valikoimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Tämä alkaa olemaan jo väsynyt keino korottaa hintoja uudistamalla malliston nimityksiä. Henkilökohtaisesti esim. 8K ja kaikki siihen liittyvä evvk vielä moneen vuoteen. Oma SR6011 vielä porskuttaa ja aika surulliselta näyttää lähituöevaisuus mitä tulee päivitettävään valikoimaan.
Itseäni kyllä Dirac kiinnostaisi. Enimmäkseen Dirac Live Bass Control -toiminto ja se miten se korvakuulolta eroaa Audysseysta. Sekä tietysti Atmoksen Front Wide -kanavat. Isoon tilaanhan tuo 9.4.6 olisi aivan helvetin kova, sitä ei paljon nämä meidän 6011 -sarjalaiset tarjoile.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Tämä alkaa olemaan jo väsynyt keino korottaa hintoja uudistamalla malliston nimityksiä. Henkilökohtaisesti esim. 8K ja kaikki siihen liittyvä evvk vielä moneen vuoteen. Oma SR6011 vielä porskuttaa ja aika surulliselta näyttää lähituöevaisuus mitä tulee päivitettävään valikoimaan.
ja kun vanhemmista ( esim denon x3400->) löytyy eARC niin tarve vaihtaa vahvistinta vain vähenee, ääniformaatit kun on pysyny dts x ja atmoksen jälkeen vakiona niin ei muuttujiin jää kuin huonekorjain jos liitannät on vanhemmassa omaan käyttöön riittävät.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 611
ja kun vanhemmista löytyy eARC niin tarve vaihtaa vahvistinta vain vähenee, ääniformaatit kun on pysyny dts x ja atmoksen jälkeen vakiona niin ei muuttujiin jää kuin huonekorjain jos liitannät on vanhemmassa omaan käyttöön riittävät.
Marantzin Sr6011 just viimeinen vahvari sukupolvi missä ei ole eARC. Aikoinaan oli molempia sr6011 ja sr6012 tarjolla ja silloin tuli säästettyä 200e ja otettua halvempi sr6011...
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Itseäni kyllä Dirac kiinnostaisi. Enimmäkseen Dirac Live Bass Control -toiminto ja se miten se korvakuulolta eroaa Audysseysta. Sekä tietysti Atmoksen Front Wide -kanavat. Isoon tilaanhan tuo 9.4.6 olisi aivan helvetin kova, sitä ei paljon nämä meidän 6011 -sarjalaiset tarjoile.
Hetken mietin viime vuoden lopulla Denonin 4- ja 6-sarjojen välillä, mutta tulin järkiini ja valitsin edullisemman. Tuo Front-wide putosi pois, mutta tuskinpa tulen ihan äkkiä asumaan siten, että tuota järjestelyä saisi parhaalla mahdollisella tavalla toteuttettua. Front-widen kaiuttimien sijainti olisi kuitenkin sellainen, joka käytännössä vaatisi ihan oman huoneensa toimiakseen. Nykyaikaiset avoimet olohuone-keittiö-tilat eivät tätä oikein tarjoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Hetken mietin viime vuoden lopulla Denonin 4- ja 6-sarjojen välillä, mutta tulin järkiini ja valitsin edullisemman. Tuo Front-wide putosi pois, mutta tuskinpa tulen ihan äkkiä asumaan siten, että tuota järjestelyä saisi parhaalla mahdollisella tavalla toteuttettua. Front-widen kaiuttimien sijainti olisi kuitenkin sellainen, joka käytännössä vaatisi ihan oman huoneensa toimiakseen. Nykyaikaiset avoimet olohuone-keittiö-tilat eivät tätä oikein tarjoa.
No itse saisin noi front widet täydellisesti toteutettua, sitä vaan harmikseni ei ole missään edullisenpään vahvareissa. Harvassa toki taitaa olla tälläiset yli 40 neliöiset kenkälaatikko olohuoneet.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Kaipailisin kuumia vinkkejä vahvistimen päivitykseen. Aihe aika tuntematon itselleni. Tämän hetkinen setup:
- Vahvistin: Denon AVR-1611
- Subwoofer: BK ELECTRONICS XLS200 MK2
- Kaiuttimet: 2 x BX2 + BX Centre + 2 x BXFX
- TV: LG C2

Ostan varmaan lähiaikoina kokonaan suht uuden sukupolven PC:n myös, eli näyttis tulee olemaan moderni.

Mitä tarvitsen vahvistimelta: Tarkoituksena olis ajaa PC:ltä mahdollisimman korkealaatuista videokuvaa+ääntä (eli Dolbyt, 4k kuva, 120hz, VRR yms yms mitä näitä nykyajan juttuja nyt on) ja Steam pelejä olkkariin (eli varmaan optinen hdmi 2.1 piuha näyttiksestä vahvistimen eARC porttiin ja vahvistimelta ARC portista hdmi 2.1 kaapeli telkkariin?)
- Voisin harkita päivitystä Atmos systeemiin, eli pari heijastekajaria varmaan eteen
- eARC tuki
- hdmi 2.1 tuki
- 4k tuki 120hz
- atmos tuki 5.1.2
- huonekorjaus plussaa
- optinen hdmi liitäntä varmaan paras ratkaisu tähän yhdistelmään? Kaapelille mittaa työhuoneesta olkkariin reilu 10 metriä varmaan.
- konsoleita en omista, mutta ylimääräisistä hdmi porteista ei toki haittaa vahvistimessa ole!

Kiitos jos joku viitsii ehdottaa hyvää most bang for the buck vahvistinmallia. Budjetista en osaa sanoa, maksaa mitä maksaa, mutta turhasta en mielelläni toki pulita. Ei tarvitse olla top of the line tai hifikamaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 634
Kaipailisin kuumia vinkkejä vahvistimen päivitykseen. Aihe aika tuntematon itselleni. Tämän hetkinen setup:
- Vahvistin: Denon AVR-1611
- Subwoofer: BK ELECTRONICS XLS200 MK2
- Kaiuttimet: 2 x BX2 + BX Centre + 2 x BXFX
- TV: LG C2

Ostan varmaan lähiaikoina kokonaan suht uuden sukupolven PC:n myös, eli näyttis tulee olemaan moderni.

Mitä tarvitsen vahvistimelta: Tarkoituksena olis ajaa PC:ltä mahdollisimman korkealaatuista videokuvaa+ääntä (eli Dolbyt, 4k kuva, 120hz, VRR yms yms mitä näitä nykyajan juttuja nyt on) ja Steam pelejä olkkariin (eli varmaan optinen hdmi 2.1 piuha näyttiksestä vahvistimen eARC porttiin ja vahvistimelta ARC portista hdmi 2.1 kaapeli telkkariin?)
- Voisin harkita päivitystä Atmos systeemiin, eli pari heijastekajaria varmaan eteen
- eARC tuki
- hdmi 2.1 tuki
- 4k tuki 120hz
- atmos tuki 5.1.2
- huonekorjaus plussaa
- optinen hdmi liitäntä varmaan paras ratkaisu tähän yhdistelmään? Kaapelille mittaa työhuoneesta olkkariin reilu 10 metriä varmaan.
- konsoleita en omista, mutta ylimääräisistä hdmi porteista ei toki haittaa vahvistimessa ole!

Kiitos jos joku viitsii ehdottaa hyvää most bang for the buck vahvistinmallia. Budjetista en osaa sanoa, maksaa mitä maksaa, mutta turhasta en mielelläni toki pulita. Ei tarvitse olla top of the line tai hifikamaa.
Denon X1700H varmaan aikalailla paras bang-for-buck tässä osastossa
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Kaipailisin kuumia vinkkejä vahvistimen päivitykseen. Aihe aika tuntematon itselleni. Tämän hetkinen setup:
- Vahvistin: Denon AVR-1611
- Subwoofer: BK ELECTRONICS XLS200 MK2
- Kaiuttimet: 2 x BX2 + BX Centre + 2 x BXFX
- TV: LG C2

Ostan varmaan lähiaikoina kokonaan suht uuden sukupolven PC:n myös, eli näyttis tulee olemaan moderni.

Mitä tarvitsen vahvistimelta: Tarkoituksena olis ajaa PC:ltä mahdollisimman korkealaatuista videokuvaa+ääntä (eli Dolbyt, 4k kuva, 120hz, VRR yms yms mitä näitä nykyajan juttuja nyt on) ja Steam pelejä olkkariin (eli varmaan optinen hdmi 2.1 piuha näyttiksestä vahvistimen eARC porttiin ja vahvistimelta ARC portista hdmi 2.1 kaapeli telkkariin?)
- Voisin harkita päivitystä Atmos systeemiin, eli pari heijastekajaria varmaan eteen
- eARC tuki
- hdmi 2.1 tuki
- 4k tuki 120hz
- atmos tuki 5.1.2
- huonekorjaus plussaa
- optinen hdmi liitäntä varmaan paras ratkaisu tähän yhdistelmään? Kaapelille mittaa työhuoneesta olkkariin reilu 10 metriä varmaan.
- konsoleita en omista, mutta ylimääräisistä hdmi porteista ei toki haittaa vahvistimessa ole!

Kiitos jos joku viitsii ehdottaa hyvää most bang for the buck vahvistinmallia. Budjetista en osaa sanoa, maksaa mitä maksaa, mutta turhasta en mielelläni toki pulita. Ei tarvitse olla top of the line tai hifikamaa.
Huoneenkorjaukselle antaisin melkein kriittisimmät vaatimukset. Muussa tapauksessa voi mennä loistavatkin kaiuttimet ja subbarit "hukkaan", jos huoneen akustiikkaan ei juurikaan ole panostettu.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
164
Mitä muita eroja Denonin AVR-X2800H ja AVR-X2700H kuin että 2800 on modernit HDMI-liitännät? Lisäksi on ilmeisesti jätetty komponenttiliitännät pois?

Analogiliitäntöjen vähentämisen kyllä sinällään ymmärtää, 99% käyttäjistä nuo ovat nykyään ihan turhia. Itsellä on vielä jotain retrolaitteita jotka ovat komponenttiliitännällä kiinni mutta kaipa noihin joku adapteri/keskitin löytyy jolla homman saa tarvittaessa hoidettua.

Haussa on korvaaja Yamaha Aventage RX-A810 -vahvistimelle joka muuten edelleen täyttää tarpeet (riittävästi HDMI-tuloja joista 1 etupaaneelissa, 2 HDMI-lähtöä, phono-liitäntä, kohtuullisen pienikokoinen) mutta valitettavasti HDMI-liitännät eivät tue 4K-kuvaa eikä ARCia löydy. Muuten varmaan jatkaisin Yamahalla johon olen ollut tosi tyytyväinen mutta tuntuisi, että ovat sekä nostaneet hintoja että suurentaneet koteloita noissa malleissa joissa olisi itselle sopivat ominaisuudet.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Mitähän tässä lähtis ostamaan..
Tällä hetkellä käytössä Genelec G5 pari ja SVS PB3000 subbari, jotka liitetty Canton Smart Connect 5.1 esivahvistimeen. Tuolle cantonin tilalle pitäs saada joku korvaava tuote kun ollut sellanen paskalaitos heti ekasta päivästä lähtien.

Oikeastaan muuta ei tule mieleen kun että laitteesa pitää olla HDMI ARC/eARC tuki, sekä pre out liitännät. Ajaisikohan esim. Yamaha RX-V6A -7.2-kanavainen AV-viritinvahvistin, musta 749,00 asiansa? Vai onko järkeä maksaa +2k€ laitteesta jossa olisi myös balansoidut xlr liitännät? :hmm:

Edit. Yamaha WXC-50 -MusicCast-esivahvistin 349,00 voisi olla myös pätevä. Usein bundlattu genelecin kanssa. Edit2. Ei olekkaan HDMI ARC tässä.
Kotiteatterivahvareissa huomattavasti kattavemmat ominaisuudet vrt. Esivahvistimiin. Miksi noita ei bundleta mm. Genelec kanssa? Vai eikö nuo toimi suoraan pre outin kautta. Pitääkö silti olla esivahvistin välissä. (<- näin verkkokaupan chätissä oleva väitti.)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Kotiteatterivahvareissa huomattavasti kattavemmat ominaisuudet vrt. Esivahvistimiin. Miksi noita ei bundleta mm. Genelec kanssa? Vai eikö nuo toimi suoraan pre outin kautta. Pitääkö silti olla esivahvistin välissä. (<- näin verkkokaupan chätissä oleva väitti.)
Genelecit toimivat kyllä hienosti kotiteatterivahvistimen pre-outeista. Halvemman pään AV-vahvistimissa on vain usein karsittu pois kaikki muut paitsi subbarin pre-outit tai sitten on vain etukanavien pre-outit subbarin lisäksi.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Genelecit toimivat kyllä hienosti kotiteatterivahvistimen pre-outeista. Halvemman pään AV-vahvistimissa on vain usein karsittu pois kaikki muut paitsi subbarin pre-outit tai sitten on vain etukanavien pre-outit subbarin lisäksi.
Itelle oikeastaan riittääkin muutama pre out kun vaan 2.1 käytössä. Pitää katella töiden jälkeen tarkemmin minkä vahvistimen tilaa.

Edit. Ja noiden vahvistimien tehoilla ja resistanssillahan ei luonnollisesti ole mitään väliä aktiivikaiuttimia käytettäessä? Eli riittää kun katsoo että löytyy riittävä määrä pre outteja, hdmi (2.1) portteja, kalibrointi mahdollisuus ja mitä nyt haluaakaan.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Denon X1700H varmaan aikalailla paras bang-for-buck tässä osastossa
Nälkä kasvaa syödessä ja Atmos- ketjussa kehutaan 4 kpl yläkaiuttimia. Elikäs tuo X1700H ei enää tähän taivu. Denon 3600 olisi vielä hinnan sisässä, mutta ei taida Saksastakaan saada.
Seuraavat mitä löysin lähtee sitten 1400 eurosta ylöspäin. Onko kellään tietoa liikkuuko vaihtoehtoa vielä siellä tonnin kantturoilla vai jäänkö kyttäämään 3600:sta käytettynä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Nälkä kasvaa syödessä ja Atmos- ketjussa kehutaan 4 kpl yläkaiuttimia. Elikäs tuo X1700H ei enää tähän taivu. Denon 3600 olisi vielä hinnan sisässä, mutta ei taida Saksastakaan saada.
Seuraavat mitä löysin lähtee sitten 1400 eurosta ylöspäin. Onko kellään tietoa liikkuuko vaihtoehtoa vielä siellä tonnin kantturoilla vai jäänkö kyttäämään 3600:sta käytettynä?
Kandee napata joku käytetty kun niitä vielä jonkinverran löytyy. Tässä pari vaihtoehtoa 1 , 2
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Onkos jollain teillä Audyssey XT32 valittanut kalibroinnin aikana että toisen L/R-kaiuttimen piuha on kytketty käänteisesti? Jostain syystä Audysseyn iPadOS-applikaatio valittaa oikeasta kaiuttimesta näin, vaikka on taatusti kytketty plussa plussaan ja miinus miinukseen. En myöskään näe minkälaisia viitteita oikosulustakaan. Kyseessä ovat Magnat Quantum 757 lattiakaiuttimet.

Edit: Näköjään en ollut ainut jolle ilmestyi kyseinen varoitus: https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212347823-Speaker-polarity
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Onkos jollain teillä Audyssey XT32 valittanut kalibroinnin aikana että toisen L/R-kaiuttimen piuha on kytketty käänteisesti? Jostain syystä Audysseyn iPadOS-applikaatio valittaa oikeasta kaiuttimesta näin, vaikka on taatusti kytketty plussa plussaan ja miinus miinukseen. En myöskään näe minkälaisia viitteita oikosulustakaan. Kyseessä ovat Magnat Quantum 757 lattiakaiuttimet.

Edit: Näköjään en ollut ainut jolle ilmestyi kyseinen varoitus: https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212347823-Speaker-polarity
Kyllä, jokunen aika sitten tuli eteen uudet kaiuttimet (Bang&Olufsen Beolab 9) ja iPadin kautta Audysseylla tuli sama herja. Nuo Beolab 9 kytketään kaikenkukkuraksi B&O:n Powerlink kaapelilla jossa adapteri Denonin preouttiin, eli tollaista napaisuuden kääntämistä ei voi edes itse tehdä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom