Kunhan saa ladattua kotona, niin millä tahansa sähköautolla on polttomoottoriin verrattuna etuna ajansäästö 99%:ssa keskiverto suomalaisen ajomatkoissa. Harvassa on ne ajomatkat jolloin edes 200km rangen sähköautolla joutuisin tuolla tien päällä lataamaan, mutta sitä polttomoottoriautoa pitää käydä tankkaamassa vaikka ajelisi vain 10km työmatkaa edestakaisin.Sähköauto olisi edistyksellinen jos sen voisi tankata esim sekunnissa. Sittenhän olisi etuna polttomoottoriin ajansäästö ja lisäplussana se ettei tahri käsiään tankatessa. Nyt odotellaan puoli tuntia että saadaan valuteltua sitä sähköä ideaalitilanteessa autoon. Ei jeesus mitä touhua. Tekniikka onneksi kehittyy nopeasti.... Mietihän kun vuonna 74 olisi todettu että tietokoneet ovat nyt aivan riittävän hyviä ja lakattu kehittämästä niitä.
Totta kai tekniikan kehittyminen tekee niistä entistä houkuttelevampia ja käytännöllisempiä, mutta silti aina ihmetyttää kuinka iso ongelma monelle on, ettei 800km ajomatkaa pysty ajamaan 1 minuutin pysähdyksellä.
Toki kun sähköautojen määrät kasvaa, niin sitten tuo range/latausaika -suhde alkaa olemaan pullonkaula, ellei teiden varsilla ole kymmenien latureiden keskittymiä. Mutta kuten sanoit, tekniikka kehittyy jatkuvasti, niin akkujen ja latausverkon osalta.
Viimeksi muokattu: