Autovero poistuu vuonna 2024 ja paremmat veikkaukset

Nyt on väärä aika antaa keppiä ja tehdä Suomeen suurtyöttömyys ja Venezuelan kaltainen lama. Ennemmin porkkanaa, siten että uusien autojen ostajat valitsevat enemmän sähkölaitteita ja ajan kanssa, ehkä, toivottavasti, tekniikka lopulta kehittyy siihen pisteeseen että se yleistyy.
Autoiluun liittyvän verotuksen linja lienee ikäväkyllä se että jos keppi kansalle kelpaa niin annetaan ruoskaa. Tuo sama ajatus oli itselläkin, annetaan tekniikan kypsyä, kun aiemmin ihmettelin että eikö etanolimuunnokset kelpaa siirtymisaikana.
 
Autoiluun liittyvän verotuksen linja lienee ikäväkyllä se että jos keppi kansalle kelpaa niin annetaan ruoskaa

Ja sehän kansalle kelpaa. Vain muutama jaksaa valittaa ja kitistä netissä. Jo siinä vaiheessa kun tuli selväksi, että hallitus meni lupaamaan miljardit paljon meitä rikkaammalle Italialle, niin monessa muussa maassa olisi jo haettu Marinin pää ämpärissä torille näytille. Kiukkuiset tytöt siellä ei tajua mistään mitään, asiantuntijat varoittelvat, mutta puhe ei mene perille, niin kieltämättä verisissä vallankaappauksissa on pointtinsa. Ei käy seuraavaa hallitusta kateeksi kun lähtevät purkamaan kaikkea tuota mitä vasurit ovat tunaroineet.
 
Vaikka puun polttaminen lopettaisiin kokonaisuudessaan pitäisi ilmastopäästöjä karsia jostain, koska se vajaat kaksi prosenttia ei paljoa vähennystä tarjoa verrattuna siihen henkilöautoilun 10 prosenttiin. (Joka on muuten kaksinkertaisesti, kuin rahtiliikenteen tuottamat päästöt maantieliikenteessä.) Ei kyse ole mistään kansanedustajien uskaltamisesta vaan siitä, mistä on realistista vähentää päästöjä. Ja eipä niillä poliittisilla voimasuhteilla ole mitään merkitystä asiaan. Riippumatta ketä siellä hallituksessa istuu on nämä kovat ratkaisut vain tehtävä.
Ok, nyt mietin koetko päästöt eksistentiaaliseksi uhaksi ja pakko tulee sitä kautta? Se on yksi näkökanta, ymmärrettävä sellainen. Minä näen poliitikkojen "pakko tehdä" kommentin maiden väliseen ilmastosopimukseen liittyvänä. Politiikassa pakko on tuntematon käsite. Kaikki perustuu lehmänkauppoihin, mielikuvavaikuttamiseen ja vastustajien sumuttamiseen. Olen 100%:sen varma, että juna meni vuosia sitten ja ilmastonmuutos toteutuu pahimpien päästöskenaarioiden mukaan. Sopimuksista tulee mieleen Eppu Normaalin "Tahroja paperilla" biisin kertosäe.

Aiheeseen palatakseni, tuskin kukaan on autoilun verouudistuksia vastaan. Ne vaan täytyy tehdä riittävän pitkällä siirtymäajalla. Viljelijät ovat Suomessa lähteneet isolla joukolla Helsingin keskustaan protestoimaan. Nyt kun etsin autoilijoiden tempauksia, löytyi "torviprotesti" eduskuntatalon liepeillä syyskuussa 2020. Poliisin mukaan noin sata autokuntaa paikalla. Virtuaalinen hatunnosto paikalla olleille.
 
Bensaveroilla tehdään entistä suurempi kansanosa työttömiksi tai vähintäänkin köyhiksi, joilla ei ole varaa ostaa mitään sähköautoa ehkä ikinä.
Ja tämä näkyykin jo suuremmassa kuvassa, kun koko maan kilpailukyky on nollassa. Haluaako vasemmisto kurittaa koko kansansa nälkäkuoleman partaalle?

Näinhän siinä tulee käymään.

Kuten varmaan monella muullakin IT-gurulla täällä, niin minulla on hyvä palkka ja voisin heti käyttötililtäni nostaa sen verran että ostaisin Model S Plaid+:n, mutta kaikilla ei ole ja pelottava ajatus jos tällaisilla toimilla Suomi ajetaan suurlamaan. Yhteiskunnan romahtaminen koskee rikkaita ja köyhiä, vaikka toki köyhät aina kärsivät enemmän.
 
Näinhän siinä tulee käymään.

Kuten varmaan monella muullakin IT-gurulla täällä, niin minulla on hyvä palkka ja voisin heti käyttötililtäni nostaa sen verran että ostaisin Model S Plaid+:n, mutta kaikilla ei ole ja pelottava ajatus jos tällaisilla toimilla Suomi ajetaan suurlamaan. Yhteiskunnan romahtaminen koskee rikkaita ja köyhiä, vaikka toki köyhät aina kärsivät enemmän.

Ei ole tosiaan kaikilla sen verran nostaa.. Itselläni on sen verran että juuri yhden renkaan ehkä saisi tuollaiseen Model S:ään. Toki alkuhan sekin olisi :D
 
Näinhän siinä tulee käymään.

Kuten varmaan monella muullakin IT-gurulla täällä, niin minulla on hyvä palkka ja voisin heti käyttötililtäni nostaa sen verran että ostaisin Model S Plaid+:n, mutta kaikilla ei ole ja pelottava ajatus jos tällaisilla toimilla Suomi ajetaan suurlamaan. Yhteiskunnan romahtaminen koskee rikkaita ja köyhiä, vaikka toki köyhät aina kärsivät enemmän.
Köyhät säilyttää rahojaan käyttötilillä, ne on hajautettu missä paras tuotto.
 
Kilometripohjainen/-painotteinen verotus varmaan kävisi lähes kaikille jos siltä ei vaadittaisi sijaintiin perustuvaa elementtiä. Kilometrit otettaisiin ylös vuosittain katsastusluonteisessa tapahtumassa. Tällöinkin "ruuhkakeskittymien" ohjausta voitaisiin paikata Oslon tyylisillä maksuporteilla.

Ellei peräti katsastuksen yhteydessä. Lisäbyrokratiaan ei palaisi rahaa paljoa lainkaan. Autoa myydessä se pitäisi käyttää mittarinluvussa katsastusasemalla ja kun katsastusajankohta on nykyään vapaa, niin samalla voisi senkin hoitaa, niin ei tule uudelle omistajalle yllätyksiä. Hinnaksi vaikka alkuun 3c/km ja vuosittainen ajoneuvovero pois, niin menisi jotenkin päittäin, mutta jokainen ajamaton kilometri olisi itselle plussaa toisin kuin ajoneuvoverossa, jossa jokainen ajamaton kilometri nostaa kilometrihintaa.

Liian helppoa ja halpaa kai. Ei saa puoluetoverit uusia bisneksiä pystyyn tai jotain, kun ei vakavasti tätä olla koskaan esitetty.
 
Ellei peräti katsastuksen yhteydessä. Lisäbyrokratiaan ei palaisi rahaa paljoa lainkaan. Autoa myydessä se pitäisi käyttää mittarinluvussa katsastusasemalla ja kun katsastusajankohta on nykyään vapaa, niin samalla voisi senkin hoitaa, niin ei tule uudelle omistajalle yllätyksiä. Hinnaksi vaikka alkuun 3c/km ja vuosittainen ajoneuvovero pois, niin menisi jotenkin päittäin, mutta jokainen ajamaton kilometri olisi itselle plussaa toisin kuin ajoneuvoverossa, jossa jokainen ajamaton kilometri nostaa kilometrihintaa.

Liian helppoa ja halpaa kai. Ei saa puoluetoverit uusia bisneksiä pystyyn tai jotain, kun ei vakavasti tätä olla koskaan esitetty.

Niin ja kun tosiaan vakuutusyhtiöille tuonkaltainen tapa vielä sopii eli itsellä on käytössä juuri vakuutus, jossa kilometrirajana max. 5000 km per vuosi ja auto katsastetaan vuosittain.
 
Ellei peräti katsastuksen yhteydessä. Lisäbyrokratiaan ei palaisi rahaa paljoa lainkaan. Autoa myydessä se pitäisi käyttää mittarinluvussa katsastusasemalla ja kun katsastusajankohta on nykyään vapaa, niin samalla voisi senkin hoitaa, niin ei tule uudelle omistajalle yllätyksiä. Hinnaksi vaikka alkuun 3c/km ja vuosittainen ajoneuvovero pois, niin menisi jotenkin päittäin, mutta jokainen ajamaton kilometri olisi itselle plussaa toisin kuin ajoneuvoverossa, jossa jokainen ajamaton kilometri nostaa kilometrihintaa.

Liian helppoa ja halpaa kai. Ei saa puoluetoverit uusia bisneksiä pystyyn tai jotain, kun ei vakavasti tätä olla koskaan esitetty.

Mutta kun tällä ei tehdä "ylimääräistä", ei onnistu Suomessa vai miten se meni....
 
Mutta kun tällä ei tehdä "ylimääräistä", ei onnistu Suomessa vai miten se meni....
Niin, kyllähän se lisälaitebisnes taas vähintään alvina tuottais valtiolle lisää, hyvässä lykyssä toverille liikevaihtoa ja sen reaaliaikaisen mahdollisuuden kytätä. Moni on minullekin sanonut että ei suomessa tarvitse tuollaista seurantaa pelätä. Eikä varmaan nykyisen tyylisen hallinnon alla tarvitsekaan yöuniaan menettää. Mikään ja kukaan vaan ei takaa ettei tuo tilannne muutu..

E: Samaten minulle on perusteltu että ihan yhtä hyvin kännykkää voidaan seurata. Niin voidaankin ja voin sen sammuttaa/jättää kotiin. Mutta jos autoa tarvitsen liikkumiseen niin sitäpä en noin vain sitten jätäkään kotiin ja sammuta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, kyllähän se lisälaitebisnes taas vähintään alvina tuottais valtiolle lisää, hyvässä lykyssä toverille liikevaihtoa ja sen reaaliaikaisen mahdollisuuden kytätä. Moni on minullekin sanonut että ei suomessa tarvitse tuollaista seurantaa pelätä. Eikä varmaan nykyisen tyylisen hallinnon alla tarvitsekaan yöuniaan menettää. Mikään ja kukaan vaan ei takaa ettei tuo tilannne muutu..
Ja kun tuntee suomen viranomaisten tavan ulkoistaa jutut (niille puoluetoverin firmoille tai ihan vain myydä ulkomaille) ja vaatimukset esim. tietoturvalle (case Vastaamo, venakoiden vähän väliä harjoitukseksi DoSaamat valtionhallinnon sivut, ym) - niin pian on kaikki paikkatieto ihan kenen tahansa käsissä...
 
Ja kun tuntee suomen viranomaisten tavan ulkoistaa jutut (niille puoluetoverin firmoille tai ihan vain myydä ulkomaille) ja vaatimukset esim. tietoturvalle (case Vastaamo, venakoiden vähän väliä harjoitukseksi DoSaamat valtionhallinnon sivut, ym) - niin pian on kaikki paikkatieto ihan kenen tahansa käsissä...

Ja sitten kun se GPS-purkki siellä autossa on ja erehdyt maksamaan veroja 0,27€ liikaa niin purkki pätkäsee virrat jossain keskellä korpea... Nuo trafin verosysteemit kun tunnetusti ovat aika joustavat.. :D
 
Ellei peräti katsastuksen yhteydessä. Lisäbyrokratiaan ei palaisi rahaa paljoa lainkaan. Autoa myydessä se pitäisi käyttää mittarinluvussa katsastusasemalla ja kun katsastusajankohta on nykyään vapaa, niin samalla voisi senkin hoitaa, niin ei tule uudelle omistajalle yllätyksiä. Hinnaksi vaikka alkuun 3c/km ja vuosittainen ajoneuvovero pois, niin menisi jotenkin päittäin, mutta jokainen ajamaton kilometri olisi itselle plussaa toisin kuin ajoneuvoverossa, jossa jokainen ajamaton kilometri nostaa kilometrihintaa.

Liian helppoa ja halpaa kai. Ei saa puoluetoverit uusia bisneksiä pystyyn tai jotain, kun ei vakavasti tätä olla koskaan esitetty.
Katsastuksen yhteydessä tehtävä mittarinluku on kuolleena syntynyt ajatus. Tulee heti mieleen vaikka ulkomailla ajetut kilometrit ja niiden todistaminen puolin ja toisin.
 
Mikään vihreän aatteen vastainen tulos ei toimi Suomessa:) Sähkö tulee töpselistä jne. Siitä viis että lithium ja kobolttikaivokset on melkoista luonnon raiskaamista, vaikka lapsityönä tehtynä. Sitten ne kertakäyttöautot menee paaliin kun akut menee finaaliin. Eikä nyt toimi välttämättä kovin hyvin pohjoisissa olosuhteissa, ranget puoleen pakkasessa. No onhan tästä väännetty tuhansien viestien verran, itse en nyt ihan usko kaikkea.

Tutkimuksessa saksan sähkö, joka on suurelta osin fossiilivoimaloista. Jos google translateen voi luottaa niin 0.55kg/kWh on heidän sähkön päästöt. Suomen vastaava arvo on ~0.14kg/kWh eli ihan eri planeetalta. Tuo tutkimus ei siis päde suomeen. Ja joka tapauksessa saksassakin täytyy pienentää sähköverkon päästöjä, jolloin myös sähköautojen päästöt vähenevät. Polttomoottoriauton päästöt ei vähene ajan saatossa. Ne voi jopa lisääntyä kun päästölaitteet hajoavat ja niitä poistetaan kun on kallista korjata.

Muutenkin kommenttisi on aika oppimaton, jos luulet että öljynporaus ja jalostus ei ole luonnon raiskaamista harvinaisen kovalla kädellä. Sielläkin menee mainitsemaasi kobolttia. Öljyvuodot ovat aiheuttaneet järkyttävää tuhoa.

Edelleen se sähkö on se pienempi paha. Täydellistä ei ole olemassa, 100% hyötysuhde on mahdoton. Mutta parempaan pitää aina pyrkiä.
 
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio sanoo, että perussuomalaiset eivät hyväksy polttoainehintojen nousua ilmastotoimien takia.
Sen sijaan puolue vaatii polttoaineen kokonaishinnan laskemista.
– Hallitus kaavailee polttoainehintoja nostavia autoilun ilmastotoimia tehtäviksi kuntavaalien jälkeen. Hallituspuolue keskusta ei ole ilmoittanut,
ettei se hyväksyisi kuntavaalien jälkeen polttoainehintojen nostoa uusilla ilmastotoimilla, sanoo Tavio.

Hallitus on jälleen nostamassa polttoaineiden hintoja?
 
Pakko niiden on nostaa kun tajuvat itsekin, ettei sähköautoja saad myytyä tarpeeksi saati autokantaa uudistettua nykyveroilla.
 


Hallitus on jälleen nostamassa polttoaineiden hintoja?

Sen verran mediakritiikkiä kannattaa harjoittaa, että lähteenä on Kokoomuksen pää-äänenkannattaja ja lähteenä Persujen ryhmyrin haastattelu.
Ja kuntavaalit on ovella sekä suurimman puolueen asemasta kilpailee kolme puoluetta, joka johtaa näköjään tälläisiin epätoivoisiin "lausuntoihin".
 
Hallitus varmasti heti huomenna kiistää tällaiset väitteet ja lupaavat olla korottamatta lisää polttoaineiden hintoja. :giggle:
 
Helpoimmalla pääsee, kun laskee sen varaan, että autoilu kallistuu jatkuvasti hamaan tappiin asti. Itse olen elämäni suunnitellut niin, että autoja on, mutta niillä ei tarvitse kulkea esim. töihin tms. Eli jos hinta muuttuu sietämättömäksi, niin sitten vaan menopelit rauta-soinille.
 
Autovero tuskin poistuu, mutta polttoaineen hinta "voi nousta jopa 68 senttiä".


ABC- ja ST1-asemien polttoaineet toimittava jakeluyhtiö väläyttää bensan ja dieselin litrahinnan nostamista lähes 70 sentillä
Suuren pohjoismaisen polttoainejakelijan mukaan suunnitteilla oleva jakeluvelvoitteen nosto nostaisi bensiinin ja dieselin pumppuhintoja huomattavasti enemmän kuin julkisuudessa on tähän mennessä arvioitu.




Muun muassa ST1:n ABC:n ja Shellin polttoaineet Suomen huoltoasemille toimittava NEOT uumoilee laskelmissaan bensiinin ja dieselin reipasta hinnannousua.Kuva: Ville Honkonen
Tommi Lempinen

7:07
Yhteensä noin parille tuhannelle ST1-, ABC- ja Shell-ketjujen polttoaineasemalle bensiiniä ja dieseliä toimittavan North European Oil Trade Oy:n (NEOT) mukaan liikennepolttoaineiden pumppuhinnat voivat nousta pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen fossiilittoman liikenteen periaatesuunnitelmaan vuoksi jopa lähes 70 sentillä per litra vuoteen 2030 mennessä.

Arvio perustuu siihen, että biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta on suunniteltu nostettavan nykyisestä 30 prosentista 34 prosenttiin.

Jakeluvelvoitteen kasvattaminen tarkoittaa sitä, että fossiilisiin liikennepolttoaineisiin lisättäisiin jatkossa ilmastosyistä entistä enemmän kalliimpia ei-fossiilisia komponentteja, mikä nostaisi luonnollisesti myös lopputuotteen hintaa.

”Laskelmiemme mukaan jakeluvelvoite tulee maksamaan kuluttajille yhteensä jopa 18 miljardia euroa vuosien 2020–2030 aikana. Laskelmat perustuvat VTT:n ALIISA-mallin polttoaineiden kulutusennusteeseen ja NEOT:n omaan arvioon polttoaineiden markkinahinnasta. Tämä tarkoittaa polttoaineen litrahinnan nostamista 68 sentillä vuoteen 2030 mennessä”, yhtiö kirjoittaa Liikenne- ja viestintäministeriölle lähettämässä lausunnossaan.

NEOT sanoo, että heidän laskelmissaan on mukana muun muassa markkinahintojen muuttuminen sekä erilaisten jakelijaa koskettavien seuraamusmaksujen toteutuminen, mitä ei aiemmissa laskelmissa ole otettu huomioon.

– Laskelmamme perustuu siihen olettamukseen, että uusiutuvien polttonesteiden tuottajat alkavat hinnoitella tuotettaan jakelijan vaihtoehtoa vasten, mikä tarkoittaa sakkomaksuja sekä korkeampia polttoaineen valmisteveroja jakeluvelvoitteen täyttämättä jättämisestä, NEOT Oy:n toimitusjohtaja Petri Appel taustoittaa.

Appel myös korostaa, että kyseistä vajaata 70 senttiä per litra ei siis lisättäisi pumppuhintoihin kerralla, vaan summa kasvaisi täyteen mittaansa vähitellen.

Fossiilittoman liikenteen suunnitelman sisältämästä sekoitusvelvoitteen korottamisesta on aiemmin sanottu, että järjestelmä ”lisää kustannuksia”, mutta muutoksen lopullinen suuruusluokka kuluttajalle on keskustelussa jäänyt vähemmälle huomiolle.

Esimerkiksi liikenneministeri Timo Harakka (sd) kommentoi tammikuussa Ylelle, että biopolttoaineiden lisääminen fossiiliseen polttoaineeseen on ”kaikkien hyväksymä keino”.

– Biopolttoainetta lisäämällä polttoaineen hinta nousee, mutta se nousee sellaisella tavalla, joka yhtäältä auttaa meitä ilmastotavoitteissa ja toisaalta tukee meidän maailman johtavassa asemassa olevaa biopolttoaineiden tuotantoa, Harakka sanoi ottamatta kantaa tarkempiin senttilukemiin pumpulla.

NEOT:n mukaan jakeluvelvoitteen täyttöön käytettävien uusiutuvien polttoaineiden hinta on jo nyt huomattavasti fossiilisia polttoaineita korkeampi ja hinnan odotetaan myös kasvavan nopeasti biopolttoaineiden kysynnän noustessa ja kestävän raaka-ainepohjan huvetessa.

”Jakeluvelvoitteen täyttämisestä aiheutuvat kulut päätyvät lopulta polttoaineen kuluttajahintaan”, yhtiö summaa tilanteen omasta näkökulmastaan.

NEOT-osakeyhtiön omistavat yhdessä S-ryhmä sekä St1 Nordic Oy. Yhtiö toimittaa vuosittain noin seitsemän miljardia litraa liikennepolttonesteitä noin 2 000 asemalle, jälleenmyyjien kautta polttoöljyä sadoille tuhansille kodeille ja yrityksille sekä merkittäviä määriä polttoaineita myös laivoihin ja ilmailuun.

Paljonko jakeluvelvoite nostaisi hintaa?
Jos vertailupintana käyttää tällä hetkellä melko tyypillistä 95E10-bensiinin noin 1,60 euron ja dieselin noin 1,70 euron litrahintaa, tarkoittaisi 68 sentin korotus vuoteen 2030 mennessä noin 2,28 euron litrahintaa bensiinille ja 2,38 e/l -hintaa dieselille.
Vertailun vuoksi samaiset noin yhdeksän vuotta sitten eli keväällä 2012 sama 95E10-bensiini maksoi Suomessa keskimäärin noin 1,70 euroa ja diesel 1,60 euroa per litra.
Vuoden 2012 hintojen lähde: Taloussanomat 31.3.2012

Mutta hei! #suomalainenautoilijapelastaamaailmanyksin #puristetaankivestäverta
 
Eli S8:n tankilla käynti olis sellanen 200€. No ei nyt vielä kovin paha. Vaikka toki kieltämättä viime keväänä tuntui aika kivalta, kun tankin sai täyteen ysikasia satkulla.
 
Autovero tuskin poistuu, mutta polttoaineen hinta "voi nousta jopa 68 senttiä".




Mutta hei! #suomalainenautoilijapelastaamaailmanyksin #puristetaankivestäverta

Sitten täytyy muistaa, että se päästökauppa toi vielä sen 40c/l tämän päälle...Kyl me maailma pelastetaan tällä, tuo rinkula siis koko Suomen päästöt, henkilöautoliikenne oli sen 9% tuosta...
 

Liitteet

  • päästörinkula.jpg
    päästörinkula.jpg
    61,9 KB · Luettu: 140
Hyvä valmistautua siihen että bensiini maksaa 3€/litra 2025. 2030 jo sitten varmaan 5€ litra.
 

Hippusia kokonaiskuvassa, mutta tuntuu silti tekopyhältä. Hallituksella kovana pyrkimyksenä hankaloittaa yksityisautoilua, mutta samalla julkisilla varoilla kustannetaan kalliita "edustusautoja" ministereille ja viranomaisille. Ensiksi vihreiden Ohisalolle hommattu 330 heppainen diesel Mersu, ja vuoden päästä hybridibemari, jotta oltaisiin vähän ympäristöystävällisempiä. Mersu meni edustusautohankintaa suunnitelleen poliisihallituksen käyttöön, eiköhän tuonnekin olisi hybridi hommattu jos ei Ohisalon mersua olisi saaneet. Eli lopputulos +/- 0.

Eikö Ohisalokin voisi edustaa vaikka Nissan Leafilla, kun sähköautot on kerran tulevaisuutta? Tai oikeastaan, mihin ministeri tarvitsee _edustus_autoa? Onko se kuitenkin vähän omalle arvolle sopivampaa saapua paikalle hienolla bemarilla kuljettajan kuskaamana?
 
Aika köyhien autoja nuo kyllä vielä. Itse en suostuisi istumaan kuin etupenkillä - kuskin paikalla - tuollaisissa E-sarjan kotteroissa. Jos hankitaan auto, jossa kyyditetään ihmistä VIP-paikalla eli oikealla takana, niin kyllä sen pitää olla pidennetty A8, 7-sarja tai S-mersu.

Noh ehkä pienempikokoiset miehet ja naiset yleensä mahtuvat sitten tuollaisten takapenkille. Itselläni kaksimetrisenä olisi pelkkää kiroilua ja vitutusta istua polvet suussa ja pää kumarassa takana.

Esim. tuollainen PV:n BMW 740 LE on jo täysin siedettävä auto kyyditykseen.
 

Hippusia kokonaiskuvassa, mutta tuntuu silti tekopyhältä. Hallituksella kovana pyrkimyksenä hankaloittaa yksityisautoilua, mutta samalla julkisilla varoilla kustannetaan kalliita "edustusautoja" ministereille ja viranomaisille. Ensiksi vihreiden Ohisalolle hommattu 330 heppainen diesel Mersu, ja vuoden päästä hybridibemari, jotta oltaisiin vähän ympäristöystävällisempiä. Mersu meni edustusautohankintaa suunnitelleen poliisihallituksen käyttöön, eiköhän tuonnekin olisi hybridi hommattu jos ei Ohisalon mersua olisi saaneet. Eli lopputulos +/- 0.

Eikö Ohisalokin voisi edustaa vaikka Nissan Leafilla, kun sähköautot on kerran tulevaisuutta? Tai oikeastaan, mihin ministeri tarvitsee _edustus_autoa? Onko se kuitenkin vähän omalle arvolle sopivampaa saapua paikalle hienolla bemarilla kuljettajan kuskaamana?
No jos katsotaan miten ministerit, varsinkin vihreät, osaavat ajaa - niin ehkä ihan hyvä että niillä on kuski? :D
(Re: Haavisto)
 
Tuossa IS:n uutisessa olis ollu hyvä jos olis listattu myös autojen CO-päästöt.
 
Pitäishän Vihreitten näyttää mallia omalle mallilleen. Että eikun luopumaan virka-autosta ja autosta ylipäätään. Sitten kulkemaan julkisilla (ei taksia), pyörällä ja kävellen. Eli silleen kuten sanovat meidän kaikkien pitäisi tehdä.
Että näyttäkää nyt sitä esimerkkiä taikka luopukaa paskastanne jollette itse voi omia juttujanne noudattaa.
 
Pitäishän Vihreitten näyttää mallia omalle mallilleen. Että eikun luopumaan virka-autosta ja autosta ylipäätään. Sitten kulkemaan julkisilla (ei taksia), pyörällä ja kävellen. Eli silleen kuten sanovat meidän kaikkien pitäisi tehdä.
Että näyttäkää nyt sitä esimerkkiä taikka luopukaa paskastanne jollette itse voi omia juttujanne noudattaa.
No jospa ne on tasa-arvoisempia kuin muut? tai noudattavat ohjetta: älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon?
 
IS:n listan perusteella jokainen virasto ja laitos pärjäis ilman autoa noilla kilometreillä ja taksi tulis halvemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Sähköautojen veroahan ei voi missään nimessä laskea, siispä nostetaan polttoaineveroa.
 
Pitäishän Vihreitten näyttää mallia omalle mallilleen. Että eikun luopumaan virka-autosta ja autosta ylipäätään. Sitten kulkemaan julkisilla (ei taksia), pyörällä ja kävellen. Eli silleen kuten sanovat meidän kaikkien pitäisi tehdä.
Että näyttäkää nyt sitä esimerkkiä taikka luopukaa paskastanne jollette itse voi omia juttujanne noudattaa.

Juuri näin. Fillarilla ja kävellen kun menevät edes sen yhden talven, niin sitten voin jopa kuunnella mitä niillä on sanottavaa.
 
Sähköautojen veroahan ei voi missään nimessä laskea, siispä nostetaan polttoaineveroa.

Koska tässä ei ole kyseessä ympäristöstä vaan sitä vaan käytetään tekosyynä.
Kun valtio ei osaa menoja karsia, joten tarvitaan lisää rahaa verojen muodossa ja autoilu on ollut aina se ensimmäinen asia mistä sitä aletaan repiä.
Koska ihmiset eivät sitä voi lopettaa joten rahan tulo on varmaa.
 
Saapa nähdä miten menee vihreillä ensi vaaleissa. Säästän ympäristöä kaikin tavoin paitsi autoilemalla. Ei mulla oikeasti ole mitään ympäristön säästämistä vastaan, kyseessä on muutos, jota ei voi välttää. Mutta ensin pitäisi olla oikeasti kunnon vehkeet mitkä liikkuu sähköisesti, eli kun NYT odottaisi sen 10-20v niin olisi sähköä, latauspisteitä ja autoja 1000km rangella. Olisi kova houkutus vaihtaa sähköautoon (ehkä).

Tämmöinen kilpailukyvyn ja kansalaisten liikuntakyvyn raiskaaminen on kuitenkin jo vähän liikaa ja sitä vastaan pitää nousta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom