- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 763
Mikä pointti tuossa on, että pidetään kone päällä? Moni tuntuu juuri noin tekevänYhden kerran tuli pestyä, kone oli käynnissä koko ajan ja ei tullut mitään ongelmia.
Mikä pointti tuossa on, että pidetään kone päällä? Moni tuntuu juuri noin tekevänYhden kerran tuli pestyä, kone oli käynnissä koko ajan ja ei tullut mitään ongelmia.
No ideana ajattelin, että kun kone on lämmin ja käynnissä, niin ylimääräinen vesi haihtuu pois ennenkuin aiheuttaa ongelmia. Tuntui se toimivan ihan ok.Mikä pointti tuossa on, että pidetään kone päällä? Moni tuntuu juuri noin tekevän
Kyllä, lainaan itseäni.Onkos kukaan auton laseja hionut jollain hiomatahnalla tai vastaavalla? Huomasin autonpesun yhteydessä, että takalasissa melko paljon pieniä naarmuja. Meneekö käsipelillä vai tarvitseeko konetta ja mitä aineita?
Uusien Astrojen tuulilasit on ihan naurettavan pehmeitä, joten mulla meni myllytyshommiksi kun autolla oli ikää alle 2 vuotta.
Aineena Sonax ProfiLine Glass Polish ja siihen kaveriksi soveltuvat huopalaikat, koneena perus bilteman säädettävä hiomakone. Matalilla kierroksilla ja pienellä paineella kun vetelee tuon mössön ja veden kanssa niin kohtuullisesti hävisi jäljet. Pitänee ottaa uusiksi kohta ja yrittää saada vielä muutamat ongelmakohdat parempaan kuosiin.
En tiedä mihin autoihin noita parin sadan tuulilaseja saa, mutta ei tähän ainakaan, joten päätin kokeilla tuota reittiä, kun ei nyt sattunut sellaista kiveä lentämään ikkunaan, että olis saanut vakuutuksesta vaihdettua lasia..
Mitä vain laadukasta ja omiin tarpeisiin sopivaa vahaa. Eri väreillä pelleily vahoissa on lähinnä mielikuviin vaikuttavaa markkinointiskeidaa. Valkoisen auton voi vallan hyvin vahata mustille autoille tarkoitetulla Fussolla ja toisinpäin. Lopputulos ei eroa mitenkään.Mitäs vahaa suosittelisitte tummanpunaiseen autoon?
Sienellä levitys, auton ei tarvitse olla kuiva, mutta omasta mielestä tasaisemmin saa kun antaa vähän kuivahtaa (pisaroita siellä täällä on ok). Tätä SiO2 pinnoitetta ei tarvitse huuhtelemalla aktivoida, sienellä levitetään ja lopussa pyyhkiminen sillä mukana tulevalla mikrokuituliinalla. Kestosta en osaa sanoa vielä muuta kuin, että toinen kuukausi menossa ja toistaiseksi pysynyt pinnassa. Liuotinpesut/harjapesut vie helpolla pinnoitteen mukanaan jos sellaisia harrastaa. Yhdellä purkilla käsittelee 3-4 kertaa.Korrek Pro TFC Polymatrix SiO2 Keraaminen pinnoite 350 ml | Motonet Oy
Onko jollain kokemusta tästä? Miten helppo levittää, kauanko kestää?
Ilmeisesti tolla sienellä pitäs tuhnutella. Pitääkö kuivata ensin, sitten tuo, huuhtelu ja uusi kuivaus vai miten? Vähän työläs jos pitää ekaksi kuivata.
Huuhtelee/pesee liinan käytön jälkeen. En ole muuhun ko. liinaa käyttänyt kuin tuon aineen kanssa ja tehtiin peräkkäin käsittely kahdelle autolle, joten ei ole kokemusta onko liina nyt pilalla vai ei. Ei se ainakaan näyttänyt eroavan normaalista liinasta kun sankossa huljuttelin ja annoin kuivahtaa käytön jälkeen.Okei, no ei ihan älytön työmaa sitten. Yleensä oon jotain märkävahaa vetänyt märälle pinnalle kuivauksen yhteydessä.
Onko tämän kaman jälkeen mikrokuituliina palvellut vai voiko sitä vielä käyttää? Jotkut pinnoitteet kuulemma pilaa ne liinat, tai niihin jää kuivunutta tuotetta joka sitten naarmuttaisi pintoja.
Ei kannata sitten likaa käyttää eikä suorassa auringon paisteessa. Jos tekee sumuta / huuhtele tyylillä niin sellainen 50-80ml riittää normi farkkuun. Jos tekee mikrokuitu sienellä levittäen/huuhtelu niin riittää 25-30ml koko autoon. Kaikissa tapauksissa paneeli kerrallaan ja huuhtelu. Kun levittää sienellä tasaisesti niin riski valumille on pienempi.Jos haluat 2-3kk mennä, niin esim. Gyeonin Wetcoat on semmoinen, peset vain auton, sitten sen ollessa vielä märkä, sumuttelet ainetta pintaan esim. konepelti ensin, huuhtelet painepesulla pois ja jatkat seuraavaan kohtaan sumuttelemaan.
Quick Detailer Gyeon Q²M WetCoat (RTU)
Suosittelen hommaamaan litran pullon niin selviää koko vuoden sillä (käyttää 3-4krt).
Sitten varmaan kestää jos pohjat on ollut suht hyvät. Kysyjä kuitenkin nimenomaan sanoi käyttävänsä harjatonta automaattipesua 2-4 viikossa. Sanoisin 2-4 viikon kestoa tuon perusteella^ ei varmaan kestä jos vetää automaattilinjojen läpi. Itse käyn Motonetin pesupisteellä, vedän ensin auton paineella, sitten vaahtopesua ja huuhtelu. Harvoin on niin likainen auto, että tarvitsee muuta.
Ymmärsin kyllä. Viittasin Mika_ kommenttiin että Wetcoat kestäisi 2-3kk mihin en mitenkään usko jos noin usein peset automaattipesuissa.En mä tosta wetcoatista puhunut vaan tosta Korrekin töhnästä.
Jos siinä on pinnoitetta jäljellä, vaha ei tartu tai pysy. Riippuen pinnoitteesta ja auton pidosta ja siitä onko sitä pinnoituksen jälkeen esim myllytelty, niin en osaa yhtään arvata löytyykö siitä jotain vielä maalin päältä vai ei...Autoon laitettu n 2,5 v sitten pinnoite, en nyt tarkkaan tiedä mikä. 3v olisi tuossa takuu. Nyt ajattelin että haluaisin vahata auton, onko haittaa/hyötyä vahata pinnoitettua autoa? Pinnoite varmaan kuitenkin kulunut pois ainakin osittain kun se on ollut jo noin kauan? Ajatus oli laittaa collinite 476s vahaa.
No katsotaan, nyt on vahat pinnassa.Jos siinä on pinnoitetta jäljellä, vaha ei tartu tai pysy. Riippuen pinnoitteesta ja auton pidosta ja siitä onko sitä pinnoituksen jälkeen esim myllytelty, niin en osaa yhtään arvata löytyykö siitä jotain vielä maalin päältä vai ei...
Joka kerta kun pesen autoa, huuhtelen pohjan samalla. En sen tarkemmin, mutta painepesurilla saa hyvin kyllä huuhdeltua, jos on soratietä ajettu tai talvi niin levitän myös liuotinta sinne niin lähtee paska paremmin pois.Onkos väki pessyt autojensa alustoja minkälaisin keinoin ja/tai laittein? Itse tulee ajeltua suolavellissä kymmeni tuhansia kilsoja vuoteen niin olisi varmaan asiallista silloin tällöin pesasta myös pohjaa.
Kärcheriltä löytyy auton alustan pesemiseen oma alustapesuri, minkä korkeutta voi säätää. Omani poimin Motonetistä mukaan 70 € hintaan ja nyt näyttää parista myymälästä saavan 50 €. Kärcher Alustanpesin painepesuriin | Motonet OyOnkos väki pessyt autojensa alustoja minkälaisin keinoin ja/tai laittein? Itse tulee ajeltua suolavellissä kymmeni tuhansia kilsoja vuoteen niin olisi varmaan asiallista silloin tällöin pesasta myös pohjaa.
Tai miksi edes pestä, eihän se tunne eikä tiedä mitään, se on vaan auto. Turha tuhlata vettä ja fairia ja kaiken lisäksi nähdä vaivaa.Vettä ja fairii, tulee puhdasta, se on on vaan auto: FE ja vähä muovii. Ei se tunne eikä tiedä mitään Ihan turha laittaa rahaa parempaaan.
Noissa pohjapesuissa on todellakin syytä katsoa, ettei sieltä ole avonaisia reikiä mihinkään koteoihin tms.Kärcheriltä löytyy auton alustan pesemiseen oma alustapesuri, minkä korkeutta voi säätää. Omani poimin Motonetistä mukaan 70 € hintaan ja nyt näyttää parista myymälästä saavan 50 €. Kärcher Alustanpesin painepesuriin | Motonet Oy
Tuolla saa myös levitettyä pesuaineen pohjaan kätevästi ja käytyä aika hyvin koko alustan läpi. Suhkot toimivan tuntuinen lisävaruste ainakin tehokkaan K7 pesurin kanssa.
Meikäläinen valitsi tuon Korrek Pro TFC:n omalle valkoiselle autolle vahan sijasta puhtaasti siksi, että valkoinen väri on suht "epäkiitollinen". Eli vaikka siihen taiteilisi minkälaisen tahansa "wetlookin" niin se ei siitä juurikaan erotu. Perusvahaaminenkin ottaa parisenkin tuntia jos huolellisesti tekee (ovien välit ym.). Eli vaiva + kulunut aika suhteessa hyötyyn on aika onneton. Tolla Korrekin aineella koko auton (pieni hatchback) käsittelyyn meni 10min kun huolellisesti suihkutteli & levitteli, sekä ainetta jäi vielä puolet jäljelle. Kuivaukseen kulunutta aikaa (toiset 10-15min) en laske varsinaisen käsittelyyn, koska kuivaan pesemäni auton muutenkin likipitäen aina muutamalla paksulla mikrokuitupyyhkeellä.Tuli tuota viime viikolla testattua.. helppo, jonkun verran kiiltoakin mutta tämähän on pinnoite eli kerros ei todellakaan peitä juuri mitään eli parhaimmillaan hyvään maalipintaan. Veden hylkivyys ok mutta ei vedä vertoja omille vanhoille suosikeille. Kestosta ei hajua vielä. Tähänhän on se viimeistely aine mutta en raaskinut moista ostaa..
Aiemmin käyttänyt Turtlen ICE "nestevahaa" ja Armor All Shieldiä joiden vedenhylkimis ja kesto varsin mukava.
Jahas, laitetaan ostoslistalle kun tuo fusso loppuu. Kaverille lainasin omaa purnukkaa kun halusi audin levittää sillä. Purkki tuli takaisin ja pohja näkyi. En tiedä mihin se sitä niin paljon kehtasi laittaaEi se kerää paskaa kun malttaa laittaa niin ohuelti kuin vain pystyy. Kaveri laittoi tyyliin kuin jotain paskaglymin punaista ja oli rasvaholoja auringossa + keräsi paskaa. Sillä yhdellä purkilla vahaa kymmeniä kertoja.
Omassa autossa nyt Soft99:n Authentic Premium pinnassa ja on kyllä kiilto vieläkin parempi kuin Fussossa. Lisäksi näin paskan kesän sadepäivätkään niin kauheasti haittaa.
Se onkin se talven suolakura mikä jämähtää, ei kesäpölyt. Laittaahan jotkut silikonia kumimattoihin rattiin koetauluunkin ja näköjään maalipintaankin mutta mieluummin sitä carnaubaa laittaa maalipinnalleFusson soft99. Täytyy sanoa että on siinä jumalaude myrkky! Keväällä laitoin kahden pesun jälkeen tuota ja edelleen auton pinnassa kuin olisi vasta vedetty.
Kyljistä toki ei ihan niin helmeile, mitä konepelti tai ovien yläosista, mutta helmeilee silti.
Ja joku sanoi että kerää kuraa, kuin tauti. Paskapuhetta, ei pidä paikkaansa. Ihan on kuin tavallinen auto ja ei kerää yhtään sen enempää pölyä, mitä muutenkaan.
Pesu on helpottunut huomattavasti, paska irtoaa erittäin nätisti.
Tämä on loistoaine, 5/5.
Ei kestänyt edes pesunväliä. En tiedä olisiko se vaatinut todella sen viimeistelyaineen, mutta jäi ostamatta sen yhden putelin kokemuksen perusteella sitten se viimeistelyaine. Korrekki tekee hyviä pesuaineita, mutta tuo keraaminen pinnoite on lähinnä mainosta vain.Siis nimenomaan ton suihkuteltavan ”6kk” kestävän pinnotteen päälle suunniteltu? Täytyypä tarkastaa.
Mikäs siinä oli?