Auton pesu

Voisko olla että oli huonosti pohjustettu, vahajäämää tai muuta moskaa pohjalla tms?

Itse vedin raudanpoiston, sen päälle kunnon hiilivetyliukkarin ja päällimmäiseksi vaahdon ja annoin olla hetken. Sit huuhtelu ja kinnastelu ja pinnoitus :)

Saattaa olla tuossakin. En tehnyt kuin peruspesut vahanpoiston kera ja sitten litkut pintaan.

Fussolle tein sitten niin perusteellisen puhdistuksen, kun tiesin sen olevan kestävää ja halusin kunnon pohjat sille.
 
Onko ehdotuksia millä muovikromilistan kiillottaa/hioo Skoda superbin ikkunalistat varsinkin kontin ikkunoiden ympärillä ovat täynnä kalkki tai vastaavia ympyröitä ja näyttää enemmin mattapinnalta kuin kromilta.

Koitettu jo autoglymin super resin polishilla + mikrokuituliinalla hinkkailla mutta ei tunnu auttavat.

Metal polishia kieltää käyttämästä noihin muovikromilistoihin...
 
Muovin kiillotusainetta (1-2 step), osa käyttää ajovalojen hiontaan tarkoitettuja aineita ja työskentelytapoja.

Pitää itsekin hoitaa sinänsä vielä tuoreesta autosta ovien sivukarmit ulkoa, takaosasta valojen pääliosa ja ehkä takaspoileria + etumaskia. Osaan laittaa mahdollisesti sen jälkeen kirkasta kelmua päälle.
 
Onko ehdotuksia millä muovikromilistan kiillottaa/hioo Skoda superbin ikkunalistat varsinkin kontin ikkunoiden ympärillä ovat täynnä kalkki tai vastaavia ympyröitä ja näyttää enemmin mattapinnalta kuin kromilta.

Koitettu jo autoglymin super resin polishilla + mikrokuituliinalla hinkkailla mutta ei tunnu auttavat.

Metal polishia kieltää käyttämästä noihin muovikromilistoihin...

Se on muovilla pinnoitettua alumiinia ja jos se on sen muovin alta päässyt hapettumaan niin mitään ei ole tehtävissä. Varsin yleinen ongelma monenmerkkisissä autoissa.

Ratkaisuna on joko uusia listat, teipata ne tai sitten hinkutella niihin esim. Autoglymin bumper&trim geliä aina pesujen yhteydessä. Sillä se kiiltää seuraavaan pesuun asti. Teippaus on ratkaisuna kalliinpuoleinen, mutta eipä tarvi sen jälkeen enää jatkuvasti hinkutella.
 
Onko ehdotuksia millä muovikromilistan kiillottaa/hioo Skoda superbin ikkunalistat varsinkin kontin ikkunoiden ympärillä ovat täynnä kalkki tai vastaavia ympyröitä ja näyttää enemmin mattapinnalta kuin kromilta.

Koitettu jo autoglymin super resin polishilla + mikrokuituliinalla hinkkailla mutta ei tunnu auttavat.

Metal polishia kieltää käyttämästä noihin muovikromilistoihin...
Oletko varma että ne on muovia? Eihän muoviset edes voi hapettua tuolla tavalla.

Itse juuri hinkkasin Passatista vastaavat listat (sivuikkunoiden reunat, alahelmat ja kattokaiteet) AG:n metal polishilla ja tuli kuin uudet.
 
Oma luottopinnoite on fk1000p. Täysin synteettinen sealant, helppo levittää, kesto hyvä. Silloin tällöin ylläpitopesujen yhteydessä jollain qd:lla buustaus. Miinuksena ei peitä mitään naarmuja auton pinnasta joten jos jotain maskaavaa ainetta haluaa niin ei kanata tätä käyttää. Tietysti pohjalla voi jotain maskaavia aineita käyttää, mutta heikentävät tietysti kestoa.
 
Testissä Auto Finessen vannevaha. Saas nähdä kauanko kestää ja miten hyvin toimii. Helppo työstää vanne kerrallaan ja mukavasti tuoksuu mintulle.

CD5E7341-CB8E-45A9-BABB-ABEBAA34CBC5.jpeg
 
Testissä Auto Finessen vannevaha. Saas nähdä kauanko kestää ja miten hyvin toimii. Helppo työstää vanne kerrallaan ja mukavasti tuoksuu mintulle.
Hienolta näyttää, kaikki kolot on käyty viimeisen päälle läpi. :tup:
 
Täälläkin monesti kehutun Kränzlen painepesurien heikkokohta taitaa olla O-tiivisteet (+ainakin paineletkun liittimissä on ruostuvaa metallia -> kun seisoo pari päivää tulee näkyviin ruosteista vettä:tdown: -> kaikki liitokset pitää avata käytön jälkeen, että vesi poistuu).
Tuli itsekin sellainen hankittua, ja tiiviste kesti käyttöä reilu 2h. Kränzlen takuu ei kata tiivisteitä, on kuulemma kulutusosia.

No, onneksi pesuri on tilattu Autonhoitokaupasta josta luvattiin toimittaa velotuksetta heidän omalla kustannuksella pari tiivistettä.:tup::tup:
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi tuli sadepäivä välillä, pariin viikkoon edes huuhdellut autoa ja alkoi jo olla kaikkea pölyä ja paskaa pinnalla.

Vielä toimii Soft99:n Premium Carnauba ihan hyvin.

346D6B02-FB67-43F4-AC7B-D1556018329A.jpeg
 
Onneksi tuli sadepäivä välillä, pariin viikkoon edes huuhdellut autoa ja alkoi jo olla kaikkea pölyä ja paskaa pinnalla.

Vielä toimii Soft99:n Premium Carnauba ihan hyvin.
Niin, kuinka kauan on vahauksesta? (etupyörän takaa alhaalta alkaa ensimmäiseksi vaikutus ehkä lakkaamaan).
 
Erittäin likainen auto ja pinttynyttä kaiken lisäksi. Mitä aineita hake Motonetistä, että auton saa oikeasti puhtaaksi?
Painepesuri ja foam lance löytyy.
 
Pikaisesti käväisin motonetissä ja mukaan tarttui.

Motox Liuotinpesu/Moottoripesu
Motox Tehopesu GEL
Autoglym Intensive Tar remover
Korrek Pro raudanpoisto
Ennestään joku Kärcherin foami tönikkä löytyy

Ehkä se sitten näillä lähtee. Kiitokset vinkeistä, ettei lähtenyt ns. Autodude linjalle, tarvitaan miljoona eri juttua että auton saa edes pestyä.
 
Tuossahan on sopivasti kaikki. Gel on bioliukkari, moottorinpesulla saa pien pois ja Iroxilla lähtee rauta. Sit vielä joku hellävarainen pesuväline? Laita päälle joku vaha, kun noin perusteellisesti peset. :)

Tässä vähän yllättävä suositus edulliseksi "vahaksi": Turtle Wax Sealant Hydrofobic Wax. Yleensähän Turtle Waxia pidetään laadukkaiden vahojen/sealanttien vihollisena, mutta tämä tuote on kerännyt ylistystä hinta-laatusuhteestaan useammalta (ainakin mielestäni) luotettavalta arvostelijalta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko antaa hyviä suosituksia liuotinpesuaineeksi KC Total Snow Foamin tilalle? Pitäs saada vanhat fussot pois ennen talvivahausta :D 1 litran pönikkä on loppu autodudelta ja kun tarvis nyt vaan sen litran.
Miettinyt olen joko "Bilt Hamber Surfex HD" tai "Solmaster AS4"
 
Tuossahan on sopivasti kaikki. Gel on bioliukkari, moottorinpesulla saa pien pois ja Iroxilla lähtee rauta. Sit vielä joku hellävarainen pesuväline? Laita päälle joku vaha, kun noin perusteellisesti peset. :)

Tässä vähän yllättävä suositus edulliseksi "vahaksi": Turtle Wax Sealant Hydrofobic Wax. Yleensähän Turtle Waxia pidetään laadukkaiden vahojen/sealanttien vihollisena, mutta tämä tuote on kerännyt ylistystä hinta-laatusuhteestaan useammalta (ainakin mielestäni) luotettavalta arvostelijalta.

Mikrokuituhanska tarttui myös mukaan. Vaha jäi ottamatta, kun on tarkoitus vetää sitten koneella, jahka pesun saa tehtyä niin hieman näkee mitä sieltä ’alta’ oikein löytyy :)
 
Onko antaa hyviä suosituksia liuotinpesuaineeksi KC Total Snow Foamin tilalle? Pitäs saada vanhat fussot pois ennen talvivahausta :D 1 litran pönikkä on loppu autodudelta ja kun tarvis nyt vaan sen litran.
Miettinyt olen joko "Bilt Hamber Surfex HD" tai "Solmaster AS4"

Surfex lienee parasta, jos noissa mitään eroja edes on. Solmaster, Pineline, Motox, Bilteman rasvanpoistoaine Bio, jne. Kaikilla varmaan pärjää.
 
Hyvä tuli
Toiseen kertaan kun vetäisi vielä saman kierroksen, niin olisi ’täydellinen’.
 
Onko joku isompien ketjujen (pitäisi löytyä Vaasasta) harjattomista pesuista vahaystävällinen?
 
Itellä on tollanen tuomiopäivän kannu jotain wurthin rekkapesukamaa, mutta on tässä pihalla kunnon kaivotkin.
Jos on kaivo (hulevesi) niin sitä paremmalla syyllä sinne ei saa mitään hiilivetypaskaa laskea. Ne kun valuu suoraan lähimpään vesistöön.
 
onkos mitään hyvää (ja halpaa) bioliuotinpesuainetta jota foamerilla levittää ... vai soveltuukos kaikki
 
Surfex lienee parasta, jos noissa mitään eroja edes on. Solmaster, Pineline, Motox, Bilteman rasvanpoistoaine Bio, jne. Kaikilla varmaan pärjää.

Surfex vs Motox on ihan eri tehosia. Ei voi edes verrata kun Surfex niin paljo parempaa. 20% Surfexseos vie vahat yhtälailla vs. raaka Motox, jolla ei lähde esim. Gyeon Wetcoat mihinkään laakista. 40% Surfex niin kyllä lähtee... (ja varoa kannattaa).
 
onkos mitään hyvää (ja halpaa) bioliuotinpesuainetta jota foamerilla levittää ... vai soveltuukos kaikki

Eiköhän ne sillä levity. Jos on vaha pinnassa, jota et halua poistaa samalla niin pitää olla varovainen seoksen kanssa.
 
Surfex vs Motox on ihan eri tehosia. Ei voi edes verrata kun Surfex niin paljo parempaa. 20% Surfexseos vie vahat yhtälailla vs. raaka Motox, jolla ei lähde esim. Gyeon Wetcoat mihinkään laakista. 40% Surfex niin kyllä lähtee... (ja varoa kannattaa).
Hyvä tietää, kiitti. Olen käyttänyt paremman puutteessa motoxia ~25% seoksella kun olen vanhoja vahoja poistanut, mutta täytyy ensi kerralla kokeilla raakana pintaan.
 
Ensimmäinen uudempi auto hommattu ja tottakai sitä pitää samantien lähteä ostamaan hirveä määrä settejä. Tarkoitus olisi lähipäivinä saada auto talvikuntoon. Vahan ja pinnan tavoitteena olisi kestää mahdollisimman pitkään niin ajattelin lähteä liikkeelle Fusso coat whitellä ja siihen päälle saman lafkan Speed & Barrier quick detaileri. Sitten muuna rekvisiittana Raudanpoistoaine ValetPRO Dragons Breath sekä Nahanhoitosetti Furniture Clinic Leather Car Interior Care Kit .

Tuolla quickdetailerilla onnistuu varmaankin vanteiden fiksaus siinämielessä että saa niitäkin vähän ehostettua siistimmän näköiseksi? Ei noilla tököteillä varmaan ihan täydellisesti metsään voi mennä? Vielä pitää katsella joku hyvä pesuaine.

edit: Se tosiaan unohtui, että käyttöautolla jonkun fiksauksen ovat tuolle autolle kyllä tehneet mutta se on varmaan jollain quick detailerilla, tuskin nyt vahanneet sitä kunnolla ovat, eli pesuaineen pitäisi olla sorttia että saisi varmasti maalipinnan paistamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Vahan ja pinnan tavoitteena olisi kestää mahdollisimman pitkään niin ajattelin lähteä liikkeelle Fusso coat whitellä ja siihen päälle saman lafkan Speed & Barrier quick detaileri.

Jos on oikeasti tavoitteena saada pinta kestämään niin vahva ehdoton suositus kyllä pinnoitteelle! Si3d tuli itse laitettua juuri autoon ja on tuo kiilto ja lian hyljintä kyllä aivan omassa luokassaan vahoihin verrattuna. Tosin se auton pinta kannattaa ainakin kertaalleen ajaa myllyttäen lävitse, tuo pinnoite ei täytä yhtään ja kaikki naarmut kyllä sitten loistavat.
Helppo aine laittaa, katsoo vaan että pinnalle ei pääse yhtään vettä levittäessä eikä muutamaan tuntiin sen jälkeen.
 
Kokemuksia Ryobin kiillotuskoneesta? Johdottumuus olisi kiva asia, mutta syökö kuinka nopeesti akkuja? Vai onko joku Bilteman johdollinen romu käytännössä yhtä hyvä? Rälläkkä mallista en halua, kun kuitenkin onnistun pilaamaan maalipinnan :D + käyttö olisi sen verran satunnaista, ettei nyt napostele maksaa satasia kiillotuskoneesta.

E: Eli siis tätä tarkoitan
 
Tommoset rotiskot kannattaa jättää sinne kauppaan ja hommata oikea mylly sitten vaikka alkuun epäkeskona. Noilla rimpuloilla onnistuu lähinnä vahan levittäminen ja tämän poistaminen.

Mukana pesunkestävät puuvillahuput (kiillotusaineen/vahan levittämiseen) ja villanen kiillotushuppu (viimeistelyyn)
Laikkakoko: 254 mm

Tämä kertoo jo kaiken, sillä villaisella hupulla ei todellakaan viimeistellä, se on niin leikkaava, että lähinnä saa aikaiseksi hyvät holot auton pintaan jos sitä viimeiseksi käyttää. Lisäksi tuo laikan koko on aivan järjetön yhtään tarkempaan työskentelyyn. 140mm on ainakin itsellä semmoinen 'maksimi', että sillä on järkevää ajaa isompia aloja + sillä saa myös pienempiä alueita tehtyä ilman, että pitäisi aina vaihtaa pienempi laikka siirryttäessä katon, konepellin ja kylkien jälkeen muualle.
 
Tommoset rotiskot kannattaa jättää sinne kauppaan ja hommata oikea mylly sitten vaikka alkuun epäkeskona. Noilla rimpuloilla onnistuu lähinnä vahan levittäminen ja tämän poistaminen.

Mukana pesunkestävät puuvillahuput (kiillotusaineen/vahan levittämiseen) ja villanen kiillotushuppu (viimeistelyyn)
Laikkakoko: 254 mm

Tämä kertoo jo kaiken, sillä villaisella hupulla ei todellakaan viimeistellä, se on niin leikkaava, että lähinnä saa aikaiseksi hyvät holot auton pintaan jos sitä viimeiseksi käyttää. Lisäksi tuo laikan koko on aivan järjetön yhtään tarkempaan työskentelyyn. 140mm on ainakin itsellä semmoinen 'maksimi', että sillä on järkevää ajaa isompia aloja + sillä saa myös pienempiä alueita tehtyä ilman, että pitäisi aina vaihtaa pienempi laikka siirryttäessä katon, konepellin ja kylkien jälkeen muualle.
Suosituksia järkevän hintaisesta vehkeestä? Toki jokainen kymppikin on hukkaan heitettyä rahaa jos itse vehje on yhtä tyhjän kanssa, mutta 300-400e kiillotuskoneesta on ihan liikaa siihen nähden miten usein sitä tulisin käyttämään. Tekeekö noilla alle 100e Biltema/Motonet epäkeskoilla mitään? Vai onko se sitten edullisin Shine Mate jolla kannattaa lähteä liikkeelle?
 
Suosituksia järkevän hintaisesta vehkeestä? Toki jokainen kymppikin on hukkaan heitettyä rahaa jos itse vehje on yhtä tyhjän kanssa, mutta 300-400e kiillotuskoneesta on ihan liikaa siihen nähden miten usein sitä tulisin käyttämään. Tekeekö noilla alle 100e Biltema/Motonet epäkeskoilla mitään? Vai onko se sitten edullisin Shine Mate jolla kannattaa lähteä liikkeelle?

Shine Matella ainakin pääsee alkuun, itse olen muutaman auton sillä tehnyt. Siihen ainakin saa kaikki vakiokokoiset tallat ja laikat kiinni.
 
Pääsee ShineMatella ihan hyvin liikkeelle, monilla halvemmillakin pääsee. En suosittele missään nimessä laittamaan heti 400 euroa kiinni, normaalissa käytössä myllylle on niin harvoin käyttöä, että melkeinpä voisi suositella käymään jossain asiansa osaavassa puljussa ostamassa myllytys palveluna, siitä 1-steppinä selviää noin satasella ja sittenhän ei taas tarvitse muutamaan vuoteen myllytellä ellei nyt satu asumaan harjapesussa.
 
Suosituksia järkevän hintaisesta vehkeestä? Toki jokainen kymppikin on hukkaan heitettyä rahaa jos itse vehje on yhtä tyhjän kanssa, mutta 300-400e kiillotuskoneesta on ihan liikaa siihen nähden miten usein sitä tulisin käyttämään. Tekeekö noilla alle 100e Biltema/Motonet epäkeskoilla mitään? Vai onko se sitten edullisin Shine Mate jolla kannattaa lähteä liikkeelle?

Itse myllyttelin aikoinaan useamman vuoden Bilteman peruskoneella, enkä löytänyt siitä suurempaa vikaa, kun en paremmasta tiennyt.
Bilteman kulmavaihteen antautuessa ostin sitten äkkiä tilalle vähän kalliimman Skillin, joka on ulkoisesti Biltemaa laadukkaampi, mutta taitaa olla sisäosiltaan samaa taiwanin kuraa.
Kuitenkin molemmilla kyllä myllyttää satunnaisesti omat autot, veneet ja prätkät, mutta joka päiväiseen työkäyttöön en huolisi.

Kaveri oli ostanut oman autonsa kiillotukseen Bilteman uuden 69 € maksavan digitaalisella kierrosluvun säädöllä olevan koneen, ja se tuntui yhden konepellin kokemuksella ihan ok koneelta hintaansa nähden.

Nyt itselläni on testissä maalareiden viimeistely työkaluksi tarkoitettu uusi 4CR:n epäkesko 15 mm liikkeellä ja se vaikuttaa ainakin yhden auton 1-stepin perusteella ihan ok vehkeeltä, vaikka ulkoinen laatuvaikutelma ei aivan vastaa koneen hintaa.

Tekisi kyllä vähän mieli tilata Rupesin 15 tai 21 mm liikkeellä oleva epäkesko ja pitkäkaulainen pikkukone sen kaveriksi, niin olisi työkalut kunnossa kiillotushommien osalta.
Tilaamista on vähän hillinyt se, että tuosta setistä joutuu köyhtymään sen touhutonnin ja nykyiset satunnaiset hinkkaukset ovat onnistuneet vanhoillakin koneilla.
Mutta kun on kerran kokeillut kunnon koneita, niin kyllä sen aina muistaa.
 
Kas tässäpä oiva vapaa epäkeskokone ja halpa paketti Shine Mate ERO600 kiillotuspaketti S - Autonhoitokauppa . Tohon sitten kaveriksi Gyeonin Eccentric -laikkoja (145 mm kokoa ja mallia Cut Polish, Finish) ja Gyeonin (mukana tulevan Compoundin lisäksi) Q2M Polish tai jos tosi pehmeälakkaisia japseja niin Q2 Primer. Hyvin pärjää ainoana koneena kun ei ammatikseen kiillottele, eli rajoittuu viikonloppuharrasteisiin kiillottelut. Hiljainen ja tasapainoinen kone. Ainoo miinus lyhyt johto (5 metriä, kun sais se 10 olla), mutta jatkojohto toki keksitty / tallissa lisätöpselit ei suunnilla...

Sithän tohon sopii vaikka 5/16" tallan kiinnityskierteen ansiosta 74 mm talla niin saa vaikka Nanolexin 90 mm laikat tai Flexipadsin 80 mm laikat.

Toki varmaan Janne kyllä neuvoo autovalikoiman / naarmumäärän mukaan, mitä tohon oikeesti tarvii mukaan jos tarkoitus vaan jotain yhtä tai kahta talouden autoa kiillotella kerran vuodessa.
 
Syksyllä kun on hieman kuraisempaa niin pitää sitä autoa välillä kuoria siitä kurasta, tässä mallia WRC-maailmasta :rofl: Saattaa tosin jokunen naarmu syntyä samalla. Tosin tätä nyt ei kai kukaan omalle autolle tee, paitsi ei lasketa sitä porukkaa kuka pesee autonsa huoltoaseman lasinpesusienellä :facepalm:

wrcwales.jpg
 
Onko kenelläkään kokemusta tästä Autofinessen pinnoitteesta, onko pysynyt?
Kestopinnoite Auto Finesse Caramics Paintwork Protection Kit

Minulla on teipattu auto. Eikö siihen voi ihan samallailla jonkun pinnoitteen laittaa?

Autossa on 3m satin flip volcanic flare -teippi. Olisko kellään tuohon suositella pinnotetta? Ajattelin ite et kokeilisin tuota autofinessen, kun vaikuttaa aika iisiltä laittaa.
 

Clen Painepesuri G145 Plus

Tuota Cleniä olen monesti 300 € hintaluokassa suositellut. Pitkä ihan ok-tasonen letku, metallipumppu ja vettä työntää saman mitä muut vastaavan hintaluokan laitteet. Painaahan tuo näköjään jopa 5kg enemmän kuin tuo Nilfisk, mikä yleensä on vain hyvä asia.

Tuohon muuten löytyy ihan korjaamokäsikirjasta lähtien dokumentit Clenin suomenkielisiltä sivuilta. Helpottaa huomattavasti, jos haluaa jotain vikaa yrittää joskus selvittää takuun jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Eka painepesuri oli Clen, ei oikein oo siihen enää luottoa kun aina vesi vuoti jostain ulos.
 
Eka painepesuri oli Clen, ei oikein oo siihen enää luottoa kun aina vesi vuoti jostain ulos.

Joskus muutamia vuosia sitten nuo vaihtui täysin eri pesureiksi. Muistan kun hankin serkulle halvalla vanhan mallin alennuksesta. Ei se kauaa kestänyt, mutta takuuseen sai uudempaa mallisarjaa tilalle. Tuo uusi (halvin malli) kai kestänyt nyt siitä lähtien hyvin. Kaverilla ollut käytössä tuo G145 malli ilman ongelmia muutaman vuoden.

Tietysti en takaa, että noissa ei voisi olla vikoja. Tuo vaan vaikuttaa monessa mielessä oikein pätevälle 300€ pesurille kun vertaa muiden merkkien saman hintaluokan tekeleisiin.
 
Nilsu pesurina yleisesti luotettava tossa hintaluokassa, mutta linkin pesurissa ihan paska ja lyhyt letku, eli tohon kun ostat Nilsun aspasta 12-15m kunnon paineletkun niin on hyvä. Mulla ollu vastaava E140.2-9 nyt 7,5 vuotta todella aktiivisessa käytössä kesät talvet ja talvella pesen kuumalla vedellä autot (3 kpl) pihalla. 7 kk kohdalla orggisletku halkesi ja ostin Nilsun aspasta pienellä hinnanerotuksella kunnollisen letkun kelaan, kun en halunnu samaa paskaa takuuna uusiksi.

Sen jälkeen ostanu kerran kahvan (39€), ja uusinut kerran paineputkien o-renkaat ja kahdesti paineletkun pään o-renkaan.

Samaan aikaan töissä on Clenejä ollut ja mennyt, aina paskana (vuotaa sisältä ja saa purkaa) , ammattikäytössä ei kestä mitään noi halppikset. DSPL 2880 on eka joka kestää, mutta maksaaki sitten eri...
 
Minkään merkin halvat painepesurit eivät oikein kestä ammattikäyttöä.

Kaikki nuo Nilfiskit, Glenit ja Kärcherit yms. ovat tuossa 300 € markettipesurien hintaluokassa ihan ok tasoa kotikäyttöön, mutta sisuskaluthan niissä ovat pääosin muovia ja mitään ammattipesureista tuttuja hienouksia on turha odottaa.

Ensimmäinen vähän laadukkaampi pesuri on tämä Kränzlen tuote ja hinta on heti vajaat 200 € markettipesuria korkeampi.

Itseltäni löytyy hallilta liikuteltavana pesurina Kärcherin vanha K5:nen ja sitten kiinteästi asennettuna 20 metrin letkulla ja letkukelalla varustettuna tällainen Annovi Reverberin tuote, voin sanoa, että noilla kahdella on eroa kuin yöllä ja päivällä AR:n eduksi.
Tietysti tuon pelkän koneen hinnalla saa jo kaksi Kärcheriä ja kun lisää siihen vielä letkut, kelat, kahvat yms. sälät, niin samalla rahalla saa jo neljä Kärcherin peruspesuria.

Töissä on taas autonpesu käytössä tällainen Kränzlen pesuri, joka kyllä voittaa vesimäärässä ja pesutehossa tuon oman Annovi Reverberini 10-1.
 
Jos muuten Tampereen seudulla joku on jääny kaipaamaan halpaa käsinpesua kun Selfixkin lopetti, niin Linnainmaan Prisman parkkihallissa toimii erittäin hyvää jälkeä tekevä pesu.
Erittäin ystävällinen herra pesee autosi 19 eurolla ja imuroi vielä matotkin vaikkei kuulu diiliin. Ainakin edelliskerralla imuroi mattoja juuri kun menin hakemaan autoa.
Vaha kuuluu myös hintaan. :)
Erittäin toimiva setti kun voi jättää auton pesuun ja käydä kaupassa sillä välin.
 
Jos muuten Tampereen seudulla joku on jääny kaipaamaan halpaa käsinpesua kun Selfixkin lopetti, niin Linnainmaan Prisman parkkihallissa toimii erittäin hyvää jälkeä tekevä pesu.
Erittäin ystävällinen herra pesee autosi 19 eurolla ja imuroi vielä matotkin vaikkei kuulu diiliin. Ainakin edelliskerralla imuroi mattoja juuri kun menin hakemaan autoa.
Vaha kuuluu myös hintaan. :)
Erittäin toimiva setti kun voi jättää auton pesuun ja käydä kaupassa sillä välin.
En Tampereella asu, tai pese autoa, mutta tuo "vaha kuuluu myös hintaan" herätti mielenkiinnon..
Millanen vaha mahtaa olla kyseessä? Lie samaa kastia kun harjapesukoneiden "vahapesu"?
 
En Tampereella asu, tai pese autoa, mutta tuo "vaha kuuluu myös hintaan" herätti mielenkiinnon..
Millanen vaha mahtaa olla kyseessä? Lie samaa kastia kun harjapesukoneiden "vahapesu"?
Märkävaha mikä ruiskutetaan pinnan ollessa märkä ja kuivataan pois. Kestää hetken aikaa, mutta laadukkailla saa ihan hyvän kiillon aikaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom