Auton pesu

Ostin epäkeskon myllytyskoneen, punaisen laikan ja Flexipadin Zero Swirl hienoa hiomanestettä, jonka pitäisi olla pyörrejälkien, pienien naarmujen ja holojen poistoon. Myllytyskoneen mukana tulleella oranssilla laikalla sain umpiot kivasti kiillotettua, mutta punaisella laikalla kokeilin konepeltia kiillottaa, mutta en aivan niin hyvin tuloksin. Pienet naarmut ja pesujäljet näkyvät nyt himmeämmin, mutta aurinkoa vasten vielä kiiltelee naarmut. Auton väri on kyllä musta, joka on hankalin kiillottaa.

Onko noilla laikoilla leikkaavuudessa isoja eroja, vai onko isoin vaikutus itse tahnassa? Tuo punainen laikka oli näköjään viimeistelyyn. Onko melkein pakollista tehdä 2-step myllytys, jotta naarmut saa piiloon, vai riittääkö tuo hienompi neste, jos vain käyttää aikaa? Ihan naarmutonta maalipintaa en tarvitse, mutta jos näyttäisi samalta kuin ValetPro Purple Passion -täyteaineen jälkeen.

Näköjään moottorin pesusta täällä myös juttua. Itse äsken ihan puutarhaletkulla ja pinelineä sumuttamalla pesin pahimmat kurat sieltä. Muovipussi laturin ja ecun päälle ja pesun jälkeen nopea kuivauslenkki.

EDIT: Tuo punainen laikka oli näköjään seitsemästä väristä kaikkein vähiten leikkaava ja aivan hienoimpaan viimeistelyyn. Ei ihme, ettei naarmut meinannut hävitä, kun taas oranssilla laikalla umpioiden naarmut saivat kyytiä. Taidan hakea sinisen laikan tuohon, kun oli hyllyssä sitä. Löysin Youtubesta videon, jossa tuo Zero Swirl sai aika kivasti naarmut katoamaan.

Flexipads_varikoodit_small.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kokeile medium laikalla ja hienolla tahnalla. Jos ei lähde sillä, niin tuhdimpaa tahnaa kunnes leikkaa. Oma epäkesko kerää pölyä, kun en ole kerennyt hommaan ryhtyä ja autokin ehkä menossa vaihtoon. :dead: Onneksi ostin just 3 purkkia tahnaa, parit savet, litran ipaa jne.
 
Ajankäyttö ei myllytyshommissa yleisesti ottaen vaikuta naarmujen poistoon kun aineet vaikuttavat ennalta määritetyllä tavalla ja siitä pidemmälle koneella hyrrääminen ei hyödytä mitään kun aine on jo vaikutuksensa tehnyt. Suosittelen kovempaa laikkaa kuten oranssia ja karkeampaa tahnaa ja sitten noilla kevyillä kamppeilla päälle jos auringossa näkyy pyörrejälkiä heiastuksina.
 
Mikä pointti tuossa on, että pidetään kone päällä? Moni tuntuu juuri noin tekevän

No ideana ajattelin, että kun kone on lämmin ja käynnissä, niin ylimääräinen vesi haihtuu pois ennenkuin aiheuttaa ongelmia. Tuntui se toimivan ihan ok.
 
Sillon kun joutuu pesemään, eli metsästää vuotavaa tiivistettä tai muuta remppaa tulossa, niin odottelen että on varmasti ihan kylmä. Sitten liuotinta reippaasti moottorin päälle, odottelua ja letkulla huuhtelu. Lopuksi paineilmalla vedet pois. Laturit yms. koettanut silleen suojata ettei liukkarit ja vedet sinne menisi. Ainoa kerta kun on ongelmia tullut, oli se kun huuhtelin lämmintä tdi-moottoria. Enkä kyllä painepesuria moottorin pesuun käyttäisi. Wanhan ajan autot sitten ehkä vähän kestävämpiä pesun suhteen.
 
Onkos kukaan auton laseja hionut jollain hiomatahnalla tai vastaavalla? Huomasin autonpesun yhteydessä, että takalasissa melko paljon pieniä naarmuja. Meneekö käsipelillä vai tarvitseeko konetta ja mitä aineita?

Kyllä, lainaan itseäni.

Uusien Astrojen tuulilasit on ihan naurettavan pehmeitä, joten mulla meni myllytyshommiksi kun autolla oli ikää alle 2 vuotta.

Aineena Sonax ProfiLine Glass Polish ja siihen kaveriksi soveltuvat huopalaikat, koneena perus bilteman säädettävä hiomakone. Matalilla kierroksilla ja pienellä paineella kun vetelee tuon mössön ja veden kanssa niin kohtuullisesti hävisi jäljet. Pitänee ottaa uusiksi kohta ja yrittää saada vielä muutamat ongelmakohdat parempaan kuosiin.

En tiedä mihin autoihin noita parin sadan tuulilaseja saa, mutta ei tähän ainakaan, joten päätin kokeilla tuota reittiä, kun ei nyt sattunut sellaista kiveä lentämään ikkunaan, että olis saanut vakuutuksesta vaihdettua lasia..
 
Mitäs vahaa suosittelisitte tummanpunaiseen autoon?

Mitä vain laadukasta ja omiin tarpeisiin sopivaa vahaa. Eri väreillä pelleily vahoissa on lähinnä mielikuviin vaikuttavaa markkinointiskeidaa. Valkoisen auton voi vallan hyvin vahata mustille autoille tarkoitetulla Fussolla ja toisinpäin. Lopputulos ei eroa mitenkään.

Pohjatyöt vaikuttavat eniten moneen väriin, punaisessa, tumman sinisessä ja mustassa etenkin korostuu miten hyvin maalipinta saa syvyyttä kun naarmut ja pyörteet saatu pinnasta pois hapettumien ohella. Vaha/sealant sitten pintaan.

Perussuositukset: Fussot, Collinitet, Meguiarsit, Bilt hamberit, Dodot, Sonaxit jne. Lopulta kyse vain mielikuvista, mieltymyksistä, käytön helppoudesta, halutuista ominaisuuksista, kestosta jne.

Eli vaikka Lidlin 2e nestemäinen vaha käy, mutta kuten joku perinteinen Autoglymin punainenkin, ei tuo Lidlinkään litku kestä kuukautta pidempään hyvänä.
 
Itse olen aina moottorin painepesurilla pessyt, ei ongelmia, muuta kuin jakajasytytyksellä olevissa pientä käyntihäiriötä ennen kuin kuivaa kunnolla.

Selittäkääs muuten, että miksi se laturi pitää peittää pestessä? Kuitenkin täysin mekaaninen laite. laakerit suojattuja ym. Laturinkin olen aina vetänyt painepesurilla, ja en ole yhteenkään omistamaani autoon laturia vaihtanut.(Tai, sprintteriin olen, mutta sen konehuoinetta en ole pessyt)
 
Viimeistään perjantaina pitäisi tällä puunata auto. Monenlaista Soft99:n ainetta aiemmin kokeillut, mutta tätä ei toistaiseksi.

D8ECE768-04CC-4167-854F-2CADAB4EECEE.jpeg
 
^ ja ei ihan perjantaina kerinnyt, mutta tänään kyllä. Toistaiseksi hyvät fiilikset, kiiltoa aika kivasti, helppo työstää ja kevyt pyyhkiä pois (paneli kerrallaan).

Vähän dudekulmaa, ei vaiskaan, sileä tuo pinta on muutenkin enkä ole maalannut pilvikuvioita kattoon. :tup:

549A2114-CCEF-48C7-B7E1-857963197A0C.jpeg
 
Korrek Pro TFC Polymatrix SiO2 Keraaminen pinnoite 350 ml | Motonet Oy

Onko jollain kokemusta tästä? Miten helppo levittää, kauanko kestää?

Ilmeisesti tolla sienellä pitäs tuhnutella. Pitääkö kuivata ensin, sitten tuo, huuhtelu ja uusi kuivaus vai miten? Vähän työläs jos pitää ekaksi kuivata.
Sienellä levitys, auton ei tarvitse olla kuiva, mutta omasta mielestä tasaisemmin saa kun antaa vähän kuivahtaa (pisaroita siellä täällä on ok). Tätä SiO2 pinnoitetta ei tarvitse huuhtelemalla aktivoida, sienellä levitetään ja lopussa pyyhkiminen sillä mukana tulevalla mikrokuituliinalla. Kestosta en osaa sanoa vielä muuta kuin, että toinen kuukausi menossa ja toistaiseksi pysynyt pinnassa. Liuotinpesut/harjapesut vie helpolla pinnoitteen mukanaan jos sellaisia harrastaa. Yhdellä purkilla käsittelee 3-4 kertaa.
 
Okei, no ei ihan älytön työmaa sitten. Yleensä oon jotain märkävahaa vetänyt märälle pinnalle kuivauksen yhteydessä.

Onko tämän kaman jälkeen mikrokuituliina palvellut vai voiko sitä vielä käyttää? Jotkut pinnoitteet kuulemma pilaa ne liinat, tai niihin jää kuivunutta tuotetta joka sitten naarmuttaisi pintoja.
Huuhtelee/pesee liinan käytön jälkeen. En ole muuhun ko. liinaa käyttänyt kuin tuon aineen kanssa ja tehtiin peräkkäin käsittely kahdelle autolle, joten ei ole kokemusta onko liina nyt pilalla vai ei. Ei se ainakaan näyttänyt eroavan normaalista liinasta kun sankossa huljuttelin ja annoin kuivahtaa käytön jälkeen.
 
Harjattomassa pesussa, kuten harjallisessakin käytetään vahvoja liuottimia, joten tuskin kestää edes useampaa pesua. Ainakin näin ovat isot pojat kertoneet.
 
Jos haluat 2-3kk mennä, niin esim. Gyeonin Wetcoat on semmoinen, peset vain auton, sitten sen ollessa vielä märkä, sumuttelet ainetta pintaan esim. konepelti ensin, huuhtelet painepesulla pois ja jatkat seuraavaan kohtaan sumuttelemaan.

Quick Detailer Gyeon Q²M WetCoat (RTU)

Suosittelen hommaamaan litran pullon niin selviää koko vuoden sillä (käyttää 3-4krt).
 
Jos haluat 2-3kk mennä, niin esim. Gyeonin Wetcoat on semmoinen, peset vain auton, sitten sen ollessa vielä märkä, sumuttelet ainetta pintaan esim. konepelti ensin, huuhtelet painepesulla pois ja jatkat seuraavaan kohtaan sumuttelemaan.

Quick Detailer Gyeon Q²M WetCoat (RTU)

Suosittelen hommaamaan litran pullon niin selviää koko vuoden sillä (käyttää 3-4krt).

Ei kannata sitten likaa käyttää eikä suorassa auringon paisteessa. Jos tekee sumuta / huuhtele tyylillä niin sellainen 50-80ml riittää normi farkkuun. Jos tekee mikrokuitu sienellä levittäen/huuhtelu niin riittää 25-30ml koko autoon. Kaikissa tapauksissa paneeli kerrallaan ja huuhtelu. Kun levittää sienellä tasaisesti niin riski valumille on pienempi.

Tämän levitys onnistuu jopa ilman huuhtelua hyvin jos tietää mitä tekee mutta ei siitä sen enempää tässä.

Tuohon 2-3kk kestoon en kyllä usko päästävän jos 2-4 kertaa vedät automaatin läpi.
 
^ ei varmaan kestä jos vetää automaattilinjojen läpi. Itse käyn Motonetin pesupisteellä, vedän ensin auton paineella, sitten vaahtopesua ja huuhtelu. Harvoin on niin likainen auto, että tarvitsee muuta.
 
^ ei varmaan kestä jos vetää automaattilinjojen läpi. Itse käyn Motonetin pesupisteellä, vedän ensin auton paineella, sitten vaahtopesua ja huuhtelu. Harvoin on niin likainen auto, että tarvitsee muuta.

Sitten varmaan kestää jos pohjat on ollut suht hyvät. Kysyjä kuitenkin nimenomaan sanoi käyttävänsä harjatonta automaattipesua 2-4 viikossa. Sanoisin 2-4 viikon kestoa tuon perusteella
 
Autoon laitettu n 2,5 v sitten pinnoite, en nyt tarkkaan tiedä mikä. 3v olisi tuossa takuu. Nyt ajattelin että haluaisin vahata auton, onko haittaa/hyötyä vahata pinnoitettua autoa? Pinnoite varmaan kuitenkin kulunut pois ainakin osittain kun se on ollut jo noin kauan? Ajatus oli laittaa collinite 476s vahaa.

Mikään pakkohan sinänsä ei ole vahata, mutta ostin auton eilen ja tekisi mieli puunata se kuntoon sekä sisältä että ulkoa.
 
Autoon laitettu n 2,5 v sitten pinnoite, en nyt tarkkaan tiedä mikä. 3v olisi tuossa takuu. Nyt ajattelin että haluaisin vahata auton, onko haittaa/hyötyä vahata pinnoitettua autoa? Pinnoite varmaan kuitenkin kulunut pois ainakin osittain kun se on ollut jo noin kauan? Ajatus oli laittaa collinite 476s vahaa.

Jos siinä on pinnoitetta jäljellä, vaha ei tartu tai pysy. Riippuen pinnoitteesta ja auton pidosta ja siitä onko sitä pinnoituksen jälkeen esim myllytelty, niin en osaa yhtään arvata löytyykö siitä jotain vielä maalin päältä vai ei...
 
Ei ole tietääkseni haittaa. Noille pinnoitteille on yleensä omat aineensa, joilla sitä voi "boostata" ja jotka siihen tarttuvat.
 
Tota Korrekkia saa esim. Motonetiata 5 litran pöntöissä, jos haluaa ostaa halvemmalla litrahinnalla tököttiä loppuelämän tarpeisiin.
 
Jos siinä on pinnoitetta jäljellä, vaha ei tartu tai pysy. Riippuen pinnoitteesta ja auton pidosta ja siitä onko sitä pinnoituksen jälkeen esim myllytelty, niin en osaa yhtään arvata löytyykö siitä jotain vielä maalin päältä vai ei...
No katsotaan, nyt on vahat pinnassa.
 
Vaikka yleisellä tasolla mottoni on, etten osta ns. halpaa paskaa niin nyt tuli ostettua kokeilumielessä Biltemasta lasinpesuainetta sekä "quick detaileria", jota en löydä Bilteman sivustolta ollenkaan, liekkö liian uusi vai poistuva tuote?. En ole koskaan oikeastaan vahaillut autoja, mutta tuo quick detailer vaikutti varsin pätevältä aineelta ainakin, jos sitä käyttää joka pesun yhteydessä kun kestosta ei ole tietoa. Helpotti kuivausta todella paljon ja hydrofoobiset vaikutukset tuntuivat olevan ihan hyvät ja maalipinta tuntui melko liukkaalta. Hintahan tuolla oli 7,90€/500ml ja sumutus tapahtuu märälle pinnalle ja siitä sitten kuivaa pois eli lisävaivaa ei tule varsinaisesti koko auton pesu prosessiin. Onko sit hintansa arvoinen niin sitä en osaa sanoa.
 
Onko suosituksia nahan käsittelyaineeksi, pesu on jo tehty kissasaippualla. On niin paljon valikoimaa, että ei tiedä mistä edes aloittaa.
 
Juu mietin just samaa, jotenkin tuntuu että jos en keksi vaihtoehtoa niin ostan AutoGlymia, se on aina sellainen perusturvallinen valinta.
 
Kaverin auton penkkiin testattiin kerran nahkiss kenkärasvaa ja se taitaa olla abaut samaa kamaa kun tuo puuilon. Pehmensi hyvin kovettunutta nahkaa ja tuli siistin näkönen.
 
Onkos väki pessyt autojensa alustoja minkälaisin keinoin ja/tai laittein? Itse tulee ajeltua suolavellissä kymmeni tuhansia kilsoja vuoteen niin olisi varmaan asiallista silloin tällöin pesasta myös pohjaa.
 
Onkos väki pessyt autojensa alustoja minkälaisin keinoin ja/tai laittein? Itse tulee ajeltua suolavellissä kymmeni tuhansia kilsoja vuoteen niin olisi varmaan asiallista silloin tällöin pesasta myös pohjaa.

Joka kerta kun pesen autoa, huuhtelen pohjan samalla. En sen tarkemmin, mutta painepesurilla saa hyvin kyllä huuhdeltua, jos on soratietä ajettu tai talvi niin levitän myös liuotinta sinne niin lähtee paska paremmin pois.

Ihmettelen ettei ihmiset oikeasti enempää siitä välitä, mutta kuten kerran kuuntelin yhtä hermannia niin lause meni jotenkin "eihän sitä kukaan näe niin miksi turhaan pestä" kun kassa kysyi tuleeko alustapesua.:facepalm: Maksaahan se huimat 2€ enemmän.
 
Onkos väki pessyt autojensa alustoja minkälaisin keinoin ja/tai laittein? Itse tulee ajeltua suolavellissä kymmeni tuhansia kilsoja vuoteen niin olisi varmaan asiallista silloin tällöin pesasta myös pohjaa.

Kärcheriltä löytyy auton alustan pesemiseen oma alustapesuri, minkä korkeutta voi säätää. Omani poimin Motonetistä mukaan 70 € hintaan ja nyt näyttää parista myymälästä saavan 50 €. Kärcher Alustanpesin painepesuriin | Motonet Oy

Tuolla saa myös levitettyä pesuaineen pohjaan kätevästi ja käytyä aika hyvin koko alustan läpi. Suhkot toimivan tuntuinen lisävaruste ainakin tehokkaan K7 pesurin kanssa.
 
Vettä ja fairii, tulee puhdasta, se on on vaan auto: FE ja vähä muovii. Ei se tunne eikä tiedä mitään :) Ihan turha laittaa rahaa parempaaan.
 
Kärcheriltä löytyy auton alustan pesemiseen oma alustapesuri, minkä korkeutta voi säätää. Omani poimin Motonetistä mukaan 70 € hintaan ja nyt näyttää parista myymälästä saavan 50 €. Kärcher Alustanpesin painepesuriin | Motonet Oy

Tuolla saa myös levitettyä pesuaineen pohjaan kätevästi ja käytyä aika hyvin koko alustan läpi. Suhkot toimivan tuntuinen lisävaruste ainakin tehokkaan K7 pesurin kanssa.

Noissa pohjapesuissa on todellakin syytä katsoa, ettei sieltä ole avonaisia reikiä mihinkään koteoihin tms.
Sinne päästessään vesi jää lillumaan pitkäksi aikaa, eikä kuivu pois kovin nopeasti. Eikä usein pääse valumaan pois sieltä. Varoituksen sanana vain. Tuolla alustan jatkuvalla pesulla voi tehdä suurta haittaa jos ei tiedä mitä oikeasti tekee.
 
Tuli tuota viime viikolla testattua.. helppo, jonkun verran kiiltoakin mutta tämähän on pinnoite eli kerros ei todellakaan peitä juuri mitään eli parhaimmillaan hyvään maalipintaan. Veden hylkivyys ok mutta ei vedä vertoja omille vanhoille suosikeille. Kestosta ei hajua vielä. Tähänhän on se viimeistely aine mutta en raaskinut moista ostaa..

Aiemmin käyttänyt Turtlen ICE "nestevahaa" ja Armor All Shieldiä joiden vedenhylkimis ja kesto varsin mukava.

Meikäläinen valitsi tuon Korrek Pro TFC:n omalle valkoiselle autolle vahan sijasta puhtaasti siksi, että valkoinen väri on suht "epäkiitollinen". Eli vaikka siihen taiteilisi minkälaisen tahansa "wetlookin" niin se ei siitä juurikaan erotu. Perusvahaaminenkin ottaa parisenkin tuntia jos huolellisesti tekee (ovien välit ym.). Eli vaiva + kulunut aika suhteessa hyötyyn on aika onneton. Tolla Korrekin aineella koko auton (pieni hatchback) käsittelyyn meni 10min kun huolellisesti suihkutteli & levitteli, sekä ainetta jäi vielä puolet jäljelle. Kuivaukseen kulunutta aikaa (toiset 10-15min) en laske varsinaisen käsittelyyn, koska kuivaan pesemäni auton muutenkin likipitäen aina muutamalla paksulla mikrokuitupyyhkeellä.
 
Hankin nyt collinite 476s vahaa. Helppo tuota oli levittää ja kiillottaa minusta. Ei toki yhtä helppo kun nuo suihkutettavat vahat, mutta toisaalta itse tykkään auton vahaamisesta ja tulee hyvä mieli kun tekee kunnolla vahaten myös kaikki ovien ja takaluukun välit ym.
 
Colliniten 915 ja 467s ovat olleet minulla käytössä jo monta vuotta, lähinnä siten että keväällä/kesällä laitan 915 ja syksyllä/talvella 476s.
Tuossa 915 on hieman parempi kiilto, mutta kesto ja varsinkin liuotinpesun kesto on taas huonompi, kuin tuossa 467:ssa, niin tulee sitten kurakeleillä käytettyä tuota 467:kaa, kun joutuu pesemään liuottimella autoa useammin.

Molemmat ovat yhtä helppoja levittää ja pyyhkiä pois, joskin 915 tuntuu vähän rasvaisemmalta ja tuntuu vaativan vähän pidemmän kuivumisajan.
 
Fusson soft99. Täytyy sanoa että on siinä jumalaude myrkky! Keväällä laitoin kahden pesun jälkeen tuota ja edelleen auton pinnassa kuin olisi vasta vedetty.

Kyljistä toki ei ihan niin helmeile, mitä konepelti tai ovien yläosista, mutta helmeilee silti.

Ja joku sanoi että kerää kuraa, kuin tauti. Paskapuhetta, ei pidä paikkaansa. Ihan on kuin tavallinen auto ja ei kerää yhtään sen enempää pölyä, mitä muutenkaan.

Pesu on helpottunut huomattavasti, paska irtoaa erittäin nätisti.

Tämä on loistoaine, 5/5.
 
Ei se kerää paskaa kun malttaa laittaa niin ohuelti kuin vain pystyy. Kaveri laittoi tyyliin kuin jotain paskaglymin punaista ja oli rasvaholoja auringossa + keräsi paskaa. Sillä yhdellä purkilla vahaa kymmeniä kertoja. :tup:

Omassa autossa nyt Soft99:n Authentic Premium pinnassa ja on kyllä kiilto vieläkin parempi kuin Fussossa. Lisäksi näin paskan kesän sadepäivätkään niin kauheasti haittaa.

3C6E1806-22E6-4CEF-B96D-799652D138F2.jpeg
 
Ei se kerää paskaa kun malttaa laittaa niin ohuelti kuin vain pystyy. Kaveri laittoi tyyliin kuin jotain paskaglymin punaista ja oli rasvaholoja auringossa + keräsi paskaa. Sillä yhdellä purkilla vahaa kymmeniä kertoja. :tup:

Omassa autossa nyt Soft99:n Authentic Premium pinnassa ja on kyllä kiilto vieläkin parempi kuin Fussossa. Lisäksi näin paskan kesän sadepäivätkään niin kauheasti haittaa.

3C6E1806-22E6-4CEF-B96D-799652D138F2.jpeg

Jahas, laitetaan ostoslistalle kun tuo fusso loppuu. Kaverille lainasin omaa purnukkaa kun halusi audin levittää sillä. Purkki tuli takaisin ja pohja näkyi. En tiedä mihin se sitä niin paljon kehtasi laittaa :D

Ajattelin itse että tämähän riittää vuosikausiksi, mutta kyllä ensi kesälle pitää varmaan uusi purkki ostaa :tup:
 
Fusson soft99. Täytyy sanoa että on siinä jumalaude myrkky! Keväällä laitoin kahden pesun jälkeen tuota ja edelleen auton pinnassa kuin olisi vasta vedetty.

Kyljistä toki ei ihan niin helmeile, mitä konepelti tai ovien yläosista, mutta helmeilee silti.

Ja joku sanoi että kerää kuraa, kuin tauti. Paskapuhetta, ei pidä paikkaansa. Ihan on kuin tavallinen auto ja ei kerää yhtään sen enempää pölyä, mitä muutenkaan.

Pesu on helpottunut huomattavasti, paska irtoaa erittäin nätisti.

Tämä on loistoaine, 5/5.

Se onkin se talven suolakura mikä jämähtää, ei kesäpölyt. Laittaahan jotkut silikonia kumimattoihin rattiin koetauluunkin ja näköjään maalipintaankin mutta mieluummin sitä carnaubaa laittaa maalipinnalle ;)
 
Pese Korrek Reloadilla, niin saat samalla uutta pintaa. Tai jos et halua shampoota vaihtaa, niin laita Korrek pro viimeistelyainetta, kun on tuohon päälle suunniteltu.
 
Siis nimenomaan ton suihkuteltavan ”6kk” kestävän pinnotteen päälle suunniteltu? Täytyypä tarkastaa.



Mikäs siinä oli?

Ei kestänyt edes pesunväliä. En tiedä olisiko se vaatinut todella sen viimeistelyaineen, mutta jäi ostamatta sen yhden putelin kokemuksen perusteella sitten se viimeistelyaine. Korrekki tekee hyviä pesuaineita, mutta tuo keraaminen pinnoite on lähinnä mainosta vain.
 
Kyllä se kesti konepellillä ja katolla ihan kohtuullisesti, mutta kyljistä häipyi kuin koskaan olisi laitettukaan.

Minulla on vielä sitä korrekin prota jäljellä varmaan puoli putelia. Vois varmaan fillariin laittaa ne loput, josko siinä pysyisi paremmin. :)
 
Reloadi on siis suunniteltu ko. "pinnoitteen" ylläpitopesuihin ja viimeistelyaine on saman sarjan qd. Reloadilla kun peset, niin saat lisää elinkaarta sealanttiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom