Auton pesu

Varmasti tuollakin saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, varsinkin jos ei mitenkään kauhean aktiiviseen käyttöön tule niin luulisi kestävänkin suht pitkään.
Kaveriksi joku suht pehmeä/vähän leikkaava laikka ja vaikka scholl concepts s20 black aineeksi, tuolla saa aika hyvin jälkiä pois ja ei tarvitse toista ainetta viimeistelyyn.
Tuo 2000rpm miniminopeus ei ole liian kova? Mihinkään ammattikäyttöön tuo ei tule, niin ei viitsi satoja euroja panostaa. Kunhan pahimmat skraadut koittaisi saada piiloon. :)

Epäkeskon kierrokset ei kerro kaikkea, se "heiton" pituus vaikuttaa myös aika paljon. Rotaryyn 2krpm olisi vähän liikaa minimiksi mutta tuossa epäkeskossa ok sekin.
Kiitos. :) Hain MagPron ja Schollia (s20) ja hyvin tuntuu toimivan, kun vanhempaan autoon harjoittelin. Viikonloppuna sitten ajan kanssa paremmin toisen auton kimppuun, jos uskallus riittää. :)

20190514_141246 (2).jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 2000rpm miniminopeus ei ole liian kova? Mihinkään ammattikäyttöön tuo ei tule, niin ei viitsi satoja euroja panostaa. Kunhan pahimmat skraadut koittaisi saada piiloon. :)

Epäkeskon kierrokset ei kerro kaikkea, se "heiton" pituus vaikuttaa myös aika paljon. Rotaryyn 2krpm olisi vähän liikaa minimiksi mutta tuossa epäkeskossa ok sekin.
 
Onko AutoGlym Vinyl & Rubber Care 500 ml | Motonet Oy toimivaksi todettu sisämuoviosien puhdistukseen?
Uusi auto joten haalistumia tai muuta ei tarvitse aineen fiksata, riittää että tekisi jonkun edes vähän likaa ja haalistumista hylkivän pinnan.
Pullollisen verran tuota on tullut suihkittua. Yllättävän riittoisaa ja omasta mielestä parasta mitä näihin perusmarkettien tuotteisiin tulee. Olen tuolla käsitellyt siis kaikkia auton sisällä olevia kumi- ja muovipintoja tiivisteistä kojelautaan.
Verrokkina tässä lähinnä Turtlen ja Schollin tuotteita. Toki esim. Chemical Guys tuotteita on kehuttu mutta vielä ei ole raaskinut/jaksanut tilata.
 
Suositelkaas jotain hyvää ainetta lasien putsaukseen? Tuntuu että kaikki mitä olen kokeillut joko jättää kalvon tai ei poista rasvaa. Ikävän näköistä kun näennäisesti puhdas lasi paljastuu luonnonvalossa olevan täynnä levinneitä rasvajälkiä :vihellys:

Ja millaista vahashampoota kannattaisi käyttää 476s:n kanssa? Vai pesenkö vain Born to be Mildilla niin kauan kunnes teen uuden vahauksen?
 
Suositelkaas jotain hyvää ainetta lasien putsaukseen? Tuntuu että kaikki mitä olen kokeillut joko jättää kalvon tai ei poista rasvaa. Ikävän näköistä kun näennäisesti puhdas lasi paljastuu luonnonvalossa olevan täynnä levinneitä rasvajälkiä :vihellys:

Ja millaista vahashampoota kannattaisi käyttää 476s:n kanssa? Vai pesenkö vain Born to be Mildilla niin kauan kunnes teen uuden vahauksen?
etanoli ja kuivaukseen vanhaa kunnon sanomalehteä niin tulee puhdasta jälkeä
 
Suositelkaas jotain hyvää ainetta lasien putsaukseen? Tuntuu että kaikki mitä olen kokeillut joko jättää kalvon tai ei poista rasvaa. Ikävän näköistä kun näennäisesti puhdas lasi paljastuu luonnonvalossa olevan täynnä levinneitä rasvajälkiä :vihellys:
Motox Super Lasinpesu 1 l | Motonet Oy

Tällä on tullut ihan hyvää jälkeä. Varmaan monia muitakin toimivia löytyy.

Olennaista on juuri tuo edellä mainittu sanomalehti, itse olen käyttänyt sitä pesuvaiheeseenkin mutta viimeistään kuivaukseen sanomalehti on aivan lyömätön. Ja niin, että vaihdetaan jatkuvasti kuivaan se paperi eikä levitetä sitä rasvaa sillä yhdellä paperilla pitkin lasia.

Vielä kun jättää hanskalokeroon muutaman sivun sitä, niin sillä lähtee ihan hyvin kuiviltaankin vielä se viimeinenkin rasvaläikkä joka paljastuu kun ekan kerran ajelee vasta-aurinkoon.
 
Kukaan ostanut tätä Lidlin painepesuria ?
Maksaa sen 10 euroa enemmän Suomen myymälöissä.
PARKSIDE® Hochdruckreiniger PHD 150 G4 - Lidl.de

Joissakin myymälöissä näyttää olevan vielä viimeisiä jäljellä.
Vanha Clen alkoi talven jäljiltä valuttaa vettä pistooliosasta, niin mietin huollon tulevan kuitenkin Lidlin pesuria kalliimaksi.
 
Kukaan ostanut tätä Lidlin painepesuria ?
Maksaa sen 10 euroa enemmän Suomen myymälöissä.
PARKSIDE® Hochdruckreiniger PHD 150 G4 - Lidl.de

Joissakin myymälöissä näyttää olevan vielä viimeisiä jäljellä.
Vanha Clen alkoi talven jäljiltä valuttaa vettä pistooliosasta, niin mietin huollon tulevan kuitenkin Lidlin pesuria kalliimaksi.

Ei tuolla hintaa ole, mutta ei ole laatuakaan, varmaan sen 2-3kesää kestää...
 
Kukaan ostanut tätä Lidlin painepesuria ?
Maksaa sen 10 euroa enemmän Suomen myymälöissä.
PARKSIDE® Hochdruckreiniger PHD 150 G4 - Lidl.de

Joissakin myymälöissä näyttää olevan vielä viimeisiä jäljellä.
Vanha Clen alkoi talven jäljiltä valuttaa vettä pistooliosasta, niin mietin huollon tulevan kuitenkin Lidlin pesuria kalliimaksi.

Lavor tuo Lidlin pesuri oikeasti. Lavor on maailman suurin pesurivalmistaja. Hintasekseen toi on ok, varsinkin kun käytännössä sama pesuri IKH:ssa Lavorina maksaa yli tuplat.

Mutta 10 metrin paineletku ihan liian lyhyt auton pesuun.

Tutulla paskoi toi 3 vuoden takuun jälkeen alle 4-vuotiaana, sai mukisematta uuden tai rahat takaisin Lidlistä. Otti rahat ja osti Clenin G145 Plus alle 300€ joka ihan eri peli... Kyl on paha alle 3 rahaan parempaakaan löytää.
 
Mutta 10 metrin paineletku ihan liian lyhyt auton pesuun.

No jaa.. mulla on kolmas kesä menossa boschin kanssa missä on 8m letku ja kyllä tuolla on autot pessy. Eihän sen kanssa autoa pysty kokonaan kiertämään tai bussia pesemään, mutta ainakin meidän autojen pesuun on riittänyt kun autojen pituus on vain 4m ja 4,7m...
 
Onko porukoilla kokemuksia tuulilasin pinnotteista? Itellä omassa autossa Soft99 Glacoa ja alkanut nyt about parin kuukauden jälkeen tekemään harmaata kalvoa kun tuulilasia pyyhkii. Jos esim lasinpesuneste valuu lasilla lasinpesunesteen käytön jälkeen niin tämä tekee lasiin "puhtaan" raidan. Muuten toimii pinnoite hyvin, mutta tuo pyyhkimisen jälkeinen kalvo alkaa kohta jo vituttamaan.
 
Onko porukoilla kokemuksia tuulilasin pinnotteista? Itellä omassa autossa Soft99 Glacoa ja alkanut nyt about parin kuukauden jälkeen tekemään harmaata kalvoa kun tuulilasia pyyhkii. Jos esim lasinpesuneste valuu lasilla lasinpesunesteen käytön jälkeen niin tämä tekee lasiin "puhtaan" raidan. Muuten toimii pinnoite hyvin, mutta tuo pyyhkimisen jälkeinen kalvo alkaa kohta jo vituttamaan.
Mulla samaa tavaraa. Odotukset olivat korkealla, mutta selkeesti huonompaa kuin esimerkiksi Turtle Waxin 5sateesta tuote.
 
No jaa.. mulla on kolmas kesä menossa boschin kanssa missä on 8m letku ja kyllä tuolla on autot pessy. Eihän sen kanssa autoa pysty kokonaan kiertämään tai bussia pesemään, mutta ainakin meidän autojen pesuun on riittänyt kun autojen pituus on vain 4m ja 4,7m...

Se on mihin tottuu, mutta alle 12m letkulla en ala autoa pesemään, mikään ei ole vittumaisempaa kuin repiä sitä pesuria perässä kun ei pysty ympäri autoa muuten kiertämään.

Nykyään on sitten letkukela missä 15m letku teräspunosletku, pyörivät liittimet kahvan päässä niin ei se letku mene kierteelle ja pikaliittimet millä saan vaihdettua normi kahvan vaahdottimeen.
 
Nyt kun on kohta pari vuotta ollut kestopinnoite auton pinnassa (heti uutena laitettu) niin täytyy sanoa, että en ole ihan tyytyväinen. Helppohoitoinen tuo toki on, mutta vaikka siihen on ylläpitokäsittely tehty puolivuosittain niin harjanjälkeä alkaa näkymään. Harjapesussa en käytä, mutta toki talvella joutuu lumia harjailemaan päältä, enkä voi tietty 100% varma olla miten ne käsinpesulat mitä käytän ovat auton pesseet.

Joka tapauksessa on siis selvää, että tuo ylläpitokäsittely ei pätkääkään peitä noita naarmuja, ja vahaahan tuohon päälle ei kannata laittaa, koska se ei siinä pysy. Taitaa mennä syksyllä ennen loskakelejä myllytykseen että saa pinnoitteen pois ja sitten vaan kovavahaa talveksi ja kesällä siten useammin ja kevyttä vahaa itse pintaan.

Kyseessä siis Sonaxin nanopinnoite.
 
Varsinaisesti ei kuulu ketjun aiheeseen mutta toivoisin suosituksia miten harmaantuneet ovenkahvat saan palautettua mustiksi? Mielellään kestävämpi ratkaisu. Olen useita aineita käyttänyt joilla pitäisi palautua mutta aurinko ne on polttaneet harmaiksi hyvin nopeasti.
 
Se on mihin tottuu, mutta alle 12m letkulla en ala autoa pesemään, mikään ei ole vittumaisempaa kuin repiä sitä pesuria perässä kun ei pysty ympäri autoa muuten kiertämään.

Nykyään on sitten letkukela missä 15m letku teräspunosletku, pyörivät liittimet kahvan päässä niin ei se letku mene kierteelle ja pikaliittimet millä saan vaihdettua normi kahvan vaahdottimeen.

Varmaan siinä jonkinlainen tarve-kustannus-hyöty-analyysikin on jokaisella takana, mulla ainakin.

Jos nyt ehkä karkeasti arvioiden noin 15 kertaa vuodessa käytän painepesuria autojen pesemiseen, plus päälle ne terassin pesut ja muut hommat mitä sillä vuoden aikana tulee tehtyä, ja kaikki onnistuu ongelmitta kun viitsii "pestä auton vasemmalta ja oikealta puolelta" ja siirtää pesuria terassia pestessä muutaman kerran, niin ei vaan millään pysty perustelemaan itselleen järeämmän laitteiston hankkimista. Vaikka se mukavampi ja parempi olisikin. Ihan toimivan pelin tuolla vajaalla 300 eurolla tuntui Boschilta saavan, mikä mulla oli kattona painepesurin ostamiselle.

Jokainen tyylillään ja vehkeet tarpeen sekä budjetin mukaan :tup:
 
Varsinaisesti ei kuulu ketjun aiheeseen mutta toivoisin suosituksia miten harmaantuneet ovenkahvat saan palautettua mustiksi? Mielellään kestävämpi ratkaisu. Olen useita aineita käyttänyt joilla pitäisi palautua mutta aurinko ne on polttaneet harmaiksi hyvin nopeasti.
Onko kahvat siis maalaamatonta muovia?
Oletko kokeillut tätä: Muovipinnoite Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer
Oman kokemuksen perusteella todella hyvä aine.
 
Itse jätän tuulilasin pinnoittamatta. Tuntuu siltä, että pinnoitteilla on enemmän huonoja kuin hyviä puolia. Joko ne eivät kestä yhtään, jättävät kalvoa tai vaikuttavat sulan käyttäytymiseen lasin pinnalla.
 
Muutamaa kiinalaista "keraamista" olen tuulilasillekin kokeillut maalipinnan lisäksi, ei jää kalvoa ollenkaan mutta tuppaa pyyhkijät tärisemään välillä. +80 vauhdeissa tosin ei sitten tarvitse viuhtoa yhtään :rolleyes:
 
Ihan toimivan pelin tuolla vajaalla 300 eurolla tuntui Boschilta saavan, mikä mulla oli kattona painepesurin ostamiselle.

Jokainen tyylillään ja vehkeet tarpeen sekä budjetin mukaan :tup:

Miks ostaa 8-metrinen muovikoppuraletkullinen Bosch kun samaan hintaan saa Clenin 12m teräspunosletkulla?
 
Miks ostaa 8-metrinen muovikoppuraletkullinen Bosch kun samaan hintaan saa Clenin 12m teräspunosletkulla?

Eipä tuntunut olevan tarjolla paremmalla hinta-ominaisuussuhteella varustettuja vehkeitä silloin noita toosia etsin... jos olis silloin 12m Clen samalla varustesarjalla löytynyt samaan hintaan niin olisin varmaan ostanutkin sen.
 
Omat kokemukset jostain 14 vuoden takaa 5Sateesta on kyllä sellaiset, etten laita sitä enää koskaan. Nätisti tuoreena toimi pinnoite, mutta ajan kuluessa se aine muuttui niin että pyyhkijät hyppi lasilla, ettei se pyyhkiminen auttanut yhtään. Muuttui sellaiseksi nihkeäksi se pinnoite ja pois ei saanut millään.

Kysymys. Kuinkahan saisi pyyhkijöiden jäljet pois? Tai siis kun peset auton ja huomaat lasissa sen rajan, jossa lasinpyyhkijät ovat kulkeneet. Savestamalla?
 
^ jos ne jäljet ovat ihan vain kulumaa, niin käytännössä vaihtamalla lasin.

Mikä hyvänsä muu lähtee kevyesti hienolla teräsvillalla ja sen jälkeen laadukkaalla lasinpesuaineella.

Osa myllyttelee myös tuulilaseja, mutta aika pehmeä tuulilasi pitää olla, että siihen kauheasti muutosta saa aikaiseksi ja aikaa näissäkin palaa helposti tuntitolkulla. Uuden lasin saa noin parilla sadalla ja allekin alkaen kokojen ja mallien osalta, niin ei maksa vaivaa kovinkaan monesti.
 
Onko kahvat siis maalaamatonta muovia?
Oletko kokeillut tätä: Muovipinnoite Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer
Oman kokemuksen perusteella todella hyvä aine.

Paras aine muoville mitä olen ikinä käyttänyt.

Kuinka riittoisa tuo on? Eli saako yhdellä pullolla käsiteltyä useamman auton? Monesti pitänyt tilata, mutta tuntuu niin kohtuuttoman hintaiselta pieneksi pulloksi (vajaa 2500e/l :D), etten ole raaskinnut (vaikka mainoslauseissa riittoisaksi kutsutaankin). Turtlen ja/tai Glymin muovinkirkasteitten kanssa joutuu läträämään vähän joka pesun jälkeen. Tuo on vissiin oikeastikin vähän kestävämpi?
 
Viimeksi muokattu:
^ jos ne jäljet ovat ihan vain kulumaa, niin käytännössä vaihtamalla lasin.

Mikä hyvänsä muu lähtee kevyesti hienolla teräsvillalla ja sen jälkeen laadukkaalla lasinpesuaineella.

Osa myllyttelee myös tuulilaseja, mutta aika pehmeä tuulilasi pitää olla, että siihen kauheasti muutosta saa aikaiseksi ja aikaa näissäkin palaa helposti tuntitolkulla. Uuden lasin saa noin parilla sadalla ja allekin alkaen kokojen ja mallien osalta, niin ei maksa vaivaa kovinkaan monesti.

No takalasissa on esimerkiksi tällainen. Kuivana se ei erotu, mutta kun on märkää, niin erottuu. Eikä sitä takalasin pyyhkijää käytetä niin, että se olisi ehtinyt tekemään kulumaa. Ainakin uskoisin näin, mutta eihän sitä tiedä, voihan se olla kulumaakin.
 
Kuinka riittoisa tuo on? Eli saako yhdellä pullolla käsiteltyä useamman auton? Monesti pitänyt tilata, mutta tuntuu niin kohtuuttoman hintaiselta pieneksi pulloksi (vajaa 2500e/l :D), etten ole raaskinnut (vaikka mainoslauseissa riittoisaksi kutsutaankin). Turtlen ja/tai Glymin muovinkirkasteitten kanssa joutuu läträämään vähän joka pesun jälkeen. Tuo on vissiin oikeastikin vähän kestävämpi?

Onhan se riittoisaa, yli puolet jäljellä vaikka käsitellyt muutaman auton ja osan pariin kertaan nyt. Kaveri veti tuolla asuntovaununsa läpi ja jäi vielä ainetta.

No takalasissa on esimerkiksi tällainen. Kuivana se ei erotu, mutta kun on märkää, niin erottuu. Eikä sitä takalasin pyyhkijää käytetä niin, että se olisi ehtinyt tekemään kulumaa. Ainakin uskoisin näin, mutta eihän sitä tiedä, voihan se olla kulumaakin.

Yleensä takalasinpyyhkijä aiheuttaa käyttöön suhteutettuna suuremmat kulumat kuin tuulilasinpyyhkijät. Syynä lähinnä se, että harvoin se lasi kauheasti kastuu pesunesteellä, vaan suurin osa pyyhkimen kattamasta alasta pyyhitään ensimmäisten parin vedon aikana ns. kuivalla. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat tuon takapyyhkijän ottaneet pois käytöstä kokonaan.

Tuolla hienoimmalla teräsvillalla voi varovasti kokeilla mitä käy, ei sillä ihan helposti lasiaan tuhoa, käytän yleensä kerran vuodessa keväisin, niin saa talven suolapaskat ja muut kamat pois. Sormea kun kuljettaa villan jälkeen tuulilasilla, huomaa selvimmiten eron miten ennen vähän karkea/tahmainen pinta onkin aivan sileä ja liukas.
 
Kuinka riittoisa tuo on? Eli saako yhdellä pullolla käsiteltyä useamman auton? Monesti pitänyt tilata, mutta tuntuu niin kohtuuttoman hintaiselta pieneksi pulloksi (vajaa 2500e/l :D), etten ole raaskinnut (vaikka mainoslauseissa riittoisaksi kutsutaankin). Turtlen ja/tai Glymin muovinkirkasteitten kanssa joutuu läträämään vähän joka pesun jälkeen. Tuo on vissiin oikeastikin vähän kestävämpi?
Erittäin riittoisa. Yhden BMW X3 E83:n puskurimuovit käsittelin tuolla. Oli tuo isompi 30ml pullo ja taisi hiukan yli puolet mennä. Eniten meni sellaisiin kohtiin, missä oli runsaasti kiveniskemää. Vanulappu repeytyy ja sen vuoksi ainetta kuluu enemmän.
 
Kulutusta saa vielä pienemmäksi aineen osalta jos käyttää vanujen sijasta pientä, kovahkoa vaahtomuovipalaa. Puolet pelkkiin X3:n puskureihin kuulostaa rajuhkolta määrältä. Tietty jos rahaa on ja se näkyy, voi ainetta käyttää reilumminkin. :D
 
Kulutusta saa vielä pienemmäksi aineen osalta jos käyttää vanujen sijasta pientä, kovahkoa vaahtomuovipalaa. Puolet pelkkiin X3:n puskureihin kuulostaa rajuhkolta määrältä. Tietty jos rahaa on ja se näkyy, voi ainetta käyttää reilumminkin. :D
Alkupään X3:ssa on aika reilusti sitä maalamatonta muovipuskuria. Eikä sitä voi kesken jättää jos on jo aloittanut. Ei se loppupeleissä niin älyttömän kalliiksi tule jos aine kestää luvatun useamman vuoden. Itse vaan möin auton muutaman kuukauden jälkeen niin en osaa sanoa miten on kestänyt.
 
Kysymys. Kuinkahan saisi pyyhkijöiden jäljet pois? Tai siis kun peset auton ja huomaat lasissa sen rajan, jossa lasinpyyhkijät ovat kulkeneet. Savestamalla?

Uusien Astrojen tuulilasit on ihan naurettavan pehmeitä, joten mulla meni myllytyshommiksi kun autolla oli ikää alle 2 vuotta.

Aineena Sonax ProfiLine Glass Polish ja siihen kaveriksi soveltuvat huopalaikat, koneena perus bilteman säädettävä hiomakone. Matalilla kierroksilla ja pienellä paineella kun vetelee tuon mössön ja veden kanssa niin kohtuullisesti hävisi jäljet. Pitänee ottaa uusiksi kohta ja yrittää saada vielä muutamat ongelmakohdat parempaan kuosiin.

En tiedä mihin autoihin noita parin sadan tuulilaseja saa, mutta ei tähän ainakaan, joten päätin kokeilla tuota reittiä, kun ei nyt sattunut sellaista kiveä lentämään ikkunaan, että olis saanut vakuutuksesta vaihdettua lasia..
 
Miten paljon vaahdottimeen tuota pesuainetta kannattaa laittaa, esim BH Auto-Foamia?
Raakana x-määrä pullonpohjalle ja pesuriin kiinni ja seosruuvin kanssa säätäminen vai pesuaine x-määrä ja pullo täyteen vettä?
 
Miten paljon vaahdottimeen tuota pesuainetta kannattaa laittaa, esim BH Auto-Foamia?
Raakana x-määrä pullonpohjalle ja pesuriin kiinni ja seosruuvin kanssa säätäminen vai pesuaine x-määrä ja pullo täyteen vettä?

Raakaa koko pullo täyteen ja säätimen kanssa sitten seossuhde sopivaksi. Omalla lancella se on noin kierros maksimista laihempaan päin.
 
Kannattaa mittailla se seossuhde omaan lanceen sopivaksi, itsellä se on noin puoli kierrosta auki niin tulee ~4%.
 
Collinite menny huoneenlämmössä säilytyksessä ’ryyniseksi’, tietääkö joku onko se enää ok? Vuosia vanha purkki kyseessä.
 
Miten paljon vaahdottimeen tuota pesuainetta kannattaa laittaa, esim BH Auto-Foamia?
Raakana x-määrä pullonpohjalle ja pesuriin kiinni ja seosruuvin kanssa säätäminen vai pesuaine x-määrä ja pullo täyteen vettä?
Tuossa on Autonhoitokauppa.fi: n ohje heidän myymään PT- lanceen (jossa 1litran säiliö):
PT.JPG

Sitähän voi muihinkin soveltaa. BH auto-foamissa oli 1-6% suositus.
 
etanoli ja kuivaukseen vanhaa kunnon sanomalehteä niin tulee puhdasta jälkeä
Etanolia ei Suomesta saa järkevästi, isopropanoli käy myös. Jostakin osui silmiin kahvinkeittimen pussit, niistä ei jää lehtien väriaineita.
 
Tuli hinkattua autoa ensimmäistä kertaa ihan "tosissaan" eilen tuntikausia :D

Olen aiemmin vaan esipessyt vaahdottimella, pessyt käsin ja sitten vahannut auton. Nyt tuli hankittua paljon uusia tuotteita joita en ollut ikinä käyttänyt ja yritin käydä melkein kaikki vaiheet läpi. Kohteena -15 mallin 3-sarjalainen eli maalipinnassa aika jo vähän näkyy.

Tein siis nämä:

- Esipesu vaahdottimella
- Käsinpesu kahden ämpärin tekniikalla
- Pienpoisto (mustat pikitahrat oikeasti lähti kyljistä tällä. En käyttänyt ainetta kuin puskureihin ja kylkiin koska niissä on selvästi noita mustia täpliä.
- Raudanpoisto (En ole ihan varma oliko tästä mitään hyötyä. Suihkuttelin ohjeen mukaisesti koko autoon, mutta aloin sitten huolestumaan että kuivuuko se kiinni peltiin. Olisi pitänyt varmaan ottaa rauhallisemmin ja testata vähän pienemmällä alueella)
- Ikkunoiden pinnoitus. Pyyhkimet muuttuivat kertaheitolla turhiksi :D
- Pohjustusaine Purple Passion oli positiivinen yllätys. Aine todellakin jotenkin häivyttää pienempiä kiveniskemiä ja naarmuja ja sen pitäisi toimia myös tartuntapohjana vahalle. Varsinkin kivistä ihan naarmuilla oleviin helmoihin tämä kama oli kuin taikatemppu.
- Vahaus Collinitellä. Tästä pakko sanoa että en ollut ihan varma miten tätä vahaa pitäisi käyttää. Jos vahan antaa olla ohjeen mukaiset 5min pellillä se jämähtää siihen melko tiukasti. Jos taas alkaa kiillottamaan nopeasti tuntuu että vaha pyyhkiytyy pois ihan tuosta vaan... Ajan kanssa varmaan näkee miten vaha toimi.

pesu.jpg

Vanteille en tehnyt mitään. Mulla on jotain Bilteman vannevahaa, mutta se on vähän kummallista tököttiä ja melkein tuntuu että lika vaan tarttuu siihen enemmän. Mitään erityistä liuotinpesua en tehnyt alkuun, mutta oletin että syksyiset vahat on talven aikana kadonneet.
 
Viimeksi muokattu:
Ikävä tuottaa pettymys mutta esim. Purple passion heikentää Colliniten kestoa pinnassa oleellisesti.
 
Ikävä tuottaa pettymys mutta esim. Purple passion heikentää Colliniten kestoa pinnassa oleellisesti.

Näin varmaan onkin. Jälkikäteen mietinkin että näin kesäksi olisi varmaan parempi yhdistelmä purple passion + helppokäyttöinen korkeasti kiiltävä vaha ja sitten talveksi pelkkä collinite.
 
Colliniteahan kuuluu laittaa pinnalle hyvin vähän, ei sen edes oikeastaan kuulu näkyä siinä. Silloin ei jämähdä pahasti kiinni. Veikkaisin että olet laittanut liikaa vahaa, joka on kyllä ihan yleistä. Ja pienenä nyanssina raudanpoisto usein tehdään ennen pienpoistoa, koska aineiden käyttö menee lievemmästä tujumpiin aineisiin pesun edetessä.
 
Vanteille en tehnyt mitään. Mulla on jotain Bilteman vannevahaa, mutta se on vähän kummallista tököttiä ja melkein tuntuu että lika vaan tarttuu siihen enemmän. Mitään erityistä liuotinpesua en tehnyt alkuun, mutta oletin että syksyiset vahat on talven aikana kadonneet.
Itse olen pessyt ja vahannut vanteet aina renkaiden vaihtojen jälkeen huolellisesti, pääsee käsiksi myös likaisempaan sisäpuoleen ja samalla vahalla kuin muukin auto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom