Ylläpitolaturin sijaan voisi myös asentaa akun jossa on suurewmpi virranvastaanottokyky. Syy siihen että akku pikkuhiljaa purkaantuu kun käyttää paljon webastoa (tms) ei ole auton laturissa, vaan akun hitaassa latautumisessa ajossa. Periaatteessahan nää Stop-Start järjestelmällä varustettujen autojen akut on jotain paremmin latautuvia, mutta mä en kyllä osaa sanoa mikä akku sinne oikeasti pitäisi laittaa, jotta latautuisi riittävän rivakasti.
Tuosta samasta syystähän niinhin akkuihin laitetaan lämmittimiä. Jos sen akkulaturin saa jatkuvaan sähköön, akkua ei tarvitse lämmittää, koska se kyllä latautuu täyteen, vaikkakin hyvin pienellä virralla, mutta jos sähköä on tarjolla esim max 2h, niin sinne kannattaa laittaa pykälää tehokkaampi laturi ja akun lämmitin, jolloin akku latautuu myös pakkasessa.