Tekeekö noilla motomaattien tms. 3e akkutesteillä yhtään mitään? Vaihdoin joskus 5v sitten akun kun epäilin sen olleen kaput kun webasto sammuili, en tietenkään hävittänyt vanhaa akkua ja sitä on käytetty käynnisteleen autoja ja kesän venereissuillakin ylimääräisenä teholähteenä kylmälaukulle. Nyt nykyinen "uusi" akku (ikää ~5v) antoi kaikki 11,76V kun auto oli seisonut yli 24h -20 lämpötilassa ja sitä ennen ajettu luokkaa 3h eli täyteen sen olisi pitänyt kaiken järjen mukaan latautua. Täysin kylmä auto lähti käyntiin kuin palmun alta tuollakin akulla, webaston kanssa on vaan taas ollut ongelmia eikä käy ellei auto ole laturissa ollut lähi aikoina kiinni... "Samaan aikaan" eli -20C pakkasessa joskus loppukesästä täyteen ladattu vanha akku antoi siitä asti kylmässä varastossa (pakkasta ei liene varastossa ihan noin paljoa) seisseenä 12,46V.
Molemmat akut AGM:ä, uusi akku ilmeisesti alkaa olemaan heikossa hapessa, mutta entäs tuo "vanha", sehän näyttää pitäneen ainakin jännitteet suht hyvin? Ei viitsisi turhaan 200e uuteenkaan akkuun pistää jos tuo vanha (ikää lienee ~11v) on vielä soiva peli.