Automobilista 2 [PC]

Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Haha :lol:. Taitaa kaikki olla Radekin setuppeja, tai ainakin sen johdannaisia.

Jos Radek haluaa/jaksaa/viitsii, niin saa valottaa, että mitä/miten sinä noita säätöjä oikein teet? Välitykset ja jarrubalanssin nyt saa melkein kuka tahansa suurinpiirtein kohdalleen, mutta kun puuttuu kaikki oikean auton g-voimat, niin tuntuu jotenkin mahdottomalta päätellä, että mitä pitäisi säätää :darra:.

Itse odotan mielenkiinnolla sitä, että sitten kun tilaamani VR-lasit vihdoin saapuvat, niin vaikuttaako ne kierrosaikoihin.
En ole lähelläkään teidän tasoa, enkä ole rata-autoilua edes kokeillut muuta kuin VR-lasit päässä, mutta ainakin rallin puolella tuli itselle ihan selkeää parannusta aikoihin hyvin nopeasti kun siirtyi VR-lasien käyttöön. Riippuu ehkä varmaan myös pelistä, mutta kun rallissa näkökenttä laajeni eikä katse enää ollut lukittuna auton nokkaan niin siitä oli hyötyä.
Tässä Automobilistassa kokeilin pari kertaa ajaa ilman laseja ja kyllä sekin sujuu kun tuota kameraa pystyy säätää kääntymään mutkaa kohti omien mieltymysten mukaan.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Kävin ajelemassa eilen Monzaa. Jäi enää 0,8 sekuntia ja rapiat tUMi:sta. Tänään huomasin, että joku oli käynyt pudottamassa minut kolmospaikalle, joten ajelin lisää. Alle 20 min, niin sain nostettua itseni kolmospaikalle. Nyt hiukan päälle 0,5 sekuntia tUMi:sta. Alan melkein uskomaan, että voisin päästä tuohon ykkösaikaan :D.

Kukas kävisi vinkkaamassa Jimmy Broadbentille ja Ermin Kinkkuvoileivälle, että kävisivät yrittämässä tUMi:n ajan rikkomista Nyrre/McLaren yhdistelmällä? :rofl:
Mä oon miettinyt samaa!
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Haha :lol:. Taitaa kaikki olla Radekin setuppeja, tai ainakin sen johdannaisia.

Jos Radek haluaa/jaksaa/viitsii, niin saa valottaa, että mitä/miten sinä noita säätöjä oikein teet? Välitykset ja jarrubalanssin nyt saa melkein kuka tahansa suurinpiirtein kohdalleen, mutta kun puuttuu kaikki oikean auton g-voimat, niin tuntuu jotenkin mahdottomalta päätellä, että mitä pitäisi säätää :darra:.

Itse odotan mielenkiinnolla sitä, että sitten kun tilaamani VR-lasit vihdoin saapuvat, niin vaikuttaako ne kierrosaikoihin.
Emmä tiijä Perstuntumalla kai ja yrityksen ja erehdyksen kautta.. Ei mullakaan oo dataohjelmaa käytössä, mut semmonen vois kyl olla hyvä. Kaava näkyy olevan, et mä teen setupin ja sit oikeet kuskit ( @tUMi87 ) ajaa niillä kärkiajat

Oon ajanu tuolla mäkillä varmaan 130h, ni kai sen jotenki on oppinu tuntemaan. Ei minulla oikein muista autoista oo käryä.

VR lasit kyl huikeet, en ymmärrä miten kukaan voi ajaa lujaa tavallisella näytöllä.
 
Liittynyt
13.04.2020
Viestejä
8
Millaisia VR-laseja porukat käyttää simuiluun? Koneessa näyttiksenä 3090 ja triplat (2560x1440) tällä hetkellä. Kiinnostais kovasti kokeilla vr:ä myös. Olisiko suositella jotain sivuja tai foorumia mistä voisi kaivella lisää infoa?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Millaisia VR-laseja porukat käyttää simuiluun? Koneessa näyttiksenä 3090 ja triplat (2560x1440) tällä hetkellä. Kiinnostais kovasti kokeilla vr:ä myös. Olisiko suositella jotain sivuja tai foorumia mistä voisi kaivella lisää infoa?
Mulla on Valve Index ja 3080. Indexit ei nyt ehkä tarkimmat ole, mutta all-around erittäin hyvät, hyvä fov ja virkistystaajuus nostettavissa 144hz asti. Harmi vain ettei simut ole niin hyvin optimoitu, että sitä voisi käyttää. Toki 120hz mutta tarkkuuden kustannuksella.

Täältä löytyy niistä
 
Liittynyt
22.01.2022
Viestejä
6
F1 2021:stä tähän peliin näiden aika-ajojen innoittamana. Tänään pari tuntia Imolaa, sijoitus siellä nyt 20. Kaamee vauhti kärjellä, tai ylipäätänsä top 10:iin itellä tekemistä melkosesti.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Emmä tiijä Perstuntumalla kai ja yrityksen ja erehdyksen kautta.. Ei mullakaan oo dataohjelmaa käytössä, mut semmonen vois kyl olla hyvä. Kaava näkyy olevan, et mä teen setupin ja sit oikeet kuskit ( @tUMi87 ) ajaa niillä kärkiajat

Oon ajanu tuolla mäkillä varmaan 130h, ni kai sen jotenki on oppinu tuntemaan. Ei minulla oikein muista autoista oo käryä.
Mutku just se perstuntuma puuttuu :D. Pitäisi varmaan itsekin koittaa säätää auton asetuksia, mutta näin melko satunnaisesti ajavana ei meinaa jaksaa.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Millaisia VR-laseja porukat käyttää simuiluun? Koneessa näyttiksenä 3090 ja triplat (2560x1440) tällä hetkellä. Kiinnostais kovasti kokeilla vr:ä myös. Olisiko suositella jotain sivuja tai foorumia mistä voisi kaivella lisää infoa?
Itselläni ei ole kokemusta mistään muista kuin HP Reverb G2:sta, mutta on tullut kahlattua läpi aika paljon arvosteluja/vertailuja melkein kaikista laseista.

Noissa Reverbeissä vain pieni alue kuvan keskellä on tarkka ja kuvanlaatu siinä melkein parasta mitä VR-laseissa on tarjolla (silti vielä kaukana laadukkaan työpöytänäytön kuvasta). Jos katsoo vähänkin kuvan keskialueen ulkopuolelle, niin kuva on pehmeää suttua. Tämä sama pienen "sweetspotin" ongelma koskee lähestulkoon kaikkia VR-laseja. Jos sen kanssa pystyy elämään, niin vaihtoehtoja lienee monia. Reverbeissä on heti Varjo Aeron jälkeen tarkin kuva (siinä pienellä keskialueella siis...). Pimax 8KX:ssä laajin FOV ja siinä arvostelujen mukaan sweetspot keskimääräistä suurempi. Indexejä on kehuttu toimivuudeltaan parhaiksi, mutta kuvan tarkkuus ei oikein ole tätä päivää.

Jos pienen sweetspotin kanssa ei pysty elämään, niin ei ole muita vaihtoehtoja kuin Varjo Aero. Niiden tarkkuutta ja kuvanlaatua yleisesti on kehuttu liki työpöytänäyttöjen veroisiksi ja kuvan tarkan alueen yltävän liki reunoille saakka. Miinuksena sitten pienehkö FOV, tynnyrivääristymät kuvan laidoilla ja tietty karmea hinta.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Lainasitko setuppia SpeedFinniltä (= @Radek_fin ) vai minulta? Sama setuppi ollut meillä molemmilla käytössä Montrealissa (jonka SpeedFinn teki erityisesti Montrealiin) omilla kierroksillamme, minä vain tein siihen pieniä muutoksia. Nopea setuppi se ehdottomasti on, vaikkei olekaan enää välttämättä ihan se kaikkein helpoin ajettava. ;)
@tUMi87 Muistaakseni sun settiä kokeilin, mutta aliohjaaminen saatto johtua sillon vielä omista kämmäyksistä ajolinjoissa:hmm:

Tänään kävin viilamassa vähän tuota kierrosta, käytössä siis se keveysti modattu SpeedFinnin Imolan setup:

ams2_montreal_hotlap_muok.jpg


Sillä sain ajasta pois ton 0,5 sek helposti kun hoksasin muutaman kantin jonka pystykin leikkaamaan odotettua rajummin ilman että alkaa auto poukkoilla hulluna. Edellinen sessio meni enemmän opetellessa mistä käännytään ja mistä suurin piirtein kannattaa jarruttaa:facepalm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
@tUMi87 Muistaakseni sun settiä kokeilin, mutta aliohjaaminen saatto johtua sillon vielä omista kämmäyksistä ajolinjoissa:hmm:

Tänään kävin viilamassa vähän tuota kierrosta, käytössä siis se keveysti modattu SpeedFinnin Imolan setup:



Sillä sain ajasta pois ton 0,5 sek helposti kun hoksasin muutaman kantin jonka pystykin leikkaamaan odotettua rajummin ilman että alkaa auto poukkoilla hulluna. Edellinen sessio meni enemmän opetellessa mistä käännytään ja mistä suurin piirtein kannattaa jarruttaa:facepalm:
Ajolinjoilla on tosiaan suuri merkitys siihen, että alkaako auto ali- vai yliohjaamaan. Erityisesti jarrutuspaikat ja mutkien ulostulot pitää saada Montrealissa kuntoon, jotta voi saavuttaa hyviä kierrosaikoja, niitä ei voi tarpeeksi korostaa.

Itsekin aloitin Montrealin ajamisen tuolla SpeedFinnin Imolan setupilla, niin sillä irtosi jo 1:14 -alkuinen kierrosaika melko lyhyen opettelun jälkeen. Nykyisellä SpeedFinnin tekemällä Montrealin setupilla irtoaa 1:13.000-1:13.200 -alkuisia kierrosaikoja melko helpostikin, kunhan radan on ensin saanut itselleen tutuksi. :) Mutta 1:12.900 ja sen alle menevät kierrosajat vaativat jo vähän onneakin, varsinkin 3. sektorin viimeisessä shikaanissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Tässäpä olisi haaste Interlagosissa niille io-tech -kuskeille (niin tulokkaille kuin kokeneillekin), jotka eivät ole vielä kyllästyneet ajamaan McLaren MP4/12 -autolla Time Trialissa. ;)





Sivuhuomautuksena mainittakoon, että nuo kärkisijat valloittaneet Reizan "geneeriset" Formula V10 Gen1 -autot tuolla Interlagosissa ovat yllättävän nopeita ja vaikeasti päihitettäviä autoja tällä radalla! Setuppina käytin Interlagosin kierrosta ajaessani miedosti muokattua SpeedFinnin (a.k.a @Radek_fin ) Nordschleifen setuppia. Tarvittaisiin lisää McLareneita mukaan tuonne kärkikahinoihin, käykäähän kokeilemassa! ;)


Kävin myös ottamassa kärkipaikan takaisin itselleni Daytonassa GT1 -luokassa. :)



 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Onnistuin tänään vielä vähän vankistamaan johtoasemaa Interlagosissa. ;)





Ensimmäisenä leaderboardissa alle 1:10.000 kierrosajan. Todella tyytyväinen itse olen tuohon omaan kierrokseen, oli kyllä kaikki mahdollinen yritys ja taito laitettuna peliin tuolla kierroksella. :)
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Minä ajelin Indyä välillä. Daytonaa hinkkasin ainakin tunnin. P*rkele sen viimeisen nopean shikaanin kanssa. Tulin siihen monta kertaa tUMi:n haamuauton näkyessä taustapeilistä, mutta onnistuin aina ryssimään sen. 55 tuhannesosaa jäi uupumaan :darra:.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Minä ajelin Indyä välillä. Daytonaa hinkkasin ainakin tunnin. P*rkele sen viimeisen nopean shikaanin kanssa. Tulin siihen monta kertaa tUMi:n haamuauton näkyessä taustapeilistä, mutta onnistuin aina ryssimään sen. 55 tuhannesosaa jäi uupumaan :darra:.
Heh, tiedän tuon tunteen liiankin hyvin. :D Minäkin olen monta kertaa Daytonassa ryssinyt juurikin sen 3. sektorin nopean shikaanin sekä F-USA- että GT1 -autoluokissa.

Pääsit jo niin kuumottavan lähelle, että taidanpa huomenna itsekin kokeilla Daytona/F-USA -yhdistelmää ja katsoa, saisiko omaa kierrosaikaa vielä parannettua. ;)
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Heh, tiedän tuon tunteen liiankin hyvin. :D Minäkin olen monta kertaa Daytonassa ryssinyt juurikin sen 3. sektorin nopean shikaanin sekä F-USA- että GT1 -autoluokissa.

Pääsit jo niin kuumottavan lähelle, että taidanpa huomenna itsekin kokeilla Daytona/F-USA -yhdistelmää ja katsoa, saisiko omaa aikaa vielä parannettua. ;)
No ihan varmasti saat. Viimeinen tiukka vasuri - jossa siirrytään ovaalille - ennen juurikin tuota nopeaa shikaania menee sinulla hiukan hitaasti. Siinä pääsin usein pienestä takamatkastakin edelle. Muutoin mentiin aika tasatahtia (poislukien se p*rkeleen shikaani :lol:).
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Lisähankaluutena itsellä oli Fanatecin temppuileva shifteri. Juurikin tuossa viimeisessä shikaanissa se oikutteli vähintään joka toisella kerralla. Kun yritti vaihtaa 6 --> 3, niin pomppasi usein takasin neloselle ja homma oli siinä.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Lisähankaluutena itsellä oli Fanatecin temppuileva shifteri. Juurikin tuossa viimeisessä shikaanissa se oikutteli vähintään joka toisella kerralla. Kun yritti vaihtaa 6 --> 3, niin pomppasi usein takasin neloselle ja homma oli siinä.
Yleensä se temppuilee 1 - 3 - 5 tai 2 - 4 - 6
Auttaa kun shifterin avaa ja laittaa kaksi kerrosta jesaria molempien piirilevyjen alapuolelle, sekä keskittää magneetin jos on liikahtanut.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Lisähankaluutena itsellä oli Fanatecin temppuileva shifteri. Juurikin tuossa viimeisessä shikaanissa se oikutteli vähintään joka toisella kerralla. Kun yritti vaihtaa 6 --> 3, niin pomppasi usein takasin neloselle ja homma oli siinä.
Shifteri, vai pelin/auton ominaisuus? Harvemmin kyllä H-kaavioautoilla tulee ajettua, mutta ainakin omasta kokemuksesta joillain autoilla pitää olla aika hallitut ne vaihdekepin liikkeet. Joissain jopa se välikaasu suotavaa, että toimii vaihteet..
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Shifteri, vai pelin/auton ominaisuus? Harvemmin kyllä H-kaavioautoilla tulee ajettua, mutta ainakin omasta kokemuksesta joillain autoilla pitää olla aika hallitut ne vaihdekepin liikkeet. Joissain jopa se välikaasu suotavaa, että toimii vaihteet..
aa jooo, niin se keppi ihan fyysisesti pomppii..
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
aa jooo, niin se keppi ihan fyysisesti pomppii..
Ei kyllä pompi vaihteelta toiselle, jos on säädetty ihan löysäksi niin ehkä voi vaihde mennä vapaalle :hmm:
Hall sensorilla toimii noi vaihteet ja jostain syystä näissä on ollut ongelmia fyysisesti vierekkäisissä vaihteissa, mutta ei 1-2, 3-4, 5-6, 6-7 väleillä.
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Ei kyllä pompi vaihteelta toiselle, jos on säädetty ihan löysäksi niin ehkä voi vaihde mennä vapaalle :hmm:
Hall sensorilla toimii noi vaihteet ja jostain syystä näissä on ollut ongelmia fyysisesti vierekkäisissä vaihteissa, mutta ei 1-2, 3-4, 5-6, 6-7 väleillä.
aivan! Niin, että ei ole pelin ominaisuus, joka rankaisee huolimattomasta vaihtamisesta?
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Siis sequentaalimoodissa sitä shifteriä käytän. Ratin läpysköillä ei mitään ongelmia, mutta tuon Fanatecin shifterin kanssa on. Jos olisin H-kaaviolla ajanut, niin en olisi kakkosena listalla :lol:.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
aivan! Niin, että ei ole pelin ominaisuus, joka rankaisee huolimattomasta vaihtamisesta?
Tekee se sitäkin, etenkin vanhoilla autoilla pitää malttaa odottaa pieni hetki vaihtaessa, ei mene ihan salaman nopeasti ja jos kytkinpolkimen ajoitus menee pieleen niin sekin.
Oisko tässä sittenkin siitä kyse :hmm:
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Siis sequentaalimoodissa sitä shifteriä käytän. Ratin läpysköillä ei mitään ongelmia, mutta tuon Fanatecin shifterin kanssa on.
Okei, no asia erikseen sitten.
En ole huomannut tuollaista, mutta en olekaan sekunnin tuhannesosien perässä joten homma teillä sen verran hektisempää.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Pitää ehkä koittaa vähän kiristää sitä jäykkyyden säätöä. Ei tuo ennen ole oikutellut, mutta viimeaikoina on ruvennut tekemään tuota. Ei jaksaisi alkaa sitä avaamaan ja ropaamaan...
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Pienellä aasinsillalla aiheeseen H-kaavio ja vanhat autot liittyen, kokeilin sitä 70-luvun Porsche RSR:ää, niin vaihteiden kanssa ei ongelmaa, mutta suorallakin kovassa vauhdissa auto soutaa niin paljon (vaikkei siis sudi) että joudun tekemään jatkuvia korjausliikkeitä että menosuunta säilyy eteen eli onko mulla nyt jotain perseellään FFB-asetuksissa vai eikö pelintekijät oo vielä ehtiny päivittää V1.3 fysiikoita vanhempaan kalustoon? Muistaakseni sama ongelma oli Gr. A BMW:llä...
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
^ Tässä Nordschleifen suora ja menee miltei kuin juna:

Jos on vanhaa Ladaa joskus ajanut, niin tietää mitä on soutaminen :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
No ihan varmasti saat. Viimeinen tiukka vasuri - jossa siirrytään ovaalille - ennen juurikin tuota nopeaa shikaania menee sinulla hiukan hitaasti. Siinä pääsin usein pienestä takamatkastakin edelle. Muutoin mentiin aika tasatahtia (poislukien se p*rkeleen shikaani :lol:).
@DarthBabel olit täysin oikeassa, tulihan sieltä tänään sitten ihan jopa huomattavakin parannus aiempaan kierrosaikaani. Tämä tänään ajettu kierrosaika saa näyttämään aiemmin voimassa olleen ennätykseni melko vaisulta. :)






Mielestäni ajat yhä nopeammin tai muuten vaan paremmin sen viimeisen tiukan vasurin juuri ennen ovaalille siirtymistä. Näköjään omalla kohdallani tuo on se mutka tällä radalla, joka vielä kaipaa hiomista. Sain tuon mutkan kuitenkin onnistumaan tuolla omalla uusimmalla ennätyskierroksella jo kohtuullisen hyvin, niin en joutunut ovaalilla seuraamaan kummitusautoasi (johtui myös osaksi nopeammin ajetusta 1. sektorista).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Kova! Sit sitä 12.800 hakemaan. Täysin tehtävissä. Minullakin ollu jo potentiaalit siellä..
Innostuin taas vaihteeksi ajamaan Montrealia. :D Eilen ja tänään oli jo taas kovin, kovin lähellä 1:12.800 alitus Montrealissa. Mutta se p*rkeleen 3. sektorin viimeinen shikaani... :darra:

Mutta sentään jotain edistystä tänään! Nyt se 1:12.800 on jo aivan käden ulottuvilla... :)



 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Montrealia hangattu täälläkin:

ams2_montreal_top4_muok.jpg


Pääsin itselleni realistiseen tavoitteeseen ja kipusin top4 joukkoon, sehän oli enää kymmenyksestä kiinni, mutta tiesin että kun ajan omalla mittapuulla virheettömästi kaikki paikat (ilman kohtuuttomia kämmejä), on se saavutettavissa:D

Josko tuota uskaltautuisi kokeilemaan Interlagosia seuraavalla kerralla...
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
^ Tässä Nordschleifen suora ja menee miltei kuin juna:

Jos on vanhaa Ladaa joskus ajanut, niin tietää mitä on soutaminen :D
Tuohon soutamiseen liittyen, oon itseki ajanu vanhoilla autoilla vm. -84 Sierra jossa vähintää yhtä surkee etupää mitä Ladassa, eikä sekään souda niin pahasti mitä mulla noi vanhat autot AMS2:ssa, eli jotain on oltava pielessä ainakin FFB-asetuksissa. Soutaa siis huomattavasti enemmän kuin esim. tossa videossa. Rattina mulla T300RS.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tuohon soutamiseen liittyen, oon itseki ajanu vanhoilla autoilla vm. -84 Sierra jossa vähintää yhtä surkee etupää mitä Ladassa, eikä sekään souda niin pahasti mitä mulla noi vanhat autot AMS2:ssa, eli jotain on oltava pielessä ainakin FFB-asetuksissa. Soutaa siis huomattavasti enemmän kuin esim. tossa videossa. Rattina mulla T300RS.
Mikähän FFB käytössä näistä vaihtoehdoista: default, default+ vai custom?
Viimeksi kun testasin niin default ainakin vatkasi herkästi, varsinkin jos irrotti ratista. Itellä customi minkä jakanutkin täällä hiljattain.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Mulla Default + ja olikohan nyt viimeisin pelin asetuksilla 24 / 3 / 3 / 20
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Joo mulla kans default+ mutta 70/40/40/10 ne muut arvot, kun löysin googlaamalla vaan jostain...
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
Mikähän FFB käytössä näistä vaihtoehdoista: default, default+ vai custom?
Viimeksi kun testasin niin default ainakin vatkasi herkästi, varsinkin jos irrotti ratista. Itellä customi minkä jakanutkin täällä hiljattain.
En ole "ehtiny" testaamaan ams2 mutta acc:ssa Aris selitti sen vatkaamisen hyvin että silloin ei damping ole kunnossa?
Accssä damping sen verran ylös että esim monzan lähtösuoralla +200km/h heilauttaa ratista niin sen pitää suoristua. Nolla dampingilla se alkaa vatkaamaan ja tulos spinni tai sormet pskana
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 831
Jaa puhutaanko tässä siis ratin heilumisesta edes takas, eikä auton omituisesta seilaamisesta :hmm:
Barrykin laittaa aina ratin asetukset niin että vaikka kädet irroittaa niin ei ratti lähde itsestään liikkumaan puolelta toiselle. Oli sille joku oma englanninkielinen termikin, mutta nyt ei muista...edit: oscillation
Pelissä Default+ ja Custom FFB profiileissa Damping on mun käsittääkseni = ohjaustehostimen voimakkuus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
nii no se oli ton ACC:n damping pelissä kun tuli viime päivityksessä. ratissa kait 100 suositus ainaki fanatecilla.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Muutaman yrityksen jälkeen hyvä parannus omaan aikaan Nordschleifessa MP4:llä, 5:19:3x -> 5:15:4xx. Parannus taisi tulla lähes kokonaan keskisektorista mutta viimeisellä meni huonommin. Nyt taas top10:ssa, voi palata aiheeseen sitten kun sieltä taas putoaa, kyllä tuosta vielä pari sekkaa saan puristettua pois :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
@Radek_fin Ei mennyt vieläkään se 1:12.800 rikki Montrealissa, mutta sentään vanha ennätys parani lähes kahdella (huikealla) sadasosalla. :darra:



 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
JES! Nyt se viimeinkin onnistui! Montrealissa ensimmäistä kertaa alle 1:12.800 haamurajan. :happy:

@Radek_fin Kyllä se sinnikkyys sitten lopulta palkittiin. :D



 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Tuohon soutamiseen liittyen, oon itseki ajanu vanhoilla autoilla vm. -84 Sierra jossa vähintää yhtä surkee etupää mitä Ladassa, eikä sekään souda niin pahasti mitä mulla noi vanhat autot AMS2:ssa, eli jotain on oltava pielessä ainakin FFB-asetuksissa. Soutaa siis huomattavasti enemmän kuin esim. tossa videossa. Rattina mulla T300RS.
Onko hinnoissaan nuo hydraulikilkkeet? Näyttää kyl pirun makeelta
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
109
Onko hinnoissaan nuo hydraulikilkkeet? Näyttää kyl pirun makeelta
Nyt on tainnu tulla väärinkäsitys, eli mulla siis Thrustmasterin T300RS hihnavetoinen ratti:D Ja saman valmistajan h-shifteri vanhaa kalustoo varten, ratti/poljin setti makso 400e
t300rigissa.jpg

Ja toi rigi makso n. 60e kun itse hitsasin huonekaluputkesta, jota taisi menna 9 metriä kaikkiaan. Näyttönä nykyään, kuvasta poiketen, Samsungin curved monitor. Shifterin alle kolvasin TIGillä myöhemmin tukevamman telineen kun toi puulevy napsahti poikki...

Tämmönen budjettiviritys siis.

Toi tehty vielä silleen että pystyy purkamaan osiin mikä helpotti kun siirsin tämän tallilta kämpälle eli penkin runko ja toi "pulpetti"-osa on pulteilla tohon alasokkeliin kiinni, putkien sisään hitsattu piiloon mutteri/jenka, ja on kevyt mutta kestäny silti tämmösen vajaan 100kg kuskin. Ajoasennon mitoittanu kuten oikeassa autossakin ajan (olen 180cm), vaikka näyttääkin että ratti olisi kaukana/korkealla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Nyt on tainnu tulla väärinkäsitys, eli mulla siis Thrustmasterin T300RS hihnavetoinen ratti:D Ja saman valmistajan h-shifteri vanhaa kalustoo varten, ratti/poljin setti makso 400e


Ja toi rigi makso n. 60e kun itse hitsasin huonekaluputkesta, jota taisi menna 9 metriä kaikkiaan. Näyttönä nykyään, kuvasta poiketen, Samsungin curved monitor. Shifterin alle kolvasin TIGillä myöhemmin tukevamman telineen kun toi puulevy napsahti poikki...

Tämmönen budjettiviritys siis.

Toi tehty vielä silleen että pystyy purkamaan osiin mikä helpotti kun siirsin tämän tallilta kämpälle eli penkin runko ja toi "pulpetti"-osa on pulteilla tohon alasokkeliin kiinni, putkien sisään hitsattu piiloon mutteri/jenka, ja on kevyt mutta kestäny silti tämmösen vajaan 100kg kuskin. Ajoasennon mitoittanu kuten oikeassa autossakin ajan (olen 180cm), vaikka näyttääkin että ratti olisi kaukana/korkealla.
Jooooo, koitin tuohon maken viestiin vastata... Mut make laittokin jo infoo..
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
503
Automobilista 2 V1.3.3.0 RELEASED!
Pakko - näin itsekin sovelluskehittäjänä - digata siitä, että Reiza kehittää AMS2:sta todella aktiivisesti ja kertoo aina hyvin kattavasti, että mitä muutoksia/lisäyksiä uusi versio sisältää.

Vähän eri meininki kuin esim. WRC sarjan kehittäneellä firmalla (Kylotonn), joka tyynesti hylkää pelin raakileena ja aloittaa tekemään taas uutta versiota seuraavaa rahastuskierrosta varten...
 
Liittynyt
18.12.2017
Viestejä
81
Eka päivä uudella rigillä, kun kaikki säädöt ns tikissään:
monttu.jpg

On kyllä huikee rigi, huhhu!
Tuntuu että nyt vasta saa ratista ja polkimista kaiken potentiaalin irti, suosittelen kyllä kaikille tukevsn rigin hommaamista

sanoisin että 1:12.500 on se uusi haamuaika Montrealissa.. Niin tai mihinkä suuntaan sit mäkki menee uusimman pätsin jälkeen..

JES! Nyt se viimeinkin onnistui! Montrealissa ensimmäistä kertaa alle 1:12.800 haamurajan. :happy:




 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Eka päivä uudella rigillä, kun kaikki säädöt ns tikissään:

On kyllä huikee rigi, huhhu!
Tuntuu että nyt vasta saa ratista ja polkimista kaiken potentiaalin irti, suosittelen kyllä kaikille tukevsn rigin hommaamista

sanoisin että 1:12.500 on se uusi haamuaika Montrealissa.. Niin tai mihinkä suuntaan sit mäkki menee uusimman pätsin jälkeen..
Kävin tänään testaamassa Montrealia uuden päivityksen tulon jälkeen ja kyllähän se V1.3.3.0 -päivitys McLaren MP4/12 -auton rengasmallia hieman muutti. Omalla nykyisellä setupilla tuntui takarenkaissa olevan pitoa hieman vähemmän kuin aiemman peliversion kanssa, varsinkin hitaista mutkista ulos kiihdyttäessä sai olla hieman varovaisempi kaasun kanssa.

Mutta kokonaiskierrosaikaan tai sektoriaikoihin tuolla muutoksella ei tunnu olevan juurikaan vaikutusta, pienen totuttelun ja sopeutumisen jälkeen pääsen suunnilleen samoihin sektori- ja kierrosaikoihin kuin aiemminkin. Tässä ensimmäinen kunnollinen kierrosaika Montrealissa uusimman pelipäivityksen jälkeen, taisi olla 0.002 sekuntia nopeampi kuin aiempi ennätykseni. :)



 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 520
Viestejä
4 165 050
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom