Ite ainakaan jaksa enää hinkkaa tuota Häkkisen formulaa.
Jos kiinnostaa haaste, jossa pitää myös jonkin verran harjoitella hallitsemaan autoa, niin tässä kahden kierroksen yrityksen jälkeen:
H-kaavio kolmella pedaalilla.
Vähän sain vielä petrattua.
Hyvältä näytti sinun ajaminen tuolla RSR:llä, kun katsoin tuon videosi.
Ja aika nopean kierrosajankin sait tehtyä siitäkin huolimatta, että 2. sektorilla sinulla tuli pieni kosketus kaiteeseen.
Kärkikuski
niker vaikuttaa vaikealta lyötävältä myös tässäkin autoluokassa (mikä ei tullut sinänsä yllätyksenä, koska ajoin jo aiemmin TT:tä GT1-luokassa häntä ja sinua vastaan Nordschleifessä viime kuussa).
Hyvää työtä teit siis!
Kävi myös sekin selväksi videoltasi, että tuon auton ajaminen teettää kuskilla oikeasti paljon töitä, että sen saa ylipäänsä pidettyä radalla. Ratin kanssa saa nähtävästi tehdä paljon töitä, mutta vaikutti videosi perusteella siltä, että kaasunhallinta on se kaikkein tärkein elementti tuon auton kanssa. Näytti siltä, että hitailla ja keskinopeilla osuuksilla auto selkeästi yliohjasi ja taas vastaavasti kovavauhtisilla osuuksilla oli nähtävissä selkeää aliohjautumista, etenkin radan toisella sektorilla.
Itsekin tekisi mieli kokeilla kyseistä autoa Time Trialissa, mutta en tiedä, saako tuosta autosta mitään irti ilman H-kaaviota. Omaan simurigiin ei kyllä saa enää mitenkään järkevästi sijoitettua H-kaaviota, koska sekventiaali ja käsijarru vievät siltä kaiken tilan. Hyvä sekventiaali kyllä löytyy rigistä nykyään, mutta eihän se oikein immersion puolesta tule toimimaan tuollaisten vanhojen H-laatikollisten autojen kanssa.
Minäkin sain vielä petrattua Nordschleifellä omaa eilistä kierrosennätystä Häkkisen McLarenilla. Nyt vihdoinkin pääsin omaan tavoitteeseen eli alle 4:59.000.
Erittäin tyytyväinen olen tähän suoritukseen, varsinkin toinen sektori onnistui kerrankin aivan maagisen hyvin.
Voinkin nyt hyvillä mielin siirtyä ajamaan jotain muuta autoluokkaa vaihtelun vuoksi, ainakaan en ihan heti usko palaavani Nordschleifelle McLaren MP4/12 -autolla.
Olenkin jo viikkokausia haaveillut alittavani
@Make73 :n tekemän kierrosajan alle Nordschleifessä GT1-luokassa. Lisää harjoittelua vielä tarvitaan, mutta uskon kuitenkin, että tavoitteeni on saavutettavissa.
Ensi viikon alussa pitäisi minulle saapua aiemmin tällä viikolla tilaamani 120 millimetrin pituinen vaihdekepin nuppi Simagicin sekventiaalishifteriin, niin sitten kelpaa ajella GT1-autoilla ja uusilla CART-autoilla (F-USA Gen 3).