Automobilista 2 [PC]

sanoisin että 1:12.500 on se uusi haamuaika Montrealissa.. Niin tai mihinkä suuntaan sit mäkki menee uusimman pätsin jälkeen..

Nyt ollaan jo lähellä tuonkin haamuajan alittamista... :lol:

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_02-02-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_02-02-22_sector_times_1.png


@Radek_fin taas olet tehnyt hienoa työtä uusimman setuppisi kanssa, vauhti sen kuin kiihtyy! ;)
 
@DarthBabel Kävin haastamassa kärkiaikasi Nurburgring GP:llä. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_05-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_05-02-22_sector_times.png


Pitää jossain vaiheessa käydä kokeilemassa vielä uusiksi, ei ollut tuo oma kierros vielä aivan täysin optimaalinen, kuten sektoriajoistakin voi päätellä. ;)

EDIT: Nyt olen tyytyväinen omaan kierrosaikaan. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_05-02-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_05-02-22_sector_times_1.png
 
Viimeksi muokattu:
@DarthBabel Kävin haastamassa kärkiaikasi Nurburgring GP:llä. :)

Heh... Tuo oli kanssa yksi todella matalalla roikkuva hedelmä, joten kävin sen jokin aika sitten poimimassa :D.
En hirveän kauaa uhrannut sille aikaa, joten nopeamminkin pääsisi. Pitää ehkä joku päivä käydä kokeilemassa, että kuinka kauaksi jään tuosta sinun ajasta :).

Olen viime aikoina koittanut hiukan vältellä tuota F1 vempelettä, kun sen jälkeen ei pysty ajamaan koppiautoja vähään aikaan. Kuten aiemminkin olen maininnut, niin tuntuvat ärsyttävän hitaalta tuon jälkeen...
 
Mikähän mulla tuli AMS2:een, kun se 3.2 tulleen päivityksen asensin niin keskeyttää ihan viime metreillä latauksen eikä päästä pelamaan, kokeilin asentaa pelin uudelleen ja sama homma. Yritin tarkistaa tiedostojen eheyden mutta sekään ei onnistu... Ootteko muut päässeet ihan normaalisti pelaamaan sen torstain pikku-updaten jälkeen?
 
Mikähän mulla tuli AMS2:een, kun se 3.2 tulleen päivityksen asensin niin keskeyttää ihan viime metreillä latauksen eikä päästä pelamaan, kokeilin asentaa pelin uudelleen ja sama homma. Yritin tarkistaa tiedostojen eheyden mutta sekään ei onnistu... Ootteko muut päässeet ihan normaalisti pelaamaan sen torstain pikku-updaten jälkeen?

Juuri äsken ajelin uutta Ameriikan raittia.
 
Mikähän mulla tuli AMS2:een, kun se 3.2 tulleen päivityksen asensin niin keskeyttää ihan viime metreillä latauksen eikä päästä pelamaan, kokeilin asentaa pelin uudelleen ja sama homma. Yritin tarkistaa tiedostojen eheyden mutta sekään ei onnistu... Ootteko muut päässeet ihan normaalisti pelaamaan sen torstain pikku-updaten jälkeen?

Jep, ei mitään ongelmia ollut täällä päässä viimeisimmän päivityksen sekä sen jälkeen tulleen hotfixin jälkeen. :thumbsup:
 
Tuota noin... mistä tässä lähtisi vikaa etsimään?:oops: Kun suoraan yrittää pikakuvakkeesta yrittää laittaa käyntiin ilmottaa että "virhe levylle kirjoittaessa"
 
steamista asennettu ? jos niin aja se properties \ local files -> verify
1644172325552.png
 
No nyt rupesi toimimaan, en tiedä mikä oli, käynnistin vaan koneen uudelleen jälleen kerran ja antoi asentaa loppuun.

Jatkoin tota Montrealin hankaamista:
ams_top4_taas_montreal_uok.jpg


Sain taas rämmittyä itseni takaisin 4. sijalle ottamalla röykeän kantin ylityksen ja ilmalennon vikaan shikaaniin:lol:

Sellasia mietteitä tästä uusimmasta päivityksestä, että tuntuu ettei auto sudi niin hulluna suoralla kuin ennen, mutta tämä vain sellainen ehkä-tunne.

Harmi kun hoksasin ettei mulla oo Spa eikä Nurburing DLC:eitä, mutta Hocke löytyy, joten sinne voisi kokeilla miten onnistuu:hmm:
 
Tuli ostettua tää peruspeli tuosta viime alesta kun tais puoleen hintaan olla, ihan vain näiden leaderboardien hinkkausten takia :D

Näin ollen kävinkin sitten nostamassa itseni takaisin neljänneksi:
AnyConv.com__ss152749.jpg


Ehkä joku kaunis päivä riittää vauhti haastamaan kärkikaksikkoa :lol:
 
Tuli ostettua tää peruspeli tuosta viime alesta kun tais puoleen hintaan olla, ihan vain näiden leaderboardien hinkkausten takia :D

Näin ollen kävinkin sitten nostamassa itseni takaisin neljänneksi:
AnyConv.com__ss152749.jpg


Ehkä joku kaunis päivä riittää vauhti haastamaan kärkikaksikkoa :lol:

Ja saa mennä ohikin, 01:12.400 ois ihan tehtävissä oleva haamuaika..

Kannattaa muuten hommata se seasonpassi...
 
Kokeilin itsekin Imolaa tolla McLarenilla:

ams2_hotlappi_p7_muok.jpg


Tällä hetkellä sijalla 7. mut joo onhan toi aika ihan sysipaska, mutta se tässä on jännää että AC:ssa saman aikakauden autolla, Williams FW19, menee melkein 3 sekkaa hitaammin:hmm::rolleyes: Asettossa ei jotenkin pysty ajamaan kunnolla pidonrajoilla niinku tässä, vaan joutuu varmistelemaan koska jos perä irtoo kiihdytyksessä sitä on tosi vaikee saada kiinni eikä uskalla esim. ylittää kantteja kunnolla samasta syystä kun auto on niin hermostunut ajokäytökseltään. Tässä AMS2:ssa tuntuu kaasupolkimessakin oleva enemmän asentoja verrattuna AC tai F1 2020. Vai onko sitten tehty anteeksi antavemmat fysiikat tähän? Ei ole vertailukohtaa F1:en tapauksessa tosielämästä, niin täytyy vertailla vaan muihin simuihin. Toki itse tykkään tästä pidonrajoilla menosta verrattuna siihen ihan puhtaaseen ajoon:)

Onko mikä setuppi käytössä? Tuolla meidän setupilla on ero kuin yö ja päivä vs vakiosetuppiin.. Kyllä kun tuolla mäkillä ajaa riittävän lujaa, niin kyllä se yrittää tappaa joka mutkassa
 
@Radek_fin Imolassa mulla sama setup mita sulla ja samoin Montrealiin kopsasin sulta, pieniä muutoksia takapään auraukseen Imolassa ja Montrealissa lyhensin muutamaa vaihdetta. Mun mielestä auto ei ole AMS2:ssa niin hermostunut mekaanisenpidon rajoilla kuin mitä AC.ssa vastaava aikakauden F1 (VRC:n modi auto), ei toki ole AMS2:ssakaan helppo ajaa, mutta sitä yliohjaamista pystyy kuitenkin vielä korjaamaan ja ajamaan kunnolla pidonrajalla kuten oikeassa elämässä tehtäisiin eikä ns. opettelemalla ulkoa kuinka paljon voi kaasua painaa, jos vähän karrikoidaan.
 
Taas vähän hiottu Montrealin mäkkisetuppia, nyt kulkee! Kyllä oli 12.500 alitus monta kertaa lähellä tänään..
Tää kiekka oli vaan kyllä ryöstö, kun katsoo sektoriaikoja :D Tuohon kun olisi edes kohtalaiset 1. ja 2. sektorit sattuneet..

Käyhän @tUMi87 alittamassa se 12.500..
monttu.jpg
 
Taas vähän hiottu Montrealin mäkkisetuppia, nyt kulkee! Kyllä oli 12.500 alitus monta kertaa lähellä tänään..
Tää kiekka oli vaan kyllä ryöstö, kun katsoo sektoriaikoja :D Tuohon kun olisi edes kohtalaiset 1. ja 2. sektorit sattuneet..

Käyhän @tUMi87 alittamassa se 12.500..
monttu.jpg

Kiitokset uudesta setupista, toimii oikein hienosti ja paljon helpompi ajettava kuin aiemmat setupit. :)

Nyt se 1:12.500 alitus on sitten viimeinkin tehty. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_09-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_09-02-22_sector_times.png
 
Kiitokset uudesta setupista, toimii oikein hienosti ja paljon helpompi ajettava kuin aiemmat setupit. :)

Nyt se 1:12.500 alitus on sitten viimeinkin tehty. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_09-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_09-02-22_sector_times.png

Kova! Uusi haamu on sitten 1:12.000 alitus.. 0,3s jäi sinullakin 2 sektoriin.. Näköjään tuo 3. Sektorikin on toistettavissa
 
Juu, ei ollut täydellinen kierros tuokaan, aina sinne vaan tahtoo jäädä se yksi kehno sektori, teki mitä tahansa. :lol:

Löyty Montrealista madonreikä, vähä jo maku meni.. :D Vois Reiza ehken siirtää tracklimitseja parin naksun verran yhessä mutkassa..
Ei ollu edes kova kiekka ny tuokaan, varsinkin kun osaa tuota madonreikää hyödyntää..

monttu.jpg


edit: kävin laittaa reizan foorumille viestiä tuosta..
 
Viimeksi muokattu:
Löyty Montrealista madonreikä, vähä jo maku meni.. :D Vois Reiza ehken siirtää tracklimitseja parin naksun verran yhessä mutkassa..
Ei ollu edes kova kiekka ny tuokaan, varsinkin kun osaa tuota madonreikää hyödyntää..

monttu.jpg


edit: kävin laittaa reizan foorumille viestiä tuosta..

Melkoista exploitingia on nyt Montrealin ajaminen kolmannen sektorin viimeisessä shikaanissa (tai sen puutteesta johtuen), ei ole ehkä enää ihan tämän simun ja leaderboardin hengen mukaista... :lol:

Kävin itsekin vetämässä tuonne oman kyseistä porsaanreikää hyödyntävän kierroksen lähinnä huvin vuoksi. Vain ensimmäinen sektori onnistui tässä omassa kierroksessa hyvin, muilta osin kierros oli melko hutiloitua ajamista.

Ainakin minun osaltani saa tämän radan ajaminen Time Trialissa tässä autoluokassa jäädä sikseen ainakin siihen saakka, kunnes Reiza korjaa tuon ongelman.

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_10-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_10-02-22_sector_times.png


Harmi, että tällainen track limit -bugi löytyi, kun rata on muuten niin mukava ja mieluinen ajella.
 
Kyllähän siellä Imolassakin näytettiin ratarajoja koeteltavan ;), mutta tuossa ilmeisesti on jo kunnon aikapoimu.

Oon ottanut vauvan askeleita taas AMS kohti. Tuli meinaan jossain kohtaa breakdown kun ajelin DR2 suht paljon ja sen jälkeen ei luonannut sitten yhtään ams :rofl:
 
Kyllähän siellä Imolassakin näytettiin ratarajoja koeteltavan ;), mutta tuossa ilmeisesti on jo kunnon aikapoimu.

Oon ottanut vauvan askeleita taas AMS kohti. Tuli meinaan jossain kohtaa breakdown kun ajelin DR2 suht paljon ja sen jälkeen ei luonannut sitten yhtään ams :rofl:

Totta puhut muuten Imolasta, sielläkin on toisessa sektorissa yksi mutka, jonka voi ajaa leveäksi ratareunuksen yli ilman, että track limittiä tulee rikottua. Toki kun tarpeeksi paljon käy radan ulkopuolella, niin sitten napsahtanut hylky. Tosielämän Imolassa hylkyä olisi napsahtanut välittömästi samasta leveäksi ajamisesta. :)

Tosin tuosta leveäksi ajosta saatava hyöty Imolassa on maksimissaan kymmenyksen tai kahden luokkaa, jos vaan saa vauhdin mutkassa maksimoitua (eli mutkan sisään- ja ulostulon). Eli ei todellakaan mitään sellaista kuin Montrealissa, jossa viimeisen shikaanin kolmannella sektorilla voi käytännössä ohittaa kokonaan keltaisten "makkaroiden" yli ilman seuraamuksia.
 
Kävin poimimassa talteen @Make73 :n matalalla roikkuneen hedelmän. :lol:

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_24h_tumi_world_record_12-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_24h_tumi_world_record_12-02-22_sector_times.png


Suht rennosti vielä ajettu tuo oma kierros. Pieniä ja ehkä muutamia isompiakin virheitä tuolle kierrokselle mahtui, varsinkin 2. sektorissa kävi McLaren lähes poikittain yhdessä mutkassa, jonka takia tuli takkiin vähintään puoli sekuntia. Melko helposti saisi tuosta kierrosajasta vähintään 1,0-1,5 sekuntia pois, ehkä enemmänkin jos jaksaisi alkaa tätä hinkata enemmän. :)

Hauska ratavariaatio kuitenkin ajaa tämä 24 tunnin versio. :D
 
On siellä muitakin, mm Bathurst ja Long Beach :)

Joskus kun pelasin Dirt Rally 2.0:aa, niin siellä olin usein 100 ja jopa 20 parhaan joukossa päivä,- tai viikkokisoissa.
Kun tuli MM-karsinnat, niin sijoitus oli jossain 400-500 välillä.
Ei toi aika-ajo vaan taida olla kovin suosittu laji, eikä anna kuvaa siitä oikeasti maailman huippu kärjestä.

Nyt tullut ajeltua enimmäkseen GTE Bemaria, mukava kisata AI:ta vastaan (itellä taso 110 / 50, tosin riippuu vähän radastakin).

Jos joku alkaa pätemään jollain pirun hankalasti ajettavalla autolla, vaikka vanhempaa formula kalustoa, niin tartun haasteeseen :) Motivoisi harjoitella ajamisen opettelua.
 
Ja taas meni maailmanennätysaika uusiksi Nordschleifessä (siis siinä perusversiossa). :)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_12-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_12-02-22_sector_times.png


Reilut kolme kymmenystä parannusta tuli vanhaan kierrosennätykseen. Olen parannukseen tyytyväinen ja kierroskin meni oikein hyvin, mutta vain piirun verran liian hitaasti ajoin 2. sektorin karusellimutkan läpi, niin siksi ei aivan vielä alittunut 4:59.000. :darra:

Noh, vielä jäi motivaatiota parantaa omaa kierrosaikaa, kun jäi kuitenkin vain 18 tuhannesosasta kiinni päästä ensimmäisenä alle 4:59.000 haamurajan. :D
 
Ite ainakaan jaksa enää hinkkaa tuota Häkkisen formulaa.

Jos kiinnostaa haaste, jossa pitää myös jonkin verran harjoitella hallitsemaan autoa, niin tässä kahden kierroksen yrityksen jälkeen:
Nordschleife Porche 911 74.jpg
H-kaavio kolmella pedaalilla.

Vähän sain vielä petrattua.
 
Viimeksi muokattu:
Ite ainakaan jaksa enää hinkkaa tuota Häkkisen formulaa.

Jos kiinnostaa haaste, jossa pitää myös jonkin verran harjoitella hallitsemaan autoa, niin tässä kahden kierroksen yrityksen jälkeen:
Nordschleife Porche 911 74.jpg
H-kaavio kolmella pedaalilla.

Vähän sain vielä petrattua.


Hyvältä näytti sinun ajaminen tuolla RSR:llä, kun katsoin tuon videosi. :)

Ja aika nopean kierrosajankin sait tehtyä siitäkin huolimatta, että 2. sektorilla sinulla tuli pieni kosketus kaiteeseen. ;)

Kärkikuski niker vaikuttaa vaikealta lyötävältä myös tässäkin autoluokassa (mikä ei tullut sinänsä yllätyksenä, koska ajoin jo aiemmin TT:tä GT1-luokassa häntä ja sinua vastaan Nordschleifessä viime kuussa). :darra: Hyvää työtä teit siis! :tup:

Kävi myös sekin selväksi videoltasi, että tuon auton ajaminen teettää kuskilla oikeasti paljon töitä, että sen saa ylipäänsä pidettyä radalla. Ratin kanssa saa nähtävästi tehdä paljon töitä, mutta vaikutti videosi perusteella siltä, että kaasunhallinta on se kaikkein tärkein elementti tuon auton kanssa. Näytti siltä, että hitailla ja keskinopeilla osuuksilla auto selkeästi yliohjasi ja taas vastaavasti kovavauhtisilla osuuksilla oli nähtävissä selkeää aliohjautumista, etenkin radan toisella sektorilla.

Itsekin tekisi mieli kokeilla kyseistä autoa Time Trialissa, mutta en tiedä, saako tuosta autosta mitään irti ilman H-kaaviota. Omaan simurigiin ei kyllä saa enää mitenkään järkevästi sijoitettua H-kaaviota, koska sekventiaali ja käsijarru vievät siltä kaiken tilan. Hyvä sekventiaali kyllä löytyy rigistä nykyään, mutta eihän se oikein immersion puolesta tule toimimaan tuollaisten vanhojen H-laatikollisten autojen kanssa. :lol:

Minäkin sain vielä petrattua Nordschleifellä omaa eilistä kierrosennätystä Häkkisen McLarenilla. Nyt vihdoinkin pääsin omaan tavoitteeseen eli alle 4:59.000. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_13-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_13-02-22_sector_times.png


Erittäin tyytyväinen olen tähän suoritukseen, varsinkin toinen sektori onnistui kerrankin aivan maagisen hyvin. :) Voinkin nyt hyvillä mielin siirtyä ajamaan jotain muuta autoluokkaa vaihtelun vuoksi, ainakaan en ihan heti usko palaavani Nordschleifelle McLaren MP4/12 -autolla. :D

Olenkin jo viikkokausia haaveillut alittavani @Make73 :n tekemän kierrosajan alle Nordschleifessä GT1-luokassa. Lisää harjoittelua vielä tarvitaan, mutta uskon kuitenkin, että tavoitteeni on saavutettavissa. :) Ensi viikon alussa pitäisi minulle saapua aiemmin tällä viikolla tilaamani 120 millimetrin pituinen vaihdekepin nuppi Simagicin sekventiaalishifteriin, niin sitten kelpaa ajella GT1-autoilla ja uusilla CART-autoilla (F-USA Gen 3). ;)
 
Joo kyllä sitä saa veivata niin että paita kastuu, mukavaa vaihtelua noille suht helpoille GT-autoille.
Tuo video ei ollut mun parhaasta vedosta.
Nyt ei jaksa enää tuotakaan, joku toinen auto opeteltavaksi ens kerralla.
 
Ostin tän toissapäivänä ja kellotellu nyt kuutisen tuntia eri vehkeillä ja combinaatioilla. VR toteutus on ihan parasta ja pyörii nätisti @120hz. FFB on hyvä. Ajellut Default+, sekä Default modella. (CSW2.5 base + bmw gt2 rim, CS v3 polkimet, fanan shifteri) Fanan foorumeilta otin base-setit.

Näitä oon nyt kokeillut:

Chevrolet Cruz stock car / Hauska ajaa. Menee hienosti pienessä sladissa kurvit. Hyvä tuntuma.
Mersu 190E evo DTM / Paras kokemus tähän mennessä. Uskottavan tuntunen, vaikkakin aika helpon tuntuinen vrt. AC:n vastaavaan.
Porsche 911 GT1. Menee kuin juna, Hitaissakaan kurveissa ei karkaa perä vaikka lyö kaasua reilusti. Puskee paljon.
BMW M3 GT4 / Hassu ajaa. Tuntuu kun koko auto pyöris oman keskipisteensä ympärillä. Kovissa jarruissa käärmeilee
BMW M6 GT3 / Nordscleifella pari hotlappia. Helppo ajaa, eikä rankaise juuri mistään kun on vaan hereillä ohjauksen kanssa. Eka yritys 6.40.xx
Mclaren MP4/12 / Onks tässä TC ja ajonvakautus? Tän voi ampuu kanttareiden yli miten haluu ja kaasua voi käyttää miten huvittaa. Sutii, mutta perä ei karkaa.
Formula V12 1990 / Hauska ajaa. Menee pitkässä sladissa nätisti. Aikamoinen pettymys itelle kuitenkin. vertaan tätä AC:n RSS v12 1990 formulaan.
125cc Kart / Karting + VR = 6/5. Hauska ja helppo ajaa. Jotain norjan karting rataa hotlappasin 20 kiekkaa.
Chevrolet Omega 99 / Aattelin, et tässä ois haastetta, mutta on vaan aika perseen tuntunen ajaa. Jos perä lipsuu sivuun niin ei tartte ees vastaohjata, kun auto suoristuu itestään.
Caterham Superlight / Luulis, että tää ois kohtuu haastava ja eläväinen auto. Tylsä ja helppo ajaa. Puskee paljon ja perää ei saa lähtemään alta.

Tuntui, että kaikkia autoja vaivaa enemmän ja vähemmän, yliohjautumisen puute. Autot tuntuvat suoristuvan lähes itsestään ilman vastaohjausta.
Osa vehkeistä tuntuu pyörivän oman keskipisteensä ympärillä, eikä tunnu siltä, että perä pyrkisi astumaan ulos.

Ajoin Default setupeilla, koskematta mihinkään säätöihin. Optionsista ajoavut off/authentic. Jep, tarkistin nää setit moneen kertaan kun ihmettelin autojen käytöstä.

Hauska peli tää silti on, mutta suoraan sanottuna on vähän pettynyt olo ajomallinukseen tällä hetkellä. Odotin paljon enemmän, kun tätä on nää rakkaat simu tubettajat hehkuttaneet tän 1.3 version myötä. Ehkä ne helmet tuolta löytyy ja muutama hauska laite jo löytynytkin. AI Kisaaminen on sika hauskaa!

Rata kirjasto on kyllä ihan huippua. Interlagosia on ollut ikävä pitkään ja tuolla on paljon uutta itelle. Suosikeiksi meni suoraan: Adelaide, Interlagos, Jerez, Norjan karting-rata. Nordschleifen toteutus myös komea. Tuntuu jotenkin ahtaammalta, kuin AC:n vastaava, mutta samoilla inputeilla se rata meni läpi heittämällä.

Onks suositella mitään säätöjä, muuta oleellista tai vaan hauskoja vehkeitä ajaa teidän mielestä? (ettei tarvii kahlata ihan jokaista open-wheeleriä ja kupla variaatiota läpi)

Ainii toi VR hud on ihan perseestä. HUD ikkunat jotenkin kallistettuna ruudulla, eikä saa vietyä pois näkökentästä, että vois esim vilkasta apparin penkille ja kattoo rengaslämpöjä yms.

Tulipas tekstii.. TLDR: teiän lemppari autot ja setup/settings suositukset?
 
^ Kokeilepa tuota Green Hell haastettani -74 Porchella.
On yli,- ja aliohjausta :)

Time Trialissa saat kopioitua muilta setuppeja ja sit muokkaat niitä tarvittaessa pidempää ajosessiota varten.
 
Ostin tän toissapäivänä ja kellotellu nyt kuutisen tuntia eri vehkeillä ja combinaatioilla. VR toteutus on ihan parasta ja pyörii nätisti @120hz. FFB on hyvä. Ajellut Default+, sekä Default modella. (CSW2.5 base + bmw gt2 rim, CS v3 polkimet, fanan shifteri) Fanan foorumeilta otin base-setit.

Näitä oon nyt kokeillut:

Chevrolet Cruz stock car / Hauska ajaa. Menee hienosti pienessä sladissa kurvit. Hyvä tuntuma.
Mersu 190E evo DTM / Paras kokemus tähän mennessä. Uskottavan tuntunen, vaikkakin aika helpon tuntuinen vrt. AC:n vastaavaan.
Porsche 911 GT1. Menee kuin juna, Hitaissakaan kurveissa ei karkaa perä vaikka lyö kaasua reilusti. Puskee paljon.
BMW M3 GT4 / Hassu ajaa. Tuntuu kun koko auto pyöris oman keskipisteensä ympärillä. Kovissa jarruissa käärmeilee
BMW M6 GT3 / Nordscleifella pari hotlappia. Helppo ajaa, eikä rankaise juuri mistään kun on vaan hereillä ohjauksen kanssa. Eka yritys 6.40.xx
Mclaren MP4/12 / Onks tässä TC ja ajonvakautus? Tän voi ampuu kanttareiden yli miten haluu ja kaasua voi käyttää miten huvittaa. Sutii, mutta perä ei karkaa.
Formula V12 1990 / Hauska ajaa. Menee pitkässä sladissa nätisti. Aikamoinen pettymys itelle kuitenkin. vertaan tätä AC:n RSS v12 1990 formulaan.
125cc Kart / Karting + VR = 6/5. Hauska ja helppo ajaa. Jotain norjan karting rataa hotlappasin 20 kiekkaa.
Chevrolet Omega 99 / Aattelin, et tässä ois haastetta, mutta on vaan aika perseen tuntunen ajaa. Jos perä lipsuu sivuun niin ei tartte ees vastaohjata, kun auto suoristuu itestään.
Caterham Superlight / Luulis, että tää ois kohtuu haastava ja eläväinen auto. Tylsä ja helppo ajaa. Puskee paljon ja perää ei saa lähtemään alta.

Tuntui, että kaikkia autoja vaivaa enemmän ja vähemmän, yliohjautumisen puute. Autot tuntuvat suoristuvan lähes itsestään ilman vastaohjausta.
Osa vehkeistä tuntuu pyörivän oman keskipisteensä ympärillä, eikä tunnu siltä, että perä pyrkisi astumaan ulos.

Ajoin Default setupeilla, koskematta mihinkään säätöihin. Optionsista ajoavut off/authentic. Jep, tarkistin nää setit moneen kertaan kun ihmettelin autojen käytöstä.

Hauska peli tää silti on, mutta suoraan sanottuna on vähän pettynyt olo ajomallinukseen tällä hetkellä. Odotin paljon enemmän, kun tätä on nää rakkaat simu tubettajat hehkuttaneet tän 1.3 version myötä. Ehkä ne helmet tuolta löytyy ja muutama hauska laite jo löytynytkin. AI Kisaaminen on sika hauskaa!

Rata kirjasto on kyllä ihan huippua. Interlagosia on ollut ikävä pitkään ja tuolla on paljon uutta itelle. Suosikeiksi meni suoraan: Adelaide, Interlagos, Jerez, Norjan karting-rata. Nordschleifen toteutus myös komea. Tuntuu jotenkin ahtaammalta, kuin AC:n vastaava, mutta samoilla inputeilla se rata meni läpi heittämällä.

Onks suositella mitään säätöjä, muuta oleellista tai vaan hauskoja vehkeitä ajaa teidän mielestä? (ettei tarvii kahlata ihan jokaista open-wheeleriä ja kupla variaatiota läpi)

Ainii toi VR hud on ihan perseestä. HUD ikkunat jotenkin kallistettuna ruudulla, eikä saa vietyä pois näkökentästä, että vois esim vilkasta apparin penkille ja kattoo rengaslämpöjä yms.

Tulipas tekstii.. TLDR: teiän lemppari autot ja setup/settings suositukset?


Lisää haastajia kaivataan aina minun (speed
Ostin tän toissapäivänä ja kellotellu nyt kuutisen tuntia eri vehkeillä ja combinaatioilla. VR toteutus on ihan parasta ja pyörii nätisti @120hz. FFB on hyvä. Ajellut Default+, sekä Default modella. (CSW2.5 base + bmw gt2 rim, CS v3 polkimet, fanan shifteri) Fanan foorumeilta otin base-setit.

Näitä oon nyt kokeillut:

Chevrolet Cruz stock car / Hauska ajaa. Menee hienosti pienessä sladissa kurvit. Hyvä tuntuma.
Mersu 190E evo DTM / Paras kokemus tähän mennessä. Uskottavan tuntunen, vaikkakin aika helpon tuntuinen vrt. AC:n vastaavaan.
Porsche 911 GT1. Menee kuin juna, Hitaissakaan kurveissa ei karkaa perä vaikka lyö kaasua reilusti. Puskee paljon.
BMW M3 GT4 / Hassu ajaa. Tuntuu kun koko auto pyöris oman keskipisteensä ympärillä. Kovissa jarruissa käärmeilee
BMW M6 GT3 / Nordscleifella pari hotlappia. Helppo ajaa, eikä rankaise juuri mistään kun on vaan hereillä ohjauksen kanssa. Eka yritys 6.40.xx
Mclaren MP4/12 / Onks tässä TC ja ajonvakautus? Tän voi ampuu kanttareiden yli miten haluu ja kaasua voi käyttää miten huvittaa. Sutii, mutta perä ei karkaa.
Formula V12 1990 / Hauska ajaa. Menee pitkässä sladissa nätisti. Aikamoinen pettymys itelle kuitenkin. vertaan tätä AC:n RSS v12 1990 formulaan.
125cc Kart / Karting + VR = 6/5. Hauska ja helppo ajaa. Jotain norjan karting rataa hotlappasin 20 kiekkaa.
Chevrolet Omega 99 / Aattelin, et tässä ois haastetta, mutta on vaan aika perseen tuntunen ajaa. Jos perä lipsuu sivuun niin ei tartte ees vastaohjata, kun auto suoristuu itestään.
Caterham Superlight / Luulis, että tää ois kohtuu haastava ja eläväinen auto. Tylsä ja helppo ajaa. Puskee paljon ja perää ei saa lähtemään alta.

Tuntui, että kaikkia autoja vaivaa enemmän ja vähemmän, yliohjautumisen puute. Autot tuntuvat suoristuvan lähes itsestään ilman vastaohjausta.
Osa vehkeistä tuntuu pyörivän oman keskipisteensä ympärillä, eikä tunnu siltä, että perä pyrkisi astumaan ulos.

Ajoin Default setupeilla, koskematta mihinkään säätöihin. Optionsista ajoavut off/authentic. Jep, tarkistin nää setit moneen kertaan kun ihmettelin autojen käytöstä.

Hauska peli tää silti on, mutta suoraan sanottuna on vähän pettynyt olo ajomallinukseen tällä hetkellä. Odotin paljon enemmän, kun tätä on nää rakkaat simu tubettajat hehkuttaneet tän 1.3 version myötä. Ehkä ne helmet tuolta löytyy ja muutama hauska laite jo löytynytkin. AI Kisaaminen on sika hauskaa!

Rata kirjasto on kyllä ihan huippua. Interlagosia on ollut ikävä pitkään ja tuolla on paljon uutta itelle. Suosikeiksi meni suoraan: Adelaide, Interlagos, Jerez, Norjan karting-rata. Nordschleifen toteutus myös komea. Tuntuu jotenkin ahtaammalta, kuin AC:n vastaava, mutta samoilla inputeilla se rata meni läpi heittämällä.

Onks suositella mitään säätöjä, muuta oleellista tai vaan hauskoja vehkeitä ajaa teidän mielestä? (ettei tarvii kahlata ihan jokaista open-wheeleriä ja kupla variaatiota läpi)

Ainii toi VR hud on ihan perseestä. HUD ikkunat jotenkin kallistettuna ruudulla, eikä saa vietyä pois näkökentästä, että vois esim vilkasta apparin penkille ja kattoo rengaslämpöjä yms.

Tulipas tekstii.. TLDR: teiän lemppari autot ja setup/settings suositukset?

No jos se McLaren MP4/12 tuntuu niin helpolta ajaa, ni käy kokeeksi rikkomassa @tUMi87 :n (tUMi) hotlapit. Setupit pystyy imasemaan, kun lataa ghostin.

Mäkille oon hieronut nopeat setupit useammallekin radalle. Mutta näkyy kuvio oleva, että minä (speedfinn) säädän ja tumi tekee recordit

Ja steamissa kaveripyyntöä ehottomasti!

Ja oikeesti on kökkö se vr hudi..
 
Kävin Maken possu haastetta testaamassa. 7:38.9xx sain ajettua seittemän kiekan aikana, joka oikeutti top10 pääsyn. Sit rupes olee turhan lämmin niin tulin välillä kirjoitteleen.

Hauskahan toi on ajaa, mut tuntuu vaan väärältä. Yleensä näillä klassikko possuilla pitää pelätä kaasunnostoa kesken kurvin, joka aiheuttaa radalta poistumisen perä edellä. Tätä pystyi aika huoletta heittelemään ja säätämään kesken kurvin linjaa. Optimi ajat toki ajetaan puhtaasti ja siks en kärjessä ookkaan. En millään saanu ton kanssa sitä fiilistä, et perä yrittäis ohittaa ohjaamon. Pienessä sladissa menee, mutta ei tartte ees korjata.

Ja juu, sanoin tota Mclarenia helpoks. Lähin ehkä vähän soitellen sotaan ton kommentin kanssa. Uskon et teiän ajat vaatii kyllä kunnon hinkkausta ja opettelua. Sitä on vaan eri simuissa tottunut eri fiilikseen ja yleensä nää formulat on todella anteeksi antamattomia.

Ja mielellään lähen leikkiin mukaan jos pääsen sinuiks ton kanssa. Aina hauskaa pieni kisailu!
 
Tässäpä olisi vaihteeksi uutta haastetta Suzukassa (eli Kansai GP AMS2:ssa) varsin "uudehkoilla" F-USA Gen 3 -autoilla kaikille open-wheel -autoista kiinnostuneille (Reizan foorumilta alunperin löydetty). :)

ams2_f-usa_gen3_kansai_gp_tumi_world_record_17-02-22.png


ams2_f-usa_gen3_kansai_gp_tumi_world_record_17-02-22_sector_times.png
 
Kävin tota Imolaa koittamassa Mclarenilla ja 1.18.999 oli lopputulos pienen hikoilun jälkeen. Hauskahan tolla on tykittää. Otin tUMilta setit lainaan ja ghostin porkkanaks. Ghostihan katos aina ekassa neulansilmässä tosin.

Aqua mineralen poistumisen pystyy muuten ajaa sika leveeks ilman että tulee hylkyy.
Suurimmat ongelmat kuitenkin oli ekassa neulansilmässä ja aqua mineralen jälkeen olevassa shikaanissa.
 
Kävin Maken possu haastetta testaamassa. 7:38.9xx sain ajettua seittemän kiekan aikana, joka oikeutti top10 pääsyn. Sit rupes olee turhan lämmin niin tulin välillä kirjoitteleen.

Hauskahan toi on ajaa, mut tuntuu vaan väärältä. Yleensä näillä klassikko possuilla pitää pelätä kaasunnostoa kesken kurvin, joka aiheuttaa radalta poistumisen perä edellä. Tätä pystyi aika huoletta heittelemään ja säätämään kesken kurvin linjaa. Optimi ajat toki ajetaan puhtaasti ja siks en kärjessä ookkaan. En millään saanu ton kanssa sitä fiilistä, et perä yrittäis ohittaa ohjaamon. Pienessä sladissa menee, mutta ei tartte ees korjata.

Ja juu, sanoin tota Mclarenia helpoks. Lähin ehkä vähän soitellen sotaan ton kommentin kanssa. Uskon et teiän ajat vaatii kyllä kunnon hinkkausta ja opettelua. Sitä on vaan eri simuissa tottunut eri fiilikseen ja yleensä nää formulat on todella anteeksi antamattomia.

Ja mielellään lähen leikkiin mukaan jos pääsen sinuiks ton kanssa. Aina hauskaa pieni kisailu!

Kisaan mukaan vaan! Ei tuolla liikaa hotlappereita ole, varsinkaan formuloissa.. Ja onhan se siistiä ku Suomi-ukot kärjessä
 
@Radek_fin @Kridedude @Make73 haastajia kaivattaisiin taas Nordschleifeen, mutta tällä kertaa autoluokkana F-USA Gen 3. :)

Kävin jo ajamassa tuonne kärkiajan teille malliksi (varman päälle ajettu kierros, pystyy vielä helposti tuosta parantamaan). Setuppia saa tietenkin vapaasti lainata. :) Käydään ottamassa taas Nordschleifen leaderboardin kärkisijat suomalaisten haltuun aivan kuten tehtiin McLaren MP4/12 -luokassa jo aiemmin. ;)

ams2_f-usa_gen3_nordschleife_tumi_world_record_20-02-22.png


ams2_f-usa_gen3_nordschleife_tumi_world_record_20-02-22_sector_times.png
 
Kuin myös ;)

GT3 Nordschleife.jpg

GYE Nordschleife.jpg

Näyttäkää nyt joku kaapin paikka tolle "niker:lle", ku minä en siihen pysty :shy:

Siellähän on kunnon väännöt menossa GT3/GTE-luokissa Nordschleifessä! ;)

Taitaa tuo niker olla niitä ns. "alieneita", ei me tavalliset kuolevaiset kuskit täällä io-techin AMS2-ketjussa pystytä hänen kaltaisiaan päihittämään millään (ihan sama juttu THE NEMESIS 69:n kanssa, ei riitä ainakaan omat taidot häntäkään vastaan). :darra:

Yritin pysyä jo aiemmin niker:n kyydissä GT1-luokassa Nordschleifessä, mutta eväät vaan loppuvat minulta kesken ensimmäisen sektorin jälkeen, ainoastaan siellä pystyn olemaan häntä nopeampi. En pärjää GT1-luokassa Nordschleifessä edes sinulle kokonaisella kierroksella, en vaan osaa ajaa tuota autoa tarpeeksi lujaa ainakaan tuolla radalla (pahoittelut, että olen niin paska tuossa autoluokassa). :lol:

Lupaan sinulle kuitenkin käydä ainakin kokeilemassa ensi viikon aikana, että onko niker:iä mahdollista päihittää GT3/GTE-autoluokissa Nordschleifessä. ;)

Mutta se saa vielä kuitenkin hetken odottaa, sillä sitä ennen F-USA Gen 3 -luokassa minun pitää näyttää ControlLogix:lle kaapin paikka Nordschleifessä, hän nimittäin ohitti minut omalla kierrosajallaan tänään aiemmin siellä. :)
 
Joo kova luu on tuo niker ainakin GT autoissa, ei ole mulla saumaa häntä päihittää.
Kokeilin sen setupeilla, ni vielä vähemmän...hieroin sit omaan ajotyyliini sopivampia asetuksia.

Mulla kädet sen veran hellänä, että jää tuo F-USA Gen 3 luultavasti ensi viikonlopulle, kun harvemmin jaksaa arki-iltoina pelailla töiden jälkeen.
 
Kävin ottamassa F-USA Gen 3 -autoluokassa kärkipaikan takaisin haltuun Nordschleifen leaderboardissa ja ControlLogix jäi taakse jokaisella sektorilla. Kaapin paikka siis näytetty. :)

ams2_f-usa_gen3_nordschleife_tumi_world_record_20-02-22_1.png


ams2_f-usa_gen3_nordschleife_tumi_world_record_20-02-22_sector_times_1.png
 
Pääsin syventymään vähän tohon RSR Porscheen, nyt kun sain FFB:n ongelmat ratkottua, mulla oli siis liian alhainen damping pelin asetuksissa, sen kun nosti 25:een lakkasi ratin outo heiluminen. Tänään ajelin Imolassa, aluksi hommasta ei meinnannu tulla v*ttuakaan, ja ajat jäi 2:04-2:05 tuntumaan ja aina spinnauksia jos vähänkin erehty nostamaan kaasua, sitten ymmärsin tuon lukon säädön logiikan eli pienempi ramp arvo tarkoittaa kireämpää perän lukitusta, joten kiristin coast asetusta huolella, jonka jälkeen pääsin ajamaan kunnolla ilman järkyttävää lift-off-oversteeriä, toki auton saa yliohjaamaan nytkin kevnetämällä, mutta default säädöillä auto tuntu miltei ajokelvottamalta. Tuo lukko kun yleensä muissa simuissa menee prosentteina eikä ramppikulmina, niin se vähän sekoitti aluksi, vaikka toki levy/kitkalukossa rampit löytyykin tosielämässä.

ams2_possu_imola_muok.jpg


Sitten siitä kierrosajasta alko tippuakin sekunteja kun pysty luottamaan autoon ja alko muutenkin saada kiinni miten huligaani meiningillä tätä autoa voi ajaa:lol: Ton jälkeen sain vielä kymmenyksen pois (1:59.881) vaikka kierros oli muuten paskempi alkupäästä. Ton auton ajaminen todella vaatii ja on enemmän auton käsittelyä kuin puhdasta kilvanajoa mun mielestä, eli paljon mennään luisussa, jarrutellaan välillä etuset lukossa, käydään kahdella renkaalla jne... Itse ajan toki H-kaaviolla ja kytkimellä, joten se vähän hankaloittaa nättiä trail brakingiä kun on jalkaterä vinossa heel&toeta tarjotessa, mikä taas vähän teettää ei-niin-puhtaita mutkaan sisään tulevia jarrutuksia. Hauskaahan toi tietty on, mutta paddle shift vehkeillä tulee jotenkin enemmän ajettua kliinisti kun voi kaikki kohdat jarruttaa vasemmalla ja sisään trail braking- tekniikalla, ja tätä kautta tulee vähemmän vikurointia ja korjausliikkeitä. Tän takia jotenkin oon alkanu viihtyä V10 Formuloiden parissa, mutta ei kai näitä autoluokkia voikaan täysin verrata, different horses for different courses, vai mitenkäs se menikää;)
 
On muuten tämä DicraeoF1 aika hurja kaveri, ajelee pädillä ihan mielettömiä kierrosaikoja open-wheeler -autoilla Suzukassa (Kansai GP AMS2:ssa) F-USA Gen 3 -autoluokassa ja Nurburgring GP:ssä McLaren MP4/12 -autolla. o_O Kävin ottamassa menettämäni kärkipaikan takaisin haltuuni Nurburgring GP:ssä, mutta vain vaivaisella 78 tuhannesosalla. Todella tiukkaa siis teki, sain tehdä ihan tosissani töitä tuon kierrosaikani eteen, lähes kaksi tuntia siinä vierähti.

ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_22-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_22-02-22_sector_times.png
 
Nurburgring GP:llä on kärkipaikasta kovat väännöt meneillään, tätä taistelua on kestänyt jo koko tämän viikon ajan. Käykäähän te muutkin täällä kokeilemassa, mahdutteko kolmen joukkoon. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_personal_record_26-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_personal_record_26-02-22_sector_times.png





EDIT: Kärkipaikka takaisin haltuun. :)

ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_26-02-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nurburgring_gp_tumi_world_record_26-02-22_sector_times.png
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kun on ollut kovin hiljaista viime aikoina, niin laitetaanpa vaihtelun vuoksi uusi haaste kehiin. :)

ams2_mclaren_mp4-12_kyalami_tumi_world_record_04-03-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_kyalami_tumi_world_record_04-03-22_sector_times.png


Vasta tänään ajoin Kyalamia ensimmäistä kertaa koskaan (en ole edes muissa simuissa/ajopeleissä tätä rataa aiemmin ajanut) ja nyt mietin, miksen ole aiemmin tätä rataa kokeillut. On nimittäin todella hauska rata ajaa tämä Kyalami ainakin tällä autolla muutaman tunnin opettelun jälkeen! ;)
 
Taas pieni heel&toe- treeni takana, ensin sain suht. puhtaalla kierroksella 0,5 sekkaa pois, mutta sitten laitoin taas huligaani-vaihteen silmään, otin mm. shikaanin rajummin ja menin muutenkin enemmän riskillä.

ams2_possu_imola_top3_muok.jpg

Nyt pääsin jo top3:een:D Hairpinin jälkeen lähti ihan huolella auton perä soutamaan, mutta parempi oli olla nostelematta ja luottaa nopeisiin käsiin:lol: Acque Minerali tuntuu olevan fiksuinta jarruttaa vasurilla koska siinä en ainakaan itse vaihda vaihdetta ennen kuin vasta taas ylämäkeen kiihdytyksen jälkeen, joten kytkinjalka on vapaana jarrulle. Sellasen huomion tein että 3. ja suuremmille vaihteille pystyy flat shiftaamaan aika hyvin kun ei Porschen painava perä irtoa kuitenkaan vaikkei kaasu nousekaan vaihdon aikana, jostain syystä 1.->2. siirtyessä ei onnistu flat shift eli missaa hetkeksi vaihteen vaikka kytkin käy pohjassa:hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Automobilista 2 V1.3.4.0 RELEASED!
CONTENT

  • Added F-USA Gen 1 class featuring Lola T95/00 & Reynard 95i (part of Racin´ USA Pt2 DLC)

GENERAL


  • Added VR mirror adjustment screen and fixed in-game VR options link incorrectly pointing to main VR options
  • Shared Memory: Fixed DRS state, added TCS/ABS garage setting entries; Updated changelog and fixed comment text of TCS setting
  • Optimized internal FFB subroutines, removed some unused FFB script values & exposed static caster trail to FFB scripts

UI & HUD

  • Added optional 'Cycle ICM' control bind which will open the ICM if not open, cycle ICM pages, and close the ICM with a long press. (existing d-pad navigation is still fully supported)
  • Reorganised ICM to a flatter navigation model without submenus and maintain old position on reopenning.
  • Fixed incorrect element order on Edit HUD page causing overlap on some inputs
  • altered 'DRIVE LAYOUT' label colour from white to Greyto match all other labels on this UI load screen
  • Fixed drive layout for Puma P052 in vehicle selection info

PHYSICS

  • Revised driveline and axle elasticity for Formula USA, GT1, GTE, GT3, DPI, P1, M1 Procar, RSR 1974, Ultima GTR, McLaren F1 LM
  • Revised driveline inertia for GT1, GTE, GT3, DPI, P1, M1 Procar, RSR 73, Ultima GTR, McLaren F1 LM, C3, C3R, Omega
  • Added engine support for thermostatic water cooling
  • Increased ABS update frequency
  • Revised turbo model for F-Classic G1, F-Classic G2M3, F-Retro G3 Turbo
  • Reduced F-Classic G2M3 fuel tank size to 150L accurate to Gen2 regulations
  • Improved F-Classic G3M1 and M2 sequential shift reliability
  • Mclaren MP4-1C: Fixed gearbox error
  • Revised engine heating & cooling properties for F-Vintages, F-Retros, F-Classics, F-USA (all gens) & set default radiator opening to 80%
  • Revised engine heating & cooling rates for F3, Ginetta G40, BMW 2002, MRX P4
    Copa Classic and Hot Cars
  • Super V8: Fixed error in hard tires causing a physics crash
  • Updated default setups for F-USA (all gens), F-Classics (all gens), F309, Porsche RSR, Corvette C3-R, F-Vintages (both gens), F301, MCR2000 (setup reset recommended)
  • Revised engine heating & cooling rates for for F-Vintage V8s, Brabham BT46B, TSI Cup, Camaro SS, Ultima GTR
  • Fixed FFB rattle under braking in all F-Retro cars
  • Caterham (all models): slight reduction of Mz influence in FFB signal.

AI

  • Adjusted AI fast line at Goiania & Road America

AUDIO

  • Adjusted engine starter timing for F-USA (all gens), Kart GX390
  • :F-USA (all gents) Added Turbo, Starter/Startup, Transmission sound; Adjusted road noise (roadroll, scrub, skid) & increased gearshift volume
  • Revised F-Classic Turbo sounds

TRACKS

  • Road America: Added foundations under various buildings, redone terrain areas, tweaked emissive glow for the cafe interior, added lightmap for Corvette bridge, added advertisement boards, cafe benches, small garages and workshop building, terrain shadows, tweaked normals of rumblestrips, reworked T5 enter/exit runoffs to 2021 spec, added grasscrete bits, added small curb extension to Canada corner, added Motorcycle school building, reworked wall collisions, updated curb at Kink exit to 2021 spec, added Turn14 adboard, administrative building, optimized a few textures and materials; added registration building, adjusted terrain under the building. added north entrance gate, few more buildings at north paddock, optimized some of textures, object settings and LODs, let some trees grow a bit; added bungalow buildings, distant powerline & entrance sign, few changes to entrance gate, few more huts corrected position/height of few grandstands; added generic vehicles, tents, huts, houses, small shacks people, other various generic assets; Moved a tree blocking the 400' brake mark at Canada corner; Adjusted track cut limits T5/T8; optimization pass
  • Bathurst: Fixed wall hole at the pit entrance; Expanded runoff road at Hell corner up to the orange barriers.
  • Curvelo: Minor LOD adjustments; Upgrade treeline shader; Added 3D tree shadows; Optimized object export with latest standards
  • Londrina: Reorganized pitbox/garage positions; Minor tweaks to shadow casters and pit markings
  • Brands Hatch: Fixed crowd alignment issue; Added variable crowd attendance per session; Added 3D tree shadows; Fixed normals on winter grass
  • Spielberg: Smoothed some abnormal track surface (short layout bridge road, T1 and T10 apex curb); Added variable crowd attendance per session; Removed some excess crowds on Short layout; Added brake markers for short layout T2; Minor LOD fixes
  • Watkins Glen: Added two missing trackside buildings
  • Kyalami: Revised track cut limits (relaxed T13 runoff, reduced T16 runoff)
  • Daytona: Minor static object LOD fixes: Fixed emmisive control on an outer building
  • Jerez: Minor LOD fixes
  • Nurburgring: Enabled score towers; Fixed some static object alignments
  • Montreal Historic: Fixed winter gravel LOD issue
  • Global trackside assets fixes: Tweaks to smoothing groups of motorhome LODB models, tweaks to AO of few tents, new variations of tents
  • Added VR cams to Cadwell Park, Granja Viana, Interlagos Kart, Buskerud
  • Curitiba Outer: Minor trackside camera adjustments

VEHICLES

  • Copa Truck: Added driver animations for all models
  • F-Classic: Revised driver animations (all models)
  • Caterhams: Revised driver animations (all models)
  • VW Polo GTS: Fixed damage models
  • ARC Camaro: Fixed oil temp needle
  • Caterham 620R: Fixed oil temp needle
  • F-Retro G3: Fixed missing backfire flame animation
  • Lancer Cup: Added 6 new liveries to Lancer RS model
  • F-USA: Fixed livery override bug; fixed all black wheel rims
  • F-USA: Added support for silver, black & gold wheels in livery customization (Requires updates to custom livery definitions)
  • GT3: Added two new liveries for McLaren 720S GT3
  • Lancer Cup: Added 6 new liveries for Mitsubishi Lancer R
  • Copa Classic: Added 3 new liveries to Passat B class & 2 new liveries to Gol B class
 
Nykyistä Hockheimiä tuli pari tuntia hangattua, kun toi mäkki on vaan niin tasapainoinen/ennalta arvattava ajaa:)
ams2_hocke_top3_muok.jpg

Tällä erää ei riittäny ranteet TOP3 pidemmälle...:( Niskat onki niin jumissa että taidan enää loppupäivästä höntsällä vaan joko RBR:n tai DR2.0:n parissa jollain Gr. A takavedolla:rofl:
 
Jotain ihmeellista oli kombinaatiossa McLaren 720S GT3 ja Road America. Fanatecin V3 pedaalien rumble pärisi lähes koko ajan sekä jarrussa että kaasussa. Kokeilin samalla autolla toista rataa niin ongelmaa ei ollut, ehkä siellä uudessa radassa oli joku bugi.
 
Tulihan se sieltä...:D
ams2_hocke_wr_muok.jpg


Pääsin jo eilen alle sillosen ykkösajan, mutta tänään vasta toimi yhteys, niin paukutin uudelleen kierroksen tonne. Hockenheimin kaltasessa profiililtaan tasaisessa pannukakussa on pirusti hyötyä tuosta ylimääräisestä jarrupolkimesta, mukavasti alkaa keula osoittaa sisemmäs, siinä missä ilman sen käyttöä auto aliohjaisi tai puskisi leveäksi:)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 246
Viestejä
4 490 885
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom