Automobilista 2 [PC]

Niin nopein McLaren vuonna 1997 Imolan aika-ajoissa oli 1:24.812, mutta se ajettiin vanhalla rata versiolla mikä on noin 2 sekuntia hitaampi muistaakseni.

Se vanha Imola on "täysin eri rata", ylimääräinen shikaani ennen pääsuoraa ja esim kantareille jos ajat niin kuolet.
Se versio löytyy muuten myös AMS2:sta, vois senkin ottaa haltuun niin näkisi simu vs irl tason..

Ruilautin muuten @tUMi87 :lle ja muillekin kirittävää (potentiaalinen kävi jo 1:17.800, et kyllä se tulee sieltä):
 

Liitteet

  • imola_1_18_1.png
    imola_1_18_1.png
    128,2 KB · Luettu: 42
  • imola_1_18_100.png
    imola_1_18_100.png
    585,5 KB · Luettu: 40
Se vanha Imola on "täysin eri rata", ylimääräinen shikaani ennen pääsuoraa ja esim kantareille jos ajat niin kuolet.
Se versio löytyy muuten myös AMS2:sta, vois senkin ottaa haltuun niin näkisi simu vs irl tason..

Ruilautin muuten @tUMi87 :lle ja muillekin kirittävää (potentiaalinen kävi jo 1:17.800, et kyllä se tulee sieltä):

Haaste otettu vastaan. :)

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_05-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_05-01-22_sector_times.png


Kaipa tuosta vielä muutaman kymmenyksen voisi nipistää pois, kun oikein jaksaa hinkata. Mutta ei ne aikaparannukset enää kovin helpolla tule tästä eteenpäin ainakaan itselleni, se on varma. :)
 
@tUMi87 ja @Radek_fin aikoihin peilaamalla voisin ottaa tavoitteeksi että pääsen 1:23. Imolan rataa en ole tosin vielä ikinä ajanut, mutta katsotaan miltä tavoite näyttää ja paljonko tarvitsee rataa harjoitella että tuohon voisi päästä.
 
@tUMi87 ja @Radek_fin aikoihin peilaamalla voisin ottaa tavoitteeksi että pääsen 1:23. Imolan rataa en ole tosin vielä ikinä ajanut, mutta katsotaan miltä tavoite näyttää ja paljonko tarvitsee rataa harjoitella että tuohon voisi päästä.

Kandee taas meiltä setuppi kopsata.. Imola on kyllä paha rata, kun joutuu niin paljon kanttareiden ja pattien yli ajamaan
 
Kandee taas meiltä setuppi kopsata.. Imola on kyllä paha rata, kun joutuu niin paljon kanttareiden ja pattien yli ajamaan

Vähän reilu 10 kierrosta se vaati että pääsi alle 1:23. Ehkä 1:21 tuntumaan voisin päästä, eniten hankaluuksia tuntuu tuottavan viimeinen shikaani, en vaan osaa siitä ajaa nopeasti läpi.
 
Vähän reilu 10 kierrosta se vaati että pääsi alle 1:23. Ehkä 1:21 tuntumaan voisin päästä, eniten hankaluuksia tuntuu tuottavan viimeinen shikaani, en vaan osaa siitä ajaa nopeasti läpi.
Minä ajoin aamulla 3h putkeen, että pääsin alle 1:18... :D Toistojen kautta se tulee. Täytyis katsoa mielenkiinnosta sun ghosti
 
Minä ajoin aamulla 3h putkeen, että pääsin alle 1:18... :D Toistojen kautta se tulee. Täytyis katsoa mielenkiinnosta sun ghosti
Ensin oli hirvee puristaminen kun ei millään meinannut päästä alle 1:21. Katsoin sitten kärkikuskien ajolinjoja ja sieltä apinoituna parilla ajolinjan muutoksella lähti melkein sekunti ajasta heti seuraavalla kierroksella. Nyt oma aika on 1:20:500, ehkä tässä jotain kehitystä tapahtuu pikku hiljaa Vielä kun saa uuden joustamattoman penkin niin ehkä saa parempaa tuntumaa jarruun.
 
Kova! Tuliko helposti? Meillä on Imolassa myös kova vääntö mäkillä, käyhän näyttää kaapin paikka

Kyl aika monta ärräpäätä lensi kun piti puristaa ja teki tyhmiä mokia :speechless::)
Pari virhettä jäi tuohonkin ajoon, että vielä hiomisen varaa jäi. Hyvän setupin olit saanut aikaiseksi :thumbsup:

Tarttee tuo Imola kanssa käydä tyyppäämässä tässä joku päivä
 
Kävin ajelemassa Daytonaa ja Watkins Glen inner looppia GT1:llä ja Indycarilla. Indycarilla Daytonaan ykköspaikka ja GT1:llä kolmas. Watkins Glenin inner loopissa Indycarilla kolmossija ja GT1:llä ykköspaikka (Apexer nimimerkki siellä).

Tuota GT1/Watkins Glen yhdistelmää hinkkasin ihan jonkin aikaa, ennen kuin onnisti. Siinä vaiheessa kun tuli aika, joka jäi uupumaan 7 tuhannesosaa maailmanennätyksestä, niin meinasin jo luovuttaa :D. Lopulta pääsin 3 kymmenystä alle, vaikka kierrokseen mahtui iso virhekin.

Älkää haastako :rofl: (tosimies vetänee noihin pohjat muutaman kierroksen treenillä).

Käytättekö muuten jarrua vasemmalla jalalla sekventiaalivaihteisilla autoilla? Itse olen jämähtänyt jarruttamaan kaikilla autoilla oikealla jalalla. Mietin, että annanko siinä paljonkin tasoitusta? Olen myös vaihtanut vaihteet kepillä, jos autossa sellainen oikeastikin olisi (kuten esim. noissa GT1 ja Indycar autoissa on).
 
Kävin ajelemassa Daytonaa ja Watkins Glen inner looppia GT1:llä ja Indycarilla. Indycarilla Daytonaan ykköspaikka ja GT1:llä kolmas. Watkins Glenin inner loopissa Indycarilla kolmossija ja GT1:llä ykköspaikka (Apexer nimimerkki siellä).

Tuota GT1/Watkins Glen yhdistelmää hinkkasin ihan jonkin aikaa, ennen kuin onnisti. Siinä vaiheessa kun tuli aika, joka jäi uupumaan 7 tuhannesosaa maailmanennätyksestä, niin meinasin jo luovuttaa :D. Lopulta pääsin 3 kymmenystä alle, vaikka kierrokseen mahtui iso virhekin.

Älkää haastako :rofl: (tosimies vetänee noihin pohjat muutaman kierroksen treenillä).

Käytättekö muuten jarrua vasemmalla jalalla sekventiaalivaihteisilla autoilla? Itse olen jämähtänyt jarruttamaan kaikilla autoilla oikealla jalalla. Mietin, että annanko siinä paljonkin tasoitusta? Olen myös vaihtanut vaihteet kepillä, jos autossa sellainen oikeastikin olisi (kuten esim. noissa GT1 ja Indycar autoissa on).

Mahdankohan minä olla ainoa täällä, kellä Time Trialin leaderboardissa ei näy aikoja (myöskään omat ajetut kierrosajat eivät rekisteröidy leaderboardiin)? Tilanne ollut sama koko tämän päivän ajan, aiemmin tällä viikolla toiminut normaalisti. Aivan sama, minkä auton/radan valitsen, niin aikojen sijaan näkyykin vain "no records set" joka paikassa, mikähän tässä nyt taas mättää... :hmm:

Ajoin itse tänään ensimmäistä kertaa Watkins Glen GP:tä (perusversiota, ei Inner Looppia) CART/IndyCar-autolla (ensimmäinen kerta tänään myös tällä autolla). Muutaman tunnin harjoittelun jälkeen onnistuin alittamaan 1:20.000 rajapyykin Time Trialissa ja parhaaksi kierrosajaksi tänään jäi lopulta 1.19.661. Ei mitään hajua, mille sijalle tuo kierrosaika olisi oikeuttanut leaderboardissa, koska en pääse näkemään aikoja (joskus aiemmin tällä viikolla katsoinkin tuon listan kierrosaikoja, mutta eivät jääneet mieleen) eikä ajamani kierrosaika tallentunut leaderboardiin. :(

Itse ainakin käytän jarrua vasemmalla jalalla sekventiaalivaihteisilla autoilla (en muilla vaihteistotyypeillä ajakaan). Mielestäni kannattaa opetella käyttämään jarrua vasemmalla jalalla, sillä se auttaa kyllä parantamaan kierrosaikoja selvästi. ;) Toki on varmaan poikkeuksiakin olemassa tähän sääntöön.
 
Mahdankohan minä olla ainoa täällä, kellä Time Trialin leaderboardissa ei näy aikoja (myöskään omat ajetut kierrosajat eivät rekisteröidy leaderboardiin)? Tilanne ollut sama koko tämän päivän ajan, aiemmin tällä viikolla toiminut normaalisti. Aivan sama, minkä auton/radan valitsen, niin aikojen sijaan näkyykin vain "no records set" joka paikassa, mikähän tässä nyt taas mättää... :hmm:

Ajoin itse tänään ensimmäistä kertaa Watkins Glen GP:tä (perusversiota, ei Inner Looppia) CART/IndyCar-autolla (ensimmäinen kerta tänään myös tällä autolla). Muutaman tunnin harjoittelun jälkeen onnistuin alittamaan 1:20.000 rajapyykin Time Trialissa ja parhaaksi kierrosajaksi tänään jäi lopulta 1.19.661. Ei mitään hajua, mille sijalle tuo kierrosaika olisi oikeuttanut leaderboardissa, koska en pääse näkemään aikoja (joskus aiemmin tällä viikolla katsoinkin tuon listan kierrosaikoja, mutta eivät jääneet mieleen) eikä ajamani kierrosaika tallentunut leaderboardiin. :(

Ainakin itselläni on toiminut leaderboard niin eilen kuin tänäänkin aivan normaalisti.
Se inner loop on muuten ihan sama, mutta siinä on ylämäen jälkeisellä pitkällä suoralla chikaani, mikä tekee mielestäni kyseisestä kohdasta mielenkiintoisemman. Watkins Glen muutoinkin mielestäni erittäin hauska rata ajaa.

IndyCarit kanssa aika hauskoja. Nopeissa mutkissa tulee downforcen myötä paljon pitoa, mutta hitaat mutkat pitää ajaa "point and shoot" tyyliin.

Itse ainakin käytän jarrua vasemmalla jalalla sekventiaalivaihteisilla autoilla (en muilla vaihteistotyypeillä ajakaan). Mielestäni kannattaa opetella käyttämään jarrua vasemmalla jalalla, sillä se auttaa kyllä parantamaan kierrosaikoja selvästi. ;) Toki on varmaan poikkeuksiakin olemassa tähän sääntöön.

Pitäisi varmaan vaihtaa. Ei hukkaantuisi aikaa kun siirtyy jarrulta kaasulle ja päinvastoin ja voisi tarvittaessa sitoa jarrulla kaasun ollessa aukikin. Olen vain niin tottunut tuohon oikean jalan jarrutukseen, että hankala vaihtaa enää tässä vaiheessa :darra:.
 
Ainakin itselläni on toiminut leaderboard niin eilen kuin tänäänkin aivan normaalisti.
Se inner loop on muuten ihan sama, mutta siinä on ylämäen jälkeisellä pitkällä suoralla chikaani, mikä tekee mielestäni kyseisestä kohdasta mielenkiintoisemman. Watkins Glen muutoinkin mielestäni erittäin hauska rata ajaa.

IndyCarit kanssa aika hauskoja. Nopeissa mutkissa tulee downforcen myötä paljon pitoa, mutta hitaat mutkat pitää ajaa "point and shoot" tyyliin.

Mielenkiintoista. Minulla ei leaderboard edelleenkään toimi, vaikka mitä tekisin. Lieneekö kyseessä jokin bugi, joka ei vaikuta kaikkiin vai onko tässä sitten kyse jostain aivan muusta, jota en nyt vaan millään keksi? :zoom:

Viimeksi tapahtui tämä sama juttu jokunen päivä ennen joulua, juuri ennen V1.3.2.0-pelipäivityksen julkaisua, jolloin leaderboard resetoitiin. Tällä viikolla viimeksi keskiviikkona ennen tätä päivää ajoin Time Trialissa aikoja leaderboardiin ja silloin kaikki toimi vielä normaalisti (torstaina ja keskiviikkona en käynnistänyt koko peliä ennen kuin vasta tänään iltapäivällä).

Itse asiassa tuo "Inner loop" -versio on minulle jo ennestään tuttu iRacingin puolelta, kun siellä ajelin viimeksi onlinekisoja joskus vuoden 2015 alkupuolella, siellä tosiaan kisoissa aina sattui ja tapahtui monenlaista tuossa shikaanissa. :D En ole iRacing-aikojen jälkeen koko rataa enää ajanut missään simussa. Tykkäsin Watkins Glenistä jo iRacing-aikoinani ja tykkään siitä edelleen myös AMS2:ssa oikein paljon. CART/IndyCar -autolla oikein palkitsevaa ajaa tuolla radalla. :)

Pitäisi varmaan vaihtaa. Ei hukkaantuisi aikaa kun siirtyy jarrulta kaasulle ja päinvastoin ja voisi tarvittaessa sitoa jarrulla kaasun ollessa aukikin. Olen vain niin tottunut tuohon oikean jalan jarrutukseen, että hankala vaihtaa enää tässä vaiheessa :darra:.

Itsekin ajoin simuissa monta vuotta jarruttaen oikealla jalalla, niin ei se mielestäni ollut loppupeleissä kovinkaan vaikeaa sopeutua sen jälkeen vasemman jalan jarrutukseen, nyt sitä tekee koko ajan ihan luonnostaan kun siihen on tottunut. Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla, miten onnistuu. Erityisesti rallin puolella tuo on hyödyllinen taito (auton "sitomista" varten), mutta kyseinen tekniikka toimii erittäin hyvin myös rata-autoilun puolella. :)
 
Eikä noihin teidän aikoihin ole mitään saumaa ilman että painetaan samaan aikaan jarrua ja kaasua ;)
 
Mikä paketti tästä kannatais näin uutena simu kuskina ostaa? Näyttäis olevan aika monta DLC jos ilmestynyt.
 
Sain kun sainkin hilattua itseni kolmen parhaan joukkoon Watkins Glen GP:ssä CART/IndyCar -luokassa. :)

ams2_f-usa_watkins_glen_gp_tumi_personal_record_09-01-22.png


ams2_f-usa_watkins_glen_gp_tumi_personal_record_09-01-22_sector_times.png


Kärkeen jäi vielä matkaa reilut puoli sekuntia, ei aivan riitä taidot minulla haastamaan tällä radalla terävintä kärkeä. :) Nuo kaksi kärkinimeä ovat kyllä niin hurjia kuskeja tuolla, että oksat pois ja hattu päästä. :D

Kolmannesta sijasta käydään sitten todella tiukkaa vääntöä, käykäähän te muutkin kokeilemassa joskus. ;)
 
Kävin ajelemassa Daytonaa ja Watkins Glen inner looppia GT1:llä ja Indycarilla. Indycarilla Daytonaan ykköspaikka ja GT1:llä kolmas. Watkins Glenin inner loopissa Indycarilla kolmossija ja GT1:llä ykköspaikka (Apexer nimimerkki siellä).

Tuota GT1/Watkins Glen yhdistelmää hinkkasin ihan jonkin aikaa, ennen kuin onnisti. Siinä vaiheessa kun tuli aika, joka jäi uupumaan 7 tuhannesosaa maailmanennätyksestä, niin meinasin jo luovuttaa :D. Lopulta pääsin 3 kymmenystä alle, vaikka kierrokseen mahtui iso virhekin.

Älkää haastako :rofl: (tosimies vetänee noihin pohjat muutaman kierroksen treenillä).

Käytättekö muuten jarrua vasemmalla jalalla sekventiaalivaihteisilla autoilla? Itse olen jämähtänyt jarruttamaan kaikilla autoilla oikealla jalalla. Mietin, että annanko siinä paljonkin tasoitusta? Olen myös vaihtanut vaihteet kepillä, jos autossa sellainen oikeastikin olisi (kuten esim. noissa GT1 ja Indycar autoissa on).

Itse ainakaan en osaa jarruttaa muuten kun vasurilla jos käytössä sekventaalinen paddle shift-vaihteisto, esim. trail braking ois ainaki mun mielestä pirun hankalaa oikeella jalalla, toki silloin jos ajan H-kaaviolla niin yritän vähän trail brakea myös oikealla, sen jälkeen kun antanu heel&toella ensin välikaasun, mutta nilkka vinossa hankalaa;) Rallipeleissä käytän joskus vasuria myös H-kaavioissakin kun täytyy sitoa ettei keula puske, mutta radalla yleensä en oo joutunu sitomaan ainakaan takavetosilla joita 90% rata-autoista on.
 
Meillä on Imolassa myös kova vääntö mäkillä, käyhän näyttää kaapin paikka

Kova vääntö Imolassa jatkuu. :)

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_09-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_09-01-22_sector_times.png


Pakko se on myöntää, @Radek_fin on kyllä todellinen setuppivelho AMS2:ssa! Ilman hänen uusinta setuppiaan tämäkin kierrosaika olisi todennäköisesti jäänyt vain haaveeksi. :)
 
Joo mäki kävin Imolassa viilamassa 0,5 sek pois, mutta näköjään putosin jo yhden sijan:lol: Miten noita setup voi siis kopioida muilta käyttäjiltä? Tähän asti oon vaan löysänny iskareista sekä damp että rebound ja säätäny vähän lukkoa löysemmäksi ja perävälitystä naksu tiheammälle.
 
Mäkin kävin viilaamassa puol sekkaa pois omasta ajasta, mutta näköjään putosin jo yhden sijan kun siirryin tälle koneelle kirjoittamaan:lol: Miten noita setuppeja muuten pystyy lainaamaan muilta kuskeilta? Itse säätäny vaan tähän mennessä iskareita löysemmälle seka damp että rebound. Myös perävälitystä naksu tiheämmälle ja lukkoa löysemmälle.

EDIT: jahas näköjään se edellinen viesti ei sitte hävinnykään
 
Mäkin kävin viilaamassa puol sekkaa pois omasta ajasta, mutta näköjään putosin jo yhden sijan kun siirryin tälle koneelle kirjoittamaan:lol: Miten noita setuppeja muuten pystyy lainaamaan muilta kuskeilta? Itse säätäny vaan tähän mennessä iskareita löysemmälle seka damp että rebound. Myös perävälitystä naksu tiheämmälle ja lukkoa löysemmälle.


Helppoa kuin heinänteko! ;)

1. Time Trialissa klikkaa ensin "+ Add ghost" ja valitse haluamasi kuskin nimi -> klikkaa "Start" -nappia mennäksesi radalle.
2. Kopioidaksesi "ghostin" setupin itsellesi paina jakoavaimen kuvaa, niin valitsemasi kuskin setuppi kopioituu omaan autoosi ja sen jälkeen se on vapaasti käytettävissä ja muokattavissa, tarvittaessa voit myös tallentaa tuon setupin, aivan kuten normaalistikin tekisit.

Siinäpä se näin pähkinänkuoressa. :)
 
@Radek_fin Tuli taas vahingossa parannettua lisää omaa kierrosaikaa. :)

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_09-01-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_09-01-22_sector_times_1.png


Tässähän alkaa jo pikkuhiljaa tuntua siltä, että 1:17.500 saattaa vielä olla täyttä realismia tällä menolla. :)
 
Kuka tykkää GT1:stä, tässä haaste ;)
AMS2 GT1 Nordschleife.jpg

Kiitos vinkistä, @Make73 ! En ole vielä kertaakaan ajanut Time Trialia GT1 -luokan autoilla (kokeillut toki muutamia kertoja Test Day -moodissa). Taidankin käydä huomenna kokeilemassa tuota rata/autoyhdistelmää. :) Nyt on lopeteltava ajot tältä illalta, on nimittäin ranteet aika hellänä tämän päiväisten Time Trial -sessioiden jäljiltä. :darra:

Kävin ajelemassa Daytonaa ja Watkins Glen inner looppia GT1:llä ja Indycarilla. Indycarilla Daytonaan ykköspaikka ja GT1:llä kolmas. Watkins Glenin inner loopissa Indycarilla kolmossija ja GT1:llä ykköspaikka (Apexer nimimerkki siellä).

Tuota GT1/Watkins Glen yhdistelmää hinkkasin ihan jonkin aikaa, ennen kuin onnisti. Siinä vaiheessa kun tuli aika, joka jäi uupumaan 7 tuhannesosaa maailmanennätyksestä, niin meinasin jo luovuttaa :D. Lopulta pääsin 3 kymmenystä alle, vaikka kierrokseen mahtui iso virhekin.

Älkää haastako :rofl: (tosimies vetänee noihin pohjat muutaman kierroksen treenillä).

Pahoittelut @DarthBabel , mutten voinut vastustaa kiusausta. :)

ams2_f-usa_daytona_road_gp_tumi_world_record_09-01-22.png


ams2_f-usa_daytona_road_gp_tumi_world_record_09-01-22_sector_times.png



Kävin myös ajamassa kolmen joukkoon Watkins Glen Inner Loopissa CART/IndyCar -luokassa. Hieno rata/autoyhdistelmä, käykäähän muutkin kokeilemassa joskus. :)

ams2_f-usa_watkins_glen_gp_inner_loop_tumi_personal_record_09-01-22.png


ams2_f-usa_watkins_glen_gp_inner_loop_tumi_personal_record_09-01-22_sector_times.png
 
Tänään tuli totuteltua GT1 -luokkaan, vaativat yllättävän paljon totuttelua avopyöräisten autoluokkien (F1/CART/IndyCar) jälkeen, ennen kuin näillä pystyy ajamaan lujaa. :)

Alla päivän ensimmäinen (ja ainoa) onnistuminen GT1 -luokassa Time Trialissa.

ams2_gt1_watkins_glen_gp_inner_loop_tumi_world_record_10-01-22.png


ams2_gt1_watkins_glen_gp_inner_loop_tumi_world_record_10-01-22_sector_times.png


Myös @Make73 :n GT1 -haastetta kokeilin tänään useamman tunnin ajan, mutta se vaatii vielä minulta lisää harjoittelua, ennen kuin saan sinne ajettua kokonaisen ehjän ja kilpailukykyisen kierroksen (1. sektorissa olin jo ainakin 4-5 kertaa nopein, mutta muut sektorit ovat vielä hakusessa tässä autoluokassa).

Nyt on ranteet taas sen verran kipeänä ja muutenkin Nordschleifen intensiivinen ajaminen imi miehestä mehut, että on pakko pitää ajamisesta taukoa loppupäivä. :darra:
 
Tänään tuli totuteltua GT1 -luokkaan, vaativat yllättävän paljon totuttelua avopyöräisten autoluokkien (F1/CART/IndyCar) jälkeen, ennen kuin näillä pystyy ajamaan lujaa. :)

...klips...

ams2_gt1_watkins_glen_gp_inner_loop_tumi_world_record_10-01-22_sector_times.png

Tästäkin arvasin, että sen joku pian alittaa, mutta hyvä jos oli edes vähän haastetta :rofl:.
Tuo Porschen GT1 on muuten todella helppo ajaa. Mersu tuntuu nopeammalta, mutta on hemmetin paljon hankalampi.
 
Tästäkin arvasin, että sen joku pian alittaa, mutta hyvä jos oli edes vähän haastetta :rofl:.
Tuo Porschen GT1 on muuten todella helppo ajaa. Mersu tuntuu nopeammalta, mutta on hemmetin paljon hankalampi.

Voin kertoa, ettei kierrosaikasi alittaminen ollut mitenkään läpihuutojuttu. Vasta kolmannella sektorilla sain sinut kiinni ja otettua sieltä ne tarvittavat kymmenykset ykkössijaan (tai no, ei sitä eroa ollut maalissa kuin puolitoista kymmenystä). :)

Toki tämä oli itselleni vasta ensimmäinen päivä GT1 -luokan parissa Time Trialissa eli vähäiseen kokemukseen nähden olen jo päässyt mielestäni ihan kelvolliseen vauhtiin. Vielä kun saisi ajettua kokonaisen kierroksen kolaroimatta Nordschleifessa GT1 -luokassa... :dead:

Olen kanssasi samaa mieltä Porschen GT1 -autosta, se on selvästi AMS2:ssa oman autoluokkansa helpoin ajettava. Mercedekselläkin selvästi saa hyviä kierrosaikoja, mutta se myös vaatii kuskilta enemmän.
 
Ite ajan yleensä McLarenilla AI:ta vastaan, mutta en saanut auton asetuksia riittävän nopeaksi tähän Time Trial:iin.
niker:n Mese säätöjä kokeilin, en osannut ajaa sillä.
Porchen säätöjä koitin yrityksen ja erehdyksen kautta itse, jolla melkein kärkeen mutta on siinä vielä tekemistä kunhan jaksaa taas joskus tahkoa.

Uudemmat formulat on siinä mielessä vähän tylsiä kun pysyy tiessä kuin liimattu, vaikkakin toki vaatii hyviä reaktioita ja täydellistä ajoitusta ollakseen kärjessä.

Tykkään enemmän ajaa kilpaa (yleensä AI:ta vastaan), kuin nipistää viimeisiä sekunteja ja kymmenyksiä aika-ajossa. Toki siinä oppii maksimaaliseen oman tason suoritukseen.
 
Ite ajan yleensä McLarenilla AI:ta vastaan, mutta en saanut auton asetuksia riittävän nopeaksi tähän Time Trial:iin.
niker:n Mese säätöjä kokeilin, en osannut ajaa sillä.
Porchen säätöjä koitin yrityksen ja erehdyksen kautta itse, jolla melkein kärkeen mutta on siinä vielä tekemistä kunhan jaksaa taas joskus tahkoa.

Uudemmat formulat on siinä mielessä vähän tylsiä kun pysyy tiessä kuin liimattu, vaikkakin toki vaatii hyviä reaktioita ja täydellistä ajoitusta ollakseen kärjessä.

Tykkään enemmän ajaa kilpaa (yleensä AI:ta vastaan), kuin nipistää viimeisiä sekunteja ja kymmenyksiä aika-ajossa. Toki siinä oppii maksimaaliseen oman tason suoritukseen.

@Make73 Kävin sitten vielä illan ratoksi suorittamassa pois tuon sinun GT1/Nordschleife -haasteen, kun jäi niin paljon kaivelemaan, etten saanut sinne kierrosta aikaiseksi tänään aiemmin iltapäivällä. :) Annettuasi haasteen en odottanut sen olevan näin vaikea. :D

Täytyy kyllä sanoa, etten ole koskaan aiemmin joutunut tekemään näin paljon töitä ja näkemään näin paljon vaivaa saadakseni aikaan edes kelvollisen ja suht ehjän suorituksen leaderboardiin. En edes laskenut, paljon tähän tunteja käytin (liikaa). :lol: Suorastaan helvetillinen kombo, joka imi minusta kaikki mehut, ei ihan heti tee mieli ajaa tätä toiste. :darra:

ams2_gt1_nordschleife_tumi_personal_record_10-01-22.png


ams2_gt1_nordschleife_tumi_personal_record_10-01-22_sector_times.png


Kuten sektoriajoistakin näkyy, ensimmäinen sektori meni vielä suht hyvin, mutta sitten toisesta sektorista lähtien alkoikin tulla jo aika rumasti takkiin. Kolmas sektori meni sekin lähestulkoon piloille pienen ajovirheen seurauksena (renkaat kävivät aavistuksen verran nurmikolla ennen viimeisen pitkän suoran alkua, joka verotti jonkin verran suoranopeutta), mutta vein siitä huolimatta kierroksen kunnialla loppuun.

Sinun ja niker :in vauhtiin ei oma vauhtini tällä kertaa aivan riittänyt, jos ensimmäistä sektoria ja toisen sektorin alkupuoliskoa ei lasketa. Ei vaan löytynyt tämän radan toisella ja kolmannella sektorilla tarpeeksi luottoa autoon ja setuppiin (ongelma siis lähinnä ratin ja penkin välissä). Mielestäni ajamani kierros oli ensimmäistä sektoria lukuunottamatta enimmäkseen selviytymistaistelua maaliin saakka, niin siihen nähden kolmas sijakin oli jo pieni ihme. :dead:

Sinun setupilla vedin myös oman kierroksen (minimaalisia muutoksia tein siihen) ja mielestäni tekemäsi säädöt olivat onnistuneet suht hyvin. Sanoisin, että kokonaisuudessaan setuppisi oli varsin hyvässä balanssissa ainakin minun ajotyylilleni, melko hyvin onnistuit eliminoimaan aliohjautuvuuden. Varsinkin hitaissa ja keskinopeissa mutkissa auton sai kääntymään varsin hyvin ilman, että auton takarenkaiden pito olisi jatkuvasti ollut irtoamassa tiestä. Hyvää duunia siis teit setupin kanssa. :thumbsup:

Minäkin kokeilin myös Mercedeksen GT1 -autoa niker :in setupilla, mutta se oli myös minunkin ajotyylille täysin kelvoton. Auto tuntui aivan holtittomalta ajaa mutkissa (jatkuvasti joko ali- tai yliohjasi).

Mutta nyt tämä esittämäsi haaste on omalta osaltani suoritettu, kiitokset tarjotusta haasteesta vielä kerran, @Make73 ! Käykäähän te muutkin kokeilemassa tätä, kelle maistuu GT1 -autoilla ajaminen. ;)

Nyt voin jo sanoa, että sai ajaa jopa ihan tosissaan:
imola_1_17_520.png

Isot onnittelut huippukierroksesta, @Radek_fin ! :D Tuo kierroksesi taitaa jo ollakin sitten tekemätön paikka meille muille. :) Käyn kuitenkin huomenna kokeilemassa, miten pysyn kummitusautosi perässä, samalla testaan myös uusinta Imolan setuppiasi. ;)
 
@Make73 Kävin sitten vielä illan ratoksi suorittamassa pois tuon sinun GT1/Nordschleife -haasteen, kun jäi niin paljon kaivelemaan, etten saanut sinne kierrosta aikaiseksi tänään aiemmin iltapäivällä. :) Annettuasi haasteen en odottanut sen olevan näin vaikea. :D

Täytyy kyllä sanoa, etten ole koskaan aiemmin joutunut tekemään näin paljon töitä ja näkemään näin paljon vaivaa saadakseni aikaan edes kelvollisen ja suht ehjän suorituksen leaderboardiin. En edes laskenut, paljon tähän tunteja käytin (liikaa). :lol: Suorastaan helvetillinen kombo, joka imi minusta kaikki mehut, ei ihan heti tee mieli ajaa tätä toiste. :darra:

ams2_gt1_nordschleife_tumi_personal_record_10-01-22.png


ams2_gt1_nordschleife_tumi_personal_record_10-01-22_sector_times.png


Kuten sektoriajoistakin näkyy, ensimmäinen sektori meni vielä suht hyvin, mutta sitten toisesta sektorista lähtien alkoikin tulla jo aika rumasti takkiin. Kolmas sektori meni sekin lähestulkoon piloille pienen ajovirheen seurauksena (renkaat kävivät aavistuksen verran nurmikolla ennen viimeisen pitkän suoran alkua, joka verotti jonkin verran suoranopeutta), mutta vein siitä huolimatta kierroksen kunnialla loppuun.

Sinun ja niker :in vauhtiin ei oma vauhtini tällä kertaa aivan riittänyt, jos ensimmäistä sektoria ja toisen sektorin alkupuoliskoa ei lasketa. Ei vaan löytynyt tämän radan toisella ja kolmannella sektorilla tarpeeksi luottoa autoon ja setuppiin (ongelma siis lähinnä ratin ja penkin välissä). Mielestäni ajamani kierros oli ensimmäistä sektoria lukuunottamatta enimmäkseen selviytymistaistelua maaliin saakka, niin siihen nähden kolmas sijakin oli jo pieni ihme. :dead:

Sinun setupilla vedin myös oman kierroksen (minimaalisia muutoksia tein siihen) ja mielestäni tekemäsi säädöt olivat onnistuneet suht hyvin. Sanoisin, että kokonaisuudessaan setuppisi oli varsin hyvässä balanssissa ainakin minun ajotyylilleni, melko hyvin onnistuit eliminoimaan aliohjautuvuuden. Varsinkin hitaissa ja keskinopeissa mutkissa auton sai kääntymään varsin hyvin ilman, että auton takarenkaiden pito olisi jatkuvasti ollut irtoamassa tiestä. Hyvää duunia siis teit setupin kanssa. :thumbsup:

Minäkin kokeilin myös Mercedeksen GT1 -autoa niker :in setupilla, mutta se oli myös minunkin ajotyylille täysin kelvoton. Auto tuntui aivan holtittomalta ajaa mutkissa (jatkuvasti joko ali- tai yliohjasi).

Mutta nyt tämä esittämäsi haaste on omalta osaltani suoritettu, kiitokset tarjotusta haasteesta vielä kerran, @Make73 ! Käykäähän te muutkin kokeilemassa tätä, kelle maistuu GT1 -autoilla ajaminen. ;)



Isot onnittelut huippukierroksesta, @Radek_fin ! :D Tuo kierroksesi taitaa jo ollakin sitten tekemätön paikka meille muille. :) Käyn kuitenkin huomenna kokeilemassa, miten pysyn kummitusautosi perässä, samalla testaan myös uusinta Imolan setuppiasi. ;)

Nopee setuppi on nyt..
 
Nopee setuppi on nyt..

Olet kyllä täysin oikeassa, uusi setuppisi on nimittäin supernopea, aivan uskomaton pito! Tällä pystyy ajamaan kokonaisen kierroksen Imolan läpi käyttäen todella agressiivia ajolinjoja. :D Käykäähän muutkin kokeilemassa @Radek_fin :in uutta Imolan setuppia, se on nimittäin mestariteos. ;)

Eihän siinä sitten mennytkään tällä kertaa kuin noin 40 minuuttia, kun kierros jotakuinkin osui maaliin ensimmäisen kerran uuden ennätyksen arvoisesti. :)

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22_sector_times.png


Tällä setupilla olen alkanut jopa nauttimaan Imolan ajamisesta. Täytynee palata takaisin radalle ja koittaa, josko tuosta pystyisi vielä vähän nipistämään pois ja pääsemään ensimmäisen kerran alle maagisen 1:17.500 rajapyykin. :)
 
Kävin kans höyläämässä Imolaa tolla lainatulla setupilla, taas kierrosajasta puol sekkaa pois:) Auto kulkee suoralla paljon kovempaa mitä omilla aiemmilla säädöillä, ehkä vähän yliohjaavampi, mihin oon tottunu, mutta nopee ku mikä on auto noilla säädöillä. Tässä onkin tullu lyhyessä ajassa tunteja AMS2:een kun kipeellä polvella ei muihin harrastuksiin pysty niin ehtii rigissä istua:lol:
 

Liitteet

  • ams_imola_sub121_muok.jpg
    ams_imola_sub121_muok.jpg
    373,3 KB · Luettu: 30
Kävin kans höyläämässä Imolaa tolla lainatulla setupilla, taas kierrosajasta puol sekkaa pois:) Auto kulkee suoralla paljon kovempaa mitä omilla aiemmilla säädöillä, ehkä vähän yliohjaavampi, mihin oon tottunu, mutta nopee ku mikä on auto noilla säädöillä. Tässä onkin tullu lyhyessä ajassa tunteja AMS2:een kun kipeellä polvella ei muihin harrastuksiin pysty niin ehtii rigissä istua:lol:

Eipä ollut vaikea arvata, etten tule olemaan ainoa, joka @Radek_fin :in uudella setupilla saa parannettua omia kierrosaikojaan. :D @AmateurDrive sinulla on nyt kaikki edellytykset alittaa Imolassa 1:20.000, se ei ole kuin enää ihan pienestä kiinni. Lisää harjoittelua vaan, niin helposti se tulee alittumaan. ;)

Kävin vielä parantelemassa vastikään tekemääni maailmanennätyskierrosta (30 minuutin ajon lopputuloksena). :) Käsittääkseni tämä on ensimmäinen kerta koskaan AMS2:n Time Trialissa, kun Imolassa on alitettu 1:17.500 kierrosaika McLaren MP4/12 -autolla.

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22_sector_times_1.png
 
Vihdoin ehti myös kokeilemaan teidän skaboja. Kovaa menette kärki, huhhuh. Ja kiitokset hyvistä setupeista @Radek_fin
Imolaan nyt sain sentään jonkumoisen ajan, mutta Nordiksessa riittää treenaamista (ainoa minkä sain maaliin oli 5:29).
1641912458568.png
 
Eipä ollut vaikea arvata, etten tule olemaan ainoa, joka @Radek_fin :in uudella setupilla saa parannettua omia kierrosaikojaan. :D @AmateurDrive sinulla on nyt kaikki edellytykset alittaa Imolassa 1:20.000, se ei ole kuin enää ihan pienestä kiinni. Lisää harjoittelua vaan, niin helposti se tulee alittumaan. ;)

Kävin vielä parantelemassa vastikään tekemääni maailmanennätyskierrosta (30 minuutin ajon lopputuloksena). :) Käsittääkseni tämä on ensimmäinen kerta koskaan AMS2:n Time Trialissa, kun Imolassa on alitettu 1:17.500 kierrosaika McLaren MP4/12 -autolla.

ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_imola_tumi_world_record_11-01-22_sector_times_1.png

2 sektorissa tehnä taikoja.. Alkaiskohan Imolan maksimit olla aika lähellä siinä
 
Vihdoin ehti myös kokeilemaan teidän skaboja. Kovaa menette kärki, huhhuh. Ja kiitokset hyvistä setupeista @Radek_fin
Imolaan nyt sain sentään jonkumoisen ajan, mutta Nordiksessa riittää treenaamista (ainoa minkä sain maaliin oli 5:29).
1641912458568.png

Kiitos, siitä se lähtee!
 
Vihdoin ehti myös kokeilemaan teidän skaboja. Kovaa menette kärki, huhhuh. Ja kiitokset hyvistä setupeista @Radek_fin
Imolaan nyt sain sentään jonkumoisen ajan, mutta Nordiksessa riittää treenaamista (ainoa minkä sain maaliin oli 5:29).
1641912458568.png
Hyvin ajoit, tuohonkin saa jo puristaa ihan kunnolla :tup:
Katsotaan jos menet ohi, niin käyn vielä kokeilemassa :)
Noiden kahden hurjan vauhtiin ei kykene mitenkään.
 
Imolaan on jo ajettu paljon hyviä kierrosaikoja McLaren MP4/12 -autolla, mikä on vain positiivista, sillä siellä on tällä hetkellä oikein hienot väännöt menossa niin kärjessä kuin sen ulkopuolellakin kymmenen nopeimman joukossa, joka ilahduttaa allekirjoittanutta suuresti. :)

Time Trialissa on olemassa myös toinenkin legendaarinen, joskin tässä simussa tällä hetkellä lähestulkoon unohduksiin painunut rata, joka tällä hetkellä kaipaa kipeästi teidän kaikkien panosta, jotta saataisiin sinnekin aikaiseksi kunnon kamppailut sijoista kymmenen nopeimman joukossa. Kyseinen rata ehdottomasti ansaitsisi huomionne ja vaivannäkönne, sillä se on aivan mahtava rata ajaa tällä autolla!

Puhun nyt siis siitä toisesta kuuluisasta italialaisesta radasta nimeltään Monza! ;)

Kävin jo tekemässä sinne teitä varten valmiiksi verrokkiajan. Setuppiakin voi minulta vapaasti lainata (ja muokata), jos ei halua, jaksa tai osaa tehdä omaa setuppia. Selvyydeksi sanottakoon, että käyttämäni setuppi on alunperin @Radek_fin :in tekemä loistava uusin Imolan setuppi. Tein siihen vain pieniä muutoksia, jotta se sopisi paremmin Monzan rataprofiiliin.

ams2_mclaren_mp4-12_monza_tumi_world_record_11-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_monza_tumi_world_record_11-01-22_sector_times.png


Jos siis esittämäni Monza -haaste kiinnostaa, niin käykäähän te muutkin näyttämässä, mihin vauhtinne riittää tällä mahtavalla radalla! :)
 
Pääsin Imolassa alle 1:20 ja Monzassa jäin suunnilleen saman verran eli sen reilut pari sekkaa tUMille. Shikaanit tuottaa molemmissa hankaluuksia, muissa mutkissa (joskus vahingossa) pääsee jo lähelle samaa vauhtia mutta se on varmaankin noita hitaita mutkia mitä harjoittelemalla saisi eniten puristettua ajoista pois. Kiitos näistä setupeista, itsellä ei ole mitään hajua noista säädöistä joten pitää vaan kopioida muilta.
 
Imolaan on jo ajettu paljon hyviä kierrosaikoja McLaren MP4/12 -autolla, mikä on vain positiivista, sillä siellä on tällä hetkellä oikein hienot väännöt menossa niin kärjessä kuin sen ulkopuolellakin kymmenen nopeimman joukossa, joka ilahduttaa allekirjoittanutta suuresti. :)

Time Trialissa on olemassa myös toinenkin legendaarinen, joskin tässä simussa tällä hetkellä lähestulkoon unohduksiin painunut rata, joka tällä hetkellä kaipaa kipeästi teidän kaikkien panosta, jotta saataisiin sinnekin aikaiseksi kunnon kamppailut sijoista kymmenen nopeimman joukossa. Kyseinen rata ehdottomasti ansaitsisi huomionne ja vaivannäkönne, sillä se on aivan mahtava rata ajaa tällä autolla!

Puhun nyt siis siitä toisesta kuuluisasta italialaisesta radasta nimeltään Monza! ;)

Kävin jo tekemässä sinne teitä varten valmiiksi verrokkiajan. Setuppiakin voi minulta vapaasti lainata (ja muokata), jos ei halua, jaksa tai osaa tehdä omaa setuppia. Selvyydeksi sanottakoon, että käyttämäni setuppi on alunperin @Radek_fin :in tekemä loistava uusin Imolan setuppi. Tein siihen vain pieniä muutoksia, jotta se sopisi paremmin Monzan rataprofiiliin.

ams2_mclaren_mp4-12_monza_tumi_world_record_11-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_monza_tumi_world_record_11-01-22_sector_times.png


Jos siis esittämäni Monza -haaste kiinnostaa, niin käykäähän te muutkin näyttämässä, mihin vauhtinne riittää tällä mahtavalla radalla! :)

Lähet niin sairaalla alienin slingshotilla jo Monzan ekasta shikaanista, et antaapa olla..
 
Nonnii, nyt pääsin mäki alle 1:20 Imolassa:D Setuppiin tein muutoksen takapään auraukseen lisäämällä sitä aurausta 0,8 astetta koska mulla meinasi perä karata hidastaessa reippaammin mutkiin.

ams2_sub120_imola_muok.jpg


Ja tosiaan ajelen simuja aika harvakseen, AMS2:kin pelitunteja vasta 12, mutta tämä simun parissa saattaisi ehkä saada uutta kipinää tähän harrastukseen. Viimeksi ajanut online kisan AC:ssä kolme vuotta sitten, silloin ei vauhti riittäny senkään vertaa. Ehkä joku höntsäily voisi olla kivaa tämän parissa, kun ei aika riitä varsinaisiin liigoihin muiden urheilu- ja autoharrastusten vuoksi.
 
Tässä taas vaihteeksi uutta haastetta niille, jotka viihtyvät McLaren MP4/12 -auton ohjaimissa. ;)
Kyseessä siis Spa-Francorchamps. :)

ams2_mclaren_mp4-12_spa_francorchamps_tumi_world_record_15-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_spa_francorchamps_tumi_world_record_15-01-22_sector_times.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 654
Viestejä
4 561 205
Jäsenet
75 005
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom