Automobilista 2 [PC]

Oletteko huomanneet sellaista, että AMS2:ssa on nykyään suorastaan mahdotonta spinnata? Varsinkin formuloilla voi mutkissa survoa kaasua melkein miten huvittaa ja auto ei useimmiten pyörähdä, vaikka sitä oikein yrittäisi. Perä kun lähtee luisuun, niin siihen riittää kaasun nosto/kevennys ja seurauksena on vain pitkä sivuluisu, jonka jälkeen auto oikenee kuin itsestään. Ihan kuin olisi jokin "Stability Control" apu päällä, vaikken sitä ole päälle laittanutkaan.
En tiedä missä päivityksessä tämä on moiseksi muuttunut, mutta on ollut tuollainen jo ennen 1.4 versiotakin.

Enivei, MCR S2000 P4:sta on muodostunut minun suosikkiauto.
Ihan hauska melkein millä tahansa radalla, mutta esim. Nyrre tai Cadwell Park ovat tuolla erityisen hauskoja.
Onko teillä joitain rata-/autoyhdistelmiä, joita pidätte erityisen hyvinä?
 
Nordschleife on oma ehdoton suosikki ja hyvä miltei millä tahansa autolla.
Rata latautuu supernopeasti verrattuna iRacing:iin.
Muita suosikkiratoja niin ainakin Bathurst, Donington Park ja Interlagos.
Pitäs vaan pelata enemmän niitä Etelä-Amerikan ratojakin.

Kaikkein tuhnuimmista autoista en niin välitä.
70-luvun F1:set on kanssa hauskoja vaikkapa vanhalla Interlagosin radalla, sopivasti haastetta oppia ajamista.
On siellä paljon mukavia autoja, kannattaa käydä läpi kaikki ja vaikka merkata johonkin lapulle mistä tykkäsi erityisesti.
 
Itse oon nyt ajanu näillä uusimmilla kauden 2022 Formula 1:lla, eli taitaa olla nimella Formula Ultimate Gen2 tässä. Ovat ainakin V10:ien jälkeen pirun haastavia ajaa, ennen kuin tottuu siihen aivan järjettömään vääntöön, joka noissa hybridi-turbo-aikakauden moottoreissa on. Ongelmana ei ole etteikö autoa saisi kiinni kun perä lähtee alta vaan että saisi ajettua ettei perä irtoaisi ollenkaan, kierros on tolla autolla käytännössä pilalla jos pääsee yliohjaamaan niin että joudut korjaamaan selkeästi. Pitää siis olla tosi herkkä oikea nilkkä kun jo pintakaasulla huomattavasti vääntöä.

Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen:)
 
Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen:)

Kuulostaa mielenkiintoiselta kombolta, voisin lähteä tähän mukaan. :) Viimeksi maaliskuussa ajanut AMS2:sta niin saatan aluksi olla hieman ruosteessa (mitään muitakaan simuja en ole tässä välissä ajellut). :D

Mainitsemasi rata sekä auto ovat kumpikin itselleni täysin vieraita, joten opeteltavaa riittää ennen kuin saan edes jokseenkin puhtaan kierroksen aikaiseksi. Tänä viikonloppuna voisi pitkästä aikaa istahtaa omaan simurigiin ja laittaa AMS2:n tulille. ;)
 
Hockenheim on kyllä kiva rata. Ajelin toissapäivänä 2022 F1:llä (eli sillä Ultimate Gen 2:lla) Spa:ta, mutten oikein päässyt fiiliksiin. Voisi tietty kokeilla tuota Hockenheimiä, josko se tuntuisi paremmalta.
 
Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen:)
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!

Jotain Time Trial komboa vois toki taas yrittää hinkata.
@tUMi87 oli vaan ylivoimainen noissa kaikissa edellisissä ja voitto kun on maailman tärkein asia, niin en tiedä viitsiikö ;)
 
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!

Jotain Time Trial komboa vois toki taas yrittää hinkata.
@tUMi87 oli vaan ylivoimainen noissa kaikissa edellisissä ja voitto kun on maailman tärkein asia, niin en tiedä viitsiikö ;)

Käsittääkseni myös Time Trialin leaderboardsien kaikki kierrosajat pyyhittiin pois AMS2:n 1.4 x.x -päivitysversion yhteydessä ja siinä samalla menivät myös autojen setupit, joten ei taida enää onnistua vanhojen setuppien kopiointi ainakaan Time Trialin nykyisiltä ghosteilta. Tämän toki varmasti olet jo itsekin huomannut. ;)

Toki noita samoja ennen versiota 1.4.x.x tehtyjä setuppeja voi yhä käyttää nykyäänkin, mikäli nuo setupit oli vain älynnyt ottaa itselleen talteen Time Trialin leaderboardsien ghosteilta ennen kuin aikojen resetointi tehtiin. Ei vain ole mitään takeita siitä, että toimivatko nuo vanhat ennen 1.4.x.x -versiota luodut setupit enää lainkaan nykyisten fysiikoiden kanssa. Kokeilla voi ja kannattaa aina. ;) Esimerkiksi ainahan voi noiden vanhojen setuppien elementeistä osan siirtää uusiin tuoreisiin setuppeihin, esim. vaihdevälitykset. Näin uskoisin ainakin. Toki on myös mahdollista, että koko AMS2 kaatuu, mikäli yrittää ladata autoon vanhan 1.3.x.x-version aikana luodun setupin AMS2:n nykyisellä päivitysversiolla. Aion itse testata tämän teorian viikonlopun aikana. :)

@Make73 Voi olla, etten enää kykene samanlaisiin suorituksiin AMS2:ssa kuin aiemmin, noin 5-6 kuukauden mittainen tauko simuajeluista ei voi olla näkymättä ajo-otteissa. ;) Lisäksi vauhtini perustui suurimmaksi osaksi @Radek_fin :in (a.k.a SpeedFinn) tekemiin setuppeihin. Toki kaikki muutkin täällä taisivat silloin hänen tekemiään setuppejaan ahkerasti kopioida/muokata itselleen sopiviksi. :D

Sinulla, Make, on erittäin hyvät mahdollisuudet olla leaderboardsien kärjessä käytännössä millä tahansa auto/rata-kombolla. ;) Esim. muistan vieläkin sen, etten GT1 -luokassa Nordschleifessa mahtanut tekemällesi kierrosajalle yhtään mitään, vaan jäin siitä aika selvästi. GT3/GT4/GTE -luokan autoilla jäin sinusta siellä vielä aika hemmetin paljon enemmän. :lol:

Uskon, että saamme jälleen erittäin hyvät skabat käyntiin Time Trialissa. ;) Varsinkin silloin, jos vielä onnistumme saamaan meidän oman setuppivelhomme @Radek_fin :in mukaan kirittämään meitä kaikkia parempiin suorituksiin. :)
 
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!

Sen takiahan juuri sanoin että saataisiin uusia aikoja leaderboardiin, kun siellä ei nyt niitä enää ole, jotta olisi jälleen vertailukohtaa.
 
Käsittääkseni myös Time Trialin leaderboardsien kaikki kierrosajat pyyhittiin pois AMS2:n 1.4 x.x -päivitysversion yhteydessä ja siinä samalla menivät myös autojen setupit, joten ei taida enää onnistua vanhojen setuppien kopiointi ainakaan Time Trialin nykyisiltä ghosteilta. Tämän toki varmasti olet jo itsekin huomannut. ;)

Toki noita samoja ennen versiota 1.4.x.x tehtyjä setuppeja voi yhä käyttää nykyäänkin, mikäli nuo setupit oli vain älynnyt ottaa itselleen talteen Time Trialin leaderboardsien ghosteilta ennen kuin aikojen resetointi tehtiin. Ei vain ole mitään takeita siitä, että toimivatko nuo vanhat ennen 1.4.x.x -versiota luodut setupit enää lainkaan nykyisten fysiikoiden kanssa. Kokeilla voi ja kannattaa aina. ;) Esimerkiksi ainahan voi noiden vanhojen setuppien elementeistä osan siirtää uusiin tuoreisiin setuppeihin, esim. vaihdevälitykset. Näin uskoisin ainakin. Toki on myös mahdollista, että koko AMS2 kaatuu, mikäli yrittää ladata autoon vanhan 1.3.x.x-version aikana luodun setupin AMS2:n nykyisellä päivitysversiolla. Aion itse testata tämän teorian viikonlopun aikana. :)

@Make73 Voi olla, etten enää kykene samanlaisiin suorituksiin AMS2:ssa kuin aiemmin, noin 5-6 kuukauden mittainen tauko simuajeluista ei voi olla näkymättä ajo-otteissa. ;) Lisäksi vauhtini perustui suurimmaksi osaksi @Radek_fin :in (a.k.a SpeedFinn) tekemiin setuppeihin. Toki kaikki muutkin täällä taisivat silloin hänen tekemiään setuppejaan ahkerasti kopioida/muokata itselleen sopiviksi. :D

Sinulla, Make, on erittäin hyvät mahdollisuudet olla leaderboardsien kärjessä käytännössä millä tahansa auto/rata-kombolla. ;) Esim. muistan vieläkin sen, etten GT1 -luokassa Nordschleifessa mahtanut tekemällesi kierrosajalle yhtään mitään, vaan jäin siitä aika selvästi. GT3/GT4/GTE -luokan autoilla jäin sinusta siellä vielä aika hemmetin paljon enemmän. :lol:

Uskon, että saamme jälleen erittäin hyvät skabat käyntiin Time Trialissa. ;) Varsinkin silloin, jos vielä onnistumme saamaan meidän oman setuppivelhomme @Radek_fin :in mukaan kirittämään meitä kaikkia parempiin suorituksiin. :)

Mäkki tuntui ainakin voinapilta kuumalla pellillä, mitä pikaseen koitin vanhojen ghostien setupeilla. Lähtee jarrutuksessa lapasesta ja samoin mutkista kiihdyttäessä. Tosi paljo herkemmin lukkiutuu jarrut ja vastaavasti vetopitoa ei oikein ole mutkista ulos. Moni kyllä aiemmin sanoi, että epärealistisen helppo ajettava oli se mäkki. Mutta eipä tuota oikeasta formulasta paljon kokemusta ole itsellä ainakaan.. LUULISIN kyllä, että aika kiskoilla menee vähänkin uudemmat formulat. Voi kyllä se ajamattomuuskin olla osasyynä :D Vähä kyllä syö motivaatiota, jos kaikki setuppeihin käytetty aika on nyt heitetty hukkaan uuden pätsin myötä..
 
Sen takiahan juuri sanoin että saataisiin uusia aikoja leaderboardiin, kun siellä ei nyt niitä enää ole, jotta olisi jälleen vertailukohtaa.
Ok, en tiennyt että ovat taas resetoituneet kun en ole myöskään kuukausiin Time Trialia kokeillut.
Muistelin että sinne piti tulla millä pelirevisiolla ajat on tehty, eikä että pyyhkivät aika ajoin kaikki pois.
Vai oliko niin että tämä oli nyt se viimeinen iso fysiikka/rengasmallinnuspäivitys ja nyt saavat ajat sitten olla.

Muutenkin tullut kovin vähän pelattua, siksi myös myin rigini pois.
 
Mäkki tuntui ainakin voinapilta kuumalla pellillä, mitä pikaseen koitin vanhojen ghostien setupeilla. Lähtee jarrutuksessa lapasesta ja samoin mutkista kiihdyttäessä. Tosi paljo herkemmin lukkiutuu jarrut ja vastaavasti vetopitoa ei oikein ole mutkista ulos. Moni kyllä aiemmin sanoi, että epärealistisen helppo ajettava oli se mäkki. Mutta eipä tuota oikeasta formulasta paljon kokemusta ole itsellä ainakaan.. LUULISIN kyllä, että aika kiskoilla menee vähänkin uudemmat formulat. Voi kyllä se ajamattomuuskin olla osasyynä :D Vähä kyllä syö motivaatiota, jos kaikki setuppeihin käytetty aika on nyt heitetty hukkaan uuden pätsin myötä..

Kertomasi perusteella alkaa kuulostamaan siltä, ettei vanhat setupit toimi enää sellaisenaan AMS2:n nykyversiossa. Ei tämä tieto sinällään tullut yllätyksenä, mutta silti tämä on huono uutinen, koska se on iso homma saada taas "Mäkin" setupit minttiin kuntoon, jotta sillä voisi ajella taas kärkiaikoja leaderboardseihin. :(

Toivottavasti jatkossa AMS2:een ei enää tulisi ollenkaan suuria fysiikka- ja ajomallinnuspäivityksiä, sillä henkilökohtaisesti alkaa jo tympiä Time Trialin leaderboardsien resetointi (tämä oli jo toinen kerta, kun tämä tapahtui AMS2:n olemassaolon aikana). Sama koskee myös autojen setuppeja, ei ole mukavaa sekään, että nekin menevät jokaisen isomman päivityksen yhteydessä uusiksi ja samalla vanhoista setupeista tulee hyödyttömiä @Radek_fin :in kuvailemalla tavalla.

Niin monia omia kovalla työllä ja vaivalla "Mäkillä" ajeltuja kierrosennätyksiä hävisi tämän uusimman V1.4 päivityksen myötä bittiavaruuteen ikuisiksi ajoiksi. Voi olla aika mahdoton savotta ajaa nuo samat kierrosennätykset "Mäkillä" taas uusiksi, näinköhän motivaatiotakaan enää itselläni riittää moiseen urakkaan. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen:)

Hockenheim on kyllä kiva rata. Ajelin toissapäivänä 2022 F1:llä (eli sillä Ultimate Gen 2:lla) Spa:ta, mutten oikein päässyt fiiliksiin. Voisi tietty kokeilla tuota Hockenheimiä, josko se tuntuisi paremmalta.

Aloin aiemmin tänä iltana harjoitella tätä aiemmin mainittua Hockenheim rataa Ultimate Gen 2:lla. ;)

Samalla huomasin Time Trialin leaderboardissa, että te kaksi eli @AmateurDrive (= RallyArde AMS2:n puolella) ja @DarthBabel (= Apexer AMS2:n puolella) olitte jo käyneet omat aikanne tuonne leaderboardiin ajamassa. :)

Näin ollen pitihän se minunkin sitten antaa oma vaatimaton panokseni tähän auto/rata-komboon. Tämä ilta oli minulle ensimmäinen kerta Hockenheimin radan parissa. :)

ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_04-09-22.png


ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_04-09-22_sector_times.png


Auton setupin tein tällä kertaa itse aivan alusta lähtien sen sijaan, että olisin lainannut/kopioinut jonkun toisen kuskin setupin itselleni. Setuppi onnistui mielestäni kohtuullisen hyvin, sillä auto tuntui omalla setupilla selvästi helpommalta ajaa kuin mitä oletussetupilla. Saa kopioida/muokata omaan käyttöön sopivaksi, jos ketään kiinnostaa kokeilla. ;)

Uskoisin, että lisätreenillä tuosta omasta kierrosajasta lähtee helposti vielä pois ainakin puoli sekuntia, ellei jopa enemmänkin. Varsinkin radan toiseen ja kolmanteen sektoriin jäi vielä aika reippaasti parannettavaa, vaatii vielä jonkin verran lisää aikaa sopeutua kunnolla tähän rataan ja autoon. Hauska kombo kyllä ajaa, kunhan tästä on päässyt ensin vähän jyvälle! :D

Ennen Hockenheimiä kävin ottamassa alkuun hieman tuntumaa 5-6 kuukauden ajotauon jälkeen Laguna Secassa GTE-luokassa, tuloksena kärkisija leaderboardissa:

ams2_gte_corvette_c8r_laguna_seca_tumi_world_record_04-09-22.png


Tuonkin ajan vedin omalla setupilla ja oma kierros onnistui varsin hyvin. :) Käykäähän te muutkin täällä kokeilemassa tämä rata/auto -komboa, mikäli koppiautot kiinnostavat. ;)
 
Aloin aiemmin tänä iltana harjoitella tätä aiemmin mainittua Hockenheim rataa Ultimate Gen 2:lla. ;)

Samalla huomasin Time Trialin leaderboardissa, että te kaksi eli @AmateurDrive (= RallyArde AMS2:n puolella) ja @DarthBabel (= Apexer AMS2:n puolella) olitte jo käyneet omat aikanne tuonne leaderboardiin ajamassa. :)

Joo, kävin lyhyesti kokeilemassa tuota. En jaksanut kauaa hinkata, kun se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei tullut sellaista fiilistä, että ajaisi formulaa, vaan pelkältä pelin pelaamiselta. Saatan kokeilla tuota vielä sinun setupilla, josko tuntuisi paremmalta.

Ennen Hockenheimiä kävin ottamassa alkuun hieman tuntumaa 5-6 kuukauden ajotauon jälkeen Laguna Secassa GTE-luokassa, tuloksena kärkisija leaderboardissa.

Ei pysty ajamaan tuota C8 GTE Corvettea, kun se kuulostaa pölynimurilta :lol:. McLaren 720S GT3 on AMS2:n GT-autoista oma suosikki. Hauska mm. juurikin Laguna Secassa.

Ajelin lisäksi P4 MCR:llä Salvador street circuitia. Tuossa pääsin hyviin fiiliksiin immersion suhteen. Tosin joutui laittamaan FFB:tä selvästi normaalia pienemmälle, kun riuhtoi muuten niin penteleesti :D (tosi pomppuinen rata).

GTE autoista vielä sen verran, että Studio 397 uudisti rFactor 2:ssa GTE autot hiljattain ja niiden jälkeen AMS2:n versiot tuntuu jotenkin laimeilta. Etenkin Porsche 911 GTE on rFactor 2:ssa tosi hyvän tuntuinen ja myös kuulostaa paremmalta kuin AMS2:ssa.
 
ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.
olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.

Hienoa kuulla, että setupistani oli edes jollekin iloa, sillä se oli vielä tuossa vaiheessa muutenkin vähän tuollainen raakile, jonka vain nopeasti kyhäisin kasaan. ;) Hyvä juttu, että sait hienosäädettyä setuppiani vastaamaan paremmin omaan ajotyyliisi. :thumbsup:

Näköjään olette tiputtaneet minut listalla jo kolmanneksi. :lol: Ja kaiken lisäksi kärkipaikan ottanut vieläpä eri auto, näkyy kärkipaikalla nyt majailevan C8R:n sijaan Porsche. :D

Se on erittäin hieno asia, että on kilpailua kärkisijoista leaderboardeilla ja vieläpä eri autoilla samassa luokassa. Kun tilanne on tämä, on nimittäin paljon helpompi löytää motivaatiota oman ajan parantamiseen. :)

Jospa sitä huomenna tai ylihuomenna olisi illalla sen verran joutilasta aikaa, että kävisi kokeilemassa, saisiko tuota omaa kierrosaikaa vielä parannettua. Tänä iltana sain sentään jo tehtyä pientä parannusta eiliseen Hockenheimin kärkiaikaani F-Ultimate Gen 2 -luokassa. ;)

Voisin itse asiassa ihan kokeilumielessä lainata sinulta sitä modaamaasi C8R:n Laguna Seca -setuppiani, tiedä vaikka pääsisin sillä itsekin parempiin kierrosaikoihin. ;)
 
Joo, kävin lyhyesti kokeilemassa tuota. En jaksanut kauaa hinkata, kun se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei tullut sellaista fiilistä, että ajaisi formulaa, vaan pelkältä pelin pelaamiselta. Saatan kokeilla tuota vielä sinun setupilla, josko tuntuisi paremmalta.

Kokeilin tUMi87:n setuppia Hockenheimissa, mutta enhän minä meinannut päästä sillä edes kierrosta loppuun :lol:.
Tuntui aivan holtittomalta koko laite ja spinnailin jatkuvasti.

olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.

Huomasin tuon saman. Kopioin tuolta Simucube 2 Sportin asetukset (itselläni Simucube 2 Pro) sekä Simucuben Truedrive softaan että AMS2:een. Tosin sillä erotuksella, että laitoin Truedrivestä "overall strength" 100%, enkä 60%, kuten oli suositeltu. Ja Default+ profiili käytössä AMS2:sssa

Enivei, tuli ihan h*lvetin hyvä! Ajelin Salvador Street Circuitia P3 luokan protolla (Roco) ja GTE Porschella. Nyt on FFB minun makuun. Sopivan voimakasta rempomista, mutta tuntuma on sellainen "joustava". Tai en tiedä millä adjektiivilla tuota parhaiten kuvaisi, mutta enivei uskottava illuusio siitä, että auton kumit tarraa rataan ja rengasvallit joustaa.
 
Kyllä tuo McLarenin F1 tuntuuu nyt paljon realistisemmalta kuin aiemmassa versiossa mitä sitä ehti pikaisesti testaamaan. En ole tietysti tuota laitosta oikeassa elämässä ajanut, mutta aiemmassa versiossa tuntui että pitoa oli aivan liikaa.

Time trial on hauskaa näin aloittelevalle amatöörikuskille, mitään maailmanennätyksiä ei ajata mutta joku aika leaderboardilta aina löytyy jota pyritään rikkomaan.
 
Kokeilin tUMi87:n setuppia Hockenheimissa, mutta enhän minä meinannut päästä sillä edes kierrosta loppuun :lol:.
Tuntui aivan holtittomalta koko laite ja spinnailin jatkuvasti.

Joo, tuo minun F-Ultimate Gen 2:n nykyinen Hockenheimin setuppi ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä ajaa. Se on nykymuodossaan varsin yliohjaava ja aggressiivinen, joten se vaatii aluksi hieman totuttelua. Melko nopea setuppi se on kylläkin, eilisiltanakin ajoin sillä moneen otteeseen 1:12.300 ja 1:12.500 väliin, todella tarkkana vaan pitää olla kaasunkäytössä mutkista ulos kiihdyttäessä sekä jarrutuksissa.

Tässä taas tulee esiin se, että usein nopeat setupit ovat melko vaikeita ajettavia. Saisihan sitä varmaan melko helposti tehtyä sellaisen vakaan ja turvallisen tuntuinen setupin, mutta sitten se myös näkyy negatiivisesti kierrosajoissa. Itse haen aina Time Trialiin mieluummin nopeaa kuin turvallista setuppia, kisasetupit ovat sitten täysin eri tarina. :)
 
tämä ams2 sai muutenkin nostetta nyt viimesimmän päivityksen osalta kun saivat ne eventit sinne, vielä kun näkisi jostain netistä ne.. ei ole oikein tullut ajeltua vaikka ostin sen 100e paketin ilmestyessään. osallistuin nyt jopa actrollvisionin ams2 miniliigaan. Actrollvision Community Racing - Esports Racing Events
koittanut tahkota acc tuloksetta tai ei ajat parane ehkä siinä on vaan joku mitä ei keksi :oops: mutta vaihtuu kyllä ajelut nyt jatkossa ams2 ja raceroom ja iracing.
 
No niin, hyvä että saatiin Hockenheimiin uusia aikoja ja vertailudataa:) Mä kokeilin myös tuota tUmi87:n setuppia, mulle tuli ongelmaksi siinä jarrubalanssi eli meinasi takapää lukkiutua jatkuvaan, mutta kun säädin vähän edemmäs niin ei mun mielestä ollu muuten liian yliohjaava, pikemminkin ongelma oli etten saanu samallalailla kääntymään sisään autoa kuin omalla säädölläni, eli mun tapauksessa aliohjaaminen oli ongelma:D Teinkin nyt jonkilaisen sekoituksen omaa ja tuota setuppia eli lukon power ja coast löysäksi, mutta esikiristys sitten ihan tappiin, kun aiemmin mulla oli se miltei nollassa, näköjään ei tee autosta sen hermostuneempaa vaikka onkin esikiristys tapissaan. Tuossa autossa kun on aivan olematon lift off oversteer vaikka säätääkin lukon käytönnössä avoimeksi, kaiketi hybridimoottorien liike-energian talteen otto saa aikaan sen että moottorijarrutus tulee tasasesti molemmin puolin sekä sisä että ulkokaarteen pyörälle aina, tai näin ainakin oon siiviiliautoissa huomannu tosielämässä. Takaa myöskin vähensin camberia koska vetopito tuntuu olevan hakusessa vaikka vastaavasti kaarteessa ei oo ongelmaa että lähtisi perä alta. Kierrosaikaani en saanu vielä parannettua kylläkään:facepalm:
 
No niin, hyvä että saatiin Hockenheimiin uusia aikoja ja vertailudataa:) Mä kokeilin myös tuota tUmi87:n setuppia, mulle tuli ongelmaksi siinä jarrubalanssi eli meinasi takapää lukkiutua jatkuvaan, mutta kun säädin vähän edemmäs niin ei mun mielestä ollu muuten liian yliohjaava, pikemminkin ongelma oli etten saanu samallalailla kääntymään sisään autoa kuin omalla säädölläni, eli mun tapauksessa aliohjaaminen oli ongelma:D Teinkin nyt jonkilaisen sekoituksen omaa ja tuota setuppia eli lukon power ja coast löysäksi, mutta esikiristys sitten ihan tappiin, kun aiemmin mulla oli se miltei nollassa, näköjään ei tee autosta sen hermostuneempaa vaikka onkin esikiristys tapissaan. Tuossa autossa kun on aivan olematon lift off oversteer vaikka säätääkin lukon käytönnössä avoimeksi, kaiketi hybridimoottorien liike-energian talteen otto saa aikaan sen että moottorijarrutus tulee tasasesti molemmin puolin sekä sisä että ulkokaarteen pyörälle aina, tai näin ainakin oon siiviiliautoissa huomannu tosielämässä. Takaa myöskin vähensin camberia koska vetopito tuntuu olevan hakusessa vaikka vastaavasti kaarteessa ei oo ongelmaa että lähtisi perä alta. Kierrosaikaani en saanu vielä parannettua kylläkään:facepalm:

Kiitoksia palautteestasi liittyen Hockenheimin setuppiini. :) Tämän palautteesi perusteella on nyt helpompi tehdä omaan setuppiin lisää muutoksia seuraavalla kerralla, kun yritän parantaa omaa kierrosaikaani.

Nimenomaan vetopitoa haluaisin vielä saada lisättyä setuppiini, myös takapyörien lukkiutuminen jarrutuksissa on ollut riesana setupissani. En vain näköjään ole älynnyt säätää jarrubalanssia riittävästi eteen, luulin jo, että ongelma on jossain muualla. Eiköhän se 1:12.000 vielä alitu jossain vaiheessa, kunhan vaan ensin saa tuon setupin viilattua lähemmäksi ideaalia ja sitten sen jälkeen vielä hioa omaa ajoa hieman paremmaksi tällä radalla, kun en vieläkään ole saanut tehtyä täällä puhdasta kierrosta, jossa kaikki kolme sektoria saisi menemään kohdalleen samalla kierroksella. :)
 
olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.

Huomasin tuon saman. Kopioin tuolta Simucube 2 Sportin asetukset (itselläni Simucube 2 Pro) sekä Simucuben Truedrive softaan että AMS2:een. Tosin sillä erotuksella, että laitoin Truedrivestä "overall strength" 100%, enkä 60%, kuten oli suositeltu. Ja Default+ profiili käytössä AMS2:sssa

Enivei, tuli ihan h*lvetin hyvä! Ajelin Salvador Street Circuitia P3 luokan protolla (Roco) ja GTE Porschella. Nyt on FFB minun makuun. Sopivan voimakasta rempomista, mutta tuntuma on sellainen "joustava". Tai en tiedä millä adjektiivilla tuota parhaiten kuvaisi, mutta enivei uskottava illuusio siitä, että auton kumit tarraa rataan ja rengasvallit joustaa.

Minäkin kävin tänään kokeilemassa noita Reizan suosittelemia Simucube 2 Sportin asetuksia, kun satun kyseisen rattibasen omistamaan. :) Täytyy kyllä myöntää, että noilla Reizan antamilla SC2 Sportin asetuksilla AMS2:n omat "Default+" ja "Default" -FFB-profiilit alkoivat tuntua jo ihan ajokelpoisilta. Sitä ne eivät aiemmin ole itselleni olleet, kun viimeksi monia kuukausia sitten niitä kokeilin, joten kyllä noissa Reizan V1.4 julkaisun jälkeen suosittelemissa True Drive -asetuksissa on jo jotain ideaakin. :)

Mutta sitten kun kokeilin noiden jälkeen taas aiemmin hyviksi toteamiani custom FFB -tiedostoja, niin ne ovat mielestäni yhä edelleen selvästi parempia ajotuntumaltaan kuin AMS2:n omat "Default+" ja "Default" -profiilit. Oma uusi suosikkini on nykyään Karsten Hvidbergin viimeisimpään rFuktor 5.0.1.4 -custom FFB-tiedostoon pohjautuva "FFB ATMOS 4.1 (4xFX.1WHEEL)", josta V.1.4 on nykyinen tuorein versio.

Tämän custom ffb -tiedoston avulla onnistuin paukauttamaan aiemmin tänä iltana rikki kaksi uutta kierrosennätystä, tässä niistä ensimmäinen. :)

ams2_gte_corvette_c8r_laguna_seca_tumi_world_record_07-09-22.png

ams2_gte_corvette_c8r_laguna_seca_tumi_world_record_07-09-22_sector_times.png


ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.

@timop Ajoin tuon uuden kärkiajan sillä muokkaamallasi setupilla, jonka alunperin lainasit minulta. Setuppi on nyt selvästi aiempaa helpompi ja vakaampi ajettava. Auto käyttäytyy nyt erittäin loogisesti jarrutuksissa, mutkien läpi ajettaessa sekä mutkista ulos kiihdyttäessä. Ja ennen kaikkea on myös selvästi alkuperäistä setuppiani nopeampi muokkaustesi ansiosta. Ajettuani muokkaamallasi setupilla muutaman harjoittelukierroksen tuli lähes samantien sellainen fiilis, että tällä setupilla tullaan nyt varmasti tekemään uusi kierrosennätys ja niin myös tapahtui. :)

Niin ja tässä on sitten vielä se toinen uusi kierrosennätys:

ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_07-09-22.png

ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_07-09-22_sector_times.png


No niin, hyvä että saatiin Hockenheimiin uusia aikoja ja vertailudataa:) Mä kokeilin myös tuota tUmi87:n setuppia, mulle tuli ongelmaksi siinä jarrubalanssi eli meinasi takapää lukkiutua jatkuvaan, mutta kun säädin vähän edemmäs niin ei mun mielestä ollu muuten liian yliohjaava, pikemminkin ongelma oli etten saanu samallalailla kääntymään sisään autoa kuin omalla säädölläni, eli mun tapauksessa aliohjaaminen oli ongelma:D Teinkin nyt jonkilaisen sekoituksen omaa ja tuota setuppia eli lukon power ja coast löysäksi, mutta esikiristys sitten ihan tappiin, kun aiemmin mulla oli se miltei nollassa, näköjään ei tee autosta sen hermostuneempaa vaikka onkin esikiristys tapissaan. Tuossa autossa kun on aivan olematon lift off oversteer vaikka säätääkin lukon käytönnössä avoimeksi, kaiketi hybridimoottorien liike-energian talteen otto saa aikaan sen että moottorijarrutus tulee tasasesti molemmin puolin sekä sisä että ulkokaarteen pyörälle aina, tai näin ainakin oon siiviiliautoissa huomannu tosielämässä. Takaa myöskin vähensin camberia koska vetopito tuntuu olevan hakusessa vaikka vastaavasti kaarteessa ei oo ongelmaa että lähtisi perä alta. Kierrosaikaani en saanu vielä parannettua kylläkään:facepalm:

Antamasi palautteen perusteella tein setuppiini muutoksia ja nyt se on huomattavan paljon levollisempi ajaa, erityisesti jarrutuksissa. :D Ja kellokin näköjään tykkäsi muutoksista, kun uusi kierrosennätys syntyi setuppimuutosten jälkeen. ;)
 
Viimeksi muokattu:
ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.

@timop Tein huvikseni ja ajan kuluksi perjantain ratoksi oman setupin myös Porschelle (911 RSR GTE) Laguna Secaan. Ihan alusta saakka tuli tämäkin setuppi tehtyä, aivan kuten C8R:n setupinkin kohdalla. :)

Jos haluat, käy kokeilemassa miltä tuntuu ajaa tuolla autolla tuolla setupilla. Todennäköisesti löydät parannettavaa myös tästäkin setupista. ;) Sain vielä muutaman kymmenyksen verran parannettua aiemmin C8R:llä tehtyä kärkiaikaa, nyt ei ole enää Corvetteja kolmen parhaan joukossa Laguna Secan leaderboardissa. :) Sinulla oli kyllä hyvin osunut tuo ykkössektori tuolla Laguna Secassa, en ole vieläkään onnistunut pääsemaan itse sen ali (vain yhden ainoan kerran olen onnistunut saamaan kanssasi saman ajan ykkösektoriin).

ams2_gte_porsche_911_rsr_laguna_seca_tumi_world_record_09-09-22.png


ams2_gte_porsche_911_rsr_laguna_seca_tumi_world_record_09-09-22_sector_times.png


Ennen tuon kierroksen tekemistä tuli taas käytettyä jokunen tunti FFB:n säätämisen parissa. Otin toisen henkilön tekemän rFuktor-variantin, hieman eri lähtökohdista säädetyn custom FFB-tiedoston käyttöön ja muokkasin sitä enemmän omaan makuun sopivammaksi. Nyt tuntuisi olevan AMS2:n FFB tämän hienosäädön jälkeen aika mintissä kunnossa. :)
 
PItääpä kokeilla vaikken possujen ystävä olekaan, jotenkin vaikeita ajaa.. ja tuli liityttyä tohon ACRn mini liigaan joten pitää sitä vähän reenailla. defaultsetupeilla mennään siellä alkaa lyhyempi donington sujua..

Kokeilin tässä yksipäivä noita custom ffb asetuksia, (rFuktor 5.0.1 - By Karsten with Shadak & Panos ja rFuktor 5.0.1.4 ATMOS V.1.4 FIX WITH YAW - By Karsten with Shadak & Pano)
noissa en eroa huomannu mutta vaikein on että mitä laittaa niihin pelin ffb asetuksiin. ja voi ollakin että pitäydyn noissa Reizan suosituksissa default+:lla ainakin minissä riittävän hyvä.
1662794510108.png
 
PItääpä kokeilla vaikken possujen ystävä olekaan, jotenkin vaikeita ajaa.. ja tuli liityttyä tohon ACRn mini liigaan joten pitää sitä vähän reenailla. defaultsetupeilla mennään siellä alkaa lyhyempi donington sujua..

Kokeilin tässä yksipäivä noita custom ffb asetuksia, (rFuktor 5.0.1 - By Karsten with Shadak & Panos ja rFuktor 5.0.1.4 ATMOS V.1.4 FIX WITH YAW - By Karsten with Shadak & Pano)
noissa en eroa huomannu mutta vaikein on että mitä laittaa niihin pelin ffb asetuksiin. ja voi ollakin että pitäydyn noissa Reizan suosituksissa default+:lla ainakin minissä riittävän hyvä.
1662794510108.png

Oma suositus FFB-asetuksiin AMS2:n kohdalla (ja muidenkin simujen kohdalla) on yleensä ollut se, että kannattaa pitäytyä niissä FFB-asetuksissa, jotka tuntuvat itsestä hyvältä. FFB on kuitenkin loppupeleissä niin monen asian summa ja omat mieltymykset vaikuttavat lopputulokseen hyvinkin paljon. Itse haen AMS2:lta tietynlaista FFB:tä, jonka vain custom FFB -tiedostot ovat toistaiseksi pystyneet tarjoamaan.

Näkisin kuitenkin, että nykyisessä AMS2:n V1.4-versiossa sekä Default että Default+ ovat molemmat suurimmalle osalle kuskeista jo tarpeeksi hyviä FFB-profiileja ja nuo saa kummatkin tuntumaan ajossa jo aika hyviltä, kun hieman jaksaa paneutua pelin sisäisten FFB-asetuksien (Gain/LFB/FX/Damping) hienosäätöön.

Niin, vielä noista kahdesta ATMOS-tiedostosta, jotka mainitsit. Sen verran osaan niistä kertoa, että suurin ero niiden välillä on se, että toinen niistä perustuu Karsten Hvidbergin alkuperäiseen ja uusimpaan rFuktor 5.0.1.4-tiedostoon ja toinen hieman vanhempaan 5.0.1-versioon, jota monet suosivat uusimman version sijasta. En ihmettele, ettet huomaa eroa tuntumassa niiden välillä, ne ovat loppupeleissä hyvin samankaltaisia keskenään, samalta tekijältä kun ovat peräisin muutenkin nuo alkuperäiset ilman muunnoksia olevat versiot. :)

Itse kuulun myös enemmän tuon 5.0.1-version kannattajiin perustuen omiin kokemuksiin molemmista versioista ja itse asiassa olenkin enemmän ajanut AMS2:sta 5.0.1-versioon pohjautuvilla muunnoksilla. Mielestäni 5.0.1 tuntuu kokonaisvaltaisesti tasapainoisemmalta noista kahdesta ja sen saa helpommin hienosäädettyä omiin mieltymyksiin sopivaksi editoimalla hieman tiettyjä parametrejä ja arvoja tiedoston sisältä.

Itse asiassa kun sinulla on tuo Fanatecin CSL DD, niin on vielä olemassa yksi custom FFB -tiedosto, jolle sinun kannattaisi antaa vielä mahdollisuus ennen lopullista päätöstä jäädä Default+ -profiilin käyttäjäksi. ;) Se perustuu myöskin rFuktor 5.0.1 -versioon. Kyseessä on siis nimellä "Daniel V44" tunnettu muunnos rFuktor 5.0.1 -versiosta. Itse en sitä käytä, koska en saanut sitä omalle SC2 Sportille säädettyä oikean tuntuiseksi, mutta Fanatecin käyttäjien piirissä tuo on ollut aivan valtaisan suosittu FFB-tiedosto viime aikoina. Siitä löytyy juttua jopa ihan videonkin muodossa YouTubessa. :) Kannattaa tutustua, tiedoston avaamalla löytyy myös ehdotuksia FFB-asetuksiin.

 
Oma suositus FFB-asetuksiin AMS2:n kohdalla (ja muidenkin simujen kohdalla) on yleensä ollut se, että kannattaa pitäytyä niissä FFB-asetuksissa, jotka tuntuvat itsestä hyvältä. FFB on kuitenkin loppupeleissä niin monen asian summa ja omat mieltymykset vaikuttavat lopputulokseen hyvinkin paljon. Itse haen AMS2:lta tietynlaista FFB:tä, jonka vain custom FFB -tiedostot ovat toistaiseksi pystyneet tarjoamaan.
juu tätä olen noudattanut, kun tuo csl dd tuli niin fanatecin sivulta suositukset kaikkiin peleihin ja niillä on menty kunnes nyt tämä uusin versio ams2 sen pelin osalta muutti tai laittoi kokeilemaan eri optioita. tuota gamermusclea iltasella juuri kattelin ja pitää vielä testata tänään ja lyödä "lukkoon" jonkun.
 
Nyt tuli sellainen kierros tehtyä Hockenheimissä, että oksat pois! :lol:

ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_10-09-22.png


ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_10-09-22_sector_times.png


Hieman viilasin taas auton setuppia, niin lähti vanhasta kierrosennätyksestä lähes kolme sekunnin kymmenystä pois. Eikä kyse ollut vain pelkästään paremmasta setupista, meni nimittäin oma ajaminenkin niin nappiin tällä kierroksella. Koko kierros meni kyllä niin veitsenterällä auton kanssa tasapainoillessa, varsinkin mutkista ulos kiihdyttäessä. :D

Oli kyllä varmasti tämä uusi kierrosennätys yksi oman AMS2 Time Trial -"uran" parhaimmista ja makoisimmista kierroksista. Tunsin suorastaan riemua, kun näin maaliviivan ylitettyä kierrosaikani. Olin nimittäin alunperin tavoitteeksi laittanut alittavani tällä radalla 1:12.000 ja lopulta se sitten myös onnistui. Hieno tunne!
 
Joo, kävin lyhyesti kokeilemassa tuota. En jaksanut kauaa hinkata, kun se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei tullut sellaista fiilistä, että ajaisi formulaa, vaan pelkältä pelin pelaamiselta. Saatan kokeilla tuota vielä sinun setupilla, josko tuntuisi paremmalta.

@DarthBabel Mikäli et päässyt F-Ultimate Gen2:lla hyvään fiilikseen Hockenheimissa, niin ehkäpä Monza on enemmän mieleesi? ;)

ams2_f-ult_g2_monza_tumi_world_record_11-09-22.png


ams2_f-ult_g2_monza_tumi_world_record_11-09-22_sector_times.png



Mikäli haluaa mittauttaa todellisen vauhtinsa, niin kannattaa käydä testaamassa samaa rataa ja autoa AMS2:n virallisessa Time Trial of the Week -tapahtumassa (TTotW), joka on avoinna vielä kolmen seuraavan vuorokauden ajan. Siellä se oman vauhdin riittävyys tulee karulla tavalla ilmi. :lol:

Kuten alla olevasta kuvasta näkyy, niin minun oma henkilökohtainen kierrosennätys riitti TTotW:ssa vasta kymmenenteen sijaan toistaiseksi.

ams2_f-ult_g2_monza_ttotw_personal_record_11-09-22.png
 
Itse asiassa kun sinulla on tuo Fanatecin CSL DD, niin on vielä olemassa yksi custom FFB -tiedosto, jolle sinun kannattaisi antaa vielä mahdollisuus ennen lopullista päätöstä jäädä Default+ -profiilin käyttäjäksi. ;) Se perustuu myöskin rFuktor 5.0.1 -versioon. Kyseessä on siis nimellä "Daniel V44" tunnettu muunnos rFuktor 5.0.1 -versiosta.
tuli nyt testattua reizan ja tuota danielv44, vähän kaksi jakoiset fiilikset. f1 ratilla mini aavistuksen turhan jäykkä kääntää, pyöreällä 320mm en hirveästi huomannut eroa tosta reizan setupista. täytyy yksi testipäivä pitää vielä tai ajaa ai kisa :D
 
tuli nyt testattua reizan ja tuota danielv44, vähän kaksi jakoiset fiilikset. f1 ratilla mini aavistuksen turhan jäykkä kääntää, pyöreällä 320mm en hirveästi huomannut eroa tosta reizan setupista. täytyy yksi testipäivä pitää vielä tai ajaa ai kisa :D

Mikäli "Daniel V44" custom FFB -tiedosto ei täytä toiveitasi, niin tämä voisi olla hyvä vaihtoehto kokeiltavaksi (itse käytän juurikin tuota omana henkilökohtaisena custom FFB -tiedostona):


Kannattaa lukea tuon zip-paketin mukana tuleva ohje. Siinä on kolme eri custom FFB -tiedostoa, joista valita, mutta todellisuudessa kaksi niistä tiedostoista on keskenään identtisiä eli ei eroja niiden välillä (varmaan vahingossa zip-pakettiin tullut kaksi samaa tiedostoa eri nimisinä). Muistaa vaan katsoa ennen tiedoston kopiointia, että kopioitavan tiedoston nimi on oikeassa muodossa ennen sen kopioimista My Documents -kansiossa sijaitsevaan Automobilista 2 -kansioon. ;)
 
Pitihän se siirtyä itsekin kokeilemaan tuota Monzaa tämän kauden F1-autolla, noin pari tuntia kokeiltuna vasta. Vielä sekunti pois niin ollaan ihan kärjen tuntumassa:lol: Eli asetin omaksi tavoitteeksi alittaa 1:20 ja tänään sain 1:19,780, tosta uskosin vielä saavani pois säätämällä ja ihan ajamalla lisää. Monza tuntuu kyllä olevan kuin tehty näille kauden -22 Formuloille, ainoa kohta jossa auto menee levottomaksi on Ascari, jossa vastaavasti V10:lla ei juurikan ollut ongelmia, varmaan tälle kautta uudelleen sallittu maaefekti auton pohjalevyssä lienee syypää, kun Ascari on ihan hiton röykkyinen, jolloin auton alapuolelta käyvä imu on enemmän ja vähemmän epävakaata. Katotaan jos tonne TOP10:een edes pääsisi vielä tämän viikon aikana:)
 
Pitihän se siirtyä itsekin kokeilemaan tuota Monzaa tämän kauden F1-autolla, noin pari tuntia kokeiltuna vasta. Vielä sekunti pois niin ollaan ihan kärjen tuntumassa:lol: Eli asetin omaksi tavoitteeksi alittaa 1:20 ja tänään sain 1:19,780, tosta uskosin vielä saavani pois säätämällä ja ihan ajamalla lisää. Monza tuntuu kyllä olevan kuin tehty näille kauden -22 Formuloille, ainoa kohta jossa auto menee levottomaksi on Ascari, jossa vastaavasti V10:lla ei juurikan ollut ongelmia, varmaan tälle kautta uudelleen sallittu maaefekti auton pohjalevyssä lienee syypää, kun Ascari on ihan hiton röykkyinen, jolloin auton alapuolelta käyvä imu on enemmän ja vähemmän epävakaata. Katotaan jos tonne TOP10:een edes pääsisi vielä tämän viikon aikana:)

Itse ajoin viime sunnuntaina itseni 10. sijalle TTotW:ssa Monzassa F-Ultimate Gen2 -luokassa. Tuossa hetki sitten kävin katsomassa siellä leaderboardia, niin sijalle 11 olen siellä näillä näkymin nyt jäämässä. Vielä on reilut 5 tuntia aikaa parantaa tuolla aikoja, ennen kuin tuo sulkeutuu. Kilpailun taso on tuolla TTotW:ssa aivan hel-ve-tin kova. :)

Tavallisen Time Trialin leaderboardissa sen sijaan olen tällä hetkellä toisena +0.381 sekuntia kärkikuskille jääneenä (kärkiaika 1:18.601). Taitaa jäädä haaveeksi tällä kertaa kärkipaikan valtaaminen itselleni, kun on jo nyt suuria vaikeuksia saada oma kierrosaika alle 1:18.900. Tosin minäkin olen vasta 3-4 tuntia tuota auto/rata -yhdistelmää harjoitellut ja se kaikki tähänastinen harjoittelu tuli tehtyä viime viikon sunnuntai-illan aikana, joten ehkäpä pienellä lisäharjoittelulla tuo omakin nykyinen paras kierrosaika voisi mahdollisesti vielä parantua. Katsotaan, jospa sitä ensi viikolla ehtisi paneutua kunnolla asiaan. :)
 
Eli jos Project Cars 2 jatkumoa haluaa, niin tämä on paras valinta? Assetto Corsa Compinzonee oon nyt kokeillut....
 
ams2_monza_f122.jpg

Vähän edistystä.. tai ainakin taas yksi tavoite saavutettu:) Jotain täytyy aina turista auton säädöistäkin, niin mulla on tUMi:n setuppi pohjalla, mutta huomattavasti muokattuna, eli siivekkeitä, välityksiä ja lukkoa piti muuttaa omalle ajotyylille ehkä eniten. Balanssipuolella heitin vakaajat toisinpäin eli eteen löysempi ja taakse tiukempi. Vaihteissa mulle muodostu ongelmaksi etten saanut enää niin myöhään jarrutettua, koska tykkään jarruttaa aika reippaasti myös vaihteilla, jollon pitää olla lyhyemmät välitykset 1-4 pykälillä ainakin. Vaikkakin näissä moderneissa vehkeissä se alasvaihto tapahtuu vasta sitten kun moottoriohjaus sen sallii, niin pienempää pykälää "odotellessa" tulee varmuus siitä että kun se vaihde viimein kytkeytyy, auto stoppaa ajallaan, jarrujen kaiken potentiaalin ollessa jo hyödynnetty:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos Project Cars 2 jatkumoa haluaa, niin tämä on paras valinta? Assetto Corsa Compinzonee oon nyt kokeillut....

Itse en ole pCarsia pelannu kumpaakaa, mutta AC:ta sekä ACC:ta kylläkin ja sanosin ettei tämä niille kalpene, samanlaiset vaikutukset kuljettajan inputeilla auton käytökseen, AMS2 on oikeestaan jopa parempi mitä tulee FFB:hen, koska oikeasti saa palautetta pidosta. Ainakin AC:ssa oli jotain outoa vetopidossa, kun korjaaminen oli mahdotonta ja ennen kaikkee ongelmaksi muodostu ettei pystyny ajamaan lähelläkään pidonrajaa mikä taas vaikeuttaa ihan hitosti kun yrittää ajaa kovaa. Itse en oo ns. alien vaan yritän ajatella auton käytöstä simuissa kuin se tosielämässäkin toimisi eli ratin kautta saatu palaute sanelee millon ja miten paljon korjataan jne. Ainakin T300RS:lla AMS2 on ollu antoisa kokemus.
 
ams2_monza_f122.jpg

Vähän edistystä.. tai ainakin taas yksi tavoite saavutettu:) Jotain täytyy aina turista auton säädöistäkin, niin mulla on tUMi:n setuppi pohjalla, mutta huomattavasti muokattuna, eli siivekkeitä, välityksiä ja lukkoa piti muuttaa omalle ajotyylille ehkä eniten. Balanssipuolella heitin vakaajat toisinpäin eli eteen löysempi ja taakse tiukempi. Vaihteissa mulle muodostu ongelmaksi etten saanut enää niin myöhään jarrutettua, koska tykkään jarruttaa aika reippaasti myös vaihteilla, jollon pitää olla lyhyemmät välitykset 1-4 pykälillä ainakin. Vaikkakin näissä moderneissa vehkeissä se alasvaihto tapahtuu vasta sitten kun moottoriohjaus sen sallii, niin pienempää pykälää "odotellessa" tulee varmuus siitä että kun se vaihde viimein kytkeytyy, auto stoppaa ajallaan, jarrujen kaiken potentiaalin ollessa jo hyödynnetty:lol:

Seitsemäs sija Monzan leaderboardilla ei ole ollenkaan hullumpi saavutus, onnittelut hyvästä kierroksesta! ;)

Itse asiassa tuo käyttämäni setuppi ei ole omani, vaan "lainasin" sen TTotW:n silloiselta kärkikuskilta viime viikon sunnuntaina ja muokkasin sitä vain hiukan omaan ajotyyliini sopivammaksi. :lol:

Tekemäsi muutokset tuohon minun käyttämään setuppiin kuulostavat joka tapauksessa mielenkiintoisilta. :hmm:Voisinkin huvikseni testata tuota muokkaamaasi setuppia, jospa se auttaisi itseänikin pääsemään Monzassa kovempaa. :)
 
Jaahas, onpahan ollu hankaaminen saada toi oma 7. sijoitus takaisin:lol:

ams2_monza_takaisin_top7.jpg

Tiesin että vikamutkassa ja lesmoissa oli parannettavaa, ja sain nyt suurinpiirtein kaiken samalla kierrokselle, toki teoreettinen paras jäi vielä ajamatta, mulla oli ykkössektorilla noin kymmenystä parempia aikoja ennemmin. Toi tämän hetkinen TOP1 on kyllä semmonen kierrosaika että morjens...:oops: En oo kattonu tuota Runelink2:n replayta vielä, täytynee kyllä vakoilla mitä siellä on tehty, näköjään kuitenkin kakkossektorilla on vetäny ehkä koviten ja selkeemmällä erolla muihin mitä ehdin tutkia.
 
Jaahas, onpahan ollu hankaaminen saada toi oma 7. sijoitus takaisin:lol:

ams2_monza_takaisin_top7.jpg

Tiesin että vikamutkassa ja lesmoissa oli parannettavaa, ja sain nyt suurinpiirtein kaiken samalla kierrokselle, toki teoreettinen paras jäi vielä ajamatta, mulla oli ykkössektorilla noin kymmenystä parempia aikoja ennemmin. Toi tämän hetkinen TOP1 on kyllä semmonen kierrosaika että morjens...:oops: En oo kattonu tuota Runelink2:n replayta vielä, täytynee kyllä vakoilla mitä siellä on tehty, näköjään kuitenkin kakkossektorilla on vetäny ehkä koviten ja selkeemmällä erolla muihin mitä ehdin tutkia.

@AmateurDrive Teit hyvää työtä 7. sijan ottamisessa takaisin haltuusi! :) :thumbsup:

Tänään kävin itsekin vajaan kahden viikon tauon jälkeen kokeilemassa Monzaa F-Ultimate Gen2:lla. Testasin ensin sinun setuppiasi ja enhän minä päässyt sillä yhtään mihinkään. :lol: En vain saa setupillasi autoa kääntymään niin nopeasti kuin haluaisin omalla ajotyylilläni, etenkin kierroksen alussa pääsuoran jälkeisessä ensimmäisessä hitaassa shikaanissa auto aliohjasi liikaa omaan makuuni. Toisen ja kolmannen sektorin nopeissa mutkissa se toimi ihan ookoo, mutta noillakin sektoreilla kärsin setupillasi auton aliohjautumisesta. Mutta hieno homma, että tuo muokkaamasi setuppi toimii sinulla hyvin, kai meidän ajotyylimme ovat sitten sen verran erilaiset, ettemme kumpikaan tunne oloamme mukavaksi toistemme setupeilla ajaessa. :D

Seuraavaksi otin kokeiluun jo aiemmin TTotW:n kärkikuskilta kopioimani setupin ja vain ihan pienillä muutoksilla se tuntui jo aivan loistavalta ajaa omalle ajotyylilleni. Etenkin toisen sektorin nopeissa mutkissa se oli paljon nopeampi kuin se aiempi muokkaamani setuppi, jolla ennen tätä päivää olin ajanut oman parhaan kierroksen Monzassa (1:18.982).

Onnistuin nostamaan itseni neljänneltä sijalta toiseksi vain parin tunnin ajamisella, paransin tuona aikana kolmesti aiempaa parasta aikaani. Yhteensä parannusta edelliseen omaan parhaaseen kierrosaikaan tuli yli puoli sekuntia. :) Uskoisin, että pystyn tuostakin vielä parantamaan ainakin hieman, nimittäin ajoin jo muutamaankin otteeseen toisen sektorin jopa nopeammin kuin leaderboardin kärkikuski. ;)

ams2_f-ult_g2_monza_tumi_personal_record_24-09-22.png


ams2_f-ult_g2_monza_tumi_personal_record_24-09-22_sector_times.png


EDIT: Ja se on siinä! :D Kärkipaikka leaderboardilla otettu haltuun. ;) Kaikkiaan yli yhdeksän kymmenyksen verran tuli parannettua kahden viikon takaista omaa parasta kierrosaikaa Monzassa tänään.

ams2_f-ult_g2_monza_tumi_world_record_24-09-22.png


ams2_f-ult_g2_monza_tumi_world_record_24-09-22_sector_times.png
 
Viimeksi muokattu:
Oi saatana tää on hyvä kun voi rakentaa omia championshippejä. :love:

ACC ei oikein ole kovin hyvä yksinpeliin, on muutamia käytännön ongelmia siinä niin aloitin tän testailun tarkemmin. Vaikuttaa mielenkiintoiselle.
 
Huikea ykkösaika kyllä tUMi87 minkä tonne Monzaan ajoit!:thumbsup:

Itse tässä siirryin jatkumossa seuraavaan eli Imolan radalle. Alunperin ajattelin että sellainen 3,5sek. nopeemmin kun mitä pääsin V10:lla voisi olla tavoite, mutta kun 1:16,5 tuli niin äkkiä vastaan otin tavoitteeksi päästä alle 1:16, ja tänään se meni rikki:)

ams2_imola_sub116_muok.jpg

Ykkössektorille olin ajanu yli pari kymmenystä parempiakin aikoja, mutta kakkossektorille sain sellasen ookoo omalla tasolla ja kolmosella sitten rutistin oman ennätyksen jääden alle kymmenyksen WR:stä. Toki sijoitus jää edelleen vaatimattomaksi 17. vaikka oli kyllä vääntäminen silti:lol:

Setuppina mulla liki sama kun Hockeheimissä, jarrubalanssia taisin säätää taaemmas ja takapään camberit aika minimiin.

Käykäähän muutkin heittämässä kierrosta Imolaan?
 
Huikea ykkösaika kyllä tUMi87 minkä tonne Monzaan ajoit!:thumbsup:

Kiitos! :)

Itse tässä siirryin jatkumossa seuraavaan eli Imolan radalle. Alunperin ajattelin että sellainen 3,5sek. nopeemmin kun mitä pääsin V10:lla voisi olla tavoite, mutta kun 1:16,5 tuli niin äkkiä vastaan otin tavoitteeksi päästä alle 1:16, ja tänään se meni rikki:)

ams2_imola_sub116_muok.jpg

Ykkössektorille olin ajanu yli pari kymmenystä parempiakin aikoja, mutta kakkossektorille sain sellasen ookoo omalla tasolla ja kolmosella sitten rutistin oman ennätyksen jääden alle kymmenyksen WR:stä. Toki sijoitus jää edelleen vaatimattomaksi 17. vaikka oli kyllä vääntäminen silti:lol:

Setuppina mulla liki sama kun Hockeheimissä, jarrubalanssia taisin säätää taaemmas ja takapään camberit aika minimiin.

Käykäähän muutkin heittämässä kierrosta Imolaan?

Imola ja F-Ultimate Gen2 kuulostaa kyllä varsin houkuttelevalta kombolta Time Trialissa. :) Pitääpä käydä ensi viikon aikana ajamassa itsekin tuonne oma kierrosaika ja katsoa, miten korkealle oma vauhti riittää Imolan leaderboardilla. ;)
 
Käykäähän muutkin heittämässä kierrosta Imolaan?

Kävin äsken ajamassa kierroksen Imolaan, vajaan parin tunnin ajan tuli hinkattua ja tässä lopputulos. :) On kyllä mainio auto/rata -kombo, suosittelen lämpimästi muitakin kokeilemaan!

ams2_f-ult_g2_imola_tumi_world_record_15-10-22.png


ams2_f-ult_g2_imola_tumi_world_record_15-10-22_sector_times.png



Ennen Imolaa kävin ottamassa Hockenheimissä kärkipaikan takaisin haltuun, kun huomasin pudonneeni listalla viidennelle sijalle. :) Onnistuin parantamaan omaa aiempaa kierrosaikaa Hockenheimissä yli sekunnilla.

Hockenheimin leaderboardin kärkinimen (VanRodders) setupin kopioin itselleni ja tein siihen pieniä muutoksia. Nyt on Hockenheimissa erittäin nopea ja hyvin hallittavissa oleva setuppi, suosittelen! Käytin tuota tismalleen samaa setuppia ilman muutoksia myös Imolaa ajaessani ja yllätyin positiivisesti siitä, kuinka hyvin Hockenheimin setuppi toimi myös Imolassa. :thumbsup:

ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_15-10-22.png


ams2_f-ult_g2_hockenheim_tumi_world_record_15-10-22_sector_times.png
 
Lähes aina ne kisat AI:ta vastaan menee metsään, eli pieleen, vaikka qualify on ykkönen. Joku moka tulee aina tehtyä. Helvetti sentään, turhaa pelaa kun ei pääse maaliin. Olenko ainoa tunari? Sama homma oli pCarsissakin aikoinaan.
 
Ai on aika lapanen tossa, olen reenaillu ai:ta vastaa 120 ja agressive täysillä. Esim puolen tunnin kisa ja lähtee random sijoituksella vaika sijalta 8. Niin joku 15min ni on viimeistään kärjessä, vähän aikaa ne roikkuu perässä mutta sitten alkaa jäämään. Näin ainakin uudella minillä. Toki jos mokailen niin ottavat kyllä kiinni heti.
 
Ai on aika lapanen tossa, olen reenaillu ai:ta vastaa 120 ja agressive täysillä...
Kokeile samoilla asetuksilla Bathurst ja GT3 tai GTE, tarjoan kahvin jos voitat samalla tavalla ;)
On radasta ja autoluokasta riippuvainen kuinka hyväksi AI on hierottu.

Nyt ollut hiljaista pelin päivitysten suhteen, lupailivat mun mielestä vanhaa Spa:ta tän vuoden puolella.
Tarkoittaakohan se sitä maaseudulla kiertävää pitkää lenkkiä, joka ainakin Assettosta löytyy.
 
Kokeile samoilla asetuksilla Bathurst ja GT3 tai GTE, tarjoan kahvin jos voitat samalla tavalla ;)
On radasta ja autoluokasta riippuvainen kuinka hyväksi AI on hierottu.

Jep. Joillain radoilla AI on:
- hyvä ja nopea
- hyvä ja hidas
- huono ja nopea
- huono ja hidas

Tuo huono ja nopea on mielestäni se ongelmallisin, kun menevät tolkuttoman kovaa sellaisissa kohdissa, missä se ei ole pelaajan fysiikoilla mahdollista, mutta sitten jossain helpossa paikassa jarruttelevat tolkuttomasti.

Nyt ollut hiljaista pelin päivitysten suhteen, lupailivat mun mielestä vanhaa Spa:ta tän vuoden puolella.
Tarkoittaakohan se sitä maaseudulla kiertävää pitkää lenkkiä, joka ainakin Assettosta löytyy.

Ei ole tosiaan tullut pitkään aikaan mitään päivityksiä. Itse ainakin toivon, että tulisi pian uutta sisältöä (autoja ja ratoja).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 581
Viestejä
4 558 887
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom