Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!
Jotain Time Trial komboa vois toki taas yrittää hinkata.
@tUMi87 oli vaan ylivoimainen noissa kaikissa edellisissä ja voitto kun on maailman tärkein asia, niin en tiedä viitsiikö
Säädöt resetoitui kaikki viimeisimmässä päivityksessä eli ei varmaan ole hyötyä kopioida pelin Time Trial puolelta kärkiautojen setuppeja?!
Käsittääkseni myös Time Trialin leaderboardsien kaikki kierrosajat pyyhittiin pois AMS2:n 1.4 x.x -päivitysversion yhteydessä ja siinä samalla menivät myös autojen setupit, joten ei taida enää onnistua vanhojen setuppien kopiointi ainakaan Time Trialin nykyisiltä ghosteilta. Tämän toki varmasti olet jo itsekin huomannut.
Toki noita samoja ennen versiota 1.4.x.x tehtyjä setuppeja voi yhä käyttää nykyäänkin, mikäli nuo setupit oli vain älynnyt ottaa itselleen talteen Time Trialin leaderboardsien ghosteilta ennen kuin aikojen resetointi tehtiin. Ei vain ole mitään takeita siitä, että toimivatko nuo vanhat ennen 1.4.x.x -versiota luodut setupit enää lainkaan nykyisten fysiikoiden kanssa. Kokeilla voi ja kannattaa aina. Esimerkiksi ainahan voi noiden vanhojen setuppien elementeistä osan siirtää uusiin tuoreisiin setuppeihin, esim. vaihdevälitykset. Näin uskoisin ainakin. Toki on myös mahdollista, että koko AMS2 kaatuu, mikäli yrittää ladata autoon vanhan 1.3.x.x-version aikana luodun setupin AMS2:n nykyisellä päivitysversiolla. Aion itse testata tämän teorian viikonlopun aikana.
@Make73 Voi olla, etten enää kykene samanlaisiin suorituksiin AMS2:ssa kuin aiemmin, noin 5-6 kuukauden mittainen tauko simuajeluista ei voi olla näkymättä ajo-otteissa. Lisäksi vauhtini perustui suurimmaksi osaksi @Radek_fin :in (a.k.a SpeedFinn) tekemiin setuppeihin. Toki kaikki muutkin täällä taisivat silloin hänen tekemiään setuppejaan ahkerasti kopioida/muokata itselleen sopiviksi.
Sinulla, Make, on erittäin hyvät mahdollisuudet olla leaderboardsien kärjessä käytännössä millä tahansa auto/rata-kombolla. Esim. muistan vieläkin sen, etten GT1 -luokassa Nordschleifessa mahtanut tekemällesi kierrosajalle yhtään mitään, vaan jäin siitä aika selvästi. GT3/GT4/GTE -luokan autoilla jäin sinusta siellä vielä aika hemmetin paljon enemmän.
Uskon, että saamme jälleen erittäin hyvät skabat käyntiin Time Trialissa. Varsinkin silloin, jos vielä onnistumme saamaan meidän oman setuppivelhomme @Radek_fin :in mukaan kirittämään meitä kaikkia parempiin suorituksiin.
Ok, en tiennyt että ovat taas resetoituneet kun en ole myöskään kuukausiin Time Trialia kokeillut.Sen takiahan juuri sanoin että saataisiin uusia aikoja leaderboardiin, kun siellä ei nyt niitä enää ole, jotta olisi jälleen vertailukohtaa.
Mäkki tuntui ainakin voinapilta kuumalla pellillä, mitä pikaseen koitin vanhojen ghostien setupeilla. Lähtee jarrutuksessa lapasesta ja samoin mutkista kiihdyttäessä. Tosi paljo herkemmin lukkiutuu jarrut ja vastaavasti vetopitoa ei oikein ole mutkista ulos. Moni kyllä aiemmin sanoi, että epärealistisen helppo ajettava oli se mäkki. Mutta eipä tuota oikeasta formulasta paljon kokemusta ole itsellä ainakaan.. LUULISIN kyllä, että aika kiskoilla menee vähänkin uudemmat formulat. Voi kyllä se ajamattomuuskin olla osasyynä Vähä kyllä syö motivaatiota, jos kaikki setuppeihin käytetty aika on nyt heitetty hukkaan uuden pätsin myötä..
Onko muut täällä ajatellu että kokeilisi Hockenheimia em. autolla? Saisi vähän vertailukohtaa kierrosajoista ja mahd. uusia näkemyksiä auton säätämiseen
Hockenheim on kyllä kiva rata. Ajelin toissapäivänä 2022 F1:llä (eli sillä Ultimate Gen 2:lla) Spa:ta, mutten oikein päässyt fiiliksiin. Voisi tietty kokeilla tuota Hockenheimiä, josko se tuntuisi paremmalta.
Aloin aiemmin tänä iltana harjoitella tätä aiemmin mainittua Hockenheim rataa Ultimate Gen 2:lla.
Samalla huomasin Time Trialin leaderboardissa, että te kaksi eli @AmateurDrive (= RallyArde AMS2:n puolella) ja @DarthBabel (= Apexer AMS2:n puolella) olitte jo käyneet omat aikanne tuonne leaderboardiin ajamassa.
Ennen Hockenheimiä kävin ottamassa alkuun hieman tuntumaa 5-6 kuukauden ajotauon jälkeen Laguna Secassa GTE-luokassa, tuloksena kärkisija leaderboardissa.
ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.
olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.
Joo, kävin lyhyesti kokeilemassa tuota. En jaksanut kauaa hinkata, kun se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei tullut sellaista fiilistä, että ajaisi formulaa, vaan pelkältä pelin pelaamiselta. Saatan kokeilla tuota vielä sinun setupilla, josko tuntuisi paremmalta.
olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.
Kokeilin tUMi87:n setuppia Hockenheimissa, mutta enhän minä meinannut päästä sillä edes kierrosta loppuun .
Tuntui aivan holtittomalta koko laite ja spinnailin jatkuvasti.
No niin, hyvä että saatiin Hockenheimiin uusia aikoja ja vertailudataa Mä kokeilin myös tuota tUmi87:n setuppia, mulle tuli ongelmaksi siinä jarrubalanssi eli meinasi takapää lukkiutua jatkuvaan, mutta kun säädin vähän edemmäs niin ei mun mielestä ollu muuten liian yliohjaava, pikemminkin ongelma oli etten saanu samallalailla kääntymään sisään autoa kuin omalla säädölläni, eli mun tapauksessa aliohjaaminen oli ongelma Teinkin nyt jonkilaisen sekoituksen omaa ja tuota setuppia eli lukon power ja coast löysäksi, mutta esikiristys sitten ihan tappiin, kun aiemmin mulla oli se miltei nollassa, näköjään ei tee autosta sen hermostuneempaa vaikka onkin esikiristys tapissaan. Tuossa autossa kun on aivan olematon lift off oversteer vaikka säätääkin lukon käytönnössä avoimeksi, kaiketi hybridimoottorien liike-energian talteen otto saa aikaan sen että moottorijarrutus tulee tasasesti molemmin puolin sekä sisä että ulkokaarteen pyörälle aina, tai näin ainakin oon siiviiliautoissa huomannu tosielämässä. Takaa myöskin vähensin camberia koska vetopito tuntuu olevan hakusessa vaikka vastaavasti kaarteessa ei oo ongelmaa että lähtisi perä alta. Kierrosaikaani en saanu vielä parannettua kylläkään
olivat eilen julkaisseet rattisetuppi vihjeitä Automobilista 2 V1.4 Force Feedback Overview & Recommendations
ainakin CSL DD boostilla ehkä herkempi ja varsinkin kivempi ajaa.
Huomasin tuon saman. Kopioin tuolta Simucube 2 Sportin asetukset (itselläni Simucube 2 Pro) sekä Simucuben Truedrive softaan että AMS2:een. Tosin sillä erotuksella, että laitoin Truedrivestä "overall strength" 100%, enkä 60%, kuten oli suositeltu. Ja Default+ profiili käytössä AMS2:sssa
Enivei, tuli ihan h*lvetin hyvä! Ajelin Salvador Street Circuitia P3 luokan protolla (Roco) ja GTE Porschella. Nyt on FFB minun makuun. Sopivan voimakasta rempomista, mutta tuntuma on sellainen "joustava". Tai en tiedä millä adjektiivilla tuota parhaiten kuvaisi, mutta enivei uskottava illuusio siitä, että auton kumit tarraa rataan ja rengasvallit joustaa.
ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.
No niin, hyvä että saatiin Hockenheimiin uusia aikoja ja vertailudataa Mä kokeilin myös tuota tUmi87:n setuppia, mulle tuli ongelmaksi siinä jarrubalanssi eli meinasi takapää lukkiutua jatkuvaan, mutta kun säädin vähän edemmäs niin ei mun mielestä ollu muuten liian yliohjaava, pikemminkin ongelma oli etten saanu samallalailla kääntymään sisään autoa kuin omalla säädölläni, eli mun tapauksessa aliohjaaminen oli ongelma Teinkin nyt jonkilaisen sekoituksen omaa ja tuota setuppia eli lukon power ja coast löysäksi, mutta esikiristys sitten ihan tappiin, kun aiemmin mulla oli se miltei nollassa, näköjään ei tee autosta sen hermostuneempaa vaikka onkin esikiristys tapissaan. Tuossa autossa kun on aivan olematon lift off oversteer vaikka säätääkin lukon käytönnössä avoimeksi, kaiketi hybridimoottorien liike-energian talteen otto saa aikaan sen että moottorijarrutus tulee tasasesti molemmin puolin sekä sisä että ulkokaarteen pyörälle aina, tai näin ainakin oon siiviiliautoissa huomannu tosielämässä. Takaa myöskin vähensin camberia koska vetopito tuntuu olevan hakusessa vaikka vastaavasti kaarteessa ei oo ongelmaa että lähtisi perä alta. Kierrosaikaani en saanu vielä parannettua kylläkään
ajoin noilla @tUMi87 setupeilla, vähän turhan leijaavat ja yliohjaavat niin laittelin arbbeja taka pari napsua ja edestä napsun isommalla ja tc 6 niin pääsin kakkoseksi tällä erää (pumo nickillä)
muuten kyllä hyvät setupit.
PItääpä kokeilla vaikken possujen ystävä olekaan, jotenkin vaikeita ajaa.. ja tuli liityttyä tohon ACRn mini liigaan joten pitää sitä vähän reenailla. defaultsetupeilla mennään siellä alkaa lyhyempi donington sujua..
Kokeilin tässä yksipäivä noita custom ffb asetuksia, (rFuktor 5.0.1 - By Karsten with Shadak & Panos ja rFuktor 5.0.1.4 ATMOS V.1.4 FIX WITH YAW - By Karsten with Shadak & Pano)
noissa en eroa huomannu mutta vaikein on että mitä laittaa niihin pelin ffb asetuksiin. ja voi ollakin että pitäydyn noissa Reizan suosituksissa default+:lla ainakin minissä riittävän hyvä.
juu tätä olen noudattanut, kun tuo csl dd tuli niin fanatecin sivulta suositukset kaikkiin peleihin ja niillä on menty kunnes nyt tämä uusin versio ams2 sen pelin osalta muutti tai laittoi kokeilemaan eri optioita. tuota gamermusclea iltasella juuri kattelin ja pitää vielä testata tänään ja lyödä "lukkoon" jonkun.Oma suositus FFB-asetuksiin AMS2:n kohdalla (ja muidenkin simujen kohdalla) on yleensä ollut se, että kannattaa pitäytyä niissä FFB-asetuksissa, jotka tuntuvat itsestä hyvältä. FFB on kuitenkin loppupeleissä niin monen asian summa ja omat mieltymykset vaikuttavat lopputulokseen hyvinkin paljon. Itse haen AMS2:lta tietynlaista FFB:tä, jonka vain custom FFB -tiedostot ovat toistaiseksi pystyneet tarjoamaan.
Joo, kävin lyhyesti kokeilemassa tuota. En jaksanut kauaa hinkata, kun se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei tullut sellaista fiilistä, että ajaisi formulaa, vaan pelkältä pelin pelaamiselta. Saatan kokeilla tuota vielä sinun setupilla, josko tuntuisi paremmalta.
tuli nyt testattua reizan ja tuota danielv44, vähän kaksi jakoiset fiilikset. f1 ratilla mini aavistuksen turhan jäykkä kääntää, pyöreällä 320mm en hirveästi huomannut eroa tosta reizan setupista. täytyy yksi testipäivä pitää vielä tai ajaa ai kisaItse asiassa kun sinulla on tuo Fanatecin CSL DD, niin on vielä olemassa yksi custom FFB -tiedosto, jolle sinun kannattaisi antaa vielä mahdollisuus ennen lopullista päätöstä jäädä Default+ -profiilin käyttäjäksi. Se perustuu myöskin rFuktor 5.0.1 -versioon. Kyseessä on siis nimellä "Daniel V44" tunnettu muunnos rFuktor 5.0.1 -versiosta.
tuli nyt testattua reizan ja tuota danielv44, vähän kaksi jakoiset fiilikset. f1 ratilla mini aavistuksen turhan jäykkä kääntää, pyöreällä 320mm en hirveästi huomannut eroa tosta reizan setupista. täytyy yksi testipäivä pitää vielä tai ajaa ai kisa
Pitihän se siirtyä itsekin kokeilemaan tuota Monzaa tämän kauden F1-autolla, noin pari tuntia kokeiltuna vasta. Vielä sekunti pois niin ollaan ihan kärjen tuntumassa Eli asetin omaksi tavoitteeksi alittaa 1:20 ja tänään sain 1:19,780, tosta uskosin vielä saavani pois säätämällä ja ihan ajamalla lisää. Monza tuntuu kyllä olevan kuin tehty näille kauden -22 Formuloille, ainoa kohta jossa auto menee levottomaksi on Ascari, jossa vastaavasti V10:lla ei juurikan ollut ongelmia, varmaan tälle kautta uudelleen sallittu maaefekti auton pohjalevyssä lienee syypää, kun Ascari on ihan hiton röykkyinen, jolloin auton alapuolelta käyvä imu on enemmän ja vähemmän epävakaata. Katotaan jos tonne TOP10:een edes pääsisi vielä tämän viikon aikana
PC2:sta simumpaan suuntaan jos tarkoitat, niin kyllä.Eli jos Project Cars 2 jatkumoa haluaa, niin tämä on paras valinta? Assetto Corsa Compinzonee oon nyt kokeillut....
Eli jos Project Cars 2 jatkumoa haluaa, niin tämä on paras valinta? Assetto Corsa Compinzonee oon nyt kokeillut....
Vähän edistystä.. tai ainakin taas yksi tavoite saavutettu Jotain täytyy aina turista auton säädöistäkin, niin mulla on tUMi:n setuppi pohjalla, mutta huomattavasti muokattuna, eli siivekkeitä, välityksiä ja lukkoa piti muuttaa omalle ajotyylille ehkä eniten. Balanssipuolella heitin vakaajat toisinpäin eli eteen löysempi ja taakse tiukempi. Vaihteissa mulle muodostu ongelmaksi etten saanut enää niin myöhään jarrutettua, koska tykkään jarruttaa aika reippaasti myös vaihteilla, jollon pitää olla lyhyemmät välitykset 1-4 pykälillä ainakin. Vaikkakin näissä moderneissa vehkeissä se alasvaihto tapahtuu vasta sitten kun moottoriohjaus sen sallii, niin pienempää pykälää "odotellessa" tulee varmuus siitä että kun se vaihde viimein kytkeytyy, auto stoppaa ajallaan, jarrujen kaiken potentiaalin ollessa jo hyödynnetty
Jaahas, onpahan ollu hankaaminen saada toi oma 7. sijoitus takaisin
Tiesin että vikamutkassa ja lesmoissa oli parannettavaa, ja sain nyt suurinpiirtein kaiken samalla kierrokselle, toki teoreettinen paras jäi vielä ajamatta, mulla oli ykkössektorilla noin kymmenystä parempia aikoja ennemmin. Toi tämän hetkinen TOP1 on kyllä semmonen kierrosaika että morjens... En oo kattonu tuota Runelink2:n replayta vielä, täytynee kyllä vakoilla mitä siellä on tehty, näköjään kuitenkin kakkossektorilla on vetäny ehkä koviten ja selkeemmällä erolla muihin mitä ehdin tutkia.
Huikea ykkösaika kyllä tUMi87 minkä tonne Monzaan ajoit!
Itse tässä siirryin jatkumossa seuraavaan eli Imolan radalle. Alunperin ajattelin että sellainen 3,5sek. nopeemmin kun mitä pääsin V10:lla voisi olla tavoite, mutta kun 1:16,5 tuli niin äkkiä vastaan otin tavoitteeksi päästä alle 1:16, ja tänään se meni rikki
Ykkössektorille olin ajanu yli pari kymmenystä parempiakin aikoja, mutta kakkossektorille sain sellasen ookoo omalla tasolla ja kolmosella sitten rutistin oman ennätyksen jääden alle kymmenyksen WR:stä. Toki sijoitus jää edelleen vaatimattomaksi 17. vaikka oli kyllä vääntäminen silti
Setuppina mulla liki sama kun Hockeheimissä, jarrubalanssia taisin säätää taaemmas ja takapään camberit aika minimiin.
Käykäähän muutkin heittämässä kierrosta Imolaan?
Käykäähän muutkin heittämässä kierrosta Imolaan?
Kokeile samoilla asetuksilla Bathurst ja GT3 tai GTE, tarjoan kahvin jos voitat samalla tavallaAi on aika lapanen tossa, olen reenaillu ai:ta vastaa 120 ja agressive täysillä...
Kokeile samoilla asetuksilla Bathurst ja GT3 tai GTE, tarjoan kahvin jos voitat samalla tavalla
On radasta ja autoluokasta riippuvainen kuinka hyväksi AI on hierottu.
Nyt ollut hiljaista pelin päivitysten suhteen, lupailivat mun mielestä vanhaa Spa:ta tän vuoden puolella.
Tarkoittaakohan se sitä maaseudulla kiertävää pitkää lenkkiä, joka ainakin Assettosta löytyy.