Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Lähet niin sairaalla alienin slingshotilla jo Monzan ekasta shikaanista, et antaapa olla..
Totta v***ssa.On kyl kumma peli ku jengi vaa vetää jotai hotlappia.
Kai tuossa nyt voi iha oikeasti ajaa kilpaakin..
Minulla oli tässä välissä salasuhde rFactor 2:n kanssa. Ajelin siinä Spa:ta erilaisilla open wheeler autoilla. Pakko sanoa, että on siinä kuitenkin vielä FFB ja ratojen yksityiskohdat AMS2:sta edellä. Spa McLarenilla AMS2:ssa tuntui tuon jälkeen turhan sileältä.
Tästä harmistuneena latasin uudelleen sen tUMin suositteleman custom FFB tiedoston AMS2:een ja ainakin Monza tuntui todella hyvältä sen kanssa, kunhan hetken totutteli.
Löytyyko jostain thrustmaster t300 rs gt custom FFB tiedostoa mitä kannattais koittaa.
Löytyyko jostain thrustmaster t300 rs gt custom FFB tiedostoa mitä kannattais koittaa.
Mä olen T500 kanssa käyttänyt täältä löytyvää T300:lle tehtyä custom ffb:tä:Ehkäpä tästä custom FFB -tiedostopaketista löytyy itseäsi miellyttävä, ainakaan muuta en nyt keksi ehdottaa tähän hätään: https://forum.reizastudios.com/attachments/kuku-rfuktor-tune-archives-zip.18855/
Parantelin vielä pikkaisen omaa aikaa Monzassa. Nyt kakkospaikka tukevasti . Tavoite oli alittaa 1:23 ja alle 1 sekunti tUMi:sta. Ensimmäinen tavoite onnistui, toinen jäi kuuden tuhannesosan päähän. Sitten loppui innostus . Vaikea rata saada ehjää kierrosta aikaiseksi.
@DarthBabel Aloin tuossa alkuillasta omaksi huvikseni kartoittamaan, miltä eri ratojen leaderboardit sillä hetkellä näyttivät McLaren MP4/12 -autoluokassa ja ikään kuin puolivahingossa satuin bongaamaan AMS2-nimimerkkisi (Apexer) Daytonan leaderboardin kärkisijalla.
Joten päätin sitten nimimerkkisi nähdessäni käydä pikaisesti testaamassa, että kuinka hyvin oma vauhtini riittää tällä kombolla.
Mielestäni omalla tavallaan ihan hauska rata ajaa tällä autolla. Saa nähdä, innostuuko kukaan muu täällä kokeilemaan vauhtiaan tällä kombolla.
Joo, kokeilin sitä pikaisesti tänään. Taisin saada ykköspaikan tokan kierroksen jälkeen, eli aika matalalla roikkuva hedelmä oli se . En sitten jaksanut alkaa varsinaisesti hinkkaamaan, kun ei ollut mitään nopeata aikaa minkä alitusta yrittää.
Kokeilin tänään lyhyesti myös Montrealia, mutta en näemmä ole ajanut sitä koskaan aiemmin. En ehtinyt ajaa niin paljoa, että olisin oppinut radan ulkoa, joten jäin kympin sakista. Ihan hauskan oloinen rata, joten pitää ehkä kokeilla sitä vielä uudelleen.
Noiden lisäksi ajelin Spa:ta varmaan tunnin verran ja vaikka pari kierrosta meni omasta mielestä ihan kohtalaisesti, niin matkaa kärkeen jäi ihan tolkuttomasti. Masennuin ja lopetin .
Joo, vähän ajattelinkin omaa kierrostani suorittaessa tuolla, että kärkiaikasi Daytonassa ei tainnut syntyä ainakaan ihan tosissaan hinkkaamalla. En voinut olla mitenkään noteeraamatta haamu-autoasi seuratessa, että sinulta oli päässyt valahtamaan ajolinja aika railakkaastikin leveäksi jo heti kierroksen alussa ensimmäisessä mutkassa.
Ehkäpä nyt sinulla on sitten seuraavilla yrityksillä enemmän motivaatiota hioa suoritustasi parempaan kuosiin, kun nyt siellä on edes jonkinlainen referenssiaika, johon voi jatkossa omaa suoritustaan peilata. Luulen, että voit helpostikin päästä tuolla jopa takaisin kärkeen, sillä en itsekään tuohon omaan suoritukseeni mitenkään älyttömästi aikaa ja energiaa käyttänyt. Ehkä 15-20 minuuttia meni korkeintaan, ennen kuin tuo oma paras kierrosaika syntyi tuonne Daytonaan, taisi olla jo kolmas maaliin mennyt kierros.
Itse ajoin Montrealia viimeksi joskus huhtikuussa viime vuoden puolella ja nekin ajot tapahtuivat toisessa autoluokassa (F-V12), tuo oma tänään tehty kärkiaika tuonne taisi syntyä alle puolen tunnin ajosession aikana (ja sekin @Radek_fin :ltä lainatulla Imolan setupilla). Vielä suht varmistellen tuli ajettua läpi useat osuudet radasta tuolla omalla kierroksella. Pitänee varmaan yrittää vielä ensi viikon aikana uudestaan parantaa tuota kierrosaikaa.
Vaativa rata tämä Montreal kyllä kieltämättä on saada aikaan hyvä ja ehjä kierros, mutta se haastavuus tekee tästä myös melko hauskan ja mielenkiintoisen radan, jotenkin tulee tästä vähän mieleen Imolan rata. Vielä vähän lisää harjoittelua, niin kyllä se hyvä kierrosaika sieltä vielä tulee!
Spa on kyllä myöskin melko vaativa rata, koska siellä on varsinkin toisessa sektorissa käytettävä radan leveydestä lähes joka sentti hyödyksi, jotta voisi saada aikaan kelvollisen kierroksen. Erityisesti tällä radalla kannattaa panostaa mutkien ulostuloihin, niissä voi voittaa tai hävitä paljon aikaa (radan ensimmäinen oikea hidas mutka on hyvä esimerkki tästä). Toinen ja kolmas sektori kokonaisuudessaan olivat itselleni niitä suurimpia harjoittelun paikkoja, varsinkin kolmossektorilla todella moni omista yrityksistä meni mönkään siellä viimeisessä tiukassa shikaanissa vain vähän ennen maalia.
Minäkin kävin vartin pyörimässä Montrealissa:
Kyl tuolla setupilla pääsee kovaakin, jos jaksaa hangata..
Tästähän näyttää olevan tulossa taas oikein tiukka vääntö @Radek_fin :in ja minun kesken...
Vääntö jatkuu taas omalta osaltani huomenna...
Vanhana autopelien hinkkaajana kävin lataamassa kanssa tän pelin. Huh kylläpäs pojat ajaa kovaa! Montrealia jokusen kierroksen kävin kokeilee ja 10s perässä speedfinniä Vähän on hakusessa asetukset autoon että rattiin. Pelailen vanhalla T150 ratilla. Katsotaan jos tänään hiukan löytäisi asetuksia paremmaksi. Laittelin kaverikutsuja steamiin jos sitä kautta jotenkin niitä asetuksia sai kopioitua?
Kiitos vinkistä. Kylläpäs on huono pito näissä autoissa verrattuna vaikka tuohon uusimpaan F1 peliin. Ihan kuin jäällä ajelis kun lähtee lapsukkaan pienimmästäkin liikkeestä vai onko tässä joku asetus väärin? Toinen on miksi tuo moottori sammuu heti jos vauhti pysähtyy. Saa olla starttia käyttämässä jos vaikka pakilta vaihtaa ykkösvaihteelle.
No uusin F1 peli on lähinnä simcadea, eli arcaden ja simulaation välimallia. Ei varmaan edes tavoittele realismia, vaan helppoa pelattavuutta.
Oletan, että et viittaa tuossa AMS2:n McLaren MP4/12 F1:een, vaan johonkin muuhun ajoneuvoon? Sillä nimenomaan tuo kyseinen McLaren on mielestäni epärealistisen helppo ajettava, eikä perä meinaa irrota millään tiestä. Joskaan en omaa ajokokemusta reaalimaailman vastaavasta , niin mahdotonta sanoa kuinka epärealistista ko. käytös oikeasti on.
Mutta esim. Porschen Cup autojen takapään pito on olematon, vaikka vakiokoneella olevassa autossa, jossa moottori lepää taka-akseln päällä, pitäisi olla hemmetin hyvä vetopito.
Ja jos vaihde on päällä ja auto pysähdyksissä, niin moottori nyt vaan sammuu, jos kytkintä ei paineta tavalla tai toisella .
Hieno kierros, @Radek_fin ! Varsinkin 3. sektori onnistunut sinulta jo pelottavan hyvin.
Katsotaan huomenna, pystynkö vielä vastaamaan vauhtiisi.
@Radek_fin Pystyin näköjään vastaamaan haasteeseen. Tuo oma toistaiseksi paras kierrosaika syntyi jo toisella yrityksellä eli alle 5 minuutin ajosession jälkeen.
En kuitenkaan ole aivan tyytyväinen vielä tuohon omaan kierrokseen, sillä 3. sektori jäi aika vaatimattomaksi. Vaatii siis vielä vähän hinkkaamista, ennen kuin saan oman kierroksen mieluisaksi. Jatketaan siis vielä harjoittelua tässä vähän aikaa...
@Radek_fin Parannusta kierrosaikaan tuli taas vähän lisää, mutta ei vieläkään osunut kunnolla tuo 3. sektori... jatketaan harjoituksia!
Otitko minulta päivitetyn setupin?@Radek_fin Viilasin vielä vähän tuosta omasta kierroksesta aikaa pois, nyt se 3. sektori osui jo edes vähän sinnepäin kohdalleen. Tosin sinulla näyttää olevan yhä etulyöntiasema siellä 3. sektorissa viimeisessä shikaanissa ennen maalisuoraa, osaat vain yksinkertaisesti ajaa siitä nopeammin läpi kuin minä.
Katsotaan nyt ensin tässä välissä, monellako kymmenyksellä vielä saat omaa kierrostasi parannettua.
Potentiaalia sinulla kyllä riittää vaikka millaiseen kierrosaikaan tällä radalla.
Tämä Montreal taitaa olla taas yksi niistä radoista, joissa on lähes mahdotonta ilman kauheaa hinkkaamista saada kaikki kolme sektoria osumaan kohdalleen yhdelle ja samalle kierrokselle.
No uusin F1 peli on lähinnä simcadea, eli arcaden ja simulaation välimallia. Ei varmaan edes tavoittele realismia, vaan helppoa pelattavuutta.
Oletan, että et viittaa tuossa AMS2:n McLaren MP4/12 F1:een, vaan johonkin muuhun ajoneuvoon? Sillä nimenomaan tuo kyseinen McLaren on mielestäni epärealistisen helppo ajettava, eikä perä meinaa irrota millään tiestä. Joskaan en omaa ajokokemusta reaalimaailman vastaavasta , niin mahdotonta sanoa kuinka epärealistista ko. käytös oikeasti on.
Mutta esim. Porschen Cup autojen takapään pito on olematon, vaikka vakiokoneella olevassa autossa, jossa moottori lepää taka-akseln päällä, pitäisi olla hemmetin hyvä vetopito.
Ja jos vaihde on päällä ja auto pysähdyksissä, niin moottori nyt vaan sammuu, jos kytkintä ei paineta tavalla tai toisella .
Otitko minulta päivitetyn setupin?
Tämä ketju on varattu Time Trial vertailulle , joten kannattaa lukea ja tarvittaessa kysellä tuolta ratti keskustelusta:Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?
Kyllä tuon pitäis tässä pelissä toimia ja tuohan on sen verran hyvä ratti, että aika paljon joudut lyömään rahaa tiskiin että olisi järkevää päivittää. Olikohan tässä pelissä preset vaihtoehdot eri rateille? Jos on niin ne saattaa bugittaa jolloin custom vaihtoehdon kautta saa homman pelittään (saatan erehtyä pelistä). Ratti toimii muissa PC-peleissä eli ajurit on kunnossa?Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?
Kova! Sit sitä 12.800 hakemaan. Täysin tehtävissä. Minullakin ollu jo potentiaalit siellä..Uusi ennätys Montrealiin on taas syntynyt useamman tunnin väännön jälkeen, 1:13.000 viimeinkin alitettu.
Ja kiitokset jälleen @Radek_fin :lle päivitetystä setupista ja muistakin vinkeistä!
Kyllä tuon ratin pitäisi tässä toimia.Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?
Sen verran piti xboxin kakella käydä hieroo montrealia että 13 pääsin listoilla. Paljon olis paranneltavaa tuossakin kierroksessa vielä.
Ei tämä ketju nyt pelkälle timetrial vertailulle sentään ole. Ihan kokonaisuudessaan AMS2 ympärilleTämä ketju on varattu Time Trial vertailulle , joten kannattaa lukea ja tarvittaessa kysellä tuolta ratti keskustelusta:
Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet
No ei, siksi siinä oli tuo wink wink hymiöEi tämä ketju nyt pelkälle timetrial vertailulle sentään ole. Ihan kokonaisuudessaan AMS2 ympärille
Kyllä tuon pitäis tässä pelissä toimia ja tuohan on sen verran hyvä ratti, että aika paljon joudut lyömään rahaa tiskiin että olisi järkevää päivittää. Olikohan tässä pelissä preset vaihtoehdot eri rateille? Jos on niin ne saattaa bugittaa jolloin custom vaihtoehdon kautta saa homman pelittään (saatan erehtyä pelistä). Ratti toimii muissa PC-peleissä eli ajurit on kunnossa?
Piti käydä kokeilemassa Montrealia, toistaiseksi melkoista sladittelua ollut ja nyt 9. sijalla, näköjään petollisen hyvä taktiikka on ajaa riskillä/kahdella renkaalla se viimeinen shikaani Käytössä Imola setuppi josta jarrubalanssia säädetty edemmäs. Kokeilin lainattua setuppia mutta auto tuntui aliohjaavan ja muutenkin liukuvan.
Kävin ajelemassa eilen Monzaa. Jäi enää 0,8 sekuntia ja rapiat tUMi:sta. Tänään huomasin, että joku oli käynyt pudottamassa minut kolmospaikalle, joten ajelin lisää. Alle 20 min, niin sain nostettua itseni kolmospaikalle. Nyt hiukan päälle 0,5 sekuntia tUMi:sta. Alan melkein uskomaan, että voisin päästä tuohon ykkösaikaan .
Kukas kävisi vinkkaamassa Jimmy Broadbentille ja Ermin Kinkkuvoileivälle, että kävisivät yrittämässä tUMi:n ajan rikkomista Nyrre/McLaren yhdistelmällä?
Käyn sitten yrittämässä parantaa omaa kierrostani Monzassa, kunhan sinä tai joku muu onnistuu alittamaan nykyisen kärkiaikani. Niitten viimeisten kymmenysten nipistäminen kierrosajasta pois on aina yhtä hankalaa.
Sain tuosta vielä melko heti perään kymmenyksen pois. Ero nyt jotain 0,46 sekuntia. Ei riitä kärsivällisyys enempään . Ainakaan tänään. Tuntuu ajat parantuvan itsellä parhaiten siten, että vetää aika lyhyen setin ja sitten antaa aivojen levätä seuraavaan vuorokauteen ja sitten vasta uudelleen. Jäi tuohonkin virheitä, joten olen melko varma, että pystyn tuota ainakin hitusen vielä parantamaan, jos vaan jaksan.