Automobilista 2 [PC]

Hei, lisäilkää kaikki minut steamin (jotka ei oo vielä) kaverilistalle, mukavampi ajella hotlappeja sitten...
speedfinn ku laittaa, ni tärppää
 
Lähet niin sairaalla alienin slingshotilla jo Monzan ekasta shikaanista, et antaapa olla..

Kokeilepa nyt vaan kuitenkin :D. En ole pahemmin Monzaa ajellut, enkä tuolla McLarenilla laisinkaan. Silti äsken reilun tunnin treenillä päihitin sinut ja valtasin kakkospaikan tuloslistalla :lol:. tUMin aikaan jäi tosin vielä yli sekunti eroa. Eli jos oikealla jalalla jarrutteleva satunnainen harrastelija pääsee tähän, niin kyllä sinulla on mahkut ykköspaikkaan. Uskoisin itsekin saavani omasta ajasta vielä 0,3-0,5 sekuntia pois jos vaan hinkkaan tuota yhdistelmää muutaman tunnin. Aika monta virhettä nimittäin mahtui omaan parhaaseen kierrokseen.
 
Minulla oli tässä välissä salasuhde rFactor 2:n kanssa. Ajelin siinä Spa:ta erilaisilla open wheeler autoilla. Pakko sanoa, että on siinä kuitenkin vielä FFB ja ratojen yksityiskohdat AMS2:sta edellä. Spa McLarenilla AMS2:ssa tuntui tuon jälkeen turhan sileältä.

Tästä harmistuneena latasin uudelleen sen tUMin suositteleman custom FFB tiedoston AMS2:een ja ainakin Monza tuntui todella hyvältä sen kanssa, kunhan hetken totutteli.

On toi McLaren vaan ehkä hiukan liian helppo ajaa. Pienilläkin vaihteilla voi laittaa lapun lattiaan melkein missä tilanteessa vaan ilman, että perä irtoaa. rFactor 2:n "Formula Pro" oli tähän verrattuna toinen ääripää. Pienillä vaihteilla ihan mahdoton ajaa, kun perä lähti pintakaasullakin ihan salamana alta.
 
On kyl kumma peli ku jengi vaa vetää jotai hotlappia. :confused:
Kai tuossa nyt voi iha oikeasti ajaa kilpaakin.. :D
 
Minulla oli tässä välissä salasuhde rFactor 2:n kanssa. Ajelin siinä Spa:ta erilaisilla open wheeler autoilla. Pakko sanoa, että on siinä kuitenkin vielä FFB ja ratojen yksityiskohdat AMS2:sta edellä. Spa McLarenilla AMS2:ssa tuntui tuon jälkeen turhan sileältä.

Tästä harmistuneena latasin uudelleen sen tUMin suositteleman custom FFB tiedoston AMS2:een ja ainakin Monza tuntui todella hyvältä sen kanssa, kunhan hetken totutteli.

Kokeilepa ladata se minun aiemmin suosittelema custom FFB -tiedosto vielä kerran, tein siihen pieniä muutoksia vasta joitakin tunteja sitten (ohjauksen keskialueen FFB:n tunto on nyt mielestäni parempi). Alla linkki:


Jos tuo on mielestäsi huonompi kuin nykyinen käytössäsi oleva tiedosto, niin suosittelen kokeilemaan myös tätäkin (muista nimetä tiedosto uudelleen ennen käyttöä):

https://forum.reizastudios.com/attachments/ffb_custom_settings_-_rfuktor_5-0-1_4_1-3-txt.18923/
 
Löytyyko jostain thrustmaster t300 rs gt custom FFB tiedostoa mitä kannattais koittaa.
 
Löytyyko jostain thrustmaster t300 rs gt custom FFB tiedostoa mitä kannattais koittaa.
Ehkäpä tästä custom FFB -tiedostopaketista löytyy itseäsi miellyttävä, ainakaan muuta en nyt keksi ehdottaa tähän hätään: https://forum.reizastudios.com/attachments/kuku-rfuktor-tune-archives-zip.18855/
Mä olen T500 kanssa käyttänyt täältä löytyvää T300:lle tehtyä custom ffb:tä:
 
Parantelin vielä pikkaisen omaa aikaa Monzassa. Nyt kakkospaikka tukevasti :D. Tavoite oli alittaa 1:23 ja alle 1 sekunti tUMi:sta. Ensimmäinen tavoite onnistui, toinen jäi kuuden tuhannesosan päähän. Sitten loppui innostus :darra:. Vaikea rata saada ehjää kierrosta aikaiseksi.
 
Parantelin vielä pikkaisen omaa aikaa Monzassa. Nyt kakkospaikka tukevasti :D. Tavoite oli alittaa 1:23 ja alle 1 sekunti tUMi:sta. Ensimmäinen tavoite onnistui, toinen jäi kuuden tuhannesosan päähän. Sitten loppui innostus :darra:. Vaikea rata saada ehjää kierrosta aikaiseksi.

Hyvin ajettu! :tup:

Minä taas vastaavasti kävin vielä uudestaan Nordschleifen puolella pienen tauon jälkeen parantelemassa omaa jo 3. tammikuuta ajettua maailmanennätystä. Tänään ei tarvinnut uutta maailmanennätystä jahdatessa ajella 45 minuuttia kauempaa, onneksi (joskus se voi olla pahimmillaan jopa 3-4 tunnin urakka). :lol:

ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_16-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_nordschleife_tumi_world_record_16-01-22_sector_times.png


Parannusta aiempaan voimassa olleeseen maailmanennätykseen tuli siis tällä kertaa vain vaivaiset 0,274 sekuntia, mutta parempi sekin on kuin ei mitään. :)
 
Viimeksi muokattu:
@Radek_fin ja minä aloitettiin seuraava vääntö, tällä kertaa Montrealissa. :)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_16-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_16-01-22_sector_times.png


Tulkaahan muutkin koittamaan vauhtianne tuonne, tällä hetkellä tuolla on vielä paljon ns. helppoja sijoja otettavana. ;)
 
@DarthBabel Aloin tuossa alkuillasta omaksi huvikseni kartoittamaan, miltä eri ratojen leaderboardit sillä hetkellä näyttivät McLaren MP4/12 -autoluokassa ja ikään kuin puolivahingossa satuin bongaamaan AMS2-nimimerkkisi (Apexer) Daytonan leaderboardin kärkisijalla. :)

Joten päätin sitten nimimerkkisi nähdessäni käydä pikaisesti testaamassa, että kuinka hyvin oma vauhtini riittää tällä kombolla. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_daytona_road_tumi_world_record_16-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_daytona_road_tumi_world_record_16-01-22_sector_times.png


Mielestäni omalla tavallaan ihan hauska rata ajaa tällä autolla. Saa nähdä, innostuuko kukaan muu täällä kokeilemaan vauhtiaan tällä kombolla. :)
 
@DarthBabel Aloin tuossa alkuillasta omaksi huvikseni kartoittamaan, miltä eri ratojen leaderboardit sillä hetkellä näyttivät McLaren MP4/12 -autoluokassa ja ikään kuin puolivahingossa satuin bongaamaan AMS2-nimimerkkisi (Apexer) Daytonan leaderboardin kärkisijalla. :)

Joten päätin sitten nimimerkkisi nähdessäni käydä pikaisesti testaamassa, että kuinka hyvin oma vauhtini riittää tällä kombolla. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_daytona_road_tumi_world_record_16-01-22_sector_times.png


Mielestäni omalla tavallaan ihan hauska rata ajaa tällä autolla. Saa nähdä, innostuuko kukaan muu täällä kokeilemaan vauhtiaan tällä kombolla. :)

Joo, kokeilin sitä pikaisesti tänään. Taisin saada ykköspaikan tokan kierroksen jälkeen, eli aika matalalla roikkuva hedelmä oli se :lol:. En sitten jaksanut alkaa varsinaisesti hinkkaamaan, kun ei ollut mitään nopeata aikaa minkä alitusta yrittää.

Kokeilin tänään lyhyesti myös Montrealia, mutta en näemmä ole ajanut sitä koskaan aiemmin. En ehtinyt ajaa niin paljoa, että olisin oppinut radan ulkoa, joten jäin kympin sakista. Ihan hauskan oloinen rata, joten pitää ehkä kokeilla sitä vielä uudelleen.

Noiden lisäksi ajelin Spa:ta varmaan tunnin verran ja vaikka pari kierrosta meni omasta mielestä ihan kohtalaisesti, niin matkaa kärkeen jäi ihan tolkuttomasti. Masennuin ja lopetin :rofl:.
 
Joo, kokeilin sitä pikaisesti tänään. Taisin saada ykköspaikan tokan kierroksen jälkeen, eli aika matalalla roikkuva hedelmä oli se :lol:. En sitten jaksanut alkaa varsinaisesti hinkkaamaan, kun ei ollut mitään nopeata aikaa minkä alitusta yrittää.

Kokeilin tänään lyhyesti myös Montrealia, mutta en näemmä ole ajanut sitä koskaan aiemmin. En ehtinyt ajaa niin paljoa, että olisin oppinut radan ulkoa, joten jäin kympin sakista. Ihan hauskan oloinen rata, joten pitää ehkä kokeilla sitä vielä uudelleen.

Noiden lisäksi ajelin Spa:ta varmaan tunnin verran ja vaikka pari kierrosta meni omasta mielestä ihan kohtalaisesti, niin matkaa kärkeen jäi ihan tolkuttomasti. Masennuin ja lopetin :rofl:.

Joo, vähän ajattelinkin omaa kierrostani suorittaessa tuolla, että kärkiaikasi Daytonassa ei tainnut syntyä ainakaan ihan tosissaan hinkkaamalla. En voinut olla mitenkään noteeraamatta haamu-autoasi seuratessa, että sinulta oli päässyt valahtamaan ajolinja aika railakkaastikin leveäksi jo heti kierroksen alussa ensimmäisessä mutkassa. :lol:

Ehkäpä nyt sinulla on sitten seuraavilla yrityksillä enemmän motivaatiota hioa suoritustasi parempaan kuosiin, kun nyt siellä on edes jonkinlainen referenssiaika, johon voi jatkossa omaa suoritustaan peilata. ;) Luulen, että voit helpostikin päästä tuolla jopa takaisin kärkeen, sillä en itsekään tuohon omaan suoritukseeni mitenkään älyttömästi aikaa ja energiaa käyttänyt. Ehkä 15-20 minuuttia meni korkeintaan, ennen kuin tuo oma paras kierrosaika syntyi tuonne Daytonaan, taisi olla jo kolmas maaliin mennyt kierros.

Itse ajoin Montrealia viimeksi joskus huhtikuussa viime vuoden puolella ja nekin ajot tapahtuivat toisessa autoluokassa (F-V12), tuo oma tänään tehty kärkiaika tuonne taisi syntyä alle puolen tunnin ajosession aikana (ja sekin @Radek_fin :ltä lainatulla Imolan setupilla). Vielä suht varmistellen tuli ajettua läpi useat osuudet radasta tuolla omalla kierroksella. Pitänee varmaan yrittää vielä ensi viikon aikana uudestaan parantaa tuota kierrosaikaa.

Vaativa rata tämä Montreal kyllä kieltämättä on saada aikaan hyvä ja ehjä kierros, mutta se haastavuus tekee tästä myös melko hauskan ja mielenkiintoisen radan, jotenkin tulee tästä vähän mieleen Imolan rata. Vielä vähän lisää harjoittelua, niin kyllä se hyvä kierrosaika sieltä vielä tulee! :tup:

Spa on kyllä myöskin melko vaativa rata, koska siellä on varsinkin toisessa sektorissa käytettävä radan leveydestä lähes joka sentti hyödyksi, jotta voisi saada aikaan kelvollisen kierroksen. Erityisesti tällä radalla kannattaa panostaa mutkien ulostuloihin, niissä voi voittaa tai hävitä paljon aikaa (radan ensimmäinen oikea hidas mutka on hyvä esimerkki tästä). Toinen ja kolmas sektori kokonaisuudessaan olivat itselleni niitä suurimpia harjoittelun paikkoja, varsinkin kolmossektorilla todella moni omista yrityksistä meni mönkään siellä viimeisessä tiukassa shikaanissa vain vähän ennen maalia. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Clevelandissa on Easter Egg, älä katso jos haluat löytää itse :)
 
Vaihtelun vuoksi GT1 -autoluokassa ajamista, tällä kertaa Daytonassa. :)

ams2_gt1_daytona_road_tumi_world_record_17-01-22.png


ams2_gt1_daytona_road_tumi_world_record_17-01-22_sector_times.png



GT1 -autoluokan jälkeen huomasin menettäneeni vielä viime viikolla hallussani olleen kärkipaikan F-USA -luokassa tällä samalla radalla, joten käväisin vielä sielläkin ottamassa kärkipaikan takaisin itselleni. :)

ams2_f-usa_daytona_road_tumi_world_record_17-01-22.png


ams2_f-usa_daytona_road_tumi_world_record_17-01-22_sector_times.png



Nyt juuri tällä hetkellä minulla on kärkipaikka hallussani Daytonan leaderboardissa yhteensä kolmessa eri autoluokassa samaan aikaan (GT1/F-USA/McLaren MP4/12). ;)
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko käydä tota Monza-haastettakin kokeilemassa:

ams2_sub124_monza.png


1:24 pintaan pääsin eilen, mutta sössin sen vikan helpoimman mutkan, tänään sitten sain muut mutkat suurin piirtein eiliseen rytmiin ja vikan kuntoon niin pääsin tohon 1:23,983 eli tällä hetkellä 4. sijialle:D Käytössä pohjalla se Imolan setuppi, mutta takapään auraus 1 deg, jarrubalanssia laitoin naksun eteen ja 6-vaihdetta pidensin niin ei hakkaa puolta pääsuoraa rajoittajaan. Ois jännä kokeilla noilla Gen2 V10:llä joissa luistonesto että miten paljon niillä voittaisi kierrosajassa, ainakin Lesmot ja shikaanien exitit saisi ehkä kovempaa mentyä kuin voisi smässätä pedaalin pohjaan.
 
Joo, vähän ajattelinkin omaa kierrostani suorittaessa tuolla, että kärkiaikasi Daytonassa ei tainnut syntyä ainakaan ihan tosissaan hinkkaamalla. En voinut olla mitenkään noteeraamatta haamu-autoasi seuratessa, että sinulta oli päässyt valahtamaan ajolinja aika railakkaastikin leveäksi jo heti kierroksen alussa ensimmäisessä mutkassa. :lol:

Ehkäpä nyt sinulla on sitten seuraavilla yrityksillä enemmän motivaatiota hioa suoritustasi parempaan kuosiin, kun nyt siellä on edes jonkinlainen referenssiaika, johon voi jatkossa omaa suoritustaan peilata. ;) Luulen, että voit helpostikin päästä tuolla jopa takaisin kärkeen, sillä en itsekään tuohon omaan suoritukseeni mitenkään älyttömästi aikaa ja energiaa käyttänyt. Ehkä 15-20 minuuttia meni korkeintaan, ennen kuin tuo oma paras kierrosaika syntyi tuonne Daytonaan, taisi olla jo kolmas maaliin mennyt kierros.

Itse ajoin Montrealia viimeksi joskus huhtikuussa viime vuoden puolella ja nekin ajot tapahtuivat toisessa autoluokassa (F-V12), tuo oma tänään tehty kärkiaika tuonne taisi syntyä alle puolen tunnin ajosession aikana (ja sekin @Radek_fin :ltä lainatulla Imolan setupilla). Vielä suht varmistellen tuli ajettua läpi useat osuudet radasta tuolla omalla kierroksella. Pitänee varmaan yrittää vielä ensi viikon aikana uudestaan parantaa tuota kierrosaikaa.

Vaativa rata tämä Montreal kyllä kieltämättä on saada aikaan hyvä ja ehjä kierros, mutta se haastavuus tekee tästä myös melko hauskan ja mielenkiintoisen radan, jotenkin tulee tästä vähän mieleen Imolan rata. Vielä vähän lisää harjoittelua, niin kyllä se hyvä kierrosaika sieltä vielä tulee! :tup:

Spa on kyllä myöskin melko vaativa rata, koska siellä on varsinkin toisessa sektorissa käytettävä radan leveydestä lähes joka sentti hyödyksi, jotta voisi saada aikaan kelvollisen kierroksen. Erityisesti tällä radalla kannattaa panostaa mutkien ulostuloihin, niissä voi voittaa tai hävitä paljon aikaa (radan ensimmäinen oikea hidas mutka on hyvä esimerkki tästä). Toinen ja kolmas sektori kokonaisuudessaan olivat itselleni niitä suurimpia harjoittelun paikkoja, varsinkin kolmossektorilla todella moni omista yrityksistä meni mönkään siellä viimeisessä tiukassa shikaanissa vain vähän ennen maalia. :facepalm:

Minäkin kävin vartin pyörimässä Montrealissa:

montreal.png


Kyl tuolla setupilla pääsee kovaakin, jos jaksaa hangata..
 
Tästähän näyttää olevan tulossa taas oikein tiukka vääntö @Radek_fin :in ja minun kesken... :lol:

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_17-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_17-01-22_sector_times_1.png


Vääntö jatkuu taas omalta osaltani huomenna... :)
 
Vanhana autopelien hinkkaajana kävin lataamassa kanssa tän pelin. Huh kylläpäs pojat ajaa kovaa! Montrealia jokusen kierroksen kävin kokeilee ja 10s perässä speedfinniä Vähän on hakusessa asetukset autoon että rattiin. Pelailen vanhalla T150 ratilla. Katsotaan jos tänään hiukan löytäisi asetuksia paremmaksi. Laittelin kaverikutsuja steamiin jos sitä kautta jotenkin niitä asetuksia sai kopioitua?
 
Vanhana autopelien hinkkaajana kävin lataamassa kanssa tän pelin. Huh kylläpäs pojat ajaa kovaa! Montrealia jokusen kierroksen kävin kokeilee ja 10s perässä speedfinniä Vähän on hakusessa asetukset autoon että rattiin. Pelailen vanhalla T150 ratilla. Katsotaan jos tänään hiukan löytäisi asetuksia paremmaksi. Laittelin kaverikutsuja steamiin jos sitä kautta jotenkin niitä asetuksia sai kopioitua?

Kun menet time trial moodiin, valitset radan ja auton, niin valitse samalla haamuautoksi se jonka asetuksia haluat käyttää (pitää olla identtinen auto). Sitten start ja avautuvasta dialogista valitset jakoavaimen kuvan, niin peli kysyy haluatko kopioida kyseiset asetukset. Ja tuolla tavalla saat siis auton setupin vaikka tuloslistan ykköseltä (ei ratin asetuksia).
 
Kiitos vinkistä. Kylläpäs on huono pito näissä autoissa verrattuna vaikka tuohon uusimpaan F1 peliin. Ihan kuin jäällä ajelis kun lähtee lapsukkaan pienimmästäkin liikkeestä vai onko tässä joku asetus väärin? Toinen on miksi tuo moottori sammuu heti jos vauhti pysähtyy. Saa olla starttia käyttämässä jos vaikka pakilta vaihtaa ykkösvaihteelle.
 
Kiitos vinkistä. Kylläpäs on huono pito näissä autoissa verrattuna vaikka tuohon uusimpaan F1 peliin. Ihan kuin jäällä ajelis kun lähtee lapsukkaan pienimmästäkin liikkeestä vai onko tässä joku asetus väärin? Toinen on miksi tuo moottori sammuu heti jos vauhti pysähtyy. Saa olla starttia käyttämässä jos vaikka pakilta vaihtaa ykkösvaihteelle.

No uusin F1 peli on lähinnä simcadea, eli arcaden ja simulaation välimallia. Ei varmaan edes tavoittele realismia, vaan helppoa pelattavuutta.

Oletan, että et viittaa tuossa AMS2:n McLaren MP4/12 F1:een, vaan johonkin muuhun ajoneuvoon? Sillä nimenomaan tuo kyseinen McLaren on mielestäni epärealistisen helppo ajettava, eikä perä meinaa irrota millään tiestä. Joskaan en omaa ajokokemusta reaalimaailman vastaavasta :D, niin mahdotonta sanoa kuinka epärealistista ko. käytös oikeasti on.

Mutta esim. Porschen Cup autojen takapään pito on olematon, vaikka vakiokoneella olevassa autossa, jossa moottori lepää taka-akseln päällä, pitäisi olla hemmetin hyvä vetopito.

Ja jos vaihde on päällä ja auto pysähdyksissä, niin moottori nyt vaan sammuu, jos kytkintä ei paineta tavalla tai toisella :).
 
No uusin F1 peli on lähinnä simcadea, eli arcaden ja simulaation välimallia. Ei varmaan edes tavoittele realismia, vaan helppoa pelattavuutta.

Oletan, että et viittaa tuossa AMS2:n McLaren MP4/12 F1:een, vaan johonkin muuhun ajoneuvoon? Sillä nimenomaan tuo kyseinen McLaren on mielestäni epärealistisen helppo ajettava, eikä perä meinaa irrota millään tiestä. Joskaan en omaa ajokokemusta reaalimaailman vastaavasta :D, niin mahdotonta sanoa kuinka epärealistista ko. käytös oikeasti on.

Mutta esim. Porschen Cup autojen takapään pito on olematon, vaikka vakiokoneella olevassa autossa, jossa moottori lepää taka-akseln päällä, pitäisi olla hemmetin hyvä vetopito.

Ja jos vaihde on päällä ja auto pysähdyksissä, niin moottori nyt vaan sammuu, jos kytkintä ei paineta tavalla tai toisella :).

Näköjään johtuu noi ohjaus ongelmat ja sammumiset tuosta minun ratista. Kokeilin xboxin ohjainta niin pito muuttui 'normaaliksi' eikä sammumis ongelmaa ole. Outo homma kun muissa peleissä tuo ratti toiminut oikein hienosti. Pitää koittaa säädellä asetuksia vielä.
 
Kävin vähä koittaa vielä.. :D @tUMi87

monttu.png

Hieno kierros, @Radek_fin ! :tup: Varsinkin 3. sektori onnistunut sinulta jo pelottavan hyvin. :)

Katsotaan huomenna, pystynkö vielä vastaamaan vauhtiisi. ;)

@Radek_fin Pystyin näköjään vastaamaan haasteeseen. :) Tuo oma toistaiseksi paras kierrosaika syntyi jo toisella yrityksellä eli alle 5 minuutin ajosession jälkeen. :)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times.png


En kuitenkaan ole aivan tyytyväinen vielä tuohon omaan kierrokseen, sillä 3. sektori jäi aika vaatimattomaksi. Vaatii siis vielä vähän hinkkaamista, ennen kuin saan oman kierroksen mieluisaksi. Jatketaan siis vielä harjoittelua tässä vähän aikaa... :)
 
@Radek_fin Pystyin näköjään vastaamaan haasteeseen. :) Tuo oma toistaiseksi paras kierrosaika syntyi jo toisella yrityksellä eli alle 5 minuutin ajosession jälkeen. :)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times.png


En kuitenkaan ole aivan tyytyväinen vielä tuohon omaan kierrokseen, sillä 3. sektori jäi aika vaatimattomaksi. Vaatii siis vielä vähän hinkkaamista, ennen kuin saan oman kierroksen mieluisaksi. Jatketaan siis vielä harjoittelua tässä vähän aikaa... :)

@Radek_fin Parannusta kierrosaikaan tuli taas vähän lisää, mutta ei vieläkään osunut kunnolla tuo 3. sektori... jatketaan harjoituksia! ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_1.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times_1.png
 
@Radek_fin Parannusta kierrosaikaan tuli taas vähän lisää, mutta ei vieläkään osunut kunnolla tuo 3. sektori... jatketaan harjoituksia! ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times_1.png

@Radek_fin Viilasin vielä vähän tuosta omasta kierroksesta aikaa pois, nyt se 3. sektori osui jo edes vähän sinnepäin kohdalleen. Tosin sinulla näyttää olevan yhä etulyöntiasema siellä 3. sektorissa viimeisessä shikaanissa ennen maalisuoraa, osaat vain yksinkertaisesti ajaa siitä nopeammin läpi kuin minä. :)

Katsotaan nyt ensin tässä välissä, monellako kymmenyksellä vielä saat omaa kierrostasi parannettua.
Potentiaalia sinulla kyllä riittää vaikka millaiseen kierrosaikaan tällä radalla. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_2.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times_2.png


Tämä Montreal taitaa olla taas yksi niistä radoista, joissa on lähes mahdotonta ilman kauheaa hinkkaamista saada kaikki kolme sektoria osumaan kohdalleen yhdelle ja samalle kierrokselle. :)
 
@Radek_fin Viilasin vielä vähän tuosta omasta kierroksesta aikaa pois, nyt se 3. sektori osui jo edes vähän sinnepäin kohdalleen. Tosin sinulla näyttää olevan yhä etulyöntiasema siellä 3. sektorissa viimeisessä shikaanissa ennen maalisuoraa, osaat vain yksinkertaisesti ajaa siitä nopeammin läpi kuin minä. :)

Katsotaan nyt ensin tässä välissä, monellako kymmenyksellä vielä saat omaa kierrostasi parannettua.
Potentiaalia sinulla kyllä riittää vaikka millaiseen kierrosaikaan tällä radalla. ;)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_2.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_18-01-22_sector_times_2.png


Tämä Montreal taitaa olla taas yksi niistä radoista, joissa on lähes mahdotonta ilman kauheaa hinkkaamista saada kaikki kolme sektoria osumaan kohdalleen yhdelle ja samalle kierrokselle. :)
Otitko minulta päivitetyn setupin?
 
No uusin F1 peli on lähinnä simcadea, eli arcaden ja simulaation välimallia. Ei varmaan edes tavoittele realismia, vaan helppoa pelattavuutta.

Oletan, että et viittaa tuossa AMS2:n McLaren MP4/12 F1:een, vaan johonkin muuhun ajoneuvoon? Sillä nimenomaan tuo kyseinen McLaren on mielestäni epärealistisen helppo ajettava, eikä perä meinaa irrota millään tiestä. Joskaan en omaa ajokokemusta reaalimaailman vastaavasta :D, niin mahdotonta sanoa kuinka epärealistista ko. käytös oikeasti on.

Mutta esim. Porschen Cup autojen takapään pito on olematon, vaikka vakiokoneella olevassa autossa, jossa moottori lepää taka-akseln päällä, pitäisi olla hemmetin hyvä vetopito.

Ja jos vaihde on päällä ja auto pysähdyksissä, niin moottori nyt vaan sammuu, jos kytkintä ei paineta tavalla tai toisella :).

Kyllä minun mielestä f1 autoissa täytyykin olla pitoa Ja kaikissa mäkkiä uudemmissa f1ssä on pitoa vielä roimasti enemmän. Kyllä tuo mäkki ainakin minun käsissä on melko levoton laite, sillä täytyy vaan ajaa riittävän lujaa Testasin iracingissa uusinta mersun F1-autoa, aivan tajuton pito siinäkin. Joten sanoisin, että ihan linjassaan nuo on. Tietenkään realistisuudesta en osaa sanoa, kun en nuilla ollut keasti ole koskaan ajanut
 
Otitko minulta päivitetyn setupin?

Kyllä vain. :)

Täytyy myöntää, että tuo sinun päivitetty setuppi on kyllä aivan loistava, kiitoksia! :tup:

Kävin aiemmin iltapäivällä tänään ottamassa kärkipaikan takaisin haltuuni Daytonassa F-USA -autoluokassa. :)

ams2_f-usa_daytona_road_tumi_world_record_18-01-22.png


ams2_f-usa_daytona_road_tumi_world_record_18-01-22_sector_times.png
 
Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?

Sen verran piti xboxin kakella käydä hieroo montrealia että 13 pääsin listoilla. Paljon olis paranneltavaa tuossakin kierroksessa vielä.


PXL_20220119_141449538.jpg
 
Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?
Tämä ketju on varattu Time Trial vertailulle ;), joten kannattaa lukea ja tarvittaessa kysellä tuolta ratti keskustelusta:
Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet
 
Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?
Kyllä tuon pitäis tässä pelissä toimia ja tuohan on sen verran hyvä ratti, että aika paljon joudut lyömään rahaa tiskiin että olisi järkevää päivittää. Olikohan tässä pelissä preset vaihtoehdot eri rateille? Jos on niin ne saattaa bugittaa jolloin custom vaihtoehdon kautta saa homman pelittään (saatan erehtyä pelistä). Ratti toimii muissa PC-peleissä eli ajurit on kunnossa?
 
Uusi ennätys Montrealiin on taas syntynyt useamman tunnin väännön jälkeen, 1:13.000 viimeinkin alitettu. :)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_19-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_19-01-22_sector_times.png


Ja kiitokset jälleen @Radek_fin :lle päivitetystä setupista ja muistakin vinkeistä! :)
 
Empä saa millään toimii tuota T150 rattia tän pelin kanssa. Tuo on aikanaan PS4 ostettu joten liekö sillä vaikutusta. No saan teko syyn nyt ostaa uuden pc tarkotetun ratin. Oisko suosituksia?

Sen verran piti xboxin kakella käydä hieroo montrealia että 13 pääsin listoilla. Paljon olis paranneltavaa tuossakin kierroksessa vielä.


PXL_20220119_141449538.jpg
Kyllä tuon ratin pitäisi tässä toimia.
Tämä ketju on varattu Time Trial vertailulle ;), joten kannattaa lukea ja tarvittaessa kysellä tuolta ratti keskustelusta:
Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet
Ei tämä ketju nyt pelkälle timetrial vertailulle sentään ole. Ihan kokonaisuudessaan AMS2 ympärille :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei tämä ketju nyt pelkälle timetrial vertailulle sentään ole. Ihan kokonaisuudessaan AMS2 ympärille :)
No ei, siksi siinä oli tuo wink wink hymiö :)

Reiza ollut edelleen hiljaa, jokohan lomat on vietetty ja koodaillaan ahkerasti tammikuun lopulle luvattua isoa päivitystä :hmm:
AI osaa olla välillä aika röyhkeä:
Melkoinen töytäisy :oops:
 
Kyllä tuon pitäis tässä pelissä toimia ja tuohan on sen verran hyvä ratti, että aika paljon joudut lyömään rahaa tiskiin että olisi järkevää päivittää. Olikohan tässä pelissä preset vaihtoehdot eri rateille? Jos on niin ne saattaa bugittaa jolloin custom vaihtoehdon kautta saa homman pelittään (saatan erehtyä pelistä). Ratti toimii muissa PC-peleissä eli ajurit on kunnossa?

Poistelin ja asentelin kaikki uusiksi niin sain ratin toimimaan sittenkin :)

Mutta, jossei nyt ihan ohi aiheen niin ratilla tuossa tunnin hakkasin montrealia ja ihan kelpo parannuksen sain ajettua. Kaiken osuessa sekuntti lähtis helposti tuosta. Top10 listoille kummiskin :thumbsup:

PXL_20220120_084902741.jpg
 
Mäki kävin kokeilee 10 kierrosta, nyt vaa vähä huono ajella ku ratti kiinni pöydässä polkimet vapaana lattialla, huomenna pitäs tulla playseat challenge ni näkee paraneeko aika
 
Piti käydä kokeilemassa Montrealia, toistaiseksi melkoista sladittelua ollut ja nyt 9. sijalla, näköjään petollisen hyvä taktiikka on ajaa riskillä/kahdella renkaalla se viimeinen shikaani:lol: Käytössä Imola setuppi josta jarrubalanssia säädetty edemmäs. Kokeilin lainattua setuppia mutta auto tuntui aliohjaavan ja muutenkin liukuvan.
 
Piti käydä kokeilemassa Montrealia, toistaiseksi melkoista sladittelua ollut ja nyt 9. sijalla, näköjään petollisen hyvä taktiikka on ajaa riskillä/kahdella renkaalla se viimeinen shikaani:lol: Käytössä Imola setuppi josta jarrubalanssia säädetty edemmäs. Kokeilin lainattua setuppia mutta auto tuntui aliohjaavan ja muutenkin liukuvan.

Lainasitko setuppia SpeedFinniltä (= @Radek_fin ) vai minulta? Sama setuppi ollut meillä molemmilla käytössä Montrealissa (jonka SpeedFinn teki erityisesti Montrealiin) omilla kierroksillamme, minä vain tein siihen pieniä muutoksia. Nopea setuppi se ehdottomasti on, vaikkei olekaan enää välttämättä ihan se kaikkein helpoin ajettava. ;)

Kävin itsekin tänään kokeilemassa Montrealia noin kolmen ja puolen tunnin ajan, nyt tätä kirjoittaessa särkee ranteita. :darra: Pientä parannusta tuli keskiviikkona ajettuun ennätykseen, joten ei mennyt sentään ihan hukkaan kaikki tänään Montrealiin käytetty aika ja vaiva. :)

ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_21-01-22.png


ams2_mclaren_mp4-12_montreal_tumi_world_record_21-01-22_sector_times.png
 
Kävin ajelemassa eilen Monzaa. Jäi enää 0,8 sekuntia ja rapiat tUMi:sta. Tänään huomasin, että joku oli käynyt pudottamassa minut kolmospaikalle, joten ajelin lisää. Alle 20 min, niin sain nostettua itseni kolmospaikalle. Nyt hiukan päälle 0,5 sekuntia tUMi:sta. Alan melkein uskomaan, että voisin päästä tuohon ykkösaikaan :D.

Kukas kävisi vinkkaamassa Jimmy Broadbentille ja Ermin Kinkkuvoileivälle, että kävisivät yrittämässä tUMi:n ajan rikkomista Nyrre/McLaren yhdistelmällä? :rofl:
 
Kävin ajelemassa eilen Monzaa. Jäi enää 0,8 sekuntia ja rapiat tUMi:sta. Tänään huomasin, että joku oli käynyt pudottamassa minut kolmospaikalle, joten ajelin lisää. Alle 20 min, niin sain nostettua itseni kolmospaikalle. Nyt hiukan päälle 0,5 sekuntia tUMi:sta. Alan melkein uskomaan, että voisin päästä tuohon ykkösaikaan :D.

Kukas kävisi vinkkaamassa Jimmy Broadbentille ja Ermin Kinkkuvoileivälle, että kävisivät yrittämässä tUMi:n ajan rikkomista Nyrre/McLaren yhdistelmällä? :rofl:

Hyvin ajettu! :tup:

Käyn sitten yrittämässä parantaa omaa kierrostani Monzassa, kunhan sinä tai joku muu onnistuu alittamaan nykyisen kärkiaikani. ;) Niitten viimeisten kymmenysten nipistäminen kierrosajasta pois on aina yhtä hankalaa. :)

Mielelläni näkisin jonkun alittavan kierrosaikani Nordschleife/McLaren MP4/12 -kombossa, olisi sitten minullakin enemmän motivaatiota yrittää parantaa nykyistä kärkiaikaani. :D Potentiaalia olisi 4:58 -aikuiseen aikaan, mutta se vaatii jo täydellistä onnistumista kierroksella. :)
 
Käyn sitten yrittämässä parantaa omaa kierrostani Monzassa, kunhan sinä tai joku muu onnistuu alittamaan nykyisen kärkiaikani. ;) Niitten viimeisten kymmenysten nipistäminen kierrosajasta pois on aina yhtä hankalaa. :)

Sain tuosta vielä melko heti perään kymmenyksen pois. Ero nyt jotain 0,46 sekuntia. Ei riitä kärsivällisyys enempään :D. Ainakaan tänään. Tuntuu ajat parantuvan itsellä parhaiten siten, että vetää aika lyhyen setin ja sitten antaa aivojen levätä seuraavaan vuorokauteen ja sitten vasta uudelleen. Jäi tuohonkin virheitä, joten olen melko varma, että pystyn tuota ainakin hitusen vielä parantamaan, jos vaan jaksan.
 
Sain tuosta vielä melko heti perään kymmenyksen pois. Ero nyt jotain 0,46 sekuntia. Ei riitä kärsivällisyys enempään :D. Ainakaan tänään. Tuntuu ajat parantuvan itsellä parhaiten siten, että vetää aika lyhyen setin ja sitten antaa aivojen levätä seuraavaan vuorokauteen ja sitten vasta uudelleen. Jäi tuohonkin virheitä, joten olen melko varma, että pystyn tuota ainakin hitusen vielä parantamaan, jos vaan jaksan.

Kyllä varmasti saat tuosta kierrosajastasi vielä nipistettyä pois useammankin kymmenyksen. Tuo minun nykyinen kärkiaika syntyi alle tunnin mittaisen ajosession aikana enkä ole päässyt sen jälkeen enää neljää kymmenystä lähemmäksi kärkiaikaani, vaikka kuinka olen yrittänyt. :lol:

Ehkä minun pitäisi kokeilla ajaa seuraavaksi Monzassa sinun setupillasi, aivan kuten tein Daytonassakin (jossa tuli selvä kärkiaika sinun setupillasi). ;)
 
Haha :lol:. Taitaa kaikki olla Radekin setuppeja, tai ainakin sen johdannaisia.

Jos Radek haluaa/jaksaa/viitsii, niin saa valottaa, että mitä/miten sinä noita säätöjä oikein teet? Välitykset ja jarrubalanssin nyt saa melkein kuka tahansa suurinpiirtein kohdalleen, mutta kun puuttuu kaikki oikean auton g-voimat, niin tuntuu jotenkin mahdottomalta päätellä, että mitä pitäisi säätää :darra:.

Itse odotan mielenkiinnolla sitä, että sitten kun tilaamani VR-lasit vihdoin saapuvat, niin vaikuttaako ne kierrosaikoihin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 250
Viestejä
4 491 023
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom