Henkilökohtainen mielipiteeni: Ennemmin ampuisin itseäni jalkaanVielä yks kysymys - onks Fiat Stilo ihan paska?

Vuosituhannen alun japsit on aina varma vaihtoehto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Henkilökohtainen mielipiteeni: Ennemmin ampuisin itseäni jalkaanVielä yks kysymys - onks Fiat Stilo ihan paska?
Mikäs ton bemarin myyntihinta on? Tossa maksetaan 4v/60tkm ajalle jo melkeen 16 000 euroa arvonalenemaa jos autoa ei lunasta.
Henkilökohtainen mielipiteeni: Ennemmin ampuisin itseäni jalkaanJoidenkin mielestä halpoja pitää, koska halvat osat, mutta pienistä puroista kasvaa loppupeleissä melkoinen koski...
Vuosituhannen alun japsit on aina varma vaihtoehto.
tuli pistettyä Alfa vaihtoon, tilalle pamahti Kia Rio 1.0 120 hv versiokävin jo sielä korealaisfoorumilla lastutuksesta kyselemäs, niin heti tuli pataan että soi
käyttöäautoa ja varsinkaan UUTTA ei missään tapauksessa saa muuttaa mitenkää
![]()
Pitipäs käydä ihan vilkaisemassa moista foorumia, melko säntillisen oloisia immeisiä siellä, eipä varmaan tule käytyä toiste.Eri asia tietty jos hankkisin korealaisen (tai korealais-brändätyn) järkiauton pitkällä takuulla. Miksi "mela" viestisi oli poistettu sieltä?
no poistin ite, alko senverta nyppiin tämä"minun omistamani auton kaltaista ei huonosti kohdella" tms asenne. Hitto, omalla rahalla ostetullahan mää teen mitä lystäänmikähän haloo olis noussu jos olisin kysässy samalla led-polttimoiden vaihtamisesta
![]()
Kaikilla autoilla on se omanlaisensa käyttäjäkunta...tuli pistettyä Alfa vaihtoon, tilalle pamahti Kia Rio 1.0 120 hv versiokävin jo sielä korealaisfoorumilla lastutuksesta kyselemäs, niin heti tuli pataan että soi
käyttöäautoa ja varsinkaan UUTTA ei missään tapauksessa saa muuttaa mitenkää
![]()
tuli pistettyä Alfa vaihtoon, tilalle pamahti Kia Rio 1.0 120 hv versiokävin jo sielä korealaisfoorumilla lastutuksesta kyselemäs, niin heti tuli pataan että soi
käyttöäautoa ja varsinkaan UUTTA ei missään tapauksessa saa muuttaa mitenkää
![]()
Heh, ihan söpö tuo "minun kulkee riittämiin vaikka ei ole lastutettu, tyydy siis osaasi" -perustelu. vakioparrat selvästi eivät tykänneet ajatuksesta. Mutta eiköhän joku olisi ajan kanssa vastannut.Kävin katsomassa ja oli kyllä melko nihkeä vastaanotto, mutta odottelemalla vähän pidempään, olisi voinut ehkä jopa saada vastuksen kysymykseen(?)
Taas yksi Rion omistaja lisää
Onhan niitä sitten ulkomaan forumeitakin.
Kaikilla autoilla on se omanlaisensa käyttäjäkunta...
Joko kiian litraistakin saa noilla tehoilla?
Jokatapauksessa lastuttaessa tuskin saat kovin hyvää hinta/laatu suhdetta aikaiseksi. Pienissä bensaturboissa se tehon nousu on prosentuaalista ainakin niin kauan kuin liikutaan "turvallisella" alueella...
Heh, ihan söpö tuo "minun kulkee riittämiin vaikka ei ole lastutettu, tyydy siis osaasi" -perustelu. vakioparrat selvästi eivät tykänneet ajatuksesta. Mutta eiköhän joku olisi ajan kanssa vastannut.
Lähetetty minun Redmi Note 4 laitteesta Tapatalkilla
Herranjestas mimmosta settiä tuolla Korealaisten foorumillaNo auto tekee kaltaisekseen vai miten se nyt menikään.
Ai, tarkoituksena lykätä joku väyläpalikka...saa kyllä ne luvatut teholukemat vähintäänkin puolittaa.joo, ainakin mulle noilla tehoilla toi myytiinlähinnä nyt tuosta lastusta kokeilin jotain "alan miesten" kokemuksia, mutta olkoot
Saksasta ~ +20 hv lastua näytti löytyvän
...juu vähä eri meininki mitä oli alfabbs:llämutta asiaa, saa nähä miten ton kans ny sitte tulee toimeen, ainaki huoltohinnat pitäs olla kohdillaan, kerta vuoteen ~100€ öljyt, 2 vuoden välein "isompi huolto" joka luokkaa 200€.... Bensankulutus nyt varmasti putoo entisestä MA koneisesta alfasta ainakin jonkunverran, samoin vakuutukset täs Kia:s luokkaa ~edullinen... Ja kun ajettavuus on koreaa, bensankulutus vaan vähenee
![]()
Mitä edellisestä elämästä on vähän kokemusta Deltan huollon toiminnasta joka ei todellakaan kehuja kerää. Halpa auto ja kalliit varaosat pätee KIAn kohdalla täysin.
Jos nyt jotain kiinnostaa Hyundain kulutuslukemat niin tässä tulee.
Ensimmäinen tankkaus suoritettu, mittarissa omaa ajoa 524km, luovutushetkellä mittarissa oli 17km. Tankkiin meni 39 litraa, joten ensimmäisen tankin keskikulutus oli 7,4. Ajotietokone näytti 7,8 ja valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus on 6,2.
Positiivista että kulutus jäi alle kasin, koska ajo on ollut todella pientä pyöritystä kaupungissa (työmatka 4,5km). Kone on just ja just lämmin kun pääseen duunin parkkikselle.
Se kulutus tuosta varmaan laskee kun moottori hieman "kuluu", mutta yllättävän iso kulutus kun mulla tämä 10km säteellä tapahtuva "kehäralli" 1.2Tce ja 6,4 ollut kulutus koko ajan, kesällä pääsi jonkun tankillisen vähän pienemmällä jos malttoi kaasun kanssa ja talvella joku tankillinen saattaa mennä vähän isommalla mutta ei lähellekkään 7l kulutuksia.
Ei mitään tietoa tuosta kulutuksen muuttumisesta, kun ensimmäinen uusi auto itellä. Hyvä jos menee alaspäin.
Mikäs auto sulla on? En tästä ketjusta löytänyt siihen vastausta. Voisin kuvitella että tuossa on ilmoitettu kaupunkikulutus alle tuon, eli jotain 5 litraa? Ja onko sulla automaatti? Ainakin Hyundaissa manuaali on kevyempi ja päästöt/kulutus on pienemmät.
Mites sun auton tiedot on verrattavissa näihin:
140hv/242nm, kaupunki 6,2L, maantie 4,7L, yhdistetty 5,2L, päästöt 120g, paino 1315kg
Korjaukset on vissiin vain osien hinta?
On kyllä näin nuorelle ja riskialttiille kuskille kalliita vakuutukset
Mukava lueskella näitä "150e vuoden vakuutukset" -hintoja kun tuon tehomylly-90 hv 406:n liikennevakuutus ensimmäiseksi omistusvuodeksi halvimmasta firmasta jonka löysin oli vaivaiset 680€. Toisena vuonna oli jo sitten ~570e ja tuossakin oli lisänä joku viidenkympin superminikasko (lähinnä tiellejättöturvan takia
). Välissä myös vakuutusten bonusjärjestelmä laitettiin uusiksi, jolla sai juuri tuon minikaskon verran alennusta aiempaan systeemiin verrattuna.
Nopeasti tuntuvat tosin hinnat putoavan, nyt näin vajaa pari vuotta auton omistaneena tuon 607:n liikennevakuutus vuodeksi oli enää 440€, joka on samaa luokkaa mitä vanhan 406:n vakuutus nyt ottaessa maksaisi. Sinänsä erikoista, ettei ole tuon kalliimpi, 607 on kuitenkin kolmanneksen tehokkaampi, 300kg painavampi ja kahdeksan vuotta uudempi auto kuin vanha 406. Vissiin kai isolla ja uudemmalla pappapösöllä sitten ajetaan vähemmän kolareita kuin noilla markan 406:illa.
Autoissa on eroa. Kato vaikka fiat Panda nettiautosta ja kato paljonko sulla vakuutukset on. MB190 oli aikanaan 10% 460€ kuten Opel G ja yllätyksenä volvo 740 200e halvempi. Auto vaikuttaa hintaan julmetusti
Eräs tuttu vakuutusmyyjä kerto että jos vakuutusta halvalla haluaa niin joku Skoda tai muu vagin perustekele on ylivoimaisesti halvin. Tiedä sitten onko muutamassa vuodessa tilanne muuttunut.
Tsekkasin muutaman. Mellilä 32300, 35 v. Pop kilsa 5000 km, täydet bonukset ja rahamiehenä vain liikennevakuutus uudehkoon kauppakassiin.Eräs tuttu vakuutusmyyjä kerto että jos vakuutusta halvalla haluaa niin joku Skoda tai muu vagin perustekele on ylivoimaisesti halvin. Tiedä sitten onko muutamassa vuodessa tilanne muuttunut.
Tsekkasin muutaman. Mellilä 32300, 35 v. Pop kilsa 5000 km, täydet bonukset ja rahamiehenä vain liikennevakuutus uudehkoon kauppakassiin.
91,11e Polo 1,0 tsi man. '17
83,38e Fabia 1,0 tsi dsg '17
81,17e Yaris 1,5 Hybrid '17
Näyttäisi Tojon pienin hybridi olevan niukasti halvin.
Tuo 5000 km on aika vähän, joten laitetaan myös isommilla kilsoilla Yariksen vuosihinnat.
83,20e (10 000 km)
86,24e (15 000 km)
101,46e (ei kilometrirajaa)
Näköjään hinta pompsahtaa selvästi, jos ajaa yli 15 tkm.
Mellilä on aika rauhallisessa liikenneympäristössä, joten kokeillaan vielä Espoon Olari 02210. Sijaitsee Länsiväylän ja kauppakeskus Iso Omenan vieressä. Taas Yaris.
106,19e (5 000 km ja 02210)
Mentiin jo yli satkun minimikilsoilla. Normaalimpi 15 tkm nostanee maksua noin 5e.
Onnistuuko joku löytämään vielä halvempaa kuin Yaris hybrid '17? Alla olevasta linkistä saa rekkarin vertailua varten.
Toyota Yaris Hybrid on edukseen kaupunkiajossa
Ei siis tarvitse olla euromääräisesti halvempi kuin mun esimerkit. Kunhan on tietyllä käyttäjällä ja postinrolla halvempi kuin Yaris.
Edit. On muuten noussut aika reilusti hinnat. Viime syyskuussa Yaris oli 68e vs. 83e (10 tkm). Fabiakin oli silloin alle 80e.
Kaipa siin vaiheessa ku jotai tapahtuu?Millä käytännössä valvovat tuota kilometrirajaa.
En mä ainakaa oo joutunu. mut ku vedät mällin ja vakuutustarkastaja tarkastaa km. Ehkä sit tulee sanomista.Joutuuko tuossa sitten ilmoitteleen vakuutusyhtiölle kerran vuodessa mittarilukemaa
Uudelle autolle vähän harvassa näytteenotto, jos toi on ainoa tapa seurata.Kilometrit merkitään joka katsastuksessa ylös myös trafin tietoihin.
Itsellä on nyt tuo 3bg 1.9 tdi passatti ollut aika tarkkaan 1.5v ajossa ja kilometrejä tullut sinä aikana 52tkm. Laskeskelin tuossa huvikseni käyttökuluja niin eipä kamalan kallista tuollaisella ajaminen ole. Vajaat 30tkm jaksoin ottaa tankkaukset ylös ja tuolta matkalta keskikulutus 5.62 l / 100 km, dieselin keskihinta alle 1.3e
Sovitaan arvonalenemaksi vaikka samantien 100%, 2000e
Polttoaineet, 4200e (laskettu yläkanttiin 6l kulutuksella ja 1.35e hinnalla)
Korjaukset, 710e (kaksoismassa vp + kytkinpaketti, jakopää + moniurahihna, taakse jarrulevyt + palat)
Öljynvaihdot, suodattimet, yms, 250e
Katsastukset, 120e (2x 60e, toinen vasta tulossa mutta heitetään mukaan jo valmiiksi)
Verot, 1100e
Vakuutukset, 250e
Lopputuloksena reippaasti yläkanttiin vedetyillä kuluilla 16,6snt / km. Todellisuudessa jäädään alle 15snt / km.
Varsin kohtuullista, itellä kanssa tuollanen passatti mietinnässä. 2003, 350tkm ajettu,6-lov manuaali, lastulla varustettu: 170hp/400nM. Nykysellä autolla menee bensaan tuolla ajomäärällä (52tkm) n. 10k€. Eniten passatissa mietityttää onko se järkyttävä natsijääkaappi talvella. Mitä foorumeilta asiaa lukenut niin osalla on ja osalla ei.
Varsin kohtuullista, itellä kanssa tuollanen passatti mietinnässä. 2003, 350tkm ajettu,6-lov manuaali, lastulla varustettu: 170hp/400nM. Nykysellä autolla menee bensaan tuolla ajomäärällä (52tkm) n. 10k€. Eniten passatissa mietityttää onko se järkyttävä natsijääkaappi talvella. Mitä foorumeilta asiaa lukenut niin osalla on ja osalla ei.
Mitä iloa kesäavosta on talvella kunnet pääse siitä edes nauttiin. Tuleehan tuon talvisäilyttämisestä kuluja/vaivaa. Kunnet tuollaista pihan perälläkään säilytä talvea taivasalla.
Nyt olisi reilu vuosi ajettuna Ford C-maxilla 1.0 ecoboost 125 hv 2016 vm ja kilsoja on tullut 42tkm. Auton ostohinta oli 22300e 2017 keväällä (500km ajettu siinä vaiheessa, ollut esittelyautona). Tällä hetkellä vuoden 2016 autojen pyyntihinnat nettiautossa ovat välillä 14900-22500e ja kilsat ovat näissä 170tkm-21tkm välillä. Realistinen pyynti meidän yksilöllä olisi ehkä 18-19te eli arvon lasku olisi 3300-4300e.
Bensakulut n. 3500e
Vuodessa vakuutukset 800e.
Verot 200e
Huoltokulut 440e
Yhteensä: 8240-9240e eli 0.198-0.22e/km.
Loppujen lopuksi verotuksessa oleva 25senttiä/kilometri on varmaan aika lähellä monelle autolle, jos ajaa vaan vähänkään reilummin.
Miksi lasket pyyntihinnan auton arvoksi? Auton arvo on reippaasti matalampi kuin pyyntihinta.
Totta. Eipä nuo liikkeiden pyyntihinnat ole lähelläkään sitä mitä siitä käteen nyt saisi. Hankalaa se on kuitenkin arvioida sitä myyntihintaa, jos ei ole myymässä. Siinä riippuisi paljon siitä, että kuinka nopeasti haluaa myydä, alueesta missä myy jne. En minä kuitenkaan pistänyt sinne pyyntihintojen yläpäähän, vaikka kilsoja on melko vähän verrattuna muihin autoihin.
Muoks: jos otetaan vielä 2015 mallin C-maxit mukaan hintavertailuun, niin nettiauton hinnat lähtevät tuosta paljon ajetusta 14,9k autosta ja sen jälkeen seuraava maksaa 15,9k, mutta näillä kaikilla on ajettu 2-3 kertaa enemmän. Ensimmäinen samanverran ajettu on 18,5k ja seuraava 19,9k. Nämä olivat kummatkin vuoden vanhempia malleja kuin omani. Päättelin, että jossain noissa paikkeilla olisi se mihin tuo omani menisi, mutta kuten sanoin ei sitä oikein voi todeksi näyttää.
Oma laskurini (todellinen mutta äärimmäisen epävirallinen myynti&vaihtoarvo) antaisi tuolle arvoksi 15–16 k€, ellei kyseessä ole titanium tms.? Toki pyyntihinta varmaan olisi ok tuossa mitä itsekin mietiskelit. Ja ainahan on mahdollista saada hyvällä tuurilla paremminkin.