Ho Lee Fuk
Team R&T
- Liittynyt
- 24.07.2017
- Viestejä
- 911
No sitte saaki etsiä että pitää olla Astra farkku ja kaikki em. asiat täyttyä kera nollakorkoisen rahoituksen. Ei siinä, onnea etsintään
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päädyin nyt sit löytämään ittelle mieluisan kuuloisen diilin. Korko sen 1.95%, todellinen vuosikorko 4.95%, käsittelymaksu per lasku 9 €, avausmaksu 190 €.
Autolla hintaa sen 10k €, johon heitän tonnin käsirahaa ja loput maksan 6 vuodessa pois, noin 148 €/kk. Ei tää ikinä järkevä vaihtoehto ole, mut onnistuin löytämään niin hyvän diilin kuin vain suinkin pystyy, yhteensä auton hintaan tulee korkoa joku paritonnia, mikä ei hirveän pahalta kuulosta moneen muuhun vertaamaani rahoituspaikkaan (niissä vaihteli se auton loppusumman korko peräti 3-6k € asti). Ja yksinkertaisesti on vaan pakko saada uudempi auto, koska vanha alkaa leviämään pikkuhiljaa ja tää on vaivaton pitää ja edullinen huoltaa.
Hyvällä säkällä tosta autosta saa viel joku 6k € sen maksuajan jälkeen.
Itse olen ajatellut tuota auton leasing vaihtoehtoa. Siinä sais kyllä neljäksi vuodeksi suht pienellä kuukausierällä uuden auton.
Siitä oli se 25te hybrid edition malli listalla. Muistakaakseni laitoin tuohon vielä 5te käsirahan ns vanhan auton hyvitys.Enpä onnistunut kyllä millään saamaan Toyotan laskurista hybridi Aurista tuohon hintaan. Kerrotko hiukan millä arvoilla tuollaisen 270 euron kuukausimaksun saa? Tarjoili vain satasen verran suurempia kuukausimaksuja.
Hyvä ketju, paljon ajatuksia herää.
Meillä alla nyt Toyota prius plus 2014. Kilsoja 219000. Velkaa jälellä 16000e
Tammikuussa ajateltu vaihtaa alle BMW Xdrive 520D (farkkku mieluiten) , 2014-2015 vuoden verme, hintaa näkyy nyt olevan 26-27th jos kilsat dieseliin järkevällä tasolla. Haaveena Ajomukavuutta ja tilaa lisää.
Vähä arvotus kui paljo pystyy irroittaa käteistä väliin, pakkohan ei ole yhtään mutta sitten taas lainamäärä (ja lyhennys!) nousee suureksi. Joku 300e/kk ois hyvä maksimi.
Mietityttää lähinnä miten ton halvimmalla rahottais, kuite tarkotus ajella 5vuotta max ja taas vaihtoon.
Toivottavasti ei iske mustapekka -korttia sillä liike voi tarjota vaihdossa alle jäljellä olevan velan määrän tai maksimissaan sen Sen verran tuuhea ajomäärä suhteessa velan määrään.
Ihmettelen kyllä jos todellista hyvitystä saisi yli 14 k€, mutta voihan sen jollain konstilla saada näyttämään suuremmalta. Toivon parasta auton vaihtajalle, yleensähän näissä hyvitystarjouksissa asiakas pettyy rajusti, mihin kannattaa varautua ja asennoitua jo etukäteen, ja joskus voi tulla sitten iloisiakin yllätyksiä.
Tulipa lueskeltua koko ketju läpi, itsellä olisi ajatuksissa Toyotan Hybridi edullisemmasta hintaluokasta eli Auris / Yaris.
Tärkein ominaisuus olisi halvat ylläpitokulut kokonaisuudessaan. Kilometrejä tulee vuositasolla varmaankin max 15000.
Hintaluokka olisi jossain 12000-15000 tienoilla, siitä ylöspäin voi hieman mennä
Olen katsellut nettiautosta ja muutamasta toisesta sivusta alle 20ke käytettyjä hybrideja.
Tuossa tuo akkupuoli jne mietityttää. Pitäisikö suosia uudempaa vuosimallia vai vähäisiä kilometrejä? Lähinnä ajatus siitä, että miten Toyotan akku kestää. Jos nyt ostan auton niin minulla saattaa olla se helposti 3-5 vuotta. Jos nyt ostaa esim. 2010/2011 vuoden hybridin niin mietityttää josko seuraavina vuosina tuleekin eteen kallis hybridiakun vaihto.
Jotain ehdotuksia: (käytetty Yaris)
- Toyota Yaris Hybrid Active 5ov Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- Rinta-Joupilla saa monesti 1000-2500e omasta "mistä tahansa autosta"
- Toyota Yaris 1,5 Hybrid, Autom. 5-ov, Navi Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- kilometrejä vain 34tkm
- Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Automaatti *1.omist. *täyd.h-kirja *AAC *p-kamera *navi Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- 2000e alennusta omasta autosta, hinta olisi 13900e
Lisää ehdotuksia: (käytetty Auris)
- Toyota Auris *EDULLISIA KILOMETREJÄ* 1.8 HSD Linea Sol 73 kW Aut. Tarkastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna! Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto <--- halvin mitä löytyy. ollut jonkin aikaa jo tarjolla, lieneekö joku syy miksei mene kaupaksi?
- Toyota Auris 2010, Raisio, 14940 € - katso kaikki kuvat tästä! <---- 1600e vaihtoautosta, 13340e jäisi hinnaksi.
Tällä hetkellä löytyy vielä parin kuukauden ajan leimalla oleva oma auto, jonka arvo lienee enää 100e. Joissakin autokaupoissa saa jopa ~2000e alennusta kun ajaa leimassa olevan auton vaihdossa sinne. Se olisi yksi vaihtoehto, monesti näissä on vaan sitten leivottu myytävän käytetyn auton hintaan ekstraa lähemmäs sen verran.
Tietysti romutuspalkkiokin tulee ensi vuoden alussa mutta halvinkin Hybrid-Yaris maksaa uutena ~20000e, maksettavaa jäisi silti 17500e. Ehkä mielummin tekisi kuitenkin jonkun käytetyn löydön.
Ajatuksia?
Uuden 110 hv manuaali Yariksen kävin koeajamassa. Hybridi esittelyauto oli juuri myyty niin ei päässyt sitä koeajamaan.Tulipa lueskeltua koko ketju läpi, itsellä olisi ajatuksissa Toyotan Hybridi edullisemmasta hintaluokasta eli Auris / Yaris.
Tärkein ominaisuus olisi halvat ylläpitokulut kokonaisuudessaan. Kilometrejä tulee vuositasolla varmaankin max 15000.
Hintaluokka olisi jossain 12000-15000 tienoilla, siitä ylöspäin voi hieman mennä
Olen katsellut nettiautosta ja muutamasta toisesta sivusta alle 20ke käytettyjä hybrideja.
Tuossa tuo akkupuoli jne mietityttää. Pitäisikö suosia uudempaa vuosimallia vai vähäisiä kilometrejä? Lähinnä ajatus siitä, että miten Toyotan akku kestää. Jos nyt ostan auton niin minulla saattaa olla se helposti 3-5 vuotta. Jos nyt ostaa esim. 2010/2011 vuoden hybridin niin mietityttää josko seuraavina vuosina tuleekin eteen kallis hybridiakun vaihto.
Jotain ehdotuksia: (käytetty Yaris)
- Toyota Yaris Hybrid Active 5ov Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- Rinta-Joupilla saa monesti 1000-2500e omasta "mistä tahansa autosta"
- Toyota Yaris 1,5 Hybrid, Autom. 5-ov, Navi Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- kilometrejä vain 34tkm
- Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Automaatti *1.omist. *täyd.h-kirja *AAC *p-kamera *navi Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto <-- 2000e alennusta omasta autosta, hinta olisi 13900e
Lisää ehdotuksia: (käytetty Auris)
- Toyota Auris *EDULLISIA KILOMETREJÄ* 1.8 HSD Linea Sol 73 kW Aut. Tarkastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna! Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto <--- halvin mitä löytyy. ollut jonkin aikaa jo tarjolla, lieneekö joku syy miksei mene kaupaksi?
- Toyota Auris 2010, Raisio, 14940 € - katso kaikki kuvat tästä! <---- 1600e vaihtoautosta, 13340e jäisi hinnaksi.
Tällä hetkellä löytyy vielä parin kuukauden ajan leimalla oleva oma auto, jonka arvo lienee enää 100e. Joissakin autokaupoissa saa jopa ~2000e alennusta kun ajaa leimassa olevan auton vaihdossa sinne. Se olisi yksi vaihtoehto, monesti näissä on vaan sitten leivottu myytävän käytetyn auton hintaan ekstraa lähemmäs sen verran.
Tietysti romutuspalkkiokin tulee ensi vuoden alussa mutta halvinkin Hybrid-Yaris maksaa uutena ~20000e, maksettavaa jäisi silti 17500e. Ehkä mielummin tekisi kuitenkin jonkun käytetyn löydön.
Ajatuksia?
Mitä ole yrittänyt kysellä Toyotan huoltamoista, niin yllättävän hyvää palautetta ovat antaneet noista hybridi malleista. Tekniikka on ollut todella toimivaa. Facebookissa joku kirjoitti vähän aikaa sitten että maahantuojan tiedoissa olisi tasan 2kpl autoja, joissa olisi koko näiden historian aikana ollut vikaa...
Maksat 5000e ja sen jälkeen 271e/kk useamman vuoden ajan ja sitten vielä 11142e maksettavaa jotta auto on oma tai vaihtoehtoisesti uutta rahoitusta putkeen?Itse olen ajatellut tuota auton leasing vaihtoehtoa. Siinä sais kyllä neljäksi vuodeksi suht pienellä kuukausierällä uuden auton.
Minkälaisiin kulutuslukemiin olet päässyt auton kanssa?Yep, tuo pitää paikkansa. Ennen priuksen ostoa selvitin asiaa myös.
Luja ja hyvä auto, plus mallissa vielä tilaakin.
Ainut miinus rengasäänet joita toki voi rengasvalinnoilla minimoida.
Leasareis ja rahoituksis laskies kannattaa muistaa että vakuutuksen oltava rahoitusvakuutus. Eli käytännössä kattavimmat kaskot jossa lisänä rahoituslisä. Kannattaa siis selvittää paljonko bonuksia saa noihin lisävakuutuksiin kun ne on täysin eri asia kuin pakollisen liikennevakuutuksen bonus.
Myös Green Gardin ja valtakirjan saatavuus hyvä selvittää ettei tuu yllätyksenä. Periaattees kun pitäis olla rahoitus autolla aina rajalta ulos ajaes jotain paperia jolla näyttää olevan lupa ajaa ulos.
Oletko tulossa autolla Viroon? – Tiedätkö, mitä asiakirjoja pitää olla mukana?
Aattelin vaan muistuttaan et noi vapaaehtoiset on rahoituksess pakollisia ja siten pitäis muistaa laskelmissakin. Muutaman tonnin pommeihin kun vastaavia ei edes saa saati olis pakko. Aika usein karkeasti kasko on ollut puolet vakuutuksien koko kuluista. Autosta ja paikkakunnasta noikin kiinni mistä hinnasta lähedetään ja mahdollisesti ottajan ikä. Sen historian lisäksi.
Katoppa huvikses mitä neljä vuotta vanhoista ja max 60 000 ajetuista pyydetään. Saatat yllättyä.Maksat 5000e ja sen jälkeen 271e/kk useamman vuoden ajan ja sitten vielä 11142e maksettavaa jotta auto on oma tai vaihtoehtoisesti uutta rahoitusta putkeen?
Ei tuosta kyllä kovin edullista saa minusta mitenkään.
Nyt kun te olette täällä enimmäkseen vertaillut kuukausikuluja niin voisitteko ystävällisesti laskea noiden suunnitelmienne kilometrikulut. Eli mukaan kaikki mahdolliset kustannukset arvioituun ajomäärään suhteutettuna.
Minkälaisiin kulutuslukemiin olet päässyt auton kanssa?
Tuon neljän vuoden jälkeen joko voitit ostaa tuon auton itselle, myydä tai vaihtaa uuteen. Jos vaihdat uuteen, niin tuon arvo kuitenki enemmän kuin tuo 11te. Se mikä menee yli niin on ns uutta käsirahaa. Tai sitten ostat itselle edullisesti tuon auton.Maksat 5000e ja sen jälkeen 271e/kk useamman vuoden ajan ja sitten vielä 11142e maksettavaa jotta auto on oma tai vaihtoehtoisesti uutta rahoitusta putkeen?
Ei tuosta kyllä kovin edullista saa minusta mitenkään.
Pieni tarkennus tuohon kappaleeseen. Tankista tosiaan voi Prius+:lla kulua lyhyehköillä taajamamatkoilla vain tuo 1-2 l/100km, mutta silloin energiaa on purettu myös akusta. Yhdellä akkupalkilla pääsee "ilmaiseksi" noin 0,4-0,6 km.Kaupungissa ja taajama ajossa tää ei sit syö juuri mitään, 1-2L 100Km, eli jos paljon tällaista rauhallista menoa niin menovettä menee vähän.
Miten hyvin noissa uusissa Mondeo, Avensis, 508 jne, pitää nuo kulutuslukemat paikkaansa? Kannattaako antaa mitään painoarvoa vai luottaa että kaikkien ne mopokoneet/ecomallit vie suurinpiirtein yhtä vähän? Lähinnä maantiekulutus kiinnostaa.
Uskoisin lähelle tuota menevän bensaversion tuosta omasta Corollasta, mutta tosiaan käytännössä kiinni korjauksista.Oliskohan mahdollista päästä tuohon 0,20e/km siten että ajaa 15k vuodessa bensa-autolla ja mikäköhän auto se mahtaisi olla. Jos nyt jätettäis Matizit sun muut pois ja ihan oikeista autoista puhuttais. Vois vaikka laittaa kriteereiksi vähintään ilmastointi ja vakkari, niin olisi jotain tasoa edes ajamisessa. Itse oon ajanut n. 11-12k vuodessa ja kulut on olleet 307 Pösössä n. 0,35e/km ja Lexus LS400 0,47e/km joten aika pitkä matka olis sinne 0,20 summaan, lienekö edes mahdollista.
Oliskohan mahdollista päästä tuohon 0,20e/km siten että ajaa 15k vuodessa bensa-autolla ja mikäköhän auto se mahtaisi olla. Jos nyt jätettäis Matizit sun muut pois ja ihan oikeista autoista puhuttais. Vois vaikka laittaa kriteereiksi vähintään ilmastointi ja vakkari, niin olisi jotain tasoa edes ajamisessa. Itse oon ajanut n. 11-12k vuodessa ja kulut on olleet 307 Pösössä n. 0,35e/km ja Lexus LS400 0,47e/km joten aika pitkä matka olis sinne 0,20 summaan, lienekö edes mahdollista.
Noniin, tuodaan ketjuun oma panos ranskattaren kanssa. -98 406 sedan pösö, säästömallin 1.8L 90 hv kasitappisella koneella. Ostettaessa oli ajettu 223700 km ja tällä hetkellä mittarissa 260890 km, eli ~37 tkm tullut ajettua puolessatoista vuodessa. Huoltoihin & korjauksiin on laskettu pelkästään osien ja tarpeiden hinnat, sillä opiskelijan tuntipalkka on nolla euroa .
Kokonaiskustannukset ovat 17,35 snt/km, olettaen arvonalenemaksi 0€. Ostohinta oli 725€ ja näköjään kilpien välissä olevan auton hinta on halvimmillaan siellä 500€ paikkeilla, eli niin kauan kuin tuon saa leimasta läpi, niin arvoa on muutama satanen jäljellä . Olettaen, että auto räjähtää tuohon paikkaan, kilometrihinta on 19,31 snt. Bensojen osuus 9,64 snt/km. Keskikulutus koko ajalta 6,94 L/100 km, arviolta 85% matkaa ja 15% kaupunkiajoa. Kilometrihintaa nostaa nuoren kuljettajan vakuutusmaksut, ensimmäisen vuoden liikennevakuutus oli lähes auton arvoinen, nyt toisena vuonna minikaskolla (sisältää tiellejättöturvan ) 570e. Veroja meni näköjään se 260€ ensimmäisenä vuonna ja 280€ korotusten jälkeen.
Kokonaisuudessaan olen ollut varsin tyytyväinen pököttiin, kertaakaan ei ole jättänyt tielle ja kyytikin on hintaluokassaan yllättävän mukavaa. Kyytiin mahtuu neljä aikuista tavaroineen ongelmitta, isolla tiellä pystyy keskustelemaan takapenkkiläisille huutamatta ja on rento ajettava. Penkit ovat oikeasti mukavat ja pehmeät, mutta pitkäjalkaisena kuskina kaipaisi vähän lisää reisitukea. Yksinkertainen tekniikka on helppo huoltaa ja konehuoneeseen mahtuu melkein seisomaan koneen eteen. Moottori on tehoihinsa nähden sitkeä (maksimivääntö @2600 rpm), eli ei tarvitse pykältää mäkiin, mutta ei tuo kyllä mihinkään kulje vaikka kuinka huudattaisi, varsinkaan kuormattuna . Matka-ajossa kaipaisi vakkaria ja kuumina kesäpäivinä ilmastointia
Miksei olisi? Olen kohta kaksi vuotta kulkenut muutaman satasen autolla yhteensä 70 kilometrin työmatkaa. Tällä hetkellä mittarissa 512 tkm.Eipä nuo "kakkosautot" kalliita suomessa ole . Kelailin hieman nettiautoa , niin muutamalla satasella saa jo jämäkkiä leimattuja 2000 luvun saksalaisia. Ei näistä pitkän matkan kulkineeksi tietenkään enää ole , mutta pieneen pyöritykseen.
Eipä nuo "kakkosautot" kalliita suomessa ole . Kelailin hieman nettiautoa , niin muutamalla satasella saa jo jämäkkiä leimattuja 2000 luvun saksalaisia. Ei näistä pitkän matkan kulkineeksi tietenkään enää ole , mutta pieneen pyöritykseen.
Ja on loistava talviauto. (=hauska)MB 190 on ajettu euroopassa lähes 20k km ongelmitta, mahtuu tarvittaessaki nukkumaan 3 henkilöä epämukavasti. Kyllä sillä ajaa pitkiäki matkoja mukavasti
Minähän en tiedä autoista mitään mutta tänhetken strategia on just yli 100.000km ajettu jolloin ensimmäinen isoin remppa takana. Ennen 2005 saattaa olla hyvä, jolloin autot vielä kesti ja saksa&japsi autoilla saattoi ajaa sen puol milliä, tosin kuin noilla uusilla paskoilla. Ranska, Italia sekä Ford Focus ohi. Vissiin noi automaatit eivät ole itsestäänselvyyksiä kestävyyden kannalta. VAG konsernin lisäksi Volvo olis aika passeli.
Olen ollut nyt yli puoli vuotta ilman autoa ja todennut (myös kaverit), että mulle ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa täysin uusi auto. Pitkällisen pohdinnan tuloksena päädyin autoverkkokaupan uusivuodeksi-diiliin (kuten moni muukin täällä). Bensa + automaatti oli ehdoton vaatimus, muusta sitten pystyikin tinkimään uuden auton takia.
Suurin osa edellisistä autoistani on ollut tehokkaita nelivetosia bensavehkeitä. Niiden ylläpito söi kaiken "harrastekassan". Toki oma tarkkuus siitä, että auto on laitettava kuntoon kun semmoisen omistaa (ulkoa ja sisältä) kasvatti huomattavasti kuluja.
Kävin koeajamassa Hyundai i30 5d 1.4 T-GDI 7DCT-aut.fresh plus:n. Ihan mukavat varusteet ja hyvä ajettavuus. Ainoina miinuksina on automaattisen ilmastoinnin ja etututkan puute.
Kustannukset tuossa on 299e/kk + 550e kertamaksu (lohko, sisäpistoke + lämppäri). Vakuutukset on vielä kysymysmerkki, kun rekisterinumeroa ei ole tiedossa, mutta eiköhän ne asetu jonnekin 700-800e/v. Kaiken kaikkiaan kuukausikulut (rahoitus+vakuutukset+vero+bensa) autoilusta jäävät todennäköisesti alle 500e. Aikaisemmin meni 2-3x enemmän. Kilsoja tulee noin 10tkm/v.
Tilaus lähti 30.11 (valkoinen perusväri) ja arvioitu toimitusaika 2-4 viikkoa. Sormet syyhyten odotellaan ilmoitusta luovutuspäivästä.
Minkälaista strategiaa sitten tilalle? Aikaisemmin kattelin autoja just 200.000 yli. Toki hintatietoinen pitää olla.Tuntuu että tää on nykyään paskin taktiikka. Takuu loppu, teknohärvelit hajoaa ja autolla on sen verran hintaa että arvo alenee silti aika nopeaan.
Yksi vaihtoehto olisi etsiä vaikka alle 350 tkm ajettu diesel farmari. 2000 tai uudempi. Kerran ostin myös vähän alle 450 tkm ajetun Peugeot 406:n jolla ajelikin 80 tkm huolettomasti, eikä vieläkään ole rikki. Auto maksoi silloin 950 euroa (2013).Minähän en tiedä autoista mitään mutta tänhetken strategia on just yli 100.000km ajettu jolloin ensimmäinen isoin remppa takana. Ennen 2005 saattaa olla hyvä, jolloin autot vielä kesti ja saksa&japsi autoilla saattoi ajaa sen puol milliä, tosin kuin noilla uusilla paskoilla. Ranska, Italia sekä Ford Focus ohi. Vissiin noi automaatit eivät ole itsestäänselvyyksiä kestävyyden kannalta. VAG konsernin lisäksi Volvo olis aika passeli.
Vuosituhannen vaihteen V40 = Carisma, tosin omilla koneillaan ja manuaaleissa rellun askit(poikkeuksena GDI koneiset). Seuraavan korimallin V40/V50 on sitten jo yks ja sama auto eli käytännössä Focus.Kai tuolta joku VAG tai Volvo löytyisi myös. Kunhan muistaa että Volvo V40 on ilmeisesti Mitsubishi Carisma ja moottori Renaultilta ja Volvo V50 on Ford Focus ja moottori PSA/Ford.