Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikä myöskään uusien. Oman 2v vanhan kotteron liikennevakuutus taitaa olla samaa luokkaa, mutta mitään lisäarvoahan tällä tiedolla ei kenellekään ollut.Ei vanhojen autojen vakuutukset juuri mitään maksa jos jätetään bemarit ja muut teinien suosiossa olevat pois. Esim. omaan -04 dieseli Passattiin saa liikennevakuutuksen pari euroa alle 150e:llä ja paikkakuntana Pori. Eri yhtiöiden välillä hintahaitari on siinä 150e ja 250e välillä, prosentuaalisesti isot erot, mutta summat ei enää mitään järin suuria näin halvoissa hinnoissa.
Tuo nyt on helposti testattu koeajolla, jos ilmastointi ei toimi niin siinä yksi tinkimiskohde millä hintaa voi neuvotella alas.On hyvä muistaa, että jos katsellaan muutaman tonnin autoja, eli jotain kohta parikytvuotiasta, niin voi olettaa että jos autossa on ilmastointi niin se ei toimi. Korkeintaan täytetty myyntiä varten ja freonit karkaa viikossa pihalle.
Toimii näin, mikäli sattuu olemaan useita vuosia autoilua takana. Itse otin muutama kuukausi sitten ensimmäisen auton omiin nimiin, liikennevakuutus vm.01 opel corsassa 500€/v.Tässä uudessä järjestelmässä bonukset menetti vähän merkityksensä kun suunnilleen joka yhtiöstä tulee täydet samantien, se ratkaisee mitä viivan alle jää. Toki homma varmasti muuttuu aika oleellisesti jos kortti on melko tuore tai sitten on taipuvainen kolaroimaan usein.
BMW E39 "teinibemari", 2.5l-bensa. liikennevakuutus 178€/vuosi Pohjolassa, enkä ole jaksanut mitään edes kilpailuttaa kun OP:n pankki-boonuksia voin käyttää vakuutusmaksuissa. On toki täydet boonukset, mutta eikö kaikilla järkevillä kuskeilla ole.
Kyllähän se on niin, että ns kiinteät kulut pitää minimoida. Seuraava lista on jo aika hyvä ohje halpaan autoiluun:
1. Auton hinta eli oarvo on suoraan hukkaan heitettyä rahaa. 5k autossa voi ja usein häviääkin sen 5k, tonnin pommissa ei voi hävitä tonnia enempää.
2. Mahdollisimman pieni auto ja moottori = halvat verot ja vakuutus. Vanhoissa tonnin pommeissa vero määräytyy kokonaismassan mukaan. Pieni moottori on yhtä kuin pieni kulutus, hiukan yleistäen.
3. Pelkkä liikennevakuutus maksaa noin 150 e. Joku kehui aiemmin säästäneensä vakuutuksessa yli 400 euroa, minusta se on täysin absurdia koska eihän vakuutus maksa ikinä yli 200 e!
4. Jos pystyy ja osaa hitsata, niin välttyy muilta remonteilta, koska silloin voi ostaa tojotan. Jos koritöitä ei voi tehdä, niin pitää ostaa joku eurooppalainen, mistä pitää sitten korjata tekniikkaa = kallista.
Tämä lista pätee myös jos haluaa pröystäillä, ainoastaan ykköskohta muuttuu. Eli sijoitetaan peltilehmään enemmän rahaa ja saadaan nuorempi ja kauniimpi lehmä.
No ei nuo nyt välttämättä ihan jokaisella tapissa ole, kun katsoo esimerkkinä vaikka tätä POP:in taulukkoa. Liikennevakuutus | Suomen korkein bonus 83 % - POP VakuutusTässä uudessä järjestelmässä bonukset menetti vähän merkityksensä kun suunnilleen joka yhtiöstä tulee täydet samantien, se ratkaisee mitä viivan alle jää. Toki homma varmasti muuttuu aika oleellisesti jos kortti on melko tuore tai sitten on taipuvainen kolaroimaan usein.
Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.No ei nuo nyt välttämättä ihan jokaisella tapissa ole, kun katsoo esimerkkinä vaikka tätä POP:in taulukkoa. Liikennevakuutus | Suomen korkein bonus 83 % - POP Vakuutus
150-250e liikennevakuutus kyllä kuulostaa aika optimistiselta jos vaikka menet lukemaan muista topiceista paljonko ihmiset maksavat liikennevakuutuksista. Itsellä esim. 5v vahingottomalla auton liikenteessä pidolla halvin folksamissa 287e tuollaiseen 3000e corollaan.
Niimpä vaikuttaa. Uskomattomia hintoja kieltämättä.Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.
Tuohon 150-250e haarukkaan pääsee jo yhden vuoden vahingottomalla ajolla POPissa. Haarukan alle pääsee kuuden vuoden vahingottomalla ajolla. POP Auto Kilsa 10tkm/a, Skoda Fabia 1.0, postinro 32300, nainen 35v:
Ilman ajohistoriaa bonus 40% 267,86e
Yksi vuosi vahingotta 45% 245,54e
Kuusi vuotta vahingotta 70% 133,93e
Kahdeksan vuotta vahingotta 80% 89,29e
Täydet bonukset 83% 75,89e
Vielä halvemmaksi tulisi, jos ajaa vuodessa vain 5tkm. Voi myös löytyä halvempia autoja/kuntia/ikä. Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
Toimii se ilmastointi koeajon, kun myyjä on just täyttänyt sen (yleensä yksityinen, koska perävalotakuu). On tullut monesti todettua kuinka ne vuotaa kylmäaineet pihalle pian oston jälkeen. Ilmastointi on korkeapainejärjestelmä ja pienikin vuoto tarkoittaa että toiminta lakkaa pian kun aineet on ilmakehässä. Tälläkin hetkellä hyvän kaverin BMW:n ilmastointi toimii kuukauden kerrallaan, sitten täyttö. Voihan sen korjata, mutta kallis paketti uusia.
Omaan Bemariini tehtiin täydellinen ilmastointiremppa reilun kymmenen vuoden iässä, uusi kompura, höyrystin, tiivisteet, jne. en edes muista mitä kaikkea sinne menikään, mutta hintalappu oli monta tonnia.
Vakuutuksista tuli muuten mieleen, miten tarkkaan yhtiöt seuraavat noita vuosittaisia ajomääriä? Minullakin km-määrä X ilmoitettu vakuutuksen yhteydessä, tuleeko rankkua jos menee paljon yli? Katsastuksen km-lukemienko perusteella noita seurataan jos seurataan?
Otitko tarkoituksella halvimman kokoluokkansa auton ja postinumeron keskelle metsää? Itselle kyseinen auto olisi 381€/v 10tkm/vuosi pop kilsa vakuutuksella samoilla 40% aloitusbonuksilla. Menee jokunen vuosi ennenkuin tuo tipahtaa alle 250€/v.Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.
Tuohon 150-250e haarukkaan pääsee jo yhden vuoden vahingottomalla ajolla POPissa. Haarukan alle pääsee kuuden vuoden vahingottomalla ajolla. POP Auto Kilsa 10tkm/vuosi, Skoda Fabia 1.0, postinro 32300, nainen 35v:
Ilman ajohistoriaa bonus 40% 267,86e
Yksi vuosi vahingotta 45% 245,54e
Kuusi vuotta vahingotta 70% 133,93e
Kahdeksan vuotta vahingotta 80% 89,29e
Täydet bonukset 83% 75,89e
Vielä halvemmaksi tulisi, jos ajaa vuodessa vain 5tkm. Voi myös löytyä halvempia autoja/kuntia/ikä. Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
Otin juu halvimmat mitä tuli tutuista mieleen. Paitsi että äidin Yaris hybrid olisi ollut täysillä bonareilla 68,16e@10tkm, eli vielä halvempi kuin Fabia.Otitko tarkoituksella halvimman kokoluokkansa auton ja postinumeron keskelle metsää? Itselle kyseinen auto olisi 381€/v 10tkm/vuosi pop kilsa vakuutuksella samoilla 40% aloitusbonuksilla. Menee jokunen vuosi ennenkuin tuo tipahtaa alle 250€/v.
Otin juu halvimmat mitä tuli tutuista mieleen. Paitsi että äidin Yaris hybrid olisi ollut täysillä bonareilla 68,16e@10tkm, eli vielä halvempi kuin Fabia.
Postinumeron vaikutus:
Yaris hybrid '17 10tkm Pop kilsa, nainen 35v
32300 Mellilä 68,16e-240,56e
02210 Espoo 88,72e-313,12e
00100 Hki Kamppi 92,56e-326,67e
Alaraja on kun 11 vahingotonta vuotta ja ylärajan hinta on uudelle kuskille.
Miehiä sorsitaan, koska 38v mies joutuisi maksamaan 00100 Kampissa uuden kuskin 40% bonuksilla 363,95e, eli melkein 40e enemmän kuin 35v nainen. Mistä Diaz päättelit, ettei sukupuoli vaikuttaisi? Voin illemmalla varmistaa asian, koska vanhemmilla on yksi päivä ikäeroa
Litrainen Yaris on 40% bonuksilla noin 36e ja 1,33l Yaris noin 44e kalliimpi kuin 1,5 hybridi. Vuosimallikin vaikuttaa; 2016 ja 2017 ovat halvimmat hybridit. Sen jälkeen vuosi lisää ikää nostaa hintaa aina noin 3e.
Sinulla on joku kasko hinnoista päätellen. Kaikissa minun esimerkeissä on pelkkä liikennevakuutus, eli lähes teoreettinen tilanne noin uusilla autoilla. Ehkä joku miljonääri voi olla lihottamatta vakuutusyhtiöitä tai sitten jos Yaris onkin 2012 tai joku 2000 Fabia. Mutta eniveis, 009xx-alueet voivat olla kalliimpia kuin 00100.Mitä mahtaa olla Itä-Helsingin luvut tuolle tapaukselle? Tarkoitan 009x0 postinumeroita. Itselleni 2017 yaris hybrid olisi semmoset 881€/vuosi ja jos asuisin 00100 aluella niin se olisi vain 671€/vuosi, aika merkittävä ero. Helsingin keskusta ei nähtävästi ole kallein paikka autoilla.
Sinulla on joku kasko hinnoista päätellen. Kaikissa minun esimerkeissä on pelkkä liikennevakuutus, eli lähes teoreettinen tilanne noin uusilla autoilla. Ehkä joku miljonääri voi olla lihottamatta vakuutusyhtiöitä tai sitten jos Yaris onkin 2012 tai joku 2000 Fabia. Mutta eniveis, 009xx-alueet voivat olla kalliimpia kuin 00100.
00950 ja 00990 (Aurinkolahti) hinta on sama 326,67e uudelle kuskille kuin 00100
00910, 00920 ja 00960 hinta on 375,66e
00900, 00930, 00940, 00970 ja 00980 hinta on 391,99e
Luulisi, että liikenne on haastavampaa 00100-alueella. Ehkä 009xx-alueilla asuu enemmän ongelmakuljettajia ja syyttömät sitten joutuvat kärsimään vakuutusmaksuissaan. Aurinkolahti oli poikkeus 009xx-alueella.
Vakuutuksen hinta ei riipu sukupuolesta.
Liikennevakuutus on se pakollinen ja sen lisäksi voi halutessaan ostaa autovakuutuksen, eli kaskon. Kaskoja on eri laajuisia. Jos sulla oli todella pelkkä liikennevakuutus 10tkm popissa 00100-alueella 671e, niin tuntuu kyllä oudon kalliilta, vaikka olisi bonukset olisi kolaroitu nolliin. Erittäin nuori tai iäkäs voisi selittää korkean maksun.Ihan vain pelkkä autovakuutus, kaskot oli 1000€+. Täyskasko tais olla jotain 1800€. Hintaeroa selittää myös se että keskustassa ollaan paljon varovaisempia kuin idässä. Myöskin keskustassa ajetaan määrällisesti vähemmän kun ei tarvitse mennä autolla kaikkialle.
Japo2101 puhui '17 Yaris hybridistä, että se olisi 671e 00100-alueella ja 881e omalla postinumerollaan (009x0?). Ja pelkkä liikennevakuutus vaikka puhuikin autovakuutuksesta. Siitä en ole ihan satavarma oliko enää pop kilsa 10tkm.No maksaa toi popin 10tkm kilsa mullakin 469 euroa jos nykyiseen autoon ottaisi. Ikä 20-30v välissä ja alueena PK-seutu, mutta en asu 00100 alueella. Siellä 10tkm kilsan hinta olisi vain 544 euroa. Eli kyllä näissä eroja on ja jotkut "ei vakuutusta kantsi kilpailuttaa kun se maksaa 100e" tarinoinnit voi jättää omaan arvoonsa jos täällä päin asuu.
Ilman kilsaa maksaisi n. 570 euroa.
Eli samaa luokkaa kuin 35v 40% aloitusbonuksilla (326,67e). Et kuitenkaan kertonut millä bonuksilla sait 330e, joten ei pysty näkemään iän vaikutusta. Alle 25v pidetään popissa riskikuljettajina ja sitten viimeistään 35v jälkeen maksut alkavat nousta. Mikähän lienee paras ikä?Noin 330 euroa näyttäisi tolle yarikselle. Aika mielivaltaiset lukemat, mutta ehkä pakasta vedetyt V40:t on sitten yliedustettuna kolaritilastoissa vaikka löytyy automaattinen jarrutus vakiona.
Toyota Yaris hybridin voisi ehkä laskea mahdollisimman edulliseksi peliksi. Niitäkin löytyy jo 5 vuotta vanhoina käytettyinä. Halvin maksaa 10 000 €, eli ei kai kovin paljoa.Nuo Diazin ja Tommizeliardin uusien autojen kalliit vakuutusmaksut eivät kyllä kuulu halvan autoilun ketjuun millään tavalla, vaikka ihan hauska niitä on lukea.
Liikennevakuutus muuttuu vuonna 2017
Ainahan nää rönsyää aiheesta, oli asia sitten mikä hyvänsä. Ihan perinteistä toimintaa, ja taas karkaa aiheesta.
Eli ketjussa on enimmäkseen käsitelty niitä tonnin ritsoja ja mahdollisimman halpana autoiluna on pidetty niillä ajelua. Eikä 2010 luvun autoja.
Uusien autojen kalliit vakuutusmaksut? Eipä tässä triidissä noiden vanhojenkaan autojen vakuutusmaksut kovin halpoja näytä olevan, kun vertaa omaan ja en nyt ihan puskassa asu vaan kaupungissa.Nuo Diazin ja Tommizeliardin uusien autojen kalliit vakuutusmaksut eivät kyllä kuulu halvan autoilun ketjuun millään tavalla, vaikka ihan hauska niitä on lukea.
Entäs hankintahinta?Periaatteessahan jollain vuosikertaferrarillaa /vastaavalla jo voisi tulla mahdollisimman halvaksi, kun joissakin yksilöissä tuntuu arvo nousevan luokkaa 100k€ / vuosi
Niitä Ferrareita pitää sitten olla 12, koska museorekisteröidyllä autolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa.Periaatteessahan jollain vuosikertaferrarillaa /vastaavalla jo voisi tulla mahdollisimman halvaksi, kun joissakin yksilöissä tuntuu arvo nousevan luokkaa 100k€ / vuosi
Jos ei halua maksaa Ferrarista normaalia liikennevakuutusta ympäri vuoden?Edelleenkin sä saat ajaa sillä museorekisteröidyllä autolla vaikka 365 päivää vuodessa. Ja toisekseen miksi sen tarvitsisi olla museorekisterissä?
Jos ei halua maksaa Ferrarista normaalia liikennevakuutusta ympäri vuoden?
Toi 0,22 on aika hyvä lukema.
pistää naurattamaan nämä "jos mä heitän sulle vähän bensarahaa palkkioksi"-kyytikyselyt cityvihreiltä kavereilta. Menee suu aika soikeaksi kun näyttää mitä se kilsahinta oikeasti on.
Suhteellisen uutena ostettu, vai miten hitossa onnistuttu tuommoinen kasa rahaa polttamaan?
Toki jos ostaa vanhan pommin joka rätisee ja paukkuu jo alun alkujaankin niin tilanne toinen.
Periaatteessa sama asia kun sanoisi, että jos ostaa leimasta pompanneen auton johon täytyy tehdä jarrut ja iskarit, ajaa 30tkm ja myy niin näkyy myöskin kilometrien hinnassa. Ts. auton korjausvelka on ollut suurempi ostaessa kuin myydessä 3-vuoden jälkeen, mikä vähentää vähemmän auton mallikohtaista arvoa. Jos on vierekkäin kaksi identtistä, merkkiliikkeen huoltokirjalla olevaa autoa, mutta toisessa on molemmat renkaat loppu ja toisessa uudet, niin kyllä siitä uusilla renkailla olevasta enemmän pyydetään.Jos ajat vaikka 3v @10 000km vuodessa ja joudut sen aikana uusimaan sekä kesä- että talvirenkaat niin kyllä se näkyy jo kilometrin hinnassa. Isompi ja painavampi auto ja joku vaikka Goodyear tai vastaava niin kyllä siitä helposti tulee tonnikin hintaa kolmelle vuodelle jaettuna.