Autohifi

Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
90
millanen johtosarja pitäisi ostaa audiini tulisi tilalle 2din pioneerin soitin
audi on 1.9tdi 2002 symphony soittimella varustettu, ei kuitenkaan bosea tai rattisäätimiä. kuva soittimen takaa.
IMG_20200605_191005.jpg
 
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
90
Tuo näyttää äkkiseltään sopivalta.

Ja valmistajan sivuilta löytyy varmaan muitakin
kiitoksia, antennille pitää olla varmaan joku väliin?
 
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
90
Tuo näyttää äkkiseltään sopivalta.

Ja valmistajan sivuilta löytyy varmaan muitakin
ostin Rattiadapteri APF-S101AU - Fanatic Audio , takakaiuttimista en saanut ääntä missähän mahtaisi olla vika.?
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Onko teillä kokemuksia noista 2din android soittimista? Pitäis autoon hommata soitin vanhan varastetun tilalle. Hintaluokka >500€
Mulla on vähän samaa ajatusta. Auton oma kosahti (toki saattaa mennä vielä myyjän virhevastuun piikkiin) ja olen miettinyt uutta. Onko kukaan ikinä ostanut näitä kiinan malleja, jotka ovat edullisia vs suomalaisten merkkiliikkeiden Pioneerit ja Sonyt. Tämmönen kiinnostaisi 2din slottiini Joying EU Warehouse 10.1 inch HD 1280*720 Screen 4G LTE Head Unit Android 8.1.0 Navigation 4GB/64GB

Tuohon saa 4g sim kortin ja gps antenni tulee myös myös mukana. Autossa vedetty videojohto jo peruutuskamerasta eteen. Tämä tulisi saksasta, jolloin ei jäisi tulliinkaan ja ilmaiset postit Eurooppaan.

Tämä sen sijaan olisi houkutteleva moottoroidun kääntymisensä ansiosta
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Mulla on vähän samaa ajatusta. Auton oma kosahti (toki saattaa mennä vielä myyjän virhevastuun piikkiin) ja olen miettinyt uutta. Onko kukaan ikinä ostanut näitä kiinan malleja, jotka ovat edullisia vs suomalaisten merkkiliikkeiden Pioneerit ja Sonyt. Tämmönen kiinnostaisi 2din slottiini Joying EU Warehouse 10.1 inch HD 1280*720 Screen 4G LTE Head Unit Android 8.1.0 Navigation 4GB/64GB

Tuohon saa 4g sim kortin ja gps antenni tulee myös myös mukana. Autossa vedetty videojohto jo peruutuskamerasta eteen. Tämä tulisi saksasta, jolloin ei jäisi tulliinkaan ja ilmaiset postit Eurooppaan.

Tämä sen sijaan olisi houkutteleva moottoroidun kääntymisensä ansiosta
Minulla myös samanmuotoisia ajatuksia (tosin, 2007 XC90:sen oma soitin toimii ihan moitteetta) ja olen ajatellut koittaa noita "Kiinanihmeitä".
Tutkinut niitä yhteen vaiheeseen enemmän kuin laki sallii. Vähän niin kuin "tunnetumpi" ja "isompi" merkki siellä tuntuu olevan Dasaita(Dasaita)
Hieman kalliimpi, kuin monet halvimmat, mutta ajattelin että jos kerran koittaa, niin koittaa sitten sitä "kuulopuheiden mukaan laadukkaampaa"...

Jäänyt backburneriin, kun on ollut tärkeämpiäkin rahanreikiä ;)
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Dasaita tuli vastaan jossain vaiheessa, niillä on noita mallikohtaisi malleja pelkästään omilla kotisivuillaan, eikä ole omaa autoa listassa. Amazonista (uk) ja aliexpressistä löytyy sitten noita 2din malleja. Tämä on saanut hyviä arvosteluja: https://www.amazon.co.uk/Dasaita-Ro...screen-Steering-PX5-Chip-4G-32G/dp/B07WDQGJ4P ja tässä taas pienempi 2din (7 tuumaa) aika halvalla saksasta US $187.98 22% OFF|Dasaita 2 DIN Android 9.0 Auto Radio Octa Core 7 Inch Universal Car NO DVD Player GPS Stereo Audio Head Unit Support DAB DVR OBD|din android|2 din androidhead unit - AliExpress

Kiinasta tilatut saattaa tulliin tosin jäädä sit laitellaan ALV:it vielä päälle. Tuo Joying toimittaa Saksan varastoltaan noita laitteita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Dasaita tuli vastaan jossain vaiheessa, niillä on noita mallikohtaisi malleja pelkästään omilla kotisivuillaan, eikä ole omaa autoa listassa. Amazonista (uk) ja aliexpressistä löytyy sitten noita 2din malleja. Tämä on saanut hyviä arvosteluja: https://www.amazon.co.uk/Dasaita-Ro...screen-Steering-PX5-Chip-4G-32G/dp/B07WDQGJ4P ja tässä taas pienempi 2din (7 tuumaa) aika halvalla saksasta US $187.98 22% OFF|Dasaita 2 DIN Android 9.0 Auto Radio Octa Core 7 Inch Universal Car NO DVD Player GPS Stereo Audio Head Unit Support DAB DVR OBD|din android|2 din androidhead unit - AliExpress

Kiinasta tilatut saattaa tulliin tosin jäädä sit laitellaan ALV:it vielä päälle. Tuo Joying toimittaa Saksan varastoltaan noita laitteita.
Joo, yleismallisia 2Dinin soittimia oon katellu ja tiedossa on, että jos ei ole Euroopassa postitusta, niin tulee alvit jne...
Pitää katsoa milloin, menee varmaan jonkin aikaa, koska toi ei ole korkealla prioriteetillä minulle.
Kirjoittelen kyllä varmaan fiiliksiä sitten joskus ;p
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Mulla on siis nissan yhteensopivat kaapelit jo hankittu edelliseen soittimeen, jos vanhan ja uuden soittimeen takaosa näyttää samalta, tuskin tarviin mitään uusia sovitinkaapeleja?

Joo, yleismallisia 2Dinin soittimia oon katellu ja tiedossa on, että jos ei ole Euroopassa postitusta, niin tulee alvit jne...
Pitää katsoa milloin, menee varmaan jonkin aikaa, koska toi ei ole korkealla prioriteetillä minulle.
Kirjoittelen kyllä varmaan fiiliksiä sitten joskus ;p
Tuolla Dasaita:lla on 2din perusmalleissa ihan perustoimintoineen, eli ilman androidia. Jos haluut androidin (äppejä saa ladata siihen tuosta vaan) niin muista tsekata että sellanen on ja mahdollisesti se 4g-sim slotti (saisin 1mb yhteyden DNA:lta 5e/kk, oispahan aika toimintavarma valinta). Aliexpressissä on kyl nyt Joyingin soittimet hyvässä alessa ja ilman posteja (DHL), eli tuohon voi huoletta ottaa sen tullivaran, niin jää silti reilusti alle 400e. Itse ostan huomenissa varmaankin tämän 9 tuumaisen 293e - mahdolliset kupongit muutaman euron: US $339.17 33% OFF|JOYING 9 tai sitten tämän Tsekeistä 8 tuumaisena 297e posteineen (ilman tullivaaraa, koska tulee Tsekeistä) US $332.07 38% OFF|Android 8.1 2din car radio 8
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Mulla on siis nissan yhteensopivat kaapelit jo hankittu edelliseen soittimeen, jos vanhan ja uuden soittimeen takaosa näyttää samalta, tuskin tarviin mitään uusia sovitinkaapeleja?


Tuolla Dasaita:lla on 2din perusmalleissa ihan perustoimintoineen, eli ilman androidia. Jos haluut androidin (äppejä saa ladata siihen tuosta vaan) niin muista tsekata että sellanen on ja mahdollisesti se 4g-sim slotti (saisin 1mb yhteyden DNA:lta 5e/kk, oispahan aika toimintavarma valinta). Aliexpressissä on kyl nyt Joyingin soittimet hyvässä alessa ja ilman posteja (DHL), eli tuohon voi huoletta ottaa sen tullivaran, niin jää silti reilusti alle 400e. Itse ostan huomenissa varmaankin tämän 9 tuumaisen 293e - mahdolliset kupongit muutaman euron: US $339.17 33% OFF|JOYING 9 tai sitten tämän Tsekeistä 8 tuumaisena 297e posteineen (ilman tullivaaraa, koska tulee Tsekeistä) US $332.07 38% OFF|Android 8.1 2din car radio 8
Tuolta löytyy kanssa hyvään hintaan jatkuvasti (aina joku ale xD).
Ja tulee ihan EU:sta...
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Jep ja kaikissa vaan 2GB RAM:ia. Kyllä melkein pitäisi olla se 4GB...
Joo 4gb ja mielellään ddr4. Sisäinen muisti ei niin tärkeä ole, kun musat tulee pilvestä. Itsellä ollut ajatus myös kuunnella valioliigamatseja viaplaylta ja ehkä maalin sattuessa sivusilmällä katsella sit itse maali. Ja perheen kesken kesäreissulla levyraati saa ihan uuden ulottuvuuden kun voi YouTubesta soittaa/näyttää mitä vaan.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Mulla on siis nissan yhteensopivat kaapelit jo hankittu edelliseen soittimeen, jos vanhan ja uuden soittimeen takaosa näyttää samalta, tuskin tarviin mitään uusia sovitinkaapeleja?


Tuolla Dasaita:lla on 2din perusmalleissa ihan perustoimintoineen, eli ilman androidia. Jos haluut androidin (äppejä saa ladata siihen tuosta vaan) niin muista tsekata että sellanen on ja mahdollisesti se 4g-sim slotti (saisin 1mb yhteyden DNA:lta 5e/kk, oispahan aika toimintavarma valinta). Aliexpressissä on kyl nyt Joyingin soittimet hyvässä alessa ja ilman posteja (DHL), eli tuohon voi huoletta ottaa sen tullivaran, niin jää silti reilusti alle 400e. Itse ostan huomenissa varmaankin tämän 9 tuumaisen 293e - mahdolliset kupongit muutaman euron: US $339.17 33% OFF|JOYING 9 tai sitten tämän Tsekeistä 8 tuumaisena 297e posteineen (ilman tullivaaraa, koska tulee Tsekeistä) US $332.07 38% OFF|Android 8.1 2din car radio 8
Joyingit ollu alissa tuohon hintaan jo ainakin kuukauden, eikä muistaakseni silloin ollut mikään summer sale. Nopeasti tuli kyllä Tsekeistä paketti 10,1" 1din 4/64GB 1280x720 -versio. Odottaa vielä adapterijohtosarjaa joka tulee suoraan Joyingiltä Kiinasta. Hinta huomattavasti halvempi kuin valmistajan sivuilta suoraan eikä vaaraa tullimaksuista. Joyingissä vielä erikoisuutena digilähtö äänelle jota ei taida kovin monesta kiinasoittimestakaan löytyä. Faderin tuossa toki menettää kun vetää vahvistimelle signaalin diginä, mutta äänenlaatu edellähän tässä mennään. :tup:
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Joyingit ollu alissa tuohon hintaan jo ainakin kuukauden, eikä muistaakseni silloin ollut mikään summer sale. Nopeasti tuli kyllä Tsekeistä paketti 10,1" 1din 4/64GB 1280x720 -versio. Odottaa vielä adapterijohtosarjaa joka tulee suoraan Joyingiltä Kiinasta. Hinta huomattavasti halvempi kuin valmistajan sivuilta suoraan eikä vaaraa tullimaksuista. Joyingissä vielä erikoisuutena digilähtö äänelle jota ei taida kovin monesta kiinasoittimestakaan löytyä. Faderin tuossa toki menettää kun vetää vahvistimelle signaalin diginä, mutta äänenlaatu edellähän tässä mennään. :tup:
Mä tilasin just tuon 8 tuuman mallin, jotenkin sain säädettyä noiden kuponkien kaa niin, että maksoi 4gb/64 malli vaan 280e kameran kanssa posteineen tsekeistä.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Joying Intel Sofia 2din Audi A4 soitin ollut kohta neljä vuotta autossa ja edelleen toimii kuin uutena. Olin ostaessa varma, että tämä lelu ei kolmea vuotta kestäisi, mutta onneksi näin.

Autonvaihto on kohta edessä ja eniten harmittaa juuri tuon soittimen menettäminen, koska Android on Android eli kaikki tuunattavissa. Valmistajien kikkareet on huonoja ja jäykkiä tähän verrattuna. Navigointi toimii puheohjauksella yms. Ja kotinäytön tein aikoinaan sopimaan auton yleisilmeeseen, koska en halunnut sen näyttävän Android tabletilta.

Verkon olen aina jakanut kännykästä tälle, koska en halua juoksevia kuluja SIM-kortista. Ei ole kova vaiva ja NFC-tagilla sen voisi halutessaan myös automatisoida autoon mennessä.

Nopeuskamerat softa pyörii aina taustalla ja pelkästään se on jo maksanut soittimen hinnan takaisin.

Äänenlaatukin parani mielestäni vakiosoittimeen verrattuna, mutta ei merkittävästi.

Hommasin samalla Bluetooth OBD-lukijan, joka syöttää kotinäytön Torque widgeteille dataa ajon aikana mm. polttoaineen kulutuksesta yms.

Peruuruskamera ja etukamera olivat myös, mutta ne oli niin kuraa, että molemmat hajosi alta vuodessa. Ei ne kyllä maksaneet kaan kuin kympin kappale, mutta asentamisen vaivan takia nyt ostaisin paremmat, jos uusisin.
 

Liitteet

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Joying Intel Sofia 2din Audi A4 soitin ollut kohta neljä vuotta autossa ja edelleen toimii kuin uutena. Olin ostaessa varma, että tämä lelu ei kolmea vuotta kestäisi, mutta onneksi näin.

Autonvaihto on kohta edessä ja eniten harmittaa juuri tuon soittimen menettäminen, koska Android on Android eli kaikki tuunattavissa. Valmistajien kikkareet on huonoja ja jäykkiä tähän verrattuna. Navigointi toimii puheohjauksella yms. Ja kotinäytön tein aikoinaan sopimaan auton yleisilmeeseen, koska en halunnut sen näyttävän Android tabletilta.

Verkon olen aina jakanut kännykästä tälle, koska en halua juoksevia kuluja SIM-kortista. Ei ole kova vaiva ja NFC-tagilla sen voisi halutessaan myös automatisoida autoon mennessä.

Nopeuskamerat softa pyörii aina taustalla ja pelkästään se on jo maksanut soittimen hinnan takaisin.

Äänenlaatukin parani mielestäni vakiosoittimeen verrattuna, mutta ei merkittävästi.

Hommasin samalla Bluetooth OBD-lukijan, joka syöttää kotinäytön Torque widgeteille dataa ajon aikana mm. polttoaineen kulutuksesta yms.

Peruuruskamera ja etukamera olivat myös, mutta ne oli niin kuraa, että molemmat hajosi alta vuodessa. Ei ne kyllä maksaneet kaan kuin kympin kappale, mutta asentamisen vaivan takia nyt ostaisin paremmat, jos uusisin.
Hyvä saada välillä näistä positiivistakin kommenttia. Yleisesti asenne kaikilla on tyyliin kokeilematta kuraa. Ja tokihan maanantaikappaleita on puolin ja toisin. Takuuasiat näiden kanssa onkin sitten hieman hankalampia ;)
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Joying Intel Sofia 2din Audi A4 soitin ollut kohta neljä vuotta autossa ja edelleen toimii kuin uutena. Olin ostaessa varma, että tämä lelu ei kolmea vuotta kestäisi, mutta onneksi näin.

Autonvaihto on kohta edessä ja eniten harmittaa juuri tuon soittimen menettäminen, koska Android on Android eli kaikki tuunattavissa. Valmistajien kikkareet on huonoja ja jäykkiä tähän verrattuna. Navigointi toimii puheohjauksella yms. Ja kotinäytön tein aikoinaan sopimaan auton yleisilmeeseen, koska en halunnut sen näyttävän Android tabletilta.

Verkon olen aina jakanut kännykästä tälle, koska en halua juoksevia kuluja SIM-kortista. Ei ole kova vaiva ja NFC-tagilla sen voisi halutessaan myös automatisoida autoon mennessä.

Nopeuskamerat softa pyörii aina taustalla ja pelkästään se on jo maksanut soittimen hinnan takaisin.

Äänenlaatukin parani mielestäni vakiosoittimeen verrattuna, mutta ei merkittävästi.

Hommasin samalla Bluetooth OBD-lukijan, joka syöttää kotinäytön Torque widgeteille dataa ajon aikana mm. polttoaineen kulutuksesta yms.

Peruuruskamera ja etukamera olivat myös, mutta ne oli niin kuraa, että molemmat hajosi alta vuodessa. Ei ne kyllä maksaneet kaan kuin kympin kappale, mutta asentamisen vaivan takia nyt ostaisin paremmat, jos uusisin.
Mulla taas tulee 4g sim slotillinen soitin ja siihen 6e/kk moi liittymä. Perheessä kaksi moi liittymää jo valmiiksi, niin 12gt/kk riittänee auton tarpeisiin hyvin. Vaimo ei jaksa mitään verkon jakamista, niin tää on pienin vaiva.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Sanokaat ekspertit nyt, että pystynkö parantamaan autoni äänentoiston laatua kaiutinsarjan uusimisella? Autooni on tulossa siis uusi Joying soitin (antaa 4x50w ulospäin), mutta kuskin puoleinen auton oma blaupunkt kaiutin on jo lähes mykkä. Eli jos asennutan 4 uutta, hintalaatusuhteeltaan hyvää kaiutinta autooni, niin paraneeko sillä huomattavasti äänenlaatu? Alkuperäinen kaiutin on tällainen NISSAN QASHQAI 07-13 DOOR SPEAKER 28156-9V00A BLAUPUNKT | eBay ja nämä olen suunnitellut ostavani: Sinustec ST-165C

Ja tarvitsenko siis tämän sovitteen vielä kaiuttimien seuraksi? Nissan Micra (2003 -> ) Qashqai (2007 -> ) kaiutinsovite 165mm
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Tarkoituksena oli tänä kesänä pistää auto vaihtoon, mutta mahdollisen taantuman vuoksi päätin pistää suunnitelmani toistaiseksi jäihin. Tästä taas heräsi innostus pukata nykyiseen ajoneuvoon hieman parempaa äänentoistoa vakion VAGinan multimediajärjestelmän tilalle. Ongelmana tuossa alkuperäisessä laitteessa on ylivoimakas ajomelun kompensointi ja yleisesti ottaen tukkoinen sointi.
OEM-soittimen näytöllä pyörii kuitenkin tiedot mm. ilmastoinnista ja mittariston pikkunäytölle tulee myös dataa orkkisyksiköltä mikä hankaloittaa soittimen vaihtoa.
Kiinan androidit on pois laskuista enkä halua laittaa tonnia kiinni vanhan auton soittimeen koska bluetooth ja navi löytyvät jo nykyisestä laitteesta, musiikit kuuntelen joka tapauksessa kännykästä BT:n yli striimaamalla.
Mikäli markkinoilla olisi edullinen laite langattomalla android-laitteen näytön peilauksella niin sellaisen voisi jopa harkita hankkivansa, mutta nyt markkinoilta löytyvillä laitteilla saatavuus on heikkoa ja hinta liian kova.

Pähkäilin pari kuukautta että mitä oikeastaan järjestelmältä haluan ja paljonko olen valmis siitä maksamaan ja päädyin tilaamaan alkuperäisen soittimen perään asennettavan Audison Prima AP4.9 bit DSP-vahvistimen jolla saan oikaistua vakiosoittimen pilaaman taajuuskäyrän. Vahvistimen saa liitettyä Audison AP T-H AVS01 -johtosarjalla suoraan orkkisradion quadlock-liittimeen. Etupään erillissarjaksi tulee DLS RC6.2 Q ainakin aluksi passiivijaolla, ja subwooferiksi jo aiemmin tarjouksesta hankittu DLS ACW10 -aktiivisubi. Hinnaksi koko paketille tuli pyöreät 800e.
Tämän lisäksi muutamien kymppien kuluja tulee mm. kaiutinadaptereista ja uusista peilikolmioista kun en halua muokata alkuperäisiä uusille diskanteille vaan päädyin tilaamaan kokonaan uudet kiinankopiot. Auto on jo suurimmalta osalta valmiiksi vaimennettu, mutta laitan kesän aikana mm. kattoverhoilun alle butyylimaton kaveriksi STP spleniä.

Huonoja puolia setissä on varmaankin tuo DSP:n kivikautinen PC-softalla tehtävä konfigurointi, nykypäivänä olisi kiva jos sen voisi tehdä bluetoothin yli mobiililaitteella mutta silloin hinta nousee heti eri sfääreihin.

Minkä ikäinen Volkkari sulla on? Itsellä on samankaltainen projekti tulossa, tosin niin että en jaksa itse enää tehdä asennustöitä vaan ulkoistan ne. Junnuna jaksoin useammankin auton tehdä mutta nykyään ei tilat / aika eikä varmaan taitokaan riitä. Eikä kyllä tietokaan kun olen pudonnut aika hyvin näistä kelkasta.

Mulla on B8 Passatti, eli 2016 ja ilman mitään audiopakettia, mutta sillä isompinäyttöisellä soittimella. Soittimen vaihtaisin muutoin heti ensimmäisenä mutta tuo alkaa olla niin tiukasti sidottu muihin toimintoihin (mm. webaston viikkokello) että en raaski siitä luopua. Olen miettinyt aika samankaltaista toteutusta, eli DSP / Vahvari ja erillinen vahvari subille. Messumatalaa pitää saada kun aina on ollut ennenkin vähintään se 1,5k voimaa ja kunnollinen bassopää. 8" Midit ei taida mahtua järkevästi joten aluksi 3-tie etupää joko pasiiviina tai puoliaktiivina. Todennäköisesti puoliaktiivina niin saa sen midin säädettyä omaan makuun suhteessa keskarit / diskantit. Myöhemmin todennäköisesti kyllä nälkä kasvaa syödessä ja muutetaan sitten aktiiviksi se etupää. Tarkoitus pitää kuitenkin budjetti siinä 2-3k välissä ja jotain hilppeitä voi käyttää edellisestäkin laitteesta, kun on subia ja vahvaria yms. jäänyt yli.

Toisaalta olen mietttinyt sitäkin että jos laittaisi "jytkyt" 6,5" midit ja sitten laajakaistat seuraksi, mutta niistä itsellä ei ole kokemusta ja vähän askarruttaa sittenkin se yläpään tukkoisuus...

Orkkis-soitin askarruttaa. Luuletko että siitä saa asiallisen signaalin että erillisellä despillä pääsee equttamaan niin että tuon saa kuulostamaan luonnolliselta? Nyt ainakin vaivaa aivan tajuttoman metallinen ja ylikorostettu yläpää. Itse olen enemmän sellainen tumppusoundin ystävä että midiä ja keskiääntä pitää olla PALJON myös kovemmalla volalla ja se diskantti lähinnä sitten lisämausteena kirkastamassa äänimaailmaa. Stereokuvan hakeminen voi olla kanssa melkein 10v tauon jälkeen aika mielenkiintoista.
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Minkä ikäinen Volkkari sulla on? Itsellä on samankaltainen projekti tulossa, tosin niin että en jaksa itse enää tehdä asennustöitä vaan ulkoistan ne. Junnuna jaksoin useammankin auton tehdä mutta nykyään ei tilat / aika eikä varmaan taitokaan riitä. Eikä kyllä tietokaan kun olen pudonnut aika hyvin näistä kelkasta.

Mulla on B8 Passatti, eli 2016 ja ilman mitään audiopakettia, mutta sillä isompinäyttöisellä soittimella. Soittimen vaihtaisin muutoin heti ensimmäisenä mutta tuo alkaa olla niin tiukasti sidottu muihin toimintoihin (mm. webaston viikkokello) että en raaski siitä luopua. Olen miettinyt aika samankaltaista toteutusta, eli DSP / Vahvari ja erillinen vahvari subille. Messumatalaa pitää saada kun aina on ollut ennenkin vähintään se 1,5k voimaa ja kunnollinen bassopää. 8" Midit ei taida mahtua järkevästi joten aluksi 3-tie etupää joko pasiiviina tai puoliaktiivina. Todennäköisesti puoliaktiivina niin saa sen midin säädettyä omaan makuun suhteessa keskarit / diskantit. Myöhemmin todennäköisesti kyllä nälkä kasvaa syödessä ja muutetaan sitten aktiiviksi se etupää. Tarkoitus pitää kuitenkin budjetti siinä 2-3k välissä ja jotain hilppeitä voi käyttää edellisestäkin laitteesta, kun on subia ja vahvaria yms. jäänyt yli.

Toisaalta olen mietttinyt sitäkin että jos laittaisi "jytkyt" 6,5" midit ja sitten laajakaistat seuraksi, mutta niistä itsellä ei ole kokemusta ja vähän askarruttaa sittenkin se yläpään tukkoisuus...

Orkkis-soitin askarruttaa. Luuletko että siitä saa asiallisen signaalin että erillisellä despillä pääsee equttamaan niin että tuon saa kuulostamaan luonnolliselta? Nyt ainakin vaivaa aivan tajuttoman metallinen ja ylikorostettu yläpää. Itse olen enemmän sellainen tumppusoundin ystävä että midiä ja keskiääntä pitää olla PALJON myös kovemmalla volalla ja se diskantti lähinnä sitten lisämausteena kirkastamassa äänimaailmaa. Stereokuvan hakeminen voi olla kanssa melkein 10v tauon jälkeen aika mielenkiintoista.

Mun edelliset audioprojektit on vuosituhannen alkupuolelta, sen jälkeen kiinnostus autojen kanssa näpertelyyn on ollut aika vähäistä ja autohifiin tasan nolla mutta kuitenkin yllätyin miten vähän tuolla puolella on tullut uutta asiaa nyt kun päätin tämän projektin toteuttaa ja vähän aiheesta lueskelin.

B7 passerati löytyy tallista ja soittimena perus pikkunäyttöinen navi, malli taisi olla RNS315? En ole yhtään varma siitä riittääkö tuo pelkkä dsp omassa tapauksessa kun en ole päässyt koesoittamaan, pitää hieman selvitellä asiaa ja katsoa että saako esim. vcds:llä tehtyä asetusmuutoksia soittimeen että saa nuo ajomelun yms kompensoinnit pois mitkä tuottaa itselle eniten päänvaivaa. Pyrin kuitenkin pitämään tuon nykyisen soittimen mikäli vaan mahdollista.



Kalastelin jokusen kuukauden ympäri maailmaa etudiskanteille dynaudion peilikolmioita koska alkuperäisten diskanttien kulma on aika hassu ja antaa melko ikäviä heijastuksia ääneen. Niiden saatavuus on kuitenkin heikko ja hintakin on viime kuukausien aikana karannut pilviin, joten päädyin tilaamaan aliexpressistä uudet tarvikekolmiot joihin väänsin itse paikat noille DLS:n diskanteille. Vaimon riemuksi hyödynsin pari iltaa juhannuspyhistä hiomalla 2k-pakkelia keittiön pöydän ääressä kun suunniteltu reissu peruuntui. Päälle sutaisin väliaikaisesti bilteman gunmetal-kumimaalia koska tilaamani vinyyli ei ole vielä ehtinyt saapua.

20200622_001847.jpg

Lähtökohta olis siis tämä (kuva netistä napattu)

s-l300.jpg

Seuraava vaihe olisi varmaankin vahvistimen ja aktiivisubin kaapelointi, etupään asennus oviin ja etuovien lopullinen äänenvaimennus. Alkuperäiset midbassot on nykytyyliin niitattu oviin, joten niitit pitää porata pois ja laittaa tilalle niittimutterit. Uusille midbassoille hankin adapterit, joilla ne saadaan istumaan vakiopaikoille, tosin tilan riittävyys siltikin vähän huolestuttaa koska elementit ovat puolet syvempiä mitä vakiot.

RCA-kaapelit ajattelin hakea uraltonelta metritavarana, hifikauppojen roskapiuhojen hinnalla saa alan liikkeistä ihan ammattilaistason kamaa josta voi tehdä määrämittaiset piuhat vaikka Switchcraftin liittimillä ja kunnollista suojattua instrumentti/audiokaapelia. Toistaiseksi en tarvitse oikeastaan muuta kuin yhden monokanavan subille, mutta vedän varmuudeksi konttiin asti 3 kanavaa jos mieli joskus muuttuu.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Itse innostuin pitkästä aikaa autohifiin, toki en millään low and loud tyylillä mutta jotakin kuitenkin.

Yaris verso kyseessä, 2,5ke auto. Eli styrkkarien hinta 1/5 autosta =)

Vaimennusmattoa ensin n.5,5m3 eli 15,5 levyä. (1pkt + 3,5 irtolevyä)
Kaikkien ovien (5kpl.) ulkopinnat ja sitten sisäpinnoilta aukot tukkoon, takaluukun pohja ja takapenkkien alta. Nyt ei tarvitse enää matka-ajossa koskea volume nappiin.
Niin ja ovien ulkopinnoille stp vaahtomuovia kun oli jäänyt edellisestä autosta. Nyt selvisin rullauksesta ilman olkapää tulehdusta.

IMG_20200627_162742.jpg
IMG_20200627_160757.jpg

Erkkasarjaksi eteen Alpine SPR-60C
Etupää vahvistin Alpine S-A32F
Subiksi Alpine SWE-815, 8"aktiivibasso

IMG_20200621_182534.jpg
MDF :stä mideille "rinkulat", näitäkin toki saa ostettua, mutta mdffän palat löytyi sahausliikkeen roskiksesta.

Peilikolmioihin diskantit.

IMG_20200627_160808.jpg

Virtajohdon vedin +30c asteen auringon paisteessa, siinä oli hyvänä apuna sähkömiehen jousi. 20mm johdon vedin konttiin. Pääsulake akun viereen.

IMG-20200627-WA0020.jpeg

Huomenna olisi tarkoitus vetää 2,5mm kaiutinjohdot ovista konttiin.

Toyotan orkkis mankka on tällä hetkellä, eli kaiutintasoisella signaalilla mennään.
Ostin Stingerin X12linet niin saan mankan kaiutin lähdöistä RCA signaalin. Eli RCA johto pitää myös ostaa vielä. Bluetoothia/kuulokeliitäntää kaipaisin.

Eli jotakin pientä, mutta saapahan ajan kulumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Sain kuin saisin ihan itse asennettua Joying soittimen autoon. Ainut mikä ei toimi, peruutuskamera. Keltainen video johto löysi vastakappaleensa, mutta se ei saa virtaa. Aiemmassa soittimessa tuo virtajohto oli nimetty "reverse" mutta en tosiaan tiedä, mihin se Joyingissa pitäisi liittää. Muistaako kukaan?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Tulipahan jatkettua yariksen johtovetoja.
10m meni 2,5mm neliön kaiutinjohtoa. Kontista oviin, hankaluutena oli nuo ovien johtojen läpivienti kumit, mutta selvisin kuitenkin. Ensin vedin sähkömiehen jousen läpi, sillä 0,5mm kaiutinjohdon ja lopuksi kaiutinjohdolla 2,5mm johdon. =)

IMG_20200628_130303.jpg

IMG_20200628_153236.jpg

Perus abikoja avaamalla ja tinaamalla + päälle kutistesukka niin hyvä tuli. Eli ovet ovat päätteelle kytkentää vaille soitto kunnossa.

Enää siis puuttuu RCA konttiin joka on kaupassa. Miettinyt mihin etupään vahvistimen laittaisi, olisikohan sen paikka varapyörän sisässä puulevyssä vai aktiivisubin takaseinässä. Toki puuttuu multa vielä virtajakoblokkikin, kun en viitsi aktiivisubille vetää omaa virtajohtoa, helpompi vetää jakoblokilta molemmille.

Mutta homma jatkuu kun saan osia taas.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Sain kuin saisin ihan itse asennettua Joying soittimen autoon. Ainut mikä ei toimi, peruutuskamera. Keltainen video johto löysi vastakappaleensa, mutta se ei saa virtaa. Aiemmassa soittimessa tuo virtajohto oli nimetty "reverse" mutta en tosiaan tiedä, mihin se Joyingissa pitäisi liittää. Muistaako kukaan?
Tämä olikin "back" eikä "reverse" nimisenä mun soittimessa. Eli sain peruutuskamerankin toimimaan. Ratin näppäimiä en ole saanut toimimaan, vaikka "key 1" ja "key 2" johdot on yhdistetty. Eipä tuo niin tärkeä ominaisuus ole ja ilmankin pärjätään... mutta auton edellinen soitin oli myös liikkeen asentamana. Sielllä oli sellasen yhteensopivan "kitin" ympärille teipattu johtoja. Sieltä löytyi "GRD" johto, jonka toinen pää on siis kiinni autossa ruuvissa. Eli toisian sanoen tuohan maadottaa auton negatiivisen sähkön suoraan auton runkoon, eikö? Mutta onko tuo nyt tärkeä ominaisuus? Soittimesta lähtee tuo grd-johto (värikoodilla) siihen ISO-harnessiin, mutta en ole kyl ihan varma, että meneekö sieltä sitten autoon päin mikä johto enää jatkamassa sitä grd:ia. Onko siis turvallista katkaista se grd-johto ja teipata se kiinni siihen "teippauksen alta" löytyneeseen grd-johtoon jonka toinen pää on kiinni autossa ruuvissa, siellä soitin 2din slotin ihan perällä?

Muutenhan toi Joying on soiva peli, sain MOI:n simminkin toimimaan ja hyvin pyörii tubet, wazet ja spotifyt.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 164
Olisko vinkkejä mistä löytää DSP AMP Wi-Fi sovellus jolla saa SoundMagus vahvistimen tasot vaiheet jne säädettyä. En nyt saa itse silmääni tarttumaan oikeaan iPad tai android äpsiin o_O
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Joying soitin ollut 5pv käytössä. Olen tyytyväinen. 4g sim toimii moitteetta.


Nyt saan myös kännykästä viestinotifikaatiot soittimen näytölle Bridge - mirror notifications appillä. Tein pienen havainnevideon soittimesta ja tuosta äppistä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 164
Onko siihen valmistajan mukaan sellainen olemassa?
Käyttöohje kehoittaa sellaista käyttämään, mukana on Wi-Fi palikka joka liitetään omaan porttiinsa jne siihen saa yhteyden, mutta mistä sovellus :rofl:
Sovelluksesta (win 7, 8, 10) on kuvankaappaukset ja lisäksi maininta että AppStoresta löytyis äpsi ja samoin Androidille. Ainut nimi sovellukselle on DSP-AMP Wi-Fi mihin opas viittaa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 164
Lähellä ollaan, mutta "With DSP T8 HD iPad app, you can connect to your specific car amplifier via bluetooth" --
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
424
Rupeaa yariksen hifit olemaan loppusuoralla.
Hollannista kun tulee 2din paneeli ja torista soitin, niin alkaa musiikki soimaan.
Varapyöräkotelossa vaneri joka renkaineen autossa 8mm pultilla kiinni. Vanerissa lyöntimutterit joissa vahvistin kiinni. Joten renkaan puhkeamisen kohdalla voi nämä purkaa niin ettei tarvitse virtajohtoja ottaa irti. Vanteen reunaan piti ostaa reunasuojus, jottei pohjalevy/reuna riko päävirtakaapelin kuorta. Subi on mukavan pieni, odotan että pääsen soittamaan ja sen voi purkaa pois tavaran kuljetuksen ajaksi.


IMG_20200705_173519.jpg
IMG_20200705_173850.jpg
IMG_20200705_175615.jpg
IMG_20200705_165727.jpg
IMG_20200705_173428.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Haussa olisi 2006 Honda Civiciin uusi max. 250€ 2din soitin alkuperäisen tilalle ja samalla tietenkin asennus roippeet, perusominaisuudet nyt varmaan kaikissa toimii, lähinnä tarttisin soittimen mihin saisi peilattua kännykän näytön navigointia varten ja saisi mahdollisesti liitettyä peruutuskameran eivät tosin mitenkään pakollisia ominaisuuksia.
Edellinen jälkiasenteinen autosoitin mikä itsellä on ollut taisi olla 15 vuoden takaa oleva 1din pioneer, mikähän olisi hyvä merkki nykyään, Kenwood, JVC, Pioneer, Sony vai joku muu?

Olen lähinnä katsellut autostudiosta eri vaihtoehtoja ja mietin olisiko JVC KW-M25BT tai Kenwood DMX120BT hyvä ostos, molemmista löytyy android peilaus ja mahdollisuus ulkoisen lähteen liittämiseen?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
126
Onko kellään kokemuksia Soun Digitalin vahvistimista? Näyttäs olevan joku kesäkamppanja nii aloin miettitmään jos vähäsen taas harrastas ja rakentelis etuoviin erillissarjan ja niille vahvistimen.

Tätä olen katellut. Soundigital SD400.4D EVO2 - Fanatic Audio

Myöskin erillissarjoja oon nyt saanu valkattua seuraavat
Ground Zero GZRC 165AL-FI - Fanatic Audio (Tämä olisi varmaankin helpoin asentaa suodin kiinni midbassoissa ja halvin.)
Ground Zero GZRC 165AL-IV - Fanatic Audio (Tieten muuten sama, mutta midbassolle erillinen jakosuodin?)
Rainbow DL-C6.2 - Fanatic Audio (Joskus varmaan 10v sitten oli Rainbow joku erkkasarja ja tykkäsin kyllä.)
Onko näistä antaa suositusta tai joku muu saman hintaluokan sarja?

Autossa ovet äänieristetty ja soittimena Alpine UTE-92BT - Fanatic Audio lta heti varastosta
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Soundigitalin päätteissä on paljon tehoa melko edullisesti. Ei mitään sq päätteitä, mutta w/€ suhde kohdallaan. Käytetään painepuolella sen takia enemmän.
Kaikki mainitsemasi erkkasarjat on ihan hyviä. Tuossa hintaluokassa ei suuria eroja eri satsien välillä tule. Ota se mikä omasta mielestä tuntuu kivalta ja on helppo asentaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
126
Joo siitä olinkin tietoinen, että painepuolella kyllä käytetään. Taitaa yhellä kaverilla ollakkin joku 3kw pääte muistaakseni. Oletan, että ajaa asiansa näin pienen budjetin päivityksessä.
Mites tuo virtapuoli kun FA suosittelee 10mm² varmaan sekin riittävä tän hetkiseen tarpeeseen konehuoneesta peräkonttiin siis? Jos olis enemmän rahaa laittaa tällä hetkellä nii vetäsisin kyllä virta ja maa -johdot heti 50mm² ja jakoblokilla sitten semmosta mikä vahvistimeen menee helpottas tulevaisuudessa jos subbaria laittaa. Kaiutinjohdoksi riittää varmaan 2.5mm² ?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 299
Tuossa tuli hommattua Aliexpressistä todella halpa 7" kosketusnäytöllä oleva radio, jota Youtubessa on kehuttu.
Mutta oliko se kehujen arvoinen ? No eipä oikein, kun tässä testini kyseisestä radiosta:

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
126
Tilailin ja asentelin sitten tuon SD:n vahvistimen ja Ground Zero GZRC 165AL-FI erkkasarjan kyllähän nämä soittimen perässä olevat vakio kaiuttimet voittaa helposti. Mitenhän tuon vahvistimen säätäminen kun tuli youtubessa videota vastaan jossa oskiloskoopilla kateltiin rajat niin soittimesta kuin vahvistimesta tähän olis itellä mahdollisuus meniskö homma suurinpiirtein näin.

1. Soittimeen joku tietty taajuus soimaan onkohan väliä mikä? Tuntuu löytyvän kaikkea 50-100hz väliltä.
2. Mitataan RCA jodon päästä skoopilla millä volyymillä singaali säröytyy jos säröytyy. Jätetään volyymi siihen tai pykälän alle varmuuden vuoksi?
3. Vahvistimen kaijutin lähdöstä mitataan samalla lailla ja väännellään Gainia sopivaksi.
4. Kaiuttimet kiinni ja etsitään korvakuulolla/järjellä maksimi volyymi mitä voi soittaa.

Kaikki asetukset tietenkin 0 tai Off tämän operaation ajan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 405
TRMS-mittarilla jossa on "peak" huippuarvo saa myös mitattua särökohdan.
Perustuu siihen että säröttömässä (sini)jännitteessä tehollisarvo = huippuarvo/√2.

1. vahvistus täysille
2. mitataan huippuarvo
3. jaetaan se √2
4. vähennetään vahvistusta saatuun lukemaan (tehollisarvo)
5. toistetaan kohdat 2. - 4. kunnes jännite on sama ilman vähennystäkin. Jotain kolme mittausta vain yleensä tarvii.
6. tarkistetaan miinus-huippu ettei siellä särö ole alkanut aiemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Tuli hankittua Ford Fiesta ( 2013 ), tietääkö täällä kukaan minkä kokoiset kaiuttimet mahtuu etuoviin ja taakse?
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Vähä tarvi lisää poppikoneita Civiccii, hommasin sitte taakse viel Rainbown 6.5" midbassot ja Phoenix Goldin 10" aktiivi subin, samalla sitku johtoja vetelee ni pitää pohjaaki vaimennella niinku oli tarkotuski jossaa vaiheessa.

EDIT: Eilen asensin noi Rainbown midit taakse Ground Zeron 6.5" 3 tie tilalle, hurja ero kyl äänenlaadullisesti + midbassossa / low bassossa, melkeen riittäs itellee jo tollee, mut laitetaa nyt tänää viel subi kiinni kuhan keretää.
EDIT:2 Sit olis Aktiivisubi kans asennettuna ja johdot vedetty.. olihan homma, viimeks tehny johkuu 80-90 luvun autoo johtojen vetämisen ni tämmösee 10v vanhaa sontaläjää oliki vähä työläämpi, mut siel se Phoenix Gold z110ab v2 murisee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Tuli hankittua Ford Fiesta ( 2013 ), tietääkö täällä kukaan minkä kokoiset kaiuttimet mahtuu etuoviin ja taakse?
Luulenpa että etuovissa on fordin tuntien joku outo soikea kaiutin. Jonka saa adapterilla 6,5" kokoon muunnettua. Luulen googlen auttavan asiaa kun etsii speaker adapter ford fiesta mk7
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
213
Honda CR-V ja äänen laatu on aivan hanurista orkkis kamoilla. Kaiuttimia ei kiinnosta vaihtaa eikä oem soitinta, mutta DSP:n laitto kiinnostaa kovasti, toki halvin mahdollinen, kun ei ole aikomusta noita kaiuttimiakaan vaihtaa. Pitkän googlaamisen jälkeen törmäsin tällaiseen Isudar DA04 plug and play dsp vahvistimeen. Tuskinpa kellään on noista kokemuksia, mutta mitä mieltä olette, voisiko tuolla tehdä jopa jotain? Bluetoothia ei omassa soittimessa ole, joten tuokin ominaisuus olisi kätevä tuossa Isudarissa. Postitettuna EU varastolta 132 dollaria, joten ei mikään hirveä investointi olisi.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Mielenkiintoinen värkki. Tehot toki melko maltilliset ja kokoa aika paljon verrattuna esimerkiksi Matchin vastaaviin, mutta eipä tuohon hintaan kaikkea voi vaatia.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Aika vähän tuon tekniikasta tosiaan löytyy juttua. Moniko bittiset prossut siellä on sisällä jne. Kuvista säätösofta vaikuttaa kuitenkin ihan asiallisen näköiseltä jopa. Ei kai tuossa tosiaan paljoa häviä ainakaan jos tuollaista kokeilee.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Aika vähän tuon tekniikasta tosiaan löytyy juttua. Moniko bittiset prossut siellä on sisällä jne. Kuvista säätösofta vaikuttaa kuitenkin ihan asiallisen näköiseltä jopa. Ei kai tuossa tosiaan paljoa häviä ainakaan jos tuollaista kokeilee.
Hitonko väliä sillä on "moniko bittiset prossut". Vain suoritusarvoilla on äänen kannalta merkitystä.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Hitonko väliä sillä on "moniko bittiset prossut". Vain suoritusarvoilla on äänen kannalta merkitystä.
DSP-vehkeessä tuolla bittisyydellä on merkitystä suoritusarvojen ja sitäkautta äänenlaadun kannalta. Vois kuvitella että tuolla hinnalla on monestakin kohtaa säästetty.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
AD ja DA muunnoksia tehdessä ja digitaalista signaalia käsitellessä tuolla bittisyydellä on tosiaan melkolailla merkitystä. Mutta niin kuin todettu niin eipä tolla hinnalla kovin korkealta putoa. Toisaalta matchin vahvareita löytyy säännöllisin väliajoin esim torista myynnistä 200-300€ hintaluokassa. Kovin paljoa ei tarvitse siis säästää, että tietää mitä purkin sisällä löytyy ja takana on laadukas saksalainen valmistaja.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Isudaria pystyy ilmeisesti säätämään langattomasti kännykällä mikä on kyllä kätevää. Matchilla tuo ominaisuus tuli vasta hiljattain, joten käytetyistä sitä tuskin vielä löytyy.

Vahvistimen teho vaan on Isudarissa melko mitätön ja virtakin otetaan suoraan vakiojohtosarjasta, joten ei tuolla kuuhun mennä sen puoleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Eikö tuollaisen perään voisi iskeä lisäksi jonkun kunnollisen vahvarin? Kuvittelin että tuolla hintaluokalla haetaan sitä että säätö tehdään despillä ja voima sitten erillisella vaffilla.
 
  • Tykkää
Reactions: skl

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Ei ole linjaulostuloja.

EDIT: Eikun perskeles, ne taitaa ollakin ulostuloja noi RCAt. Sisääntulo siis vain high level.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Honda CR-V ja äänen laatu on aivan hanurista orkkis kamoilla. Kaiuttimia ei kiinnosta vaihtaa eikä oem soitinta, mutta DSP:n laitto kiinnostaa kovasti, toki halvin mahdollinen, kun ei ole aikomusta noita kaiuttimiakaan vaihtaa. Pitkän googlaamisen jälkeen törmäsin tällaiseen Isudar DA04 plug and play dsp vahvistimeen. Tuskinpa kellään on noista kokemuksia, mutta mitä mieltä olette, voisiko tuolla tehdä jopa jotain? Bluetoothia ei omassa soittimessa ole, joten tuokin ominaisuus olisi kätevä tuossa Isudarissa. Postitettuna EU varastolta 132 dollaria, joten ei mikään hirveä investointi olisi.
Kyl ite lähtisin vaihtamaa suoraa vaa kajarit / soittimen.. ero oli ainaki omassa civicissä ku yöllä ja päivällä ku vaihto orggis integroidun soittimen ja kajarit.. enkä kyl ihmettele, toi hondan vakio soitin anto muistaaksee 4x4w rms(joku oli mitannu 8th gen civic foorumeilla) ja noi kajarit on perus orggis laatua + rauta osat / liittimet oli jo ovissa ihan ruosteessa/hapettunu kun kosteutta pääsee sinne sisälle.

Alpine CDE-178BT - Fanatic Audiolta heti varastosta dsp mukana tässä.
Rainbow IL-C6.2 HONDA - Fanatic Audio plug and play asennus muuten paitti diskantti.

Noi tuli ekana autoon + tarvittavat paneelit + säätimet sai kans tuolta ja tuo soitin sentakia kun ei tuohon rahaan noita ominaisuuksia saa muissa soittimissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 314
Viestejä
4 157 070
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom