Autohifi

Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
51
Mulle on tarjottu/suositeltu:
- JL Audio C2-650
- Audio System X 165 Evo

Ajattelin ensin laittaa vain eteen, mutta taas suositeltiin eteen ja taakse samoja..

@Oxamin sanoit ettei taakse kannata kaiuttimia laittaa, onko tähän jokin peruste ?
Sinulla sojottaa korvat eteenpäin :D
Itsellä on ollut joka autossa ensimmäinen toimenpide peilien ja penkin säädön jälkeen pistää fader pelkille etukaiuttimille. Teinivuosina oli porukkaa remuamassa takapenkilläkin mutta ei niitä muussa tapauksessa tarvita.

Laita ensin etupää kuntoon, ja jos jotain tuntuu puuttuvan niin osta sitten taakse vastaavat.

JL Audiot ovat aika epäherkät, vaatii enemmän vahvistintehoa enkä itse saanut saman mallisarjan pienemmistä mielestä saundia ulos. Tasapainoiset kyllä (sopinee jatsiin ja klassiseen kultakorville), mutta autosterkoissa kaipaan räväkkyyttä.

Audio systemistä ei ole kokemusta, mutta loistava Hertzin mille menee varmaan samaan hintaluokkaan, jos vain mahtuvat oven sisään, niissä on aika syvä runko ja magneetti.

Vaimennusta niin paljon kuin kehtaa laittaa tai mahtuu.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
47
Sinulla sojottaa korvat eteenpäin
Omasta mielestäni sieltä takaa tulee soundi myös, varsinkin basso, jos elementti hyvä :hmm:

Pitää laittaa tuo Hertz mille myös korvan taakse, siinä lkaa vaan hinta puoli 2:lle setille nousemaan hiukan kipeäksi -ans kattoo
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
236
Pelkästään eteen kajarit, parempi tulee. Samalla kun asennat niin tee vaimennus huolella niin äänentoistosta tulee kertaluokkaa parempi. Takaa tuleva ääni vain sotkee äänikenttää (pois lukien subwoofer).

Kalliojärven Octavia.

Soi hienosti pelkällä etupäällä (+subbarilla), vaimennus+erillissarja oviin ja hyvä tulee...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Blammin rs on kova sarja, itse noista kolmesta ensiksi luetellusta ottaisin sen ehdottomasti jos pitää budjettia miettiä. Ja eteen ehdottomasti pelkästään. Se basso tulee myös edestä kun asennus ja elementit on kunnossa. Ei se mitenkään mystisesti paremmin takaa tule. Suosittelisin kyllä vaimentamaan etenkin oven ulkopellin. Vaikuttaa siihen midbassotoistoon huomattavasti. Ulkopelti on yleensä iso tasainen pellin pinta joka elää ja soi ja tappaa sen midbassotoiston melko tehokkaasti. Sisäpellissä on yleensä muotoa ja sitä myötä jäykkyyttä joten sen vaimentamisesta et saa niin suurta vaikutusta mitä siitä ulkopellin vaimentamisesta. Ennemmin rahat kunnon vaimennukseen ja hyvään etupään erkkasarjaan jos kerran dsp vahvistin puoli on kunnossa. Taakse sitten sarjaa jos välttämättä alkaa siltä tuntua että sinne jotain haluat. Sillä dsp:llä kannattaa viiveet ja vaiheet laittaa kuntoon niin se etupään toistokin paranee huomattavasti.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Bluetooth streaming ja handsfree Yatourilla, paljon halvempi ja toimii ongelmitta: US $68.55 12% OFF|Yatour Car Bluetooth AUX Kit for Volvo C70 S40 S60 S80 V70 HU 605 HU xxx radios Mp3 Player CD changer adapter YTBTK|Car MP3 Players| - AliExpress Varmista toki että on sun autoon yhteensopiva tuo malli, ja voi löytyä halvemmallakin joltain muulta Alissa, toi vaan eka mikä sattui hakuihin.

Vakiovahvistin voi olla ongelma, en osaa sanoa miten Volvossa toteutettu. Pahimmillaan soitin ja vahvistin keskustelevat digisignaalilla ja can-väylän kautta, jolloin ei ole ihan simppeliä toisen vahvistimen lisäys. Budjetoisin homman suurinpiirtein 100€ subbarille, 100€ erillissarjalle eteen ja 200€ 4-kanavaiselle vahvarille. Toki budjetti ylittyy koska Yatour reilu 50€ ja tarvitse myös virtakaapelit + muut synttärisetit.

Volvo-foorumilla luulis löytyvän tietoa tuon vakiohifin parantelusta?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 079
En löytänynnä parempaa ketjua joten..

Tuossa hondassa onpi tuollanen android 2 din radio kiinni, ja toimii wifin välityksellä. Nyt jos koittaa mitä tahansa asentaa google playn kautta, niin antaa jotain virhekoodeja aina? Esim error 192.
Pystyisiköhän tuolle jottai tekemää, sillä tuossa ei samallaisia asetus maholisuuksia ole mitä normi androidissa.. ? Koittanut eri wifillä, muttei vaikutusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Soittimen päivitys olisi edessä. Ajattelin panostaa ja laittaa saman tien kunnollisen. Android Auto ja peruutuskameramahdollisuus tulisi olla. VW T4 eli 1 din mielellään, en viitsisi lähteä modaamaan kojelautaa.

Onko esim. tällainen Joying mistään kotoisin? Kaikki tarvittavat ominaisuudet ja 4 GB muistia on, miten äänenlaatu vertautuu "merkkisoittimiin"? Kaiutinpuoli on jo kunnossa.

EU-varastolta kannattaa varmaan tilata.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Soittimen päivitys olisi edessä. Ajattelin panostaa ja laittaa saman tien kunnollisen.
Ajattelit panostaa ja laittaa kunnollisen ja kysyt kokemuksia kiina soittimesta... No itse sanoisin että panostus kunnolliseen tarkoittaa esimerkiksi alpinen ilx-f903d
Tällä hetkellä yksi markkinoiden parhaimmista soittimista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Ajattelit panostaa ja laittaa kunnollisen ja kysyt kokemuksia kiina soittimesta... No itse sanoisin että panostus kunnolliseen tarkoittaa esimerkiksi alpinen ilx-f903d
Tällä hetkellä yksi markkinoiden parhaimmista soittimista.
Tuo Alpine on tuttu mutta tonnin mankkaa ei viitsi laittaa parin tonnin autoon. Panostamisella tarkoitin sellaista laitetta jossa on enemmän ominaisuuksia kuin siinä 60€ Motonetin mankassa.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Ajattelit panostaa ja laittaa kunnollisen ja kysyt kokemuksia kiina soittimesta... No itse sanoisin että panostus kunnolliseen tarkoittaa esimerkiksi alpinen ilx-f903d
Tällä hetkellä yksi markkinoiden parhaimmista soittimista.
Kiinasoittimet meni ohi jo. Riittävän tehokas android-soitin digilähdöllä on kustomoitava ihan eri malliin kuin nuo merkkivehkeet. Joyingin sisäänrakennetut DSP-ominaisuudet hieman rajoittuneemmat, mutta liitettynä digilähdöstä DSP-vahvariin tämäkään ei ole ongelma. Mitä ton Alpinen ominaisuuslistaa luin niin ei toi tarjoa mitään sen ihmeempää kuin esim. Joying.

Ja se pitää vielä lisätä että merkkisoittimien softissakin on paljon "ominaisuuksia" ja suoranaisia bugeja (jopa ei-multimediasoittimissa), eikä asiakastukea kiinnosta ongelmien korjaaminen. Esimerkiksi Joyingin tuki ei tuosta ainakaan huonommaksi jää. Toki äänenlaatu analogilähdöistä voi olla kiinavehkeissä huonompi, ja softassakin bugeja tai tiettyjä ongelmia (mm. ylikuumeneminen) rautatasolla, mutta pienellä harrastuneisuudella tuollaiset ominaisuudet on korjattavissa.
 
Viimeksi muokattu:

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 882
Mä en ainakaan ostaisi kumpaakaan noista, kiinanmankassa ihan ihme virityksiä nuo antennit ja näytössä hillittömän leveät kehykset, alpinesta puolestaan puuttuu langaton android auto ja itse malli on ainakin kolme vuotta vanha ja hintaa silti tonni. Kuluttajaelektroniikan puolella noin vanha vehje löytyisi jo poistolaarista punaisella hintalapulla.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Niimpä, miksi ostaa kymppitonnin mersua kun tonnin toyotallakin pääsee paikasta a paikkaan b...
Kuten tuossa jo sanottiin, Alpine on valmiiksi vanhentunut laite ja ominaisuuslista suppea.

Kerro toki tarkemmin tuon Alpinen ylivertaisuudesta verrattuna parhaisiin ja tuoreisiin Kiina-Android-soittimiin. Mulla on vaan 25v kokemus autohifistä ja merkkisoittimiakin on tullut omistettua useampi laite. Jostain syystä niitä ei ole yhtään ikävä Joyingiä käyttäessä. Toki en ole käyttänyt noita laatumerkkien multimediavehkeitä, mutta se johtuu lähinnä siitä että kiinostus niihin on lopahtanut jo ominaisuuslistaa lukiessa.

Se pitää toki hyväksyä että kiinasoitinten radiot on yleisesti paskaa, mutta henkilökohtaisesti se on mulle ihan sama, koska radiota ei tule kuitenkaan kuunneltua. Ja nettiradioiden striimaus on erittäin hyvä vaihtoehto, se toimii kyllä. Ainoa ominaisuus jota Joyingiin kaipaisin on taustamelun/nopeuden mukaan säätyvä volume, se varmaan tosta Alpinesta löytyy. Melko antiikkinen muuten toi 800x480 näytön resoluutio. :whistling:
 
Viimeksi muokattu:

Vami

Pemppu
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Subarun vakio etukaiuttimet särkee herkästi, joten aika päivittää ämyreitä.
Eli etsinnässä ~150e hintainen 6,5" erillissarja, jossa midin asennussyvyys oltava alle 50mm.
Onko tuon hintaisissa mitään eroa, vai onko yhtä surkeita kaikki?
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
342
Subarun vakio etukaiuttimet särkee herkästi, joten aika päivittää ämyreitä.
Eli etsinnässä ~150e hintainen 6,5" erillissarja, jossa midin asennussyvyys oltava alle 50mm.
Onko tuon hintaisissa mitään eroa, vai onko yhtä surkeita kaikki?
Ite oon vasta alottelija, mutta facebookin bass heads of finland ryhmässä minulle suositeltiin samassa hintaluokassa tätä erillissarjaa Gladen M165 6.5" erillissarja . Toi on ollut hyvä:thumbsup: Muista ostaa myös soviterenkaat ja äänenvaimennusmattoa.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
342
Tuo Alpine on tuttu mutta tonnin mankkaa ei viitsi laittaa parin tonnin autoon. Panostamisella tarkoitin sellaista laitetta jossa on enemmän ominaisuuksia kuin siinä 60€ Motonetin mankassa.
Fun fact: Monet Suomen parhaiten soivat autot ovat juuri niitä tonnin romuja :D Niissä äänentoistolaitteisto on arvoltaan monen kymmenen kertainen verrattuna auton arvoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Fun fact: Monet Suomen parhaiten soivat autot ovat juuri niitä tonnin romuja :D Niissä äänentoistolaitteisto on arvoltaan monen kymmenen kertainen verrattuna auton arvoon.
Jep, harva alkaa käyttikseen tehdä niin rajuja muutoksia mitä nuo vaatii.
 

Persu S.A. Naali

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
295
Yatour bta löytynee tuohon Volvoonkin. Liitetään cd-boksin liitäntään. Ali/ebay.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
305
Asennussyvyys vaan menee yli vaatimuksen.

Itse harkitsisin tätä sarjaa: Focal UNIVERSAL ISU165 6,5" erillissarja
jos ei ole ennen kuunnellut Focalin erillissarjoja niin suosittelen koekuuntelua ennen ostoa.niissä on perinteisesti ollut aika pistävä/terävä diskantti,toiset tykkää toiset ei(minä en),jossain erillissarja testeissäkin ollut tästä mainintaa.

minä olen suosinut rainbow erillissarjoja ja subbareita,hinta/laatu ollut kohdallaan.subaruista ei mitään kokemusta mutta yleensä japseissa on tilaa kaiuttimen ja ovipahvin välissä sen verran että korotusrenkailla saa sopimaan lähes kaikki tuon hintaluokan kaiuttimet.vanerista saa kätevästi kuviosahalla halpoja korotusrenkaita..
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
jos ei ole ennen kuunnellut Focalin erillissarjoja niin suosittelen koekuuntelua ennen ostoa.niissä on perinteisesti ollut aika pistävä/terävä diskantti,toiset tykkää toiset ei(minä en),jossain erillissarja testeissäkin ollut tästä mainintaa.

minä olen suosinut rainbow erillissarjoja ja subbareita,hinta/laatu ollut kohdallaan.subaruista ei mitään kokemusta mutta yleensä japseissa on tilaa kaiuttimen ja ovipahvin välissä sen verran että korotusrenkailla saa sopimaan lähes kaikki tuon hintaluokan kaiuttimet.vanerista saa kätevästi kuviosahalla halpoja korotusrenkaita..
Harmi kun rainbow alkaa olla loppu joka paikasta. Päteviä kamppeita kyllä!
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Soittimen päivitys olisi edessä. Ajattelin panostaa ja laittaa saman tien kunnollisen. Android Auto ja peruutuskameramahdollisuus tulisi olla. VW T4 eli 1 din mielellään, en viitsisi lähteä modaamaan kojelautaa.

Onko esim. tällainen Joying mistään kotoisin? Kaikki tarvittavat ominaisuudet ja 4 GB muistia on, miten äänenlaatu vertautuu "merkkisoittimiin"? Kaiutinpuoli on jo kunnossa.

EU-varastolta kannattaa varmaan tilata.
Omassa t4:ssa vaihdettu vakio kaiuttimet parempiin ja 600w subi penkkien välissä. Hyvin toimii. Soitin tällä hetkellä vanha alpine ilman mitään hienouksia. Soittimeksi kannattaa laittaa joku perus 1din soitin jossa dsp ja bt. Omasta mielestä turhaa laittaa mitään android soitinta monilla eri ominaisuuksilla kun yksinkertaisemmilla ratkaisuilla pääsee samaan lopputulokseen. Oviin jos sais kaiuttimet niin parantais äänimaailmaa, mutta en ole jaksanut ruveta askartelemaan enempää. Takaseinä kannattaa vaimentaa, loppuu kuminat kabiinissa.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
36
Olisi kesäauton hifien päivitys menossa. Vahvistimeksi tuli hankittua jo käytettynä DLS CC-4, sillattuna antaa 4Ohm 2x140W.

Nyt on 6,5" 2-tiesarjaa arvottu tässä useampi päivä. Focalit hylkäsin, kun on diskantti ilmeisesti aika terävä. Itse tykkään lämpimän sävyisestä äänestä ja kotiteatterissakin Denon lämmin sävy on miellyttänyt enemmän kuin Yamahan vahvari. Samaa lämmintä soudia haetaan autoonkin.

Kyseessä avoauto, joten subbaria ei tule ja muutenkin paineet karkaa, joten alapäässä saisi olla hiukan bassoa, mutta toisaalta midin tarkkuus pitäisi säilyä.

Rainbow SL-C6.2 179€ olisi ollut vahvoilla, mutta sitä ei enää saa mistään :(

Vaihtoehtoina olisi nyt seuraavat. Olisikohan noista edullisemmista mihinkään, vai onko DLS kalliimmasta hinnasta huolimatta sen hintaeron verran parempi?
  • Hertz CPK165 159€ -> Hertzistä olen kuullut kommenttia, että olisi ehkä hiukan kumiseva/epätarkka midi? Diskantti olisi kuitenkin ilmesesti sellainen mitä haen
  • Rainbow DL-C6.2 159€ -> Kun Soundlinea ei enää saa, niin onko tämä Dreamline sit kuitenkaan niin hyvä?
  • DLS RC6.2Q 199€ -> tämä nyt on jotakin arvoisteluita voittanutkin. Tässä hintaluokassa olisi myös Hertz MPK165.3 PRO, mutta DLS ainakin 1/2016 testissä arvostettiin kokonaisuutena paremmaksi.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Olisi kesäauton hifien päivitys menossa. Vahvistimeksi tuli hankittua jo käytettynä DLS CC-4, sillattuna antaa 4Ohm 2x140W.

Nyt on 6,5" 2-tiesarjaa arvottu tässä useampi päivä. Focalit hylkäsin, kun on diskantti ilmeisesti aika terävä. Itse tykkään lämpimän sävyisestä äänestä ja kotiteatterissakin Denon lämmin sävy on miellyttänyt enemmän kuin Yamahan vahvari. Samaa lämmintä soudia haetaan autoonkin.

Kyseessä avoauto, joten subbaria ei tule ja muutenkin paineet karkaa, joten alapäässä saisi olla hiukan bassoa, mutta toisaalta midin tarkkuus pitäisi säilyä.

Rainbow SL-C6.2 179€ olisi ollut vahvoilla, mutta sitä ei enää saa mistään :(

Vaihtoehtoina olisi nyt seuraavat. Olisikohan noista edullisemmista mihinkään, vai onko DLS kalliimmasta hinnasta huolimatta sen hintaeron verran parempi?
  • Hertz CPK165 159€ -> Hertzistä olen kuullut kommenttia, että olisi ehkä hiukan kumiseva/epätarkka midi? Diskantti olisi kuitenkin ilmesesti sellainen mitä haen
  • Rainbow DL-C6.2 159€ -> Kun Soundlinea ei enää saa, niin onko tämä Dreamline sit kuitenkaan niin hyvä?
  • DLS RC6.2Q 199€ -> tämä nyt on jotakin arvoisteluita voittanutkin. Tässä hintaluokassa olisi myös Hertz MPK165.3 PRO, mutta DLS ainakin 1/2016 testissä arvostettiin kokonaisuutena paremmaksi.
Nuista menisin tuolla dls sarjalla, ei paha hinta ja ääni pitäis olla kohtalaisen hyvä.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
342
Olisi kesäauton hifien päivitys menossa. Vahvistimeksi tuli hankittua jo käytettynä DLS CC-4, sillattuna antaa 4Ohm 2x140W.

Nyt on 6,5" 2-tiesarjaa arvottu tässä useampi päivä. Focalit hylkäsin, kun on diskantti ilmeisesti aika terävä. Itse tykkään lämpimän sävyisestä äänestä ja kotiteatterissakin Denon lämmin sävy on miellyttänyt enemmän kuin Yamahan vahvari. Samaa lämmintä soudia haetaan autoonkin.

Kyseessä avoauto, joten subbaria ei tule ja muutenkin paineet karkaa, joten alapäässä saisi olla hiukan bassoa, mutta toisaalta midin tarkkuus pitäisi säilyä.

Rainbow SL-C6.2 179€ olisi ollut vahvoilla, mutta sitä ei enää saa mistään :(

Vaihtoehtoina olisi nyt seuraavat. Olisikohan noista edullisemmista mihinkään, vai onko DLS kalliimmasta hinnasta huolimatta sen hintaeron verran parempi?
  • Hertz CPK165 159€ -> Hertzistä olen kuullut kommenttia, että olisi ehkä hiukan kumiseva/epätarkka midi? Diskantti olisi kuitenkin ilmesesti sellainen mitä haen
  • Rainbow DL-C6.2 159€ -> Kun Soundlinea ei enää saa, niin onko tämä Dreamline sit kuitenkaan niin hyvä?
  • DLS RC6.2Q 199€ -> tämä nyt on jotakin arvoisteluita voittanutkin. Tässä hintaluokassa olisi myös Hertz MPK165.3 PRO, mutta DLS ainakin 1/2016 testissä arvostettiin kokonaisuutena paremmaksi.
Ite oon vasta alottelija, mutta facebookin bass heads of finland ryhmässä minulle suositeltiin samassa hintaluokassa tätä erillissarjaa Gladen M165 6.5" erillissarja . Toi on ollut hyvä:thumbsup:
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 882
Olisi kesäauton hifien päivitys menossa. Vahvistimeksi tuli hankittua jo käytettynä DLS CC-4, sillattuna antaa 4Ohm 2x140W.

Nyt on 6,5" 2-tiesarjaa arvottu tässä useampi päivä. Focalit hylkäsin, kun on diskantti ilmeisesti aika terävä. Itse tykkään lämpimän sävyisestä äänestä ja kotiteatterissakin Denon lämmin sävy on miellyttänyt enemmän kuin Yamahan vahvari. Samaa lämmintä soudia haetaan autoonkin.

Kyseessä avoauto, joten subbaria ei tule ja muutenkin paineet karkaa, joten alapäässä saisi olla hiukan bassoa, mutta toisaalta midin tarkkuus pitäisi säilyä.

Rainbow SL-C6.2 179€ olisi ollut vahvoilla, mutta sitä ei enää saa mistään :(

Vaihtoehtoina olisi nyt seuraavat. Olisikohan noista edullisemmista mihinkään, vai onko DLS kalliimmasta hinnasta huolimatta sen hintaeron verran parempi?
  • Hertz CPK165 159€ -> Hertzistä olen kuullut kommenttia, että olisi ehkä hiukan kumiseva/epätarkka midi? Diskantti olisi kuitenkin ilmesesti sellainen mitä haen
  • Rainbow DL-C6.2 159€ -> Kun Soundlinea ei enää saa, niin onko tämä Dreamline sit kuitenkaan niin hyvä?
  • DLS RC6.2Q 199€ -> tämä nyt on jotakin arvoisteluita voittanutkin. Tässä hintaluokassa olisi myös Hertz MPK165.3 PRO, mutta DLS ainakin 1/2016 testissä arvostettiin kokonaisuutena paremmaksi.
Mulla on tuo kyseinen DLS:n setti ja voin suositella. Mutta alapää jää pakostakin ohueksi ilman erillistä subwooferia kaikilla erillissarjoilla. Oletko harkinnut penkin alle asennettavaa aktiivisubia?
 
Liittynyt
01.04.2021
Viestejä
1
Moikka!

Millaisia ehdotuksia täältä saisi lähtökohtaisesti SQ mielessä erillissarjoista?
Hyviä ja huonoja sarjoja? Millaisista on kokemuksia ja millaisessa hinta luokassa pyöritte? Uusimpia sarjoja vai joku vanhempi parempi? Onko joku kyseinen merkki edukseen esillä?
Itseäni kiinnostaisi päivittää autooni uusi erillissarja, eikä ole paljoa kokemusta erilaisista sarjoista. Millainen ero on jos laittaa 200€ vs 400€ erillisarjaan kiinni ja onko se kannattavaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Eti jostain Rainbown germaniumit? Menee varmaan just ja just hintaluokkaan käytettynä tai jonkun hyllyyn jääneinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Omassa t4:ssa vaihdettu vakio kaiuttimet parempiin ja 600w subi penkkien välissä. Hyvin toimii. Soitin tällä hetkellä vanha alpine ilman mitään hienouksia. Soittimeksi kannattaa laittaa joku perus 1din soitin jossa dsp ja bt. Omasta mielestä turhaa laittaa mitään android soitinta monilla eri ominaisuuksilla kun yksinkertaisemmilla ratkaisuilla pääsee samaan lopputulokseen. Oviin jos sais kaiuttimet niin parantais äänimaailmaa, mutta en ole jaksanut ruveta askartelemaan enempää. Takaseinä kannattaa vaimentaa, loppuu kuminat kabiinissa.
Joo, mulla on JL Audion koaksiaalit (Autostudion myyjä suositteli ja oli puoleen hintaan) ja Ground Zeron litteä aktiivisubbari matkustajien jalkatilassa/hanskalokeron takana. Soi yllättävän hyvin, varsinkin vanhaksi pakettiautoksi.

Päädyin tuohon Joyingiin paitsi 7" näytöllä ja fyysisellä volumepotikalla. Peittää sopivasti soittimen kolon ja myös alla olevan kolon. Tyytyväinen olen. Android auto lähinnä käytössä. Mulla ei ole FM-antennia enkä ole viitsinyt laittaa sellaista joten kaikki tulee netistä toistaiseksi. Vanhassa alkoi 3,5 mm liitin hajota ja olen aina vihannut tuota Pioneerin käyttöliittymää. Peruutuskameran otin samalla, sen kaapelia tosin joutuu jatkamaan, riittää vakiona liukuoven kohdalle. Helpottaa varmasti elämää kun takana olevien kohteiden etäisyyksiä on hankala arvioida tällä autolla.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Omat audisonin keskarit soi ihan kivasti, mutta meinasin että jos oviin sais midbassot ja diskantit. Vois sitten unohtaa jopa nuo keskarit kokonaan ja hoitaa aktiivisena 2-tie settinä. Subi on hertzin 8 tuumanen es.200 joka on 17 litran refleksikotelossa(3" ap, viri jossain 37hz). Vahvarina oli joku vanha spl dynamicsi, joka päätti hiljentyä kokonaan. Nyt tuli tilalle vanha autostudion T-2200. Pitää laittaa paikoilleen kunhan on aikaa. Ei portteri tunnu isoa subia kaipaavan että potkua löytyy. Tuo 600w vahvistin tehoa rupee olemaan aika rajoilla että on jo liikaa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Onko kokemusta miten Pioneeriin saisi jälkikäteen lisättyä bluetoothin ? Noita IP-Bus väylään tulevia adaptereita on ebay/aliexpress täynnä, mutta missään ei oikeastaan kerrota toimiiko kappaleen vaihto radion napeista sen jälkeen.

Itse siis kaipaan sellaista setuppia, jossa puhelimesta bluetoothilla Spotify "autosoittimelle" mutta seuraava/edellinen kappale vaihtuisi silti soittimen napeista.

Jos tuollaista ei ole saatavilla, niin mieluummin sitten ostan pelkän Ip-bus -> aux in sovittimen ja siihen sitten jonkin tälläisen;

UGREEN Bluetooth 5.0 Car Kit APTX LL Receiver Hands Free 3.5mm AUX Audio Adapter Dual 4.8A USB Car Charger 3M Base Air Vent Clip|Wireless Adapter| - AliExpress
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
36
Mulla on tuo kyseinen DLS:n setti ja voin suositella. Mutta alapää jää pakostakin ohueksi ilman erillistä subwooferia kaikilla erillissarjoilla. Oletko harkinnut penkin alle asennettavaa aktiivisubia?
Tuo DLS saapui nyt. Nyt enää pitäis askarrella asennus tuonne autoon. Mennään tää kesä nyt ainakin pelkällä erillissarjalla ilman subbaria.
 

Swamper1337

Bolsun #1 Tuuletin
BANNED
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
37
Onko kokemusta tästä sarjasta? Toyota vanhojen ja hiukan jo hapristuneiden kaiuttimien tilalle tulisi. Lähtönä Android radio 4x50w lähdöillä ja ajattelin lyödä nuo vain suoraan alkuperäisjohtosarjaan kiinni. Ilmeisesti suurinosa muista halvemmistakin sarjoista on suunniteltu erillisen vahvistimen kanssa käytettäviksi?

Vaimennusmatot ovissa ja peräkontissa on jo asennettuna. Mikähän olisi paras tapa hiljentää moottorin ja eturenkaiden äänet?
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
1 173
Onko kokemusta tästä sarjasta? Toyota vanhojen ja hiukan jo hapristuneiden kaiuttimien tilalle tulisi. Lähtönä Android radio 4x50w lähdöillä ja ajattelin lyödä nuo vain suoraan alkuperäisjohtosarjaan kiinni. Ilmeisesti suurinosa muista halvemmistakin sarjoista on suunniteltu erillisen vahvistimen kanssa käytettäviksi?

Vaimennusmatot ovissa ja peräkontissa on jo asennettuna. Mikähän olisi paras tapa hiljentää moottorin ja eturenkaiden äänet?
Suosittelen laittamaan muutaman kympin lisää, ja ostamaan alpinen s-type erillissarjan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200

Hinta-laatusuhteeltaan järkevä, ei nyt mitään superhifiä mutta paremmat kyllä kuin orkkikset. Joku pikkuinen 2-kanavainen vaffi ajamaan noita. Menee vissiin ihan orkkis johtosarjaankin kyllä plug n play mutta aika pienellä panostuksella saisi ihan nätisti soimaan. Vähän lätkii vielä vaimennusmattoa samalla kun kuitenkin on ovipahvi irti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2020
Viestejä
153
Onko kokemusta tästä sarjasta? Toyota vanhojen ja hiukan jo hapristuneiden kaiuttimien tilalle tulisi. Lähtönä Android radio 4x50w lähdöillä ja ajattelin lyödä nuo vain suoraan alkuperäisjohtosarjaan kiinni. Ilmeisesti suurinosa muista halvemmistakin sarjoista on suunniteltu erillisen vahvistimen kanssa käytettäviksi?

Vaimennusmatot ovissa ja peräkontissa on jo asennettuna. Mikähän olisi paras tapa hiljentää moottorin ja eturenkaiden äänet?
• Herkkyys: (2,83 V / 1 m): 92 dB

Vaikuttaa oikein hyvältä valinnalta. Ilman vahvistinta tärkein parametri kaiuttimella on herkkyys, kaikki yli 90dB:n on plussaa. Moottorin ja eturenkaiden vaimennuksessa pistäisin butyylimattoa konepeltiin ja etulokasuojiin. Konepellin vaimennusmattojen saumat voisi vielä viimeistellä alumiiniteipillä niin ei ainakaan pääse kuumuus sotkemaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
85
Volkkarissa on etuovissa 8 tuuman midbassot tms. Ei kuitenkaan kaksitie.

Kojelaudalla kulmissa 3 tuuman kajarit, kavereinaan pikkudiskantit. Eli yhteensä kolme per puoli.

Soittimesta lähtee vaan etulähdöt, eli kaikki samoista piuhoista.

Kaikki alkuperäsiä, ja googlaamalla aika harvinaisiakin, kun ei paljoa tietoa löydy.

Toinen ovikaiutin oli sökö, ostin halvan pioneerin erillissarjan ja lättäsin yhden siitä oveen.

Se uusi soi ihan älyttömän hiljaa, jos vertaa toisen oven alkuperäiseen. Hyvä kun huomaa että sieltä jotain kuuluu.

Kokeilin toisella soittimellakin ja johdot tod näk kunnossa.

Mistähän moinen voisi johtua? Voiko esim sillä impedanssilla olla vaikutusta, jos on eri?

Tosiaan, en tajua kovastikaan näistä, tässä sitä opetellaan

:sidea:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Joko noista aktiivisubeista saa tänä päivänä messumatalaa vai toimiiko ne edelleenkin lähinnä matalan pään mideinä?
 

emviiex

Team Ford
Tukijäsen
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
401
Näyttää oikein maukkaalta paketilta. Propsit vaimennus aineesta.
Kyllä tuossa pitää mahdollisuuden suuntaan kääntyä. Nyt on popit asennettuna ja onhan tuossa nyt ero kuin yöllä ja päivällä lähtötilanteeseen ja nykytilanteeseen.

Alkuperäiset muovirunkoiset kajarit:
vanhat_popit.jpg



Ainoa näkyvä asia asennuksista on pikkusubi apukuskin penkin alla.

subi2.jpg


Erittäin tyytyväinen olen hankintaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 661
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom