Autohifi

Millanen aktiivisubi Golffin penkin alle, että saa vähän enemmän jytkettä noihin rokkibiiseihin. Ei ole tarkotus hankkia mitään hirveitä settejä. Hintakattona pitäisin 200€

edit: Päätin koittaa kun satasella sain tuollaisen Alpinen SWE-1200
 
Viimeksi muokattu:
Juuh elikkäs. Pientä taustatutkimusta suoritettu ja tilasin uuden Android-mankan jonka käsitin olevan tällä hetkellä nykyaikaisin ja suorituskykyisin: US $205.39 29% OFF|SilverStrong Android8.0 8Core 4GB32GB Universal 2Din Radio Car DVD GPS Double DIN Radio TEF6686 Multimedia Autoradio DSP XJ7001-in Car Multimedia Player from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Android 8.0 käyttis (ilmeisesti myös ihan aikuisten oikeasti, toisin kuin Android 8.1 vehkeet joissa pyörii oikeasti 6.0!), 8-ytiminen PX5-suoritin, 4GB muistia, IPS-näyttö, erillinen DSP-moduuli piirilevyllä ja TDA7786:sta parempi TEF6686 radiopiiri. Hintaa tuolle jäi alennuksien kanssa 209 euroa + parikymppiä päälle vielä euroopan varastolta lähetyksestä. Otin tuon kaveriksi vielä kojelautakameran ja rengaspainevalvontamokkulat, katsotaan miten ne saa toimimaan tuon kanssa yhdessä.


Mitä noihin aiempiin bluetooth-audiotuskailuihin tulee niin en odota tältäkään soittimelta yhtä hyvää äänenlaatua kuin natiivisti soittimen kautta tiedostoja toistamalla. Taitaa olla vaan viisainta ostaa jokin 256GB usb-tikku jonne tunkee kaiken musan ja jättää kiinteästi autoon (tai sitten SER-jätekasasta jokin 500GB mekaaninen kovalevy)
 
Viimeksi muokattu:
Sony XAV-AX100 2-DIN CarPlay/Android Auto -soitin | AutoStudio - Hifi.fi Tälläistä lähden hakemaan huomenna vanhemman hajonneen 2-din soittimen tilalle. Onko ihan hyvä valinta? Toivottavasti sopii suoraan vanhoihin piuhoihin ilman adaptereita ja suurempaa kolvailua :)
Subwooferin vahvistimelle RCA-lähdöt, basson vaiheen kääntö ja handsfreen mikrofoniliitäntä varmaan löytyy tästäkin? Vaikka handsfreellä ei nyt mitään väliä ole, kiva vaan jos sen pystyisi siirtämään vanhasta.
On siinä vaiheenkääntö. Runko ei ole 2din, sillä voi joskus olla merkitystä.
 
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta voinko ryöstää herätteen ja virran pienelle (150w) Aktiivisubin vahvarille soittimen johdoista?
 
On siinä vaiheenkääntö. Runko ei ole 2din, sillä voi joskus olla merkitystä.
Soitin asennettu ja toimi melkein ensimmäisellä kerralla. Jatkuvaa virtaa ja herätettä piti patentoida ja yhdistää samaan +12v että soitin käynnistyy ja sammuu täysin manuaalisesti. Toivotut asetukset löytyivät.
Handbrake-johto piti yhdistää runkoon/mustaan johtoon koska muuten Android Auto ei antanut käyttää, herjasi että auto pitää pysäyttää ja kytkeä käsijarru. Carplayssä ei ollut mitään rajoituksia :rolleyes:
 
Soitin asennettu ja toimi melkein ensimmäisellä kerralla. Jatkuvaa virtaa ja herätettä piti patentoida ja yhdistää samaan +12v että soitin käynnistyy ja sammuu täysin manuaalisesti. Toivotut asetukset löytyivät.
Handbrake-johto piti yhdistää runkoon/mustaan johtoon koska muuten Android Auto ei antanut käyttää, herjasi että auto pitää pysäyttää ja kytkeä käsijarru. Carplayssä ei ollut mitään rajoituksia :rolleyes:

Itsellä stoppasi tuon Sonyn kanssa homma siihen, että DSP puuttuu. Sen puuttuminen on aika käsittämätöntä, koska 150€ Kiinan androideistakin se löytyy.
 
Itsellä stoppasi tuon Sonyn kanssa homma siihen, että DSP puuttuu. Sen puuttuminen on aika käsittämätöntä, koska 150€ Kiinan androideistakin se löytyy.
Pioneerilta löytyy vastaavia DSP:llä.

Onhan se käsittämätöntä, kun nykyään on 1DIN-soittimissakin DSP runsaan satasen hintaan. Ei po. Sonysta puutu sinänsä kuin aikaviivesäädöt.

Kiinan androideissa taas on aina se riski, että jotain on hajalla/ hajoaa muutaman kuukauden sisään.
 
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta voinko ryöstää herätteen ja virran pienelle (150w) Aktiivisubin vahvarille soittimen johdoista?
Älä tee sitä, jos vaan jotenkin vältettävissä. Yleensä vakiopiuhoissa on ongelmaa jo ruokkia tavallista 4x50W (max) soitinta riittävästi.
 
Osaiskos joku auttaa hieman.
Ostin tällaisen Eonin soittimen.
Eonon GA9153A | Designed for Volkswagen/SEAT/SKODA Android 8.0 Oreo 4G RAM High-end Rockchip Processor, Octa-Core & 32G ROM Split Screen and PIP Multitasking Compatible with Fender System

Pari juttua.
- Kun pakin laittaa päälle, niin ruutu menee mustaksi. Minulla ei ole peruutuskameraa. Mitä pitää Eonissa tehdä, että näin ei tapahdu?
- Mitä pitää tehdä, että saa aktiivisubwooferille remote wiren/etälähdön kiinni Eonista. Nyt subwoofer ei herää kun herätettä ei mistään tule.

jos linkin matskua selaa alaspäin, niin sieltä löytyy nuo johtokaaviot.. ei kuitenkaan sen enempää asennusohjetta..

EDIT: nyt taisin oivaltaa subbari-asian. Eonissa on kaksi sub out rca liitäntää. Sen lisäksi isosta johtonipusta löytyy kaksi yksittäistä johtoa sw1 ja sw2. Näiden vieressä on vielä ant johto. Olisiko nyt niin, että sw1 on remote wire Subwoofer 1:lle (punainen johto ja punainen rca)? Sw2 sitten subwoofer rca2:lle, ja ant sitten power antille.
 
Viimeksi muokattu:
Osaiskos joku auttaa hieman.
Ostin tällaisen Eonin soittimen.
Eonon GA9153A | Designed for Volkswagen/SEAT/SKODA Android 8.0 Oreo 4G RAM High-end Rockchip Processor, Octa-Core & 32G ROM Split Screen and PIP Multitasking Compatible with Fender System

Pari juttua.
- Kun pakin laittaa päälle, niin ruutu menee mustaksi. Minulla ei ole peruutuskameraa. Mitä pitää Eonissa tehdä, että näin ei tapahdu?
- Mitä pitää tehdä, että saa aktiivisubwooferille remote wiren/etälähdön kiinni Eonista. Nyt subwoofer ei herää kun herätettä ei mistään tule.

jos linkin matskua selaa alaspäin, niin sieltä löytyy nuo johtokaaviot.. ei kuitenkaan sen enempää asennusohjetta..

EDIT: nyt taisin oivaltaa subbari-asian. Eonissa on kaksi sub out rca liitäntää. Sen lisäksi isosta johtonipusta löytyy kaksi yksittäistä johtoa sw1 ja sw2. Näiden vieressä on vielä ant johto. Olisiko nyt niin, että sw1 on remote wire Subwoofer 1:lle (punainen johto ja punainen rca)? Sw2 sitten subwoofer rca2:lle, ja ant sitten power antille.

Yleismittarillahan se selviää. Mutta jos ei muualta saa, niin ainakin tuo ant-johto on melko varmasti heräte. Ei näyttänyt tulevan omaa johtoa tuosta pakin tunnistuksesta, eli taitaa mennä can-bussin tiedon mukaan. Eli sieltä varmaan löytyy valikosta valinta, millä sen peruutuskameran saa pois päältä/käytöstä.
 
Moi, kiitti kommentista. Tänään tuota lisää tutkin ja soittimen valikosta sai peruutuskamera-määrityksen pois päältä. Eli se hoidettu.
Nämä SW1 ja SW1 johdot ovat Steering wheel käyttöönottoon tarkoitettuja johtoja, eivät liity mitenkään Subbariin. Soittimen takana katselin että ant-johto voisi remotena toimia, mutta eikös tuo voi olla rakennettu niin, että heräte kulkee vain silloin kun radio-mode on soittimesta valittuna? Näin ainakin youtubessa parissa videossa mainittiin, ettei siitä syystä sopisi subbari/vahvari herätekäyttöön. Vittu ku mä oon niin käsi näissä hommissa... :)
 
Vedä vahvistimelle heräte esim. takavaloista, vahvistin herää automaattisesti kun kytket virrat päälle :) Tai jos heräte etsii maata niin senkin voi releyttää valojen kautta.
 
Eiköhän se tuosta ant johdosta onnistu. Siitäpä se monissa muissakin soittimissa otetaan. Olisi kyllä pöljä systeemi jos toimisi vain radio tilassa, mutta kokeile yleismittarilla mitä se tekee.
 
Ant-johdosta pitäisi pelata. En ole ikinä nähnyt sellaista sähköantennia autossa joka kelautuisi sisään aina kun radio-osa sammuu. Tosin eipä noita sähköantenneja kovin usein enää näekään.
 
Kyllä mä melko vahvasti veikkaisin muinaista sähköantennin ohjausta tuolle johdolle. Näin se ainakin yleensä on ollut. :hmm:
 
Heräte/"ant-johto" on ensisijaisesti tosiaan antennille joka nousee kun lyö virrat päälle, ja laskee kun sammuttaa virrat. Itselläni kolmessa vehkeessä toimiva tuollainen, ja parissa on, mutta jumissa.

Sopii ihan hyvin vahvarin herätteeksi myöskin.
 
Tässä selaillut halpoja 2-dinin näyttösoittimia. Mikäs olisi halvin laite, millä saa bluetoothin kautta soitettua musaa järkevällä äänenlaadulla? Monia selailin ja niissä laatu oli kuraa. Kännykän ja kuulokkeiden välillä toimii ldac ja se on näppärä se :drool:
 
Tekeekö noilla Pioneerin alle 200€ kosketusnäytöllisillä 2-din soittimilla mitään? Meinasin hankkia alkuperäiseen mankkaan bluetooth-moduulin, mutta samalla hinnalla saisi kokonaan uuden soittimen.

Monesti haukuttu noiden halpojen soittimien radioita ja radio on tärkeä ominaisuus itselle. Vahvistintehoa noissa Pioneereissa kyllä olisi enemmän kuin nykyisessä soittimessa, niin voisi päivitellä kajareita.
 
Nyt kulkineena 2016 Passat ja siihen pitää laittaa hiukan hauskaa äänentoistoon kun kaasupolkimesta ei sitä saa.

Kävin kyselemässä suosituksia Autostudiolta, tonni kattona. Oli alunperin tarkoitus ajaa subia ja kaikkia ovikajareita erillisvahvarilla mutta se olis karannut pahasti budjetista joten laitettiin hiukan laadukkaampi ja suppeampi, mutta laajennettavissa oleva setti, eli:

Etuoviin erillissarja:
JL Audio C3-650 6,5 (JL Audio C3-650 6,5 erillissarja | AutoStudio - Hifi.fi)

Takakonttiin / penkin alle vahvistin subille:
JL Audio JX500/1D monovahvistin (JL Audio JX500/1D monovahvistin | AutoStudio - Hifi.fi)

Takakonttiin subbariksi:
JL Audio CS110LG-TW3 subwoofer (JL Audio CS110LG-TW3 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi)

Pitäis olla laatumerkki tuo JL Audio ja pienen alen kanssa lähti paketti, jos tuosta haluaa laajentaa niin toinen JL nelikanavainen vahvistin kajareille + takaoviin erillissarja lisäksi.

Tuohon toki dynamat xtreme bulk pack että saa etuovet ja takapaksia tms. eristeltyä ja johtosarjaa, sovitepalat oviin, sekä linjamuunnin jos ottaa takakajareiden johdosta subille äänen.

Varmaan helpoin ja riittävä tapa pölliä signaali tuolle vahvarille?
 
Nyt kulkineena 2016 Passat ja siihen pitää laittaa hiukan hauskaa äänentoistoon kun kaasupolkimesta ei sitä saa.

Kävin kyselemässä suosituksia Autostudiolta, tonni kattona. Oli alunperin tarkoitus ajaa subia ja kaikkia ovikajareita erillisvahvarilla mutta se olis karannut pahasti budjetista joten laitettiin hiukan laadukkaampi ja suppeampi, mutta laajennettavissa oleva setti, eli:

Etuoviin erillissarja:
JL Audio C3-650 6,5 (JL Audio C3-650 6,5 erillissarja | AutoStudio - Hifi.fi)

Takakonttiin / penkin alle vahvistin subille:
JL Audio JX500/1D monovahvistin (JL Audio JX500/1D monovahvistin | AutoStudio - Hifi.fi)

Takakonttiin subbariksi:
JL Audio CS110LG-TW3 subwoofer (JL Audio CS110LG-TW3 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi)

Pitäis olla laatumerkki tuo JL Audio ja pienen alen kanssa lähti paketti, jos tuosta haluaa laajentaa niin toinen JL nelikanavainen vahvistin kajareille + takaoviin erillissarja lisäksi.

Tuohon toki dynamat xtreme bulk pack että saa etuovet ja takapaksia tms. eristeltyä ja johtosarjaa, sovitepalat oviin, sekä linjamuunnin jos ottaa takakajareiden johdosta subille äänen.

Varmaan helpoin ja riittävä tapa pölliä signaali tuolle vahvarille?
Itse lähtisin miettimään koko homman uusiksi. Erillis sarjaksi huippu dls.
DLS RC6.2 6.5 erillissarja | AutoStudio - Hifi.fi
Vahvariksi tehokas Autostudio.
AutoStudio REF100.4 MKII vahvistin | AutoStudio - Hifi.fi
Subiksi reippaaseen popitukseen tämä.
B2 Audio IS12 D2 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi
Tai hifimpään menoon testi menestyjä.
JL Audio 12W1v3-4 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi
Kotelo saisi olla isompi kuin 25l, joten eri firmasta tai sitten itse askartelee.
Basser 12 kotelo - Fanatic Audio
Rahaa nuihin menisi n. 570-620€
Kannattaa myös kysästä paketti tarjousta, ja saisiko kylkiäiseksi sitä dynamattia:)
 
Itse lähtisin miettimään koko homman uusiksi. Erillis sarjaksi huippu dls.
DLS RC6.2 6.5 erillissarja | AutoStudio - Hifi.fi
Vahvariksi tehokas Autostudio.
AutoStudio REF100.4 MKII vahvistin | AutoStudio - Hifi.fi
Subiksi reippaaseen popitukseen tämä.
B2 Audio IS12 D2 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi
Tai hifimpään menoon testi menestyjä.
JL Audio 12W1v3-4 subwoofer | AutoStudio - Hifi.fi
Kotelo saisi olla isompi kuin 25l, joten eri firmasta tai sitten itse askartelee.
Basser 12 kotelo - Fanatic Audio
Rahaa nuihin menisi n. 570-620€
Kannattaa myös kysästä paketti tarjousta, ja saisiko kylkiäiseksi sitä dynamattia:)

Noniin, olis tietenkin pitänyt kysästä täältä ennen ostoa...

Meinaatko että tuli maksettua turhaan nyt tästä seteistä? Tuossa oli tosiaan se että subbari piti olla kohtuu tilaa viemätön että mahtuu lastenrattaat takakonttiin ja sille varmasti riittävä vahvari sekä soinniltaan hyvä. Aika kallis on mutta jos laadukas niin menkööt. Ja erillissarjaa oli jo hyllyssä. Samaa merkkiä kaikki, vaikkakin tuskin väliä.

Tuo linkkaamasi vahvari pitäis olla sitten 5 kanavainen jos meinaa ajella etu,taka,sub. Ja tarpeeksi tehokkaat oli jo 700€ hujakoilla että sub riittää kauraa.

...aina tulee mieleen kyllä että myykö ne nyt parasta mitä budjetilla saa, vai parhaan katteen prkl.

EDIT: Hinta eroa tulee tosiaan kun lisävarusteita mukana noin 230€ edestä ja tuo kallis valmiiksi koteloitu subi. Sille nyt siis 500W tehoa 2 ohmilla tuosta vahvarista, eli ainakin tarpeeksi. Parempi liikaa kuin liian vähän, alitehoilla ne hajoaa helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, olis tietenkin pitänyt kysästä täältä ennen ostoa...

Meinaatko että tuli maksettua turhaan nyt tästä seteistä? Tuossa oli tosiaan se että subbari piti olla kohtuu tilaa viemätön että mahtuu lastenrattaat takakonttiin ja sille varmasti riittävä vahvari sekä soinniltaan hyvä. Aika kallis on mutta jos laadukas niin menkööt. Ja erillissarjaa oli jo hyllyssä. Samaa merkkiä kaikki, vaikkakin tuskin väliä.

Tuo linkkaamasi vahvari pitäis olla sitten 5 kanavainen jos meinaa ajella etu,taka,sub. Ja tarpeeksi tehokkaat oli jo 700€ hujakoilla että sub riittää kauraa.

...aina tulee mieleen kyllä että myykö ne nyt parasta mitä budjetilla saa, vai parhaan katteen prkl.

EDIT: Hinta eroa tulee tosiaan kun lisävarusteita mukana noin 230€ edestä ja tuo kallis valmiiksi koteloitu subi. Sille nyt siis 500W tehoa 2 ohmilla tuosta vahvarista, eli ainakin tarpeeksi. Parempi liikaa kuin liian vähän, alitehoilla ne hajoaa helpommin.
Laadukkaat kamppeet olet hommannut, vahvarin olisin laittanut 4 kanavaisen, takaset vaikka soittimen perään. Hyvin soivan ja vähän tilaa vievän järjestelmän nuilla saa kyllä, laittaa tosiaan sit myöhemmin kajareille vahvarin.
 
Laadukkaat kamppeet olet hommannut, vahvarin olisin laittanut 4 kanavaisen, takaset vaikka soittimen perään. Hyvin soivan ja vähän tilaa vievän järjestelmän nuilla saa kyllä, laittaa tosiaan sit myöhemmin kajareille vahvarin.

Okei hyvä, saan nukuttua ens yön :D Litteä sub vähän arveluttaa, mutta maximi paineita ei sentään tarvi, hyvä sointi mielummin.

Tosiaan olis kuitenkin ollut hyvä miettiä settiä rauhassa etukäteen ja ottaa ehdotuksistasi mallia, mutta pääsee näillä vauhtiin ja päivittää lisää jos siltä tuntuu.

lLinjamuunnin tuli hommattua suosituksen mukaan subille, oliko tuossa helpoin ja oikea tapa siis ottaa vaikka takakajareiden johdosta subille äänet?

Nythän ei tarvi soitinta purkaa johdotusten takia kun vahvari vain subille.
 
Muinoin oli 12" Type R enemmänkin. Ne ainakin kesti älytön rääkkiä ja tuntui silloin että ääni muuttui paremmaksi koko ajan mitä enemmän käytti. Voisin nyt kokeilla 10" R jos jaksaisi varapyörän tilalle tehdä koteloa...
 
Auttaako auton vakiokajareiden pistävään diskanttiin pelkkä diskanttien vaihto? Meneekö ääni epätasapainoiseksi alkuperäisten midibassojen kanssa? Vakiosoittimen vahvistin ei oikein jaksa soittaa parempia midibassoja ja uudet diskantit tuskin hirveästi lisää watteja vaativat. Takakonttiin meinasin pientä subbaria tuomaan vähän potkua alataajuuksille.
 
Auttaako auton vakiokajareiden pistävään diskanttiin pelkkä diskanttien vaihto? Meneekö ääni epätasapainoiseksi alkuperäisten midibassojen kanssa? Vakiosoittimen vahvistin ei oikein jaksa soittaa parempia midibassoja ja uudet diskantit tuskin hirveästi lisää watteja vaativat. Takakonttiin meinasin pientä subbaria tuomaan vähän potkua alataajuuksille.
Onko mankka helposti vaihdettava, vai kojelautaan integroitu? Halpa erkkasarja, ja uusi soitin+ovien vaimennus ja ääni on ihan eri ulottuvuudesta.
 
Onko mankka helposti vaihdettava, vai kojelautaan integroitu? Halpa erkkasarja, ja uusi soitin+ovien vaimennus ja ääni on ihan eri ulottuvuudesta.
Vaihto kyllä onnistuisi, mutta kunnon 2-din kosketusnäytölliset soittimet CD-paikalla ovat aika kalliita ja hinta kasvaa vielä 100€ kehyksillä ja kaapeleilla, joilla auton toiminnot saa pelaamaan. Ei riitä budjetti.

Hirveä hinku päivittää äänentoistoa nyt heti ja Hertz 8" aktiivisubia kehuttu ja tuo ottaa vielä herätteen takakaiuttimien piuhoilta. Vahvistimen teho on 110W ja takakontista löytyisi 12V pistoke, jonka teoreettinen maksimi on 180W ja huoltokirjassa lukee max 150W. Teoriassa tuosta saisi helposti virrankin, mutta taitaa olla turvallisempaa vetää akulta. Bassontoiston saisi tuolla kuntoon, mutta pistävään diskanttiin tuo ei auta. Ovet on vaimennettu jo aiemmin.

EDIT: Voinko käyttää 2-kanavaista vahvistinta vaan etupäälle ja takakaiuttimet ovat suoraan kiinni alkuperäisessä soittimessa? Ovat halvempia. Ja jos hankin tuollaisen vahvistimen, niin toimiiko volume ja muut radiosta suoraan?
 
Viimeksi muokattu:
Vaihto kyllä onnistuisi, mutta kunnon 2-din kosketusnäytölliset soittimet CD-paikalla ovat aika kalliita ja hinta kasvaa vielä 100€ kehyksillä ja kaapeleilla, joilla auton toiminnot saa pelaamaan. Ei riitä budjetti.

Hirveä hinku päivittää äänentoistoa nyt heti ja Hertz 8" aktiivisubia kehuttu ja tuo ottaa vielä herätteen takakaiuttimien piuhoilta. Vahvistimen teho on 110W ja takakontista löytyisi 12V pistoke, jonka teoreettinen maksimi on 180W ja huoltokirjassa lukee max 150W. Teoriassa tuosta saisi helposti virrankin, mutta taitaa olla turvallisempaa vetää akulta. Bassontoiston saisi tuolla kuntoon, mutta pistävään diskanttiin tuo ei auta. Ovet on vaimennettu jo aiemmin.

EDIT: Voinko käyttää 2-kanavaista vahvistinta vaan etupäälle ja takakaiuttimet ovat suoraan kiinni alkuperäisessä soittimessa? Ovat halvempia. Ja jos hankin tuollaisen vahvistimen, niin toimiiko volume ja muut radiosta suoraan?
Pakko kysyä että miksi 2-din kosketusnäyttö pakollinen? Eikö kannattaisi ennemmin satsata erkkasarjaan + soittimeen kun subbariin? Jos kuitenkin auton äänentoisto ensisijaisesti on se ongelma?
 
Pakko kysyä että miksi 2-din kosketusnäyttö pakollinen? Eikö kannattaisi ennemmin satsata erkkasarjaan + soittimeen kun subbariin? Jos kuitenkin auton äänentoisto ensisijaisesti on se ongelma?
Hain siis sitä, että en halua vaihtaa mihinkään perus 1-din soittimeen, vaan jos soitinta rupean vaihtamaan, niin pitää sopia auton ulkonäköön, eli olla 2-din ja kosketusnäytöllinen. Ja vaadituilla ominaisuuksilla ne maksaa.

Mutta tosiaan vahvistin, minkä löysin olisi tämä. Tuohon jos löisi erillissarjan kiinni, niin jaksaisi soidakin:
Hertz HCP2 2-kanavainen vahvistin - Hifitalo

Linjatasoiset tulot 0.6 ÷ 5 VRMS (15 k Ω)
Kaiutintasoiset tulot 1.5 ÷ 12 VRMS (47 Ω)
Automatic Remote Turn-On/Off with Speaker-In

Joudun vääntämään rautalangasta, kun en ymmärrä näistä mitään. Eli siis tuon tekstin perusteella voi kytkeä suoraan alkuperäisestä soittimesta kaiutinkaapelit ja tuo osaa käyttää niitä herätteenä. Tuon erillisvahvistimen toisesta päästä vedetään sitten kajareille kaapelit. Takakajarit voi pitää kytkettynä suoraan vakiosoittimelle. Ymmärsinkö oikein? Kuvista en vain äkkiseltään hokannut, missä on etukajareiden sisääntulo alkuperäiseltä soittimelta tuolle. HI-IN?

M_HCP2_Lato-SPK.jpg


M_HCP2_Lato-RCA.jpg
 
Pitikin vaihtaa Autostudion myymä linjamuunnin tällaiseen:
DLS HLC4.2 - Fanatic Audio

Erityisesti kun on start / stop ominaisuus. Tuossa vielä laajennusmahdollisuus takaovien kajareille. Pitää palauttaa tuo edellinen.
 
Tätä oon kanssa katsellut, tahtoo muiden kanssa tulla can-väylän kanssa ongelmia.

Juu, itellä ei näistä kokemusta mutta ulkoistin hifin kasauksen kaverille joka autojen kanssa jatkuvasti roplaa, ja sattui olemaan hänen työpaikalla alan harrastaja joka osas kertoi että tuo aiemmin ostettu ei sovi, kannattaa panostaa muutaman kympin lisää niin välttyy mahdollisilta ongelmilta. Muut osat sai hyväksynnän. Jos innostuu niin vielä vois laajentaa taka oviin eristys + erillissarja JL- Audion alempi luokka kuin edessä ja kajareille 4 kanavainen vahvari. Tuo linjamuunnin sopii sitten siihenkin ettei tarvi sitä taas vaihtaa.
 
Juu, itellä ei näistä kokemusta mutta ulkoistin hifin kasauksen kaverille joka autojen kanssa jatkuvasti roplaa, ja sattui olemaan hänen työpaikalla alan harrastaja joka osas kertoi että tuo aiemmin ostettu ei sovi, kannattaa panostaa muutaman kympin lisää niin välttyy mahdollisilta ongelmilta. Muut osat sai hyväksynnän. Jos innostuu niin vielä vois laajentaa taka oviin eristys + erillissarja JL- Audion alempi luokka kuin edessä ja kajareille 4 kanavainen vahvari. Tuo linjamuunnin sopii sitten siihenkin ettei tarvi sitä taas vaihtaa.

Mulla on subbarille sama vahvistin ja nelikanavaisena tämä: JL Audio JX400/4D vahvistin | AutoStudio - Hifi.fi ,voin suositella.
 
Jaa-a, tasoittamaan häröjä tms mitä noissa nyt on ollut? Näitä suositeltiin, ei pakollisia. Mutta jos laittaa niin tuo on siihen paras.

Luulis että se vahvarin sisäinen toimis ihan yhtä hyvin, lisää liitoksia ja elektroniikkaa signaalitiellä ei välttämättä ole hyvä juttu. Ainakin täällä on pelannut täysin ongelmitta vahvarin (Match) oma hi-level in vakiosoittimen kanssa.

Toki ainahan se käy myyjäliikkeelle paremmin kun saa myytyä ylimääräisen purkin.
 
Luulis että se vahvarin sisäinen toimis ihan yhtä hyvin, lisää liitoksia ja elektroniikkaa signaalitiellä ei välttämättä ole hyvä juttu. Ainakin täällä on pelannut täysin ongelmitta vahvarin (Match) oma hi-level in vakiosoittimen kanssa.

Toki ainahan se käy myyjäliikkeelle paremmin kun saa myytyä ylimääräisen purkin.

Linjamuuntimella tulee vaan vähemmän häiriöitä ja sehän ( linjamuunnin ) siirtyy sitten seuraavaan autoon kun se aika koittaa.
 
Linjamuuntimella tulee vaan vähemmän häiriöitä ja sehän ( linjamuunnin ) siirtyy sitten seuraavaan autoon kun se aika koittaa.

Itse ainakin koittaisin ensin vahvarin omaa hi-level-in -liitäntää ja jos siinä on ongelmia, sen jälkeen erillistä purkkia. Mut eipä tässä toki ole mun rahoista kyse.

Nykyisin on ton kaiutintasoisen signaalin käyttö yleistynyt vielä aika paljon kun vakiosoittimen vaihto ei ole niin simppeliä, enkä nyt ole kuullut että noissa olisi ollut erityisesti ongelmia. Ja toimihan se "buusteri" jo viime vuosituhannella ihan hienosti karvalakkisoittimen perässä vaikka käytössä olikin "sisäinen" hi-level-in. :D
 
En siis tiedä sen enempää niin en sano mitään, mutta tuo RCA on kuulema "turvallisempi" vaihtoehto ja tosiaan voiko tuo uudemman kotteron start/stop yms toiminnot tehdä helpommin häiriötä ilman linjamuunninta. Kattelin myös tuon subbarivahvarin valmistajan sivuilta JX500/1D että jollain oli kylmässä kärynnyt koko soitto. Liittyyköhän sitte mihin niin en tiedä, ehkä Red Neck sähkökytkentöihin jotka tarkistetaan savun hälvennyttyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 657
Viestejä
4 538 092
Jäsenet
74 857
Uusin jäsen
FinB

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom