Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
25v. Lainanhoitokulut, vuokratontin vastike ja muut omakotitalon ylläpitokulut tekee yhteensä n. 3500e/kk. Suhteellisesti suuri osuus, lähes 50% nettotuloista menee siis asumiseen, mutta euroissa mitattuna jää kuitenkin muuhun elämiseenkin niin paljon rahaa, että talous on kuukausittain reilusti ylijäämäinen.Kuinka pitkä laina-aika ja kuinka iso on lyhennys kuussa? Tuntuu hurjalta summalta 2,5% korolla.
Hurjia summia, mutta sen se vaan vaatii jos haluaa ison asunnon tai kiinteistön Helsingistä hyvältä alueelta.
No sitähän et voi näillä tiedoilla tietää. Ehkä olen meripelastushelikopterin kippari ja joudun päivystyksen vuoksi asumaan lähellä tukikohtaa. Tai kirurgi, jonka harjoittaman erikoisalan osasto löytyy vain Meilahdesta. Tai ehkä lapseni tarvitsee jotain erityishuomiota jota saa vain Helsingissä sijaitsevalta klinikalta. Tai ehkä vaan elän ruuhkavuosia ja kaikki tukiverkostot kuten sukulaiset ja ystävät on Helsingissä. Mitä tekisit missäkin näistä tilanteista?Niin no, itse jos
Eihän nykyisen asunnon hinta vaikuta Firettämiseen mitenkään välttämättä. Tosiaan kuten jo tuli esille niin se asunnon hinta voi olla käytännössä edellytys suomalaisittain korkean palkan saamiseksi. Lisäksi jos asunto ei ole ostettu ihan kuumimpaan aikaan, Helsingin hyvillä alueilla on parhaat todennäköisyydet saada arvonnousuakin.Niin no, itse jos joutuisin tekemään moisen ratkaisun ottaisin mieluummin sen miljoona viisikymmentätuhatta euroa 25 vuoden sisällä ja aloittaisin esim. FIRE:n. Mutta jokainen tyylillään ja onhan se varmaan hyvää aluetta asua.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.