Tämä pitää paikkansa ja yleensä niitä ns. räikeimpiä tapauksia on lehdissä nähty missä ei ole ollut lupia, piirrustuksia, kaikki (tai suurin osa) tehty itse ja materiaalit voi olla mitä sattuu. Mutta kyllähän se hyvältä kuulostaa jos on "ammatikseen taloja rakentava" henkilö tehnyt "omaksi kodikseen".
Siitä saa mielikuvan että on tehty viimeisen päälle, työnjälki on todella hyvää ja viimeisimpiä rakennusteknisiä juttuja on käytetty hyväksi. Sitten sieltä voi löytyä sanomalehtiä ja jopa kuivaa heinää / lehtiä eristeenä. Sähköt on voitu vetää miten sattuu ja ei ole piirrustuksia. Tehty lisää asuintilaa talliin, ullakolle, kellariin yms. missä ei saisi asua ja "unohdettu" tarkistuttaa muutokset.
Tai sitten oikeasti tehty todella hyvin, firman (missä itsekin töissä) parhaita kavereita käytetty ja viimeisen päälle kaikki paperit ja muut kunnossa kun asuttu se 20v tms. mutta nyt lapset lähteneet kotoa ja siksi myy.
Eli noita on laidasta laitaan.
Esim. tässä:
Ostaja voitti riidan, ja myyjälle tuli maksettavaksi noin neljännesmiljoonan kulut.
www.is.fi
Rakennusmestari tehnyt 2006 omakotitalon. Suunnitteli itse ja toimi myös työmaanvalvojana itse. Asui 12 vuotta (tai 12v jälkeen pisti myyntiin) joten tuohan on unelma ostos.. tai voisi luulla?